Nart 0 Mayıs 30, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 30, 2013 gönderildi Ben Kuran'ı Tayyip Erdoğan gibi yada sizin gibi anlamadığım için, yapılanlara ve yapılanlara itirazlara pek takılmıyorum. Bana göre konu dışılar çünkü. İtirazınız güncel algıya ve var olana karşı haklı olabilir. Ancak bu düşünceye benim yandaş olmam gerekmez. Çünkü konunun menşeini aynı algılamıyoruz. Benim algımda klasik islam algısına dair bir ortaklık yok. Tüm temel değerleri, yöntemleri ve ritüelleri farklı. Benim algım hatalı olabilir mi ? Elbette olabilir. Ama netice de şu an ki mevcut durum bu. Bu nedenle itirazınız benim için konu dışı. Bu siz mevcut duruma itirazınızda haksızsınız anlamına gelmez. Ben ilgilenmiyorum o kısmı ile o kadar. Konu dışı bana göre. Link to post Sitelerde Paylaş
Nart 0 Mayıs 30, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 30, 2013 gönderildi Devleti yönetene melek dedin. Melek, Melik, Malik, Mülk Bunlar birbirinden bağımsız kavramlar değiller. Elma ağacının gövdesinden armut alamazsınız. Bakara 102 de işaret edilen, harut ve marut Kuran genelinde dikkatli bir okuma yapıldığında, harun ve musaya çıkarlar. harut ve marut için iki melek der. Harun ve musa iki meliktir. Kaldı ki ben devleti yönetenler melektir demedim. Bunlar başka yerde iki melik olarak işaret edilir dedim. Yani bunlar yazılı değildir. Bağlantıları yakaladığınızda ifadenin kime işaret ettiği ortaya çıkmaktadır. Dediğim buydu. Link to post Sitelerde Paylaş
Sarı ve Kırmızı 0 Mayıs 30, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 30, 2013 gönderildi Melek, Melik, Malik, Mülk Bunlar birbirinden bağımsız kavramlar değiller. Elma ağacının gövdesinden armut alamazsınız. Bakara 102 de işaret edilen, harut ve marut Kuran genelinde dikkatli bir okuma yapıldığında, harun ve musaya çıkarlar. harut ve marut için iki melek der. Harun ve musa iki meliktir. Kaldı ki ben devleti yönetenler melektir demedim. Bunlar başka yerde iki melik olarak işaret edilir dedim. Yani bunlar yazılı değildir. Bağlantıları yakaladığınızda ifadenin kime işaret ettiği ortaya çıkmaktadır. Dediğim buydu. Hayır benim demek istediğimi anlamadın. ben mevcut devlet yönetimindeki bir haksızlığı işaret ettim. Sen o kısmı alıntıladın ve oraya "ne yaparsa yeridir" tarzı bir yazı yazdın. Bu alıntılama ve açıklama getirme işi bir taraftır. Sen herhangi bir bölümü almadın, özellikle orayı aldın. Sonra da sana aslını astarını sorunca benim için konu dışıdır diyorsun. Anladın mı büyük resmi? Açıklama getireceğin yer iki tane ortadoğu mitolojik figürü değil. Günümüzde benim yaptığım eleştiriye getirdiğin açıklamanın nedeni. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mayıs 30, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 30, 2013 gönderildi Merhaba, Benim algıladğım kadarı ile ( hep böyle başlıyorum çünkü anladığım üzerine konuşabilirim ) Kuran, göz ile bir metinden okuma yapmak değil. Yani Kur'an denilen şeyi, gözünüzle bir metni takip ederek algılayamazsınız. Kelime anlamı olarak toplayarak okunan anlamına gelen bu kavram aklın ile varlıktan okuma yapmayı işaret etmekte. Dolayısıyla Kuran ( okuma ) yapmak için aslında bir kitaba ihtiyaç yok. Aklını kullanıp, tabiatı doğru hükümlendiren kimse Kuran/okuma yapmış oluyor. Daha doğrusu yaşamda her insan Kuran okuyor. Fakat okuduğu Kuran'ı açığa çıkaramıyor. Bizden asıl istenen onu açığa çıkarabilmek. Çünkü zaten herkes Kuran'dan sorulacak zaten. Ve kimse ben Kuran okumadım gibi bir cümlenin ardına gizlenemeyecek. Çünkü bu isim özenle seçilmiş bir isim. Her kişi zaten aklı ile varlıktan okuma yapıyor. Ancak doğru okumayı açığa çıkarmıyor. Çünkü işine gelmiyor ... Bu nedenle konu başlığında ki soru kısmen haklı ve kısmen karavana olan bir soru. Çünkü Allah'ın soracağı Kuran için itiraz edilebileceğini sanmıyorum. Mantık olarak düşünürsek mantıklı değil. Başka ne sorabilir ki ? Ne saçmalıyorsun yahu? Bazıları Kuran'daki çarpıklıkları, saçmalıkları, adaletsizlikleri, ilkellikleri açıklayamayınca saçmalamaya başlıyorlar nedense. Varlıktan okuma yapmakmış! Daha ne zırvalar göreceğiz bakalım. Link to post Sitelerde Paylaş
