Jump to content

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır?


Recommended Posts

Düzelteyim.Bilinmek istemesi falan hadislerde geçer.

İnsanları sonsuza kadar yapmak İÇİN yaratmadı.Herkesin özgür iradesi var.Reddedebilir misin özgür iradeni?Seçim sana kalmış.Zalim biri mi olacaksın şefkatli biri mi?

Videoyu da izle derim.En azından o kısmını.Değişik bir bakış açısı.

Nasıl sonsuza kadar yakmak için yaratmadı? İnsanların büyük bir kısmını sonsuza kadar yakmayacak mı bu Allah Kuran'a göre? Ayrıca iyiveya kötü olmak değil ana kriteri, Muhammed'e inanıyor mu inanmıyor mu temel kriter. Muhammed'e yalancı dediğin anda istersen dünyanın en iyi insanı ol, farketmiyor, sonsuza kadar kuzu çevirme yapıyor.

Kuran'a göre bakarsan özgür irade falan da yok, kafasına göre istediğine hidayet veriyor, istemediğine vermiyor. Ayrıca daha insanlık ortada yokken bir de herşeyi bir deftere yazmış(Levh-i Mahfuz). Kimin ne yapacağı o defterde yazıyormuş.

Yahu iman et cehenneme gitme. Suçun cezası işte. İman etmezsen cehenneme gidersin. İman edersen günahların da olsa Allah affeder cennete gidersin. Haşa Allah'la inatlaşmanın mantığı nedir? Bizim yaratıcımıza kafa mı tutacağız?

Muhammed'e mi? Neden iman edeyim? Adamı ne gördüm, ne de tanıdım. Gerçi görsem de inanmazdım.

Sen benim ne demek istediğimi hala anlamamışsın, çok sığ düşünüyorsun.

Sonsuz kudreti olan bir tanrı niçin sonsuza kadar yakacağını bile bile bir insan yaratır? Nedir amaç, nasıl bir mantık var burada?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 274
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Verdiğin ayetlerde bahsedilen kişilik müşrik bir kişilik.Bunu gösterdim.Affedilmeyecek tek günah şirk diyen ayeti de hesaba katıp düşünmek gerek.Noktaları birleştirebilirsek sorun kalmaz.

Şeytani şüphe dedin aklıma geldi.Al sana bir video: http://www.ted.com/t...l_to_faith.html

Bazen benimde anlayamadığım yerler oluyor.Bu durumda biraz zaman tanı kendine.Rabbim bilgimi arttır de.

20:114 Gerçek Yönetici olan ALLAH çok yücedir. Sana vahyi tamamlanmadan önce Kuran'ı (anlamak için) acele etme ve, 'Rabbim, bilgimi arttır,' de.

Sayın Bizon,konumuz İslam dışında olup da başka bir inanca sahip olan iyi bir insanın ahirette hükmünün ne olacağı.Paylaştığımız ayetlerde siz Allah'ın şirk(ortak) koşanlar dışında herkesi affedebileceğini ifade ettiğini belirterek iyi bir insanın hakkının yenmeyeceğini bir Müslüman gibi yaptıklarıyla değerlendirileceği düşüncesini savunuyorsunuz.Allah şirki affetmiyor, şirkin içeriğine baktığımızda ise örneğin bir Ateist Allah'ı inkar ettiği onun yerine maddeyi koyduğu için şirke düşmüş oluyor.Tam da bu noktada bir Ateis'in dünyada bir Müslüman'dan çok daha iyi bir insan olması Allah'ın nazarında hiçbir anlam ifade etmiyor.Bu durum şuna benziyor, bir makama bir insanı sınavla alacaklar, sınava giriyorlar Ateist biri başarılı, Müslüman başarısız oluyor ama Ateist inanmadığı için gösterdiği başarı boşa gidiyor.Allah'ın söylediği tam da bu değil mi? Sayın Bizon, noktaları birleştirdiğinizde her anlam yerine oturacak,oturuyor diyorsunuz ya, ben taklidi imandan sorgulayıcı imana geçmek isterken yani başka bir tabirle noktaları birleştirdiğimde imandan çıktım.Ezbere hiçbir sorun yoktu, imanlıydım, düşünmeye başlayınca ipler koptu.Bunu anlamanız ve benim de size anlatmam gerçekten zor. :)
Link to post
Sitelerde Paylaş

Secde/13. Eğer dileseydik, herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, “Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım” sözüm gerçekleşecektir.

Evet, bir tanrı neden kendi kendine "Cehennemi insanlarla ve cinlerle dolduracağım." diye yemin eder? Sadist midir, canı mı sıkılmıştır? Nedir derdi?

Hem merhametli olduğunu iddia etmek hem de yakmak için insan yaratmak çelişki değil de nedir?

İşte bunlar hep işsizlik.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ha birde tanrı herhangi bir insanı yaratırken baştan işte bu kötülük yapıp cehenneme gidecek cehennemi yarattık bari boş kalmasın diye böyle yapayım demiyor...

bütün insanları cenneti için yaratıyor ve onlara cenneti hakedecek iyilikler yapmaya çağırıyor...

bu çağrı her insanın vicdanındaki sestir...

bu sese kulak vermeyenler iyliklerden uzaklaşıp kötülükleri yapmaya devam ettikleri sürece sıkıntıdan ızdıraptan kurtulamıyorlar...

ebediyyen dediği işte yaşadıkları müddetçe anlamında...

önceden kimin iyi kimin kötü olacağı belli değil...

belli olsun diye bu hayat ve ölümü düzenlemiş...

isteseydi tanrı herkesi zorla iyi yapardı aynı melekler gibi kötülük yapamazdık...

ama insana özgür iradeyi vermeyi seçmiş...

tanrının bir suçu var sa o da insana özgürlüğünü vermesidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Bizon, noktaları birleştirdiğinizde her anlam yerine oturacak,oturuyor diyorsunuz ya, ben taklidi imandan sorgulayıcı imana geçmek isterken yani başka bir tabirle noktaları birleştirdiğimde imandan çıktım.Ezbere hiçbir sorun yoktu, imanlıydım, düşünmeye başlayınca ipler koptu.Bunu anlamanız ve benim de size anlatmam gerçekten zor. :)

Konu dışı ama; ben de bu şekilde imandan çıkmıştım. Dogmaları rasyonalize etme ve inançları bilime konforme etme girişimlerim tanrısızlıkla noktalandı.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ha birde tanrı herhangi bir insanı yaratırken baştan işte bu kötülük yapıp cehenneme gidecek cehennemi yarattık bari boş kalmasın diye böyle yapayım demiyor...

bütün insanları cenneti için yaratıyor ve onlara cenneti hakedecek iyilikler yapmaya çağırıyor...

bu çağrı her insanın vicdanındaki sestir...

bu sese kulak vermeyenler iyliklerden uzaklaşıp kötülükleri yapmaya devam ettikleri sürece sıkıntıdan ızdıraptan kurtulamıyorlar...

ebediyyen dediği işte yaşadıkları müddetçe anlamında...

önceden kimin iyi kimin kötü olacağı belli değil...

belli olsun diye bu hayat ve ölümü düzenlemiş...

isteseydi tanrı herkesi zorla iyi yapardı aynı melekler gibi kötülük yapamazdık...

ama insana özgür iradeyi vermeyi seçmiş...

tanrının bir suçu var sa o da insana özgürlüğünü vermesidir...

Bir insanın mantıksal çıkarımları ona tanrının olmadığını söylüyorsa ve ömrünü bu şekilde tamamlıyorsa yaratıcı sırf kendisine inanmadığı için neden insanı yakıyor. Yani sen mantıksal çıkarımlarınla tanrının var olduğu sonucuna varabilirsin ve ömrünü bu şekilde tamamlayabilirsin. Nasıl ki sen varolduğu sonucuna vardığın zaman yokmuş gibi davranamayacak isen aynı şekilde bir ateist de varolmadığı sonucuna vardığında sanki varmış gibi davranamaz. Demek istediğimi biraz olsun anlıyabiliyormusun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu dışı ama; ben de bu şekilde imandan çıkmıştım. Dogmaları rasyonalize etme ve inançları bilime konforme etme girişimlerim tanrısızlıkla noktalandı.

Kuran'ın ilahı bana/bize insanlara bu aklı veren ilah olamaz!Bir yaratıcı Kuran'daki gibi bir avam olamaz. Not:''avam'' kelimesini gerçek manada hayattaki avama karşılık gelen insanları aşağılamak için kullanmadım,bir tesbiti dile getirmek için duyulan kelime ihtiyacından.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir insanın mantıksal çıkarımları ona tanrının olmadığını söylüyorsa ve ömrünü bu şekilde tamamlıyorsa yaratıcı sırf kendisine inanmadığı için neden insanı yakıyor. Yani sen mantıksal çıkarımlarınla tanrının var olduğu sonucuna varabilirsin ve ömrünü bu şekilde tamamlayabilirsin. Nasıl ki sen varolduğu sonucuna vardığın zaman yokmuş gibi davranamayacak isen aynı şekilde bir ateist de varolmadığı sonucuna vardığında sanki varmış gibi davranamaz. Demek istediğimi biraz olsun anlıyabiliyormusun.

anlayabiliyorum ve bence tanrı eğer cezalandıracak sa seni bundan dolayı cezalandırmayacak...

yapmış olduğun yada yapmakta direttiğin kötülüklerden dolayı cezayı hakedersin...

arada bir herkes hata yapabilir ama önemli olan bunları tekrarlamama için gayret edip iyi ve dürüst biri olmaya çalışmaktır...

eğer hayatının genelinde iyi biri olmayı başarabilirsen tanrı senin teolojik çıkarımlarındaki eğer varsa hatalarını da affedecektir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

anlayabiliyorum ve bence tanrı eğer cezalandıracak sa seni bundan dolayı cezalandırmayacak...

yapmış olduğun yada yapmakta direttiğin kötülüklerden dolayı cezayı hakedersin...

arada bir herkes hata yapabilir ama önemli olan bunları tekrarlamama için gayret edip iyi ve dürüst biri olmaya çalışmaktır...

eğer hayatının genelinde iyi biri olmayı başarabilirsen tanrı senin teolojik çıkarımlarındaki eğer varsa hatalarını da affedecektir...

Sayın Kireç, senin ilahın Kuran'daki ilahtan çok daha merhametli,bilinçli,sevimli.Bak hemen ilgimi cezbetti, saygı duyulmayı hak eden biri. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

ha birde tanrı herhangi bir insanı yaratırken baştan işte bu kötülük yapıp cehenneme gidecek cehennemi yarattık bari boş kalmasın diye böyle yapayım demiyor...

bütün insanları cenneti için yaratıyor ve onlara cenneti hakedecek iyilikler yapmaya çağırıyor...

bu çağrı her insanın vicdanındaki sestir...

bu sese kulak vermeyenler iyliklerden uzaklaşıp kötülükleri yapmaya devam ettikleri sürece sıkıntıdan ızdıraptan kurtulamıyorlar...

ebediyyen dediği işte yaşadıkları müddetçe anlamında...

önceden kimin iyi kimin kötü olacağı belli değil...

belli olsun diye bu hayat ve ölümü düzenlemiş...

isteseydi tanrı herkesi zorla iyi yapardı aynı melekler gibi kötülük yapamazdık...

ama insana özgür iradeyi vermeyi seçmiş...

tanrının bir suçu var sa o da insana özgürlüğünü vermesidir...

İylilk, kötülük, özgür irade meselelerine girmeden, Bu Allah yarattığını insanın ne olacağını bilmiyor mu? Yakacağını bile bile insan yaratmak nasıl bir şeydir?

Canı sıkılan ve kötü kalpli bir çocuk mu bu tanrı? Meleklerin devamlı kendisini pohpohlamasından mı bıkmış? Ben insanlar yaratayım, aralarından da bazılarını falan kişiye inanmadığı için sonsuza kadar yakayım mı demiş?

Zaten amacı da baştan belli, insan yaratıp saptırmak ve sonsuza kadar yakmak.

Nahl/93. Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Bak, dileseymiş tek ümmet yaparmış, ama yapmamış, istememiş. Neden? Bana göre canı insan yakmak istemiş.

Ayrıca ayet bile kendi içinde çelişkili. Hem dilediğimi saptırırım, dilediğimi doğru yola iletirim diyor hem de yaptıklarınız için sorguya çekeceğim diyor. Bu saçmalık, çelişki değil de nedir?

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bütün samimiyetimle söylüyorum şu yukarıdaki ayette ortaya çıkan çelişkiyi ve buna benzer sayısız çelişkiyi mantıklı bir şekilde anlaşılır bir manada yorumlamaya ,hikmetini anlamaya çalışıyorum ama çelişki o kadar aşikâr ki aklı inkâr etmek gerekiyor hiçbir mana çelişkisi olmadığını iddia etmek için.Hem özgür iradeden bahsedip hem de özgür iradeyi devre dışı bırakıp yaratıcının istediğini saptırması istediğini hidayete erdirmesi ve arkasından da insanı sorguya çekeceğini dile getirmesi için bir yaratıcının bilincinin örtülü olması lazım.Yaratıcı için bu düşünülebilir mi, hayır, peki bu ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu yarattığım insan kesin kötü olacak bunu yaratıyımda o yanarken bende seyredeyim diyen bir tanrı yok zaten...

Nerden bilsin önceden iyi biri mi kötü biri mi olacağımızı...

Bilse hanginizin daha iyi biri olacağını sınamak için hayatı yarattım der mi...

insana seçim şansının verilmesi onun geleceğİni belirsizleştirmiştir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Bizon,konumuz İslam dışında olup da başka bir inanca sahip olan iyi bir insanın ahirette hükmünün ne olacağı.Paylaştığımız ayetlerde siz Allah'ın şirk(ortak) koşanlar dışında herkesi affedebileceğini ifade ettiğini belirterek iyi bir insanın hakkının yenmeyeceğini bir Müslüman gibi yaptıklarıyla değerlendirileceği düşüncesini savunuyorsunuz.Allah şirki affetmiyor, şirkin içeriğine baktığımızda ise örneğin bir Ateist Allah'ı inkar ettiği onun yerine maddeyi koyduğu için şirke düşmüş oluyor.Tam da bu noktada bir Ateis'in dünyada bir Müslüman'dan çok daha iyi bir insan olması Allah'ın nazarında hiçbir anlam ifade etmiyor.Bu durum şuna benziyor, bir makama bir insanı sınavla alacaklar, sınava giriyorlar Ateist biri başarılı, Müslüman başarısız oluyor ama Ateist inanmadığı için gösterdiği başarı boşa gidiyor.Allah'ın söylediği tam da bu değil mi? Sayın Bizon, noktaları birleştirdiğinizde her anlam yerine oturacak,oturuyor diyorsunuz ya, ben taklidi imandan sorgulayıcı imana geçmek isterken yani başka bir tabirle noktaları birleştirdiğimde imandan çıktım.Ezbere hiçbir sorun yoktu, imanlıydım, düşünmeye başlayınca ipler koptu.Bunu anlamanız ve benim de size anlatmam gerçekten zor. :)

Ben ateistlerin müşrik olduğunu düşünmüyorum.Belki bir kısmı öyledir.Siz maddeye tapmıyorsunuz ki.Oysa bazıları açıkça Muhammed'e tapıyor.Bakalım ne olacak ileride.Allah tartışmalı konularımızı bize yargı günü açıklayacak.(16:92)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah neden kendi yarattığı kullarını yakıyor ki. Ruhları yoktan var etmiş madem. Cennete girecekleri ayır, gerisini imalat hatası diye bir kenara ayır ya da imha et. Allah’ın gücü ruhları yok etmeye yetmiyor mu acaba. Sonra kendi hatasıyla cennete gidemeyecekleri hırsından hangi deliğe sokacağını şaşırıyor. Saçma

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ateistlerin müşrik olduğunu düşünmüyorum.Belki bir kısmı öyledir.Siz maddeye tapmıyorsunuz ki.Oysa bazıları açıkça Muhammed'e tapıyor.Bakalım ne olacak ileride.Allah tartışmalı konularımızı bize yargı günü açıklayacak.(16:92)

Sayın bizon, ben Ateist değilim, biraz Deist biraz Panteist. :) Görüyorum ki siz de birçok farklı İslam ve Müslümanlık anlayışı içinde kendinize has başka bir Müslüman'sınız. :) Bir ilahi kitap düşünün ki okuyan sayısı kadar farklı kitap,inanç,Allah anlayışı oluşturuyor, sonra herkes kendi anlayışındaki inancı doğpru olarak görüyor ve Allah adına onu savunmaya, diğer inanç sahipleriyle mücadele etmeye çalışıyor. :) Çok tuhaf bir hâl bizon, çok tuhaf!

Link to post
Sitelerde Paylaş

senin sorun chuck norrisinkine göre daha mantıklı şöyle cevapıyayım.. Allah enfüsi(içsel) ve afaki(dışsal) faktörlere bakar ve haşirde ona göre değerlendirme yapar.. içsel faktörler kişinin zekası, manevi yapısı, olayları kavrama kabilyeti, ruhsal durumu vs.. dışsal faktörler kişinin doğdu yer, ailesi, çevresi, gerçeklere ulaşma imkanı vs.. burda enfüsi ve afaki faktörlerin birleşimiyle kişinin mesuliyet durumu ortaya çıkar.. yani bir kişinin doğduğu, yere, çevresine, gerçeğe ulaşma imkanını göre mesela %90 çıktı bir diğerininki % 10 çıkabilir yani %90=%10 ve hakikatler ona hiç ulaşmamışsa hiç bir mesuliyeti yoktur...

İslam ulaşmamışsa mesuliyeti yoktur'dan başka sığınacak limanınız yok zaten.

Ama bu laf aslında şunu da demek oluyor:

Allah kendi dini islamı dünyanın 4 bir yanına yaymakta başarısızdır.

İslam da tüm dünyaya hitap etmez. Sadece belirli bir coğrafyada yaşayan insanları ilgilendirir.

Yani Allah dinini yaymada başarısızdır.

tarihinde kaşif tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne yapacaksınız bu Allah böyle işte.Bir deprasyon geçirdiğimizde vücudumuzda acaba ne kadar canlı hücre ölüyor? Umurumuzdamı?

Değil! Peki neden? Çünkü onlar bizizde ondan.Varlık kendini umursamaz vede acımaz.

Ama bazan yolumuzun üstünde bir karıncayı görsek basmamaya gayret gösteririz.Neden? Çünkü o karınca bizim dışımızdadır.

Kuranı ve diğer İlahi kitapları yazan sofiler aslında Allahı değil kendilerini anlatmışlardır!Çünkü onlarda kendi vücut iklimlerinin allahıdır.Her bir geninizin size inanmasını ve itaat etmesini istersinizki başarılı olup sevilmek rahat ve müreffeh bir hayat yaşamak dolayısıylada yalnız kalmamak için.

Ama bu dağ adamları işte bunu yapamamışlardır.Ve başarısızlıkların kaynağını kendi dışlarında değil kendilerinin her bir zerresinde görmüşlerdir!Ve bu haleti ruhiye içinde yazmışlardır.Bence İlahi kitaplara bu gözle baktığınızda onları tenkit etmek için bir sebeb kalmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu yarattığım insan kesin kötü olacak bunu yaratıyımda o yanarken bende seyredeyim diyen bir tanrı yok zaten...

Nerden bilsin önceden iyi biri mi kötü biri mi olacağımızı...

Bilse hanginizin daha iyi biri olacağını sınamak için hayatı yarattım der mi...

insana seçim şansının verilmesi onun geleceğİni belirsizleştirmiştir...

Yani senin tanrın insanları deney faresi gibi kullanan bir bilim adamı. Yaptığı eylemlerin neye mal olacağını bilmeyen çocuk gibi. Yaratıyor, dur bakalım nasıl davranacak diye gözlemliyor, benim istediğim gibi davranmazsa sobaya atar, yakarım, keyfime bakarım, davranırsa ona çeşitli hediyeler veririm diyor.

Bu arada, senin tanrının adı ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...