Jump to content

KAFİRİN SONSUZ CEZAYA MÜSTEHAK OLUŞU ADELETMİDİR?


Recommended Posts

Bir de Mekkeli Müşrikler saçmalığı var.

Şimdi adamlar yeni bir din çıkarıp inanıyorlar.

Ondan sonra da Müşrik dediklere adamlara gidip

"Müslüman olacaksınız ulan" "Hepinizin gelmişini geçmişini" "Kılıçtan geçiririm sizi" "Allah sizi şöyle yakacak böyle yakacak" diyorlar.

Müşrikler hiddetlenince de kaçıyorlar. kaçmayı da tarihe kaçma değil, Hicret diye not düşüyorlar.

Sonra ortada bir müşrik bile bırakmayacak şekilde katliama girişiyorlar.

Adamları hem katlediyorlar hem de Müşrik, kafir, Dürzü diye küfrediyorlar adamlara :)

Bunlar insan değil gerçekten.

Bunlar başka bir yaratık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allah a rağmen mi?

Allaha rağmen diye bir şey yok.. Allah senin düşmanın değil.. sana irade vermiş nefsime rağmenmi desen veya şeytana rağmen desen gene olur.. ama nefsine ve şeytana rağmen iradeni ve aklını kullanıp başarılı olmaya bakacaksın..

Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı şey değil.. olay şu mesela bir sınıf düşün sınav yapılıyor adaletli bir öğretmen cevapları biliyor ama adaletli davranmak için kimseye yardım etmiyor.. seni senin iradedene ve bilgine bırakıyor. şimdi sen sınavdan zayıp alsan öğretmen bildiği halde bana neden cevapları vermedi.. vermediği için adaletli değildir. gibi oluyor..

o öğretmen sürekli aracılar kullanarak ders anlatırsa öğrenciye doğrudan ders anlatmazsa, yine aracılarla tarih vermeden bir ara sınav yapacağını söylerse, bazı oğrencilerin durumunun kötü olduğunu bildiği halde onlarla ilgilenmezse ben size ders kitapları verdim oturun çalışın derse sonrada o öğrenciler kötü not aldığı için cezalandırılırsa orada adalet yoktur

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allaha rağmen diye bir şey yok.. Allah senin düşmanın değil.. sana irade vermiş nefsime rağmenmi desen veya şeytana rağmen desen gene olur.. ama nefsine ve şeytana rağmen iradeni ve aklını kullanıp başarılı olmaya bakacaksın..

Lafı kepeğinden ayıralım. Ben iyiyi veya kötüyü bir an bile Allah dan bağımsız yapabiliyorsam, o zaman Allah kadir-i Mutlak değildir. Yok yapamıyorsam o zaman iyi ve kötü yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

o öğretmen sürekli aracılar kullanarak ders anlatırsa öğrenciye doğrudan ders anlatmazsa, yine aracılarla tarih vermeden bir ara sınav yapacağını söylerse, bazı oğrencilerin durumunun kötü olduğunu bildiği halde onlarla ilgilenmezse ben size ders kitapları verdim oturun çalışın derse sonrada o öğrenciler kötü not aldığı için cezalandırılırsa orada adalet yoktur

Allah her kesin karşısına fırsatlar çıkarır doğru yolu bulması için.. mesela kişi günaha girdiği zaman kalben rahıtsız olur herkes bunu kendinde hisseder işte bu kalben rahatsız olma Allahın sana bir ihtarıdır, ama sen aldırış etmeyip günaha girmeye devam edersen tövbeyle geri dönmesen bir müddet sonra sende alışkanlık yapar olağan bir hal olmaya başlar. hatta her günah insanın kalbinde manevi lekeler bırakır tövbeyle temizlenmezse o manevi lekeler tüm kalbi kaplar manevi bir kör olur artık hakkı göremez seviyesine ulaşır.. şimdi kendini bu hale sokan kuldur bunun faturasını yaratıcısına çıkartmak istemesi insafsızlık ve cehalettir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah her kesin karşısına fırsatlar çıkarır doğru yolu bulması için.. mesela kişi günaha girdiği zaman kalben rahıtsız olur herkes bunu kendinde hisseder işte bu kalben rahatsız olma Allahın sana bir ihtarıdır, ama sen aldırış etmeyip günaha girmeye devam edersen tövbeyle geri dönmesen bir müddet sonra sende alışkanlık yapar olağan bir hal olmaya başlar. hatta her günah insanın kalbinde manevi lekeler bırakır tövbeyle temizlenmezse o manevi lekeler tüm kalbi kaplar manevi bir kör olur artık hakkı göremez seviyesine ulaşır.. şimdi kendini bu hale sokan kuldur bunun faturasını yaratıcısına çıkartmak istemesi insafsızlık ve cehalettir..

10 dakika düşündün ve yaza yaza buyrun cenaze namazına tadında saçma bir cevap yazdın brrrravo kaptın hufileri :)

Konu ile ilgili takdiri okuyuculara bırakıyor ve gidiyorum ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lafı kepeğinden ayıralım. Ben iyiyi veya kötüyü bir an bile Allah dan bağımsız yapabiliyorsam, o zaman Allah kadir-i Mutlak değildir. Yok yapamıyorsam o zaman iyi ve kötü yoktur.

Allahtan bağımsız olarak yapmıyorsun.. Allah sana cüzi irade verip sana müsade etmiş.. evvela Allah adili mutlaktır.. kainatta yarattıklarında adaletle davranıyor mesela bir horoza atın başını takmıyor veya kediye iki ayak vermiyor.. hal böyleyken sana verdiği cüzi irade de mi adaletsiz davranacak.. cüzi iradenin mahiyetini bilemeyebilirsin.. bir şeyin varlığını bilmek farklıdır mahiyetini bilmek farklıdır.. mesela herkes kendinde bir güç bir özgür irade hisseder.. ama nasıl birşeydir bilemeyebilirsin bu doğal birşey örneğin diş doktoruna gittin doktor dişim ağrıyor dersin dişinin ağrımasının varlığını bilirsin ama mahiyetini anlatamassın yani doktor sana deseki diş ağrısı nasıl birşeydir nasıl anlatacaksın ama varlığını bilirsin özgür iradede aynı şekilde...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist arkadaşların özellikle çok fazla tekrarladıkları argümanlardan biri de

SORU: Bir kafir kısa bir süre yaşıyor. Sonsuz bir cezaya nasıl müstahak oluyor?

1-küfür üzerine ölen bir kafir, ebedi bir ömür yaşasada kalan ömrünü kesintisiz olarak küfür ile geçireceği şüphesizdir. Çünkü kafirin ruhu bozulmuştur. Bu nedenle o bozulmuş olan ruhun nihayetsiz bir tahribata kabilyeti vardır.. bunun için ebedi cezası adalete zıt değildir..

Örneğin elmas ve kömürün hammaddesi karbondur.. karbon elmasta olabilir kömürde.. kömür olduktan sonra artık tekrar elmas olmaya kabilyeti kalmamıştır.

2-Allahın senin üzerinde sonsuz nimetleri olmasıyla beraber bu sonsuz nimetlere küfürle mükabele etmek sonsuz bir cinayet olduğundan. Sonsuz bir cezaya müstehaksın.

Örneğin sana verilen bu güzel latifeler ittifakla Allahı gösterirken sen manen hayır diyorsun bunlar tesadüftür, başıboştur güneş nimetine hakeza, akıl nimetine bunun gibi hava nimeti yağmur nimeti vs..

3-küfrün tüm kainata hakaret olduğu için büyük bir cinayet hükmündedir. Büyük cinayetin cezası da büyük olur..

Örneğin güneşin kendi lisanıyla itaatine bir hakaret, yağmurun görevine bir hakaret ( yok diyorsun sen başıboşsun neren sanatlı, neren mucize , nerende kudret gözüküyor vs.) bunun gibi tüm kainatı düşünebilirsin.

4-Allahın sonsuz sıfatlarına karşı sonsuz bir cinayettir.. Allahın sıfatları sonsuzdur. Sonsuz alimdir, sonsuz hakimdir, sonsuz kadirdir. Sıfatlarında bir kısıtlama bir eksiklik yoktur bunun için cinayetin sonsuzdur..

Sanmayın ki cevap sadece bundan ibarettir bu sadece bir numunesidir..

Bunu rasyonalize etmek için bu kadar debelenmene gerek yok, benim tanrım sadist, narsist, sapığın sapığı bir tanrıdır, ancak insanlara işkence ederek, yakarak tatmin oluyor demen yeterli. "Ben cehennemi insanlarla ve cinlerle dolduracağım" diye yemin ederek yola çıkan bir tanrı sapık bir sadist değil de nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

artık onu da ölünce anlarsın.. cehennemde yanarken bu argümanların işe yarayacakmı görecez.. Allah senin evvelini ve ahirini bilir.. senin ne yapacağınıda bilir.. ilim cinsinden dediğim gibi irade cinsinden değil.. mesala sağduyunun rabbine asi ve hain biri olacağını şeytanın oyuncağı olacağını ve yeryüzünde şeytanın ete kemiğe bürünmüş biri olacağını biliyor.. sonra da bu asi hain ve yeryüzünde fesat çıkaran sağduyuyu cehennem kuyularına atıyor.. ben burda hakkaniyetten başka birşey göremiyorum.. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak bi de şu var hd gardaşım..

Adam hayatı boyunca çalışıyor didiniyor fakri zaruret içinde cenazesini belediye kaldırıyor..

Bir diğeri hayatı boyunca hiç çalışmamış ama süper lotoyu patlatıyor, mezarın altın varak attırıyor..

Bu adalet mi?

Ha bu bu dünya ile ilgili, uhrevi dünyaya dair bir örnek vereyim;

Adam hayatı boyunca namaz kılıyor, hacca gidiyor, zekat veriyor, karıya kıza dalıp alemlere akmıyor..

Bir diğeri dünya nimetlerinin maksimum faydalanıyor ama Allah a inanmıyor..

Gelgeleim ayrılık vakti geliyor..Önce alem-i berzaha oradan alem-i ervaha gidecek..

Bi bakıyon bu Allahsız, kitapsız dinsiz samimi olarak eşşehedü enlaaaaa... diyor..

Hüüüop ikisei de cennete..

Hak mı bu şimdi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

artık onu da ölünce anlarsın.. cehennemde yanarken bu argümanların işe yarayacakmı görecez.. Allah senin evvelini ve ahirini bilir.. senin ne yapacağınıda bilir.. ilim cinsinden dediğim gibi irade cinsinden değil.. mesala sağduyunun rabbine asi ve hain biri olacağını şeytanın oyuncağı olacağını ve yeryüzünde şeytanın ete kemiğe bürünmüş biri olacağını biliyor.. sonra da bu asi hain ve yeryüzünde fesat çıkaran sağduyuyu cehennem kuyularına atıyor.. ben burda hakkaniyetten başka birşey göremiyorum.. ;)

Sen daha çok beklersin! Aynen taptığın puta yamanan özellikler sana da geçmiş, sadist ve sapık bir karakterin var demek ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak bi de şu var hd gardaşım..

Adam hayatı boyunca çalışıyor didiniyor fakri zaruret içinde cenazesini belediye kaldırıyor..

Bir diğeri hayatı boyunca hiç çalışmamış ama süper lotoyu patlatıyor, mezarın altın varak attırıyor..

Bu adalet mi?

Ha bu bu dünya ile ilgili, uhrevi dünyaya dair bir örnek vereyim;

Adam hayatı boyunca namaz kılıyor, hacca gidiyor, zekat veriyor, karıya kıza dalıp alemlere akmıyor..

Bir diğeri dünya nimetlerinin maksimum faydalanıyor ama Allah a inanmıyor..

Gelgeleim ayrılık vakti geliyor..Önce alem-i berzaha oradan alem-i ervaha gidecek..

Bi bakıyon bu Allahsız, kitapsız dinsiz samimi olarak eşşehedü enlaaaaa... diyor..

Hüüüop ikisei de cennete..

Hak mı bu şimdi?

pahis kardeşim öncelikle nezaketin ve içtenliğin için Allah razı olsun.. evvela insan nasıl yaşarsa öyle ölür.. insan samimi olarak Allaha inanır ve ibadetlerini yaparsa (riya veya gösteriş münafıklık, hainlik bunlar konumuzun dışında) Allahın izniyle cennete girer.. diğer kişi için mesela kuranda kalpleri mühürlenmiştir diye bir ibare geçer.. bir çok ateist itraz eder Allah kalplerimizi mühürlemiş o zaman bizim günahımız ne?.. bunun hakikati ise insan kötülüklere gire gire günah işleye işleye kalbinde manevi lekelek oluşur ve tövbeyle temizlenmezse o manevi lekeler tüm kalbini kaplar ve artık hakka karşı manevi bir kör olur her gelen hakikat o karanlıkta söner kaybolur ama kendi dediğim gibi günah işleyer kendini bu seviyeye koymuştur.. artık ayette geçen kalbin mühürlenmesi diye tabir edilen olay olur.. eee sen günah işliyorsun kendini o seviyeye getiriyorsun sonra faturaya gelince Allah yaptı işte insafsızlık.. yani diyeceğim o ki insan günah işleye işleye ancak cehheneme gider tövbe ve istiğfarla geri dönmezse tabi onun için herkes yaşantısının gereğini görecektir.. Allah adili mutlaktır.. o herşeyi çok iyi taktir eder...

Link to post
Sitelerde Paylaş

O halde şunu söyleyin sevgili din alimleri

Bir kişi düşünün müslüman. Hem de İslam'dan en ufak bir şüphe duymuyor hem de toz kondurmuyor. Fakat bu kişinin bazı bazı cumalar dışında namazla işi yok. Fakat inkar etmiyor. "Yapmam lazım ama yapamıyorum" diyor. Sonra her gece içki, alem gırla ama sorunca samimi olarak yanlış olduğunu söylüyor ama geri de durmuyor.

Sanırım pek yabancı gelmedi size bu kişi. Benim çevremde sürüyle var böyle müslüman tipi.

Bunun hükmü nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada bu kadar laf boşuna zırvalanıyor.

İlsamda önemli olan Allahın iradesidir.

Allah istediğini yapar.

Yani tüm müminleri tek bir kararıyla cehenneme de atabilir.

Veya cenneti cehennemi iptal eder.

Veya insanları yok eder başka android bir kul yaratır.

Allahın isteği önemlidir islamda.

Burada yazan saflar Allahın ne düşünceğini tahmin edemezler.

Bu konuşma geçersizdir.

Tutar Allah isterse 500 kişiyi işkence ve tecavüzle öldürmüş bir katili cennete bile alabilir.

Buna itiraz edecek kim var ki?

Bunlar kendi inançlarına göre boş boş konuşuyorlar.

Sanki Allah kararından dönerse tazminat davası açacaklar ona :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

pahis kardeşim öncelikle nezaketin ve içtenliğin için Allah razı olsun.. evvela insan nasıl yaşarsa öyle ölür.. insan samimi olarak Allaha inanır ve ibadetlerini yaparsa (riya veya gösteriş münafıklık, hainlik bunlar konumuzun dışında) Allahın izniyle cennete girer.. diğer kişi için mesela kuranda kalpleri mühürlenmiştir diye bir ibare geçer.. bir çok ateist itraz eder Allah kalplerimizi mühürlemiş o zaman bizim günahımız ne?.. bunun hakikati ise insan kötülüklere gire gire günah işleye işleye kalbinde manevi lekelek oluşur ve tövbeyle temizlenmezse o manevi lekeler tüm kalbini kaplar ve artık hakka karşı manevi bir kör olur her gelen hakikat o karanlıkta söner kaybolur ama kendi dediğim gibi günah işleyer kendini bu seviyeye koymuştur.. artık ayette geçen kalbin mühürlenmesi diye tabir edilen olay olur.. eee sen günah işliyorsun kendini o seviyeye getiriyorsun sonra faturaya gelince Allah yaptı işte insafsızlık.. yani diyeceğim o ki insan günah işleye işleye ancak cehheneme gider tövbe ve istiğfarla geri dönmezse tabi onun için herkes yaşantısının gereğini görecektir.. Allah adili mutlaktır.. o herşeyi çok iyi taktir eder...

Rica ederim benim gözel gardaşım..

Benim bu davranışım ne teşekkürü ne duanı (eksik olma) hak eden bir davranış değil bana göre.

Zira benim gözümde insan, ateist olduğu için değersiz veya teist olduğu için değerli değildir..

İnsan, insan olduğu için değerlidir..Bu yüzden burada konuşurken ya da yazarken bir teistle veya bir ateistle konuşuyor gibi değil de bir insanla konuşuyorum derim kendi kendime..

Ki beşeriz şaşarız hatalarımız oluyor, sabrın terazisinin şirazesi biraz kayıyor..

Neyse benim gıymetli gardaşım..

Ateist de olsa, teistte olsa insan insandır ve gereken değer verilmelidir, vermeliyiz..

Ancak bu demek değildir, iyi insan kötü insan yoktur..

Nedir iyi insan , kötü insan? Forumun ve başlığın amacına uygun olsun diye özetle tariflemeye çalışayım;

Bir ateist, vakti giren namazını eda etmeye giden bir mü'mini yolundan alıkoyarsa, o insan kötüdür..

Ateistliğinden değil yaptığından dolayı kötüdür..

Bir mü'min namaz vakti geldiğinde, bir ateisti işinden gücünden kaldırıp namaza zorluyorsa o insan da kötüdür..

Müslüman olmasından dolayı değil, yaptığından dolayı kötüdür..

Uzatmayayım, şimdi bir ateist düşün ki, İslamın yasakladığı yasaklardan savunuyor..

Domuz yemiyor, içki içmiyor, tek eşle yetinip zina etmiyor, ticaretine üç kağıt, hile karıştırmıyor, yalan söylemiyor, kamuya zarar vermiyor..

Ama Alllah a da inanmıyor..

E bu insan kötü müdür?

Bana göre değildir..

Değilse nasıl kalbi mühürlenir de karartılır?

Aslında yaptığı hiç bir kötülük yok iken, cezayı değil de bana göre mükafatı hak ederken, nasıl sonsuz azap ile cezalandırılır?

Ben bunları düşünebiliyorken Allah ın düşünememesini aklım almıyor benim gözel gardaşım...

Saygı ve hörmet ederim

tarihinde Pahis tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

18. yüzyıl Fransız filozofu ve din eleştirmeni Jean Meslier bu saçma argümanı şöyle kritize ediyor:

"Teolojik bilgiye göre, Allah öyle bir zorba ve zalim hükümdara benzer ki, kölelerinin çoğunun gözlerini oyduktan sonra bir zindana hapseder, bir eğlence olmak üzere, orada kendisini tanıtmaksızın, körlükleri sonucu yürürken birbirine çarpanları şiddetle cezalandırmanın yolunu bulmak için, bunların tavır ve hareketlerini perde arkasından gözetir, ancak gözlerini oymadığı az sayıdaki kölelerinin de arkadaşlarına çarpmaktan sakınma ustalığı ve yeteneğine sahip olmalarını çok iyi bir şekilde ödüllendirir. "Karakuşi takdir" (predestination gratuite) inanışının Allah hakkında verdiği fikirler işte böyledir

Cehennem azabının sonsuzluğu inancını icat edenler, pek iyi olduğunu söyledikleri Allah'tan, mevcutların en iğrenç olanını yaptılar. Zalimlik insanda yaramazlığın son derecesidir; ancak hiçbir duygulu ruh yoktur ki, en büyük kötülükçünün bile uğradığı işkencelerin hikayesini dinlerken öfkelenmesin ya da isyan etmesin. Ancak bu gaddarlık, gerekçesiz ve tümüyle keyfi olursa insanı daha çok kızdırabilir, daha çok isyan nedeni olur. En kan dökücü zorbalar, Caligula'lar, Domitien'ler*, Neron'lar dahi kurbanlarına acı çektirmek ve bunların ızdıraplarını aşağılamak için bazı gerekçelere sahip bulunuyorlardı. Bu gerekçe, ya kişisel güvenlikleri, ya intikam çığlıkları, ya korkunç ibret örnekleriyle korkutmak istemeleri, ya da barbar meraklarını tatmin etme arzularıydı.

Bir Allah, bu gerekçelerden bir tanesine sahip olabilir mi?

Gazabının kurbanlarını üzmekle, bir Allah, ne sarsılmaz kudret ve büyüklüğünü tehlikeye düşürebilmiş, ne de hiçbir şeyin bozamadığı huzur ve mutluluğunu bozabilmiş (bunların hiçbirini yapamamış) olan yaratıklarını cezalandırmış olur. Öte yandan, ahiretin cezası bu dünyada bulunan ve bundan dolayı ahiretin eziyetine tanık olamayacak olan hayat ehli için yararsızdır. Cezalar, eziyetler, çekenler için de yararsızdır; çünkü cehennemde hidayete erilmez, affedilme zamanı artık geçmiştir. Nasıl oluyor ki, Allah, sonsuz intikamcılığını göstermekten, kendisini eğlendirmekten ve yaratıklarının güçsüzlüklerini aşağılamaktan başka bir amaca sahip bulunmuyor!

Bütün insan türünün akıl ve insaflarına başvururum: Doğada bir tek adam var mıdır ki, hemcinsim demiyorum, herhangi bir duygulu varlığı, kin olmaksızın, misilleme olmaksızın, merak etmeksizin ve hiçbir korkusu olmaksızın, yani kendini koruma durumunda bulunmaksızın, soğukkanlılıkla üzmek isteyecek kadar kendisini zalim hissetsin? Böyle bir varlık, sizin ilkelerinize göre insanların en kötülerinden daha kötüdür.

Muhtemel ki, bana, "sonsuz tecavüzler sonsuz cezaları hak eder, sonsuz cezaları gerektirir" diyeceksiniz. Ben de size derim ki; mutluluğu sonsuz olan Allah'a asla tecavüzde bulunulamaz. Şunu da ekleyeceğim; ölümlü olan yaratıkların tecavüzleri sonsuz olamaz. Kendisine tecavüz edilmesini istemeyen bir Allah, yaratıklarının tecavüzlerini sonsuzluğa kadar sürdürmeye razı olamaz. Size derim ki; sonsuz iyi olan bir Allah, ne sonsuz zalim olabilir, ne de yalnızca onlara eziyet etmekten zevk almak için yaratıklarının ömrünü sonsuza kadar uzatabilir.

Azapların sonsuzluğu inancını, ancak en vahşice barbarlık, en büyük fesatlık, en kör hırs düşündürebilir. Eğer kendisine tecavüzde bulunulabilecek ya da kendisine küfredilebilecek bir Allah mevcut olsaydı, bu Allah'ın zayıf yaratıklarını, yararsız cezalarla sürekli olarak üzmekten zevk alacak kadar kötü bir zorba olduğunu söylemeye cesaret edebilen kimseler, yeryüzündeki en büyük küfürbazlar olurlardı. (Yani bu Allah'ın en büyük cinayetini yüzüne vuranlar olurlardı.)"

Bu sonsuz cinayet/tecavüz argümanı Risale-i Nur denen zırvalıklar abidesinde de geçiyordu. Aynı kitapta Allahın merhameti o kadar büyük ki kendisine inanmayanları bile yok etmeyip sonsuz cehenneminde varlık lüftediyor gibi eksantrik inciler de vardır. Allahın bu inceliği karşısında neredeyse gözlerim yaşaracak.

Güya tanrısızlık sonsuz bir cinayetmiş, kainata hakaretmiş.

Asıl sonsuz cinayet insanları böylesine kötü/adaletsiz bir sınava sokmak ve ne kadar iyiliksever/müşfik olduğuna bakmaksızın sırf inanmadığı için insanları ebedi işkenceye mahkum etmektir. Bu Hitler ve Staline bile rahmet okutturacak cinsten bir cinayet-i azimedir.

Ayrıca doğaya layık olduğu değeri en iyi ateistler vermektedir. Çünkü ateist her şeyden önce doğayı kendi içinde açıklanabilir bir sistem olduğunu kavramıştır. Evren tamamen maddeseldir ve maddesel yasalarla gelişir. Teizm ise doğadaki ihtişamı hırsızlayıp Allah, Yahve, Zeus gibi hayali varlıklara havale eder.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

MUTAFFIFIN 14

Hayır! Gerçek öyle değil! Onların yapageldikleri kötü işler, gitgide kalplerini paslandırmıştır. (onun için âhireti inkâr ederler.)

BAKARA 88

"Kalplerimiz perdelidir." dediler. Öyle değil! Kâfirlikleri sebebiyle Allah onlara lânet etti. Onun için pek az iman ederler.

NİSA 155

Verdikleri sağlam sözü bozmalarından, Allah’ın âyetlerini inkâr etmelerinden, peygamberleri haksız yere öldürmelerinden ve “kalplerimiz muhafazalıdır” demelerinden dolayı (başlarına türlü belâlar verdik. Onların kalpleri muhafazalı değildir), tam aksine inkârları sebebiyle Allah onların kalplerini mühürlemiştir. Artık onlar inanmazlar.

BAKARA 93

Hani, Tûr’u tepenize dikerek sizden söz almıştık, “Size verdiğimiz Kitab’a sımsıkı sarılın; ona kulak verin” demiştik. Onlar, “Dinledik, karşı geldik” demişlerdi. İnkârları yüzünden buzağı sevgisi onların kalplerine sindirilmişti. Onlara de ki: (Tevrat’a beslediğinizi iddia ettiğiniz) imanınızın size emrettiği şey ne kötüdür, eğer inanan kimselerseniz!

NAHL 104

Allah’ın âyetlerine inanmayanları, Allah elbette doğru yola iletmez. Onlar için elem dolu bir azap vardır.

En'am : 42-43 " ... (İnkârlarından dönüp bize) yalvarsınlar diye onları darlık ve sıkıntı ile yakalayıp cezâlandırmıştık.Hiç olmazsa, onlara bu şekilde azabımız geldiği zaman boyun eğselerdi! Fakat kalpleri iyice katılaştı ve şeytan da onlara yaptıklarını câzip gösterdi. "

tarihinde postit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist arkadaşların özellikle çok fazla tekrarladıkları argümanlardan biri de

SORU: Bir kafir kısa bir süre yaşıyor. Sonsuz bir cezaya nasıl müstahak oluyor?

A-a bu benim 2010 senesinde açıkladığım bir argüman :-)

Evet, sonlu işler yapan birinin sonsuz cezaya maruz kalması Hak ve Hukuk açısından mümkün değildir. Büyük dinlerin hepsi bu konuda haksızdır.

1-küfür üzerine ölen bir kafir, ebedi bir ömür yaşasada kalan ömrünü kesintisiz olarak küfür ile geçireceği şüphesizdir. Çünkü kafirin ruhu bozulmuştur. Bu nedenle o bozulmuş olan ruhun nihayetsiz bir tahribata kabilyeti vardır.. bunun için ebedi cezası adalete zıt değildir..

Örneğin elmas ve kömürün hammaddesi karbondur.. karbon elmasta olabilir kömürde.. kömür olduktan sonra artık tekrar elmas olmaya kabilyeti kalmamıştır.

Suç taraflar tarafından karşılıklı aşikar olan kanıtlar içermelidir. Aksi takdirde herkesi herşeyle suçlayabilirsiniz. "Şüphesiz" diyince birşey şüphesiz olmuyor.

2-Allahın senin üzerinde sonsuz nimetleri olmasıyla beraber bu sonsuz nimetlere küfürle mükabele etmek sonsuz bir cinayet olduğundan. Sonsuz bir cezaya müstehaksın.

Örneğin sana verilen bu güzel latifeler ittifakla Allahı gösterirken sen manen hayır diyorsun bunlar tesadüftür, başıboştur güneş nimetine hakeza, akıl nimetine bunun gibi hava nimeti yağmur nimeti vs..

İnsanlar ay'a çıktığında, marsa koloni kurduğunda allah yağmurunu havasını nasıl yollayacak? Sonlu dünyada sonsuz nimet olmaz.

Ateist için kanıtlar nimetlerin (ekmeğin, elektriğin, doğalgazın, içme suyunun, işlenmiş metalin) toplum tarafından kapımıza getirildiğini gösteriyor. Yani şükredeceğiniz birileri varsa hayali varlıklar değil toplumdur.

3-küfrün tüm kainata hakaret olduğu için büyük bir cinayet hükmündedir. Büyük cinayetin cezası da büyük olur..

Örneğin güneşin kendi lisanıyla itaatine bir hakaret, yağmurun görevine bir hakaret ( yok diyorsun sen başıboşsun neren sanatlı, neren mucize , nerende kudret gözüküyor vs.) bunun gibi tüm kainatı düşünebilirsin.

1'den farkı yok. Güneş ve yağmur meteoroloji konusu olduklarında herhangi bir itirazda bulunmadılar.

4-Allahın sonsuz sıfatlarına karşı sonsuz bir cinayettir.. Allahın sıfatları sonsuzdur. Sonsuz alimdir, sonsuz hakimdir, sonsuz kadirdir. Sıfatlarında bir kısıtlama bir eksiklik yoktur bunun için cinayetin sonsuzdur..

Kendini tekrar ediyorsun kardeş, 1 ile gene aynı. Ateisti inanmadığı, haklı bulmadığı sebeplerden suçluyorsun. Şöyle düşün: Çimlere basma yazan yerde gittin çimlere bastın, kendini mahkemede buldun. Sana çimlere basmamanı söylemiştik diyip seni sonsuza kadar yanmaya mahkum ediyorlar. Dediğim gibi bu yolla herkesi herşey için suçlayıp her cezayı verirsin.

Sanmayın ki cevap sadece bundan ibarettir bu sadece bir numunesidir..

Gerçekten de en zayıf numuneler bunlar, en zayıf halka da siz olsanız gerek. Ciddi şekilde düşünüp tekrar yazın bence.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 6 months later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...