Cihangir 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi e teist yazmayım sana diyorum ama durmuyorsun bir türlü. kardeşim mü-teşabih başka, mesani başka. Okuduğunu anlamayan adam. mesani kelimesi ikişerli anlamına gelir. Hala kalkıp müteşabih ile ilgili kelimeler getiriyorsun bana. kaç kere yazdık anlamıyorsan okumaya çalışıp kendini yorma. Sen kaç yaşındasın 15 mi merak ediyorum bunu ciddi ciddi. Biraz omega 3 al lütfen. Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Dostum Cihangir, sen şartlı refleks olmuşsun, benim yazdıklarımda aynıdır dediğimide nerden çıkarttın. Kendi yazdığınla benim yazdığımı karşılaştır ve iyi anla. Senin anlama seviyen ve kavrama seviyen sorunlu. Ben sadece iki ayeti koyup iki yerdeki müteşabih kelimelerini belirterek benzer anlam içeren söz veya sözcükler içerdiğini belirttim. Sana ne benim yorumumdan . Senin yazdığına itiraz niteliği yok, yanlış diyebileceğin bir yeri yok.Varsada yanlış bulduğun yer belirt, ancak haddini aşma.Ayrıca sen iyica saçmalıyorsun kişiselleştirme konusunda. Hakaretten mi hoşlanıyorsun? Öyleyse git başka kapıya. Sevgi saygımla. Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi 15/87 Andolsun sana ikişerden yedi ve bu büyük Kur'ân'ı verdik. Ve le kad ateynake seb'am minel mesanı vel kur'anel azıym Buyur ! mü-teşabih kelimesi olmayan bir ayet vereyim bari. İki bilinmeyenli şeyleri çözemiyorsunuz. Nedir ikişerli olan ? Neden ikişerli ? Kaynakları ne ? SİZ İKİŞERLİ Mİ OKUYORSUNUZ ? Kıvırmak yok ! Kitap ikişerliyken, siz onu ikişerli okumazsanız demek ki yarım okuyorsunuz. Ve bu kitap yarım okunamaz ! Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi e-teist ben senin bişey bilmediğini anladım kardeş. Sen bana yazmakta zahmet etme. Çünkü sana cevap vermeyeceğim. Okuduğunu bile anlayamıyorsun çünkü sen. Omega 3 kullan. Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Cihangir, gerçekten şartlı refleks senin durumun, vahim. Son kez yazayım, seviyene inerek yazayım, benim verdiğim çeviride seninkinden farklı yazmıyor. Ali imran 7 de ikişerli yazısı yok, ben burda müteşabih ayetlere tevil yapanlara uyarı varı koydum. Sen uyuyorsan buyur kendin yap yorumunu. Gerçekten vahim durumun. Sevgi saygımla... Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Cihangir, gerçekten şartlı refleks senin durumun, vahim. Son kez yazayım, seviyene inerek yazayım, benim verdiğim çeviride seninkinden farklı yazmıyor. Ali imran 7 de ikişerli yazısı yok, ben burda müteşabih ayetlere tevil yapanlara uyarı varı koydum. Sen uyuyorsan buyur kendin yap yorumunu. Gerçekten vahim durumun. Sevgi saygımla... Olum, yavrum, küçüğüm, Ali İmran 7 de var dedim mi ben ? Senin gözün kör mü ? Kafan iyi mi ? Ne okuyosun sen ? Git işine ... Sen omega 3 kullan. Beyninde ki neronlar birbirine temas etmiyor. Abuk subuk yazıyorsun. Sana cevap yok. Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi e-teist ben senin bişey bilmediğini anladım kardeş. Sen bana yazmakta zahmet etme. Çünkü sana cevap vermeyeceğim. Okuduğunu bile anlayamıyorsun çünkü sen. Omega 3 kullan. Zahmet ne demek dostum cihangir , sen okuduğunu ne kadar anladığını şu son 3 mesajınla net kanıtladın. Sevgi saygımla... Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Cihangir neronlar beynini yakmış, sende nöron olmadığı kesin. Sende ne büyük bir aşşağılık kompleksi varmış. Kendini merkez sanıyorsun. Banane senin ne yazdığından. Ben ali imranıda korum, canımın istediğinide korum. Konu içinde koyduğuma itirazın varsa söyle bileyim. Yoksa al bir sevgi saygı daha. Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Bu forumda kalıcı olmadığımdan sorun değil. Aksi halde sırf senin için giderdim buradan zaten. Hadi ben kaba saba yazıyorum. Fakat sen daha dayanılmazsın. Çünkü akıl dışı birisin. Şaka gibisin. İlk okul çocukları ile konuşsak bu kadar sorun yaşamayız. Ben MESANİ kelimesinden bahsediyorum kardeşim. Ali İmran 7 de MESANİ var dedim mi ben ? Hadi yazdıklarım orada duruyor. Kopyala yazdıklarımdan bende göreyim. Hani ben ne yazdığımı bilmiyorum madem, göster bende göreyim. Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Mayıs 26, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2013 gönderildi Bu forumda kalıcı olmadığımdan sorun değil. Aksi halde sırf senin için giderdim buradan zaten. Hadi ben kaba saba yazıyorum. Fakat sen daha dayanılmazsın. Çünkü akıl dışı birisin. Şaka gibisin. İlk okul çocukları ile konuşsak bu kadar sorun yaşamayız. Ben MESANİ kelimesinden bahsediyorum kardeşim. Ali İmran 7 de MESANİ var dedim mi ben ? Hadi yazdıklarım orada duruyor. Kopyala yazdıklarımdan bende göreyim. Hani ben ne yazdığımı bilmiyorum madem, göster bende göreyim. Dostum Cihangir, birincisi benim ilk yazdığım mesajımda bana ait kaç cümle var ve sana yönelik ne vardıda alındın? Senin mesani kelimesinden bahisine yanlış demeyi bırak, sana karşı yorum dahi yapmadım. İkincisi, senin kendi kendine alındığın ali imranda "sana karşı " mesani var -yok tartışmasını bırak, böyle bir alınganlığı nerden elde ettin. Benim öyle bir cümlem yada imam mı var? Tek yazdığım zümer 23-ali imran 7 ve tanrının müteşabih dediği ayetlere karşı benzerlikten kasıtın eş anlam içerme olduğu ki buda benim yorumum, seni bağlamaz ve bu ayetlere karşı hükmünü belirtmek. Şimdi sen söyle bakalım, ne alaka? Resmen kendi kendine alınganlık gösterip, abartılı tepki veriyorsun. Hala anlamıyorsan artık hatanı ne diyeyim. Sen yada bir başkası hiç kişisel algılamam konulardaki tepkileri. Abartılı olmadığı sürece. Sevgi saygımla. Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Çok sıkıcısın e teist. Ben kelime oyunlarını sevmem açık yazarım. Benimle oynayanla da oynarım. Derdim bişey anlatmak değil. Dinleyecek kişi yok zaten. Senin gibi birine de bişey anlatılamaz zaten. Çünkü zeka seviyen düşük. Ben ankara diyorum sen ... kara diyorsun. Umurumda değilsin. Foruma can sıkıntısından girdim uzattım. Nasılsa yakında banlanırım yine. Hala müteşabih diyorsun. Yazdıklarımı oku bari diyecem ama boşver. Bu sana son yazımdı. Artık seni görmeyeceğim. Zaten banlarlar bu yazıdan sonra. Ayrıca çok ta tın...bb Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Ben gider. İlk admin banlasın beni lütfen. Sağlıcakla... Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Bu ikişerli okuma saçmalığı da ne? İkişerli okumak ne demek? Kuran'daki saçmalıkları izah edemeyenler saçmasapan yöntemler ileri atıyorlar. Bu Allah bu Kuran'ı insanlığa rehber olarak mı göndermiş yoksa zihin jimnastiği yapsınlar diye mi bu iddialarda bulunanlara göre? Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi İnsanın içindekini dışarı çıkaran bir kitaptır kardeş, bu cevabınnın ne anlma geldiyini anlamdım. yoksa laf olsun diyemi yazdın atılan2. Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi sağduyu Gönderilme tarihi Bugün, 04:22 ÖÖ Bu ikişerli okuma saçmalığı da ne? İkişerli okumak ne demek? Kuran'daki saçmalıkları izah edemeyenler saçmasapan yöntemler ileri atıyorlar. Bu Allah bu Kuran'ı insanlığa rehber olarak mı göndermiş yoksa zihin jimnastiği yapsınlar diye mi bu iddialarda bulunanlara göre? Bu şu demek dostum, Süleyman ile Zülkarneyn ikişerlidir. Yani ikisi aynı kişinin ardışık anlatımıdır. Çünkü Kuran iki kaynaktan İKİŞERLİ anlatım yapıyor. Dolayısıyla sen Süleyman'ı Zülkarneyn'den bağımsız okursan eğer kıssanın yarısını anlayabilirsin. Bak ikisinin özelliklerine ikisi de aynı özelliklere sahipler. Çünkü ikisi aynı kişinin ardışık zamanlı hikayesi. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Bu şu demek dostum, Süleyman ile Zülkarneyn ikişerlidir. Yani ikisi aynı kişinin ardışık anlatımıdır. Çünkü Kuran iki kaynaktan İKİŞERLİ anlatım yapıyor. Dolayısıyla sen Süleyman'ı Zülkarneyn'den bağımsız okursan eğer kıssanın yarısını anlayabilirsin. Bak ikisinin özelliklerine ikisi de aynı özelliklere sahipler. Çünkü ikisi aynı kişinin ardışık zamanlı hikayesi. Süleyman Zülkarneyn'mi yani? Kuran'ın neresinde bu bilgi var? Madem ikisinin hikayesi de ardışık, neden peşpeşe anlatılmamış da birsi falan surede diğeri filan surede anlatılmış? Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Bakın BEYT sözcüğü aslında edebiyattan bildiğimiz BEYİT sözcüğüdür. Kuran'da kullanıldığı anlam için hep EV diye meal yaparlar ama yanlıştır. Ev falan değildir. beyit; 1 . anlam bakımından birbirine bağlı iki dizeden oluşmuş şiir parçası: kendince uğur denediği bazı beyitleri okudu.- m. ş. esendal. 2 . eskimişev. Kabeyi meşru kılmak için dinin dominant yanını kullanıp sözlük anlamına tecavüz etmişler. Doğrusu anlam bakımından birbirine bağlı iki dizedir. Çünkü Kuran İKİŞERLİDİR arkadaş ! Kuran her yerde buna işaret ediyor. Peygamberler mutlak suretle İKİ şeyi öğretiyor. Yarım yamalak okuma yapmayın. Beyt : İKİLİ Ehli Beyt : İkiliye ehil Beytullah : Allah'ın ikilisi İbrahim beyti / ikiliyi kabeyn / topukları üzre doğrulttu. Beytlere ardından girmeyin. Lafı kıçınızdan anlamayın. Daha ne kadar açık anlatsın Kuran. Koskoca ikişerli yapıyı görmüyorsanız daha ne diyim. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Bakın BEYT sözcüğü aslında edebiyattan bildiğimiz BEYİT sözcüğüdür. Kuran'da kullanıldığı anlam için hep EV diye meal yaparlar ama yanlıştır. Ev falan değildir. beyit; 1 . anlam bakımından birbirine bağlı iki dizeden oluşmuş şiir parçası: kendince uğur denediği bazı beyitleri okudu.- m. ş. esendal. 2 . eskimişev. Kabeyi meşru kılmak için dinin dominant yanını kullanıp sözlük anlamına tecavüz etmişler. Doğrusu anlam bakımından birbirine bağlı iki dizedir. Çünkü Kuran İKİŞERLİDİR arkadaş ! Kuran her yerde buna işaret ediyor. Peygamberler mutlak suretle İKİ şeyi öğretiyor. Yarım yamalak okuma yapmayın. Beyt : İKİLİ Ehli Beyt : İkiliye ehil Beytullah : Allah'ın ikilisi İbrahim beyti / ikiliyi kabeyn / topukları üzre doğrulttu. Beytlere ardından girmeyin. Lafı kıçınızdan anlamayın. Daha ne kadar açık anlatsın Kuran. Koskoca ikişerli yapıyı görmüyorsanız daha ne diyim. 1400 yıldır sen hariç kimse göremediğine göre Allah ne demek istediğini anlatamamış demek ki. Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi alalala. Kapı gibi İKİŞERLİ yazmış. Her yerde peygamberler İKİLİ öğretmiş. Her yer BEYT kelimesi ile dolu. Başka yerlerde dönüp dolaşıp bunu anlatmış. Buna rağmen hala anlamıyorsanız sorun kimde acaba ? Bak ayeti verdim, örnekleri verdim. İpucunu verdim. Hala diyorsun ki bunca zaman kimse anlamamış mı ? Sorun bu zaten. Siz okumuyorsunuz, aklınızı kiraya vermişsiniz, başkaları nasıl okumuşsa onu kabül ediyorsunuz. BAŞKALARI OKUMAMIŞ KARDEŞ ! Çok net söylüyorum. Başkaları okumamış ! Siz hoca dediğiniz adamları meal mi yapıyor sanıyorsunuz. Adamlar kalıp halinde alıyorlar meali. Hepsi elmalıdan alıyor, sadece 300 ayet seçip onlarla biraz uğraşıyor. O kadar meali bende yaparım. Meal yapmak öyle kolay iş değil. Türkiyede emin olun meal yok. Bu iş öyle basit iş değil. İspat mı istiyorsun ? 22:40 Elleżîne uḣricû min diyârihim biġayri hakkin illâ en yekûlû rabbuna(A)llâh(u)(k) velevlâ def’u(A)llâhi-nnâse ba’dahum biba’din lehuddimet savâmi’u vebiye’un vesalevâtun vemesâcidu yużkeru fîhâ-smu(A)llâhi keśîrâ(an)© veleyensuranna(A)llâhu men yensuruh(u)(k) inna(A)llâhe lekaviyyun ‘azîz(un) Bu ayette ki SALAVAT kelimesini tüm mealciler KİLİSE diye meallemiş. Hani şu salavat çekip duruyorlar ya ! O Salavat KİLİSE anlamındaymış. Şimdi bu mealleri okuyan adam Kuran'ı nasıl anlasın ? Doğrusunu söyleyince de sen kimsin diyorlar : ) Eee ! Nasıl olacak bu iş o zaman ? : ) Link to post Sitelerde Paylaş
Cihangir 0 Mayıs 27, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 27, 2013 gönderildi Bak mesela Tahrim 3 ün girişinde Peygamber eşlerine gizlice bişey söyledi diye mealleyerek başlarlar. Orada bile Kuran'ın ikişerli sistemi anlatılıyor. Ortada peygamber hanımı falan yok orada. Söylemek diye bir fiil de yok. Elçi / beynin aktarım EŞLERİNİN birini gizledi ! diyor. Orada bile Kuran bu yapılsal özelliğini anlatıyor. Çünkü Kuran iki şey arasında ki cereyanda ortaya çıkıyor. Biri VARLIK diğeri AKIL Bu nedenle iki kaynaktan anlatım yapıyor. Bir varlığın yanından gösteriyor, bir aklın yanından gösteriyor. Bu nedenle birbirine bağımlı ve uygun iki anlatım doğuyor. Bunların bir kısmı müteşabih / varlık tarafından anlatım. Bir kısmı muhkem, akıl tarafından anlatım oluyor. Bu iki anlatım aynı olayı iki sahneden anlatıyor. O nedenle sen Süleyman ile Zülkarneyn'i ayrı ayrı okursan meseleyi ancak yarım anlarsın arkadaş. vs vs vs. Bu kadar bilgi yeter. Anlamaya niyet yok çünkü sizde. Anlayacak alt yapıda yok. Ama sorun şu ÇABA YOK ! Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts