Jump to content

seytan dogru konusur mu?


Recommended Posts

palavra olduguna inandigim bizim bildigimiz klasik seytan surekli yalan soyleyerek insanlari kandirir,cehenneme yaklastirir v.s

anlamak istedigim su,seytan seytan olali bir defa bile dogruyu soyleyebilir mi?

buda nerden cikti diyenler olabilir,surdan cikti.

ibrahim suresi 22.ayet

bu ayet seytanin kendi agzindan konusmasini anlatiyor.ozetle seytan burada korktugunu,kendisine inananlarin azabta oldugunu ve kendisinin bile kurtulamicani falan soyluyor.

iyide seytan kuranda konusuyor ve seytan yalanci

dogruyu soyluyorsa seytan yalanci degil,yalan soyluyorsa kuran nasil oluyorda yalan soyletiyor.

fikirlerinizi alayim

selamlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah’ın hükmü herkes hakkında kesinleşip, cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girmeye hazırlandığı zaman şeytan bu nutkunu irad edecektir.

Şeytan da insanlara yalan vaadlerde bulunup onları aldattığını itiraf ede­cektir. Bununla birlikte şeytan, doğru yolda gitmek isteyenleri zorla yoldan çıka­racak gücünün bulunmadığını, insanlara sadece vesvese yoluyla telkinde bulundu­ğunu, onların da bunu kabullendiğini ifade ederek şeytanı değil, kendilerini kına­maları gerektiğini söyleyecektir.

Ancak vesvese verip yoldan çıkardığı kimseler onun aldatmala­rına uymak suretiyle dolaylı olarak onu tanrılaştırmış ve Allah'a ortak koşmuşlar­dır. Bu nedenle âyetin son cümlesinde ona uyanların zalimler olduğuna, onlar için elem verici bir azabın hazır bulunduğuna işaret edilmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın hükmü herkes hakkında kesinleşip, cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girmeye hazırlandığı zaman şeytan bu nutkunu irad edecektir.

Şeytan da insanlara yalan vaadlerde bulunup onları aldattığını itiraf ede­cektir. Bununla birlikte şeytan, doğru yolda gitmek isteyenleri zorla yoldan çıka­racak gücünün bulunmadığını, insanlara sadece vesvese yoluyla telkinde bulundu­ğunu, onların da bunu kabullendiğini ifade ederek şeytanı değil, kendilerini kına­maları gerektiğini söyleyecektir.

Ancak vesvese verip yoldan çıkardığı kimseler onun aldatmala­rına uymak suretiyle dolaylı olarak onu tanrılaştırmış ve Allah'a ortak koşmuşlar­dır. Bu nedenle âyetin son cümlesinde ona uyanların zalimler olduğuna, onlar için elem verici bir azabın hazır bulunduğuna işaret edilmektedir.

yani ote dunyada dogruyu soyluyor yalan soyleyemiyor diyorsun.peki adem ve havvaya nasil yalan soyleyebiliyor.

not:yanlislikla birden fazla konu acmisim.duzenlenmesini rica ediyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

öte dünyada değil yolun sonunda doğruyu söylüyor.

adem ve eşi ilk önce bilinçsizlerdi daha sonra o ağaç meselesi oldu bilinçlendiler o yasaklı ağaç temsili bir şeydir adem ve eşi ağaç olarak temsil edilen şeye bulaştığında bilinçlenmişlerdir yani ilk günah işlenmiştir.

seni anlamaya calisiyorum neden kirpiyorsun.yasak elmayi yediren seytan degilmiydi,seytan cennette yalan soyluyor,dunyada vesvese veriyor,yolun sonunda dogru soyluyor.peki o halde hic dusunmuyormusun seytan cennette nasil yalan soyleyebiliyor,cennette gunahta isleniyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş

palavra olduguna inandigim bizim bildigimiz klasik seytan surekli yalan soyleyerek insanlari kandirir,cehenneme yaklastirir v.s

anlamak istedigim su,seytan seytan olali bir defa bile dogruyu soyleyebilir mi?

buda nerden cikti diyenler olabilir,surdan cikti.

ibrahim suresi 22.ayet

bu ayet seytanin kendi agzindan konusmasini anlatiyor.ozetle seytan burada korktugunu,kendisine inananlarin azabta oldugunu ve kendisinin bile kurtulamicani falan soyluyor.

iyide seytan kuranda konusuyor ve seytan yalanci

dogruyu soyluyorsa seytan yalanci degil,yalan soyluyorsa kuran nasil oluyorda yalan soyletiyor.

fikirlerinizi alayim

selamlar

Sigara-Oldurur.jpg

EĞER GERÇEKTEN SAMİMİ İSEN BU VİDEOYU İZLE ... " ŞEYTAN İNSANA ALLAH HAKKINDA BİLMEDİĞİ ŞEYLER SÖYLEMESİNİ EMREDER."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeytan iki başlı olan akıldır.Yani hem müsbet hemde menfi düşünen akıl.Herhangi bir işi yapmadan önce aklımız o işi belli şartlar dahilinde yapabileceğimizi söyler ve bizde o işi yapabilmek için hazırlıklarımıza başlarız.Onları tamamlar ve o işi yapmaya başlarız.Ama tam o işe başlamışken bu sefer aklımız pozitif olarak bizi desteklemesi gerekirken desteklemez aksine o işi her şeye rağmen yapamayacağımızıda bir taraftan söyler!Yani bir taraftan yapacaksın! diğer yandan yapamayacaksın!İşte buna Vesvese yahut tereddüt denir.Halbuki müsbet tarafa göre yapılması gereken bütün hazırlıklar yapılmıştır.İşte bu Vesvese bizi Heyecana; heyecan ise yanlışa sürükler.Ve sonuçta başarısızlık ile Emeklerimiz boşa gider.Eski ahitte anlatılan Habil ve Kabil hikayeside aslında bu manevi realitenin anlatımından başka bir şey değildir.Ne diyordu orada Rab Tanrı Kahine? Niçin yanlış yaptın? Doğruyu yapsaydın şayet ben seni kabul ederdim! mealinde bir söz değilmiydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim süresi 23. ayet:

İş bitirilince şeytan da diyecek ki: "Şüphesiz Allah size gerçek olanı söz verdi. Ben de size söz verdim ama yalancı çıktım. Zaten benim sizi zorlayacak bir gücüm yoktu. Ben sadece sizi çağırdım, siz de hemen bana geliverdiniz. O halde beni kınamayın, kendinizi kınayın. Artık ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız. Şüphesiz ben, daha önce sizin, beni Allah'a ortak koşmanızı kabul etmemiştim. Şüphesiz, zalimlere elem dolu bir azap vardır."

Şeytan, Tanrı beni kovdu ve bende sizi saptırmak, günaha sürüklemek ve sizin beyninizin içine girerek vesvese verebilmek için Tanrı'dan izin istedim, Tanrı bana sizi aldatmam için izin ve yetenek verdi, Tanrı günah işlemeniz için sizi benimle teşvik etti diye doğruyu söylerse ne olacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

PEYGAMBERE (S.A.V.) E İFTİRA ATIYORLAR.

Bir gün Ebû Cehil, Peygamber Efendimize, (s.a.v) ''Hâşimoğulları'nda, senden daha çirkini yoktur'' dedi.

Peygamber Efendimiz (s.a.v), ''Her ne kadar haddini aştınsa da yine de doğru söyledin'' buyurdu.

Biraz sonra, Hz. Ebû Bekir, Resûlullah Efendimizin yanına geldiğinde, ''Ey güneş! Sen ne doğudansın ne batıdan, latif nurunla parla'' dedi.

Peygamber Efendimiz (s.a.v), ''Değersiz dünya sevgisinden kurtulan aziz dostum! Sen de doğru söyledin'' buyurdu.

Orada bulunan sahâbeler bu durum karşısında şaşırdılar ve, ''Ey insanların en şereflisi! Birbirine tamamıyla zıt şeyler söylendi. İkisine de doğru söyledin, buyurdunuz. Sebebi nedir?'' diye sordular.

Peygamber Efendimiz (s.a.v) buyurdu: ''Ben, Hakk'ın kudret eliyle cilâladığı bir aynayım. Bana bakan, olduğu gibi kendini görür."

Muhammed, kendine inanmayan arapları müşrik, zalim falan olmakla itham ediyor, onlar da biz aynayız, bize bakan kendini görür diyebilirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeytan Kuran'ın en harbi delikanlısıdır.. Allah ismli şahsa baş kaldırır ve yekten bütün insanları şaşırtacağını ilan eder.. Kıvırmak, gizlemek, saklamak gibi bir çiğlik yapmaz.. Ammavelakin Allah isimli şahıs Kuran'da insanlara tuzaklar kurduğunu (ör: Ali İmran, Enfal) bizzat itiraf eder.. Bu nedenle Şeytan dürüsttür, Allah ise gizli saklı işler yapan hain bir şahıstır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeytan Kuran'ın en harbi delikanlısıdır.. Allah ismli şahsa baş kaldırır ve yekten bütün insanları şaşırtacağını ilan eder.. Kıvırmak, gizlemek, saklamak gibi bir çiğlik yapmaz.. Ammavelakin Allah isimli şahıs Kuran'da insanlara tuzaklar kurduğunu (ör: Ali İmran, Enfal) bizzat itiraf eder.. Bu nedenle Şeytan dürüsttür, Allah ise gizli saklı işler yapan hain bir şahıstır...

“Bir vakit de o kâfirler senin elini kolunu bağlayıp zindana mı atsınlar, yahut öldürsünler mi, yahut seni ülke dışına mı sürsünler diye birtakım tuzaklar planlıyorlardı. Onlar tuzak kuradursunlar, Allah da tuzak kuruyordu. Allah tuzak kuranların en hayırlısıdır.”(Enfal, 8/30).Her fiilin cezası kendi türündendir.Allahı ve onun kullarını tuzak kurarak yenmeye çalışan kafire en güzel cevap tuzağına karşı tuzaktır..Ancak bu standart prosedür değildir..Allahın “kafir” kula karşı muamelesi çok boyutludur.Kimine tuzak kurar, kimine azap verir , kiminin azabını büyük mahkemeye erteler ..Allahı aklıyla yenmeye çalışan kişinin düştüğü tuzak bizzat kendi aklıdır/kendi egosantrik yanılgıları ,kaprisleri , kendi bulanık mantığıdır.. tarihinde Capablanca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...