Jump to content

Recommended Posts

Dinler masal olduğu için varolan masalı beğenmeyenler kendi versiyonlarını yazıyorlar. Atış serbest nasıl olsa, tutarlı, mantığa ve akla uygun olması falan gerekmiyor. Miraç aslında zaman yolculuğudur, Muhammed zamanda ileriye gidip insanlığın sonuna bakmıştır da denebilir. Sallama sadece hayal gücünün genişliği ile sınırlı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 173
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dinler masal olduğu için varolan masalı beğenmeyenler kendi versiyonlarını yazıyorlar. Atış serbest nasıl olsa, tutarlı, mantığa ve akla uygun olması falan gerekmiyor. Miraç aslında zaman yolculuğudur, Muhammed zamanda ileriye gidip insanlığın sonuna bakmıştır da denebilir. Sallama sadece hayal gücünün genişliği ile sınırlı.

Sen bunu salladın mı?

Çünkü bu versiyonunu duymuştum ben, cehennemde yananları falan da görmüş...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda Muhammed yükseldi ve Allah ile görüstü diye bir seyi bana ispat etsinler de göreyim. Dincilerin Muhammedi yücelestirip yere göge sigdiramamak icin uydurduklari safsatadan baska bir sey degildir bu.

Bedevi cahilleri bedevileri yalanlari ile kekleyip durmus. Bir de öyle bir korkutmuslar ki adamlar soruglama kelimesini agzina almaktan korkuyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Athe Türk

Geleneksel İslam öğretisinin aksine, "Miraç" fiziksel olarak bedenin bir yerden bir yere seyahat ettirilmesi değildir.

Miraç, tekamül sürecinde Sn Muhammed bey efendinin yaşadığı ve kemâlat noktalarını adım adım geçtiği sürecin adıdır.

Miraç, bilinç ve benliğin yüce kudreti müşahede ederek, bu şahitlik ile Nefs-i Emmare'den Nefs-i Mardiyye'ye doğru bir seyrü seferdir.

Esen kalın

Kuran'a zamanın gerektirdiği mecazi anlamları yükleyen sizlersiniz. Miraç tıpkı Sümer de Gılgamışın kartal sırtına binerek göğe Tanrıların yanına gitmeye çalışması ile aynıdır. Gılgamışın ile efsanevi Muhammed'in eylemi arasında fark yoktur.

Kaldı ki Miraç Müslümanların dinleri gibi uydurmadır. Uyduruk Kur'an ayetlerinden yorumlarla çıkartılmış efsaneden ibarettir. Zaten Miraç ismi bile komedidir. Anlamı merdivendir ki yukarı çıkmak için kullanılır. İnsanlar akıllanıp Allah heryerdeyse merdivenele yukarı neden çıkılır diye sormaya başlayınca akıllı Müslümanlar hemen mecrazlara başvurmak zorunda kalmışlardır.

Miraç olarak anılan bu yükselme olayı Kur’an’da anlatımaz, ama çok sayıdaki hadis ayrıntılı biçimde anlatır.

Kuran'ın indiği iddia edilen dönemde mescidi aksa diye bir yer yoktu kaldı ki mescidi aksa uzak mescit demektir. Bu durumda uzak mescit Kabe den 500 metre uzaklıkta bir mescitte olabilir.

Ayetlere mecazi anlam yükleyen duygusal mansız ezikleri o ayetten sonra gelen ayeti yok sayarlar. Oysa ki sonraki ayeti hesaba katsalar duygusal mantıkları onları onlara öğretilenlerden başka yerlere götürecektir. Mecazcılar kafalarına göre gider. Şimdi onlara bir tokat atıp uyandıralım.

1. Âyetlerimizi göstermek için, kulunu geceleyin Mescid-i Haram’dan, etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya yürüten Allah, Sübhan’dır (bütün noksanlıklardan münezzehtir). Muhakkak ki O, en iyi işiten, en iyi görendir.

