Jump to content

Tanrı ve Zaman


Recommended Posts

Kuran, İncil ve Tevrat'a göre Tanrı dünyayı altı dünde yaratmıştır.

Eğer Tanrı zaman ile iş yapıyorsa, zaman kendisinide bağlıyor demektir, anlıyoruz ki Tanrı dünyayı yaratmak için 6 gün çalışmıştır.

Tanrı dünyayı yaratmış olsaydı şöyle demesi gerekirdi: Ol diye buyurdum. Bakın cümlede zaman yok, mekan yok sadece ol diye buyurmuş olur.

ESAS SAÇMALIK YARADILIŞIN ANLATIMIDIR!Din kitaplarına göre Tanrı başlıyor dünyayı nasıl yarattığını anlatmaya! Ortada evren yok ama Tanrı dünyayı yaratıyor!

Önce evreni yarattıysa evreni nasıl yarattığını neden anlatmıyor?

Din kitaplarına göre dünyayı 6 günde dinlene dinlene zorlukla yaratan Tanrı uçsuz bucaksız evrenive içindeki diğer milyarlarca gezegeni kaç trilyon yılda yaratmıştır?

Haydi buyrun Müslüman arkadaşlar, cevap lütfen?

Link to post
Sitelerde Paylaş

iruni saçma olan bir konuya değinmişsin kabul ediyorum. dur bakalım neydi müslüman tanrısının bir günü 50 000 dünya yılı idi. cebrailin ordan buraya gelmesi bu kadar zaman alıyodu sanırım. bakmam lazım müslümlerin ayetlerine. zaten dualarda kabul olmaz 70-80 yıllık ömürde bu hesapla :) aynı hesapla kuraanda parça parça inmez zaten.

sen bışver allah 6 günde yada 30.000 senede yaratmış dünyayı.

biz nerden biliriz ki. koca ellah işini bilir biz karışamayız.

o ki yaratmış bu dünyayı insanlkarı yaratmış çamurdan bilmemne yapmış 6 gün diyorsa doğrudur 6 yıl demişse oda doğrudur.

boşver be kardeşim 60gün olsa ne olcak müslüm olmıcaz 6 gün olsa ne olcak bunlar yine inancak :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu forumda çok gündeme geldi yine aynı şeyler söylenecek diye tahmin ediyorum

Bir müslüman olarak benim bakış açım bu tarz konulara şöyle öğretmenler nasıl ilkokul çocuklarının seviyesine göre ders anlatırsa Allah ta insanların anlayabileceği seviyeye göre bilgiler vermiş... insanlık daha yeni yeni diğer evrenleri tanıyor bu bilgilerle kibirlenip Allah'a meydan okunmasının yanlış olduğunu düşünüyorum...

Link to post
Sitelerde Paylaş

olmaz ayışığı olmaz. yüce allahınız dünyayı 6 günde yarattım derse olmaz 6x50.000 derse yine olmaz 1 sıfır daha koysan yine tutmaz. insanlar tanrıya kafa tutmaz. insanlar açıklayamadıkları için tanrıyı yaratır bilmediklerini açıkladıklarında zamanla yeni tanrı yaratır. dikili taşlardan thor gibi mitlere ordan isaya musaya böyle geldik.

bu zaman mevzuu kolay kolayda tutmaz çünkü bu o dönem insanları için gelişmiş bir mit. bu dönem insanları için yeni mit lazım. o tanrı bu çağa ayak uyduramaz :) bunun miladı doldu yenisi lazım

Link to post
Sitelerde Paylaş

Saçmalardan seçmeler

her konuyu hallettinizde gün meselesi kaldı o da kafanımızı kurcalıyor?

o zaman bakın

dünya evren ve kainat

kitap önce arap çöllerindeki bedevilere indi

Kuran kelamullah olduğu için muhatabının seviyesine göre konuşur bu belagatının özelliğidir

sen bedeviye evren yaratılışını anlatamazsın anlatsan da anlamaz onun dünyası yaşadığı yerdir

elbette önce dünyayı anlatır daha alim kesimler için evrenden sema dan bahseder

gün meselesine gelince

Cenabı hak dünya ve evren aleminde her şeyi sebebp sonuç ilişkisne bağlamıştır

tarlaya tohum ekmezsen buğday elde edemezsin

yani kademe kademe yaratılmıştır

tıpkı alak surasinde embriyonun mudgaya mudgadan alakaya şeklinde anlatılması gibi

Histoloji embriyoloji açısından tam bir mucizedir bu süre çünki anarahmindeki evreleri tas tamam izah eder

burada da muhatabın anlayabileceği seviyeden Cenabı Hak buyurmuştur

tüm bu ve benzeri mevzular Kuranı Azimüşşanın mucizeliğini ve Kitabullah olmasını isbat eder

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu forumda çok gündeme geldi yine aynı şeyler söylenecek diye tahmin ediyorum

Bir müslüman olarak benim bakış açım bu tarz konulara şöyle öğretmenler nasıl ilkokul çocuklarının seviyesine göre ders anlatırsa Allah ta insanların anlayabileceği seviyeye göre bilgiler vermiş... insanlık daha yeni yeni diğer evrenleri tanıyor bu bilgilerle kibirlenip Allah'a meydan okunmasının yanlış olduğunu düşünüyorum...

Sevgili ayışığı ilkokul çocuklarının seviyesine göre ders anlatma yöntemine benzer bir yöntemi Allah'ın kullandığını düşündüğünü belirtmişsin.Malumun okullarda konular öğrencilerin seviyelerine göre anlayabilecekleri kadarıyla anlatılır ve öğrenciler anlatılanları anlarlar, onlara seviyelerinin üstünde bir konu anlatıldığında hiçbir şey anlamazlar, anlaşılmayan bir konunun da çocuğa hiçbir faydası olmaz, fuzuli bir uğraş olur bu.Bununla birlikte çocuğa doğru bir bilginin seviyesine göre bir kısmı öğretilmişse, çocuk büyüdükçe konu daha da derinleştirilerekkapsamı genişletilir ama bilginin temel noktası değişmez.Örneğin çocuğa dünyanın yuvarlak olduğunu öğretmişsen üst basamaklarda dünyanın yuvarlaklığıyla ilgili diğer bağlantılı bilgileri verirsin ama dünyanın yuvarlak olduğu bilgisini değiştirmeden.Örneği uzattım ama konuya geleceğim.Ayette Allah'ın dünyayı 6 günde yarattığı vurgulanıyor, 6 gün dendiği için yine Allah'ın kendi iddiları olan zamansız ve mekansız olması nitelilikleriyle ve ayrıca yine kendi koyduğu fizik kanunlarına göre de dünyanın 6 günde ortaya çıkmamış olması bilisiyle örtüşmeyen,mantığa uymayan çelişkili bir durum çıkıyor ortaya. Senin düşüncene göre Allah'ın anlatmak istediğini bilmediğimiz için seviyemiz uygun olmadığı için bu çelişkiyi biz kendimiz çıkartıyoruz.Peki ne anlatmak istediğini bilemeyeceksek niye var bu ayet orada?Onun gerçekten ne anlatmak istediğini biz ne zaman ve nasıl bileceğiz, bu durumda biz onun mekansız,zamana bağlı olmama nitelikerlerini de yanlış anlamış oluyoruz ki burda da çelişki oluşuyor.Hani apaçık bir Kurandı Allah'ın indirdiği, şimdi diyeceksiniz ki müteşabih ayet denen bir olay var, bu durumda da çelişki oluşuyor, hem açık hem de açık olmayan ifadelerin bulunduğu bir kitap için apaçık anlaşılır nitelemesi yapılır mı?Gerçeketn anlamaya çalışıyorum ama aklıma, mantığıma bir türlü uyduramıyorum, eskiden olsa bir kulağımdan girer öbür kulağımdan çıkardı,Allah'ın ayetleri diye dinlerdim, şimdi olmuyor, galiba kalp gözüm kapatıldı, Allah diyor ya ben bazılarını saptırırım bu ayetlerle diye, beni de saptıranlardan eylemiş, diye düşünüyorum; yanılıyor muyum?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah zamandan münehhez değildir. Olmadığını kendisi kendi kitabında belirtir. Olaylar onun katına (Arş) 1000 yılda (onun için 1 gün) gider. Yani Allah bizden 1000 ışık yılı mesafededir. Zaman, bize göre çok daha yavaş olsada onun içinde akmaktadır. Zamandan münehhez bir varlık için herhangi bir an her andır.

Bu ayet ortada dururken Allah zamandan münehhezdir demek Kuran'ı inkardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah zamandan münehhez değildir. Olmadığını kendisi kendi kitabında belirtir. Olaylar onun katına (Arş) 1000 yılda (onun için 1 gün) gider. Yani Allah bizden 1000 ışık yılı mesafededir. Zaman, bize göre çok daha yavaş olsada onun içinde akmaktadır. Zamandan münehhez bir varlık için herhangi bir an her andır.

Bu ayet ortada dururken Allah zamandan münehhezdir demek Kuran'ı inkardır.

Bilgiler belli bir zaman diliminde ona ulaştıklarına göre Allah'ın bulunduğu bir yer de var.Allah ne zamandan uzak ne de mekandan.Allah zamana ve mekana bağlı değil diyenler kafir mi olmuş oluyor, Allah zamana ve mekana bağlı diyenler de Kuran'a uygun konuşmuş mu oluyor o halde?Bu ne yaman çelişki yarabbi? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgiler belli bir zaman diliminde ona ulaştıklarına göre Allah'ın bulunduğu bir yer de var.Allah ne zamandan uzak ne de mekandan.Allah zamana ve mekana bağlı değil diyenler kafir mi olmuş oluyor, Allah zamana ve mekana bağlı diyenler de Kuran'a uygun konuşmuş mu oluyor o halde?Bu ne yaman çelişki yarabbi? :)

Aynen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cehennemlik

Gönderilme tarihi Bugün, 02:02 AM

gokmavi, on 10 September 2013 - 01:42 AM, said:

Allah zamandan münehhez değildir. Olmadığını kendisi kendi kitabında belirtir. Olaylar onun katına (Arş) 1000 yılda (onun için 1 gün) gider. Yani Allah bizden 1000 ışık yılı mesafededir. Zaman, bize göre çok daha yavaş olsada onun içinde akmaktadır. Zamandan münehhez bir varlık için herhangi bir an her andır.

Bu ayet ortada dururken Allah zamandan münehhezdir demek Kuran'ı inkardır.

Bilgiler belli bir zaman diliminde ona ulaştıklarına göre Allah'ın bulunduğu bir yer de var.Allah ne zamandan uzak ne de mekandan.Allah zamana ve mekana bağlı değil diyenler kafir mi olmuş oluyor, Allah zamana ve mekana bağlı diyenler de Kuran'a uygun konuşmuş mu oluyor o halde?Bu ne yaman çelişki yarabbi?

Ortada çelişki filan yok

Cenabı Hak zamandan ve mekandan münezzehtir

Zamanı yaratan zamandan önce olduğu gibi

mekanı yaratanında mekandan önce olması mantığın gereğidir

Cenabı Hak zat itibariyle kainat içinde değildir Arş veya Kürsü tabir edilen yerde dir bu kainat dışındadır

ancak fiilleri ve Esmasıyla tüm sıfatlarıyla Kainat içindedir Herdaim bilir ve yapar ve kontrol eder

idare eder yönetir yaratır rızk verir veya öldürür veya şifa verir

Mesela güneşli bir günde güneş heryerdedir hemen herşeyi ısıtır ve aydınlatır

ışığıyla ısısyla yanımızdadır ama biz ondan milyonlarca km uzağız bunun gibi

Cenabı Hak Esması ve sıfatlarıyla insana şahdamarından yakındır ama aynı anda nihayet dercede de uzaktır

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakınız islamın tanrısı derki benim katımda bir gün dünyada 1000 yıla eşittir. Gün kavramı biliyoruzki soyut bir kavram ve gezegenlerin kendi etrafında attığı tura(harekete) insan zihnince verilmiş zamansal isim. Katında gün varsa ki 1 gününü tanımlıyor kuranın tanrısı, eşitliği bizim gezegenimizin bin yıllık turu ise demekki kuranın tanrısının bulunduğu mekan bize göre 1000 yılda tek tur atan bir gezegen. Yok zamandan münezzeh ve mekansız olsa idi sonsuz kere sonsuz dünya gününün dahi bunu tanımlayamayacağını bilirdi ve kendinide bir mevkide mekanda tanımlamazdı.Mekan mevki gibi tanımlar maddeyle ilişkilidir. Hoppa burdan yakalım.

Zamansızlık hareketin olmaması, varlığın yokluğu demektir. Yokum ben diyor tanrı anlayan yok.

Yarattığı hiç bir şeyede benzemiyor ki şimdi bilinçli, akleder diyek bilemedim. Görmez, duymaz, bilmezde bu durumda. :(

Yok diyemediniz bi şu arap putuna be dostlar. O bile yokum demiş münezzeh kelimesinin ne demek olduğunu bilmeyen muhammed sayesinde.

Sevgi saygımla...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurani sanki latince inmis gibi okursan elbette böyle acibeler dogar... Kurani bir astronomi dergisi gibi okursan öyle !

Kuran arabca, Tevrat ise ibranice ve suryanice yazilmistir. Ve sami anlamsalligiyla asil anlamlari anlasilir.

Sami anlamsalliginda rakamlarin özel anlamnlari vardir. Iste burada 6 dan maksat, 5+1 degil

2 rakami yaratilisi : gece-gunduz, erkerk-disi, dunya-gök, ... Yaratilis çift olunca ortaya ayiklanir ve çikardi.

4 rakami dunyayi : çunku kuzey/guney/dogu/bati, dört elemanla, ve, dunyayi temsil ederler.

6 rakami ; tamamlanmayi, çunku gövde, bas iki kol ve iki bacak ... Alti eder.

7 rakami : pek çok anlaminda; bu yuzden " yedi sulale " ve "dilini agizinda yedi kez çevirme " denilir. Bu atasözleri sami dillerinden gelmekte.

Bunlari ve sami anlamsalligini bilince, bu ayetler orijinal anlamlariyla anlasilabilir ancak. Bu yazilari astronomi dergisinden okurmus gibi okunarak, bu ayetlerin amaci deforme olur.

Ayni sekilde, sami dillerde "yom" veya "yawm", bir tur, bir sure anlamindadir. bu sure 1000 yil, 50.000 yil surebilir Kurana göre ?

Buradaki 1000 ve 50.000 rakamlarida 999+1 olarak algilanmamali.

"Birisi 1000 yil yasamak isterdi" ayetinde oldugu gibi, burada "çok çok uzun sure anliyordu bir eski sami !

Dolayisiyla, Kurani latince yazilmis bir atroloji kitabi gibi degil, eski sami dilinde yazilmis olan bir basit kosmogoni olarak okursan, o zaman orijinal anlamiyla okumus olursun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum sonuçta tüm insanlığa ve her zamana ve herkese diye iddia etmeden düşüncekti birileri. Basit örnek zamandan bağımsız olup bir mekana bağlı değilsen ki(hiçlik) hiç bir varlığa sahip değilsindir. Varsaydıkki tanrı var, zamansız(hareketle işi yok) münezzeh ise hiç bir zaman dilimi ile tarif edip anlatmaya kalkılmaz. Aynen ne yazıyorsa odur anlaşılan. Gün kavramı için ışık kaynağı ve gezegen gerekir. Zaten gün bir varlık değil, gezegenlerin bir tam tur hareketidir. Bunu bilmiyor bu tanrılar biz needek.

Boş muhabbetler ciddiyeti dahi zor olacak konular ayetlere bakar isek. Münezzeh dediğin anda hareketi (zaman) ve var olmak gerekliliğini bilmezsen böyle arap bedevisine masallar bu çağda işe yaramaz olur. Saatide sorsamıydık acep.

Sevgi saygımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ortada çelişki filan yok

Cenabı Hak zamandan ve mekandan münezzehtir

Zamanı yaratan zamandan önce olduğu gibi

mekanı yaratanında mekandan önce olması mantığın gereğidir

Cenabı Hak zat itibariyle kainat içinde değildir Arş veya Kürsü tabir edilen yerde dir bu kainat dışındadır

ancak fiilleri ve Esmasıyla tüm sıfatlarıyla Kainat içindedir Herdaim bilir ve yapar ve kontrol eder

idare eder yönetir yaratır rızk verir veya öldürür veya şifa verir

Mesela güneşli bir günde güneş heryerdedir hemen herşeyi ısıtır ve aydınlatır

ışığıyla ısısyla yanımızdadır ama biz ondan milyonlarca km uzağız bunun gibi

Cenabı Hak Esması ve sıfatlarıyla insana şahdamarından yakındır ama aynı anda nihayet dercede de uzaktır

Sevgili AhmetBaha yazdıklarına bakılırsa sanırsın ki Allah sana evrende tam olarak nerede olduğunu bildirdi, sen de sana bildirileni kesin bir dille anlatıyorsun!Allah zamandan ve mekandan münezzeh değildir düşüncesine karşı Allah zamandan ve mekandan münehzehtir iddiasını anlatmaya çalışırken, Allah'ı evrenin dışında bir yere yerleştiriyor mekana bağlı kıldığını görmüyorsun.Güneş örneğiyle Allah'ın evrenle olan ilişkisini örneklemen ne kadar doğru, Allah'ın evrenle olan bağının gerçekte ne olduğunu senin dahi bilmediğin hâlde?Allah'a Güneş gibi mekan mı tayin ediyorsun yine, Allah evrene dış bir mekandan mı bağlanıyor diyorsun sıfatlarıyla.Bunu diyorsan mekanı var diyorsun yine, mekansız değildir denilince neden karşı çıkıyorsun peki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah zamandan münezze ise, onun durduğu yerden bakınca ilk yaratılış anı ile kıyamet anı iç içedir. Yani allah katında kıyamet çoktan olmuştur, yaratım henüz gerçekleşiyordur. Zaman akmıyordur, herşey hem başlangıcı hem sonu olara iç içe sabit akmadan duruyordur. Bu da tanrı tarafından bakınca bu ''yaratım yokolum'' döngüsü asla son bulmacak şekilde sabit duruyordur.

hiçlik -->yaratım -->varoluş -->yokoluş -->hiçlik -->yaratım -->varoluş -->yokoluş -->-->hiçlik (...)

(tabi bunun içn önce ''6 günde'' lafını görmezden gelmelisiniz)

Yani kuranda ''zaman'' kavramını içeren herşey çelişkilidir. ''kıyamet olacak, hesap günü olacak, mesih gelecek'' gibi gelecek ifadeleri de ''dünya yaratıldı, adem cenneten atıldı, peygambere istediği hereksi düdüklemek helal kılındı'' gibi geçmiş ifadeleri de, tamamen anlamsızıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...

Yaşadığımız dünyada zaman ileri doğru hareket ediyor yalnızca. Her ne kadar biz, geriye doğru hareket etmesini istemiş olsak da, dökülmüş bir süt, asla kendi kendine bardağa geri toplanamaz veya kesinlikle şu ankinden daha genç olamayız. Niçin böyle olduğuna dair çok fazla hipotez mevcut olmakla birlikte, uzun süredir zamanın bu tek yönlü hareketinin doğanın temel bir parçası olduğu varsayılmaktadır. Avustralya’daki Griffith Üniversitesi’nden Joan Vaccaro’nun yürüttüğü yeni çalışmada, durumun aslında böyle olmayabileceği, daha derinde zamanı ileri doğru iten bir şeylerin veya itici bir şeyin olabileceği öne sürülüyor.

 

 Joan Vaccaro; Quantum asymmetry between time and space. 

 Physicists Just Came Up With a Mathematical Model for a Viable Time Machine. Mathematically, it is possible.

 

tarihinde Engse Aesir tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.09.2013 at 00:17, iruni yazdı:

Kuran, İncil ve Tevrat'a göre Tanrı dünyayı altı dünde yaratmıştır.

Eğer Tanrı zaman ile iş yapıyorsa, zaman kendisinide bağlıyor demektir, anlıyoruz ki Tanrı dünyayı yaratmak için 6 gün çalışmıştır.

Tanrı dünyayı yaratmış olsaydı şöyle demesi gerekirdi: Ol diye buyurdum. Bakın cümlede zaman yok, mekan yok sadece ol diye buyurmuş olur.

ESAS SAÇMALIK YARADILIŞIN ANLATIMIDIR!Din kitaplarına göre Tanrı başlıyor dünyayı nasıl yarattığını anlatmaya! Ortada evren yok ama Tanrı dünyayı yaratıyor!

Önce evreni yarattıysa evreni nasıl yarattığını neden anlatmıyor?

Din kitaplarına göre dünyayı 6 günde dinlene dinlene zorlukla yaratan Tanrı uçsuz bucaksız evrenive içindeki diğer milyarlarca gezegeni kaç trilyon yılda yaratmıştır?

Haydi buyrun Müslüman arkadaşlar, cevap lütfen?

Allah zamanı yaratan olduğu için nasıl olurdu zamandan münezzeh değildir diyebilirsiniz bunu 

anlamak kolay değil! 

 

Allahın evreni yaratmadigini nerden çıkardın.Kuranda evrenin yani göğün yaratilmasindan bahseder

 

Ve biz, gökleri kurduk kudretle, onlardan daha üstününü, daha büyüğünü kurmaya da gücümüz yeter.(Zariyat.47)

 

 

Evrenin kaç milyar yılda yaratıldığını kimse bilemez bu tamamen gaybi bir konudur.

Bilinmeyen birşey hakkında yani Allah resulünün bildirmedigi  bir konuda hiç

bir alım cevap yazamaz.

 

Ancak sana ayetle  bir müjde vereyim.

 

Kıyamet günü bütün gizli şeyler ortaya serilir. (Tarık 9)

 

Yani aradığın cevapları kıyamet gününde bulacaksın.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...