Nart 0 Mayıs 30, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 30, 2013 gönderildi 10:94 Fe in kunte fî şekkin mimmâ enzelnâ ileyke fes’elillezîne yakreûnel kitâbe min kablik(kablike), lekad câekel hakku min rabbike fe lâ tekûnenne minel mumterîn(mumterîne). El Kitab yazılı bir mushaf değil. Varlık, tabiat vs. El Kitabı okuyamayan ise ümmi. Yani ümmi kişi de bir metinden göz ile okuma yapamayan değil. Varlığı okuyaman kişidir. Siz istediğiniz gibi anlayabilirsiniz. Kimin neyi nasıl anladığı önemli değildir. İddaanızın aslolan şey ile örtüşmesi önemlidir. Ve siz burada hakim değilsiniz. Benim dediğim doğru da demiyorum. Ben böyle anlıyorum diyorum. Siz olur mu öyle şey dediniz diye değiştirmem gerekmez herhalde. Bunun için bana deliller getirmeniz ve beni ikna etmeniz gerekir. Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi 10:94 Fe in kunte fî şekkin mimmâ enzelnâ ileyke fes’elillezîne yakreûnel kitâbe min kablik(kablike), lekad câekel hakku min rabbike fe lâ tekûnenne minel mumterîn(mumterîne). El Kitab yazılı bir mushaf değil. Varlık, tabiat vs. El Kitabı okuyamayan ise ümmi. Yani ümmi kişi de bir metinden göz ile okuma yapamayan değil. Varlığı okuyaman kişidir. Siz istediğiniz gibi anlayabilirsiniz. Kimin neyi nasıl anladığı önemli değildir. İddaanızın aslolan şey ile örtüşmesi önemlidir. Ve siz burada hakim değilsiniz. Benim dediğim doğru da demiyorum. Ben böyle anlıyorum diyorum. Siz olur mu öyle şey dediniz diye değiştirmem gerekmez herhalde. Bunun için bana deliller getirmeniz ve beni ikna etmeniz gerekir. aklıma takılan bir şey var. madem tanrının kitabı yazılı bir metin değil, varlık ve tabiat, yani allahın ayetlerini hayatın ve yaşamın içinde arayacağız o halde sen niye yazılı metin olan kurana bakıyorsun?? verdiğin ayet tabiat veya yaşamın içinden değil. yazılı dediğin kuranın 10 süresinin 94. ayeti bu çelişki hakkında ne diyeceksin??? neden tabiatı ve yaşamı okumaya çalışmıyorsunda? kuranı okuyup, anlamaya, ona anlam yüklemeye ve siz bilmem kuranı yanlış anlıyorsunuz, kuranda anlatılmak istenen şu diyorsun?? Link to post Sitelerde Paylaş
Nart 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi aklıma takılan bir şey var. madem tanrının kitabı yazılı bir metin değil, varlık ve tabiat, yani allahın ayetlerini hayatın ve yaşamın içinde arayacağız o halde sen niye yazılı metin olan kurana bakıyorsun?? verdiğin ayet tabiat veya yaşamın içinden değil. yazılı dediğin kuranın 10 süresinin 94. ayeti bu çelişki hakkında ne diyeceksin??? neden tabiatı ve yaşamı okumaya çalışmıyorsunda? kuranı okuyup, anlamaya, ona anlam yüklemeye ve siz bilmem kuranı yanlış anlıyorsunuz, kuranda anlatılmak istenen şu diyorsun?? Ben ikisinide yapabiliyorum. Hormonlu bir domatesten bile Kuran okuyabiliyorum. Hemde sıra sıra, dizi dizi, kelli felli mealcilerden çok daha iyi okuyorum. Gerçekten düşünen bir insanın Kur'ân metnine ihtiyacı yok. Akıl ve varlık yan yana geldiğinde zaten aynı kitabın satırları yazılmaktadır. Kim aklı ile varlığı doğru hükümlüyorsa işte o kişi Kuran okuyordur. Bu durumda her hafta çıkıp zırvalayan hoca bozuntusu Nihat Hatipoğlu değil Kuran'ı okuyan. Tabiatı doğru gözlemleyen herhangibir kişi daha doğru Kuran okumaktadır. Ben neden Kur'an okuyorum ? Çünkü Muhammed kadar başarılı değilim henüz. Çok yetisini kazandım ama çok yetisini de kazanamadım. Okumam onun kadar iyi değil. Böyle bir kaynak varken neden okuymayım ki ? Harika ötesi özetleri var. Muhteşem ziplemeleri var. 5 cümle ile hayatı özetlemek kolay değil. Ama bu kitap bunu yapabiliyor. Bende fırsat buldukça anlamaya çalışıyorum. Çünkü eşşek gibi çalışıyorum, akşamları oturmaya bile vakit bulamıyorum. hep koşturmaca hayatım. Hep bir yere yetişmem gerek. Böyle olunca insan kendi kendine tekamül etmekte zorlanıyor. Çünkü sakince kendi kendine kalıp düşünmeye vakti olmuyor. Dün gece misal 01:30 da yatayım dedim ama oğlum sağolsun 06:30 a kadar beni ağaç etti. Bugün ofiste işim azdı ancak ne kadar az olsada burası bir iş yeri. Oturup nirvana yapamıyorsun. Bende bu kitaptan kopya çekiyorum. Eğer ki sen kendi kendine vakit bulup sağlıklı ve iyi düşünebiliyorsan hiç okuma Kuran'ı hiçbişey kaybetmezsin. Zaten aklınla aynı hükümlere varırsın. Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi NART, sen şunu mu demek istiyorsun??? muhammed, tabiat, evren ve yaşamın içinde yazılı olan tanrının ayetleri, sahip olduğu bir yetenek sayesinde okumuş ve okuduğunu çevresindeki insanlara anlatmış ve duyurmuştur. muhammed öldükten sonrada, toplum onun okuduğu ayetleri, sözleri kitap haline getirip adına kuran demiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
Bersann 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi Allah azze ve celle böyle bir sual ederse, insanalr en azından Rabbim seni inkar etmedik diyecekelr ya sizler ? Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) Allah azze ve celle böyle bir sual ederse, insanalr en azından Rabbim seni inkar etmedik diyecekelr ya sizler ? allahın var olduğunu kabullenmekte hikmet olsaydı.. şeytan cennetin baş köşesini oturtulurdu çünkü şeytan allahın var olduğunu inkar etmiyor. allahın var olduğunu senden daha iyi biliyor. o yüzden bu hiç iyi bir savunma değil şeytanda allaha ben ademden daha iyi senin varlığını kabullenip, seni biliyorum o yüzden ben onurlandırılmayı hak ediyorum demişti. ama umudu boş çıktı ayrıca nasılki senin dininde bahsedildiği gibi şeytan adem ile havva allahın ismini kullanarak kandırıp, günaha sokuyor belkide birileri bu allahın kitabı, bu allahın sözleri deyip sizi kandırıyor sizde allahın size verdiği aklı kullanmadığınız için.. ademin cennetten kovulması gibi belkide allah sizide cennetten kovacak Mayıs 31, 2013 tarihinde keskinSİRKE tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Bersann 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) allahın var olduğunu kabullenmekte hikmet olsaydı.. şeytan cennetin baş köşesini oturtulurdu çünkü şeytan allahın var olduğunu inkar etmiyor. allahın var olduğunu senden daha iyi biliyor. o yüzden bu hiç iyi bir savunma değil şeytanda allaha ben ademden daha iyi senin varlığını kabullenip, seni biliyorum o yüzden ben onurlandırılmayı hak ediyorum demişti. ama umudu boş çıktı ayrıca nasılki senin dininde bahsedildiği gibi şeytan adem ile havva allahın ismini kullanarak kandırıp, günaha sokuyor belkide birileri bu allahın kitabı, bu allahın sözleri deyip sizi kandırıyor sizde allahın size verdiği aklı kullanmadığınız için.. ademin cennetten kovulması gibi belkide allah sizide cennetten kovacak Allahın bizlere verdiği aklı kullanamadığımızı nerden çıkarıyorsun, bizleri ne kadar tanıyorsun, en basiti şuan benim yazımı alıntılayıp bana ilettiğin ifadelerin tamamen uyduruk kendi düşüncelerin. Allahın verdiği nimetlerle Allahı bulanlara, hayatında Allahın hiçbir anı bulunmayan onu tanımayan onu inkar edip red eden birisinin inananlara yanlış inanıyorsunuz sualini sorması kadar saçma bir şey olamaz. kusura bakmayın... Mayıs 31, 2013 tarihinde Bersann tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi Allahın bizlere evrdiği aklı kullanamadığımızı nerden çıkarıyorsun, bizleri ne kadar tanıyorsun, en basiti şuan benim yazımı alıntılayıp bana ilettiğin ifadelerin tamamen uyduruk kendi düşüncelerin. Allahın verdiği nimetlerle Allahı bulanlara, hayatında Allahın hiçbir anı bulunmayan onu tanımayan onu inkar edip red eden birisinin inananlara yanlış inanıyorsunuz sualini sorması kadar saçma bir şey olamaz. kusura bakmayın... ben allahın varlığını kabullenmeni, akıl dışı bulduğumu söylemiyorum başlığımda öyle bir ima yok ben diyorum ki allahın varlığını kabullenmen için , neyi yiyip neyi yemeyeceğini, nasıl yaşaman gerektiğini, iyi ve kötüyü ayırt etmek için allahın sana verdiği akıl ve vicdan gibi yetileri kullanarak bul.. kendine başka yol arama diyorum.. kuranın tanrının gönderdiğine inanmanın, kuranın tanrı sözü olduğuna inanmanın akılsal bir tarafı yok diyorum, var diyorsan buyur yaz bende bileyim akılsal nedenlerini ortaya koyarak söyle bakalım, kuranın tanrının gönderdiğine nasıl emin olabiliriz??? sen buna nasıl emin olabiliyorsun??? Link to post Sitelerde Paylaş
Bersann 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) ben allahın varlığını kabullenmeni, akıl dışı bulduğumu söylemiyorum başlığımda öyle bir ima yok ben diyorum ki allahın varlığını kabullenmen için , neyi yiyip neyi yemeyeceğini, nasıl yaşaman gerektiğini, iyi ve kötüyü ayırt etmek için allahın sana verdiği akıl ve vicdan gibi yetileri kullanarak bul.. kendine başka yol arama diyorum.. kuranın tanrının gönderdiğine inanmanın, kuranın tanrı sözü olduğuna inanmanın akılsal bir tarafı yok diyorum, var diyorsan buyur yaz bende bileyim akılsal nedenlerini ortaya koyarak söyle bakalım, kuranın tanrının gönderdiğine nasıl emin olabiliriz??? sen buna nasıl emin olabiliyorsun??? summun bukmun umyun fehum la yerciun... buyur yazdım sanırım bakara 18. ayet. akıl, mantık ve beynini kullanırsan sende vakıf olursun. Mayıs 31, 2013 tarihinde Bersann tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bellerophon 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi Bakara 18'mi bu? Link to post Sitelerde Paylaş
Bersann 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi Bakara 18'mi bu? evet Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) summun bukmun umyum fehum la yerciun... buyur yazdım akıl, mantık ve beynini kullanırsan sende vakıf olursun. yarın allahın katına çıkınca, allaha böyle dersin belki o seni anlar..neymiş summun bukmun umyun muş ... bide milletin sizi ciddeye almasını istiyorsunuz.. Mayıs 31, 2013 tarihinde keskinSİRKE tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Bersann 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) yarın allahın katına çıkınca, allaha böyle dersin belki o seni anlar..neymiş summun bukmun umyun muş ... bide milletin sizi ciddeye almasını istiyorsunuz.. aramızda sıra dağlar var keskin sirke, yani ben sana neyi nasıl ne şekilde ifade edeyim, yaz diyorsun yazıyoruz ama sen anlayamıyorsun. buda absürt bir durum değil anlayabilmen şuan imkansız, seni suçlamıyorum. sadece bilmediğin o kadar çok durum varki, yapacağımız tek şey var ikimizinde köşelerine çekilip sadece güncel konularla fikir beyan etmesi, ne sen Kuranı anlayabilirsin nede ben kelimelerle sana ifade edebilirim. Mayıs 31, 2013 tarihinde Bersann tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
keskinSİRKE 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi aramızda sıra dağlar var keskin sirke, yani ben sana neyi nasıl ne şekilde ifade edeyim, yaz diyorsun yazıyoruz ama sen anlayamıyorsun. buda absürt bir durum değil anlayabilmen şuan imkansız, seni suçlamıyorum. sadece bilmediğin o kadar çok durum varki, yapacağımız tek şey var ikimizinde köşelerine çekilip sadece güncel konularla fikir beyan etmesi, ne sen Kuranı anlayabilirsin nede ben kelimelerle sana ifade edebilirim. sen akıl, mantık deyince ne anlıyorsun?? senin dinin sana benimki bana deyip hemen kenara çekil.. ne kolay iş .. bu kadar korkak olma, inacını savunacak argümanların varsa buyur savun ki.. belki argümanların beni belkide başkasınıda ikna eder de bizde doğruyu buluruz SORUMU TEKRAR SORUYORUM.. KURANI GÖNDERİNİN TANRI OLDUĞUNU NERDEN BİLİYORSUN YADA HANGİ NEDENLERDEN DOLAYI BUNDAN EMİN OLABİLİYORSUN. SENİ İKNA EDEN ŞEYLERİ YAZ... YAZAMAYACAKSAN BİR DAHA BURADA DİNİNİ SAVUNMA Link to post Sitelerde Paylaş
Mesudi 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi (düzenlendi) Melek, Melik, Malik, Mülk Bunlar birbirinden bağımsız kavramlar değiller. Elma ağacının gövdesinden armut alamazsınız. Bakara 102 de işaret edilen, harut ve marut Kuran genelinde dikkatli bir okuma yapıldığında, harun ve musaya çıkarlar. harut ve marut için iki melek der. Harun ve musa iki meliktir. Kaldı ki ben devleti yönetenler melektir demedim. Bunlar başka yerde iki melik olarak işaret edilir dedim. Yani bunlar yazılı değildir. Bağlantıları yakaladığınızda ifadenin kime işaret ettiği ortaya çıkmaktadır. Dediğim buydu. Sn Nart İslami yazar Sn Hakkı Yılmaz bey, "Harut ve Marut" konusun da sizin gibi düşünmektedir. İzin verirseniz, sn yazarın kaleme aldığı "Harut ve Marut" isimli makalesinden bir alıntı paylaşmak istiyorum. Harut ve Marut ile ilgili olarak bildiğimiz ise, bu iki kral peygamberin Babil'de yaşadıkları ve kendilerine bir şeylerin indirilmiş (vahyedilmiş) olduğudur. Ayetteki "melekeyni (iki melek)" ifadesi, İbn Abbas, Hasan-ı Basrî, Ebü`l-Esved ve Dahhâk tarafından "melikeyni (iki kral)" diye okunmuştur. Biz de konuya en uygun anlam olan bu anlamı tercih etmekteyiz. Yani bize göre Harut ve Marut, Babil'de yaşamış iki kral peygamberdir Esen kalın Mayıs 31, 2013 tarihinde Mesudi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
muslim physicist 0 Mayıs 31, 2013 gönderildi Raporla Share Mayıs 31, 2013 gönderildi Müslüman arkadaşlar ateistlere hep şöyle der, kuran allahın eseri, allahın kitabı, sizde ona inanmadığınız, inkar ettiğiniz için allah sizi yargılayacak sizden hesap soracak diye. Şimdi bende diyorum ki? birde olaya şöyle bakalım; öldükten sonra allah belkide sizden hesap soracak, size diyecek ki, mustafa yada hasan, ben size görecek bir göz vermedim mi? size düşünecek bir beyin vermedim mi? size sorgulayacak bir akıl ve vicdan vermedim mi? peki siz ne yaptınız? bu size verdiğim yetileri kullanarak hayat yolunuzu belirleyeceğinize, siz gittiniz benden olduğu söylenen, insan yazımı, içinde bir sürü saçma sapan şey olan uyduruk bir şeye inandınız, onlara göre hareket ettiniz dese, siz buna ne cevap verirdiniz ???? sonuçta elimizde Allahtan olduğu söylenen kitap, öyle gökten inmiş, bu dünyada eşi benzeri olmayan bir kumaş veya bu dünyada bulunmayan özel bir tür kalemle yazılmış bir şey değil. üstünde allahın imzasıda yok? elimizdeki adına kuran denen kitap bildiğimiz insan icadı kağıda ve insan icadı kalem ve mürekkeple yazılmış, üstelik insan eli ile kaleme alınmış bir kitap.. şimdi biz allah vardır diyen, bunu allah yazdı diyen her kitabı kesin Allahtan mıdır diye inanacağız? bence sorduğum soruyu bir düşünün derim, çok şey kaybetmezsiniz. nede olsa allahın size verdiği düşünme yetisini kullanacaksınız.. yoksa tanrının diğer canlılardan, hayvanlardan farklı olarak o beyni, zekayı, aklı size boşu boşuna mı verdiğini sanıyorsunuz??? sana ne diyecek aferim kulum bana inanmadığın için sen iyi kullarımdansın geç cennetime mi diyecek Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts