xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Adam 200 yıl sonra Buhara'dan Hicaza gelmiş herkesle konuşmuş kendi sahih olduğunu düşündüğü hadisleri toplamış.Ve buna hala inananlar var. Link to post Sitelerde Paylaş
Mesudi 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi (düzenlendi) Adam 200 yıl sonra Buhara'dan Hicaza gelmiş herkesle konuşmuş kendi sahih olduğunu düşündüğü hadisleri toplamış.Ve buna hala inananlar var. Sevgili XseddxBüyük Muhaddis İmam Buhari'ye gelene kadar, kısmen tabiinden olan, Hanefi mezhebinin rehberi Sabit Bin Numan'ın aynı zaman da büyük bir Muhaddis olduğunu, sahabeden Enes Bin Malik, Abdullah bin Ebi Evfa, Vasile bin Eska, Ebu’t Tufeyl Amir bin Vasile işle görüşerek, Hadis ilmi üzerine sohbetler gerçekleştirdiğini unutmamalıyız diye düşünmekteyim. Esen Kalın Haziran 4, 2013 tarihinde Mesudi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Mesudi 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi (düzenlendi) Diyorsun ki, abdestten bir şeyler biliyordu. Yani zaten, abdesti iyi kötü biliyordu ve peygamber onu uyguluyordu. Sonra düzgünü geldi ona uydu. Peki, madem İbrahim Suresinde Allah namazı emrediyor, o halde neden bunu miraçtan sonra farz kabul ediyorsunuz ? Sevgili Nart Namazın, miraç vakıasından sonra farz! olması, o ana kadar sevgili Muhammed bey efendinin şahsına münhasır olan namazın, belli bir süre, seremoni, ve şekil de ifa edilmesi sureti ile, tüm müminlere tebliği / ilanı anlamına gelebilir mi? Esen Kalın Haziran 4, 2013 tarihinde Mesudi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ehl-i dünya 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi yarın 5 haziran, miraç kandili. milyonlarca müslüman camilere akın edecek. muhammed'in göğe yükselişini idrak edecek. miracın yücelme ve yükseliş anlamları dikkate alınarak, maddi ve manevi bir yükseliş için el açıp allaha yakarılacak, dua edilecek. şu linkte bugün diyanet işleri başkanlığının açıklaması var: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23432931.asp oradan bir ifadeyi aynen kopyalıyorum: İnsanlığın son rehberi Peygamber Efendimizin Miraç’tan, Allah’a yükselişten sonra yeryüzüne, insanların arasına dönmüş olması ile adalet, merhamet ve sevginin kılavuzu, öncüsü, rehberi olarak bize sonsuz kurtuluşun yolunu açmaya devam etmesi son derece manidardır. diyanette işaret ediyor ki allah fiziken allah katına yükselmiş, sonra yeryürüne dönmüştür. var mı artıran? Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Sevgili Xseddx Büyük Muhaddis İmam Buhari'ye gelene kadar, kısmen tabiinden olan, Hanefi mezhebinin rehberi Sabit Bin Numan'ın aynı zaman da büyük bir Muhaddis olduğunu, sahabeden Enes Bin Malik, Abdullah bin Ebi Evfa, Vasile bin Eska, Ebu’t Tufeyl Amir bin Vasile işle görüşerek, Hadis ilmi üzerine sohbetler gerçekleştirdiğini unutmamalıyız diye düşünmekteyim. Esen Kalın Kur'an'ın başka hiçbir metni dini kaynak edinmememize dair ayetlerini de (ör.casiye 6) unutmamalıyız diye düşünmekteyim. Link to post Sitelerde Paylaş
Mesudi 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Kur'an'ın başka hiçbir metni dini kaynak edinmememize dair ayetlerini de (ör.casiye 6) unutmamalıyız diye düşünmekteyim. Sevgili Xseddx Sizce ilgili kerim olan Ayet, sizin anlamlandırdığınız manayı mı içermektedir? Ve ha keza, aynı inancı, Tevbe Suresi 128'ci Ayeti Kerime için de zikredebiliyormuyuz? Esen Kalın Link to post Sitelerde Paylaş
Nart 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Sevgili Nart Namazın, miraç vakıasından sonra farz! olması, o ana kadar sevgili Muhammed bey efendinin şahsına münhasır olan namazın, belli bir süre, seremoni, ve şekil de ifa edilmesi sureti ile, tüm müminlere tebliği / ilanı anlamına gelebilir mi? Esen Kalın Elbette olabilir sevgili dostum. Buna kanıt bir ayet varsa tabi. Var mı ? Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Sevgili Xseddx Sizce ilgili kerim olan Ayet, sizin anlamlandırdığınız manayı mı içermektedir? Ve ha keza, aynı inancı, Tevbe Suresi 128'ci Ayeti Kerime için de zikredebiliyormuyuz? Esen Kalın Gayet açık bir biçimde o anlamı içeriyor.Hatta kelime bile aynı 'hadis'.Allah geleceği bilir ne de olsa. 9:128 de peygamberle ilgili bir şeyler var.Bununla hadisin ne alakası var? Dini sadece Allah'a has kıl.Buhariye,sahabeye falan değil. Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Hadisler peygamberimizin ağzından çıktığı gibi aktarıldı mı, mesele bu noktada düğümleşiyor.Sonuçta peygamber ne verdiyse almamız Kuranın emri. Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Hadisler peygamberimizin ağzından çıktığı gibi aktarıldı mı, mesele bu noktada düğümleşiyor.Sonuçta peygamber ne verdiyse almamız Kuranın emri. Haşr 7 nin o kısmını kesip paylaşan şarlatan(kelimenin tam anlamıyla) insanlar gibi konuşma.Ayetin tamamını oku.Ganimetle ilgili. En sevmediğim şey ayetleri bağlamından koparmak. Link to post Sitelerde Paylaş
Kaunos 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Hadisleri kabul etmeyenler başlıkta cızırdamasın, gidip dertlerini başka yerde anlatsınlar.. Burada Muhammed'in üfürdüğü Miraç mevzusu konuşuluyor, hadis mevzusu değil... Link to post Sitelerde Paylaş
Kaunos 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Muhammed mirac sabahı bütün gece düşünüp uydurduğu Miraç mevzusunu Sahabeye anlatır. Sahabeden birileri bu uçuk mevzuyu dinler, ama Muhammed'i ciddiye almazlar. O sıra Ebubekir de ortama gelir. Muhammed Miraç'ı bir de Ebubekir'e anlatır. Ebubekir "ben inanıyorum, siz de inanın" diye sahabeye baskı yapınca, sahabe de inanmaya başlar.. Bundan çıkarılacak sonuç şudur; Ebubekirin Sahabe üzerinde etkisi Muhammed'den daha fazladır. (Zaten Muhammed bu güçlü yancılara sahip olmasaydı, uydurduğu dine kimseyi inandıramazdı...) Ne yazık ki günümüzde pek çok kişi sorgusuz sualsiz bu palavralara inanmaktadır.. 1400 yıl öncenin sahabesinin kadar bile izan sahibi değillerdir... Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi İlim senin yanında ve oradan mı bana yazıyorsun ? Kur'an'da tek bir ayette dahi yeri olmayan miracı uydur ve sonra birde ona inan sonrada millete ilmin yok de. Pes ! Neyse gelelim cevabına, Bana cevap verirken düştüğün mantık hatasını göremiyor musun ? Diyorsun ki, abdestten bişeyler biliyordu. Yani zaten abdest iyi kötü biliyordu ve peygamber onu uyguluyordu. Sonra düzgünü geldi ona uydu. Peki madem İbrabim Suresinde Allah namazı emrediyor. O halde neden bunu miraçtan sonra farz kabül ediyorsunuz ? Bana verdiğin cevap cevap mı şimdi yani ? Aynı mantıksızlık senin cevabında da var. Kaldıki Allah benim kelimelerimin yerlerini değiştirmeyin diye ayet bazında bile uyarı yapmış. Aynı zamanda değiştirilemez diye de mühür koymuş Kim hangi akla hizmet koca koca surelerin yerlerini değiştiriyor. Ayetlerin yerlerini değiştiriyor. Lego mu bu ? Senin ki cevap mı ? Aynı mantık hatası cevabında yok sanki. Neyse boşver, o kadar zamandır hadisçilerle, sünnetçilerle uğraşmıyorum ki, antremansızım. Zaten işimde yok, dönüp, dönüp aynı hikayelerle uğraşmaya luzümda yok. Nasıl biliyorsanız öyle inanın. Herkesin yaptığı o zaten. yanılıyorsun miraç kuranda var Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi yanılıyorsun miraç kuranda var Yaz bakalım.Rekat pazarlığını da yaz.Hz.Musa ile olan görüşmeyi de yaz.Çok merak ettim hangi ayetlermiş.. Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi pazarlığı bilmem ama namazda birtür miraç ve ayetin içinde beş vakit olduğu anlaşılıyor 70-el-MEÂRİC Mekke'de nâzil olan bu sûre, 44 (kırkdört) âyettir. Adını, üçüncü âyetindeki "el-meâric" kelimesinden almıştır. Meâric, "ma'rec"in çoğulu olup "yükselme dereceleri" demektir. Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla. 1. Bir soran inecek azabı sordu: 2.İnkârcılar için;ki onu savacak yoktur, 3. Yükselme derecelerinin sahibi olan Allah katından. 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar. 5. (Resûlüm!) Şimdi sen güzelce sabret. 6. Doğrusu onlar, o azabı (ihtimalden) uzak görüyorlar. 7. Biz ise onu yakın görmekteyiz. 8. O gün gökyüzü, erimiş maden gibi olur. 9. Dağlar da atılmış yüne döner. 10. Dost, dostu sormaz. 11. Birbirlerine gösterilirler (fakat herkes kendi derdindedir). Günahkâr kimse ister ki, o günün azabından (kurtuluş için), oğullarını, 12. Karısını ve kardeşini, 13. Kendisini koruyup barındıran tüm ailesini 14. Ve yeryüzünde kim varsa hepsini fidye olarak versin de, tek kendini kurtarsın. 15. Fakat ne mümkün! Bilinmeli ki, o (cehennem) alevlenen bir ateştir. 16. Derileri kavurup soyar. 17. Yüz çevirip geri döneni, (kendine) çağırır! 18. (Servet) toplayıp yığan kimseyi!. 19. Gerçekten insan, pek hırslı (ve sabırsız) yaratılmıştır. 20. Kendisine fenalık dokunduğunda sızlanır, feryat eder. 21. Ona imkân verildiğinde ise pinti kesilir. 22. Ancak şunlar öyle değildir: Namaz kılanlar, 23. Ki, onlar namazlarında devamlıdırlar (ihmal göstermezler;). 24. Mallarında, belli bir hak vardır, 25. Sâile ve mahrûma(vermek için). 26. Ceza (ve hesap) gününün doğruluğuna inananlar; 27. Rab'lerinin azabından korkanlar, 28. Ki Rab'lerinin azabı(na karşı) emin olunamaz; 29. Irzlarını koruyanlar 30. Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; 31.Bundan öteye (geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir, 32. Emanetlerine ve ahitlerine riayet edenler; 33. Şahitliklerini (dosdoğru) yapanlar; 34. Namazlarını koruyanlar; 35. İşte bunlar, cennetlerde ağırlanırlar. 36. (Resûlüm!) O kâfirlere ne oluyor ki, sana doğru koşuyorlar? 37. Bölük bölük sağından ve solundan(gelip etrafını sarıyorlar) 38. Onlardan her biri nimet cennetine sokulacağını mı umuyor? 39. Hayır (hiç ummasınlar!) Şüphesiz biz onları, kendilerinin de bildikleri şeyden yarattık (fakat ibret almadılar, imana gelmediler). 40. Doğuların ve batıların Rabbine yemin ederim ki, bizim gücümüz yeter: 41. Şüphesiz onların yerine daha iyilerini getirmeye bizim gücümüz yeter ve kimse bizim önümüze geçemez. 42. Ama sen onları (şimdilik) bırak da, tehdit edildikleri günlerine kavuşuncaya dek dalsınlar, oynayadursunlar. 43. O gün onlar, sanki dikili bir şeye koşuyorlar gibi, kabirlerinden fırlaya fırlaya çıkarlar. <a name="44">44. Gözleri horluktan aşağı düşmüş ve kendileri zillete bürünmüş bir halde.İşte bu, onların tehdit edilegeldikleri gündür! Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi 34 35 ayeti atlamış 34. Namazlarını koruyanlar; <a name="35">35. İşte bunlar, cennetlerde ağırlanırlar. Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Bu miraç mı yani? Gülerim. Link to post Sitelerde Paylaş
bellerophon 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Bu miraç mı yani? Gülerim. Sedd bütün "klasik" müslümanları eleştirdin, o değil, bu film dedin... Ben senden dinlemek istiyorum.. Miraç nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi Haşr 7 nin o kısmını kesip paylaşan şarlatan(kelimenin tam anlamıyla) insanlar gibi konuşma.Ayetin tamamını oku.Ganimetle ilgili. En sevmediğim şey ayetleri bağlamından koparmak. Bu cevabı gerçekten banamı verdin, eğer öyleyse ne demek istediğinide açıkla ben hiçbirşey anlamadım. Link to post Sitelerde Paylaş
Nart 0 Haziran 4, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 4, 2013 gönderildi 34 35 ayeti atlamış 34. Namazlarını koruyanlar; <a name="35">35. İşte bunlar, cennetlerde ağırlanırlar. Sevgili kardeşim bunlar miraç ile ilgili değiller. Bir not : ayette ki sene kelimesi dünya yılı anlamında değildir. Sene kelimesi, döngü, tur, çevirim anlamındadır. Örnek senin kendi etrafında 1 döngün = 1 sn Dünya yılı kuranda AMA kelimesi ile işaret edilir. Bu yüzden ki nuh'un yaşı hep yanlış anlaşılır. Sene kelimesinden ama yani yıl kelimesi çıkarılmaz. Çünkü elmadan armut çıkarılmaz. Yani bu ayette nuhun 1000 döngüsünden sadece 50 yıl yaşadığı söylenir. Yani biz bin kere yaşarız Kurana göre. İşte bir ayette ki, iş ve oluşun Allaha 1000 sene de gitmesi bunu ifade eder. Bahsedilen dünya yılı ile bin yıl değil. Biz 1000 kere yaşadıktan sonra Allaha döneriz. Özet : sene kelimesi yanlış mealleniyor. Sırf bu kelimeden yola çıksak bile o ayetler miraca gitmez. Not : senet kelimesi burdan anlam alır. Senedin üzerinde yazan tarihte para sana DÖNECEK/çevrilecek/sene Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts