Özden Kurt 0 Oluşturuldu: Eylül 10, 2013 Raporla Share Oluşturuldu: Eylül 10, 2013 Nisa Suresi 1. ayetin arapca okunuşu ve türkçe karşılığı şöyle; "halakakum min nefsin vahidetin = Tek bir nefsten yarttı sizi" "ve halaka minha zevceha = ve yarattı ondan(aynı nefsten) eşini onun" Ayette geçen "Nefs" kelimesi N-F-S kökünden olup, EGO / BENLİK / ÖZ gibi anlamları vardır. çoğul haliyle kullanırsanız NUFUS olarak okursunuz. "NEFS" sözcüğünün Türkçesi: "ÖZ / BENLİK" anlamına geldiğine göre ayette insanların aynı Özden yaratıldığından bahsediliyor diyebiliriz. Fakat kahir ekseriyet ulema bu benliğin (nefsin) ADEM olduğunu iddia etmişlerdir. ve Adem'in eşinin de onun kaburga kemiğinden yaratıldığını, bir hadis rivayetine dayanarak ileri sürmüşlerdir. Oysa ayette öyle bir anlatım göze çarpmıyor. Söz konusu hadis rivayetindeki Kaburgadan yaratılış mavalı da esasında Sümer metinlerine kadar uzanıyor. Bunların delillerini az sonra göstereceğim. ama ona geçmeden önce ayetteki Tek nefsten yaratılış üstünde durmak istiyorum biraz. "halakakum min nefsin vahidetin = Tek bir nefsten yarttı sizi" Ayette geçen NEFS kelimesinin ÖZ anlamına geldiğini, Tefsir ulemasının da bu ÖZ'ün Adem olduğunu ileri sürdüklerini söylemiştik. O halde biz insanlar, sadece Adem'den mi türedik diye sormak gerek. Yani havva'nın bu varoluşumuzda hiç mi fonksyonu yok. Bizi adem mi doğurdu ? Ya da Adem bölünerek mi bizi meydana getirdi. Nasıl oldu bu iş ? Ayette insanların türeyişi anlatılırken, havva'nın işin içine katılmaması bir çelişki değil mi ? ! Eğer bizler ADEM ve HAVVA'nın birlikteliğinden meydana gelen çocuklar isek, doğru ifade "tek bir nefs" değil, "Nefseyn: iki nefs" olmalı değil miydi ? Zira Tek nefsten yaratıldıysak ve o tek nefs = adem ise bu yaratılışta havvanın rolü yok demektir. ikinci mesele: Adem'in eşinin kaburgadan yaratılması nerden çıktı ? Aslında cevap basit. Tabiki israiliyat etkisiyle Tevrat'ın Genesis bölümünden çıktı. Ne diyor tevratta: "ve rab (allah) adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaratıp onu adem'e getirdi.'' Peki Tevrata nerden geldi bu masal ? Tabiki sümerlerden ! sümer metinlerinde insanın Topraktan yaratılışı anlatılırken ve Kadının da kaburga kemiğinden yaratıldığından bahsedilmektedir. sümerce NİNTİ = "kaburganın hanımı" demek. NİN = HANIM Tİ = KABURGA şeklinde okunur. Fakat burda çok önemli olan bir ayrıntı var: "Tİ" lafzı aynı zamanda "YAŞAM ÖZÜ" anlamında da kullanılıyor. kuvvetle Muhtemeldir Sümerdeki bu efsaneden esinlenerek genesis'i (tevratın yaratılış bölümünü) yazanlar "ÖZ anlamındaki Tİ sözcüğünü KABURGA sanarak kendi kitaplarına geçirdiler. Bizim muhammed'in sahabesi de bu anlatımı tevrattan kopyalayarak, sanki muhammedten duymuş gibi kur-an'ın tefsirinde kullandı. ve böylece günümüze kadar ulaştı. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 10, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 10, 2013 gönderildi Yani İslam dini de eskilerin masallarından başka bir değil, araya bir kaç arap anlayışı ve adeti sokuşturulmuş o kadar. Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Eylül 10, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 10, 2013 gönderildi # eLLahın nefsi vardır ve ölümlüdür çıkarsaması nefs (نَفْسٍ) arapçada "kendi, kendiliğin" demek. astana'tuke li nefsi (Taha 41 - 42) اصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي yetiştirdim seni kendim\nefsim için Link to post Sitelerde Paylaş
AhmetBaha 0 Eylül 11, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 11, 2013 gönderildi Eveet bu da gösteriyorki Cenabı Hak tüm kavimlere uyarıcılar peygamberler nebiler göndermiş ancak ahali bunları tam koruyamamış yada sapıklıkla inkar etmiş Cenabı Hak da onlardan sonraki kavimlere temel manaları aynı olan kitap ve suhuflar göndermiş Son din islam dır bundan sonrası kıyamet güzel noktaya değinmişsin aferin Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 11, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 11, 2013 gönderildi Eveet bu da gösteriyorki Cenabı Hak tüm kavimlere uyarıcılar peygamberler nebiler göndermiş ancak ahali bunları tam koruyamamış yada sapıklıkla inkar etmiş Cenabı Hak da onlardan sonraki kavimlere temel manaları aynı olan kitap ve suhuflar göndermiş Son din islam dır bundan sonrası kıyamet güzel noktaya değinmişsin aferin Nerede göndermiş? Sen hiç hayatında "Falan tanrı beni elçi seçti." diyen birini gördün mü? Hem neden elçi seçiyor bu tanrı? Çık ortaya adam gibi buradayım de, ne diye bir insanı başka bir insana inanmak zorunda bırakıyorsun? Hem beni neden elçi seçmiyor? 9-19 karım yok diye mi yoksa soygundan bana 5'te 1 pay ayıracaksınız demediğim için mi? Link to post Sitelerde Paylaş
tolonbey 0 Eylül 12, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 12, 2013 gönderildi İşte böyleee, Cehennem deye birşey yok ama,olsa, TANRININ ilk cehenneme atacağı kişiler peygamberler olurdu. Çünkü bu muazzam güce GALIZ IFTIRALAR YAPMIŞLARDIR. KENDİ UYDURDUKLARINI onun üstüne atmaktadırlar. Neymişler Allahın kullarıymışlar. İftiracı kullar. Dede Link to post Sitelerde Paylaş
Özden Kurt 0 Eylül 12, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Eylül 12, 2013 gönderildi Adem ve Havva iki ayrı benlik-kişilik ise ve tüm insanların bu ikilinin birlikteliğinden türediği söyleniyorsa, söz konusu ayette neden sizi iki benlikten (nefseyn) oluşturdu-yarattı demiyor da, tek benlikten (Nefsi vahide) yarattı diyor ? Eğer tek benlik = Adem ise, Habili, kabili... doğuran da Adem demek olmuyor mu ? Bu ifadeye göre, Tüm insanlar Havvaya gerek olmaksızın Ademden türemiş olmuyor mu ? Sormak istediğim soru tam olarak buydu ! Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Eylül 12, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 12, 2013 gönderildi (düzenlendi) Dostum Özden Kurt soruna şöyle cevap vereyim, ademi neden yarattı? Çamurdan şekil vererek yarattı. sonra bu tek nefsi nerden elde etti adem. Secde 9 a bakalım bi. Sonra (Allah), onu dizayn etti ve onun içine (vechin, fizik vücudun içine) ruhundan üfürdü ve sizler için sem'î (işitme hassası), basar (görme hassası) ve fuad (idrak etme hassası) kıldı. Ne kadar az şükrediyorsunuz. Hım yani ademin nefsi deel ve hatta allahın ruhu bahsettiğiniz nefsin kaynağı. Hani yarattığı hiç bir şey ona benzemez der ya geçelim. Nefsten çamur mamurdan şekil vermeden havvayı ademden nasıl yatamış fiziken? Kuranda buna dair hiç bir açıklama yok. Elimizde nefsinden yarattı klişesi var.Engse Hoholun masajına dikkate alsaydın ademden (ademin kendinden) yarattı sonucunuda bulurdun. Yani nefs öyle özü, kişiliği, ruhu demek deel bu cümlede. Fiziki varlığını havvanın nasıl elde etmiş bakem? İçine ruhunu üfleyerek can verdiği (demekki tanrının ruhu bu işe yarıyor)yarattığı çamurdan ademciğin kendinden yaratmış. Anlamak zor deel mi tevrattan çalıntı, tutarsızlık dolu masalları ikinci baskısıda iyice saçma sapan hallerinde kopuk kopuk, mantık dışı görmek? yok zor deel,insanlığın ikisinden ensestle türediğinide yazar nisa birde. Nefis ya da Nefs (نفس), Arapça kökenlidir, sözlükte ruh, bir şeyin kendisi, akıl, insan bedeni, ceset, kan, azamet, arzu ve kötü istekler gibi manalara gelmektedir. Sevgi saygımla... Eylül 12, 2013 tarihinde e-teist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Özden Kurt 0 Eylül 12, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Eylül 12, 2013 gönderildi (düzenlendi) Nefsten çamur mamurdan şekil vermeden havvayı ademden nasıl yatamış fiziken? Kuranda buna dair hiç bir açıklama yok. Elimizde nefsinden yarattı klişesi var.Engse Hoholun masajına dikkate alsaydın ademden (ademin kendinden) yarattı sonucunuda bulurdun. Yani nefs öyle özü, kişiliği, ruhu demek deel bu cümlede. Sen de keşke benim yazdıklarımı dikkate alsaydın, zaten Engse Hohol'un söylediği gibi bir sonuca vardığımın ve sorumu o noktadan hareketle sorduğumun farkında olurdun kahir ekseriyet ulema bu benliğin (nefsin) ADEM olduğunu iddia etmişlerdir. O halde biz insanlar, sadece Adem'den mi türedik diye sormak gerek. Eğer tek benlik = Adem ise, Habili, kabili... doğuran da Adem demek olmuyor mu ? Bu ifadeye göre, Tüm insanlar Havvaya gerek olmaksızın Ademden türemiş olmuyor mu ? Eylül 12, 2013 tarihinde Özden Kurt tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
e-teist 0 Eylül 12, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 12, 2013 gönderildi Dostum Özden Kurt; yanlış anlamışım demekki, özür. Belki şöyle katkı sunabilirim, Aslında kadın erkek olmadan çoğalabilirken(klonlama) erkekten türeme iddiası belirttiğin üzere aslolan dişilikken çoğalmada erkek egemen bakışın bilimle uyuşmayan hikayesi olarak dinlerce sunulmakta. Ancak doğada sadece dişi türler varolsada(bir yılan türü gibi) üreyebilen erkeğe ihtiyaç duymadan, insan dnaları yarısını anne, yarısını babadan alarak bir bütün oluşturmakta. Bunuda kadın vücudu içinde gerçekleştirebilirken, erkek kadın gibi doğurma özelliğine sahip değilken erkekten türeme masalı oldukça komik kaçmakta. Sonuçta çamurdan erkek, erkekten kadın yapan tanrı herkesi erkekten yaratmış sonucu bilimsel değilsede dinsel olarak elimizde kalan sonuçtur. Sevgi saygımla... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts