Jump to content

Diyanet işleri başkanı cevaplasın.


Recommended Posts

Bir kişinin ezan okunmadan orucunu açması sorun olamaz. Sorun olduğunu söylemek için orucun dakikası dakikasına, şu saatten şu saate, toplamda şu kadar saat diye net açıklamasını kuran ayetleri ile ortaya koymak lazımdır. Kutuplarda bir vatandaş kaç ay oruç tutacak? Kuran'da net ve kesin olarak orucun kaç saat tutulacağı yazmıyor. Kuran'da namaz ve oruç gibi durumlar neden belirsiz bir şekilde? Neden bunların en ince detayına kadar saat uygulaması yok? Kuran sadece 1480 yıl öncesi için mi indirildi? Kaldı ki bırak 1480 yıl öncesini Mayalar 5 bin yıl öncesinde bugünün dakikalarını hesaplamışlardır. Mısır'da Giza piramitleri sıfır noktasına kadar Orion takım yıldızı ile aynı hizada yapılmıştır ancak mısır piramitlerinden 3 bin yıldan daha fazla bir zamanda ortaya çıkan Kuran'da neden böyle ince bir hesaplama yok? Oysa Giza piramitlerinde resmen bir mucize ortadır. İşte mucize böyle olur, öyle ayı ortadan ikiye yardım demekle olmaz ağa.

Orucun kaç saat, kaç dakika, tutulacağı kuranda açıkça yazmıyorsa adam akşam istediği saatte orucunu açar ve bundan hiçbir sakınca yoktur. Aksini iddia ediyorsan net olan saat ve dakikayı ayetler ile ispat etmen gerekir.

Kuran'da cennet vaat edilir ancak cennet nasıl bir yerdir açıkça anlatılmaz. Açıklama şu; bolca ırmakların aktığı, elmas ve altının bolca bulunduğu yer. Ölü adam ne yapsın altını? Kime alıp kime satacak? Değeri ne olacak? Altının maddi değeri olmazsa şu anda koyun gübresi ondan daha değerlidir. Yani cennette olan şey altın gümüş mü?

Ezan meselesi de çok ilginç…

Allahu ekber ile başlayarak Arapça ezan okunur ancak halkımızın %90’ı Allahu ekber ne demektir bilmez. Neden Türkçe ezan okunmuyor? Biz Arap mıyız Arapça ezan okuyoruz? Sorun ne?

Camiye gidiyoruz, namaza duruyoruz hoca; Elhamdü lillâhi rabbil’alemin. Errahmânir’rahim. Mâliki yevmiddin diye başlıyor Fatiha süresini okumaya ve bizde ardından amin diyoruz. Ne anladık, ne dinledik neye amin dedik? Neden Türkçe okunmuyor dualar? İncil dilinize göre ibadet etmenizi sağlarken bu olanağı kuranda insanlara neden sunmuyorlar?

Hayretler içerisindeyim, söylemek istedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 112
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kutuplara en yakın ülkenin namaz ve imsakiye saatleri alınarak tutulur.

Bir hadisi şerifde

peygamber efendimiz'in bu konuya cevap niteliğindeki bir hadis'i, insanı hayretlere düşürür.

resûlüllah aleyhisselam günleri iyice uzun olmayan yerden çıkacak olan deccalı haber verirken,

-- "deccalın bir günü sizin bir seneniz kadar uzun olacaktır. sonraki günleri de beri geldikçe kısalacaktır." buyurduğunda sormuşlar:

-ya resûlâllah, bir günü bizim bir senemiz kadar uzun olacağını bildirdiğiniz o günde namazlar nasıl kılınacaktır? şöyle cevap vermiştir:

-takdir olunarak! yani uzun günün saatleri takdir edilerek. hesaplanarak. (müslim)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Efendim, Dubai'de dünyanın en yüksek gökdeleninin katlarında bile ev sakinleri dakikası dakikasına aynı iftar vaktinde oruçlarını açamıyor. En üst katta oturanlar için güneş ufukta hala batmamış olduğu için alt katta oturanlardan daha sonra iftar yapıyorlar. Dünya yörüngesi dışındaki bir uzay gemisinde güneş yıldızı her zaman göründüğü ve batacak bir yeri olmadığı için Ramazan ayında Müslüman astronotlar ya uzaya hiç çıkmamalı ya da çıkarlarsa Ramazan ayı geldiğinde 30 gün hiç yemek yememeli. Tanrısal ibadetlere dair her şey düz bir dünya anlayışı içinde tertiplenmiş görünüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnançlıların en yaygın 15 yanılgısı

gönderen filozof » 05 Tem 2012, 13:46

1) Tanrı kavramının “ilk sebep” problemini çözdüğünü zannetmek

Tanrı’nın, nedenler zincirinin sonsuzluğu problemini çözdüğünü zannetmek çok yaygın bir yanılgıdır. İlk şey evrenin ortaya çıkışıysa, evrenin sebebi Tanrı’dır demenin nedenler zincirini bitirdiği zannedilir. Halbuki, bu noktada sorulabilecek “Peki Tanrı’nın sebebi nedir?” sorusu çok yerinde bir sorudur. Bu soruya, şartlanmış bir şekilde, “Tanrı’nın sebebi yoktur” veya “Tanrı kendi kendisinin sebebidir” derler.

Fakat bu bir açıklama değildir. Çünkü eğer bir şey sebepsiz olabiliyorsa, ya da kendi kendisinin sebebi olabiliyorsa, o zaman bu kişi evrene niye sebep aramaktadır? Belki sebepsiz olan, veya kendi kendisinin sebebi olan şey, evrenin kendisidir. Eğer evrene bir sebep aranması gerekiyorsa, Tanrı’ya neden bir sebep aranması gerekmediğini açıklaması gerekir bu argümanı sunan kişinin. Aslında biraz objektif baksa, Tanrı açıklamasının evrendeki nedenler zinciri sorununa bir çözüm getirmediğini, yapay bir açıklama olduğunu ve aslında bir şey açıklamadığını görecektir. Bu argüman mantıksal olarak çelişkilidir ve ciddi felsefi tartışmalarda kullanılmaz. Fakat günlük hayatta karsılaştığınız ortalama bir inançlının en çok başvurduğu argümanlardan biridir.

2) “Tanrı bilinmezdir” demek, ama Tanrı hakkında yorum yapmak

Bunu da genellikle ateistlerin Tanrı kavramının yarattığı mantıksal sorunlarla ilgili soruları üzerine söylerler. Derler ki, bu sorular Tanrı için sorulamaz. Bu sorular insanin sınırlı algılama ve düşünme eyleminin ürünüdür. Tanrı’yı bağlamaz. Tanrı bunların tümünün üstündedir ve bizim onu tam olarak anlamamız mümkün değildir. Biz sadece onu bir şeylere benzeterek kısmen anlayabiliriz derler.

Bu açıklama bu şekliyle fena değilmiş gibi görünür ama aslında çok temel ve her şeyi çökerten bir eksiği vardır. O da Tanrı’nın gerçekten varolup olmadığı, ne olduğu ve nasıl olduğu bilinmeden bu açıklamanın yapılamayacak olmasıdır. Yani bu açıklamayı yapan kişi, Tanrı’nın hem varolduğundan hem de niteliklerinin neler olduğundan emin olmalıdır ki Tanrı hakkında bize o bilgileri versin. Yani bunları söyleyebilmesi için, bir kişinin zaten baştan Tanrı’yı görüp bilmesi ve algılaması gerekmektedir. Ve daha önemlisi Tanrı’nın bilinebilir olması gerekmektedir. Fakat kişi zaten Tanrı’yı açıklarken bilinemez diye açıkladığı için kendi içinde bir çelişkiye düşmektedir. Yani aslında “Ben bilinemez bir şeyi biliyorum” demiş olmaktadır.

Hiç kimsenin, Tanrı’nın nasıl olduğunu, neye benzediğini ve varolup varolmadığını bilmeden, Tanrı’yla ilgili herhangi bir söylev vermesi mümkün değildir. Tanrı’nın nasıl olduğunu (veya nasıl olmadığını) açıklayan inançlıların, bu bilgiye nasıl ulaştıklarını da açıklamaları gerekmektedir. Bu bilgi bu kişilere malum mu olmaktadır? Yoksa onlar da başkalarından (din alimleri) mı duymaktadır? eğer ikincisiyse, o zaman bu alimler bu bilgilere nasıl ulaşmaktadır?

3) “Evrenin sebebi” ile “Tanrı”yı aynı şey zannetmek

Bu da inançlıların bir başka yanılgısı. Tanrı’nın neden varolduğuna dair kanıt getirirken, bir şeyi kanıtlamaya en çok yaklaştıkları nokta (ki burada da bir şey kanıtlayamazlar ama o ayrı konu), evrenin bir sebebi olması gerektiğidir. Fakat farz edelim ki bu kanıtlanmış olsun ve evrenin bir sebebi olması gerektiği ortaya çıksın. Bu yine de bu sebep Tanrı’dır demekle aynı şey değildir. İnançlı zihin her nedense sebebini bilmediğimiz bir şeyi ortaya çıkardığında Tanrı’yı kanıtladığını düşünür. İnançlının zihninde Tanrı bilinmeyen her şey için cevaptır. İsin garibi, kanıt bile gerektirmeyen bir cevaptır. Bir şeyin sebebi bilinmiyorsa, bu, o şeyin sebebinin göksel dinlerin Tanrı’sı olduğunun kanıtıdır.

Bu nasıl bir mantıktır siz düşünün. Her şeyden önce, eğer evrenin sebebi üzerine spekülasyon yapacaksak, Tanrı fikri kadar popüler olmayan pek çok açıklama da akla gelir. Bunlarla fazla karşılaşılmaması, bunların mantıksal açıdan Tanrı fikri ile eşdeğer olmamaları, hatta ondan daha mantıklı olmamaları anlamına gelmez. Nitekim Evrenin sebebi deyince, bu sebebin zeki ve amaç sahibi bir sebep olması bile gerekmez. Eğer aranan sadece bir sebepse, bu sanal bir parçacık veya boşlukta simetri kırılımına sebep olan bir kuantum dalgalanması bile olabilir.

4) Evrenin ardında zeka görmek ve bu zekayı Tanrı zannetmek

Bu yanılgı iki başlığa ayrılabilir aslında. Biri evrenin ardında zeka görmek, diğeri ise bu zekayı Tanrı zannetmek. Evrenin ardında zeka olup olmadığı ve evrenin bir tasarım ürünü olup olmadığı ile ilgili olarak daha önce çok yazdık. Evrende yapılan objektif gözlemler, aslında ardında zeka olduğuna değil, tam tersi her şeyin kör bir şekilde işlediğine işaret eder. Evrenin neden tasarım urunu olmadığına ve evrenin ardında neden zeka olmadığına dair olarak daha önce yazdığımız iki yazıya link veriyorum: Zeki tasarım, Doğa ve tasarım. Evrenin ardında zeka olduğunu düşünmek zihinsel bir şartlanmanın ürünüdür. Sebebini merak eden bu iki yazıyı okumalıdır.

Fakat farz edelim ki evrenin ardında zeka var. Bu yine de bu zekanın Tanrı olduğu anlamına gelmez. Bu zeka, bir uygarlığın kolektif zekası olabilir, veya insanlığın günümüzdeki uygarlığını yaratan zekanın çok uzak gelecekte alacağı biçim olabilir. (Örneğin, belki de insanlık çok uzak gelecekte öyle bir düzeye ulaşacak ki, zamanda geri gidip evreni yaratacak). Ya da başka bir şey olabilir. Bu spekülasyonlara mantıksız deyip kenara atmadan önce, Tanrı ve göksel dinlerin masallarının ne derece mantıklı olduğunu bir düşünün. Gökte bir yerlerde yaşayan ve koca evreni insanlar için yaratıp, bir de cennet ve cehennem yaratan, insanları günah işlemeye eğilimli yaratıp, sonra işliyorlar diye cezalandıran, kendi varlığını çok açıkça göstermeyip, sonra da inanmıyorlar diye suçlayan bir sadist hükümdar fikri mi daha mantıklıdır, yoksa yukarıdaki spekülasyonlarda dile getirilen zeka türleri mi?

Hem zaten, evrenin ardında zeka olduğu anlaşılsa bile, bu cevaptan çok soru yaratır. O zaman o zekanın kökeni, nasıl ortaya çıktığı, vs. açıklanmalıdır.

5) Cevapları bilmek zorunda olduğumuzu ve cevapların her zaman bilinebileceğini zannetmek

Evrenin kökeni ve hayatin anlamıyla ilgili temel soruların cevaplandırılmasını mümkün ve zorunlu görür inançlı. Bu soruların cevaplandırılabilmesi elbette güzel olurdu ama bu bir temennidir sadece. Bu temenniyi gerçek zannetmek ve gerçekten de bu soruların doğru cevaplarına uygarlığımızın bugünkü düzeyinde eksiksiz ve tartışmasız ulaşılabileceğini zannetmek ve daha ilginci, bu cevaba zaten sahip olunduğunu zannetmek başka bir yanılgıdır. Bilinçli insanin, bu tur temel konularda bilinmeyenlerle yasamayı öğrenmesi gerekmektedir. Yoksa doğru cevap diye uydurma bazı cevaplarla kendini kandıracaktır.

6) Yokluğu varlıktan öncelikli görmek ve varlığın ille de yokluktan çıkması gerektiğini zannetmek

İnançlı yokluğu temel durum görür ve varlığın ondan çıkması gerektiğini düşünür. Bu önyargıya dinlerdeki yoktan yaratma/yaratılma fikri yol açmaktadır. Halbuki, prensip olarak yokluğun daha temel ve daha öncelikli durum kabul edilmesinin bir zorunluluğu yoktur. Varlık da tek başına yokluk kadar temel bir durumdur, daha doğrusu bu ikisi iç içedir ve yokluk olmadan varlık, varlık olmadan ise yokluk anlaşılamaz.

7) Tanrı deyince ne kastettiğini bildiğini zannetmek

İnançlılar, Tanrı deyince ne kastettiklerini bildiklerini zannederler. Halbuki Tanrı kavramı, ilk ortaya çıktığından beri, ne anlama geldiği belirsiz, bulanık, çelişkili ve anlaşılmaz bir kavramdır. Tanrı için söylenen şeyler birbiriyle çelişir ve bir kısmi da mantığa aykırıdır. Fakat bu durumu açıklamak için inançlılar bizim algı kapasitemizin ve zihinsel yeteneklerimizin Tanrı’yı anlamaya yetmeyeceğini söylerler. Tabi bunu dediklerinde de yukarıda bahsettiğimiz 2 numaralı yanılgıya düşmüş olurlar.

8) Tanrı’nın varlığının kanıtlanabileceğini zannetmek

Her insanin içinde az ya da çok bilimsel kaygılar vardır, ve bu yüzden inançlılar Tanrı’nın varlığının kanıtlanabileceğini düşünmek isterler. Daha doğrusu, varlığını kanıtlayarak inandıklarını düşünmek isterler. Halbuki, konuyla biraz yakından ilgilenen herkes, ki buna teologlar da (hatta özellikle onlar) dahil, doğaüstü olduğu, tam anlaşılmaz olduğu ve algı alanımızın dışında olduğu söylenen metafizik bir kavramın varlığının kanıtlanamayacağını görür.

9) Tanrı’nın varolduğunu kanıtlamanın, dinlerin ilahi olduğunu kanıtlamakla aynı anlama geleceğini zannetmek

Bu da çok yaygın bir yanılgı inançlılar arasında. Bu iki fikir arasında bir uçurum var normalde. (Evrene sebep olan bir güç tanımlayıp buna Tanrı demekle, bu Tanrı’nın dinlerin bahsettiği Tanrı olduğu ve bizlere kitaplar, peygamberler gönderdiğini düşünmek arasında). Ama her nedense bu eksiklik gözlerine çok fazla batmaz inançlıların. Bu sorunu fark ettiklerinde, deist oluyorlar zaten.

10) Bir inancın popülerliğinin doğruluğunu gösterdiğini zannetmek

İnançlılar, farkında olmasalar da, aslında topluma uydukları için inanırlar. Toplumda yaygın olan bir fikirden şüphe etmemek insan psikolojisinin yarattığı bir yanılgıdır. İnsanların çoğunun Tanrı’ya inanmasını, bu inancın doğruluğuna bir kanıt gibi görmeleri çok ilginç bir yanılgı örneğidir inançlılarda.

11) Gerçekten kafa yorarak ve bilinçli bir şekilde inandıklarını zannetmek

Bu da yukarıdaki maddeyle ilişkili bir yanılgıdır. Din ve inanç konuları düşünüldüğünde ilk anda akla gelen birkaç nokta üzerine çok az da olsa kafa yormuş olmayı, bu konuları incelemiş olmak ve bilerek, araştırarak, bilinçli şekilde inanmak zannederler. Halbuki, toplumdan hazır aldıkları inançları devam ettirmektedirler. Gerçek sorgulama daha yoğun bir çabayı ve her şeyden önce daha derin bir araştırmayı gerektirir.

12) Ateist olmak için Tanrı’nın varolmadığının kanıtlanması gerektiğini zannetmek

İnançlılar, ateistlerin bir iddia ile gelmediğini, asıl iddia sahibi tarafın kendileri olduğunu bir türlü anlayamazlar. Pek çok inançlı, ısrarla, ateistlerden ateist iddialara kanıt ister. Tanrı’nın varolmadığını kanıtlamalarını talep ederler örneğin ateistlerden. Halbuki, ateist açısından konu farklıdır. Ateist için iddia sahibi taraf karşı taraftır ve inançlının inancını kanıtlaması gerekir. Eğer inançlı, inancını kanıtlayamazsa, iddiasına inanmanın bir anlamı kalmaz. Ateist karşı tarafı çürütmek zorunda değildir. Sadece karşı tarafın iddiasının desteksiz olduğunu göstermesi yeterlidir ateistin. Bir ateist için, inançlının “Tanrı’nın varolmadığını kanıtla” demesi, “Noel babanın varolmadığını kanıtla” demekten farksızdır. Ateist, kanıtlama yükümlülüğünün kendisinde değil, karşı tarafta olduğunu görür. Birisi eğer Noel babanın varolduğunu iddia ediyorsa, bu iddiasını kanıtlamak onun görevidir. Kimse bütün ömrünü olmayan şeylerin olmadığını kanıtlamaya uğraşarak geçiremez. Bir şeyin olduğu iddia ediliyorsa, iddia sahibinin bunu kanıtlaması gereklidir. Kanıtlayamadığı takdirde, fikrinin Noel baba masalından, veya 7 başlı ejderhanın varolduğu iddiasından farkı kalmaz.

13) Kuran’da mucize olabileceğini zannetmek

Bu da çok safça bir düşüncedir. Her nedense bütün dünyada sadece kendilerinin bu mucizelere tanık olduğunu görmezler. Kuran’da gerçekten mucize olsa, bunun insanlığın dikkatinden kaçmayacağını, dünya üzerinde çeşitli konulara kafa yoran çok zeki insanlar olduğunu ve bu kişilerin kolay kolay kül yutmayacağını bir türlü anlayamazlar. Her nasılsa, kurandaki bu mucizelerin dikkatlerden kaçtığını ve ancak kendileri bahsederse insanların göreceğini zannederler. Örneğin yabancı uzmanlar arasında da kuranı veya diğer dinlerin kutsal metinlerini okuyup inceleyen uzmanlar olabileceğini ve bu kitaplarda olağanüstü bir durum olsa, bunun bugüne dek keşfedilmeden kalamayacağını bir türlü göremezler. Bu bence Müslüman inançlıların en saf yanılgılarından biridir.

14) Kuran’ın gerçekten elle tutulur ve kendi içinde tutarlı bir kitap olduğunu zannetmek

Bu ise, inandığı kitabi okumamaktan ve bilmemekten kaynaklanır. Zannederler ki, kuran iyi bir kitaptır da, inanmayanlar sadece delil eksikliğinden inanmaz. Halbuki kuran ilkel bir kitaptır. Elle tutulur yani yoktur. Kendileri objektif bir gözle okusalar, hatta bırakın objektif gözü, açıp okusalar, pek çok saçmalığı ve ilkelliği kendileri de göreceklerdir. Fakat çoğu inançlı elbette bunun bilincinde değildir.

15) Evrim teorisinin inanıp inanmama kategorisinde bir şey olduğunu zannetmek

Son olarak, pek çok inançlı, evrim teorisini de dinlerde olduğu gibi inanıp inanmama kategorisinde değerlendirirler. Meselenin, delil, gözlem, bilimsel doğrulama yöntemleri, vs. gibi yönlerini görmezler. Bu da bilimi ve bilimin yöntemini bilmemekten kaynaklanır. Bilmezler ki, bilimde teoriler tercihe göre kabul veya red edilmez, bilimde karşıt görüşlüleri bile ikna edecek düzeyde somut kanıt ortaya çıkmadan bir fikir benimsenmez. Dolayısıyla evrim teorisi gibi bilimin yerleşik teorilerinden birinin konuyla gerçekten teknik düzeyde ilgilenen hemen hemen herkesi ikna edecek düzeyde delili vardır. İnançlılar bunu bilmezler ve bu yanılgıları da yukarıdaki tüm yanılgılarda olduğu gibi, şartlanma ve bilgisizlikten kaynaklanmaktadır.

Kaynak:http://tanrivarmi.blogspot.com/2010/03/inancllarn-en-yaygn-15-yanlgs.html

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zavallı, çok güzel bir anlatım eline ve zihnine sağlık.

Aşağıda anlatacağım olayın gerçekliği konusunda isteyeni yanıma alıp delil olarak gösterebilirim.

Ramazan ayında, mahalle kadınları ellerinde kuranlar her gün bir evde toplanırlar. Hiç birisi ( kuranı arapça okuyan dahil olmak üzere, arapça okuyor ama Türkçesini anlamıyor. ) arapça bilmemektedir. Kuran okunur ve orada koyun gibi toplanmış kadınlar yabancı müzik gibi dinlerler.

Hakkında hiç bir bilgilerinin olmadığı dine inanan bu kadınların inançları sizce ne derece doğrudur?

İşte bizim vatandaşımızın hali aynen bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

aslinda kuranin bu konuya yaklasim sekli beni hayran birakmaktadir. Gece ve gündüz baz alinmistir. Asil saat verseydi iste o zaman o kitabi araplar %100 kicindan uydurmus derdim. Günes dünyanin neresine gidersen git seninledir. Evrenselce bir yaklasim olmus.

Şimdi bu cevap mı?

Senin bahsettiğin kuran saati hesaplayamamışki saat versin, bedevi işi olarak akşam güneş battı akşam oldu, sabah güneş doğdu sabah oldu demiştir. Şimdi sen bunda bir bilimsellik görebiliyormusun?

Kurandan 5 bin yıl önce yaşamış olan mayalar saat ile işlerini yaparken kuran daha bir adım ötesini görememiş, sen kalkmışsın akşam oldu sabah oldu evrensel bir takvim bu diyorsun.

Cahil insan kutuplarda 6 ay güneş mi var?

Hadi kutupları geçtim kozmopolit'in dediği gibi: Dünya yörüngesi dışındaki bir uzay gemisinde güneş yıldızı her zaman göründüğü ve batacak bir yeri olmadığı için Ramazan ayında Müslüman kaç saat oruç tutmalı?

Biz burada ne anlatıyoruz, sen ne cevap veriyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

o gün iş seyehati için bir anadolu şehrindeydim, samanyolu tv nin böyle saçma sapan değerlendirmeleri tv'de yine gösteriliyordu, otogarda cafe gibi bir yerde seyir ediyorduk ve inanın oradaki herkesin samanyolu tv ye götüyle güldüğünü gördüm.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:D

Müslümanlar dünyaya böyle hakim olmayacaktır.Şuanki gibi batının özellikle abd ve yahudilerin yaptıkları zülümler artacak,müslümanlar zor zamanlar geçirecek,ölümler çoğalacak.Daha sonra mescidi aksa yeniden imar edilecek,mekke harap edilecek daha sonra yahudilerin kurmak istediği büyük israil kurulacak ve bundan sonra deccal ortaya çıkacaktır..büyük sınav için.Daha sonra Allahü teala hz.mehdiyi gönderecektir.Daha sonra halen yaşayan hz.isa gökten inecek yahudileri yok edecek hıristiyanları islama davet edecektir.Bundan sonra islamiyet altın çağını yaşayacaktır(kafirler istesede istemesede)

Link to post
Sitelerde Paylaş

valla günümüzde abd ve avrupa sömürdükçe sömürüyor islam ülkelerini. isteseler bu gün tek bir müslüman kalmamacasına girişip yok ederler- ellerinde o imkan ve silah-ekonomi-teknoloji mevcut. ama işlerine gelmez.. çalıştırıcak beleş köle bulamazlar sonra.

bir takım örneklerini de gördük. Irak mesela , Afganistan mesela.... 1 - 3 günde girip dağıtıp gidiyorlar. Ciddi anlamda amerikayla girişilecek bir savaşta hangi islam ülkesi, hangi silah ve teknoloji ile karşılarında durabilir ?

İslam ülkeleri kafalarını o gömdükleri kumdan çıkarıp da "kuran ve Din" konusuna verdikleri değerin onda birini bilime eğitime ayırsalardı....en başta Osmanlı yıkılmazdı.

Tarih halkların acıları ve beyhude lider bekleyişleri, bir takım doğa üstü inançlara bel bağlayıp binlerce sene beklemelerine çok şahit olmuştur.

En güzel örnek günümüzde İsrail devletidir.

yahudiler yüzyıllar boyunca mehdinin gelip liderlik edip, sonrada devlet kuracağını beyhude bekleyip durdular. en sonunda akılları başlarına geldi de beklemeyi bırakıp, kendi devletlerini kendileri çok mükemmel planlar neticesinde kurdular. fikir babaları da Theodor Herzl idi. Peygamber yada mehdi değildi.

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...