Jump to content

Ayşe 9 yaş hadisi..


Recommended Posts

  • İleti 96
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

ayşe 18 yaşındaydı ve bunu ıspatlicak okadar uydurma kaynağa karşı iki kelimedir.oda ayşenşn ablası esmanın biyografisi.

Esma'nın ilk çocuk doğurma yaşı 27 çıkıyor ki o zamanki topluluk için çok ileri bir yaş..Esma'nın yaşı ciddi anlamda uyduruk..Ve Esma'nın yaşının net olması söz konusu değil..

Ayşe'nin yaşı 18 filan olmuyor hiçbir halde...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed'in 52-53 yaşında iken 9 yaşındaki Ayşe ile gerdeğe girmesi o döneme göre doğaldır ve yadırganmamıştır.

Çünkü o dönem ilkel köleci toplum düzenine sahiptir.

Gelişmiş, uygar bir toplum ve kültür mevcut değildir.

Kadınlara da o dönemde bakış açısı çocuk yapan ve bakan, yemek yapan, ev işleriyle uğraşan, erkeğe yardımcı olarak görülen konumdadır. ( Hatice gibi istisnalar hariç)

O nedenle evlenme çağı buluğ çağıdır. Olgunluk, eğitim vs. önemli değildir.

Aynı günümüzün geri kalmış toplumlarında olduğu gibi.

Küçük yaştaki kız evlendirilir ve kayınvalidesinin emri ve eğitimi altına girer.

Muhammed neden Ayşe ile birlikte Sevde'yi istemiştir?

Çünkü Sevde aynı zamanda Ayşe'yi eğitecek, yetiştirecektir.

Köleciliği kaldırmaması nasıl o dönemin toplumunda yadırganmadıysa, torunu yaşındaki kızla evlenmesi de yadırganmamıştır. Zaten diğer erkeklerde de durum aynıdır.

Ömer de Ali'nin küçük kızıyla evlenmiştir.

O dönemin ahlak anlayışı bugünden farklıdır. 8-9 yaşındaki kızın yaşlı bir adamla evlendirilmesi yadırganmaz ama evlatlığın oğul yerine geçmesi kanundur ve evlatlığın eşiyle evlenilmesi büyük tepki doğurmuştur.

Muhammed sıradan bir insan olarak düşünüldüğünde bir problem yoktur.

Ama onu alemlere rahmet, Allah'ın en sevgili kulu, bir ahlak timsali vs. olarak düşündüğünüzde ve kur'an'ı da evrensel gördüğünüzde tabi ki çok evliliği de, küçük bir kız çocuğu ile evliliği de, evlatlığının eşine aşık olup evlenmesi de, köleciliği yasaklamaması da normal karşılanmaz, doğru bulunmaz.

Bütün mesele o dönem yapılanları ve Kur'an'da yazılanları günümüze aynen uygulamaya kalkışmaktadır. Öyle düşünülmese çağın ve toplumların değişimine göre uyum sağlamada esnek olunmuş olsa bu eleştiriler de söz konusu olmayacaktır. Çünkü rahatsız olunan İslam'ın bir siyasi, ekonomik, sosyal düzen olduğu yani bir ideoloji olduğudur ve İran, Arabistan gibi örneklerin tasvip edilmediğidir. Nitekim bu ülkelerde de çağdışı uygulamalar sırf sünnet diye kabul görmekte, bizde de 78 yaşındaki ahlaksız sapıklara hoşgörü ile yaklaşılabilmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
http://www.ateizm.org/arsiv/ARSIV-I/AI_E.HTM

Bu konu daha öncede defalarca işlenmiş...Sevgili oğuz ilgili hadisleri bu sayfada yazmış..

Bu hadis İslamda evlilik hususu konusunda referans olmakta 9 yaşına gelmiş kızlar evlendirilmekte ve evlenebilmektedir..

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage....yword=Ai%C5%9Fe

Yine bu linkte Ayşe'nin 9 yaşında oldu buharide bildirilmiş denilmiştir..

Bu iddia ateistlerin ya da islam düşmanlarının değil bizzat kendi kaynaklarının söyledikleridir..

Zaten verdiğim linkte yapılan yorumlara bakılırsa o peygamberdir 9 yaşındaki kızla da evlenebilir denmiş:)

Bir başka rivayetten Ayşe'nin ablası Esma'nın yaşı üzerinden Ayşe'nin yaşı 17,18 e çekiliyor..Fakat 9 veya 17 yaş her ikiside tercih edilebilir diyorlar..

Sanırım sonradan durumu kurtarmak için başka başka veriler kullanılıyor..

sokrates kardeşim tabiki sizin gibi akıllı bir insan buraya linkini verip linkin içeriğini değilde sadece almanyadan bir okurun sorusunu yazıp çirkef atacak kadar basit değildir.Gözünüzden kaçmıştır mutlaka cevabın bir bölümü şöyle linkte

Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997)

Hz. Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: “Esma 100 yaşındayken, hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde 27 yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından 10 yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam 17 yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.” (Hatemü’l enbiya Hz. Muhammed ve hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)

Müslümanlar sağlam şeye inanır bizim inandıklarımız böyle 9 yaşında evlenmiş yok bilmem neyle ne sapar ne sarsılır.Ama sizinki sağlam olmayacakki gerçeklerin hepsini değilde sadece bir bölümünü alıyorsunuz evet bu kölhbergin hangi ahlak dönemi saf çıkarcımı

Link to post
Sitelerde Paylaş

Turuncu yaşın 17'ye çekilişinde hangi verinin kullanıldığını görüyorum hadislerde geçmeyen uydurulmuş bir veri..

Buhari'de ve Müslim'de ve kütübi sittede geçen bir hadis onradan uydurulmuş bir mantığa yenik..

Araya esma girmiş:)

Esma hikayesine en çok Araplar gülecektir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

sünnet ve hadis farklı şeyler midir ya?

sünnet sayılan herşeyin kaynağı zaten hadislerdir.

işinize geleni kabul edip,

hiç bir metodik yaklaşım ortaya koymadan

işinize gelmeyeni keyfi bir şekilde reddetmeniz,

sizin bu konudaki dayanaksızlığınızı apaçık gösteriyor.

güvenmediğiniz hadislerin üzerine

din bina ettiğinizi de her seferinde unutuyorsunuz.

kıldığınız namazın bile

bütün ritüelleri bize o hadislerle gelmiş.

kuranda namazın kaç vakit olduğu bile geçmez,

siz de biliyorsunuz.

reddedin hadisleri daha,

islamın temelini dinamitliyorsunuz

ve ben sizi keyifle izliyorum.

saygılar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
sünnet ve hadis farklı şeyler midir ya?

sünnet sayılan herşeyin kaynağı zaten hadislerdir.

işinize geleni kabul edip,

hiç bir metodik yaklaşım ortaya koymadan

işinize gelmeyeni keyfi bir şekilde reddetmeniz,

sizin bu konudaki dayanaksızlığınızı apaçık gösteriyor.

güvenmediğiniz hadislerin üzerine

din bina ettiğinizi de her seferinde unutuyorsunuz.

kıldığınız namazın bile

bütün ritüelleri bize o hadislerle gelmiş.

kuranda namazın kaç vakit olduğu bile geçmez,

siz de biliyorsunuz.

reddedin hadisleri daha,

islamın temelini dinamitliyorsunuz

ve ben sizi keyifle izliyorum.

saygılar...

Evet efendimiz kainata örnek olarak gönderilmiştir bırakın namazın kaç vakit olduğu nasıl kılındığıda geçmiyor bunu Efendimizin hayatına bakarak öğreniyoruz.Her duyduğuma inanmam 9 yaş meselesini muhakkak araştırıcam.Ama kendimi tatmin için değil sizi bu çıkmazdan Biiznillah kurtarmak için.Hz alinin sözü gibi perde kalksa gayb görünse aykinim ziyadeleşmeyecek ben Efendimden eminim o dünya zevki namına hiç bir şeyi yapmamıştır yapsaydı dünyaya hükmedebilirdi hasır üzerinde yatmak yerine altından yapılmış saraylarda uyuyabilirdi onu bundan alıkoyan neydikii elindeki taşlar konuşurken şu kainatta en refah onun yaşaması imkansızmıydı.
Link to post
Sitelerde Paylaş
Her duyduğuma inanmam 9 yaş meselesini muhakkak araştırıcam.
Aferin once bir arastir, sonra yazmaya basla. Yok ben sonra arastiracagim diyorsan, bari bu basligin ilk sayfasinda verilmis olan Ayse´nin evlilik yasi ile ilgili akademik calismayi oku.

Calismayi yapan Mehmet AZIMLI (Yrd. Doç. Dr. Dicle Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi) yazdigi makalede Esma´nin yasi ile ilgili saptirmalara gayet guzel bir sekilde yanit vermis. Bunlari da gormezden gelirim diyorsan, baska baslikta savunmaya gectigin Nurcularin bu konudaki goruslerini oku.

Ornegin Fettos, Ayse ile ilgili bu hadisleri nasil degerlendiriyormus? Ya da Fettos, Ayse´nin 8-9 yaslarinda kadin oldugunu soylerken, bunlari neresinden salliyormus?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

33/37 ALLAH tarafından kendisine iyilik yapılan ve senin de iyilikte bulunduğun kişiye, "Karını tut ve ALLAH'ı gözet," diyordun. Böylece ALLAH'ın açığa vuracağı bir şeyi gizliyordun. ALLAH'tan çekinmen gerekirken halktan çekiniyordun. Zeyd eşiyle ilişiğini kestiğinde biz seni onunla evlendirmiştik ki, inananlar, evlatlıkları eşleriyle ilişiklerini kestiklerinde onlarla evlenmekte güçlükle karşılaşmasın. ALLAH'ın buyruğu yerine getirilmelidir.

Kuran'da Muhammed'in çağdaşı içinde ismi geçen tek kişi ZEYD 'dir..Zeyd, Kuran'a neden girmiştir?Sırf kadın düşkünü Muhammed'in arzusu sebebiyledir..

Muhammed ,Zeyd'in karısını istemekte ve bu durumu söylemekten çekindiği için Zeyd'e gönlünden geçmeyen tavsiyede bulunmaktadır..Ve o kadını alabilmek için Allah'ı kullanmış ve amacına ulaşmıştır..

33/38 ALLAH'ın kendisine yasallaştırdığı bir konuda peygambere herhangi bir engel yoktur. Bu, öteden beri, gelmiş geçmişlere uygulanan ALLAH'ın sünneti (yasası) dır. ALLAH'ın emri, belirlenmiş ve kesinleşmiştir.

İslam'a daha büyük faydalar sağlayan isimler Kuran'da yokken sırf karısından dolayı Zeyd'in Kuran'da oluşu büyük bir ironi olsa gerek...

Muhammed saf beyinlerin yüzüne baka baka bunları yapabilmiş...Suç Muhammed'de değil ona inanan uyuşuk beyinlerde..

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Turuncu yaşın 17'ye çekilişinde hangi verinin kullanıldığını görüyorum hadislerde geçmeyen uydurulmuş bir veri..

Buhari'de ve Müslim'de ve kütübi sittede geçen bir hadis onradan uydurulmuş bir mantığa yenik..

Araya esma girmiş:)

Esma hikayesine en çok Araplar gülecektir..

Bu konuda bilimsel makale zaten verildi, gerisi lafu güzaf ve kıvırtma...

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu konuyu akrabamla tartıştım peygamber bu kadar iğrenç birşey yapamaz dedi bende buhari hadislerini gösterdim sonra dedi ki bende yazarım bir kitap altına buhari buhari bilmemne yazarım dedi..anlayacağınız benden bunun buharide gerçekten yazdığını kanıtlamamı istedi...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir başlıkta Ayşe'nin yaşı ile ilgili bilgi nerden biliniyor diye tarafıma sorulmuştu..Bu bilgi bir hadise dayalıdır..Doğruluğu veya yanlışlığını bu hadis savunucuları açıklamalı...

Referans İslam'ın kendi hadis kaynaklarıdır...

"Ve ben dokuz yaşındayken benimle gerdeğe girdi. Medine`ye göçmüştük. Haris Ibn Hazrec oğullarına konuk olduk. O sırada sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü. Saçlarım yeniden geldi; bölükler oluştu. Annem Ümmü Ruman bana geldi. Arkadaslarımla birlikte salıncakta (ya da tahterevallide) sallanıyorduk. Annem beni cağırdı. Yanına gittim. Benden ne istediğini bilmiyordum. Elimi tuttu.(Alıp götürdü.) Evin kapısına gelince durdurdu. Soluk soluğa kalmıştım. Sonunda soluğum biraz yatıştı. Annem, sonra biraz su alıp yüzüme, başıma değdirdi Sonra beni eve soktu. Bir de baktım ki birtakım kadınlar. Evdeler. Bana şöyle demeye başladılar: -Hayırlı bereketli olsun. Iyi şanslar (mutluluklar). Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar benim saçımı başımı yıkadılar, beni güzel bir biçimde hazırladılar. Peygamberle birden karşılaşmaktan başka hiç bir şey beni KORKUTMAMISTI. Kadınlar, beni ona teslim ettiler. "ve Ben o sırada 9 (dokuz) yaşındaydım...."

Buhari, e`s-Sahih, Kitabu Menakibi`l- Ensar/44; Tecrid, hadis no: 1533; Müslim, e`s-Sahih, Kitabu`n-Nikah/69, hadis no:1422

Kütüp-i Sitte:

5303 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm'ın yanında bebeklerle oynardım. Arkadaşlarım (da oynamak için) yanıma gelirlerdi. Resülullah aleyhissalâtu vesselâm (eve gelince, utanarak) saklanırlardı. Ama Aleyhissalâtu vesselâm onları tekrar bana gönderirdi. Beraber oynamaya devam ederdik."

Buhârî, Edeb 81; Müslim, Fedâilu's-Sahâbe 81, (2440); Ebu Dâvud, Edeb 62, (4931, 4932).

ha haha hahahahahhaaaaaa

buna gerçekten çok ama çok güldüm.ne detaylı hadismiş bu yahu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

durun bende biraz detay verim.eksik kalmayım : )

10- Babanın Küçük Bakireyi Evlendirmesi Babı

69- (1422) Bize Ebû Küreyb Muhammed b. EI-Alâ rivayet etti. (De­di ki) : Ebû Üsâme rivayet etti. H.

Bize Ebû Bekir b. Ebî Şeybe de rivayet etti. (Dedi ki) : Kitabımda Ebû Usâme'den naklettiğini, onun da Hişâm'dan, onun da babasından, onun da Âişe'den rivayet eylediği şu hadîsi buldum. Âişe şöyle demiş :

«Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) beni altı yaşımda iken nikâh etti; dokuz yaşımda iken de benimle zifafa girdi. Müteakiben Medînefye geldik. Ben bir ay sıtmaya tutuldum. (Bu sebeble saçlarım döküldü) ni­hayet saçlarım (tekrar büyüyerek) omuzlarıma indi. Derken bana Ümmü Rumân geldi. Ben kız arkadaşlarımla birlikte tahtaravalli oynuyordum. Bana seslendi. Hemen yanına vardım. Beni ne yapacağını bilmiyordum. Elimden tutarak beni kapıda durdurdu. Nefesim kesilmiş, Iıeh heh diye soluyordum. Nihayet hızlı solumam zail oldu. Ümmü Kuman beni bir odaya aldı. Pir de ne göreyim Ensardan bir takım kadınların huzurun-dayım. Kadınlar : Hayırlı, uğurlu ve mübarek olsun, dediler. Ümmü Ru­mân da beni onlara teslim etti. Kadınlar taşımı yıkadılar. Beni çekip çevirdiler. Bir de Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Seîîeın) kuşluk zamanı an-sizm çıka geldi. Kadınlar beni ona teslim ettiler.

Muâviye, Hişânı b. TJrve'den naklen haber verdi. H.

Bize İbni Nümeyr de rivayet etti. Bu lâfız onundur. (Dedi ki) : Bize Abde yâni İbni Süleyman, Hişâm'dan, o da babasından, o da Âişe'den naklen rivayet eyledi. Âişe şöyle demiş: «Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Selleml beni altı yaşımda iken nikâh etti. Dokuz yaşımda iken de zifafa girdi."

71- (...) Bize Abd b. Humeyd rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdür-rezzâk haber verdi. (Dedi ki) : Ma'mer, Zührî'den, o da Urve'den, o da Âişe'den naklen haber verdi ki, PeygamfoerfSallallahü Aleyhi ve Sellem) ken­disini yedi yaşında iken nikâh etmiş dokuz yaşında iken de zifaf yapıl­mış (oyuncak) bebekleri beraberinde imiş. On sekiz yaşında iken de Re-sûlüllah {Sallallahü Aleyhi ve Sellem) vefat etmiş.

72- (...) Bize Yahya b, Yahya ile İshak b. İbrahim, Ebû Bekir b. Ebî Şeybe ve Ebû Kureyb rivayet ettiler. Yahya ile İshak (Bize haber verdi) tâbirini kullandılar. Ötekiler: Bize Ebû Muâviye, A'meş'den, o da İbrahim'den, o da Esved'den, o da Âişe'den naklen rivayet etti; dedi­ler. Âişe Resûlüllah <Sallallahü Aleyhi ve Sellem) ile altı yaşında iken evlen­diğini; dokuz yaşında iken zifaf edildiğini, onsekiz yaşında iken de Re-sûlüliah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in vefat ettiğini söylemiş.

Bu hadîsi Buhârî «Menâkıb-ı Ensâr» bahsinde; İbni Mâce «Nîkâh»da tahric etmişlerdir.

İbni Ebî Şeybe'nin : «Kitabımda buldum» diyerek rivayet etmesi hadîsi Ebû. Usâme'den işitmediğine işarettir, Sahih olan kavle göre bu şekilde hadîs rivayeti caizdir. Cumhuru ulemâ1-nin kavilleri de budur. Mamafih İmamı Müslim yalnız bu ri­vayetle iktifa etmemiş, hadîsin diğer rivayetlerini birer birer sıralamış­tır. O rivayetlerde râvilerin hadîsi birbirlerinden işittikleri tasrih olun­muştur.

Hadîsin «sıtmaya tutuldum» cümlesinden sonra gelen (Bu sebebîe saçlarım döküldü) cümlesi mahzû: olup zımnen anlaşılmaktadır.

Ümmü Rumân: Hz. Âişe 'nin annesidir. İsmi : Zeyneb binti Âmir 'dir. Ümmü Rumân hicretin altıncı yılında vefat etmiş, kabrine bizzat Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) inerek onun için istiğfarda bulunmuş :

«Ycrrabbi! Ummü Rumân'ın senin ve Resulünün yolunda neler çektiği sana meçhul değildir.» demiştir.

Hadîsdeki Taifden murad baht'dır. Bununla ensar kadınları Hz, Âişe 'nin nikahım tebrik etmişlerdir.

Hz. Âişe'nin nikâh ve zifaf edildiği zaman kaç yaşında olduğu ihtilaflı ise de esah olan kavle göre altı yaşında iken nikahlanmış; dokuz yaşında zifaf edilmiştir. Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Seiîem) vefatında Hz. Âişe on sekiz yaşında bulunuyordu. [4]

Zifafın hangi ayda yapıldığında dahi ihtilâf vardır. Esah olan kavle göre Şevval'dedir. Çünkü İmam Müslim ile, îmam Ahmed, Tirmizî, Nesaî ve İbni Mâce'nin rivayet et­tikleri bir hadîsde Âişe (Radiyalkıhü anket): «Resûlüllah(SaîlaUahü Aleyhi ve Seiîem) beni Şevval'de nikahladı ve Şevval'de zifafa girdi...» demiştir.

İbni îshâk'm beyânına göre Resûlüllah {Sallallahü Aleyhi ve Sellem) evvelâ Hz. Hatice, ondan sonra Hz. Şevde, daha sonra Hz. Âişe ile evlenmiştir. Bâzıları, Hz. Âişe'yi Şevde (RadiyaUahû an ha) dan önce aldığını söylemişlerse de Dimyatı İb­ni îshâk kavlinin doğru olduğunu bildirmiştir,

Bu Hadisden Çıkarılan Hükümler :

1- Yeni evlenenlere hayır ve bereket duasında bulunmak;

2- Gelini damada temiz pâk ve süslü olarak takdim etmek;

3- Bu maksatla kadınların gelinin yanma toplanmaları müstehab-tır. Çünkü geline zifaf âdabını kadınlar Öğretirler.

4- Zifaf gündüz dahî caizdir.

5- Kaadî Iyâz'a göre bu hadîs kız çocuklarının yapma be­beklerle oynayabileceklerine delildir. Hadîsin bir rivayetinde : Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellcmfin bu bebek oyununu gördüğü halde ses çıkar­madığı bildirilmiştir. Bunun sebebi, kızları çocuk terbiyesine ve ev iş­lerine alıştırmaktır. Maamafih, bu hadîsin, resim yapmayı yasak eden hadîslerden tahsis edilmiş olması ve keza Hz. Âişe kıssasının, resim haram edilmezden önce geçmiş bulunması da birer ihtimâldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...