Jump to content

Adem ve evrim


Recommended Posts

Evrim ile dinlerin çatışması, artık bir sona yaklaşıyor. Kazananın kim olduğunu da tahmin edebilirsiniz. Başlangıçta evrim, o kadar büyük bir sansasyon yaratmış olmalı ki; dinler tüm güçlerini bu teoriyi yok etmek için kullandılar. Ama gerçeğin önüne set çekmenin imkanı yoktur. Bu malubiyetten sonra dinler, varolabilmek için evrimin kuralını uygulamaya çalışıyorlar: Şekil değiştiriyorlar.

Evrim teorisini kabullenme ile beraber, dinlerin öğretilerinde büyük sorunlar ortaya çıktı. Evrim, insanların maymundan geldiğini, halen de bir maymun türü olduğunu iddia ediyor. Ancak dinler, ilk insan olan Adem'in bizzat Tanrı tarafından itina ile yaratıldığını ve hayvanlardan farklı olduğunu savunuyor.

Bu iki farklı düşünce nasıl birleşir? Eğer siz, dinlerin bahsettiği Adem'i, somuttan soyuta evirirseniz, sorun bir nebze çözülür. "Adem, aslında insan anlamında kullanılmış bir mecazdır" derseniz; evrim gerçeği ile uyumsuz bu hikayeyi, bir şekilde kamufle edebilirsiniz. Ama uyumsuzluk ortada iken bu kamuflajda ne kadar başarılı olabilirsiniz?

Konuyu İslam açısından ele alacağım. Acaba İslam, Adem'den bahsederken mecaz mı kullanmış; yoksa gerçek bir Adem'den mi bahsetmiştir?

Âl-i İmrân 59

(Medenî 89) Allah nezdinde İsa'nın durumu, Adem'in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona "Ol!" dedi ve oluverdi.

Burada İsa'dan bahsediyor ve annesiz doğumunu açıklamaya çalışıyor. "Adem'i nasıl topraktan yarattıysam" diyor. Eğer Kuran'daki Adem soyut olsaydı; İsa'nın durumunu, bir mecaz ile karşılaştırmazdı.

Bakara 35

(Medenî 87) "Adem! Eşinle birlikte cennette kal. Dilediğiniz yerde ondan bolca yeyin; ancak şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz!," dedik.

Bu ayetlerin de mecaz olduğunu düşünün. O halde cennet de mecaz olacaktır. Adem ile bahsedilen eğer insanlık ise, oradaki cennetin karşılığı nedir? Cennet ile ne anlatılmak istenmiştir? Ya da Kuran'da geçen tüm cennet ve cehennemler mecaz mıdır?

Âl-i İmrân 33

(Medenî 89) ALLAH Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini halkların arasından (elçi olarak) seçti.

Buradaki Adem'in de soyut olduğunu varsayarsak, Nuh ve İbrahim'i de soyut kabul etmemiz gerekir.

Meryem 58

(Mekkî 44) İşte bunlar, ALLAH'ın nimetlendirdiği peygamberlerin bir kısmıdır. Adem'in soyundan, Nuh ile birlikte taşıdıklarımızdan, İbrahim'in ve İsrail'in soyundan...

Gene Adem soyut ise, Nuh ve İbrahim de soyut olmalıdır. O halde onlarla anlatılan tüm hikayeler soyut olmalıdır ki; bu da tüm Kuran'nın hikayelerini soyut hale getirir. Bu durumda ise cennet ve cehennem bile yoktur, diyebiliriz.

Bunun yanında bazıları da, gerçekte, Adem diye birinin var olduğunu; bu kişinin Dünya'da maymundan evrilmiş insan topluluğuna gönderildiğini savunuyor. Ancak böyle bir sentez çalışması, gene de anlaşılamayacak bir takım sorunları beraberinde getiriyor. O halde homo sapiens sapiens, eşref-i mahlukat değil midir? Biz, Kuran'da bahsedilen Ademoğulları nasıl olabiliriz? Adem'in öncesinde bir topluluk varsa, soyumuz kesin olarak Adem'den gelmeyebilir. Homo neanderthaller de sınava tabi tutulmuş mudur? Onların da cenneti var mıdır? Soyut kavram geliştirdikleri düşünülmeyen diğer insan türlerinin yeri nedir?

Ne kadar boyanmaya çalışılsa da, evrim ile din asla birleşemez. Bu tip açıklamalar, "din gerçektir; o halde bu hikayeyi değiştirmemiz gerekir" ön kabulune göre yapılıyor. Ancak bu önkabulun doğru olmadığı ortada. Mitolojik bulgular, Adem inancının tek tanrılı dinlerden önce bile var olduğunu gösteriyor. Tek tanrılı dinler, belli ki bu mitolojileri bünyelerine katmışlar. Ayrıca bu mitolojik karakter, sadece Mezopotamya insanı tarafından ortaya atılmış. Dünya'nın diğer bölgelerinde, Adem ve diğer peygamberlerin ismi dahi geçmiyor.

tarihinde CharlesDarwin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 65
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hepsi soyuttur.Adem Homo sapienste varolan sınırsız sevgi eşi Havva ise o sevgiden varolan düşüncedir.Bulundukları yer ise şuuraltıdır.Adamı eşi şakır şakır aldatır. Ama o adam eşini hala gizliden gizliye sever.Adamın herhangi bir spora zerre kadar kabiliyeti yoktur.Ama o adam o spor için canını dahi verecek bir taraftardır.Cennette cehennemde mecazdır.Hayatta hep darbeler almış bir insan ufacık bir başarı gösterir ve o kadar mutlu olurki cennettedir.Ama ertesi gün aynı şartlarda o başarıyı gösteremez ve birden hayatı kararır .Al sana cehennem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet cevaplar gelmeye başladı. O gerçek cennet olmayan bahçe ölümden sonra gidilen yer değil mi yani? Kurandaki diğer cennetlerin gerçek olmadığını iddia etsem beni nasıl yanlışlayacaksın? Adem gerçekse onun çamurdan yaratıldığına da inanıyorsundur sanırım. Peki bizler onun soyundan mıyız yoksa adem olmayan ilk insanların soyundan mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet cevaplar gelmeye başladı. O gerçek cennet olmayan bahçe ölümden sonra gidilen yer değil mi yani? Kurandaki diğer cennetlerin gerçek olmadığını iddia etsem beni nasıl yanlışlayacaksın? Adem gerçekse onun çamurdan yaratıldığına da inanıyorsundur sanırım. Peki bizler onun soyundan mıyız yoksa adem olmayan ilk insanların soyundan mı?

cennet Arapça bir kelime ve 'bahçe' demek.Bahçe diye çevrilen yerlerde de cennet yazdığını görebilirsin.

Evrim çamur,bataklık,su birikintisi gibi yerlerde başlamış olamaz mı?Büyük olasılıkla öyle deniyor hatta.Adem'in soyundanız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki ölünce nereye gideceğiz? O bahçeye mi?

Hayır.Cennet(yani bahçe) ödül için verilen bir örnektir(misal).Ayetleri ararken kendi eski iletimi buldum paylaşayım:

Cennete dair anlatılanlar benzetmedir(bak.13:35,47:15).Cennet misal,benzetme yoluyla anlatılmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani gerçekte ölünce de cennete gitmeyeceğiz. Şimdi cennet sadece bir ödül oldu . Ancak nedense biraz önce bir bahçe idi. Bu arada Adem cennette yaratıldığı zaman ortamda başka insanlar da vardıysa, nasıl bizim O'nun soyundan geldiğimizden emin olabiliyorsun?

tarihinde CharlesDarwin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani gerçekte ölünce de cennete gitmeyeceğiz. Şimdi cennet sadece bir ödül oldu . Ancak nedense biraz önce bir bahçe idi. Bu arada Adem cennette yaratıldığı zaman ortamda başka insanlar da vardıysa, nasıl bizim O'nun soyundan geldiğimizden emin olabiliyorsun?

1-Cennet kelimesinin anlamı bahçedir.

2-Erdemlilere verilecek ödül bahçe örneği verilerek betimlenir.

3-Başka insanlar olup olmadığını bilmiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anti, sen bir kafirsin. En az bizler kadar. Cehennemde de cayır cayır yanacaksın. Çünkü şu ayeti inkar ettin:Âl-i İmrân 59

(Medenî 89) Allah nezdinde İsa'nın durumu, Adem'in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona "Ol!" dedi ve oluverdi. Sana göre ise Adem'in de bir annesi vardı. Yani İsa gibi olmamıştı.

tarihinde CharlesDarwin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani sana göre eğer Adem ilk homo sapiens ise, normal üreme yöntemleri ile doğdu ise, İsa gibi olamaz. O halde tanrı neden İsa nın babasızlığından bahsederken Adem'i örnek gösterdi? Alakası nedir?

İsa nasıl oldu?Meryem'in rahmindeki bir hücrenin değişerek (evrimleşerek) bebek haline gelmesiyle değil mi?Adem de bir hücreden evrimleşti.

Öte yandan geleneksel yorumcuların da kendi yorumları için kullanabilecekleri bir ayet.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...