Ayette Muhammed’den bahsediliyor mu? Hayır. “kulunu” diyor. Kul, sadece Muhammed değil, diğer peygamberler de kul olduğuna göre; öncelikle ayette kimden bahsedildiği bir soru işaretidir. Bunu anlayabilmek için 2. ayete bakalım:

2. Ve Musa’ya Kitap verdik ve onu İsrail oğullarına bir hidayet rehberi kıldık; Benden başka bir vekil tutmayın diye.

Miraç ile ilişkilendirilen diğer ayetler Miraç olayından önce yazılmıştır. Bu durumda İslamın yalanlar ve efsaneler üzerine kurulu bir din olduğu apaçık

Link to post
Sitelerde Paylaş

Miraç (Arapça: معراج Mi'rāj), yükseğe çıkma anlamındaki söz. Arapça uruc sözcüğünden türetilmiş olup merdiven anlamına gelmektedir. İslam inancında, Muhammed'in göğe yükselişini ifade etmek üzere kullanılan bir terim hâline gelmiştir.

buna göre anlaşılıyor ki allah ''yukarıdadır.''

dünya üzerine yeryüzünde bir noktayı referans olarak alırsak, ''yukarı'' ne anlam ifade ediyor?

her gece-gündüz dönümüzde yere göre başımızın üstü ters-yüz olmaz mı?

uzaydan çekilmiş dünya fotoğraflarında ki perspektiften dünyaya bakarsak ''yukarı'' neresi oluyor?

bir nokta referans alınmadan yukarı-aşağı, sağ-sol gibi kavramlar bir anlam değeri taşır mı?

ayrıca müslümanlar dua ederken avuç içleri yukarı bakacak şekilde pozisyon alır. bu tanrıya yakarış şekli neden diğer inançlarda da yer etmiştir? yeryüzünde yaşayan insanlar için gökler üstün, kendinden büyük, yeraltı ise kendinden alçak konumda olduğundan mı göklere saygı duyar ve kutsiyet atfeder?

uzaya da yukarıdan bakan var, sonsuzluğun sahibi sonsuz ilmiyle yaratığı bu kainatı insanlar anlayacak kudrete sahip değilken kalkıp onu sorgulayıp azametini anlamaya çalışıyorlar, ne gariptir ki, daha kendisinin var oluşunu bile anlayamamışlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

uzaya da yukarıdan bakan var, sonsuzluğun sahibi sonsuz ilmiyle yaratığı bu kainatı insanlar anlayacak kudrete sahip değilken kalkıp onu sorgulayıp azametini anlamaya çalışıyorlar, ne gariptir ki, daha kendisinin var oluşunu bile anlayamamışlar.

1400 yıl önce sözüm ona Kuran'ı indiren Allahınızında kainattan haberi yokmuş. Allah'a göre dünya tepsi gibi sabit durması için dağları kazık gibi çakmış. Dünya tepsi gibi olunca tepsinin yukarısı allahınızın yaşadığı yer oluyor. 7 kat gök var en üstte sularla kaplı arş mevcut. Sularla kaplı Arş'ın üzerinde meleklerin taşıdığı Allah'ın tahtı var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1400 yıl önce sözüm ona Kuran'ı indiren Allahınızında kainattan haberi yokmuş. Allah'a göre dünya tepsi gibi sabit durması için dağları kazık gibi çakmış. Dünya tepsi gibi olunca tepsinin yukarısı allahınızın yaşadığı yer oluyor. 7 kat gök var en üstte sularla kaplı arş mevcut. Sularla kaplı Arş'ın üzerinde meleklerin taşıdığı Allah'ın tahtı var.

yazdığınız yorumun ilk satırını okuyunca size notumu verdim, bilgisiz olmak suç değil yeterki çaktırma diye bir söz var ama siz buna extra ukalalığı da ekleyince ortaya çok değişik bir tip çıkmış,

kardeş, sen önce ne yap biliyormusun git İslam tarihi yazarları hakkında ve söylemleri hakkında bilgi depola, ondan sonra ayetleri yorumlayanların yani meal yazarlarının yazdığı kişisel yorumların neler olduğunu öğren, sonra bu yazacağın cümleyi eminim ki, kendin düzelteceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nefs şuuraltı düşünce ve sevgisi demektir.Şuuraltı şuur üstüne bağlı değildir.Senelerdir ağırlık çalışırım.Silkmede omuzlama yapmak için kilo belli bir yere kadar geldikten sonra BİR SALİSE dursa omuzlama yapamazsınız.Ben bunu bilirim ama yinede çoğu zaman duraklama yapar başarısız olurum.Yani şunu diyorum:Şuuraltındaki düşünce şuurüstü düşüncesine hakim olur.Öyle olmasa o bir saliselik duraklamayı yapmazdım!İşte miraç olayıda şuuraltı düşünce ve sevgisinde oluşan yedi basamaktır.Buna Seyri suluk yada Devranda denir.Nefsi emmare Nefsi Levvame Nefsi Mülhime Nefsi Mutmaine Nefsi Mardiye Nefsi Radiye(Bu iki makam Abdiyet yani Kulluk makamıdır.Bu makama Makamı Muhammediyede denir.)Nefsi Safiye (Bu makamda Nefsteki Allahlık makamıdır.)Ancak burada fazla kalınmaz tekrar Nefsi emmareye düşülür!Nefsi emmare çöküştür.Ama acısı hissedilmez.Levvamede hissedilir.İşte orada Kendi kendinizi levmeder durursunuz .Küfür kafir olursunuz.Kafanızı duvarlara vurmaktan alnınızda yara ortaya çıkar!Kendinizden adeta nefret edersiniz saçınızı başınızı yolarsınız.Ha bu hal durup dururkenmi olur?Herhangi bir işinizi yaparken ortaya çıkar.O zaman halinizi görüp boyunuzun ölçüsünü nefsinizden dolayı alırsınız! ama bu hallerde Ruh mozayikleri bir hayli gelişmiş insanlarda görülebilir.İnsanların çoğunun şuuraltları gelişmediğinden bu rezil hallleri yaşamazlar onlarda tek bir makam vardır Nefsi safiye! (Yani daima Allahtırlar)O yüzdende ne kulluklarını nede Allahlıklarını bilebilirler.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nefs şuuraltı düşünce ve sevgisi demektir.Şuuraltı şuur üstüne bağlı değildir.Senelerdir ağırlık çalışırım.Silkmede omuzlama yapmak için kilo belli bir yere kadar geldikten sonra BİR SALİSE dursa omuzlama yapamazsınız.Ben bunu bilirim ama yinede çoğu zaman duraklama yapar başarısız olurum.Yani şunu diyorum:Şuuraltındaki düşünce şuurüstü düşüncesine hakim olur.Öyle olmasa o bir saliselik duraklamayı yapmazdım!İşte miraç olayıda şuuraltı düşünce ve sevgisinde oluşan yedi basamaktır.Buna Seyri suluk yada Devranda denir.Nefsi emmare Nefsi Levvame Nefsi Mülhime Nefsi Mutmaine Nefsi Mardiye Nefsi Radiye(Bu iki makam Abdiyet yani Kulluk makamıdır.Bu makama Makamı Muhammediyede denir.)Nefsi Safiye (Bu makamda Nefsteki Allahlık makamıdır.)Ancak burada fazla kalınmaz tekrar Nefsi emmareye düşülür!Nefsi emmare çöküştür.Ama acısı hissedilmez.Levvamede hissedilir.İşte orada Kendi kendinizi levmeder durursunuz .Küfür kafir olursunuz.Kafanızı duvarlara vurmaktan alnınızda yara ortaya çıkar!Kendinizden adeta nefret edersiniz saçınızı başınızı yolarsınız.Ha bu hal durup dururkenmi olur?Herhangi bir işinizi yaparken ortaya çıkar.O zaman halinizi görüp boyunuzun ölçüsünü nefsinizden dolayı alırsınız! ama bu hallerde Ruh mozayikleri bir hayli gelişmiş insanlarda görülebilir.İnsanların çoğunun şuuraltları gelişmediğinden bu rezil hallleri yaşamazlar onlarda tek bir makam vardır Nefsi safiye! (Yani daima Allahtırlar)O yüzdende ne kulluklarını nede Allahlıklarını bilebilirler.

EyvAllah Can

Sn Hacı beye kerim olan Kur'an ayetlerinin bütünlüğünde, "Miraç" vakıasının avamın anladığı ve kabul ettiği şekil olan "Göğe yükselme " olmadığını, miracın, nefsin olgunlaşma sürecinde kat ettiği yol ve büründüğü farklı merhaleler olduğuna dair, kaynağı kerim olan Kur'an ayetleri olan bir çalışma hazırlamaktayım.

İnşa'Allah bitirdiğim zaman, bu sayfadan paylaşımda bulunacağım.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

EyvAllah Can

Sn Hacı beye kerim olan Kur'an ayetlerinin bütünlüğünde, "Miraç" vakıasının avamın anladığı ve kabul ettiği şekil olan "Göğe yükselme " olmadığını, miracın, nefsin olgunlaşma sürecinde kat ettiği yol ve büründüğü farklı merhaleler olduğuna dair, kaynağı kerim olan Kur'an ayetleri olan bir çalışma hazırlamaktayım.

İnşa'Allah bitirdiğim zaman, bu sayfadan paylaşımda bulunacağım.

Esen kalın

Ben bu konuda sizin düşüncenizi değil, genel inancın ne olduğunu savunuyorum.

Bana kimlerin sizin gibi düşündüğünüzü yazmalısınız.

Sizin öyle düşündüğünüzü biliyorum.

Bu olayı istediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz. Ama doğrusu nedir? Avam diye hakaret ettiğiniz Müslümanların bu inancını nasıl yok edebilirsiniz?

Nasıl bir kaynağınız olabilir?

Bize o kaynaklardan bahsedin. O kaynaklar da teorilerini sizin gibi bir takım palavralara dayandırmasın ama..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'ân'ın orijinalinin Arapça olmadığı konusunda genel bir görüş var.

Aramice yazılmış ayetlerden oluşan bu ilk Kur'an'ın Arapçaya çevrildiği sanılıyor.

Bu çeviri sırasında anlam kaybı gerçekleşiyor. İlk Kur'an'daki ayetlerin anlamı yok oluyor ve ortaya bir deli zırvası Kur'an çıkıyor.

Biz işte o Kur'an'ı gerçek Kur'an olarak biliyoruz.

Tabii her beş ayetten birinin saçmalık olması gerçeği karşısında onları kendimize gore yorumlayarak anlamaya çalışıyoruz.

Kur'an ayetlerini yorumlamadan anlamak bu nedenden mümkün değildir.

Her ayet için aynı yorumu yapmak da mümkün olmadığından, çok sayıda yorumu olan bir kitap ortaya çıkmıştır.

Önüne gelen ayetleri kendine gore yorumlamaktadır.

O ayetlerde bir takım bilimsel açıklamaların olduğu yalanının da neden budur.

Kur'an temelde deli saçması bir kitaptır.

Çünkü aslından Arapçaya çevrilirken ayetlerin anlamı değişitirilmiştir.

Kur'an'ı istediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Müslüman kardeşlerim

Yüce ve sevgili Allah'ın izni ile Ben geldim..

Miraç vakıası ile ilgili bilgilerimi sizler ile paylaşmak istiyorum.

Sevgili Allah'ın kerim olan kuran ve kainata ait kelimelerini okuyorum

Sizde okuyun, kendinizi bilin, rabbinizi bilin, ve yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden sakının.

Yüce Allah, yâr ve yardımcımız olsun

Daimen ebede

Mesudi....

Sn Hacı Bey

Bilginin sonsuzluğu ve derinliği karşısında, pek tabi ki ben bir avamım. Lakin edindiğim bilgi, toplumum da yaşayan müslüman kardeşlerimin henüz vakıf olmadığı kadar çok ve beni onlar nazarında avamın bir üst basamağına çıkarmaktadır. Ha keza, sıradan müslümanın avam dahi olsa kalbim deki yeri havas ile aynı derecededir.

Bir Sufi ve Tasavvuf talebesi olan, varlığa karşı nezaket, letafet, sevgi duyan, yaratılanı tüm farklıklarına rağmen yüce kudretin nişanesi olduğu için seven, yüreğinde bir alem taşıyan ve bu alem de tüm canlı, cansız varlıklara yer açarak "Gel, karşılıksız sevgi saygı ve letafeti burada bulacaksın" diyerek, varlığa duyduğu aşkı dillendiren ben Mesudi'den, yukarı da sizin sayfanız da yeniden düzenlediğim cümleler çıkacaktır.

Esen Kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

yazdığı kitaba hakaret ederken iki kez düşün içeriğinde uydurma metinler olsa bile sahih metinler de vardır. bu sözle neleri yıktığının farkındamısın.

Aslında haklısın.Buhari'ye değil onun kitabını Kur'an'a ortak koşanlara kızmalıyım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...