Tabipp 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi Evet bu yazdiklarimin muhattabi sizsiniz, Benı onları muhattap aldgmdan dolayı mı eleştriyon yani.. Link to post Sitelerde Paylaş
Pitaya 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi Benı onları muhattap aldgmdan dolayı mı eleştriyon yani.. Yorum senin yorumundan sonra yüklendigi icin kendi üstüne alindin sanirim fakat yanlis düsünüyorsun. Benim elestirim konuyu acan kisiye. Link to post Sitelerde Paylaş
Tabipp 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi Ne kadar basit konular acilir oldu son günlerde. Bu hale düsülmesi üzücü gercektende. Inanmadiginiz bir tanri hakkinda nedir bunca bilmece hezeyaniniz. Biri cikip birseyler söylesinde laf cümbüsü yapalim buralari derdindesiniz. Bir sey oldumuda 1 gram katki saglamadiginiz bilime sariliveriyorsunuz hemen. Sunu belirtmek isterim ki sizin gibi sarlatanlari hic bir din mensubu muhattap almaz. Sizleri muhattap alanlar ise körpe cahil ve ukala kimselerden baskasi degil. Peki onlara cevap vermemiz muhattap aldıgımızı göstermıyor mu? Link to post Sitelerde Paylaş
ad hominem 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi Inanmadiginiz bir tanri hakkinda nedir bunca bilmece hezeyaniniz. Ateist ne yapsa yaranamaz zaten. Basit bilmeceler sorsa - ''nedir bu bilmece hezeyanı'' olur. Kuranı eleştirse - ''inanmadığın kitabı eleştirmeye ne hakkın var'' olur hadisleri eleştirse - ''onlar uydurmadır'' olur müslümanları eleştirse - ''onlar gerçek müslüman değil'' olur Mantıksal yaklaşsa ''allah gönül işidir'' olur, duygusal yaklaşsa ''allah akılla bulunur olur'' . Ateist ne yapsın? Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi a sız ateist olsun teist ateist Link to post Sitelerde Paylaş
ehl-i dünya 0 Ağustos 5, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 5, 2013 gönderildi Türkçesi yaratmak, İngilizcesi create, Arapçası da halk etmek. Sonuçta aşağı yukarı aynı anlamda kullanılan kelimeler. Ama köklerine inerseniz çok farklı noktalardan hareket ettiklerini görürsünüz. Yaratmanın kökü yaramak, o da esasen “uymak” demek. (Aklınıza yatmadıysa yaraşmak fiilini düşünün önce.) O halde yaratmak = uydurmak. Ya da işe yarar hale getirmek, bir fonksiyona uyarlamak; alet etmek de diyebiliriz. Aynı kökten gelen yarak kelimesini de dikkatinizi çekerim, affınıza sığınarak. Kötü bir şey değil, “alet” demek. “Donanım” ya da “gereç” de olur. İngilizce fiilin esası Latince creare: insan ve hayvanlarda “doğurmak, besleyip büyütmek”, bitkilerde “üretmek, yetiştirmek”. Çok sonraları kilise Latincesinde “yoktan var etmek” anlamını kazanmış; ama antik çağda henüz böyle bir konsept yok, doğal üreme kastedilmiş. Aynı Hintavrupa kökünden Yunancada kréas var, “insan veya hayvan bedeni,” yahut düpedüz “et” anlamında. Arapçada olay gene farklı. Xırıltılı x ile xalq, tanrının yaratma eylemine verilen ad. Ama aslî anlamı bu değil, “ölçerek kesmek, biçmek, pay edip ayırmak”. Mesela giysi yapmak amacıyla kumaş kesmek da xalq. Akraba dillere bakarsak, Aramice xalq “pay etmek, bölmek”. İbranice xeleq “pay, porsiyon, kısmet”. Tevrat’ın birinci cümlesini İngilizceye “In the beginning God created the heaven and the earth” diye çevirmişler, hani sanki “ete kemiğe büründürdü” gibi. Halbuki aslının vurgusu biraz daha farklı, “Başlangıçta Tanrı yer ile göğü ayırdı” diyor. “Pay etti” yahut “oranladı” da olabilir. Demek ki neymiş? Türkler olaya pratik, Latinler biyolojik, Ortadoğulular idari veya matematiksel açıdan yaklaşmışlar. Al sana paradoks! Düşünürseniz, o metafizik anlamdaki “yaratma” işi insanın doğal dünyasında yeri olmayan bir kavram. Bu dünyada canlılar vardır “doğar”; aletler vardır “yapılır”; doğal nesneler vardır, onlar da öylesine “vardır”, hadi bilemedin “düzenlenir”. “Varolan şeyler neden var” diye üstdüzey bir soru sorunca yeni bir konsept gerekmiş, eh onu da elde hazır malzemeden uyarlayıvermişler böyle. Link to post Sitelerde Paylaş
Temple Grandin 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi ................ Arapçada olay gene farklı. Xırıltılı x ile xalq, tanrının yaratma eylemine verilen ad. Ama aslî anlamı bu değil, “ölçerek kesmek, biçmek, pay edip ayırmak”. Mesela giysi yapmak amacıyla kumaş kesmek da xalq. Akraba dillere bakarsak, Aramice xalq “pay etmek, bölmek”. İbranice xeleq “pay, porsiyon, kısmet”. Tevrat’ın birinci cümlesini İngilizceye “In the beginning God created the heaven and the earth” diye çevirmişler, hani sanki “ete kemiğe büründürdü” gibi. Halbuki aslının vurgusu biraz daha farklı, “Başlangıçta Tanrı yer ile göğü ayırdı” diyor. “Pay etti” yahut “oranladı” da olabilir. ................ Türkçe'de "yaratıcı" kelimesinden daha önce, "Ülgen" (üleştirici) ve Tengri (denkleştirici) kelimeleri var. Bunlar Arapça "Halik" ve "Kadir"e denk düşer. Hatta Tanri için kullanılan Bay/Pay kelimeleri bile var. Yaratmak ve Üretmek (Create)'den daha köklü kavramlar bunlar; Tanrı eylemi için en başta bunlar kullanılmalı. Link to post Sitelerde Paylaş
ehl-i dünya 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi Türkçe'de "yaratıcı" kelimesinden daha önce, "Ülgen" (üleştirici) ve Tengri (denkleştirici) kelimeleri var. Bunlar Arapça "Halik" ve "Kadir"e denk düşer. Hatta Tanri için kullanılan Bay/Pay kelimeleri bile var. Yaratmak ve Üretmek (Create)'den daha köklü kavramlar bunlar; Tanrı eylemi için en başta bunlar kullanılmalı. sonuçta yoktan var etmek anlamında yaratmak insan zihninde nispeten yeni bir kavram. insanlar dünyanın ve evrenin, aslında var olan herşeyin, öteden beri zaten hep vardı, hepte olacak, ezelden ebede devam edecek diye algılamışlar. birşeyin yoktan var olacağı konsepti yeni yani. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi yaratıcının da yapamayacağı şeyler olabilir... her şeyi yapacak diye bir şartı yok... Link to post Sitelerde Paylaş
iruni 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi Sevgili Tabipp ve Pitaya, cevap veremeyeceğiniz konunun altına girmeyin, sonra yok onu muhattap kabul etmiyorum vay efendim niye yazdım diye dövünür durursunuz. Madem inancınız uğruna bir şey yapmayacaktınız bu foruma bok yemeye mi üye oldunuz? Madem üye oldunuz o halde sorulara cevap yazın, ışık olun, ışık olamıyorsanız ışığı inkar etmeyin! Tabipp ben diyorum ki yoğurda biraz su eklersen ayran olur, senin anladığın; peynire biraz su eklersen ayran olur. Yaratıcı kendisinide içine alabilecek bir evren yaratabilir mi? Yaratıcı sonsuz bir güç sahibi olabilir ama onun boyunu posunu kim biliyor? Belkide karıncadan daha küçük bir varlıktır, hayır değildir diyebilirmisin? Evrenin içine girer mi, gezer dolaşır mı, biliyormusunuz? Gördünüz mü? Evrenin dışında ama o'da başka bir evrenin içinde mi? Allah'ın sonsuz güç sahibi olduğunu nereden biliyorsunuz? Kuran diye bir kitap var ama kuran daha mars nerede onu bilmiyor, o'na mı güveneceğiz? Belkide Allah dediğin varlıklar uzaylılardır, belkide sen deney amaçlı üretilmiş bir varlıksın, hayır değilim diye elinde kesin bir kanıt var mı? Günümüze değin Allah'ın olup olmadığı konusunda ne bilim nede dinler bir delil sunamamıştır. Ben uzaylı diye adlandırdığımız varlıkların insanları inşa ettiklerine ateizm kadar inanıyorum ve bu iddiaya karşı günümüz bilimide hayır asla öyle bir şey söz konusu olamaz dememektedir. Şu bir gerçek ki dünyada var olan 4200 civarında dinin veya kültürün hiç birisinin ciddi bir delili yoktur. Gerçek bir din kitabında insanların açık bulması imkansız olmalıdır. İş delil konusuna gelince neymiş efendim din gönül diniymiş sorgulanmazmış körü körüne inanılırmış. Yani hindistanda doğmuş olsan ve ineğe Allah bilsen din sorgulanmaz efendim deyip tapınmaya devam mı edeceksin? Siz nasıl ki bir Hindistanlı'nın ineğe tapmasını saçma sapan buluyorsanız bu forumda ateist kişilerde gönül işidir kanıtı yoktur dediğiniz dini saçma sapan buluyor... Tarafsız düşün anlayacaksın! Bir mühendiste yaratıcıdır, neredeyse yapacaklarının sınırı yoktur, isterse dünyanın etrafına bir halka inşa eder... İnşa ettiği halkanın içinde de yaşar, aslında mühendisler sonsuz güç sahibidirler, eh bakınca adamlar her şey yapıyor inanılmayacak gibi değil ama gerçektende sonsuz güç sahibi mi mühendisler? O halde Allah nasıl bir sonsuz güç sahibi diye bir düşün? Allah sonsuz olsaydı hiç bir şey olamazdı çünkü onun varlık alanı her yeri kaplamış olurdu. iruni Bu iddiamı bu forumda tarihin alnına yapıştırıyorum, okuyan herkes şahidimdir. Özetle: Var olan şey yok olan şeyin içinde olamaz, var olan şey, var olan bir şeyin içinde olur bu sebeple sonsuz olmak için yok olmak gerekir çünkü yokluk sonsuzluktur. iruni Nikola Tesla'nın dediği gibi ettiğimiz kelam ancak 100 yıl sonra anlaşılır. Şimdi beni anlamanızı beklemiyorum ancak akıl üzere insanlar söylediklerimin mucize sözler olduğunun farkındadırlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Tabipp 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi yaratıcının da yapamayacağı şeyler olabilir... her şeyi yapacak diye bir şartı yok... kireç senı anlamakta zorlanıyorum...nasıl böyle düşünebiliyorsun sen... Link to post Sitelerde Paylaş
Tabipp 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi Sevgili Tabipp ve Pitaya, cevap veremeyeceğiniz konunun altına girmeyin, sonra yok onu muhattap kabul etmiyorum vay efendim niye yazdım diye dövünür durursunuz. Madem inancınız uğruna bir şey yapmayacaktınız bu foruma bok yemeye mi üye oldunuz? Madem üye oldunuz o halde sorulara cevap yazın, ışık olun, ışık olamıyorsanız ışığı inkar etmeyin! Tabipp ben diyorum ki yoğurda biraz su eklersen ayran olur, senin anladığın; peynire biraz su eklersen ayran olur. Yaratıcı kendisinide içine alabilecek bir evren yaratabilir mi? Yaratıcı sonsuz bir güç sahibi olabilir ama onun boyunu posunu kim biliyor? Belkide karıncadan daha küçük bir varlıktır, hayır değildir diyebilirmisin? Evrenin içine girer mi, gezer dolaşır mı, biliyormusunuz? Gördünüz mü? Evrenin dışında ama o'da başka bir evrenin içinde mi? Allah'ın sonsuz güç sahibi olduğunu nereden biliyorsunuz? Kuran diye bir kitap var ama kuran daha mars nerede onu bilmiyor, o'na mı güveneceğiz? Belkide Allah dediğin varlıklar uzaylılardır, belkide sen deney amaçlı üretilmiş bir varlıksın, hayır değilim diye elinde kesin bir kanıt var mı? Günümüze değin Allah'ın olup olmadığı konusunda ne bilim nede dinler bir delil sunamamıştır. Ben uzaylı diye adlandırdığımız varlıkların insanları inşa ettiklerine ateizm kadar inanıyorum ve bu iddiaya karşı günümüz bilimide hayır asla öyle bir şey söz konusu olamaz dememektedir. Şu bir gerçek ki dünyada var olan 4200 civarında dinin veya kültürün hiç birisinin ciddi bir delili yoktur. Gerçek bir din kitabında insanların açık bulması imkansız olmalıdır. İş delil konusuna gelince neymiş efendim din gönül diniymiş sorgulanmazmış körü körüne inanılırmış. Yani hindistanda doğmuş olsan ve ineğe Allah bilsen din sorgulanmaz efendim deyip tapınmaya devam mı edeceksin? Siz nasıl ki bir Hindistanlı'nın ineğe tapmasını saçma sapan buluyorsanız bu forumda ateist kişilerde gönül işidir kanıtı yoktur dediğiniz dini saçma sapan buluyor... Tarafsız düşün anlayacaksın! Bir mühendiste yaratıcıdır, neredeyse yapacaklarının sınırı yoktur, isterse dünyanın etrafına bir halka inşa eder... İnşa ettiği halkanın içinde de yaşar, aslında mühendisler sonsuz güç sahibidirler, eh bakınca adamlar her şey yapıyor inanılmayacak gibi değil ama gerçektende sonsuz güç sahibi mi mühendisler? O halde Allah nasıl bir sonsuz güç sahibi diye bir düşün? Allah sonsuz olsaydı hiç bir şey olamazdı çünkü onun varlık alanı her yeri kaplamış olurdu. iruni Bu iddiamı bu forumda tarihin alnına yapıştırıyorum, okuyan herkes şahidimdir. Özetle: Var olan şey yok olan şeyin içinde olamaz, var olan şey, var olan bir şeyin içinde olur bu sebeple sonsuz olmak için yok olmak gerekir çünkü yokluk sonsuzluktur. iruni Nikola Tesla'nın dediği gibi ettiğimiz kelam ancak 100 yıl sonra anlaşılır. Şimdi beni anlamanızı beklemiyorum ancak akıl üzere insanlar söylediklerimin mucize sözler olduğunun farkındadırlar. iruni şu başlık bile senı muhattap almamaya yetiyorken kendini öve durmuşsun Hanı davulun sesının gürlügü ama içinin boşlugu misali gibi... Cevap verdık ama sordugun sorunun saçmalık olduguna dair... Sen kendınce eglene dur... Uzaylı kobayı seni... Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi Soru yanlış bir soru değil. Tamamen doğru. Ancak cevap müslümanların bekleyeceği tarzdan bir cevap değil. Bırakın kendisini yok edebileceği vs. kendi eşini yaratabilir mi? Tanrı bir başka tanrı daha yaratablir mi? Yaratamaz. Çünkü kendisi mutlak varlıktır ve kendisinden başka bir mutlak varlık da olmayacaktır gibi bir mantıkla yaratamayacağını söyleyebiliriz. Peki bu durumda herşeye gücü yeten kadir-i mutlaklığa ne oluyor? Aynı şekilde tanrı kendini yok edebilir mi? Farzedin ki yoketti. Bizler ne oluruz? Onunla beraber yok mu oluruz? Yoksa bizler kalır mıyız? Eğer bizler kalabiliyorsak ona tam anlamı ile bağlı değiliz demektir. Bu durumda bizim varlığımız tam anlamı ile ondan yaratma sonrasında bağımsız diyebilir miyiz? Link to post Sitelerde Paylaş
Temple Grandin 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi (düzenlendi) sonuçta yoktan var etmek anlamında yaratmak insan zihninde nispeten yeni bir kavram. insanlar dünyanın ve evrenin, aslında var olan herşeyin, öteden beri zaten hep vardı, hepte olacak, ezelden ebede devam edecek diye algılamışlar. birşeyin yoktan var olacağı konsepti yeni yani. Evet. Mesela ilk insan topraktan yaratıldı (adama: İbranice toprak; human<homo<humus Latince toprak). Ve dediğim gibi sadece Orta Doğu düşüncesinde değil, Türkçe düşüncesinde de en baştan beri var olan öz'ü "paylaştıran", oranlayan düzenleyen "Tanrı" vardı. Eski Yunan'dan beri gelen Materyalizm'de ise Tanrı saf dışı bırakılmış. Demek ki "yoktan var olma" düşüncesi Avrupa'nın "creare" kavramındaki yerden biter gibi "yoktan var olma anlamından ortaya çıktı. Big Bang ile sağlam ilmî bir temele oturdu; ki onda bile evrenin "bir tohumu" olduğu düşünülebilir. Ezoterik, gnostik, tasavvufi inançlarda da önceden beri var olan sonsuz, ulvi bir özün "Yüce Mimar" tarafından ölçüp biçilerek, yaratıldığına inanılır. Uzun lafın kısası, yoktan var etmek; hiç olmayacak, imkansız bir vaka olarak ekseriyetle kabul görmemiş olabilir. "Yoktan var etmek", geç zamanların, üç büyük dinin geçmişle bağını koparmış klasik dindarlarının kabul ettiği bir dogma. Aslında bence, "Big Bang" ilmî gerçeğin kabul edilmesi gereken kısmını önceden beri kabul ettikleri için takdir edilmeleri gerekir; zira Big Bang (bundan sonrasına dikkat) kendi içinde var olmayan 3+1 boyutlu ortama, multidimensiyonal ortamdan yapılmış bir çıkıntıdır. Yani evren "yoktan var olmuştur" fakat "bizim yokluğumuzda" yoktan var olmuştur. Ağustos 6, 2013 tarihinde Temple Grandin tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Temple Grandin 0 Ağustos 6, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 6, 2013 gönderildi Allah kendisini yok edebilecek bir Allah daha yaratabilir mi? ermeni taraftarı kireç ve diğer inanç sahipleri, tüm dinlerden dostlar neredesiniz? Yaratır veya yaratamaz cevap lütfen. Sizin oyununuza oynayacağım: Yaratırsa, yarattığı varlık; kendi inception 'ından öncesini bilmiyor olacak. Yok, bilseydi zaten eskisindenfarkı olmayacaktı. "Allah kendini yenmiş" yine kendisi olacakti. Yok, geçmiş bilgisinden yoksun olan bu genç varlık; hadi yaşlısını yendi, öldürdü diyelim. O zaman bütün varlık, bu yeni bilgiden başlayacaktı. Ve, genç erkek aslan gibi yaşlı aslanın bütün yavrularını da öldürecekti. Yeni yaratılan kullar tanrılarından daha öncesini biliyor olmayacaklarına göre; tek kimse eskiyi hatırlamayacaktı; Yeni varlığı eskisinden ayırabilecek bir tanım olmayacaktı. Yani, diyebilirdin "eskisini yüzlerce kere öldürdü, yenisi geldi" ama bunu kanıtlayamayacaktın. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ağustos 7, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 7, 2013 gönderildi her şeyi yapabilmek olması mümkün olmayan şeyleri kapsamaz... Mesela üçgen şeklinde bir çember çizemez her şeyi yapabilen biri... Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Ağustos 7, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 7, 2013 gönderildi her şeyi yapabilmek mümkün olmayan şeyleri kapsamazsa (ki doğrudur) o zaman her şeyi yapabilenin kendisi de mümkün olmayan bir şey olamaz Link to post Sitelerde Paylaş
AhmetBaha 0 Ağustos 7, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 7, 2013 gönderildi soru tanrı dediğiniz nesne madde herneyse onun için sorulabilir Ama özelleştirip Allah cc. soruyorsanız soru mantıksızlaşır abes olur çünkü: yani bir şey hem ıslak hem kuru olabilirmi? bir kapı hem açık hem kapalı olabilirmi? vb gibi Soru Cenabı Hakkın zati denilen sıfatlarına aykırıdır mesela Bizatihi var olması var olmasının herhangi bir nedene bağlı olmaması veya ezeli olması bilinen tüm zamanlardan önce den beri varolması gibi ayrıca madde bağlamında sorulmuş halbuki Allahın cc zatının neyden olduğu tam bilinmiyor soran kişi Cenabı Hakkı hergün çevresinde gördüğü alelade maddelerden yapılmış sanıyor madde çevremizde gördüğümüz her şey evrendir Ama Cenabı Hak zat itibariyle evrenin içinde değildir fiilleri ve sıfatlarıyla evrenin içindedir hakimdir hayydır vb durum böyle olunca soru da abesle iştigal olur Cenabı Hak bildiğimiz zamandan ve mekandan münezzehtir evren ve içindeki maddi kurallarla bağlı değildir Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Ağustos 7, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 7, 2013 gönderildi Quantum mekaniği ve fiziğine göre olabilir....birşey hem ıslak hem kuru olur....bir şey aynı anda heryerde bulunabilir....bir kapı hem açık hem kapalı olabilir.... Link to post Sitelerde Paylaş
osho 0 Ağustos 7, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 7, 2013 gönderildi soru tanrı dediğiniz nesne madde herneyse onun için sorulabilir Ama özelleştirip Allah cc. soruyorsanız soru mantıksızlaşır abes olur çünkü: yani bir şey hem ıslak hem kuru olabilirmi? bir kapı hem açık hem kapalı olabilirmi? vb gibi Soru Cenabı Hakkın zati denilen sıfatlarına aykırıdır mesela Bizatihi var olması var olmasının herhangi bir nedene bağlı olmaması veya ezeli olması bilinen tüm zamanlardan önce den beri varolması gibi ayrıca madde bağlamında sorulmuş halbuki Allahın cc zatının neyden olduğu tam bilinmiyor soran kişi Cenabı Hakkı hergün çevresinde gördüğü alelade maddelerden yapılmış sanıyor madde çevremizde gördüğümüz her şey evrendir Ama Cenabı Hak zat itibariyle evrenin içinde değildir fiilleri ve sıfatlarıyla evrenin içindedir hakimdir hayydır vb durum böyle olunca soru da abesle iştigal olur Cenabı Hak bildiğimiz zamandan ve mekandan münezzehtir evren ve içindeki maddi kurallarla bağlı değildir Allahın gerçekliğini hangi kurallara göre sorguluyacağız söyleyin de ona göre sorgulayalım eğer derseniz ki yok O hiçbir kural tanımaz o zaman gerçek olduğuna nasıl karar vereceğiz inanarak mı!? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts