Jump to content

Dayak ayeti bizzatihi dayağı toplumdan siler


Recommended Posts

  • İleti 50
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Dayak bir erkeğin rölatif olarak kendinden daha güçsüz olduğunu bildiği eşine karşı başvurduğu, çoğu zaman spontane gelişen ,haklılık veya haksızlık durumunun ikincil duruma itildiği ,merhametsiz bir öfke deşarjıdır.Doğrumudur?Ekleme çıkarma yapmak isteyen var mı?

Ekleme veya çıkarma gelmediğine bu tanımın kabul gördüğünü varsayarak bu noktadan devam etmek istiyorum...Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Ayet mealine dönersek fiili vakaları gözümüzde canlandıralım.Tam şu anda biz bunları yazarken ülkemizde ,yüz tane kadına şiddet vakası yaşanıyor olsun...Bu yüz vakanın yüzünde de bir öfke nöbeti hakimdir.Zaten kadına şiddet dediğimizde şiddeti doğuran unsurun öfke olduğu aşikardır..Ayet ise önce öğüt vermeyi emreder.Öğüt şiddetin öfkenin ve kabalık yolunun tam zıt istikametidir.Beynin , aklın ve psikolojik yöntemlerin kullanılması demek gadap, hırs , sinir , asabiyet yönünün susturulmasıdır..Diyalog kurmak aradaki gerginliğin giderilmesine ve huzursuzluğun defedilmesine vesile olabilir.Öğüt verme yolunu tuttuğu anda bir kişi dayağa , asabiyete en uzak noktadadır..Bir kere ayet ilk ve en kritik noktada yani erkeğin hışımla kadına el kaldırmak ve şiddet kullanmak için niyetlendiği noktada, sonunda pişman olabilecek o en çıldırmış, en deli ve en ifrit noktasında frene basar..Hooop.Orda dur..Bu kadın her nekadar senin eşinse de sizler kadın ve erkek aynı insanlık hamurunun/çamurunun ayrı yüzlerisiniz.Hakikatiniz ve özünüz aynı.Sende kas gücü daha fazla ötekinde duygusallık daha ileri diye bu pazu gücünü senden daha zayıfı üzerinde hayvani öfkeni(öfke insanın hayvani ve nefsani yanının köpürmesidir ve hiç bir şekilde dinde tecviz edilmez., Kendisinden çok kısa ve unutulmaz bir öğüt isteyen sahabisine Peygamber Efendimizin verdiği öğüt bir o kadar kısa ve değerli idi:öfkelenme..Dikkat edilirse öfkelenme öğütü öfkenin haklı-haksız tüm yollarına kapıyı kapatır.)yansıtamazsın.Bilek gücüne değil akıl , hikmet , diyalog ve empati gücüne yönel:öğüt ver.Hoooop şu anda kadını dövmek için ayaklanmış yüz kişinin yüzününde eli havada kaldı.Daha bitmedi.Amaç dövmek veya dövmemek kararını vermek değil ki?Ortada bir problem var.Huzursuzluk var..Ailede bazı çatlaklar var.Dövmeyi engellemek yetmez.Huzursuzluğun da giderilmesi gerekir.Öyleyse öğüt de fayda vermediyse daha ileri bir tedbir uygula.Yani yatağını ayır.İstersen bu emri yatağın diğer köşesine çekil diye anla istersen ilişkiye bir müddet ara verme istersen diğer odada yatmak şeklinde.Böyle bir tepkide erkek küsüyor resmen..Hiç te kazak erkeklere ve eli sopalı tiplere kolay gelecek bir yöntem değil ama Kuran bunu diyor.Evde 2 tane horoz var(güç ve yetki paylaşımı farklı bir şeydir her konuda 2 farklı fikir oluşacak şekilde tartışmalar yaşanması ve erkeğin her söylediğine itiraz edilmesi , otoritesinin çocuklar önünde hırpalanması farklıdır.İster dindar olsun ister laik isterse de ateist kadınlar güçlü erkeklerden hoşlanır.)Şiddet eğilimli erkeğe 2. darbeyi vuruyor ayet..Küsmek , veya duygusal / psikolojik çareler üzerinden çözüm ara.Belki her iki tarafta bir müddet kendi kabuklarına çekilirse daha yoğun bir düşünme ve iç muhasebe yapma imkanı doğacaktır..O da olmadı ancak ozaman dövebilirsin.Bu ayetin mefhumu muhalifinden çıkan sonuç ise bu aşamaları uygulamadan 3. aşamaya geçemezsin.O zaman tekrar eli havada kalmış asabi erkeğe dönelim.Ayetin psikolojik tefsiri bu kişiye der ki;arkadaş sen eşine kaba kuvvet uygulamak için elini kaldırmakla suç işledin.Çünkü usulüne uygun gitmedin.Öğüt-yatakta yalnız bırakmak gibi duygusal ve mantıksal yolları denemedin ..Öğüt ile beraber yani konuşma zemininin oluşturulmasıyla beraber diyalog yollarını denemedin.Ayete müracaat eden hiç bir erkek eşini dövmeye yol bulamaz.Bulamaz çünkü ayete göre dövme -kabul edilsin veya edilmesin- bir tedip olarak başvurulmalı.Hırs ve sinirin ve de öfkenin deşarj aracı değil.Dövmek bile eğer bir yumuşak tokat kadındaki bazı duygusal mekanizmaları harekete geçirecekse ancak faydasına hükmediliyorsa uygulanabilir.İlkokulda bir haylazlık yapmışsızdır.Çok sevdiğimiz öğretmenimiz kulağımızın hafifçe çekmiştir.Bu basit eylemi belki hayatımızın sonuna kadar hatırlarız.Kulağımıza küpe olur o hafif çekme.Tüm bunlara rağmen ayet-i kerime Resulullahta sizin için bir öğüt vardır diyor.Resulullah ise eşlerini döven erkekler sizin hayırlılarınız değildir diyorsa dövme fiilinin ne derece ekstra nadir bir tedbir olduğu anlaşılır.Özetle Kuranın bu ayeti kadına şiddetin esas sebebini oluşturan anlık öfkelenmeler, kaba güç kullanımının önüne 3 aşamalı bir süreç çıkararak set koyar.Şiddetin karşısına hikmet ve öğütü ; anlık köpürmenin yerine birkaç güne yayılan bir tedbiri koyar.Bu şartlarda farzettiğimiz şu an kadına şiddet uygulayan 100 erkekten kaçı kendine bir vize alabilir?Cevap :hiçbirisi.En başta sen öğüt verecek kadar bir birikimin var mı?Kadının ruhuna hitap edecek kadar bir nezaketin var mı?Resulullahın aile hayatı nedir nedeğildir bir araştırman var mı(örnek almak için billmek gerek)Hiç birisi yok.O zaman dönde aynaya bak.Hangi yüzle eşine dayak atma hakkını kendinde buluyorsun? tarihinde Capablanca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Olmadı pataklayın diyen bir tanrı var ortada. Neyini savunuyorsun bre gafil.

Hata sizde olabilir veya bi psikologa gösterin diyebilirdi.

Aile zoru veya zengin diye evlendirilip kadının hayatını cehenneme çeviren o kadar çok erkek var ki. Daha neyini savunuyorsunuz şu uydurduğunuz allahın.

tarihinde anarkom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Olmadı pataklayın diyen bir tanrı var ortada. Neyini savunuyorsun bre gafil.

Hata sizde olabilir veya bi psikologa gösterin diyebilirdi.

Kurandaki erkek muhataplı anlatım hatanın o kişide olamayacağını veya o kişinin hatalarının gözardı edilebileceğini göstermez.Genel ilkeler hak , adalet , merhamet , rıfk , doğruluk v.s. herzaman geçerlidir..Ayrıca tekrar edilmesine gerek yok..Olmadı pataklayın diye anlıyorsan, eğer seviyen bu ise niye ateist olduğunu da çok iyi anlıyorum diyeyim..Böyle olduğu için ateistsin . Tipik ateist inkarcılığı..Net bir şekilde yüzde 99 değil yüzde yüz etkili bir formül veriyor..Rıfk , öğüt , hikmet, diyalog , ve pasif tepki..Eğer bunlar netice vermese olmadı öldürün diyor.He tam da böyle.Olmadı içkence et dayaktan vura vura öldür.Ağzını burnunu dağıt ..Hiç gözünün yaşına bakma.Aynen bunu diyor.Pataklamak ne kelime.(tatmin oldun mu?) tarihinde Capablanca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ayetlerini nasıl anlayacağımızı senin gibilere soracağız yani?

Herkes anlayamaz, senin gibi özel seçilmiş kişiler anlar, allah ta seni kuranın açıklayıcısı olasın diye göndermiş zaten. -?

Apaçık ''dövün'' yazıyor işte.

Bir kelime.

Bir kelimeyi yok gibi göstermek için 1000000 kelimelik açıklama yazmışsın. Kuran seni rezil etmiş, sana ihanet etmiş. Allah s.çmış, sen temizlemeye çalışmışsın gibi olmuş.

Şimdi buna bakarak ikna olmamızı mı bekliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dayak bir erkeğin rölatif olarak kendinden daha güçsüz olduğunu bildiği eşine karşı başvurduğu, çoğu zaman spontane gelişen ,haklılık veya haksızlık durumunun ikincil duruma itildiği ,merhametsiz bir öfke deşarjıdır.Doğrumudur?Ekleme çıkarma yapmak isteyen var mı?

-öfke deşarjı falan değildir

-erkeğin kadını dövmesi için illaki eşi olması da gerekmiyor malesef

-merhametle/merhametsizlikle falan da ilgisi yoktur

yazdıkların tümden yanlış

dayağı/şiddeti yanlış tanımlıyor, yanlış tanımlardan yola çıktığın için de,

önceden hedeflemiş olduğun sonuca ulaşmak için,

kendi zırvalarını kullanarak islamın kıytırık tanrısını ak'lamaya,

şiddeti meşrulaştırmaya çabalıyorsun

"yukarda erkeğin -eşini- dövmesinden" bahsettiğin için sorucam bunu sana:

evlilik kurumuna ne gerek var ?

islam'da kadının, müslüman bir topluluk dahilinde "sosyal statü" kazanabilmesi için

"evlenmek ve anne olmak" dışında seçebileceği bir yol yok çünkü di mi ?

ayrıca erkek sadece eşini mi dövüyormuş ?

kızkardeşini döven, yeğenini döven, amcakızını döven yok mu hiç ?

islam'ın ve diğer monoteist dinlerin kıytırık tanrısı,

ahlak'ı tekelleştirmiş, bununla da yetinmeyerek kadın'a ahlaki anlamlar yüklemiş,

namus tabusu ile, kadını bir tür mülkiyet aracı haline sokmuştur..

islam'ın tanrısı, kendi ataerkil zırvasına meşruiyet kazandırmak için,

vahşeti de, şiddeti de, itaat etmeyi de öğütler..

sen orda dayak kelimesine odaklanmamızı istiyorsun

fakat "kadının erkeğe itaat etmesini" emreden islam'ın tanrısına hiç değinmeyelim diyorsun heralde

sen bizi kendin kadar aciz ve korkak mı sanıyorsun ?

tarihinde murat-tlv tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın."

Hangi yüzle eşine dayak atma hakkını kendinde buluyorsun?

Sorduğun soruya kısa cevap, senin astığın ayette mevcut... :) Ve kocalar bu ruhsatı bolca uygulamışlardır ve uygulamaktadırlar. Yani ayet, uygulamada senin söylediğin sonucu getirmemiştir...

Aslında itiraz ve eleştiri sadece dayak olayı değil.

Bak şimdi;

1- Serkeşlik : Kafa tutmak, başkaldırmak. (TDK)

Aslında kadın henüz serkeşlik etmemiş, siz "koca" olarak serkeşlik etmesinden endişe etmişsiniz...Bu 'endişe' için bile yukarıdaki ruhsat geçerli...

2- Ne demiş? "öğüt verin". Ne için öğüt veriliyor? Ayetin sonunda bu belirtilmiş: "İtaat" için...Kim kime itaat eder? İtaat: Söz dinleme, boyun eğme, buyruğa uyma (TDK)

3- Ne demiş? "yataklarında onları yanlız bırakın" Yani yatak kadının. Yani kadın ayrı bir yerde yatmakta, erkeğin diğer karıları gibi... Erkek belirli aralıklarla yatakları "ziyaret" ederken, 'suçlu' kadını es geçip yanlız bırakması söz konusu...Böylece kadın cezalandırılır.

4- Bu merhade de sonuç alınamadı, yani "serkeşlik etmesinden endişemiz" devam ediyor. Ne yapacağız? "nihayet dövün" Dayak sonrası onuru ve gururu iyice kırılan kadın, ağlar, acı çeker, boynunu büker. Ve artık iyice kimin efendi olduğunu anlar. Boyun eğmesi sağlanır. Sorulmadan konuşamaz elleri birbirine bağlanmış boynu bükülmüş bir zavallı haline getirilir. İtaat eder. Kul olur.

İşin benim için en çelişkili tarafı da, bu acıları çeken kadınların bu ayeti yazdıran Allah'a dua etmeleri, dine sarılıp bir çıkış beklemeleri.

Bu durum gerçekten üzüntü verici, utanç verici.

tarihinde hazretisopa tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nietzsche:"kadınlara mı gidiyorsun?kırbacını unutma" ;Nietszche’ye göre Feminizm; “Erkek gibi olmaya can atan bir kadının operasyonudur.”Freuda göre kadındaki p.nis kıskançlığı:

http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/507/6174.pdf

Dinden yalıtılmış alanın kadın hakkındaki saçmalamasına 2 örnek.Hadi bunları da tartışalım.

-Nietzsche, Freud halt etmiş?

-Canım kardeşim o haltetmiş bu halt etmiş , bir kitap yaz da doğrusunu senden öğrenelim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ayetlerini nasıl anlayacağımızı senin gibilere soracağız yani?

Herkes anlayamaz, senin gibi özel seçilmiş kişiler anlar, allah ta seni kuranın açıklayıcısı olasın diye göndermiş zaten. -?

Apaçık ''dövün'' yazıyor işte.

Bir kelime.

Bir kelimeyi yok gibi göstermek için 1000000 kelimelik açıklama yazmışsın. Kuran seni rezil etmiş, sana ihanet etmiş. Allah s.çmış, sen temizlemeye çalışmışsın gibi olmuş.

Şimdi buna bakarak ikna olmamızı mı bekliyorsun?

Bu şekil bir dil etik değil.Biliyorsunuz ki bizim dinimiz dinsizlerin Allaha sövmelerine sebep olmayı bize yasak eder.Bu saldırınız bel altı vuruş sayılır.Argo veya küfür olmadan da yazabileceğinize inanıyorum..(olmazsa tartışma benim açımdan burda biter) tarihinde Capablanca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nietzsche:"kadınlara mı gidiyorsun?kırbacını unutma" ;Nietszche’ye göre Feminizm; “Erkek gibi olmaya can atan bir kadının operasyonudur.”Freuda göre kadındaki p.nis kıskançlığı:

http://dergiler.anka...40/507/6174.pdf

Dinden yalıtılmış alanın kadın hakkındaki saçmalamasına 2 örnek.Hadi bunları da tartışalım.

-Nietzsche, Freud halt etmiş?

-Canım kardeşim o haltetmiş bu halt etmiş , bir kitap yaz da doğrusunu senden öğrenelim.

evet?
Link to post
Sitelerde Paylaş

Capablanca

Sen önemli bir sorununu üstüne giderek onu açıklamaya çalışıyorsun.

Müslümanlar bunu 1400 yıldır yaparlar.

Kölelik için kendilerine gore mantıklı açıklamalar yaparlar, İslam'dan dönenler için, karılarını dövenler için, hırsızın ellerinin kesilmesi için, kurban kesmek için, dört karı almak için, kadınların erkeklerin yarısı haklara sahip oldukları için ve diğer ilkel ayetler ve emirler için...

Bu sorunların çözümü yoktur. Onları ya oldukları gibi Kabul edersin, ya da İslam'ı terkedersin.

Sende İslam'ı terkedecek yürek yok. İslam'daki sapkınlıkları görmezden de gelemiyorsun. Onların anlamını saçma bir mantıkla değiştirerek yasallaştırmaya çalışıyorsun. Yani sen Allah'ın emirlerine şirk koşuyorsun.

Sen bir Müslüman değilsin. İslam'ı pisliklerden arındırmaya çalışan Allah'a eş koşan bir gafilsin. Bir meczupsun.

İslam'ı olduğu gibi kabul edecek bir yürek yok sende. Korkaksın. Şaşırmışsın.

Kadın erkek ilişkilerini bu şekilde basite indirgeyerek İslam'ı doğrulamaya çalışman bile tek başına bir saçmalık.

Erkek ol ve İslam'ı bütün ilkelliği ile olduğu gibi kabul et. Bunu yapamıyorsan terket bu ilkel ve çağ dışı dini..

Sen ikisi arasındasın şu anda. Yani ne İslam'a inanıyorsun ne de onu terkedecek cesaretin var.

İşin zor senin..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Capablanca

Sen önemli bir sorununu üstüne giderek onu açıklamaya çalışıyorsun.

Müslümanlar bunu 1400 yıldır yaparlar.

Kölelik için kendilerine gore mantıklı açıklamalar yaparlar, İslam'dan dönenler için, karılarını dövenler için, hırsızın ellerinin kesilmesi için, kurban kesmek için, dört karı almak için, kadınların erkeklerin yarısı haklara sahip oldukları için ve diğer ilkel ayetler ve emirler için...

Bu sorunların çözümü yoktur. Onları ya oldukları gibi Kabul edersin, ya da İslam'ı terkedersin.

Sende İslam'ı terkedecek yürek yok. İslam'daki sapkınlıkları görmezden de gelemiyorsun. Onların anlamını saçma bir mantıkla değiştirerek yasallaştırmaya çalışıyorsun. Yani sen Allah'ın emirlerine şirk koşuyorsun.

Sen bir Müslüman değilsin. İslam'ı pisliklerden arındırmaya çalışan Allah'a eş koşan bir gafilsin. Bir meczupsun.

İslam'ı olduğu gibi kabul edecek bir yürek yok sende. Korkaksın. Şaşırmışsın.

Kadın erkek ilişkilerini bu şekilde basite indirgeyerek İslam'ı doğrulamaya çalışman bile tek başına bir saçmalık.

Erkek ol ve İslam'ı bütün ilkelliği ile olduğu gibi kabul et. Bunu yapamıyorsan terket bu ilkel ve çağ dışı dini..

Sen ikisi arasındasın şu anda. Yani ne İslam'a inanıyorsun ne de onu terkedecek cesaretin var.

İşin zor senin..

Değerli üstad haci,

eğer bende yan çizme , olduğu gibi kabullenmeme , gerçeğine değil de anladığı şekline inanma gibi bir şaşırmışlık veya gafillik olsaydı şu başlık için drb fiilinin 30 küsur kullanımından girer Hüseyin Atayın drb yi "m.la v.rma"" diye sonuçlandırdığı noktadan çıkardım..Recm için zaten zorlanacağım bir şey yok.Recmi savunanı madara edecek kadar donanımım var..Rezil rüsvay ederim.Burda sizin tecrübesizce ve cahilce yaptığınız saldırıların katmerlisini yaparım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Değerli üstad haci,

eğer bende yan çizme , olduğu gibi kabullenmeme , gerçeğine değil de anladığı şekline inanma gibi bir şaşırmışlık veya gafillik olsaydı şu başlık için drb fiilinin 30 küsur kullanımından girer Hüseyin Atayın drb yi "m.la v.rma"" diye sonuçlandırdığı noktadan çıkardım..Recm için zaten zorlanacağım bir şey yok.Recmi savunanı madara edecek kadar donanımım var..Rezil rüsvay ederim.Burda sizin tecrübesizce ve cahilce yaptığınız saldırıların katmerlisini yaparım.

Ben recm den bahsetmedim bile. Benim değindiğim sorunlara cevap verebilir misiniz?

Siz gerçek İslam'a değil, aklınızdaki İslam'a inanıyorsunuz.

Sizde gerçek İslam'a inanacak yürek yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben recm den bahsetmedim bile. Benim değindiğim sorunlara cevap verebilir misiniz?

Siz gerçek İslam'a değil, aklınızdaki İslam'a inanıyorsunuz.

Sizde gerçek İslam'a inanacak yürek yok.

Niye olmasın ki?Kabulü en zor konulara inanıyorumda ötekilerde mi zorlanacağım?Bir atesitin tüm eleştiri listesini , ezberlerinizi biliyorum..Ancak çoğunluğuna da inanıyorum.Bu arada bunlardan daha az tartışmalı bazı konular var ki sırf ilmin hakkını ve düşüncenin , iradenin , mantığın hakkını vermek için araştırıyorum ve doğrusu ne ise ona tabi oluyorum.Yaptığım şey kesinlikle dine aykırı değil.Dinin kendi sistematiği içinde kalmaya(kuran , sünnet , icma) özen gösteriyorum. tarihinde Capablanca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye olmasın ki?Kabulü en zor konulara inanıyorumda ötekilerde mi zorlanacağım?Bir atesitin tüm eleştiri listesini , ezberlerinizi biliyorum..Ancak çoğunluğuna da inanıyorum.Bu arada bunlardan daha az tartışmalı bazı konular var ki sırf ilmin hakkını ve düşüncenin , iradenin , mantığın hakkını vermek için araştırıyorum ve doğrusu ne ise ona tabi oluyorum.Yaptığım şey kesinlikle dine aykırı değil.Dinin kendi sistematiği içinde kalmaya(kuran , sünnet , icma) özen gösteriyorum.

Ben de zaten o nedenden size korkak diyorum. İslam'dan uzaklaşamıyor ve İslam'ın kendi sistematiği içinde kalarak bizim sapkın bulduğumuz bazı ayetleri açıklamaya çalışıyorsunuz. Ama bu arada İslam'dan uzaklaştığınızın farkında değilsiniz.

Kur'an erkeğe karşı gelen ve itaat etmeyen kadınların once yataktan atılmalarını sonra dövülmelerini emrediyor.

Siz bunu kendinize gore değerlendiriyorsunuz. Oysa ayet gayet açık. Aynı şekilde kadınların erkeklerin yarısı olduğu ayet de açık. Diğer değindiklerimle ilgili ayetler de açık. Siz bin dereden su getirip olayı değiştirmeye ve Kur'an'ın içeriğini saptırmaya çalışıyorsunuz. Buna ne denir? Şirk denir.

İşin ilginç tarafı siz İslam'daki sapkınlıkları da biliyorsunuz. Buna ragmen İslam'dan ayrılacak cesaretiniz yok henüz. Umarım ilerde olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de zaten o nedenden size korkak diyorum. İslam'dan uzaklaşamıyor ve İslam'ın kendi sistematiği içinde kalarak bizim sapkın bulduğumuz bazı ayetleri açıklamaya çalışıyorsunuz. Ama bu arada İslam'dan uzaklaştığınızın farkında değilsiniz.

Kur'an erkeğe karşı gelen ve itaat etmeyen kadınların once yataktan atılmalarını sonra dövülmelerini emrediyor.

Siz bunu kendinize gore değerlendiriyorsunuz. Oysa ayet gayet açık. Aynı şekilde kadınların erkeklerin yarısı olduğu ayet de açık. Diğer değindiklerimle ilgili ayetler de açık. Siz bin dereden su getirip olayı değiştirmeye ve Kur'an'ın içeriğini saptırmaya çalışıyorsunuz. Buna ne denir? Şirk denir.

İşin ilginç tarafı siz İslam'daki sapkınlıkları da biliyorsunuz. Buna ragmen İslam'dan ayrılacak cesaretiniz yok henüz. Umarım ilerde olur.

Eğer bir anlamı olacaksa vallahide billahide inandığım ve algıladığımın dışında bir cümle yazmadım..Yazmam..Benim felsefem doğruluk ve dürüstlük her zaman kazanır üzerine kurulu.Sizin dediğiniz gibi yapıp kendimi kandırıyorsam başkasına nasıl inandırıcı gelebilirim.Yalanın büyüğü insanın kendine söylediği yalandır ihanetin büyüğüde kendine yaptığı ihanettir.Ne aklıma , ne mantığıma ne de vicdanıma ihanet etmek istemem.Allah bizi doğru yola hidayet eylesin.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer bir anlamı olacaksa vallahide billahide inandığım ve algıladığımın dışında bir cümle yazmadım..Yazmam..Benim felsefem doğruluk ve dürüstlük her zaman kazanır üzerine kurulu.Sizin dediğiniz gibi yapıp kendimi kandırıyorsam başkasına nasıl inandırıcı gelebilirim.Yalanın büyüğü insanın kendine söylediği yalandır ihanetin büyüğüde kendine yaptığı ihanettir.Ne aklıma , ne mantığıma ne de vicdanıma ihanet etmek istemem.Allah bizi doğru yola hidayet eylesin.

Sorun da bu zaten. Siz ne yaptığınızı bilmiyorsunuz.

İslam'a olduğu gibi inanacağınıza, onu kendinize gore doğrulayıp, öyle inanıyorsunuz.

Yani İslam'ı aklınıza ve çağa uyduruyorsunuz.

Kaç türlü karı dövmek olabilir? Neden karı dövülür?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...