Jump to content

Müslümanlar, İslâm'ı neden kabullenemiyor?


Recommended Posts

  • İleti 115
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

"Her Müslüman'ın yaptıığ bir iddia var: Başkaları İslâm'ı anlamıyor. Onlar Kuran'ı anlamıyor ve yanlış yorumluyorlar."

Sizin yorumunuz nedir?

İslamı layıkıyla yaşadığına inandığınız gurup hangisi?

:)

Ben her zaman söylerim: Yeryüzünmde 850,000,000 Müslüman var; bir o kadar da İslâm var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cübbeli insanlık müslümanlığa layık değil, mafediyor insanların insanlığını. Vicdanınızı elinizden alıyor, böyle kimsenin kimseyi beğenmeyerek kendi yaptığını doğru gösterme yarışına girme sebebi nediri sorgulasana. Köleliği yasaklamamış bir inanış, sübyancılığı, vesaire, tonla insanlık suçuna kol kanat geriyor, bu durum kendi vicdanını ya öldürmene yada o vicdanla yapanların yanlış yaptığını söylemekten dahi aciz olarak görmezden gelip, yokmuş gibi davranmana yada onların kişisel yanlışları diyerek kimi zaman inancını redetmene zorlar, oysa inancın buna izin veriyor ve biliyorsun.

Sorun islamın suçu yasal ve normal görme psikolojisinde. 1500 yıl önceki arap kültürünü tanrısal varsayıp hala günümüze uydurma çabalarında. O günün arap bedevisinin vicdanı bu gün ile uyuşamaz, örtüşemez. Anlayın şu insan derlemesi bir devre ait toplumsal yaşantının her çağa uygunluğu saçmalığının kutsallık perdesiyle ayakta durabildiğini.Sonuç ahanda bu.

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Of be cübbeli, bunlar (camii, kilise ibadethane) insanların yüzyıllardır en kalabalık yerler olarak bilinen yer olmasından kaynaklı ve gram söylediklerime cevap içermeyen cevaplar.Kimileride zengin semtine, kimileride hastaneye, kimileride çöpe bırakıyor. Köleliği, sübyancılığı vesaireyi yok mu ediyor bu dediğin . :lol:

Cübbeliden düşünmesini beklemek abes kaçtı. ;)

Bu arada veled-i zinaya bakışı nedir islamın?

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Of be cübbeli, bunlar insanların yüzyıllardır en kalabalık yerler olarak bilinen yer olmasından kaynaklı ve gram söylediklerime cevap içermeyen cevaplar.Kimileride zengin semtine, kimileride hastaneye, kimileride çöpe bırakıyor. Köleliği, sübyancılığı vesaireyi yok mu ediyor bu dediğin . :lol:

Cübbeliden düşünmesini beklemek abes kaçtı. ;)

Hemen kızmak, aşağılamak neyin nesi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kızmak kesinlikle yok, aşağılamak kısmıda nedir? Düşünmesini beklemek abes kaçtı cümlesinden alındın sanırım? İronik ve biraz alaycı sayılabilir. Yinede öyle algıladın madem özür. Sonuçta yazan benim, alınan sen. Şimdi napalım, tüm yazdıklarımı es geçip bir cümle alıp kel alaka cevap verdin diye, saygısız mı diyeyim sana? B)

Yok demiyorum, sende sensin. Şimdi devam edelim, düşünceni sormuştum orda veledi zina hakkında islamın bakışı nedir diyerek.

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kızmak kesinlikle yok, aşağılamak kısmıda nedir? Düşünmesini beklemek abes kaçtı cümlesinden alındın sanırım? İronik ve biraz alaycı sayılabilir. Yinede öyle algıladın madem özür. Sonuçta yazan benim, alınan sen. Şimdi napalım, tüm yazdıklarımı es geçip bir cümle alıp kel alaka cevap verdin diye, saygısız mı diyeyim sana? B)

Yok demiyorum, sende sensin. Şimdi devam edelim, düşünceni sormuştum orda veledi zina hakkında islamın bakışı nedir diyerek.

Sevgi saygımla...

Kimse kimsenin günahını yüklenmez. Sadece saptıranlar müstesna. Onlar saptırdıkları kişilerin de vebalini alırlar.

Veledi zinaya İslamın bakışı diğer veledlere bakışı gibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cübbeli zinadan dolayı suçlanmaz hükmü ağırlıklıdır ancak diğer çocuklarla her konuda eşit sayılır kısmı pek doğru değil. Çok başarılı, işinde iyi olmadıkça makam sahibi oldurulmazlar, miras hakları yoktur. Bu bile çifte standartın baba soyu saplantısıyla (ataerkil arap bedevi kültür anlayışı) suçsuz birine dolaylı suç yüklenmesi durumudur. Sence normal ve doğru mudur bu bakış?

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cübbeli zinadan dolayı suçlanmaz hükmü ağırlıklıdır ancak diğer çocuklarla her konuda eşit sayılır kısmı pek doğru değil. Çok başarılı, işinde iyi olmadıkça makam sahibi oldurulmazlar, miras hakları yoktur. Bu bile çifte standartın baba soyu saplantısıyla (ataerkil arap bedevi kültür anlayışı) suçsuz birine dolaylı suç yüklenmesi durumudur. Sence normal ve doğru mudur bu bakış?

Olayın diğer tarafından hiç bakmıyorsun. 1400 yıl önce babalık testi diye birşey yoktu. Kadının biri çıkıp da zengin bir adama rahatlıkla bu kucağımdaki çocuk senindir. Falan gece benimle zina yaparken hamile kaldım.

Adam da dedi ki, ben seni tanımıyorum bile. İftira atma. Sen de 1400 yıl önce hakim olsan ne hüküm verirdin?

tarihinde yenidencübbeli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum cübbeli, bende bunu anlatıyorum sabahtan beri. :) Arkadaşım o çağdan öteye bakışı olamıyor, bu çağda geçersiz. Her çağa uymuyor bu hüküm. Ayrıca çocuğun suçu nediride sorgula. İslam çocuğun suçsuzluğuna ceza kesiyor. Vicdanen yaralayıcı.

Sen kendi yaptığınla kanıtlıyorsun, 1500 öncesini savunmaya çalışıyorsun.Çünkü vicdanın kutsallık kavramı ile ipotekli.

Tek yapacağın şeyi yapıp böyle bir konuda dahi vicdanına, insanlığına değil adaletli olup olmamasına değil, her çağa uygun olup olmamasına değil inandığın için tek doğru saplantısına sahip ideolojiyi aklayıp kabule çalışmaktasın.

Bunuda veledi zina konusunda kimi zaman vicdan ve insanlık gibi değerlerle çatışarak diğer inançlılarla düşünce birliğine dahi varamayarak islamın izin verdiği ölçüde en makul açıklamayla yetinmek ve bu açıklamanın tatmin edip etmemesinden öte genelin kabulü üzerine yada çoğunluğun isteği doğrultusunda değişkenliği ile kimi zaman uygulayıcıları suçlayarak geçiştirmek zorunda kalıyorsunuz.

Oysa çocuğun suçu yokken toplumsal yaşam içinde statü olarak cezalandırılıyor. Bunu sorun görmektense, işi anne baba zinaya yoğunlaşıp 1500 yıl önce geçerli olan ve artık işe yaramayan babalık davasının bilinmezliğinin önüne koyuyorsun. B)

He diyem mi? He.

Sevgi saygımla...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayın diğer tarafından hiç bakmıyorsun. 1400 yıl önce babalık testi diye birşey yoktu. Kadının biri çıkıp da zengin bir adama rahatlıkla bu kucağımdaki çocuk senindir. Falan gece benimle zina yaparken hamile kaldım.

Adam da dedi ki, ben seni tanımıyorum bile. İftira atma. Sen de 1400 yıl önce hakim olsan ne hüküm verirdin?

Diye soru sordum. Cevabınızı bekliyorum. Önce bu kısmı halledelim, sırayla diğer konulara geçeriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslama göreyse sorun cevap basit, şahit gerekli. Yoksa hükmüde belli, kadın sopayı yer, adam yırtar.Peki iftira deelse nolcek.Allaha havale ver hükmü geç.

Ancak gel şimdi bu senaryoyu çağımıza uygula, Bende her şeyi apaçık kitaba göre mecbur işi allaha havale edip get dna testi yaptır demiyeceğim, çünkü allah şahit şart diyor, dnayı takmıyor. konuyu unutmaki bütünlüğü olsun. Dna testine sokarım deme, girmem müslümanlıkta böyle bir zorunluluk hükmü yok, ben şeriata uyarım diyen adama napcaz? Şeriatın gereği, hüküm veriyoruz, kadına verin sopayı ve kucağına sıpayı.Adam gene yırttı.Allahının hükmü adaletsizliğe götürüyor. O çağda çözüm sayılabilsede(yetersiz) bu çağda absürd oluyor.

Sevgi saygımla...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum cübbeli; önce açık ve net şu soruma cevap ver, bu hükümler her zamanı ilgilendiren tanrısal hükümler mi, yoksa sadece çağını mı bağlayıcı?

Ayrıca o çağ için çözüm sayılabilmesini iyi algıla, çözüm o günün yine böyle olaylara hukuki bakışıyla ilgili sorun görme açısına göre şekillenir. Yani çok bölgesel ahlak alayışının ve suç anlayışının bakışına cezai uygulamadır.

Zina neden suçtur?Önce zinanın kişilik hak ve özgürlükleri ile başkasına zarar verme boyutuna bakmak, iki insanın özgür iradesi ile verdiği kararın neden ceza gerektiğini açıklığa kavuşturman gerekir.

Şimdi Kuranda zina neden suçturu, kimlere ne tür zararlar verdiğini açıklamadan zina kötüdür, cezası şudur denir. olmadı, olamıyor böyle bir suç tanımlanmadan keyfi suç ilanı olmaz.

Kölelik suç değil, sübyancılık, fuhuş vesaire ama aldatılmak cinsel yönden suç. Bu bile çok bölgesel, hukuğa çağın sadece içerdiği toplumsal ahlak anlayışının yansıması olduğunun kanıtı. Alıp bunu her çağa tanrısal diye montelemeye kalkmak suç ve cezanın tanımlanmasındaki kriterler açısından ve uygulamadaki dayanakları tamamen akıldışı.

Bunun ardından gelen çocuk sorununa bakış tamamen o çağdan kalıntı bir bakış. Onun suçu yok ama miras alamaz, statü elde etmesi soy takıntısı ile(babası belirsiz olma saplantısı) elinden alınır, yani sözde eşit, uygulamada mimlenmiş konumda bırakılır.

Bu bakış suç kardeşim, sen zinanın bile anlayış olarak o çağın erkek egemen bakışının ürünü olduğu gerçeğini anlamayıp onu tartışmakta olduğunu sanıyorsun.

Bu çağda zina suç demek ve cezalandırmak heleki kimi yerde sopa, kimi yerde taşlayarak öldürmek başlı başına suçun kendisidir. Aldatılmak ister suç say ister sayma onuda geçtik, tecavüz neden suç sayılamıyor, neden insanın köleliği suç sayılmıyor bile başlıbaşına suçtur.

Ama yok, kafayı gömmüşsün, dediğinle kendi inancının bile çeliştiğini, günümüzde hiç bir geçerliliği olmayan uygulamayı o güne uygun sayılabilmesiyle suç tanımı olarak ele alıp normal gösterme çabasındasın.

Yani örneğin için o çağa göre uygun olan ne hüküm verileceği , insanlarca verilemeyecek ve düşünülemeyecek değil, çok çağı dışına taşamayacak, geleceği öngörmeyen tanrısallığa ihtiyaç bile duyulmayan bir suç, hüküm hukuğudur kuranın bakışı.

Anlamayıp kaçtığın, örneğin zinanın cezasını kuranda 100 sopa diyen tanrın, sözde tevratında göndericisi, tevratta taşlatarak öldürtüyor.

Arkadaş bu bir suç ise, suçun kişiden kişiye, çağa göre değişkenliği sadece insani bakış ürünü bir hukuk olduğunu kanıtlar. Tanrı kavramı hüküm tutturma özrüne sahip , çağımız için babalık sonradan dahi kesin ortaya serilecek dna testlerine bakan ufak bir bilgideyken , her bigiyi yaratan öngörüsüz ve tek çağın şartlarına has suç tanımı ve ceza kesiyor. Onlarda bile uymuyor bir dediği diğerini.

gelelim çözüme, o çağda böyle bir konuda ne hüküm verirsen ver, çözüm yetersizdir. Ancak tanrı kavramı ardına sığınıpta her çağa ve evrensel demek işte bu tanrının yetersizliğini kabul edip etmeyeceğinle ilgili konudur.Tanrın bir insandan daha yeterli değil. Kabul ediyor musun?

Hatta eksik, bazen aciz ve yetersiz bir bilgi, öngörü, ve çağ dışına taşamayan bölgesel sıradan bir insan seviyesinde. Kabul ediyor musun?

Etmiyorsan önceki mesajlarımda sonra cevaplarım dediğin sorulardan başlayarak cevapla ve kanıtla dostum.

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zinaya verilen suç sadece Kur'an'a inanan,bu cezalardan haberdar olarak müslüman olan birini bağlar.Bir ateiste bu cezayı dayatamazsın.Kur'an'da da farklı kitabı kabul edenler onun hukuk sistemine göre yaşayanlar için kabul ettikleri yasa uygulanır(ör.5:47).ABD'de eyaletlerin farklı kanunları var ya durumu ona benzetebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam şeriatı uygulanan bir ülke farklı bir hukuku asla kabul etmez.Bir istisna olarak mafya usulü haraç (cizye) karşılığı hıristiyan ve yahudilere inanç ve ibadet özgürlüğü vardır. Buna rağmen onlar kendi hukukunu uygulayamazlar.Bunların dışında bir ateistinveya başka b ir dinden olanın islam ülkesinde yaşama şansı bile yoktur.

tarihinde Hz Ukala tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...