Jump to content

Bir ayet hakkında sorgulama


Recommended Posts

55:33 Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin çevresinden çıkıp gitmeye gücünüz yeterse geçin gidin.Ama bir güç olmadan geçemezsiniz.

Kur'an her nedense göklerin aşılamaz olduğunu söylemiyor.Göklerin dışında tanrının oturduğunu ve cennetin orada olduğunu da söylemiyor.İlginçtir ki göğü geçip onun ötesine çıkabileceğimizi söylüyor.Bunun için bir güce ihtiyacımız olduğunu da söylüyor.

Bu ayet hakkındaki yorumları bekliyorum.İleride belki böyle başka ayetler de paylaşırım bu konu altında.Ateist bakışıyla yapacağınız yorumları bizden esirgemeyin.

Bir sonraki ayeti de paylaşayım:

55:34 O hâlde, Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu ayette allah, dünyanın dışına çıkılabileceğini ancak bunun için süper güçlü roket motorları yapmak gerektiğini 1500 yıl öncesinden müjdelemiş.

Hiç bir müslüman aradan geçen onca zamanda buna yönelik tek bir atım atamamış olmasına rağmen hristiyan ülkelerin çoktan bu konuları aşmış olması da ''müslümanların tembellği'' yada kuranı okumamış olmasından kaynaklanmaktadır.

Bu mu bekledğin tarzda yorum?

Ben bu ayette yorumlamaya değer başka bişey bulamadım. ağız-açık bakılacak mucize arıyorsan böyle yorumlanır en fazla.

tarihinde ad hominem tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu ayette allah, dünyanın dışına çıkılabileceğini ancak bunun için süper güçlü roket motorları yapmak gerektiğini 1500 yıl öncesinden müjdelemiş.

Hiç bir müslüman aradan geçen onca zamanda buna yönelik tek bir atım atamamış olmasına rağmen hristiyan ülkelerin çoktan bu konuları aşmış olması da ''müslümanların tembellği'' yada kuranı okumamış olmasından kaynaklanmaktadır.

Bu mu bekledğin tarzda yorum?

Ben bu ayette yorumlamaya değer başka bişey bulamadım. ağız-açık bakılacak mucize arıyorsan böyle yorumlanır en fazla.

Mucize falan aramıyorum.Tek bir ayet mucizevi olsa bile bir şey ifade etmez.Sadece gerçeğe olan uyumunu göstermek istiyorum.

Müslümanlar bu ayete bakarak bir şey geliştiremezler.Ayet böyle bir şey tarif etmiyor.Sadece ilginç bir şekilde göğü çıkıp gidebileceğimizi ama bunun için bir güce ihtiyacımız olduğunu söylüyor ve bu ilginç.Kur'an'ın yazarı ne demeye çalışmış olabilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'ın yazarı ne demeye çalışmış olabilir?

Sen söyle.Sana bu ayetin üzerinde düşünmeye değer olduğunu düşündüren nedir?

Göklerin ve yerin çevresinden çıkıp gitmeye gücünüz yeterse geçin gidin.Ama bir güç olmadan geçemezsiniz.

Kim, ne maksatla yazmış bilemiyorum ama aptal birisi tarafıdan yazıldığı hemen anlaşılıyor.

Nitekim ''gücünüz yeterse çıkın'' dedikten sonra ''ama bir güç lazım'' demesi gayet get gereksiz bir cümle sarfiyatı olmuş.

Birinci cümleden anlıyoruz zaten bir güce gerek olduğunu.

Yine de bu ayetin asıl amacının bir ''meydan okuma'' olduğu belli. tıpkı ''hadi yapabiliyorsan güneşi batıdan doğur'' yada ''bir sinek yap ta görelim'' gibi bu da alllah ile sidik yarışına girmek isteyebilecek olanlar için bir meydan okuma olarak yazılmıştır. ''gücün yetiyorsa çık ta görelim'' gibi...

tarihinde ad hominem tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine aynı sürede yani Rahman süresi

26. Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak.

27. Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak.

Öncelikle 27. ayetten anlaşıldığına göre dünya hiç bir zaman yok olmayacak itibariyle evrende yok olmayacaktır. Kıyamet günü dünya parçalanacak bilmem ne olacak diyen din adamının alnını karışlarım. Ayrıca yemişim bilmem ne bilim adamını; yok evren genişliyormuş, yok patlayıp yok olacakmış yürü git yürü git lan haayt...

26. ayete bakınca:

Yok olmak ne demek?

Bir daha hiç olmamaktır.

Hani ahret yaşamı ne oldu?

Ayette ahrette yeniden dirilmek üzere yok olacaktır demek daha doğru olmaz mıydı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

bizon desem kırılmazsın ama sana öküz desem alınırsın oysa ikiside öküz aslında. Şimdi senin nick'ine bakınca sana ne desem boş kalır gibi geliyor ama neyse...

bak kendin diyorsun ölecek olmalı, kendin bu büyük hayatı gözlerinle görüyorsun ancak hatada ısrar ediyorsun! Ayette yok olacak diyor, şimdi kalkıp kıvırarak halkı kandırmak için aşağılık etmek hiç kimseye yakışmaz!

Yücelerden yücedir sözü, sana nelerden üstün olduğunu çağrıştırıyor?

Keklikten, kartallardan, el ilahtan, lat tan, uzzadan, uzundan kısadan sana neden üstün olduğunu çağrıştırıyor?

Yani sence Allah kendisini hangi yüceler ile kıyaslıyorda kendisinin onlardan üstün olduğunu savunuyor?

Cevap vermek istiyorsan cevap ver. Bana öyle geliyor, yok böyle olabilir gibi sözlerle cevap verilmez!

Burada tüm din savunucularına belirtiyorum: Halkı kandırıyorsunuz, gün gibi ortaya çıkmış açıkları kıvırtarak düzeltmeye çalışmayın.

Abdülaziz Bayındır hoca gibi bir mert ve delikanlı olun, adam hiç değilse yanlışsa bu yanlış arkadaş diyor.

tarihinde iruni tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bizon desem kırılmazsın ama sana öküz desem alınırsın oysa ikiside öküz aslında. Şimdi senin nick'ine bakınca sana ne desem boş kalır gibi geliyor ama neyse...

bak kendin diyorsun ölecek olmalı, kendin bu büyük hayatı gözlerinle görüyorsun ancak hatada ısrar ediyorsun! Ayette yok olacak diyor, şimdi kalkıp kıvırarak halkı kandırmak için aşağılık etmek hiç kimseye yakışmaz!

Arapça bilmememe rağmen ayetteki fani kelimesinin ölümlü anlamına geldiğini biliyorum.Kaldı ki yok olacak yazsa bile diğer ayetlerden anlarım ki bu dünyadaki yok olmadan söz ediliyor.Ayetleri diğerlerinden izole edip yorumlamaya uğraşma.

Allah'ın kendisini başka bir şeyle kıyaslaması garip mi?Allah diğer her şeyden daha merhametli,daha bilgili ve daha üstündür.Bu kıyaslama hoş değil mi?Size ezberletileni söyleyip duruyorsunuz.

İster bizon de ister öküz.Öküz kötü bir şey mi ki?Güçlü,kuvvetli bir canlı.Keşke ben de öyle olsam. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamayacağını söylemiştim ki anlamıyorsun!

Bir ayet diğer ayete karşı ters düşüyorsa birbirleriyle çelişiyorlar demektir.

Tanrı kelamınde çelişki olmamalıydı!

Bak yalan söyleme, halkı kandırmaya çalışma! Yav adam domatesin üzerine photoshop ile Allah yazmış işte mucize diye halkı kandırıyor.

Be tarrağımın anteni ne geçecek eline ha? Yani neden yalan dolana başvuruyorsun bir kere yaptığın iş sahtekarlık

Şimdi sende benzer bir yola başvuruyorsun, diyanet ve diğer yorumcuların yorumlamasın bakltım "fani" demiyorlar "yok olacak" diyorlar. <b>Yok olmak ne demek?

27. ayette ne diyor?

Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak.

İnsanlar yok olacak ama Tanrı'nın zatı baki kalacak, olay nerede geçiyor, dünyada. Demek ki dünya yok olmayacak ancak insanlar bir şekilde yok olacaklar.

Eğer 27. ayet 26. ayete doğrulayıcı anlamda destek olmasaydı kıvırmana müsade edebilirdim ama dikkatli ol, okuduğunu anla!

Allah kendisini yarattığı şeylerle kıyaslaması son derece garip tabii. Telefonun işletim sistemini yazan programcı ben işletim sistemlerimden üstünüm derse saçmalığın daniskası olmaz mı?

Öyle şey olur mu?

Yine 27. ayette putculuk anlayışıda var ancak o kısmını eleştirmeyeceğim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamayacağını söylemiştim ki anlamıyorsun!

Bir ayet diğer ayete karşı ters düşüyorsa birbirleriyle çelişiyorlar demektir.

Tanrı kelamınde çelişki olmamalıydı!

Bak yalan söyleme, halkı kandırmaya çalışma! Yav adam domatesin üzerine photoshop ile Allah yazmış işte mucize diye halkı kandırıyor.

Be tarrağımın anteni ne geçecek eline ha? Yani neden yalan dolana başvuruyorsun bir kere yaptığın iş sahtekarlık

Şimdi sende benzer bir yola başvuruyorsun, diyanet ve diğer yorumcuların yorumlamasın bakltım "fani" demiyorlar "yok olacak" diyorlar. <b>Yok olmak ne demek?

27. ayette ne diyor?

Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak.

İnsanlar yok olacak ama Tanrı'nın zatı baki kalacak, olay nerede geçiyor, dünyada. Demek ki dünya yok olmayacak ancak insanlar bir şekilde yok olacaklar.

Eğer 27. ayet 26. ayete doğrulayıcı anlamda destek olmasaydı kıvırmana müsade edebilirdim ama dikkatli ol, okuduğunu anla!

Allah kendisini yarattığı şeylerle kıyaslaması son derece garip tabii. Telefonun işletim sistemini yazan programcı ben işletim sistemlerimden üstünüm derse saçmalığın daniskası olmaz mı?

Öyle şey olur mu?

Yine 27. ayette putculuk anlayışıda var ancak o kısmını eleştirmeyeceğim.

Baki kalma ve insanın yokolması konusundaki yorumun için bir şey demeyeceğim.Bu senin yorumun.

Kıyas için verdiğin örneğe gelince.Geçenlerde Bilim-Teknikte gelişmiş yapay zekaların ancak 3-4 yaşlarındaki bir insanın beyin işlevlerine sahip olduğunu okudum.İnsan yapımı yazılımlarla gerçek insanları karşılaştıran bu araştırmanın 'saçmalığın daniskası' olduğunu TÜBİTAK'a iletirsen ve bir daha dergilerinde bu tür saçma şeylerin yayınlanmaması gerektiğini söylersen sevinirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle belirteyim mesleğim teknoloji dolayısıyla ben teknoloji uzmanıyım.

Yapay zeka nedir açıklayayım.

Yapay zeka bir olay karşısında mevcut yani bilinen seçenekleri değerlendirerek hareket eden bir yazılımdır. Yazılım olması kesin şart çünkü donanıma bilgi eklemek için yazılım gereklidir.

Bir işlemci yazılım olmazsa ne yapacağını bilemez!

Organik zeka ise bir olay ile karşılaştığında daha önce benzeri görülmemiş çözümler üretebilir ancak bunu bir yazılım hiç bir zaman yapamaz, yapması da hiç bir zaman mümkün olmayacaktır!

Bilim dükkanı olarak gördüğünüz tübitak'ın bir işletim sistemi dahi üretecek kapasitesi yok! En son Linux işletim sistemini değiştirerek biz işletim sistemi yaptık diye ortalıktaydılar.

Tübitak, Türkiye için bir uçak dahi üretememiştir.

Tübitak bugüne kadar dünyaya ışık olacak ne yapmıştır?

Tübitak ne yapıyor onu dahi vatandaş bilmiyor çünkü bilimsel hiç bir şeyleri daha duyulmuş değil!

Tübitak yan gelip yatma yerimidir nedir ben anlamış değilim.

Tübitak'dan bana bahsetme kimden bahsedersen bahset hatta dinden bahset dinlerim gardaş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

55:33 Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin çevresinden çıkıp gitmeye gücünüz yeterse geçin gidin.Ama bir güç olmadan geçemezsiniz.

Kur'an her nedense göklerin aşılamaz olduğunu söylemiyor.Göklerin dışında tanrının oturduğunu ve cennetin orada olduğunu da söylemiyor.İlginçtir ki göğü geçip onun ötesine çıkabileceğimizi söylüyor.Bunun için bir güce ihtiyacımız olduğunu da söylüyor.

Bu ayet hakkındaki yorumları bekliyorum.İleride belki böyle başka ayetler de paylaşırım bu konu altında.Ateist bakışıyla yapacağınız yorumları bizden esirgemeyin.

Yorumunuzda, gene bir cahiliye ayetinden pozitif bilime uygunluk, hatta öncülük çıkarma çabası görüyorum. Hala cin, melek, iblis, ifrit gibi, Allah "ki kendisi de bunlar gibi manevi bir varlıktır" eliyle evreni çekip çeviren hurafe varlıklara inanacaksınız, hem de bilimsel arayışlar içerisinde olacaksınız veya böyle tavırlar sergileyeceksiniz. Nasıl oluyor bu iş?..

Allah sizin dediğiniz gibi demiyor. O: "Ey cin ve insan sürüleri, sizler benim aciz, güçsüz zavallı yaratıklarımsınız, yerin ve göklerinden çıkıp gitmeye gücünüz yetiyorsa, haydi aşında göreyim. Nah geçersiniz. En güçlü, pardon tek güçlü benim, süpermeni bile ben yarattım." diyor veya demek istiyor.

..."Göklerin ve yerin çevresinden çıkıp gitmeye"... Yeri anladık da, göklerin yani evrenin çevresinden nasıl çıkıp gideceğiz. Çevresinden çıkmayı bırak, nasıl ulaşacağız. Ki ötesi zaten manevi alem, en üste de sen varsın. Nasıl çıktıysan bir kere çıkmış, oraya da kurulmş ahkam kesip duruyorsun. Bizim buralarda senin gibilere; sen ya dayak yememişsin, ya da sayı saymasını bilmiyorsun." derler.

"Göklerin dışında tanrının oturduğunu ve cennetin orada olduğunu da söylemiyor"diyorsunuz. aşağıdaki ayetlerde geçen "göktekinin" ifadeleri kimi kastediyor acaba? Ki bu ifade göklerin dışını ifade etmediği için haksız da sayılmazsın.

Mülk 16.

"Göktekinin sizi yere geçirivermeyeceğinden emin mi oldunuz? (O zaman) bir de bakarsınız yeryüzü şiddetle çalkalanıyor."

Mülk 17.

"Yahut göktekinin, üzerinize taş yağdıran rüzgâr göndermeyeceğinden mi emin oldunuz? O zaman, uyarım nasılmış bileceksiniz!"

Bir sonraki ayeti de paylaşayım:55:34 O hâlde, Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

Nimetleri boşver de, yalancılık ve yalanlama konusunda sen sana yetersin Rab, bize hiç gerek yok. Yukarıdaki "Rahman 55/3" ayetinde, cinlere nah aşarsınız diyorsun. Aşağıdaki "Mülk 5." ayetinde ise, Melekler katına kadar yükselerek onlara kulak misafiri olup, gaybi bilgi hırsızlığı/ajanlığı yapan şeytanları yıldızlarla taşlıyorsun.

Mülk 5.

"Andolsun biz, en yakın göğü kandillerle donattık. Onları şeytanlara atılan taşlar yaptık ve (ahirette de) onlara alevli ateş azabını hazırladık."

Bilim arayacaksınız bu ayette arayabilirsiniz. Bakın, göklerin sınırları delik deşik, adeta yol geçen hanına dönmüş. Bu da demek oluyor ki, bir gün insanoğlu da bu sınırları aşacaktır. Kuran buna işaret etmiş falan filan diyebilirsiniz. Sallayın gitsin, yalandan kim ölmüş...

Anlaşılan o ki; yalancılık, inkar ve yalanlama konusunda da Allah ve inançlı kulları birbirlerini aratmıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın ilmini alimlerin veya peygamberin ilmiyle sınırlama.O'nun ilmi sınırsızdır.

Yine de merak ettim.Ne demiş alimler bu ayete?

Elmalılı tefsiri diyanet meal sitesinde var. Diğer tefsirleri internette bir araştır kitap olarak.

Kur’an-ı kerimi herkes anlayamaz

Hazret-i Ebu Bekri Sıddık, (Kur’an-ı kerimi kendi reyimle, kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler?) buyurmuştur. (Şir’a)

Bak Hz Ebubekir bile bu şekilde tefsirden çekinmiş biz nasıl çekinmeyiz?

Sual: Kur’an-ı kerimi herkes anlayabilir mi, yoksa Resulullah efendimizin açıklaması şart mıdır? Bir de, meal okumakla anlaşılabilir mi?

CEVAP

Kur’an-ı kerimi tam olarak yalnız Resulullah anlamıştır. Çünkü muhatabı Odur. Kur’an Ona gelmiştir. Ondan başkası tam anlayamaz. Onun için Allahü teâlâ buyuruyor ki:

(İnsanlara açıkla diye Kur’anı sana indirdik.) [Nahl 44]

Açıklamak, âyet-i kerimeleri, başka kelimelerle ve başka suretle anlatmak demektir. Bırakın bizleri, ümmetin âlimleri de, âyetleri anlayabilselerdi ve kapalı olanları açıklayabilselerdi, Allahü teâlâ Peygamberine, sana vahy olunanları tebliğ et der, açıklamasını emretmezdi. Bu ve benzeri âyetlere rağmen, (Resulullah Kur’anı getirmekle işi bitmiştir, o bir postacı idi) diyen mezhepsiz türediler vardır. Eshab-ı kiram, ana dilleri Arapça olduğu halde, bazı âyetleri anlayamayıp, Peygamber efendimize sorarlardı. Resulullah, Kur’an-ı kerimin tefsirini Eshabına bildirmiştir. Eshab-ı kiramın bildirdiğinden başka türlü söyleyenler, dalalete, hatta küfre düşer. Tefsir, yoruma değil, nakle dayanır.

M. Masum-i Faruki hazretleri buyuruyor ki:

Bir gün Peygamber efendimiz, Hazret-i Ebu Bekir’e ince marifetleri, onun seviyesine göre anlatıyordu. Yanlarına Hazret-i Ömer gelince, konuşma üslubunu onun da anlayacağı şekilde değiştirdi. Hazret-i Osman gelince, yine konuşma tarzını değiştirdi. Hazret-i Ali de gelince konuşmasını, hepsinin anlayacağı tarzda değiştirdi. Resulullahın her defasında konuşma üslubunu değiştirmesi, oradaki zatların istidatlarının farklı oluşlarından meydana gelmiştir. (1/59)

Hadis-i şeriflerde, (Benden sonra Peygamber gelseydi, Ömer olurdu), (Osman’ın şefaati ile Cehennemlik 70 bin kişi sorgusuz Cennete girecek) ve (Ben ilmin şehriyim Ali de kapısıdır) buyuruldu. Her üçü de bu derece yüksek olduğu ve Arabiyi çok iyi bildiği halde, Hazret-i Ebu Bekir’e anlatılan tefsiri bile anlayamadılar. Çünkü Peygamber efendimiz herkese derecesine göre anlatıyordu.

İki hadis-i şerif meali:

(İnsanlara akıllarına, anlayışlarına göre söyleyin, inkârcı olmasınlar, Allah’ı ve Resulünü yalanlamasınlar.) [buhari]

(Aklın alamayacağı şeyi söylemek, fitneye sebep olabilir.) [İbni Asakir]

Şahsi görüşe göre tefsir yapmanın büyük zararını iyi bilen Hazret-i Ebu Bekir, (Kur’an-ı kerimi kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler) buyurmuştur. (Şir’a)

Kur’an-ı kerimi, Arapça bilen de tam anlayamaz. Dil bilmek ayrı, ilim bilmek ayrıdır. Türkçe bilen, tıp, hukuk, fen bilgisini anlayabilir mi? Hadis-i şerifte, (Kur’an, Allah’ın metin ipidir. Manalarının hepsi anlaşılmaz) buyuruldu. Kur’an-ı kerim çok veciz olup, bitmez tükenmez manalarının bulunduğu, bütün manaları bildirilse bile, yazmak için kağıt ve mürekkep bulunamayacağı şöyle bildirilmektedir:

(De ki, Rabbimin [hikmetli] sözleri için, denizler mürekkep olsa, bir o kadar daha deniz ilave edilse, denizler tükenir, Rabbimin sözleri tükenmez.) [Kehf 109]

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...