Jump to content

İslam ve Reenkarnasyon


Recommended Posts

Videoda ilahiyatçımız söyleşisinde,

''Kuranda reenkarnasyona mesnet olacak onlarca ayet var, bunlar müteşabihtir başkalarıda başka şeylere yorabilir''

Demektedir.

Asıl soru işareti de burada ortaya çıkmakta, böylesi önemli bir mevzu açıkça ifade edilmeden böylesi kişisel çıkarımlar ciddi anlamda farklılıklara meydan verip muğlak bir din ortaya çıkarnıyor mu ?

''Ben şunu anladım din bu! '' şeklinde bir kutsal kitap olur mu ?

''Reenkarnasyon gavurluktur'' yorumuyla aradaki uçurum gösteriyor ki tek bir islam yok, imamlara göre değişik dinler var.

Aslında reenkarnasyona meyleden hocanın böyle bir çıkarıma varmasının sebebi, dünyada olan eşitsizliğe ve acılara akıl erdirememesi, bakıyor resme hiç adalet yok, allaha yakışmayan bir tablo var demekki herkes bunları sırasıyla yaşamalı demekki reenkarnasyon var diye düşünüyor.

Var mı ey ümmeti müslim!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 48
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

tamamen uydurma, Kuranda reenkarnosyon ile ilgili hiçbir ayet yok, sadece bir ayette , ölüydünüz dirilttik sonra yine öldürüleceksiniz ve yine dirilteceğiz, böyle bir ayetti şuan aklıma tamamı gelmediği için konuya lazım olanını söyleyeyim.

bu ayette geçen 2 kere ölüp dirilme olayını bazı kişiler reenkarnosyona işaret olarak gösteriyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tamamen uydurma, Kuranda reenkarnosyon ile ilgili hiçbir ayet yok, sadece bir ayette , ölüydünüz dirilttik sonra yine öldürüleceksiniz ve yine dirilteceğiz, böyle bir ayetti şuan aklıma tamamı gelmediği için konuya lazım olanını söyleyeyim.

bu ayette geçen 2 kere ölüp dirilme olayını bazı kişiler reenkarnosyona işaret olarak gösteriyorlar.

Sevgili Bersan

S Yaşar Nuri Öztürk bey efendi, ilgili ayetin metin ve içerik noktasın da müteşabih olduğunu, bu bağlam da tüm den reddetmenin yahut kesinlik kazandırarak kabul etmenin doğru olmayacağını ifade etmektedir. Şahsi düşüncem, Bakara suresi 28 Ayet'i Kerime de ifade edilen " Oysa ölü iken sizi O diriltti; sonra yine sizi öldürecek, yine diriltecektir" beyanın, insanın var olmadan önce her hangi bir bilince sahip olmadığını, bu bağlamda farkındalık yetisinden mahrum olduğu için varlık nazarın dada ölü olduğunu, sevgili Allah'ın, insanı bu yokluk ve uzantısı ölülük olan makamdan çıkarıp hayat vererek, onu farkındalık yetisi ile donattığını, bir süre sonra, insandan ölüm ile bu farkındalık yetisinin tekrar alınacağını ve uhrevi anda bu farkındalık yetisinin tekrar iade edilerek muhakemelerin başlayacağını ifade etmektedir.

İlgili ayeti Hindu inancında ki Reenkarnasyon ile karıştırmak, öncelik le kerim olan Kur'anın içerini doğru olarak algılayamamaktır diyebilmekteyim.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Bersan

S Yaşar Nuri Öztürk bey efendi, ilgili ayetin metin ve içerik noktasın da müteşabih olduğunu, bu bağlam da tüm den reddetmenin yahut kesinlik kazandırarak kabul etmenin doğru olmayacağını ifade etmektedir. Şahsi düşüncem, Bakara suresi 28 Ayet'i Kerime de ifade edilen " Oysa ölü iken sizi O diriltti; sonra yine sizi öldürecek, yine diriltecektir" beyanın, insanın var olmadan önce her hangi bir bilince sahip olmadığını, bu bağlamda farkındalık yetisinden mahrum olduğu için varlık nazarın dada ölü olduğunu, sevgili Allah'ın, insanı bu yokluk ve uzantısı ölülük olan makamdan çıkarıp hayat vererek, onu farkındalık yetisi ile donattığını, bir süre sonra, insandan ölüm ile bu farkındalık yetisinin tekrar alınacağını ve uhrevi anda bu farkındalık yetisinin tekrar iade edilerek muhakemelerin başlayacağını ifade etmektedir.

İlgili ayeti Hindu inancında ki Reenkarnasyon ile karıştırmak, öncelik le kerim olan Kur'anın içerini doğru olarak algılayamamaktır diyebilmekteyim.

Esen kalın

Sayın Mesudi bey, çok güzel ifade ettiniz, şiir gibi konuşuyorsunuz teşekkür ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuran öyle bir kitapki içinde her nane var istersen ateist bile cenete götürebilir hata bu şahıs ateisleri öven bir konuşması vardı. kuranı yazanlar menfat icabı o anda işine ne geldiyse yazmışlar şimdide filan camiyle filan cemat anlaşamıyorlar kavgalılar bu nasıl yartıcı kitabı olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

reenkarnasyon olsa iyi olur...

ama eski hayatımızdaki yarım kalan işlerimizi tamamlamak gerekecek mi...

bu reenkarne olayı ne kadar sürecek yani sonsuza dek ölüp ölüp dirileceğiz mi...

cennete gidecek durumu gelinceye kadar desek daha iyi olur...

cehennemlik durmda ölürsek tekrar dirilip durmu düzeltme şansımız olmalı...

cennette bu reenkarne olayı devam edecek mi...

birde o zaman cehenneme gerek kalmaz...

ha adam her renkarne döneminde hep kötülük yapıyorsa onun için cehenneme gerekebilir belki...

yani bunun gibi sorunların üzerinde çalışılırsa neden olmasın...

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuran öyle bir kitapki içinde her nane var istersen ateist bile cenete götürebilir hata bu şahıs ateisleri öven bir konuşması vardı. kuranı yazanlar menfat icabı o anda işine ne geldiyse yazmışlar şimdide filan camiyle filan cemat anlaşamıyorlar kavgalılar bu nasıl yartıcı kitabı olabilir.

İnsanın içindekini dışarı çıkaran bir kitaptır kardeş,
Link to post
Sitelerde Paylaş

Videoda ilahiyatçımız söyleşisinde,

''Kuranda reenkarnasyona mesnet olacak onlarca ayet var, bunlar müteşabihtir başkalarıda başka şeylere yorabilir''

Demektedir.

Asıl soru işareti de burada ortaya çıkmakta, böylesi önemli bir mevzu açıkça ifade edilmeden böylesi kişisel çıkarımlar ciddi anlamda farklılıklara meydan verip muğlak bir din ortaya çıkarnıyor mu ?

''Ben şunu anladım din bu! '' şeklinde bir kutsal kitap olur mu ?

''Reenkarnasyon gavurluktur'' yorumuyla aradaki uçurum gösteriyor ki tek bir islam yok, imamlara göre değişik dinler var.

Aslında reenkarnasyona meyleden hocanın böyle bir çıkarıma varmasının sebebi, dünyada olan eşitsizliğe ve acılara akıl erdirememesi, bakıyor resme hiç adalet yok, allaha yakışmayan bir tablo var demekki herkes bunları sırasıyla yaşamalı demekki reenkarnasyon var diye düşünüyor.

Var mı ey ümmeti müslim!

Kardeş soruna yanıt vereyim.

Öncelikle Kuran bütün olarak okunmalı. Nisa 82 yere göre Kuranda çelişki olmaz. Eğer olursa o söz Allah sözü olamaz. Bu durumda biri öyle biri böyle diyemez. İkisinden biri yanılıyordur.

Peki müteşabih bize bunu söylemiyor mu ? hayır söylemiyor. Ayetleri tüm okumak lazım. Bir kere Kuran İKİŞERLİ olduğunu söylüyor. Sen Kuranı ikişerli okudun mu hiç ? Yada yaşar nuri okumuş mu ? Nerdeee ? Haberi bile olduğunu sanmıyorum. Sen okudun mu ? Onuda sanmyorum. Fark etmeden ara ara belki okuyorsundur.

Ayrıca müteşabih olan tartışmaya açık dğildir. İslamcılar yanlış okuyor sizde onlara uyuyorsunuz. Bir kere müteşabih demek teşbihli demektir. Yani benzeterek anlatılan demektir. Örnek : Cennette sizin yanınızda olanlardan şu şu vardır. Bu bir müteşabih anlatımdır. Bu durumda sen kalkıpta yanında ki benzeri ile anlatılan cennetin aslını tartışamazsın. Bu saçmalık olur. Bu yüzdende Allah müteşaihleri tartışmayın der. Çünkü aslını sana vermemiştir. ! Bu nedenle olayı baştan sonra yanlış yorumluyorsunuz

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeş soruna yanıt vereyim.

Öncelikle Kuran bütün olarak okunmalı. Nisa 82 yere göre Kuranda çelişki olmaz. Eğer olursa o söz Allah sözü olamaz. Bu durumda biri öyle biri böyle diyemez. İkisinden biri yanılıyordur.

Peki müteşabih bize bunu söylemiyor mu ? hayır söylemiyor. Ayetleri tüm okumak lazım. Bir kere Kuran İKİŞERLİ olduğunu söylüyor. Sen Kuranı ikişerli okudun mu hiç ? Yada yaşar nuri okumuş mu ? Nerdeee ? Haberi bile olduğunu sanmıyorum. Sen okudun mu ? Onuda sanmyorum. Fark etmeden ara ara belki okuyorsundur.

Ayrıca müteşabih olan tartışmaya açık dğildir. İslamcılar yanlış okuyor sizde onlara uyuyorsunuz. Bir kere müteşabih demek teşbihli demektir. Yani benzeterek anlatılan demektir. Örnek : Cennette sizin yanınızda olanlardan şu şu vardır. Bu bir müteşabih anlatımdır. Bu durumda sen kalkıpta yanında ki benzeri ile anlatılan cennetin aslını tartışamazsın. Bu saçmalık olur. Bu yüzdende Allah müteşaihleri tartışmayın der. Çünkü aslını sana vermemiştir. ! Bu nedenle olayı baştan sonra yanlış yorumluyorsunuz

Ben bişeyi yorumlamıyorum konuda bahsedilen islami açıdan farklı yorumlar ve yoruma açık bir kitap kutsal olabilir mi ?

Eğer bunca meshep olayı çözemedi bir ben anlarım o işlerden diyosan aslanlar gibi meailinle kitapçılarda bekleriz seni görmeyi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeş soruna yanıt vereyim.

Öncelikle Kuran bütün olarak okunmalı. Nisa 82 yere göre Kuranda çelişki olmaz. Eğer olursa o söz Allah sözü olamaz. Bu durumda biri öyle biri böyle diyemez. İkisinden biri yanılıyordur.

Peki müteşabih bize bunu söylemiyor mu ? hayır söylemiyor. Ayetleri tüm okumak lazım. Bir kere Kuran İKİŞERLİ olduğunu söylüyor. Sen Kuranı ikişerli okudun mu hiç ? Yada yaşar nuri okumuş mu ? Nerdeee ? Haberi bile olduğunu sanmıyorum. Sen okudun mu ? Onuda sanmyorum. Fark etmeden ara ara belki okuyorsundur.

Ayrıca müteşabih olan tartışmaya açık dğildir. İslamcılar yanlış okuyor sizde onlara uyuyorsunuz. Bir kere müteşabih demek teşbihli demektir. Yani benzeterek anlatılan demektir. Örnek : Cennette sizin yanınızda olanlardan şu şu vardır. Bu bir müteşabih anlatımdır. Bu durumda sen kalkıpta yanında ki benzeri ile anlatılan cennetin aslını tartışamazsın. Bu saçmalık olur. Bu yüzdende Allah müteşaihleri tartışmayın der. Çünkü aslını sana vermemiştir. ! Bu nedenle olayı baştan sonra yanlış yorumluyorsunuz

birader allah(1500 sisi) efendi neden açık ve net değil?

bedevi arabın hayal dünyasına hitap edecek sığlıkta ve bir o kadar kavruk cennet tahayyülünü bize sunuyor.

hali hazırda dünyanın bazı yerleri her hangi bir standarda göre zaten bir cennet. üstelik allahın edebiyat ve anlatım sanatını aşan ölçülerde güzelliğe sahipler.

allah teşbih etmişmiş. maval okuyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bişeyi yorumlamıyorum konuda bahsedilen islami açıdan farklı yorumlar ve yoruma açık bir kitap kutsal olabilir mi ?

Eğer bunca meshep olayı çözemedi bir ben anlarım o işlerden diyosan aslanlar gibi meailinle kitapçılarda bekleriz seni görmeyi.

O kadar iş sana da düşüyor o zaman. Ben anlamam diyorsan tartışmaya dahilde olamazsın.

Zümer 23 Kur'an'ın bir vasfı olarak kullanıldığı "Allah, kelamın en güzelini, müteşabih (birbirine benzer), ikişerli (veya tekrar edilen) bir kitab halinde indirdi.

Sorum net !

İkişerli okuyor musun ? Bak sana matematik olarak anatim. İkişerli bir kitabı ikierli okumazsan yarım okursun. Ayet net ! İkişerli olduğunu beyan eden bir kitabı ikişerli okumak zorundasın. Yoksa onu okuyamazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar iş sana da düşüyor o zaman. Ben anlamam diyorsan tartışmaya dahilde olamazsın.

Zümer 23 Kur'an'ın bir vasfı olarak kullanıldığı "Allah, kelamın en güzelini, müteşabih (birbirine benzer), ikişerli (veya tekrar edilen) bir kitab halinde indirdi.

Sorum net !

İkişerli okuyor musun ? Bak sana matematik olarak anatim. İkişerli bir kitabı ikierli okumazsan yarım okursun. Ayet net ! İkişerli olduğunu beyan eden bir kitabı ikişerli okumak zorundasın. Yoksa onu okuyamazsın.

Bu yalan yanlış safsatalarla konuyu kirletme, müteşabihin anlamı bellidir,

İkişerli okuma ne ? Ne anlatıyosun sen ?

MÜTEŞABİH

Manası kolaylıkla anlaşılmayan, bir çok manaya ihtimali olup bunlardan birini tayin edebilmek için haricî bir delile ihtiyaç duyulan, ne anlama geldiği, ne anlatmak istediği ilk bakışta anlaşılmayan, manası açık ve net olmayan, niteliği (seçikliği) belli olsa da içeriği (açıklığı) belli olmayan.

Şimdi kendi sözlüklerini ve meallerini bulaştırmadan dinden konuşuyosan konuş yoksa konuyu çarpıtma.

Hem ben bu konuda taraf değilim, konu müslümanlar arası bir mevzu, bana sataşıp çarpıtma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yalan yanlış safsatalarla konuyu kirletme, müteşabihin anlamı bellidir,

İkişerli okuma ne ? Ne anlatıyosun sen ?

MÜTEŞABİH

Manası kolaylıkla anlaşılmayan, bir çok manaya ihtimali olup bunlardan birini tayin edebilmek için haricî bir delile ihtiyaç duyulan, ne anlama geldiği, ne anlatmak istediği ilk bakışta anlaşılmayan, manası açık ve net olmayan, niteliği (seçikliği) belli olsa da içeriği (açıklığı) belli olmayan.

Şimdi kendi sözlüklerini ve meallerini bulaştırmadan dinden konuşuyosan konuş yoksa konuyu çarpıtma.

Hem ben bu konuda taraf değilim, konu müslümanlar arası bir mevzu, bana sataşıp çarpıtma.

Ya inanın sıkıcısınız. İKİŞERLİ ayrı MÜTEŞABİH ayrı. Verdiğim ayeti bile okuyamıyorsunuz.

Mü-teşabih

MESANİ

neyse kalsın. bildiğinizle devam edin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya inanın sıkıcısınız. İKİŞERLİ ayrı MÜTEŞABİH ayrı. Verdiğim ayeti bile okuyamıyorsunuz.

Mü-teşabih

MESANİ

neyse kalsın. bildiğinizle devam edin.

O verdiğin ayette ikişerli dediğin okumuyosunuz dedğin şey bile müteşabih be adam! parantez içinde ''veya'' denen bişeyi bize yöntem diye sunuyosun,

Senin kafaya göre ozaman müteşabih bir ayeti müteşabih bir kelimeyle izah edelim, sonra kendimize gülmeyelim olur.

Sen kendi iddianı okumadan yazıyo olabilir misin ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bakara suresi 28 Ayet'i Kerime de ifade edilen " Oysa ölü iken sizi O diriltti; sonra yine sizi öldürecek, yine diriltecektir" beyanın, insanın var olmadan önce her hangi bir bilince sahip olmadığını, bu bağlamda farkındalık yetisinden mahrum olduğu için varlık nazarın dada ölü olduğunu, sevgili Allah'ın, insanı bu yokluk ve uzantısı ölülük olan makamdan çıkarıp hayat vererek, onu farkındalık yetisi ile donattığını, bir süre sonra, insandan ölüm ile bu farkındalık yetisinin tekrar alınacağını ve uhrevi anda bu farkındalık yetisinin tekrar iade edilerek muhakemelerin başlayacağını ifade etmektedir.

sn mesudi;bu yazdıklarınız sn berşana şiir gibi gelmiş...normal!...arkadaşta sorgulayıcı kafası olmadığı için ne verirsen yutmaya hazır....

size bi kaç sorum olacak,..

1-Bakara 28 deki ölü iken..kelimesini..malum bilinen ölümün dışında bir mecaz yükleyerek,^^önceden bilince sahip olmayan kişi^^olarak yorumladınız.....soruyorum size NEDEN?..Yani buna mecaz bi anlam yüklemenize sebep olan nedir...anlam bozukluğumu var...saçma bir cümlemi olur..yoksa sırf reenkarnasyona inanmadığınız için olsa olsa böyledir deme ihtiyacımı hissettiniz...

2-velevki sizin dediğiniz olsun...bu sefer karşımıza başka bi sorun daha çıkıyor....sizinde yazdığınız gibi bu ayet birbirinin tekrarıdır..yanı birincide ne ise ikincide aynen öyle devam ediyor...siz birinci ölümü mecaz yapıp ikinci ölümü normale çevirirseniz..o zaman tekrarlama döngüsü olmaz..yani..ölü iken dirilttik diyor..daha sonra tekrar sizi aynen ilk etapta yazılan ölü durauma düşürmek için öldüreceğiz ile bitiriyor...siz ayetle oynayarak anlam bütünlüğüne tecavüz etmektesin....suçladığın hiristiyanların ile yahudilerin durumuna düşüyorsun..

3-kuranda onlarca (yuhyi) yani DİRİLTTİK kelimesi geçmektedir...bu ayet dışında sizin yüklediğiniz anlam ile yazılmış başka ayet varmı...

ESEN KALIN...

Link to post
Sitelerde Paylaş

O verdiğin ayette ikişerli dediğin okumuyosunuz dedğin şey bile müteşabih be adam! parantez içinde ''veya'' denen bişeyi bize yöntem diye sunuyosun,

Senin kafaya göre ozaman müteşabih bir ayeti müteşabih bir kelimeyle izah edelim, sonra kendimize gülmeyelim olur.

Sen kendi iddianı okumadan yazıyo olabilir misin ?

Türkçe Okunuş :

39.23 - Allahu nezzele ahsenel hadisi kitabem muteşabihem mesaniye takşeirru minhu culudullezine yahşevne rabbehum, summe telinu culuduhum ve kulubuhum ila zikrillah, zalike hudellahi yehdi bihi mey yeşa', ve mey yudlilillahu fe ma lehu min hâd.

Ayetteki mesani kelimesi İKİŞERLİ demek. Ben ne dediğimi iyi biliyorum ama sen beni anlayacak kademede okuma yapamıyorsun üstad. Sana bu kelimenin ikincisini söyleyim. İkişerli okumaya başlarsın belki. BEYT kelimesini incele. Şimdi bazıları çıkar sözlükten bakıp o ev der :) ehli beyt = ikilinin ehli. Yani ikişerli kuranı okumaya ehil olan demek. İbrahim beyti yani ikiliyi topukları üzere doğrulttu. Siz kuranel fecr yapamazsınız / kuranı açığa çıkaramazsınız. Çünkü beyt için ehil değilsiniz.

Ne anladınız ? Hiç !

Çünkü hep yarım okuyorsunuz. Eh okuyun kime ne ki

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya gelince Kuranda tabiki reenkarnasyon var. Hem sayısı bile kesin. Tam 1000 adet yaşam herkese verilmiş.

İşte sizin anlayamayıp çelişki sandığınız 1000 senede Allaha yükselen iş, bu 1000 adet yaşamdan sonra kişinin huzura çıkmasını anlatır. Kuranda 3 hacc var.

Hacc

El hacc

El haccül ekber

İşte el haccül ekber de yani en büyük kanıt gününde 1000 yaşamdan sonra sual edildiği yazar. Sandığınız gibi nuh 1000 yıldan 50 yıl eksik kalmamıştır. Orada iki yarı kelime var. Elmadan armut çıkmayacağına göre! Orada nuh sadece 50 dünya yılı kaldı der. Diğeri dünya yılını ifade etmez. O yaşam sayısını işaret etmektedir. Yani kuranda tam 1000 adet yaşam var. Süreç sad makamına kadar devam eder. Tabi bunu becerebilirsek. Melei ala olana kadar denenirsin. Maksat melei ala olmaktır. Melei ala melek demk değil. Yükseklere doldurulanlar demek.

Eee tabi şimdi ufaktan anlattıkya. Hadi ordan dersiniz. Anlatmayıncada sus dersiniz : ) o yüzden pek derin anlatmama gerek yok. Nasıl olsa anlayacak kapasiteniz yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zümer 23

Allâhu nezzele ahsenel hadîsi kitâben muteşâbihen mesâniye takşaırru minhu culûdullezîne yahşevne rabbehum, summe telînu culûduhum ve kulûbuhum ilâ zikrillâh(zikrillâhi), zâlike hudallâhi yehdî bihî men yeşâu, ve men yudlilillâhu fe mâ lehu min hâd(hâdin).

Allah, ihdas ettiği (nurların) ahsen olanlarını (rahmet, fazl ve salâvâtı), ikişer ikişer (salâvât-rahmet ve salâvât-fazl), Kitab'a müteşabih (benzer) olarak indirdi. Rab'lerinden huşû duyanların ciltleri ondan ürperir. Sonra onların ciltleri ve kalpleri Allah'ın zikriyle yumuşar, sükûnet bulur (yatışır). İşte bu, Allah'ın hidayetidir, dilediğini onunla hidayete erdirir. Ve Allah, kimi dalâlette bırakırsa artık onun için bir hidayetçi yoktur.

Tek başına kalmasın, yanına Ali imran 7 koyalım.

Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmâllezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhubtigâel fitneti vebtigâe te’vîlihi, ve mâ ya’lemu te’vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ilmi yekûlûne âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).

Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: "Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır" derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab.

Burda iki farklı anlam çıkabilecek benzerlik(eşsesli sözcük) söz konusudur. Ancak bu benzerlik konusunda yorum ve tevil yapanlara uyarı görüyorum, inanıpta sözde yorumlayanlar çıkmaz herhalde.Tanrı kavramı benden başkası bilmez derken, bilenler çıkıyor. :huh:

Hadi bakalım okuyalım, eğlenelim. ;)

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...