Jump to content

Muhammed 40 Yaşına Kadar Neden Dinsiz Kaldı?


Recommended Posts

O kadar emin olmayin sayin mesudi,daha oncede teist olamam demistiniz bir iletinizde.

Sevgili Zaza

Haklısınız. Bir kaç iletim de bu anlam da vurgu yapmıştım. Lakin hayat her gün yeni yeni şeylere gebe olarak doğuyor. Dün "Asla inançlı olamam" diyen bir insana bir süreç yaşatıyor ve bil fiil kendi dili ile "İman ettim" dedirtebiliyor.

Aslın da ben ve benim örneğim de gösterilen tüm insanları ibret nazarı ile izlemeliyiz. Değişebiliyoruz. Dün "Asla" dediğimiz konularda bu gün "Evet" diyebiliyoruz. Yarın sizin, yahut herhangi bir inançsızın yaşayacağı şahsına özel bir süreçten sonra, "İman ettim" demesi gayet normaldir. Hayat bana bu normaliteyi bil fiil yaşatarak talim ettirdi.

Son tahlil de, nazik uyarınız için teşekkür ediyorum. Lakin bu nokta da ilk defa kesinlik ifadesi kullanarak " Sevgili Allah'ın varlığına inanmıyorum, bu varlığa bizzat şahit olarak var olduğunu biliyorum" diyorum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 49
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sevgili Zaza

Haklısınız. Bir kaç iletim de bu anlam da vurgu yapmıştım. Lakin hayat her gün yeni yeni şeylere gebe olarak doğuyor. Dün "Asla inançlı olamam" diyen bir insana bir süreç yaşatıyor ve bil fiil kendi dili ile "İman ettim" dedirtebiliyor.

Aslın da ben ve benim örneğim de gösterilen tüm insanları ibret nazarı ile izlemeliyiz. Değişebiliyoruz. Dün "Asla" dediğimiz konularda bu gün "Evet" diyebiliyoruz. Yarın sizin, yahut herhangi bir inançsızın yaşayacağı şahsına özel bir süreçten sonra, "İman ettim" demesi gayet normaldir. Hayat bana bu normaliteyi bil fiil yaşatarak talim ettirdi.

Son tahlil de, nazik uyarınız için teşekkür ediyorum. Lakin bu nokta da ilk defa kesinlik ifadesi kullanarak " Sevgili Allah'ın varlığına inanmıyorum, bu varlığa bizzat şahit olarak var olduğunu biliyorum" diyorum.

Esen kalın

Daha oncede yaraticiya inaniyordunuz zaten.dogrusu merak ediyorum,ne olduda yaraticinin allah olduguna ve kuranin ondan geldigine karar verdiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Babasının adının abdullah olması kendisinin yaşamadığına işaret eden delillerden biri bana göre, hikayeyi yazanların hatası, adam 40 yaşında allahı duyuyor ama babası allahınkulu ismini taşıyor!

Böyle bir görev için ne tanrı tam donanımlı nede elçisi bu hikayede, bu olsa olsa uydurma bir hikaye olur, çere çöpe ayet yazdıran bir tanrı mı olur, şanı için dağlara imzasını ataydı madem, vay be diyeydik bizde, mısırın piramidine hayretle bakan dünya tanrının elçisiyle hiç olmamış gibi izsiz tozsuz bir isimden başka birşey yok ortada.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama sen bu varlığa bizzat şahit oldum dedin, ayrıca hisler de tarif edilebilir. Tabii hissedebilmek için de bu varlığın bir duyu organına etki etmesi lazım.

Sn Sağ Duyu

His sadece bir örnek idi. Hislerinizi ne kadar tarif ederseniz ediniz, tarifini yaptığınız şey, bil fiil hissiyatınızın ta kendisi olacak mıdır?

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalancı şahit.

sn sağ duyu

"Yalancı Şahit", aynı zaman da his adını verdiğimiz, şekillendiremediğimiz kavramın varlığına delil olacaktır değil mi?

Hislerimizi tanımlandıramamız yahut şekillendirememiz, yaşadığımız hisssiyatı ortadan kaldırıp "Yok" hükmüne almayacaktır.

