Jump to content

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır?


Recommended Posts

İlk müslüman demek, gelmiş geçmiş insanlar arasında ki ilk müslüman demek değildir...

Döneminde ki vahye tabi olan ilk kişi demektir...

Hz Muhammedin bu manada ilk müslüman olduğunu düşünebiliriz...

Çünkü kendi döneminde ki vahye tabi olan ilk kişidir...

Hz Musanın da inananların ilki olması bu manadadır...

Yanı kendi dönemıne ait vahye ilk tabı olan...

(Araf suresi ayet 143)

''Musa tayin ettiğimiz vakitte (Tûr’a) gelip de Rabbi onunla konuşunca "Rabbim! Bana (kendini) göster; seni göreyim!" dedi. (Rabbi): "Sen beni asla göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse sen de beni göreceksin!" buyurdu. Rabbi o dağa tecelli edince onu paramparça etti, Musa da baygın düştü. Ayılınca dedi ki: Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.''

sevgiler...

Akıllıca açıklama, ikna oldum. Dönemin insanları içindeki ilki.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 274
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tabıkı de hayır...

Teblıg ile karşılaşmayan tüm insalar muaftır...

Müslüman doğmayan biri eğer islamı tebliğden bi haber yaşayıp ölürse sorumluluğu yoktur...

1. Bu sorumluluğu olmayanların akıbeti ne olacak?

2. Neden Allah herkese ulaştırmıyor bu dini? Hani tüm insanlığa gönderilmişti! Mesela 625 yılında araplar şahsen peygamberle karşılaşıyorlar, bu insanlara bir sürü yükümlülük yükleniyor ama Amerika'daki insanların böyle bir olaydan haberi bile yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman ise eninde sonunda girer cennete. Kafir giremez.

Kafir 70-80 sene küfrü için niye sonsuz cehennemde yanıyor diyorsunuz.

Bunun hikmetini Allah bildirmemiştir. Alimlerimiz kafirler sonsuza dek yaşasa idi sonsuza dek kafir olurdu diyerek açıklama yapmışlardır.

Neden Allah kuranda bişey bildirmemiş madem bazılarımızı cehennemlik olarak yaratmışsa neden bizi cennetine almıyor biz düşünen oyuncaklarmıyız ? Acı çekmenin yanlış olduğunu bilen insanlar mutluluğun güzel olduğunu bilirken sırf Allah istedi diye sonsuz acıya katlanır mı ? Filistinde onlarca çocuk katlediliyor şimdi bu bir sınav mı ? Eğer onların duası kabul olsaydı israiloğulları filistini bombalamayı keserdi. Bana "herşey ahirette sorulacak" demeyin cidden çok yanlış ve sapıkça bir düşünce burda olan burada kalacak eğer Müslümanlar dinlerine çok sahip çıksaydı kaderine terk edilmiş filistini çoktan kurtarırlardı. Eğer derseniz ki onlar atalarının yaptığı hatanın ceremesini çekiyor o zaman ben neden Ademin yediği elmanın hatasını çekiyorum ben yemedim ki.

tarihinde Tester tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Secde/13. Eğer dileseydik, herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, “Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım” sözüm gerçekleşecektir.

Evet, bir tanrı neden kendi kendine "Cehennemi insanlarla ve cinlerle dolduracağım." diye yemin eder? Sadist midir, canı mı sıkılmıştır? Nedir derdi?

Hem merhametli olduğunu iddia etmek hem de yakmak için insan yaratmak çelişki değil de nedir?

Cehenneme ne tip insanlar girecek?

Cennete ne tip insanlar girecek?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cehenneme ne tip insanlar girecek?

Cennete ne tip insanlar girecek?

Muhammed'e inanmayanların hepsi cehenneme gidecekmiş.

İnananlar arasından da tartıları ağır gelenler cennete, hafif gelenler de cehenneme gidip sonsuza kadar kalacakmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed'e inanmayanların hepsi cehenneme gidecekmiş.

İnananlar arasından da tartıları ağır gelenler cennete, hafif gelenler de cehenneme gidip sonsuza kadar kalacakmış.

Yok öyle bir şey. Müslüman kişi cehenneme girerse cezasını çektikten sonra çıkar. Ehli sünnet böyle inanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

Yok öyle bir şey. Müslüman kişi cehenneme girerse cezasını çektikten sonra çıkar. Ehli sünnet böyle inanır.

Asıl senin dediğin gibi bir şey yok, daha dinini, kitabını bilmiyorsun, bir de ahkam kesiyorsun.

Müminun/103. Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır.

"Ebediyyen" kelimesi ne anlama geliyor, biliyorsun değil mi?

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...

Secde/13. Eğer dileseydik, herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, “Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım” sözüm gerçekleşecektir.

Evet, bir tanrı neden kendi kendine "Cehennemi insanlarla ve cinlerle dolduracağım." diye yemin eder? Sadist midir, canı mı sıkılmıştır? Nedir derdi?

Hem merhametli olduğunu iddia etmek hem de yakmak için insan yaratmak çelişki değil de nedir?

Yakmak için ampul yapıp ben ışığı sonsuza kdar yakacağım deyin soran ampul üzerine alsın, Elektirğimi kaybediğince sonsuza dek yanacağım diye,

Gerçekte neyi öğrenmek istiyorsunuz çocuklar,

Neyi soruyorsunuz;

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakmak için ampul yapıp ben ışığı sonsuza kdar yakacağım deyin soran ampul üzerine alsın, Elektirğimi kaybediğince sonsuza dek yanacağım diye,

Gerçekte neyi öğrenmek istiyorsunuz çocuklar,

Neyi soruyorsunuz;

Bir de ne demek istediğini anlatabilsen!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır? önermesinde ve sorusunda zaten üstü kapalı bir kabul ya da varsayım var bunun doğruluğuna ilişkin,

Bunun doğruluğu bile varsayılamaz ya da doğruluğundan söz edilemez, Tanrıya inanmak ya da inanmamak dışında bile; Tanrı kavramı ve ifadesi sadece bir kavram ve soyut olarak bile kişiye yaratıcılık ve kusursuzluk ifade eden bir kavramdır, Birileri bu kavrama varlık ya da kişilik atadı ya da kişilik içinde bu kavramı betimliyor ya da benimsiyor diye böyle mi algılanmalı? Örneğin, Tanrıyı tüm varolan olarak betimleyen var ya da sadece bir kavram olarak benimseyen, Panteizmde tümtanrı, Bu durumda tüm varolan kendi içinde yanacak insan türetti mi diyeceğiz, Ya da bir kavramsal nicelik bir varlık biçimledi vb.

Her sonuçta, inanç içinde bile,inanan için bile, bir Tanrı kusursuzdur ve ihtiyaçsızdır, temel mantık düşünüşü ve sınaması içinde bu gereklilik kurulamaz;

Neden orta yol bulmuyorsunuz ve uzlaşmıyorsunuz, bunun aksi Tanrı sözcüğünü katletmek ya da başka bir odağa ya da hedafe yöneltmektir, elmayı ve portakalların karşılaştırılması gibi olmaz mı bu? Bu ifade varlık içinde varlık betimleyebilen bi yapıyı betimler ki, buna Tanrı denilemez (ki O bile demiyorum) Tanrı için kimlik zamiri kullanmıyorum çünkü varlığı ya da yokluğu içinde, yani varken (varolsa) bile Tanrı bir kişi ya da kim olarak varolamaz, Nesneyi ve şeyleri de bütünlemeli ve içermelidir, Bunun aksinde kendi dışında içermediği içinde olmadığı bi yaratımdan söz edilir, Tanrı her yerde ve her şeydeyse, her yer ve her şeydir zaten, Her yer ve her şey olmayan bi yapı her yer ve her şeyin içine girerek nasıl gözlem yapabilir?

Cehennem bir fikirdir, Çok farklı ve çok boyutlu yorumlanabilir, Yanmak kavramını mutasavvıflarda kullanır örneğin tam aksine iyi bi şey olarak kullanır, Tüm dini metinleri yorumlamıyor muyuz, Yanmak kavramı ışık içinde kullanılır iyi anlamdadır, Buralarda yanmak parlamak ve gelişmek anlamında kullanılır; Bütün terminolijiniz, algı ve yorumlayış biçimleriniz tüm bunlar yalanlar üzerine kurulu ve bunları gidermelisiniz? Birileri umursamıyor olabilir ama ben umursuyorum ki bir insan neden azap gazap korkusu kaygısı içinde yaşasın, Dine ve Tanrıya inanıyor ve güveniyorkende asla bu anlamda bi cehennem tahayyül etmedim ben; Siz neden ediyorsunuz? Ben iyi bi Tanrı düşlemiştim o zamanlarda ve Tanrım beni yakıp iyileştirecek diyordum, Kötülüklerimi giderecek bana öğretecek yeni fırsatlar ve dersler sunacak, Negatif yorumlar gerçek dini de çürütür; İnsan ya da Tanrı yapısı milyarlarca benimseyicisi, inanıcısı olan yapılar bunlar, Dalga geçerek bi yere varamayız, Birlik içinde bi şeyler yapmalıyız;

tarihinde sanalmanik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır? önermesinde ve sorusunda zaten üstü kapalı bir kabul ya da varsayım var bunun doğruluğuna ilişkin,

Bunun doğruluğu bile varsayılamaz ya da doğruluğundan söz edilemez, Tanrıya inanmak ya da inanmamak dışında bile; Tanrı kavramı ve ifadesi sadece bir kavram ve soyut olarak bile kişiye yaratıcılık ve kusursuzluk ifade eden bir kavramdır, Birileri bu kavrama varlık ya da kişilik atadı ya da kişilik içinde bu kavramı betimliyor ya da benimsiyor diye böyle mi algılanmalı? Örneğin, Tanrıyı tüm varolan olarak betimleyen var ya da sadece bir kavram olarak benimseyen, Panteizmde tümtanrı, Bu durumda tüm varolan kendi içinde yanacak insan türetti mi diyeceğiz, Ya da bir kavramsal nicelik bir varlık biçimledi vb.

Her sonuçta, inanç içinde bile,inanan için bile, bir Tanrı kusursuzdur ve ihtiyaçsızdır, temel mantık düşünüşü ve sınaması içinde bu gereklilik kurulamaz;

Neden orta yol bulmuyorsunuz ve uzlaşmıyorsunuz, bunun aksi Tanrı sözcüğünü katletmek ya da başka bir odağa ya da hedafe yöneltmektir, elmayı ve portakalların karşılaştırılması gibi olmaz mı bu? Bu ifade varlık içinde varlık betimleyebilen bi yapıyı betimler ki, buna Tanrı denilemez (ki O bile demiyorum) Tanrı için kimlik zamiri kullanmıyorum çünkü varlığı ya da yokluğu içinde, yani varken (varolsa) bile Tanrı bir kişi ya da kim olarak varolamaz, Nesneyi ve şeyleri de bütünlemeli ve içermelidir, Bunun aksinde kendi dışında içermediği içinde olmadığı bi yaratımdan söz edilir, Tanrı her yerde ve her şeydeyse, her yer ve her şeydir zaten, Her yer ve her şey olmayan bi yapı her yer ve her şeyin içine girerek nasıl gözlem yapabilir?

Cehennem bir fikirdir, Çok farklı ve çok boyutlu yorumlanabilir, Yanmak kavramını mutasavvıflarda kullanır örneğin tam aksine iyi bi şey olarak kullanır, Tüm dini metinleri yorumlamıyor muyuz, Yanmak kavramı ışık içinde kullanılır iyi anlamdadır, Buralarda yanmak parlamak ve gelişmek anlamında kullanılır; Bütün terminolijiniz, algı ve yorumlayış biçimleriniz tüm bunlar yalanlar üzerine kurulu ve bunları gidermelisiniz? Birileri umursamıyor olabilir ama ben umursuyorum ki bir insan neden azap gazap korkusu kaygısı içinde yaşasın, Dine ve Tanrıya inanıyor ve güveniyorkende asla bu anlamda bi cehennem tahayyül etmedim ben; Siz neden ediyorsunuz? Ben iyi bi Tanrı düşlemiştim o zamanlarda ve Tanrım beni yakıp iyileştirecek diyordum, Kötülüklerimi giderecek bana öğretecek yeni fırsatlar ve dersler sunacak, Negatif yorumlar gerçek dini de çürütür; İnsan ya da Tanrı yapısı milyarlarca benimseyicisi, inanıcısı olan yapılar bunlar, Dalga geçerek bi yere varamayız, Birlik içinde bi şeyler yapmalıyız;

Ne hoş...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır? önermesinde ve sorusunda zaten üstü kapalı bir kabul ya da varsayım var bunun doğruluğuna ilişkin,

Bunun doğruluğu bile varsayılamaz ya da doğruluğundan söz edilemez, Tanrıya inanmak ya da inanmamak dışında bile; Tanrı kavramı ve ifadesi sadece bir kavram ve soyut olarak bile kişiye yaratıcılık ve kusursuzluk ifade eden bir kavramdır, Birileri bu kavrama varlık ya da kişilik atadı ya da kişilik içinde bu kavramı betimliyor ya da benimsiyor diye böyle mi algılanmalı? Örneğin, Tanrıyı tüm varolan olarak betimleyen var ya da sadece bir kavram olarak benimseyen, Panteizmde tümtanrı, Bu durumda tüm varolan kendi içinde yanacak insan türetti mi diyeceğiz, Ya da bir kavramsal nicelik bir varlık biçimledi vb.

Her sonuçta, inanç içinde bile,inanan için bile, bir Tanrı kusursuzdur ve ihtiyaçsızdır, temel mantık düşünüşü ve sınaması içinde bu gereklilik kurulamaz;

Neden orta yol bulmuyorsunuz ve uzlaşmıyorsunuz, bunun aksi Tanrı sözcüğünü katletmek ya da başka bir odağa ya da hedafe yöneltmektir, elmayı ve portakalların karşılaştırılması gibi olmaz mı bu? Bu ifade varlık içinde varlık betimleyebilen bi yapıyı betimler ki, buna Tanrı denilemez (ki O bile demiyorum) Tanrı için kimlik zamiri kullanmıyorum çünkü varlığı ya da yokluğu içinde, yani varken (varolsa) bile Tanrı bir kişi ya da kim olarak varolamaz, Nesneyi ve şeyleri de bütünlemeli ve içermelidir, Bunun aksinde kendi dışında içermediği içinde olmadığı bi yaratımdan söz edilir, Tanrı her yerde ve her şeydeyse, her yer ve her şeydir zaten, Her yer ve her şey olmayan bi yapı her yer ve her şeyin içine girerek nasıl gözlem yapabilir?

Cehennem bir fikirdir, Çok farklı ve çok boyutlu yorumlanabilir, Yanmak kavramını mutasavvıflarda kullanır örneğin tam aksine iyi bi şey olarak kullanır, Tüm dini metinleri yorumlamıyor muyuz, Yanmak kavramı ışık içinde kullanılır iyi anlamdadır, Buralarda yanmak parlamak ve gelişmek anlamında kullanılır; Bütün terminolijiniz, algı ve yorumlayış biçimleriniz tüm bunlar yalanlar üzerine kurulu ve bunları gidermelisiniz? Birileri umursamıyor olabilir ama ben umursuyorum ki bir insan neden azap gazap korkusu kaygısı içinde yaşasın, Dine ve Tanrıya inanıyor ve güveniyorkende asla bu anlamda bi cehennem tahayyül etmedim ben; Siz neden ediyorsunuz? Ben iyi bi Tanrı düşlemiştim o zamanlarda ve Tanrım beni yakıp iyileştirecek diyordum, Kötülüklerimi giderecek bana öğretecek yeni fırsatlar ve dersler sunacak, Negatif yorumlar gerçek dini de çürütür; İnsan ya da Tanrı yapısı milyarlarca benimseyicisi, inanıcısı olan yapılar bunlar, Dalga geçerek bi yere varamayız, Birlik içinde bi şeyler yapmalıyız;

Bir Tanrı Neden Sonsuza Kadar Yakmak İçin İnsan Yaratır? önermesinde ve sorusunda zaten üstü kapalı bir kabul ya da varsayım var bunun doğruluğuna ilişkin,

Bunun doğruluğu bile varsayılamaz ya da doğruluğundan söz edilemez, Tanrıya inanmak ya da inanmamak dışında bile; Tanrı kavramı ve ifadesi sadece bir kavram ve soyut olarak bile kişiye yaratıcılık ve kusursuzluk ifade eden bir kavramdır, Birileri bu kavrama varlık ya da kişilik atadı ya da kişilik içinde bu kavramı betimliyor ya da benimsiyor diye böyle mi algılanmalı? Örneğin, Tanrıyı tüm varolan olarak betimleyen var ya da sadece bir kavram olarak benimseyen, Panteizmde tümtanrı, Bu durumda tüm varolan kendi içinde yanacak insan türetti mi diyeceğiz, Ya da bir kavramsal nicelik bir varlık biçimledi vb.

Her sonuçta, inanç içinde bile,inanan için bile, bir Tanrı kusursuzdur ve ihtiyaçsızdır, temel mantık düşünüşü ve sınaması içinde bu gereklilik kurulamaz;

Neden orta yol bulmuyorsunuz ve uzlaşmıyorsunuz, bunun aksi Tanrı sözcüğünü katletmek ya da başka bir odağa ya da hedafe yöneltmektir, elmayı ve portakalların karşılaştırılması gibi olmaz mı bu? Bu ifade varlık içinde varlık betimleyebilen bi yapıyı betimler ki, buna Tanrı denilemez (ki O bile demiyorum) Tanrı için kimlik zamiri kullanmıyorum çünkü varlığı ya da yokluğu içinde, yani varken (varolsa) bile Tanrı bir kişi ya da kim olarak varolamaz, Nesneyi ve şeyleri de bütünlemeli ve içermelidir, Bunun aksinde kendi dışında içermediği içinde olmadığı bi yaratımdan söz edilir, Tanrı her yerde ve her şeydeyse, her yer ve her şeydir zaten, Her yer ve her şey olmayan bi yapı her yer ve her şeyin içine girerek nasıl gözlem yapabilir?

Cehennem bir fikirdir, Çok farklı ve çok boyutlu yorumlanabilir, Yanmak kavramını mutasavvıflarda kullanır örneğin tam aksine iyi bi şey olarak kullanır, Tüm dini metinleri yorumlamıyor muyuz, Yanmak kavramı ışık içinde kullanılır iyi anlamdadır, Buralarda yanmak parlamak ve gelişmek anlamında kullanılır; Bütün terminolijiniz, algı ve yorumlayış biçimleriniz tüm bunlar yalanlar üzerine kurulu ve bunları gidermelisiniz? Birileri umursamıyor olabilir ama ben umursuyorum ki bir insan neden azap gazap korkusu kaygısı içinde yaşasın, Dine ve Tanrıya inanıyor ve güveniyorkende asla bu anlamda bi cehennem tahayyül etmedim ben; Siz neden ediyorsunuz? Ben iyi bi Tanrı düşlemiştim o zamanlarda ve Tanrım beni yakıp iyileştirecek diyordum, Kötülüklerimi giderecek bana öğretecek yeni fırsatlar ve dersler sunacak, Negatif yorumlar gerçek dini de çürütür; İnsan ya da Tanrı yapısı milyarlarca benimseyicisi, inanıcısı olan yapılar bunlar, Dalga geçerek bi yere varamayız, Birlik içinde bi şeyler yapmalıyız;

Gel gel yanalım ateşi aşka

Şule verelim ateşi aşka

Varım bitirdim Dosta yedirdim

Geçtim oturdum Ateşi aşka

Varın verenler dosta erenler

Yandım erenler ateşi aşka

Aşk ehli ölmez yerde çürümez

Yanmayan bilmez ateşi aşka

Ey padişahım affet günahım

Yanmaktır karım ateşi aşka

Seyit Nesimi terketti resmi

Kandırdı cismi ateşi aşka

Yaşamda neyi seviyor vede arzu ediyor isek o şey için kendimizden fedakarlıklar yaparız. Yanmak budur.Yani önce cefa sonra sefa.

Yoksa bilmediğimiz tarifini yapamadığımız bir hayali şey için yanılacağınıda sanmıyorum.Ha belki onun ne olduğunu araştırmak için sarfedilen emek yanmak olabilir.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...