Jump to content

Peygamberler Allah'ı Kurgulamış Olabilir mi?


Recommended Posts

Belki büyüklüğünü ifade etmek için 'ben' yerine 'biz' şeklinde bir kullanım tercih edilmiştir.Arapça dilinde de böyle bir özellik olabilir(ki öyle deniyor).Veya belki de Allah koyduğu sistemi de işin içine dahil edip biz diyordur.

En az ihtimal olarak görsem de şunu da ihtimal içine dahil etmek istiyorum.Belki de Muhammed ve arkadaşları Kur'an'ı yazarken şakacıktan biz yazmıştır.Veya devlet kurup yönetecek hamura sahip bu insanlar yanlışlıkla biz demiştir ileriki ayetlerde de mecburen bunu devam ettirmiştir.Veya bunlar uyduruk Kur'an'ı yazarken gerçek tanrı bunların foyası ortaya çıksın diye biz yazmalarını sağlamıştır ve böylece d.a. onları ifşa etmiştir.Bunlar da ihtimal dahilinde.

Bu konuyla ilgili ilk cevabında konuyu kavramadan, cevabının ne olduğunu,olabileceğini bilrmeden direkt savunma güdüsüyle Türkçe ''sen'' ''siz'' kullanımını cevap olarak verdin ki mevzuya cevap verdiğini zannettin.

Şimdi ne yaptın, kesin bir cevabını bilmediğini ifade eden ''belki''lerle başlayan açıklamalar yapmaya çalıştın, bu cevabın yetersiz olduğunu anlamış olmalısın ki yorumunun sonuna tartışmanın ciddiyetiyle,tartışma ciddiyetiyle ilgisi olmayan laf kalabalığı denilecek türden fuzuli cümleler kurarak egonu tatmin etme yoluna gittin.

Bizon; senin bilgin bu tür sorulara cevap olacak yeterlilikte değilse hâlâ hangi akıl, mantık ve tavırla kendini cevap verme zorunluluğunda hissedip gereksiz, anlamsız yorum yapma çabası içindesin?

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 75
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bu konuyla ilgili ilk cevabında konuyu kavramadan, cevabının ne olduğunu,olabileceğini bilrmeden direkt savunma güdüsüyle Türkçe ''sen'' ''siz'' kullanımını cevap olarak verdin ki mevzuya cevap verdiğini zannettin.

Şimdi ne yaptın, kesin bir cevabını bilmediğini ifade eden ''belki''lerle başlayan açıklamalar yapmaya çalıştın, bu cevabın yetersiz olduğunu anlamış olmalısın ki yorumunun sonuna tartışmanın ciddiyetiyle,tartışma ciddiyetiyle ilgisi olmayan laf kalabalığı denilecek türden fuzuli cümleler kurarak egonu tatmin etme yoluna gittin.

Bizon; senin bilgin bu tür sorulara cevap olacak yeterlilikte değilse hâlâ hangi akıl, mantık ve tavırla kendini cevap verme zorunluluğunda hissedip gereksiz, anlamsız yorum yapma çabası içindesin?

Belki dememin sebebi Allah'ın neden biz dediğini bilmiyor olmam.Şahsi görüşümü de mutlak gerçek gibi sunmak istemedim.Kendi fikrim böyle.Yaptığım araştırmalardan edindiğim bilgiler de böyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Belki dememin sebebi Allah'ın neden biz dediğini bilmiyor olmam.Şahsi görüşümü de mutlak gerçek gibi sunmak istemedim.Kendi fikrim böyle.Yaptığım araştırmalardan edindiğim bilgiler de böyle.

Bu cevabını neden yorumuma ilk cevap olarak yazmadın da ''sen'' ''siz'' örneğini cevap olarak verdin; ben açıklama yaptıktan sonra mı araştırma yaptın da ''belki' böyle olabilir şekline dönüştü cevabın?

Bizon sen anlamıyorsun ama senin cevap verme şeklin,cevap sıran senin konuya ne kadar hakim olduğunu gösteriyor; madem en başta cevabı bilmiyorsun bilmediğin bir konuda konuya cevap olmayacak yorumu yazarken ne duruma düşeceğinin farkında olarak cevap yazma idrakında olman gerekir.

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu cevabını neden yorumuma ilk cevap olarak yazmadın da ''sen'' ''siz'' örneğini cevap olarak verdin; ben açıklama yaptıktan sonra mı araştırma yaptın da ''belki' böyle olabilir şekline dönüştü cevabın?

Bizon sen anlamıyorsun ama senin cevap verme şeklin,cevap sıran senin konuya ne kadar hakim olduğunu gösteriyor; madem en başta cevabı bilmiyorsan bilmediğin bir konuda konuya cevap olmayacak yorumu yazarken ne duruma düşeceğinin farkında olman gerekir.

En başta da biliyordum.Türkçe'den yola çıkarak Arapça'da da böyle bir özellik olabileceğini düşünebileceğini sanmıştım.Yanılmışım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

En başta da biliyordum.Türkçe'den yola çıkarak Arapça'da da böyle bir özellik olabileceğini düşünebileceğini sanmıştım.Yanılmışım.

Bizon yaptığın ayıp, kendini bilen, olgun bir insanın hele ki kendine Müslüman'ım diyenin hiç yapmaması gereken bir şey.Başka biriyle tartışıyor olsaydın sana senin anladığın dilde burada cevap yazacak çok kişi var.Ben yapmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizon yaptığın ayıp, kendini bilen, olgun bir insanın hele ki kendine Müslüman'ım diyenin hiç yapmaması gereken bir şey.Başka biriyle tartışıyor olsaydın sana senin anladığın dilde burada cevap yazacak çok kişi var.Ben yapmıyorum.

Doğruyu söylüyorum kabahatli oluyorum.Bu tartışmalar daha önce de yapıldığı için cevabı biliyordum.cübbelinin fikri de başka bir alternatif.Onun dediği gibi olabilir incelemedim.Be zaten 2. iletimde yazdığım şeyi diyecektim ama biraz alegorik,didaktik bir anlatımla senin kendi kendine düşünmeni amaçlamıştım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğruyu söylüyorum kabahatli oluyorum.Bu tartışmalar daha önce de yapıldığı için cevabı biliyordum.cübbelinin fikri de başka bir alternatif.Onun dediği gibi olabilir incelemedim.Be zaten 2. iletimde yazdığım şeyi diyecektim ama biraz alegorik,didaktik bir anlatımla senin kendi kendine düşünmeni amaçlamıştım.

Bizon sen nasıl bir kişiliksin arkadaş? :) Sen yazdıklarının, sırasının ne anlam ifade ettiğini, hangi duyguyu taşıdığını anlamıyor musun?

Arkadaşım bu kadar kıvraklık bir insana fazla.Dün de yaptın aynısını bugün de, bravo.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah Bİz diye başladığı ayetlerde yaratmayı meleklere de gösterdiği için Biz diye başlamıştır.

Ben diye başladığı ayetlerde ise meleklere bile göstermediği için Ben demiştir.

Senin düşüncenden de hareket edelim Sevgili cübbeli, ayeti tekrar yazayım:

MERYEM 19/68. Rabbine and olsun ki Biz onları mutlaka uydukları şeytanlarla beraber haşredeceğiz. Sonra cehennemin yanında diz çöktürerek hazır bulunduracağız.

Şimdi Sevgili cübbeli bu ayette kullanılan ''haşredeceğiz'' '' hazır bulunduracağız'' fiillerinin öznesi çoğul olan ''biz''.

Sen diyorsun ki Allah ''biz'' kelimesini yaratmayı meleklere de gösterdiğini belirtmek için kullanmıştır.

Allah'ın ''biz'' zamirini bu anlamda kullandığını Allah Kuran'da mı bildirmiş, yoksa bu senin ve senin gibi düşünenlerin bizatihi kişisel yorumu mu?

İkinci sorum ise bizon'la tartışırken arada kaynadı, kırmızıyla belirtiğim yemin ifadesi kime ait,burada yemin eden kim?

Yeri gelmişken ''biz'' kelimesiyle ilgili olarak bizon'un da bizon dışındaki bazı kişilerin de ifade ettiği gibi Arapça'da saygı anlamı taşıyor olma olasılığıyla açıklanan ''biz'' zamirinin kullanılması hakkında ''biz'' kelimesinin nasıl bir saygı anlamı ifade ettiğiyle ilgili bilginiz, bu yorum hakkındaki görüşünüz nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...