Hislerimiz vardır. Varlığını an ve an çeşitli formatlar da algılamak ta, varlığına bizatihi şahit olmaktayız.

Yaşadığım süreç, varlığına bizatihi şahit olduğum lakin, his örneğin de olduğu gibi, belli bir kalıp ve şekilde tarif edemediğimi ancak sevgili Allah'ın varlığına bizzat şahit olduğum bir süreçtir. Sevgili Allah vardır, ve ben bu varlığa ayan beyan şahit oldum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

sn sağ duyu

"Yalancı Şahit", aynı zaman da his adını verdiğimiz, şekillendiremediğimiz kavramın varlığına delil olacaktır değil mi?

Hislerimizi tanımlandıramamız yahut şekillendirememiz, yaşadığımız hisssiyatı ortadan kaldırıp "Yok" hükmüne almayacaktır.

Hislerimiz vardır. Varlığını an ve an çeşitli formatlar da algılamak ta, varlığına bizatihi şahit olmaktayız.

Yaşadığım süreç, varlığına bizatihi şahit olduğum lakin, his örneğin de olduğu gibi, belli bir kalıp ve şekilde tarif edemediğimi ancak sevgili Allah'ın varlığına bizzat şahit olduğum bir süreçtir. Sevgili Allah vardır, ve ben bu varlığa ayan beyan şahit oldum.

Esen kalın

Bari perdeyi tarif et. Malum Allah insanlarla perde arkasından konuşurmuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed'in bulunduğu coğrafyada hristiyanlık da yahudilik de biliniyordu buna rağmen Muhammed neden hristiyan ve yahudi olmadı da ömrünün 40 yılını kitap ve iman nedir bilmeden geçirdi?

Hz. Peygamber kendisine peygamberlik gelene kadar hanif dini üzerineydi.. velevki öyle olmasa dahi hz Muhammede peygamberlik geldiği döneme kadarki zaman fetret devridir.. hz muhammede peygamberlik gelene kadarki fetret devrinde her hangi bir mesuliyet yok.. ister inansın ister inanmasın.. çünkü Allah tebliğ etmeden ceza vermez.. adalet bunu icap eder.. fetret döneminde yaşayan insanların durumu ne olacak..? fetret döneminde yaşayan insanların hepsi cennetliktir.. çünkü kendilerine herhangi bir tebliğ ulaşmış değildir.. Allah kendi fazlı kereminden onlara merhamet edecektir.. şu anda dahi Allahın tebliği eğer birilerine ulaşmamışsa o kişiler mesul değillerdir.. peygamberin ismi ulaşmış fakat yanlış ulaşmışsa gene aynı durum, mesuliyetleri yoktur.. mesela bir toplumda hz peygamberin ismini duymuştur fakat ona yanlış anlatılmıştır. Doğruya ulaşacak fırsatı ve imkanı yoktur.. vb.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz. Peygamber kendisine peygamberlik gelene kadar hanif dini üzerineydi.. velevki öyle olmasa dahi hz Muhammede peygamberlik geldiği döneme kadarki zaman fetret devridir.. hz muhammede peygamberlik gelene kadarki fetret devrinde her hangi bir mesuliyet yok.. ister inansın ister inanmasın.. çünkü Allah tebliğ etmeden ceza vermez.. adalet bunu icap eder.. fetret döneminde yaşayan insanların durumu ne olacak..? fetret döneminde yaşayan insanların hepsi cennetliktir.. çünkü kendilerine herhangi bir tebliğ ulaşmış değildir.. Allah kendi fazlı kereminden onlara merhamet edecektir.. şu anda dahi Allahın tebliği eğer birilerine ulaşmamışsa o kişiler mesul değillerdir.. peygamberin ismi ulaşmış fakat yanlış ulaşmışsa gene aynı durum, mesuliyetleri yoktur.. mesela bir toplumda hz peygamberin ismini duymuştur fakat ona yanlış anlatılmıştır. Doğruya ulaşacak fırsatı ve imkanı yoktur.. vb.

Hanif dini palavralarını geç, Kuran'da bile yazıyor Muhammed'in kitap nedir, iman nedir bilmediği.

