diotallevy 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Ben de felsefi bir soru sorayim: Allah hem her seye gucu yeten, hem de her seyi bilen ise Allah'in gelecekte olacagini bildigi bir seyi degistirme gucu var midir? Link to post Sitelerde Paylaş
FREE MAN 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Allaha göre zaman yok diyorum sen halada gelecek diyorsun allahın zaman kavramı yoksa aşağıdaki ayetleri kim gönderdi cocuk ? FUSSİLET 12. Böylece onları, iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti. Ve biz, yakın semâyı kandillerle .. :MELEKLER VE CEBRAİL ORAYA 1 GÜN DE YÜKSELİP ÇIKARLAR Kİ O MESAFENİN UZUNLUĞU DÜNYA SENESİ İLE ELLİ BİN YILDIR...(mearic:4) > FURKAN 59. Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan sonra da arşa hükmeden Rahman’dır. Bunu bir bilene sor. Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan ve sonra arşa hükmeden, gündüzü durmadan kovalayan gece ile bürüyen; güneşi, ayı, HAC 47.Senden aceleyle azabı istiyorlar: Allah, vaadine asla ters düşmez. Şu da bir gerçek ki Rabbinin katındaki bir gün,sizin saymakta olduğunuzun bin yılı gibidir. Link to post Sitelerde Paylaş
strong 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi 1.Alim-i Mutlak: Geçmişte ve gelecekte olacak olan her şeyi bilmek. 2.Kadir-i Mutlak: Her şeyi değiştirmeye, her olaya müdahale etmeye gücü yetmek. Bu iki özellik oksimorondur. Oksimoron:Çelişen özellikleri bir arada bulunduran anlamındadır. Bu iki özellik bir arada BULUNAMAZ. Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), herşeyi biliyorsa eğer hiçbir şey yapamaz, hiçbir şeyi değiştiremez dolayısıyla herşeyi bilmek ve herşeyi bilmeye başladığı ana kadar yaptıkları dışında hiçbir şeye gücü yetmez duruma düşmüştür. Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), gelecekte kendisinin yapacağı bir eylemi de ilk herşeyi bilmeye başladığı andan itibaren biliyor demektir. Eğer bunu biliyorsa, onu ilk bildiği an yapmış da demektir, çünkü onu değiştiremez artık. Değiştirirse eğer, değiştirmesini gerektiren bir ruh haline düşmüş, küçük/büyük bir sürprizle karşılaşmış demektir ki, o değişikliği yapacağını bilmiyormuş demektir. Alıntı Link to post Sitelerde Paylaş
rozalp 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Dostum, zamanla alakası yok. İsterse tüm eylemleri aynı anda olsun. Sonuçta mesela hesap neden yapılır. Hesap yapınca bilgi aynı bilgi olabilir mi? aslında bizi tanrının nasıl hesap yaptığından çok varlığının nasıl olduğu ilgilendirir...önce varlığı sorulur .....bizi ilgilendiren şu; varlığının doğaüstü olması gereği becburidir .....durum böyle iken onun fikir faaliyetlerini biz tam anlamda kavrayamayız... Link to post Sitelerde Paylaş
Sarı Kırmızı 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Allah hangi gün hangi spermin üretileceğini ve hangisinin yarışı kazanacağını bildiğine göre, O gün iki kişiye bilerek seks yaptırmalı (yoksa o kombinasyondaki insan oluşmaz ve sperm ölür) Bu durumda Allah seksi başından sonuna kadar organize edip yönetmiş olmuyor mu? Pozisyonları, seks türlerini vs o yaptırmış olmuyor mu? Mesela Allahın istediği sperm kombinasyonu bu akşam üretilecek sperm ve yumurtalarda ise, Allahın ne yapıp edip o iki kişiyi bu akşam seks yaptırması lazım. Yoksa istenilen sperm kombinasyonu giremez yumurtaya ve sperm ölür. Buradaki detaylara bakarsak Allah bir çöpçatan olmuyor mu? Mesela sen seks yapmak yerine, mastürbasyon yaparsan 2 milyon kombinasyonu öldürmüş oluyorsun. Ama seks yaparsan 1 tanesini kurtarıyorsun. Bir de hangi spermin yumurtaya ulaşacağı pozisyona da bağlıdır. Bu durumda misyoner pozisyon mu yoksa doggy stylede mı ejakülasyon olacağını Allah ayarlamıyor mu? Nasıl oluyor bu işler? Tüm bu kadın erkek çöp çatanlığını ve seksini nasıl ayarlıyor? Link to post Sitelerde Paylaş
rozalp 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi (düzenlendi) freeman kurana göre Allah zamana mahkum değildir.....bu ayetler onun zamana mahkum olduğunu değil, onun olayları zamana mahkum ettiğini gösteriyor... Ağustos 10, 2013 tarihinde rozalp tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mahmud571 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi 1.Alim-i Mutlak: Geçmişte ve gelecekte olacak olan her şeyi bilmek. 2.Kadir-i Mutlak: Her şeyi değiştirmeye, her olaya müdahale etmeye gücü yetmek. Bu iki özellik oksimorondur. Oksimoron:Çelişen özellikleri bir arada bulunduran anlamındadır. Bu iki özellik bir arada BULUNAMAZ. Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), herşeyi biliyorsa eğer hiçbir şey yapamaz, hiçbir şeyi değiştiremez dolayısıyla herşeyi bilmek ve herşeyi bilmeye başladığı ana kadar yaptıkları dışında hiçbir şeye gücü yetmez duruma düşmüştür. Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), gelecekte kendisinin yapacağı bir eylemi de ilk herşeyi bilmeye başladığı andan itibaren biliyor demektir. Eğer bunu biliyorsa, onu ilk bildiği an yapmış da demektir, çünkü onu değiştiremez artık. Değiştirirse eğer, değiştirmesini gerektiren bir ruh haline düşmüş, küçük/büyük bir sürprizle karşılaşmış demektir ki, o değişikliği yapacağını bilmiyormuş demektir. Alıntı Evet aynen öyle olmalı. Mantık bunu gerektiriyor. Sanırım bundan dolayı eski kelamcılar Allah'ın aklı yoktur. O sadece bilir falan demişler. Çünkü akletmek, akıl yürütmek değişmek demektir. Bilginin değişmesi demektir. Her özelliği gibi O'nun bilgisi de değişmez denir ise ki denmek zorunda, O zamanda bu tanrı bildiğin bir robot . Kendi varlığı ile birlikte var olan bilgisinin esiri demektir. Kendisindeki bilgi değişmediğine göre hiçbir şeyi de değiştirmeyecektir. Sadece kendinde ait olan bilgiyi yaşayacaktır o kadar. Bu anlamda eğer bir Allah'a inanılacaksa illa, Deist'lerin Tanrı modeli daha mantıklı. Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Allah idrakın ta kendisi. Enerji halinden madde haline dönüşmüş... Link to post Sitelerde Paylaş
mahmud571 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi aslında bizi tanrının nasıl hesap yaptığından çok varlığının nasıl olduğu ilgilendirir...önce varlığı sorulur .....bizi ilgilendiren şu; varlığının doğaüstü olması gereği becburidir .....durum böyle iken onun fikir faaliyetlerini biz tam anlamda kavrayamayız... O nun varlığı ve varlığı ile bilgisi ezeli ve mutlak değil mi? Varlığı ve bilgisi mutlak ve ezeli olan birisi hiçbir hesap, hiçbir değişiklik, hiçbir tercih yapamaz ki? Varlığı ve o varlığı ile birlikte var olan mutlak bilgisini yaşamaktan başka hiçbir şansı olmayan bir varlık O. Link to post Sitelerde Paylaş
rozalp 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi sarı kırmızı biraz saçmaladınız önce sonsuz bir güç ne demektir bunu bir düşünün... Link to post Sitelerde Paylaş
rozalp 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi bu sayfayı beğenin buradan uzun uzun tartışabiliriz facebook sayfa adı >>> Ateistlere felsefi cevaplar Link to post Sitelerde Paylaş
rozalp 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi kendinize iyi bakın... Link to post Sitelerde Paylaş
Electra 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi (düzenlendi) bu sayfayı beğenin buradan uzun uzun tartışabiliriz facebook sayfa adı >>> Ateistlere felsefi cevaplar Rozalp siz ilahiyatçı mısınız? Hacı hoca takımından mısınız? Diğer müslümanlardan farkınız nedir? Gidip geldiniz mi, yoksa bu bilgiç tavrınızı yeni facebook sayfası kurmanıza mı borçluyuz? Boş kalmasın, aramızda eblek ateistler varsa sayfanıza doluşup size ciddi ciddi bir takım sorular yöneltsinler istiyorsunuz sanırım.. Ama üzgünüz ki, siz giderken biz dönüyorduk. Soruları siz sorun biz cevap verelim. Hepimiz Kuran, hadis, fıkıh, güllü dua kitapları dahil her bir şeyi sular seller gibi biliyoruz. Siz durup dururken kafamıza saksı düşmesi sonucu ateist olduğumuzu mu düşünüyordunuz yoksa? Felsefeymiş...Ne demek felsefe?. Kanıtlayamayacağın bir şey hakkında at tut, olsun sana felsefe. Felsefenin de dibi vardır. İlgili konuda sorular soran felsefe sonunda bilimle bağlanıp iddiaları ispatla yükümlüdür. Yoksa her bir şeyi boş muhabbet konuşup duralım ...Yüzyıllardır dinle ilgili boş hurafe dinleriz.( Hadi diyelim felsefe yaparsınız). Daha bir tek denilenin, iddianın kanıtlandığına şahit olmadık. Olmaz öyle felsefe.. Ağustos 10, 2013 tarihinde Electra tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
FREE MAN 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi freeman kurana göre Allah zamana mahkum değildir.....bu ayetler onun zamana mahkum olduğunu değil, onun olayları zamana mahkum ettiğini gösteriyor... HAC 47.Senden aceleyle azabı istiyorlar: Allah, vaadine asla ters düşmez. Şu da bir gerçek ki Rabbinin katındaki bir gün,sizin saymakta olduğunuzun bin yılı gibidir. bu ayete göre allah katında zaman kavramı var şu an allah katında islam geleli 1,5 gün gecti hadi bakalım kolay gelsin Link to post Sitelerde Paylaş
Confusedidiot 0 Ağustos 10, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2013 gönderildi Allahın varlığı gibi bir doğaüstü konu felsefe ile açıklanabilir.onun varlığını bilimle ararsanız yanılır ve ateist olursunuz... Eğer mantıkla anlayamıyorsak/bulamıyorsak o zaman bir insanın deist, ateist, agnostik, veya bir dinden olması değil de sadece iyi veya kötü olmasının dikkate alınması gerekmez mi? (herhangi bir dine mensup değilseniz mesajımı dikkate almayınız) Link to post Sitelerde Paylaş
ayışığı 0 Ağustos 11, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 11, 2013 gönderildi Eğer mantıkla anlayamıyorsak/bulamıyorsak o zaman bir insanın deist, ateist, agnostik, veya bir dinden olması değil de sadece iyi veya kötü olmasının dikkate alınması gerekmez mi? (herhangi bir dine mensup değilseniz mesajımı dikkate almayınız) Allahın varlığını inkar ediyorsan sadece iyi ve ya kötü olman dikkate alınmaz. Çünkü dünyaya geliş amacın bu Allah seni aşkla yarattı ve bilinmek istedi. Şöyle düşün devletin varlığını tehdit eden terörist mi yoksa devletin varlığını kabul eden ama zorda kaldığı için hırsızlık yapan biri mi daha tehlikelidir. Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Ağustos 11, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 11, 2013 gönderildi Allahın varlığını inkar ediyorsan sadece iyi ve ya kötü olman dikkate alınmaz. Çünkü dünyaya geliş amacın bu Allah seni aşkla yarattı ve bilinmek istedi. Şöyle düşün devletin varlığını tehdit eden terörist mi yoksa devletin varlığını kabul eden ama zorda kaldığı için hırsızlık yapan biri mi daha tehlikelidir. Devletin varligini kabul edip o devlete mensup olmayanlari olduren en tehlikelisidir. Devletin varligini kabul etmeyip insanlara yardim eden ise faydalidir. Link to post Sitelerde Paylaş
ayışığı 0 Ağustos 11, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 11, 2013 gönderildi Devletin varlığını kabul edenlerin devlete mensup olmayanlarla işi olmaz... Link to post Sitelerde Paylaş
diotallevy 0 Ağustos 11, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 11, 2013 gönderildi O zaman burada olmanizin sebebi nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
ayışığı 0 Ağustos 11, 2013 gönderildi Raporla Share Ağustos 11, 2013 gönderildi Öldürmek değil merak etmeyin İman yönünden eksik taraflarımı düzeltmek bunu zıt görüşlerle yapmak imanımı daha da kuvvetlendiriyor... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts