Jump to content

allaha inanmayanlar


Recommended Posts

  • İleti 83
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

o ne la ? ebeni mi ? :D yok bende yaramıo artık...küçükken ufff lanet---offf kahretsin derdik..işe yarardı...

artık ana avrat ebe gidioz...yok yaramıo... :D daha üstün bişiler lazım...vahiyde pardon...ilham da gelmio ki .. :D

Hay bin kunduz?

Hay bin köfte?

Bunları da deneyebilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah var ama siz inanmıyorsunuz çünkü allah öyle bir plan kurmuş ki allaha inanıp veya inanmamak sizin elinizde ben inanıyorum allah cc var sizi bilmiyorum

bekliyorum allahını ve planlarını....

emin ol ben senin allahından daha iyi plan kurarım...hemde öle ki...senin şeytanına pabucunu bile ters giydiririm......

koaman yazınca da olmuo ayrıca....sen koccaman yazınca bize de daha kocaman dalga geçmek düşüyor.....

dersenki ayet vs.... tartışalım gel hay hay........ama böle.. allah CC vs yazınca olmuo olmuo olmuo................

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah var ama siz inanmıyorsunuz çünkü allah öyle bir plan kurmuş ki allaha inanıp veya inanmamak sizin elinizde ben inanıyorum allah cc var sizi bilmiyorum

Allah CC'nin yeni versiyonu çıktı.

Artık Allah DD.

Bu bir üst sürüm ve şeytana karşı daha dirençli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah var ama siz inanmıyorsunuz çünkü allah öyle bir plan kurmuş ki allaha inanıp veya inanmamak sizin elinizde ben inanıyorum allah cc var sizi bilmiyorum

Plan değil de tuzak demek istedin sanırım.

Ali İmran 54: Onlar tuzak kurdular. Allah da tuzak kurdu. Allah, tuzak kuranların en hayırlısıdır

Enfal 30: Hatırla ki, kâfirler seni tutup bağlamaları veya öldürmeleri yahut seni (yurdundan) çıkarmaları için sana tuzak kuruyorlardı. Onlar (sana) tuzak kurarlarken Allah da (onlara) tuzak kuruyordu. Çünkü Allah tuzak kuranların en iyisidir

Bunları zırvaları okuyunca evet Allah cc var demekten başka ne denebilir?

tarihinde gokmavi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkesin inancına saygı duymak lazım.Bu devirde yanlıs Kuran mealleri ve hadis uydurmaları oldukca böyle olaylar devam edicektir.Bu arkadasların neye inandıgını merak ediyorum.Ben sabit görüslü bir insan degilim.Kuran gibi bir kitap gösterebilirseniz beraber ona inanırız :).gereksiz seyler yazanlara cevap vermiyecegim ona gore :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok özet olarak:

Küfür etmenin acı / ağrıyı azalttığı, küfür eden insanların acılara daha uzun süreli ve daha az acı çekerek dayandıklarını gösteren bir araştırma.

Küfür edildiğinde amygdala aktif hale gelerek kalp hızını arttırıyor ve acıyı azaltıyor.

Ancak bir problem var. Ne kadar çok küfür edersek (yıllar içinde diyelim), küfürün etkisi giderek azalıyor. En sonunda etkisi kalmıyor.

Bu durumda en iyisi yeni küfürler üretmek olsa gerek ( Benim yorumum)

Iyi de videoda bahsedilen kufur ile senin bahsettiginden farkli bir sey anlatiliyor. Insani rahatlatmak icin kufredilmesi baska, insani asagilamak icin kufredilmesi baska. Bu ornek alakasiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkesin inancına saygı duymak lazım.Bu devirde yanlıs Kuran mealleri ve hadis uydurmaları oldukca böyle olaylar devam edicektir.Bu arkadasların neye inandıgını merak ediyorum.Ben sabit görüslü bir insan degilim.Kuran gibi bir kitap gösterebilirseniz beraber ona inanırız :).gereksiz seyler yazanlara cevap vermiyecegim ona gore :)

daha iyisi mi?

insan hakları evrensel beyannamesi....

...kurana bin basar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki bunun din oldugunu varsayarsan nasıl birsey cıkar ortaya ? 600 lü yıllarda ciddiye alınır mı sence ? yada birseyler öğretir mi ? Hayat bir okuldur Tanrı ise öğretmendir.bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın lütfen :)

600 yıl önce değil...çok önceleri de var buna benzer bir kanun ve çok güzel de uygulamış adamlar.....gayet güzel de tutmuş.

hamurabi kanunları....

Link to post
Sitelerde Paylaş

500 lü yıllarda kız cocukları diri diri gömülmüyormuydu.kölelik yokmuydu ? din geldikten sonra halk zincirlerini kırmadı mı ?

arapların kız çocuklarını gömdükleri safsatası - kızlara önem vermedikleri konusu tamamen KÜLLİYEN YALANDIR....

Böyle bir şey gerçek olamaz, çünkü:

1- Kız çocuklarının neden "diri diri gömüldükleri", Kur'an yorumlarında, hadislerde anlatılırken değişik ve çelişkili "neden"ler ileri sürülüyor:

- Kız çocukları, "yoksulluk yüzünden diri diri gömülüyordu."

- Kız çocukları, "ailelerine leke sayıldığı için diri diri gömülüyordu."

- Kız çocukları, "meleklere katılsınlar diye diri diri gömülüyordu. Çünkü Melekler de Tanrı'nın kızları diye niteleniyordu."

"Tefsirlerde yer alan "neden"ler böyle. (Bkz. Râzî, 31169.) Sonuncu nedenin komikliği ortada. Çelişkisi de. Düşünün, hem "melek"lere "Tanrı'nın kızları" diye inanılıyor olacak, hem de kız çocuğu, "ailesi için leke" sayılacak. "Melek" son derece "kutsal bir varlık" görüldüğüne göre, kız çocuğu ailesi için "leke, utanç verici" olamaz. Tersine, son derece "övünç kaynağı" sayılması gerekir "kız"ın. Ayrıca, "meleklere katılsınlar" diye diri diri gömmeye niye gerek görülsün? Bunun için "ölmek" ille de gerekli görülüyorduysa "diri diri toprağa gömmek" niye? "Ölme"nin başka türlüsü yok muydu? Tüyler ürpertici cinayet niçindi?

2- İleri sürülen "neden'lerin "gerçek" olduğu varsayılmış olsa, "kız çocuğu diri diri gömme" geleneğinin çok yaygın olduğunu düşünmemek gerekir. "Kız"ın ailesi yoksulsa, "yoksulluk"tan; zenginse "âr (leke, kınama konusu)" olmasından; ayrıca "meleklere katılsın" diye; yani her durumda uğrayacağı sonuç aynı: Diri diri gömülmek. Bu "gerçek" olsaydı, Araplarda "kız" kalır mıydı? Ve "kadın" olur muydu? Oysa belgeler ortaya koyuyor ki, Araplarda "kadın çokluğu" vardı.

3- "Kız çocuklarının diri diri nasıl gömüldükleri"ni de tefsirler değişik biçimde anlatmakta:

- "...Kız çocuğu 6 yaşına gelince, adam karısına: 'Haydi bunu temizle, süsle, hısımlarına gezmeye götüreceğim.' derdi. Oysa çölde bir kuyu kazmıştır onun için. Kızı alıp oraya götürür; 'Bak şunun içine!' der; sonra da arkasından iterek çocuğu o çukura düşürür ve üzerine toprağı döküp yığardı."

- " Ya da gebe karısının doğum günü yaklaştığında, koca bir kuyu kazardı. Ağrısı tutunca kadın o kuyunun basma giderdi, kız doğurursa içine atardı kuyunun." (Bkz. Tefsirler, örneğin Arapçalardan F. Râzî, 31/69; Türkçelerden Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, 81 5603, 5604.)

Araplarda, hem de "yaygın biçimde" yaşandığı ileri sürülen bu olayların olduğu apaçık yalan. Ne bir baba, ne de bir anne burada ileri sürüleni yapar. Bu tür şeyin olması, insan doğasına aykırı olduğu gibi, hayvanlarda bile görülmez. İlkellerde, "çocukların Tanrılara kurban edildikleri"ni biliyoruz. Ama, Araplar, o sıralarda, "ilkellik" dönemini çoktan gerilerde bırakmışlardı, İslam döneminden daha ileri bir uygarlığa sahiptiler. Bunun tersine yalanlar uydurulmuş olsa da... Kaldı ki burada söz konusu olan "Tanrı'ya kurban" da değil. Aktarmalarda da bu ileri sürülmüyor. Yani "kız çocuklarının, Tanrılara kurban etmek için diri diri gömüldükleri"nden söz edilmiyor. Böyle bir şey, yani "çocuğu Tanrı'ya kurban etme" de hangi dönemde ve nerede yaşanmış olursa olsun; "çok yaygın" değil, tek tük olurdu. "Tanrı'ya kurban etme" durumu da söz konusu olmayınca, işin mantığı büsbütün ortadan kalkıyor. "Kız çocuklarının yoksulluk için, ya da leke sayıldığı için... diri diri gömüldüklerini" ileri sürmek ve bunu kabul etmek, "annelik, babalık" ne demek; bilmemektir. Ayrıca "insan"ı, insanın doğasını tanımamaktır. İnsanlar, ileri sürülen türden şeyi yapmış olsalardı, türlerini sürdüremezlerdi.

Araplarda, "kız çocuklarını diri diri gömme" geleneği bulunsaydı, İslam öncesinin Arap şairlerinin şiirlerinde de dile getirilirdi. Hem de yaygın olarak yer alırdı şiirlerde, oysa bu yok.

Tefsirler, Ferezdak'ın iki dizesi üzerinde durur. Ne var ki, tefsirlerde bu iki dizi de hep aynı sözcüklerden oluşmuyor, iki dizi de değişik biçimde yer alıyor. (Karşılaştırarak bkz. Arapçalardan Taberi. Câmiu'l-Beyân, 30/46; F. Râzî, 31169; Türkçelerden Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, 815, 604.)

Dizelerin değişik olması göz önünde tutulursa, sonradan uydurulduğu bile düşünülebilir. Kaldı ki, Ferezdak'ın olduğu ileri sürülen bu iki dize, bize "kız çocuklarının diri diri gömüldüklerini" açık açık anlatıyor. Kimi tefsirde yer alan biçiminde dizeler şu anlamda:

- "Bizden öyle kimse çıkmıştır ki VÂÎDAT'ı önlemiş ve VEÎD'i diriltmiştir de artık kimse VEÎD olmamıştır." (Bkz. F. Râzî ve Hamdi Yazır.)

Hamdi Yazır, "VÂÎDAT'a, "çocuklarını gömen vaideler (anneler)" anlamını veriyor. Sözcüğün kökü olan "ve'd" eğer "gömme"yse, "nasıl bir gömme"dir; belirtilmiyor. H. Yazır da yalnızca "gömme" anlamını veriyor; "diri diri gömme" demiyor. Varsayalım ki buradaki "gömme", tefsirlerde anlatılan türden "diri diri gömme"dir; o zaman dizelerdeki "VÂİDAT" niye? Bu sözcük, "çocuklarını diri diri gömen anneler" demekse, tefsirlerde anlatılana uymuyor. Çünkü tefsirlerde, "kız çocuklarını diri diri gömen"in "anneler" değil; "babalar" olduğu anlatılıyor. Bir başka terslik de şu: Tüm tefsirlerdeki biçimlerinde, dizelerde "gömülen"i anlatmak için "veîd" sözcüğü yer alıyor. "Veîd"se eril (erkeğe ait) bir sözcüktür, anlatılan eğer "kız çocuğun diri diri gömülmesi"yse niye dişili olan "veîde" ya ayetteki gibi "me'ûde" yer almıyor? Yani şiirde, "gömülen"in "dişi" değil; "erkek" olduğu anlatılıyor. Bundan, "kız çocuklarının diri diri gömüldükleri" anlamı çıkarılabilir mi? Elbette ki hayır.

Muhammed'in şöyle bir hadisi var:

- 'Vâid de, mev'ûde de cehenemdedir." (Bkz. Ebu Davud, Sünen, Kitabu's-Sünne/18, hadis no: 4717.)

Sözcükleri, İslam dünyasındaki anlamıyla dilimize çevirelim:

- "Kız çocuğunu diri diri gömende, diri diri gömülen kız çocuğu da cehennemdedir."

“Adalet anlayışı"na bakın siz!

- "Kız çocuğunu diri diri gömen kimsenin CEHENNEME gitmesini anladık, ama o zavallı kız çocuğunun cehennem de işi ne, o niye cezalandırılıyor?" diye sorabilirisiniz, "Kız çocuğunun, zulme uğramış olanın ve de kadının hakkı. İslam'da böyle mi korunuyor?" diye de ekleyebilirsiziniz. Ama bu alanda kafa yormaya gerek yok. Nasıl olsa hepsi bir "yalan" üstüne kurulu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kopyala yapıstır yapa yapa bitirmedin sende :) deistim demistin ama deist olmak icin önce akıl olması gerek :)

kardeş...yazacaklarım ordakilerle aynı şeyler...oturup baştan mı yazayım ? vakit kaybı değilmidir ? o yazıları ben okudum ...biliyorum...tekrar okuyup öğrneme gerek yok...sen bilgilen istedik...ama sitemiyosan söle sana bilgi yollamayalım ?

ama bu durumda sen de itiraz edici yada yanlış şeyler buraya yazma madem öle ?

daldan dala atlıosun...zınk die çıktın arapların çocuk gömmesi dedin...

madem öle tek bi konu seç...onun üzerinde bire bir yazışarak tartışalım...ama sen daldan dala atlarsan ben de yazarım sana...ama kalkıp da amerikayı tekrar keşfe gerek yok benim için....hazırda var o benim yazacaklarım....sana yolluyorum işte...

sen böle deyince aklıma bi olay geldi....

üniversitede hocamla oturuyoruz...içeri bi adam geldi...bişiler sordu...bizim hoca kalktı kitaplığına gitti bi kitap aldı kurcalamaya başladı.....o sırada adam dedi ki :

-- oohooo hoca dedik geldik...sen de kitaba bakıyorsun kardeşim..nasıl hocalık bu ???

---bizim hoca istifini bozmadı..kitabı adama verdi....ön sayfayı çevirdi yazarın olduğu kısmı----yazar adı : bizim hocanın adı

kitabı yazan bizim hoca yani...adam kızardı bozardı özürler bilmem neler......ama iş işten geçti tabii...ama bizim hoca da anlayışlı bilge hocadır....adamın derdini çözdü ve yolladı...

neyse işte böle yaaaaaaaa...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...