Fetret devri iddiasına gelince yani Muhammed 40 yıllık ömründe hiç hristiyanlık veya musevilik dinlerini duymamış mı? Hadi museviler kendilerini özel görürler, kendi ırkından olmayanları dinlerine kabul etmezler ama hristiyanlıkta da tebliğ var, Muhammed tüccarlık döneminde hiç mi Hristiyanlıkla tanışmamış? İyi be, o zaman herkes kendine peygamberlik gelene kadar beklesin

Demek fetret devrinde yaşayan insanların hepsi cennetlik ha? O zaman adalet nerede kalıyor? Bir topluma din gönder, bir sürü sorumluluk yükle, adamları sonsuza kadar yanma riski içine sok, diğer taraftakiler hiç bir sorumluluk sahibi olmadan direk cennete gitsin ve bunun adına da adalet densin.

Muhammed döneminde yaşayan ve cehenneme gidecek olan müşrikler şimdi isyan etmesin de ne yapsın? Adamlar neden sadece bize peygamber gönderip bizim ahiret hayatımızı riske atttın da fetret devrinde kalmamıza izin vermedin diyerek hem Allah'a hem Muhammed'e ne kadar küfür etseler azdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammedin 40 yaşında peygamber olduğuna inanmak kolay değil.

çünkü belli sayıların özel bir kutsallığı var. 40 rakamında onlardan biri

bebeğin 40 ının çıkması, 40 gün 40 gece düğün. 40 hafta. 40 haramiler gibi

eğer muhammedin 39 yaşında peygamber olduğu söylenseydi. buna inanabilirdim. çünkü 39 rakamının özel bir anlamı yok. biri yüceltmek ona özel anlam katacak bir değeri yok.

ama iş 40 rakamı olunca orada durup bir düşünecen.

zaten bundan 1400 küsür yıl önce insanların doğum yıllarının , yaşlarının pek kayıt altına alındığı düşünmüyorum.

muhammedin, doğum yılı, peygamber olduğu yıl falan bunlar bana daha çok sonradan yazılmış tarihler olduğunu düşünüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed ilk önce 40 yaşına kadar dinsiz değildi bunun altını kalın bir şekilde çizmek gerekir, sonrasında ise 40 yaş olayını aydınlatmadan Muhammed'in İslam öncesi inandığı dine ilişkin açıklamalarda bulunmak da yanlış olur.

İslam öncesi Arap toplumunda dinsel ve siyasal görev almak için 40 yaşını doldurmuş olmak bir ananevi kuraldır, yani gelenekler nedeniyle Muhammed 40 yaşında peygamberliğe soyunmuştur, üstelik bu yola çıktığında arzuladığı ilgiyi görmeyince 3 sene tepkisiz bir şekilde beklemiştir.

Gelelim günümüz İslamının Muhammed İslama kadar dinsizdi yalanının gene İslam tarihince yalanlanmasına; Aşağıdaki tüm hadisler Kütübi sitte ve özellikle Buhari hadislerince sabit olmasıdır.

En açık ve net olarak Muhammed; ‘’ben kavmimin dinindeyken al-Uzza’ya boz bir koyun sundum’’ demektedir.

İslam mitolojisindeki haniflik açıklamalarında eşi Ayşe'den aktarılan bir hadiste Muhammed yaklaşık 20'li yaşlarında yada öncesinde bir arkadaşı ile gene Allah'ın kızlarından bir tanrıça için kurban kestikten sonra, kurban etini dağıtırken rast geldikleri Ayşe'nin atası hanif kişiye (İslam mitolojisindeki 4 hanif kişiden birisi) ikram ettikleri kurban etini red etmesi üzerine Muhammed'in hanif olduğunu betimleyen mitolojik anlatımda aslında Muhammed'in en azından ilk eşi ile evlenene kadar politeist yani putperest yaşadığını göstermektedir.

Gelelim İlk evliği sonrasında neye inandığına; burada kilit isim gene İslam mitolojisindeki haniflik tarifinde yatmaktadır. İslam mitolojisinde 4 haniften birisi olan ve düşkün birisi olarak betimlenen Varaka bin Nevfel öne çıkar. Bu kişi İslam tarihine göre ilk eşi Hatice'nin kuzeni ve amcası olan, Mekke'nin Hıristiyan cemaatinin başkanı, Kitabı Mukaddesi Arapçaya çeviren ve Hıritiyan cematin dini lideri olan aynı zamanda nikahında Hatice'nin şahidi olarak ve atası olarak Muhammed ile Haticenin nikahını yapan kişi olan Varaka olarak iki ayrı hikayede yer alır. Haticenin kuzeni yani Varaka'nın kız kardeşi olan kişi koyu bir hıristiyan olarak Haticenin yani iç güvesyi olan Muhammed'inde oturduğu evden çıkmaz ve Hıristiyanlık her yönden Muhammed'in yaşamında yer alırken ve üstelik Mekke'de yazılan ayetlerde ve çizilen peygember imajında Hıristiyanlık hakimken 25 ila 40 yaş arası Muhammed'in Hıristiyan yada Hıristiyanlık etkisindeki bir politeist inanca tabi olması kuvetle muhtemeldir.

Daha detaylı bilgiyi bütün İslam tarih kitaplarında bulabileceğiniz Muhammed'in Peygamberlik öncesi putperest olması gerçeği karşısında çoğunluk İslam din adamları bütün bu İslam tarihi gerşeklerine aykırı olarak Muhammed'in 40 yaşına kadar dinsiz olduğunu iddia ederken buna hala inananların çıkması şaşırtıcıdır...

Kaynaklar:

1- İslam öncesi Mekke. Dr. Yaşar Çelikkol, Ankara okulu yayınları, 2003

2- Câhiliye’den İslâm’a Geçiş: Tebliğ ve Sosyal Akışkanlık, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Cilt:14 Sayı:1 Yard. Doç. Dr. Vejdi Bilgin

3- Dini içerikli ekonomik bir kavram Hums, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi Cilt:8 Sayı:1 Yard.Doç.Dr. Ünal Kılıç

4- İslam bakış açısında Hz. İbrahim: İslam öncesi Arabistan’da monoteizm’in gelişimi üzerine düşünceler, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi 2006 sayı:1 Khalil Athamina (Birzeit Üniversitesi) Çeviren Dr. Ali Osman Kurt

5- İslam öncesi dönemde Mekke idare sistemi ve siyasetin oluşumu, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Cilt:10 Sayı:1 Yard.Doç.Dr. Adem Apak

6- Sosyo-ekonomik ve kültürel yönden İslam öncesi Mekke toplumu, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Cilt:10 Sayı:2 Prof.Dr. Abdurrahman Kurt

7- İslam’dan önce Arap yarımadasında putperestlik ve yayılışı Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Cilt:6 Sayı:1 Hüseyin Atay

8- Risalet öncesinde Arap yarımadasındaki dinler ve bir peygamber beklentisi Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi Sayı:6 Yard.Doç.Dr. Sıddık Ünalan

9- Kur’an ve üst tanrı inancı, e-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi Sayı:3 William Montgomery Watt (Edinburg) Çevirenler: Dr. Arif GEZER-Dr. Ömer PAKİŞ

10- İslam’ın kaynakları 1, Erol Sever 1995 (ikinci baskı)

11- Cinler ve Kötülüklerinden Korunma yolları, Abdulhamid b. Abdurrahman es-Suheybânî, Çeviren : M. Beşir Eryarsoy

12- Cahiliye döneminde Yesrib’in etnik yapısı, FÜSB dergisi sayı:1, cilt:15/319-346, Yaşar Çelikkol

13- Cahiliye’den İslam’a geçiş; Teblig ve sosyal alışkanlık, UÜİF dergisi sayı:1, cilt:14/123-142, Yard.Doç.Dr. Vejdi Bilgin

14- Dinlerde kıble anlayışı, UÜİF dergisi sayı:2, cilt:11/1-30, Prof.Dr. Ahmet Güç

15- Dinler tarihi, Prof.Dr. Hüseyin G. Yurdaydın-Doç.Dr. Mehmet Dağ 1978

16- İslam’da resim ve heykelin yeri, Çanakkale Seramik fabrikaları kültür ve araştırma hizmetleri No:3, Osman Şekerci 1974

17- İslam Ansiklopedisi Hicaz maddesi

18- İslam da tasvir ve minyatürler, AÜİF dergisi 9, Osman Keskioğlu 1962

19- Çeşitli yönleriyle Din, Prof.Dr. Günay Tümer

20- Kuran’da ve İslam öncesi Arap düşüncesinde ‘’Dehr’’ kavramı, Dr. Mustafa Öztürk

21- Cahiliye şiirinin Tarihsel gerçekliği polemiği, UÜİF dergisi sayı:2, cilt:17/95-120, Doç.Dr. Mehmet Yalar 2008

22- Cahiliye şiiri üzerine (Orj: Fi’ş-Şi’ri’l-Cahilî, Tâhâ Huseyn), Ankara okulu yayınları, Çeviren Şaban Karataş 2003

23- Cahiliye dönemi Nesri, AÜİFD sayı:1, cilt48/177-183, Arş.Gör. Celalettin Divlekçi

24- İslam öncesi Arap şiirinde bazı dini motifler, AÜİF dergisi sayı:9, Yard.Doç.Dr. Ömer Ünal 2003

25- Klasik Arap şiir ve nesrinde en sık rastlanan yeminler, AÜİF dergisi sayı:7, Prof.Dr. M.Faruk Toprak 2002

26- Kureyş lehçesinin Klasik Arapçaya etkisi, UÜİF dergisi sayı:2, cilt:16/327-341, Doç.Dr. İsmail Güler – YLÖ Sevde Alan 2007

27- Tefsir usulünün oluşum sürecinde ilk yazılı kaynaklar, CÜİF dergisi sayı:2, cilt:12/55-74, Doç.Dr. İsmail Çalışkan 2008

28- İslami tarihçiliğin doğuşu/ İlk siyer-megazi eserleri ve müellifleri, Ankara okulu yayınları,Josef Horovitz (Çev: Ramazan Altınay-Ramazan Özmen) 2002 (Birinci basım)

29- Din Faktörü Işığında Cahiliye Şiirine Bir Bakış, UÜİF Dergisi Sayı:2, Cilt:15, Doç.Dr. Mehmet Yalar

30- Kuran (H.Yazır, Diyanet, E.Yüksel, A.Gölpınarlı, S. Ateş, S. Yıldırım, Y.N.Öztürk, M. Esed, Ö.N.Bilmen, C. Yıldırım tefsirleri)

31- Kutubusitte hadisleri

32- Sabii’ler (Son Gnostikler), Şinasi Gündüz 1995

33- Birüni’ye göre Dinler ve İslam dini, Diyanet yayınları, Dr. Günay Dümer 1975

34- Hadis literatüründe Nusaybin (Kuran’da Nusaybin cinleri konusu), Doç.Dr. Ahmet Keleş

35- Dinler Tarihi, Prof.Dr. Güney Tümer/Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Ocak Yayınları, 2002

36- Dinler ve Mezhepler Tarihi, Muhammed Eş-Şehristani, Çev. Muharrem Tan, Işık Akademi Yayınları, 2006

37- İlkel, Köleci ve Feodal Toplum, Zubritski-Mitropolski-Kerov, Eriş Yayınları/8. Baskı

38- Tanrı Anlayışı, Cemil Sena, Remzi Kitabevi, 1978

39- Putlar kitabı (Kitap el-Asnam), İbn el-Kalbi, Roza Klinke-Rozenberger, Almanca-Arapça çeviri Beyza Düşüngen, AÜİF yayınları 1968

40- Kuran’da Allah ve İnsan, Prof.Dr.Toshihibo Izutsu, Çeviren; Doç.Dr. Süleyman Ateş, AÜİF yayınları 1975

41- Kuran’da Tanrılar, Guy Monnot, Çev.Yard.Doç.Dr. Ramazan Adıbelli, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, 2011

42- Tevrat, İncil ve Kuran, Jacques Jomier’den Sakıb Yıldız, Hareket Yayınları, 1974

43- Hz. Adem’den Bugüne İslam Tarihi, Mahmud Şakir, Çev. Ferit Aydın, Kahraman yayınları, 1995

44- Peygamberler ve Halifeler Tarihi, Ahmed Cevdet Paşa, Çile yayınları, 1-2. Cilt

45- Büyük İslam Tarihi, İbn-i Kesir, Çağrı yayınları

46- Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Mircea Eliade, Cilt 1, Kabalcı yayınevi, 2003

47- Sümerlilerin Dini İnanç ve Adetleri, Özden Gül Ökter, GÜSBF Yüksek Lisans Tezi, 2006

48- Peygamberler Tarihi, Prof.Dr. İsmail Yiğit, Kayıhan Yayınları, 2012

49- İslami Kaynaklara Göre Peygamberler, Doç.Dr. Abdullah Aydemir, Dıyanet Vakfı Yayınları, 1996

50- Peygamberler Tarihi, M. Asım Köksal, Dıyanet Vakfı Yayınları, 2004

51- Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Ekrem Sarıkçıoğlu, Fakülte Yayınları, 2002

52- İslam Kaynaklarına Göre Hz. İbrahim ve Haniflik, Yrd.Doç.Dr. Şaban Kuzgun, Se-Da Yayınları, 1985

53- Hz. Muhammed’in Hayatı, İbn-i Hişam, Çevirenler; Prof.Dr. İzzet Hasan – Prof.Dr. Neşet Çağatay, AÜİF Yayınları, 1971

54- Siyer, İbn-i İshak, Yayına Hazırlayan; Prof.Dr. Muhammed Hamidullah, Çeviren; Sezai Özel, Akabe Yayınları, 1988

55- Cahiliye Arapları’ndaki Allah İnancının Kuran’dan Hareketle Tespitiyle İlgili Bazı Hususlar, Yrd.Doç. Dr. Zekeriye Pak, CÜİF Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, 2001

56- Hz. Muhammed Mekke’de, W. Montgomery Watt, AÜİF yayınları no:5, çeviri: Doç.Dr. M. Rami Ayas, Doç.Dr. Azmi Yüksel, 1986

57- Kuran’ı Kerim ve Hanifler, Dr. İsmail Cerrahoğlu, AÜİF Dergisi, Cilt 11, Sayı 1, 1963

58- Diyanet İslam Ansiklopedisi, Hanif maddesi, 16. Cilt

59- Hz. Peygamberin İslam Öncesi Seyahatleri, Yayına Hazırlayan; Prof.Dr. Muhammed Hamidullah, Çeviren; Ass. Abdullah Aydınlı, AÜİF Dergisi, Sayı 4, 1980

60- Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi 1, Prof.Dr. Philip K. Hitti, Çev. Prof.Dr. Salih Tuğ, Boğaziçi yayınları, 1980

61- Hz. İbrahim, Afif Abdul Fettah Tabbara, Çev. Doç.Dr. Mehmet Aydın, AÜİF Dergisi, Cilt: 24, Sayı, 1, 1981

62- İslam Bakış Açısından Hz. İbrahim: İslam Öncesi Arabistan’da Monoteizmin Gelişimi Üzerine Düşünceler, Khalil Athamina, Çev.Dr. Ali Kurt, AÜİF Dergisi, Cilt: 47, Sayı: 1, 2006

63- Hz. Peygamberin Çağdaşı Yahudilerin İnanç-İbadet ve Dini Hayatları ile İlgili Bazı Tespitler, Dr. Nuh Arslantaş, MÜİF Dergisi, Sayı: 34, 2008

64- İslam Öncesi Arap Toplumunun Tanrı Tasavvuru ve Bu Tasavvurun İslam’ın Tanrı Tasavvuruna Etkisi Sorunu, Dr. Resul Öztürk, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, 2008

65- Kuran’ı Kerim ve Sabiiler, Dr. İsmail Cerrahoğlu, AÜİF Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, 1962

66- Cevâmi'u's-Sîre, İbn Hazm, Çev. M. Salih Arı, Çıra Yayınları, 2004

67- Ansiklopedik Dinler Sözlüğü Hanif Maddesi, Mehmet Aydın, Nüve Kültür Mrkz. Yayınları, 2006

68- İslam Tarihi, Hamdi Savaş, Erciyes Ü. Yayınları, 1995

69- Hz. İbrahim’in İmanı ve Tevhid Mücadelesi. Doç.Dr. Muammer Esen, AÜİF Dergisi, 52/2, 2011

70- Kuran’ın Nüzulü Sürecinde Müslümanlar’la Diğer Dini Gruplar Arasındaki İlişkilerin Kuran’a Yansıması, AÜİF Yüksek Lisans Tezi, Osman Kaya, 2004

71- İbrahim Peygamber, Muazzez İlmiye Çığ, Kaynak Yayınları, 1997

72- Barnabas İncili, Kültür Basın Yayın Birliği, Çev. Mehmet yıldız, 1988

73- İslam Kelamı Açısından Hıristiyan Tanrı Tasavvuru, SDÜİF Doktora Tezi, Hasan Tevfik Marulcu, 2008

74- Kuran Kıssalarının Kaynağı Eski Ahitmi? Yapı Muhteva ve Kaynak Açısından Torah Kıssaları, Doç.Dr. Şinasi Gündüz, OMÜİF Dergisi, Sayı:10, 1998

75- Tevrat, İncil ve Kuran, Jacques Jomier’den Sakıb Yıldız, Hareket Yayınları, 1974

76- Sahih-i Buhari Fihristi, Ebu Abdulmümin Emin, Çev. Mehmet Sofuoğlu, Ötüken Yayınları, Cilt: 3-5-7-9-10-15, Yıl: 1987

77- Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz. Peygamberin Hayatı, Seyyid Ebul Ala Mevdudi, Çev. Ahmet Asrar, Pınar Yayınları, 1992

78- Büyük İslam Tarihi (El Bidaye Ve’n Nihaye), İbn Kesir, Çev. Mehmet Keskin, Çağrı Yayınları, 1994

79- Hz. Muhammed’in Hayatı, Martin Lings, Çev. Nazife Şişman, İnsan Yayınları, 2006

80- Peygamber Külliyatı, Muhammen Bin Salih Ed-Dimaşki, Çev. Hüseyin Kaya – H.İbrahim Kaçar, Ocak Yayınları, 2004

81- Tarihü'l İslam, İmam Zehebi, Çev. Muazaffer Can, Cantaş Yayıncılık, 1996

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanda yalan çok... Dün uydurulanlara bile inanan çok.

Muhammed ben peygamberim, bana Allah aracısı vasıtasıyla mesajlar gönderiyor diyene kadar esaslı ve imanlı bir putperesttir. Her sene Hira'da mağaraya kapanıp ibadete çekilen biridir. Hatta karanlık mağarada düşüne düşüne İslam'ı icat ettiğini İslami kaynaklar bile itiraf eder. Gayet iyi biliyoruz ki Hira'da ibadete çekilmek derin putperest geleneğidir. Ve ancak sağlam putperestler Hira'ya çıkıp ibadet eder, bütün putperestler değil..

Muhammed, bütün putperest ritüellerini İslam'a sokmuş, din diye inanırlara sunmuştur. Hatta putperest geleneği olan kabe putuna tapmak, Kabe putuna her sene gitmeyi şart koşmayı da Putperestlikten alıp uydurduğu dine monte etmiştir..

Muhammed, Kabe'de bulunan putlardan el-ilah isimli putun adını Allah şekline sokup, uydurduğu dinin tanrısı ilan etmiştir..

Kısacası Muhammed bir putperesttir. Hira'ya çıkıp putperestler gibi ibadet etmektedir. O dönem etkisinde kaldığı diğer tek tanrılı dinleri karanlık mağarada düşüne düşüne, İslam'ı uydurmaya karar vermiştir. 40 sene etkisi altında kaldığı putperest inançlarından vaz geçemediğinden, uydurduğu yeni dinin kuralları olarak koymuştur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberlik kişinin kendi çabaları tarafından kazanılmış bir mertebe değildir. Tanrı peygamber yapacağı adamın akil baliğ olmasını beklemez. O kişi seçilmiştir. Bazı peygamberlerin allah tarafından iman testinden geçirilmesi de düşünülmeden yazılmıştır.

Muhammedin 40 yaşına kadar beklemesi bilgi birikimi içindir.

Diğer peygamberler gibi Muhammed de sonradan yaratılmış bir kişiliktir. Peygamberlik için 40 yaş uygun görülmüş ve öncesine ait ayrıntıların yazılmasına gerek duyulmamıştır. Hayali bir kahramanın belirsiz taraflarının da olması gayet doğaldır. 40 yaşına kadarki dini inanışı konusunda ne yazsanız ayrı bir dert.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...