devart 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi yokluktan var etme "bu hariç tutulan orta değer" ya da eski tabirle "iki zıddın bir arada bulunmaması" mantık ilkesine ters düşer Ortada sizi yoktan var ettim diyen bir tanrı yok. Aslında herhangi bir şey söyleyen bir tanrı da yok. Eğer "Sizi yoktan var ettim" diyen bir tanrı olsa evet bu çelişkilidir. Fakat herhangi bir şey söylemeyen, yapmayan, bizim tarafımızdan bilinmek bile istenmeyen bir tanrının varlığı çelişkili bir durumu değil. Dawkins'in skalasında kendini 6. seviyeye koymasının sebebi de bu. Kendini 7. seviyeye çıkartmaz. Çünkü 7. seviye aslında 1. seviye yobazlıkla eşdeğerdir. Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi Ortada sizi yoktan var ettim diyen bir tanrı yok. Aslında herhangi bir şey söyleyen bir tanrı da yok. Eğer "Sizi yoktan var ettim" diyen bir tanrı olsa evet bu çelişkilidir. Fakat herhangi bir şey söylemeyen, yapmayan, bizim tarafımızdan bilinmek bile istenmeyen bir tanrının varlığı çelişkili bir durumu değil. Dawkins'in skalasında kendini 6. seviyeye koymasının sebebi de bu. Kendini 7. seviyeye çıkartmaz. Çünkü 7. seviye aslında 1. seviye yobazlıkla eşdeğerdir. bu tamam ikinci bir çelişki de şudur: kabul edilir olan tanrı kavramına göre tanrı bilinçli ve çok işlevlidir ve tanrının yapısı çok basittir o kadar basit ki "tanrı bir" dir deniliyor böyle denilmekle sadece sayısal birliğe değil, yapısındaki birliğe, tekdüzeliğe ve basitliğe vurgu yapılıyor halbuki bilinçli ve çok işlevli bir şey basit yapıda olamaz bu başka bir çelişkiyi de gündeme getiriyor bilinçli, çok işlevli ve karmaşık bir şey kendiliğinden var bulunamaz bütün bu çelişkilerin dışındaki bir tanrı kavramına elbetteki kimse hayır diyemez ama burada da şöyle bir durum ortaya çıkıyor: böyle bir tanrı ancak evrim yoluyla olabileceğinden tek olmayı olanaksız kılar yani tanrısal bir uygarlık ve bunun lideri olan bir tanrı kabul edilebilirdir diye düşünüyorum Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi vokluktan var etme evrensel insansal mantık kurallarına tersdir sen de "Varlik felsefesinde yokluktan var olma cekiskili olabilir" demekle bunu kabul etmiş görünüyorsun: ama tanrı için bu çelişkili değildir diyorsun dolayısı ile bunu önkabul ile yapmış oluyorsun insansal mantık ilkeleri ile çelişen bir varsayımsal tanrıyı neden kabul edeyim Ve böyle insansal mantık ilkeleri ile çelişen varsayımları kabul edebiliyorsam eğer neden sadece tanrıyı veya herhangi bir dinsel tanrıyı, çeşitli çelişkili varsayımları da kabul ederbilirim yani ben insan aklının ortaya koyduğu insansal mantık ilkelerini referans alıyorum osho, Sizin "insansal mantik kurallari" dediginiz sagduyudur. "Tanri bir seyi yoktan var edebilir." onermesi sagduyuya aykiridir ama bu cumleyi mantiksal olarak yanlislayamayiz. Cunku bu zaten tanrinin bir ozelligidir. Yoktan var edemeyen bir tanri evli bir bekar gibidir Bir bekar tanim geregi evli degildir, tanri da tanim geregi yoktan var edebilendir. Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi osho, Sizin "insansal mantik kurallari" dediginiz sagduyudur. "Tanri bir seyi yoktan var edebilir." onermesi sagduyuya aykiridir ama bu cumleyi mantiksal olarak yanlislayamayiz. Cunku bu zaten tanrinin bir ozelligidir. Yoktan var edemeyen bir tanri evli bir bekar gibidir Bir bekar tanim geregi evli degildir, tanri da tanim geregi yoktan var edebilendir. tamam tanımı öyledir de bu tanım mantıksızdır yokluktan bir şey çıkması sadece sağduyuya aykırı değil mantıksızdır da çünkü yokluğun zıt anlamını içermesini zorunlu kılar bir şey hem kendisi hem zıttı olamaz bunlar sağduyu değil mantık ilkeleridir Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi tamam tanımı öyledir de bu tanım mantıksızdır yokluktan bir şey çıkması sadece sağduyuya aykırı değil mantıksızdır da çünkü yokluğun zıt anlamını içermesini zorunlu kılar bir şey hem kendisi hem zıttı olamaz bunlar sağduyu değil mantık ilkeleridir Ayni anda hem var hem yok degil. Belli bir zamandan once yok, belli bir zamandan sonra var. Sizden ricam bir seyin yoktan var edilemeyecegini basit onermelerle yanlislamaya calismaniz. Mesela su bir celiskidir: 1-Tanri yoktan var eder. 2-Bu defter su an yok. 3-Bu defter su an var. Tabii burada 2inci ve 3uncu onermeler 1inci onermeden cikarilmadigi icin 1inci onermeyi yanlislayamiyoruz. Eger benim su an yapamadigimi siz yapabilirseniz o zaman "Tanri yoktan var eder." onermesini yanlislamis olursunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi Ayni anda hem var hem yok degil. Belli bir zamandan once yok, belli bir zamandan sonra var. Sizden ricam bir seyin yoktan var edilemeyecegini basit onermelerle yanlislamaya calismaniz. Mesela su bir celiskidir: 1-Tanri yoktan var eder. 2-Bu defter su an yok. 3-Bu defter su an var. Tabii burada 2inci ve 3uncu onermeler 1inci onermeden cikarilmadigi icin 1inci onermeyi yanlislayamiyoruz. Eger benim su an yapamadigimi siz yapabilirseniz o zaman "Tanri yoktan var eder." onermesini yanlislamis olursunuz. tanrı yoktan var eder önermesi yanlış bu önerme şu yanlış öncüle dayanıyor yoktan bir şey çıkar veya çıkarılabilir öncüllerin yanlışlığı veya doğruluğu ispatlanamaz mantık ilkelerine uyarsalar doğru uymasalar yanlıştırlar Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi tanrı yoktan var eder önermesi yanlış bu önerme şu yanlış öncüle dayanıyor yoktan bir şey çıkar veya çıkarılabilir öncüllerin yanlışlığı veya doğruluğu ispatlanamaz mantık ilkelerine uyarsalar doğru uymasalar yanlıştırlar "Yoktan bir sey cikabilir." onermesi dogru kabul edip bir celiskiye varabilir misiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi "Yoktan bir sey cikabilir." onermesi dogru kabul edip bir celiskiye varabilir misiniz? niye doğru kabul edeyim ki yanlış öncülle doğruya varılamaz sadece mantıksal/matematiksel işlemlerle doğruya varılamaz öncüllerin doğru olması şarttır öncüllerin doğruluğu mantıksal/matematiksel işlemlerle ortaya konulamaz akılla ortaya konur Link to post Sitelerde Paylaş
Cinci-Hoca 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi Dawkins tartışma programlarına çıkmayı tavsiye etmiyordu.. Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Mayıs 21, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 21, 2013 gönderildi niye doğru kabul edeyim ki yanlış öncülle doğruya varılamaz sadece mantıksal/matematiksel işlemlerle doğruya varılamaz öncüllerin doğru olması şarttır öncüllerin doğruluğu mantıksal/matematiksel işlemlerle ortaya konulamaz akılla ortaya konur Sizin bahsettiginiz seylere aksiyom denir. "Yoktan var edilebilir." bir onermedir. Bu onermeyi isterseniz baska bir onermenin ispati icin oncul olarak kullanirsiniz, isterseniz bizim yapmaya calistigimiz gibi baska onculleriden yola cikip dogru/yanlis oldugunu ispatlamaya calisirsiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Mayıs 22, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2013 gönderildi (düzenlendi) Sizin bahsettiginiz seylere aksiyom denir. "Yoktan var edilebilir." bir onermedir. Bu onermeyi isterseniz baska bir onermenin ispati icin oncul olarak kullanirsiniz, isterseniz bizim yapmaya calistigimiz gibi baska onculleriden yola cikip dogru/yanlis oldugunu ispatlamaya calisirsiniz. tamam doğru ama doğruya varabilmek için doğru önermelerden hareket etmek gerekir öncül olan doğru önermeler, yani ilk savlar, ya da dediğin gibi aksiyomlar (aksiyomların matematiksel önermeler olduğu gibi bir şey hatırlıyorum ama fark etmez) işte bu ilksavları sadece mantıksal/matematiksel bir takım işlemlerle çıkarma yoluna güvenilemez; ilksavlar akılla ortaya konulurlar mesela evren gerçektir bir ilksavdır, çünkü ortak akıl ister istemez bunu doğrular ama tanrı gerçektir bir ilksav değildir, çünkü ortak akıl ister istemez bunu doğrulamaz; doğrulamadığı zaten aşikardır; bunun doğrulanması için herkesin ister istemez kabull edeceği bir kanıt zorunluluğu vardır o zaman ilksav olabilir Mayıs 22, 2013 tarihinde osho tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ran99 0 Mayıs 22, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2013 gönderildi Güzel tartışmaydı her iki taraf da güzel konuşuyordu, anladığım kadarıylan ister kilise olsun, ister cami olsun, din adamları artık bilimle başedemeyeceklerini anlayıca buna uygun stratejiler geliştirmişler, baksanıza papaz evrimi kabul ediyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts