Jump to content

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır?


Recommended Posts

Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

Dostum bütün ayetleri anlamama gibi durum mu var kuranda? Bazı ayetler özellikle tefsir gerektirir. Eğer bu işin kriterlerine göre anlamak istiyorsan bu alanlara bakmak zorundasın. 5 dk lık video baksan ne olur?

Bütün ayetler olduğunu kim söyledi? Ne yazmıştım ben? "Çoğu ayet için diye ben söyleyeyim o zaman..." :D Ve ne diyorsun ya? Tefsir gerektirir ayetler, çünkü biz yanlış yorumlayabiliriz. Yanlış yorumlayabiliriz çünkü orada yazan Muhammed'in yanlışıdır, din adamı da bunu çevire çevire anlatır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 274
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

Dünyada ömür sınırlı. Dünyevi suçlarda en fazla ömür boyu hapis var. İslam  da kısas vardır.
Ancak bazı suçlarda insan ömrünü çokça aşan cezalarda verilir. Misal 1000 yıl gibi.
Bu aslında insanın işlediği suçların cezaları ömür boyu hapsi de aşan daha büyük bir ceza olması gerektiği mantığını ispatlar ki aslında diğer taraftan da bu durum ahiretin varlığını da zorunlu kılar.

 

sen meselelere binlerce yıl önceki ilkel hukuktan baktığın için böyle anlaman normal.

çağdaş hukuk diye bir şey var, çağdaş eğitim, çağdaş yaşam...

tabii sen beynini kullanmak yerine, tanrı'dan haber getiriyorum diyen palavracıları tevile devam et!

çıkarıma bak: dünya hayatı sınırlı. eee? o halde bu suçların cezasının çekilmesi için ahiret diye bir yer olmalı!

tabi tabi, çocuk tecavüzcülerinin, namus düşmanı ağaların, halkını sömüren siyasetçilerin hesabı ahirette görülecek!! oldu canım. çok beklersin. peki çift başlı doğan bir ceylanın hesabını kim verecek? kıtlıktan dolayı bebeğini ölüme terk eden bir anne suçlu mudur yoksa mağdur mu?

sana adalet ne diye sorsam, elli kere kelimenin ekini kökünü ayırırsın. yukarıda yaptığın gibi yine götünden sıçıp sıvarsın uzun uzun saçma sapan yazılarınla. bir kere olsun beynini kullan! böyle adalet mi olur? geciken adalet, adalet değildir! biri sana yıllarca tecavüz edecek, sonra bekle ki ahiret günü gelsin de o tecavüzcüden hesap sorasın! madem ahirette hesaplar görülecek, ben sana tecavüz etsem ahirete mi bırakırsın yoksa doğruca adliyeye mi koşarsın!

çağdaş hukukta cezalandırmak değil ıslah etmek, topluma kazandırmak esastır.

eğer biri sana tecavüz etmişse bu normal/sağlıklı bir insan davranışı değildir.

normal/sağlıklı insan bilerek cinayet de işlemez.

bu yüzden ve daha başka gerekçelerle idam cezası kaldırılmıştır avrupa'da.

peki tecavüzcüler, katiller aramızda elini kolunu sallayarak gezecek mi?

elbette hayır. kişi, yaptığı hareketlerden sorumludur.

ama yok elini keseyim, yok idam edeyim, yok sınırsız cezalar vereyim...

bunlar ancak senin peşinden gittiğin bedevilerin yöntemleridir.

hiçbir ceza, bir insan hayatının karşılığı olamaz, ölen bir kişiyi geri getiremez. cinayetleri önleyeceğim diye de idam cezası getiremezsin. idam cezasının nasıl sakıncaları olduğunu başka bir başlıkta tartışırız. özetle mevzu şu: hiçbir ceza, hiçbir suçun tam karşılığı değildir. çağdaş toplumlar bunu bildikleri için ceza üzerinden değil sağlıklı birey yetiştirmenin yollarını ararlar. elbette cezaların bir caydırıcılık rolü vardır. bunun için de birini öldürürsen mevcut cezalar içinde en ağırı uygulanır. eğer 1 kişiyi değil de 10 kişiyi öldürürsen, her biri için ayrı ayrı hesaplanır senin cezan. doğal olarak da insan ömrünü aşan bir ceza gerektirir. ancak bu, sınırsız ceza demek değildir. yani insanın ömrü bin yıl olsaydı, atıyorum 500 yıl ceza alırdı belki de. elbette bir oran orantı hesabı yapılacaktır. ama senin tanrın sadist olduğu için sonsuza kadar kebap yapıp pişirecek insanları. üstelik katilleri ve tecavüzcüleri de değil, sadece ateist oldukları için. bence o beynini çöpe at, basit bir toplama çıkarma işlemini bile yapmaktan acizsin. sonsuz ceza nedir amk! 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Bütün ayetler olduğunu kim söyledi? Ne yazmıştım ben? "Çoğu ayet için diye ben söyleyeyim o zaman..." :D Ve ne diyorsun ya? Tefsir gerektirir ayetler, çünkü biz yanlış yorumlayabiliriz. Yanlış yorumlayabiliriz çünkü orada yazan Muhammed'in yanlışıdır, din adamı da bunu çevire çevire anlatır.

Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır.

 

Bakın burada noktalı olarak okunduğu için tuhaf geliyor. Esasa müteallik olan ise şöyle; andolsun biz gözleri olup görmeyen, kulakları var olup isitmeyen insan ve cinlerin birçoğunu cehennem için yarattık. Onlar hayvan gibidir daha da aşağıdırlar.

 

Buradaki hayvanda onların düşünecek akıl seviyesinde olmaması neticesinde akıl etmeyen ateistlere vurgu yapıyor. Hakaret değil durum tespiti çünkü fıtrat bakımından hayvanlar daha az zekidir insana göre. Onlar gibi olmayın siz farklı yaratıldınız diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Geta yazdı:

 

sen meselelere binlerce yıl önceki ilkel hukuktan baktığın için böyle anlaman normal.

çağdaş hukuk diye bir şey var, çağdaş eğitim, çağdaş yaşam...

tabii sen beynini kullanmak yerine, tanrı'dan haber getiriyorum diyen palavracıları tevile devam et!

çıkarıma bak: dünya hayatı sınırlı. eee? o halde bu suçların cezasının çekilmesi için ahiret diye bir yer olmalı!

tabi tabi, çocuk tecavüzcülerinin, namus düşmanı ağaların, halkını sömüren siyasetçilerin hesabı ahirette görülecek!! oldu canım. çok beklersin. peki çift başlı doğan bir ceylanın hesabını kim verecek? kıtlıktan dolayı bebeğini ölüme terk eden bir anne suçlu mudur yoksa mağdur mu?

sana adalet ne diye sorsam, elli kere kelimenin ekini kökünü ayırırsın. yukarıda yaptığın gibi yine götünden sıçıp sıvarsın uzun uzun saçma sapan yazılarınla. bir kere olsun beynini kullan! böyle adalet mi olur? geciken adalet, adalet değildir! biri sana yıllarca tecavüz edecek, sonra bekle ki ahiret günü gelsin de o tecavüzcüden hesap sorasın! madem ahirette hesaplar görülecek, ben sana tecavüz etsem ahirete mi bırakırsın yoksa doğruca adliyeye mi koşarsın!

çağdaş hukukta cezalandırmak değil ıslah etmek, topluma kazandırmak esastır.

eğer biri sana tecavüz etmişse bu normal/sağlıklı bir insan davranışı değildir.

normal/sağlıklı insan bilerek cinayet de işlemez.

bu yüzden ve daha başka gerekçelerle idam cezası kaldırılmıştır avrupa'da.

peki tecavüzcüler, katiller aramızda elini kolunu sallayarak gezecek mi?

elbette hayır. kişi, yaptığı hareketlerden sorumludur.

ama yok elini keseyim, yok idam edeyim, yok sınırsız cezalar vereyim...

bunlar ancak senin peşinden gittiğin bedevilerin yöntemleridir.

hiçbir ceza, bir insan hayatının karşılığı olamaz, ölen bir kişiyi geri getiremez. cinayetleri önleyeceğim diye de idam cezası getiremezsin. idam cezasının nasıl sakıncaları olduğunu başka bir başlıkta tartışırız. özetle mevzu şu: hiçbir ceza, hiçbir suçun tam karşılığı değildir. çağdaş toplumlar bunu bildikleri için ceza üzerinden değil sağlıklı birey yetiştirmenin yollarını ararlar. elbette cezaların bir caydırıcılık rolü vardır. bunun için de birini öldürürsen mevcut cezalar içinde en ağırı uygulanır. eğer 1 kişiyi değil de 10 kişiyi öldürürsen, her biri için ayrı ayrı hesaplanır senin cezan. doğal olarak da insan ömrünü aşan bir ceza gerektirir. ancak bu, sınırsız ceza demek değildir. yani insanın ömrü bin yıl olsaydı, atıyorum 500 yıl ceza alırdı belki de. elbette bir oran orantı hesabı yapılacaktır. ama senin tanrın sadist olduğu için sonsuza kadar kebap yapıp pişirecek insanları. üstelik katilleri ve tecavüzcüleri de değil, sadece ateist oldukları için. bence o beynini çöpe at, basit bir toplama çıkarma işlemini bile yapmaktan acizsin. sonsuz ceza nedir amk! 

 

Ateistleri cezalandırması yarattığı kainatın hakkına tecavüz ettikleri için yani bunca varlığı şuursuzluğa ve başıboşluğa verdikleri içindir bilginiz olsun. Yoksa müthiş iyi ateistlerde var. İmtihan ise sadece iyilik imtihanı değil o var ama inanmak imtihanı da söz konusu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır.

 

Bakın burada noktalı olarak okunduğu için tuhaf geliyor. Esasa müteallik olan ise şöyle; andolsun biz gözleri olup görmeyen, kulakları var olup isitmeyen insan ve cinlerin birçoğunu cehennem için yarattık. Onlar hayvan gibidir daha da aşağıdırlar.

 

Buradaki hayvanda onların düşünecek akıl seviyesinde olmaması neticesinde akıl etmeyen ateistlere vurgu yapıyor. Hakaret değil durum tespiti çünkü fıtrat bakımından hayvanlar daha az zekidir insana göre. Onlar gibi olmayın siz farklı yaratıldınız diyor.

Teşekkür ederim. Okudum ve daha iyi anladım, yani Allah cinlerin ve insanların birçoğunu iman edemeyecek şekilde, cehenneme atmak için yaratmış.

 

Hakaret olayına cevap vermişsin, pek tatmin edici değil yazdığın. Allah ile sanki birebir konuşmuş gibi Allah'ın neye vurgu yaptığını yazıyorsun bana. Neden öyle vurgu yaptığını düşündüğünün kaynağını gönder bana :). Bu arada, ister misin sana 10'dan fazla ayet göndereyim Allah'ın hakaretlerini? :D 

 

Rica ediyorum tefsirde öyle yazıyor demeyin, istiyorsanız yorumlayan kişiye soralım neye göre yorumladığını :). Muhammed'in hakaret etmesini normal gibi göstermek isteyenler isteyenler yok mu...

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Teşekkür ederim. Okudum ve daha iyi anladım, yani Allah cinlerin ve insanların birçoğunu iman edemeyecek şekilde, cehenneme atmak için yaratmış.

 

Hakaret olayına cevap vermişsin, pek tatmin edici değil yazdığın. Allah ile sanki birebir konuşmuş gibi Allah'ın neye vurgu yaptığını yazıyorsun bana. Neden öyle vurgu yaptığını düşündüğünün kaynağını gönder bana :). Bu arada, ister misin sana 10'dan fazla ayet göndereyim Allah'ın hakaretlerini? :D 

 

Rica ediyorum tefsirde öyle yazıyor demeyin, istiyorsanız yorumlayan kişiye soralım neye göre yorumladığını :). Muhammed'in hakaret etmesini normal gibi göstermek isteyenler isteyenler yok mu...

1. İman edemeyecek şekilde yarattığını düşünmek yüksek hayal gücü gerektirir. Açıklamamdan o çıkmaz. Kendileri işitmek istemiyor ve kendileri görmek istemiyorsa onların problemi oluyor. Mesela dediğiniz gibi olsaydı şöyle bir ayet görürdük; insanların bir kısmını cennet için yarattık derdi. Yahut ikisininde birlikte anıldığı. Ancak burada belli özelliklere sahip kişileri cehennem için yarattık diyor. Kısacası; hapishane var diye suçlu yok. Suçlu var diye hapishane var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Teşekkür ederim. Okudum ve daha iyi anladım, yani Allah cinlerin ve insanların birçoğunu iman edemeyecek şekilde, cehenneme atmak için yaratmış.

 

Hakaret olayına cevap vermişsin, pek tatmin edici değil yazdığın. Allah ile sanki birebir konuşmuş gibi Allah'ın neye vurgu yaptığını yazıyorsun bana. Neden öyle vurgu yaptığını düşündüğünün kaynağını gönder bana :). Bu arada, ister misin sana 10'dan fazla ayet göndereyim Allah'ın hakaretlerini? :D 

 

Rica ediyorum tefsirde öyle yazıyor demeyin, istiyorsanız yorumlayan kişiye soralım neye göre yorumladığını :). Muhammed'in hakaret etmesini normal gibi göstermek isteyenler isteyenler yok mu...

2. Si hakaret olayında allahin insanı bir dille bir şeyler anlatmak istediğini inkar etmiyorum. Çünkü tanrısallık ve aşkınlık insan seviyesine inince bunlar olabilir. Mesela kuran arapcadir. Tanrının değildir. Misal insan öfkelenir sinirlenir sabrı taşar ama tanrida bunlar yoktur haliyle insan diliyle konuşur çoğu yerde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Teşekkür ederim. Okudum ve daha iyi anladım, yani Allah cinlerin ve insanların birçoğunu iman edemeyecek şekilde, cehenneme atmak için yaratmış.

 

Hakaret olayına cevap vermişsin, pek tatmin edici değil yazdığın. Allah ile sanki birebir konuşmuş gibi Allah'ın neye vurgu yaptığını yazıyorsun bana. Neden öyle vurgu yaptığını düşündüğünün kaynağını gönder bana :). Bu arada, ister misin sana 10'dan fazla ayet göndereyim Allah'ın hakaretlerini? :D 

 

Rica ediyorum tefsirde öyle yazıyor demeyin, istiyorsanız yorumlayan kişiye soralım neye göre yorumladığını :). Muhammed'in hakaret etmesini normal gibi göstermek isteyenler isteyenler yok mu...

Daha da ilginci Allah kesin olarak kimlerin cehenneme gideceğini yaratmadan önce bilmez. Onda sonsuz bilgi olarak vardır. Zaman içinde kesin olarak bilmeye başlar. Cehennemi yaratmış olması ise insanda kötülüğe potansiyel görmesinden dolayıdır.yoksa tanrı hiçbir konuda şaşırmayacak isterse bütün insanlar cennete gitsin veya cehenneme soru  yok onun için.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

2. Si hakaret olayında allahin insanı bir dille bir şeyler anlatmak istediğini inkar etmiyorum. Çünkü tanrısallık ve aşkınlık insan seviyesine inince bunlar olabilir. Mesela kuran arapcadir. Tanrının değildir. Misal insan öfkelenir sinirlenir sabrı taşar ama tanrida bunlar yoktur haliyle insan diliyle konuşur çoğu yerde.

Tanrıda onlar yoktur evet, "insan diliyle" konuşup hakaret ediyor. Hadi tamam insan diliyle konuşuyor diyelim, birini rencide etmek günah değil mi yahu :)

 

6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

1. İman edemeyecek şekilde yarattığını düşünmek yüksek hayal gücü gerektirir. Açıklamamdan o çıkmaz. Kendileri işitmek istemiyor ve kendileri görmek istemiyorsa onların problemi oluyor. Mesela dediğiniz gibi olsaydı şöyle bir ayet görürdük; insanların bir kısmını cennet için yarattık derdi. Yahut ikisininde birlikte anıldığı. Ancak burada belli özelliklere sahip kişileri cehennem için yarattık diyor. Kısacası; hapishane var diye suçlu yok. Suçlu var diye hapishane var.

Kusura bakma da "yarattık" diyen ben değilim, Allah'ın kendisi. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Daha da ilginci Allah kesin olarak kimlerin cehenneme gideceğini yaratmadan önce bilmez. Onda sonsuz bilgi olarak vardır. Zaman içinde kesin olarak bilmeye başlar. Cehennemi yaratmış olması ise insanda kötülüğe potansiyel görmesinden dolayıdır.yoksa tanrı hiçbir konuda şaşırmayacak isterse bütün insanlar cennete gitsin veya cehenneme soru  yok onun için.

Ne oldu da "Allah kesin olarak kimlerin cehenneme gideceğini yaratmadan önce bilmez." yazdın? :) Müslüman insanlar gelip bunu reddedecek şimdi, birde onlarla konuşacaksın. Ne güzel cesaret!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Tanrıda onlar yoktur evet, "insan diliyle" konuşup hakaret ediyor. Hadi tamam insan diliyle konuşuyor diyelim, birini rencide etmek günah değil mi yahu :)

 

Kusura bakma da "yarattık" diyen ben değilim, Allah'ın kendisi. 

Günah sevap kavramı kullar içindir kendisi için değildir.

 

Yarattık diyorsunuz da kimsenin cehenneme gidip gitmeyeceğini bilmiyorsunuz ki. Ayeti açıkladım. X y z özelliklerine sahip olanlar olursa onları cehenneme alırım diyor. Nedir o özellikler; görmeyecek isitmeyecekler bu özellikler de hayvanların özellikleridir ne açıdan; tanrıyı tefekkür edememe bakımından. İşte insan ve cinlerden böyle olanları cehennem için yarattım diyor. Fakat kimin ezelde cehenneme gideceğini bilmiyor. Fiileri ezeli bağlamda bilir ama ayrıntı bilgileri zaman içre kesin olarak bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Ne oldu da "Allah kesin olarak kimlerin cehenneme gideceğini yaratmadan önce bilmez." yazdın? :) Müslüman insanlar gelip bunu reddedecek şimdi, birde onlarla konuşacaksın. Ne güzel cesaret!

Hayır alakası yok.  Sonsuz bilginin hepsi vardır onda. Bütün yapılabilecek eylemlerin bilgisi ama ayrıntısı yoktur ezelde. Mesela Ebu lehebin durumu artık kesinleşince Allah ayet gönderiyor artık. Zaman içinde onun akıl ve kalp dünyasını kesin olarak biliyor kesinleşiyor ve artık ayet gelip o cehenneme gidecek diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

Ne oldu da "Allah kesin olarak kimlerin cehenneme gideceğini yaratmadan önce bilmez." yazdın? :) Müslüman insanlar gelip bunu reddedecek şimdi, birde onlarla konuşacaksın. Ne güzel cesaret!

Baştan her şey kesinse Ne anlamı var eylemlerin? Kimse cehenneme de gitmeye bilir Allah için sorun yok bunda. Çünkü ezelde kesin bilmediği için 2 tarafıda yaratmıştır. Fakat sadece cennete gidenler olursa cehennemi kapatır yahut sadece cehenneme gidenler olursa bütün insanlar yani. Cenneti kapatır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ateistleri cezalandırması yarattığı kainatın hakkına tecavüz ettikleri için yani bunca varlığı şuursuzluğa ve başıboşluğa verdikleri içindir bilginiz olsun. Yoksa müthiş iyi ateistlerde var. İmtihan ise sadece iyilik imtihanı değil o var ama inanmak imtihanı da söz konusu.

 

benimle saklambaç oynayan, sonra da beni niye görmedin diye hesap soran bir sadiste inanmadığım için sonsuza kadar yanacam he! bunun adı da hakka tecavüz olacak öyle mi! her türlü tecavüzde af var, benimle saklambaç oynayan tanrı pezevengine iman etmediğim için sınırsız yanacam! elçi diye gönderdiği, evlatlığının karısına göz koyan, yahudi sübyanlarından harem kuran bedeviyi ciddiye almamanın cezası bu demek? 

bunca varlığı şuursuzluğa, başıboşluğa vermeyecez de ne yapacağız? sayısını bile bilmediğimiz yıldız, galaksi, gezegenlerin başıboş dönmesi israf değil de nedir? bit kadar dünyada yaşıyoruz, birkaç kilometre ötede yaşam yok!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Geta yazdı:

 

benimle saklambaç oynayan, sonra da beni niye görmedin diye hesap soran bir sadiste inanmadığım için sonsuza kadar yanacam he! bunun adı da hakka tecavüz olacak öyle mi! her türlü tecavüzde af var, benimle saklambaç oynayan tanrı pezevengine iman etmediğim için sınırsız yanacam! elçi diye gönderdiği, evlatlığının karısına göz koyan, yahudi sübyanlarından harem kuran bedeviyi ciddiye almamanın cezası bu demek? 

bunca varlığı şuursuzluğa, başıboşluğa vermeyecez de ne yapacağız? sayısını bile bilmediğimiz yıldız, galaksi, gezegenlerin başıboş dönmesi israf değil de nedir? bit kadar dünyada yaşıyoruz, birkaç kilometre ötede yaşam yok!

 

İsraf gibi kavramlar ihtiyacı olan canlılar için geçerli olur sadece. Allahın hem sonsuz gücü hem de ihtiyacı olmadığı için israftan bahsedilemez. Hem kainatın bu kadar büyük olması onun yüceliğini gösterir de diyebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Günah sevap kavramı kullar içindir kendisi için değildir.

 

Yarattık diyorsunuz da kimsenin cehenneme gidip gitmeyeceğini bilmiyorsunuz ki. Ayeti açıkladım. X y z özelliklerine sahip olanlar olursa onları cehenneme alırım diyor. Nedir o özellikler; görmeyecek isitmeyecekler bu özellikler de hayvanların özellikleridir ne açıdan; tanrıyı tefekkür edememe bakımından. İşte insan ve cinlerden böyle olanları cehennem için yarattım diyor. Fakat kimin ezelde cehenneme gideceğini bilmiyor. Fiileri ezeli bağlamda bilir ama ayrıntı bilgileri zaman içre kesin olarak bilir.

"Günah sevap kavramı kullar içindir kendisi için değildir" yazmışsınız, bir işyerinin patronu bir kural koysa ve o kurala kendi uymasa bu mantıklı mıdır?

 

"Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır." İkinci cümlede cehennem için yarattığı kullarının özelliklerini anlatıyor, anlamak zor olmamalı.

7 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hayır alakası yok.  Sonsuz bilginin hepsi vardır onda. Bütün yapılabilecek eylemlerin bilgisi ama ayrıntısı yoktur ezelde. Mesela Ebu lehebin durumu artık kesinleşince Allah ayet gönderiyor artık. Zaman içinde onun akıl ve kalp dünyasını kesin olarak biliyor kesinleşiyor ve artık ayet gelip o cehenneme gidecek diyor.

Ayeti göndermesi Alah'ın önceden bilmediğini göstermez, hem savunup hemde İslam'a ters şeyler yazmayı bırak akılsızşuursuzatom. İslam'a göre Allah ne yapacağımızı tamamen bilir, kader konusuna girelim: biz yapacağımız için Allah yazıyor. Yani Allah'ın ne yapacağımızı tamamen bilmesini anlamak zor değil.

tarihinde Nsjdeep tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

"Günah sevap kavramı kullar içindir kendisi için değildir" yazmışsınız, bir işyerinin patronu bir kural koysa ve o kurala kendi uymasa bu mantıklı mıdır?

 

"Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır." İkinci cümlede cehennem için yarattığı kullarının özelliklerini anlatıyor, anlamak zor olmamalı.

Ayeti göndermesi Alah'ın önceden bilmediğini göstermez, İslam'a ters şeyler yazmayı bırak akılsızşuursuzatom. İslam'a göre Allah ne yapacağımızı tamamen bilir, kader konusuna girelim: biz yapacağımız için Allah yazıyor. Yani Allah'ın ne yapacağımızı tamamen bilmesini anlamak zor değil.

Patron herkese  her gün işe geleceksiniz der ama işe kendisi gelmez.:d

 

Bütün olarak ayet şunu diyor; bu bu özelliklere sahip olan insanları cehennem için yarattım diyor. Ki eğer kim isitmeslik görmemezlik ederse bunların çoğu cehenneme diyor. Bu bir durum tespitidir. Ezelde kesin değildir kimsenin nereye gideceği.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Nsjdeep yazdı:

"Günah sevap kavramı kullar içindir kendisi için değildir" yazmışsınız, bir işyerinin patronu bir kural koysa ve o kurala kendi uymasa bu mantıklı mıdır?

 

"Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır." İkinci cümlede cehennem için yarattığı kullarının özelliklerini anlatıyor, anlamak zor olmamalı.

Ayeti göndermesi Alah'ın önceden bilmediğini göstermez, İslam'a ters şeyler yazmayı bırak akılsızşuursuzatom. İslam'a göre Allah ne yapacağımızı tamamen bilir, kader konusuna girelim: biz yapacağımız için Allah yazıyor. Yani Allah'ın ne yapacağımızı tamamen bilmesini anlamak zor değil.

Biz yapacağımız için Allah biliyor ne demek? Misal "NSjdeep" ezeli bilgide cehennemlik diyelim. Bu bilgiyi kesin yapan nedir? Senin eylemin mi bu olamaz çünkü sen ezelde eylem yapamazsın. Tanrının iradesi mi o zaman eylem yapmanın anlamı yoktur irademiz yoktur. Özetle tanrının bilgisinin ezelde bizim yapacağımız eylemlere bağlı olması çok tuhaf.

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

Patron herkese  her gün işe geleceksiniz der ama işe kendisi gelmez.:d

 

Bütün olarak ayet şunu diyor; bu bu özelliklere sahip olan insanları cehennem için yarattım diyor. Ki eğer kim isitmeslik görmemezlik ederse bunların çoğu cehenneme diyor. Bu bir durum tespitidir. Ezelde kesin değildir kimsenin nereye gideceği.

Herkese işe geleceksin mi der sence tüm patronlar? Evden çalışma diye bir şey yok mu, ve başka kurallar da saysana :) İnsana yasak ve günah olan bir şeyi yaratıcının yapması mantıksızdır.

 

Ayette ben "Şunları yapanlar cehenneme gidecek" diye bir şey okumadım. Önce cehennem için yaratılan cinler ve insanlar olduğunu, sonra da özelliklerini okudum :D.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

Biz yapacağımız için Allah biliyor ne demek? Misal "NSjdeep" ezeli bilgide cehennemlik diyelim. Bu bilgiyi kesin yapan nedir? Senin eylemin mi bu olamaz çünkü sen ezelde eylem yapamazsın. Tanrının iradesi mi o zaman eylem yapmanın anlamı yoktur irademiz yoktur. Özetle tanrının bilgisinin ezelde bizim yapacağımız eylemlere bağlı olması çok tuhaf.

İslam'a göre konuşayım: Sen daha bebekken Allah senin 20 yaşında 2 yudum su içeceğini bilir. Bu senin kaderinde yazılıdır, Allah bunu biliyor ve kadere yazıyor. Yani Allah senin cehenneme gideceğini de bilebilir. Bir masa al, ve masaya 2 farklı su bardağı koy, birisi arasında seçim yap. Bak, seçim hakkını sana bırakmış Allah. Fakat KADERDE HANGI BARDAĞI SEÇECEĞİMİZ YAZILIDIR, BİZ YAZILI OLDUĞU İÇİN X BARDAĞI SEÇMİYORUZ, BİZ YAPACAĞIMIZ İÇİN ALLAH O BARDAĞI SEÇECEĞİMİZİ YAZIYOR.

 

İslam'ı bana karşı savunmuş olan adama İslam'ı anlatıyorum, işe bak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...