Jump to content

Adet görmeye başlamamış ''çocuk'' karılarınızı boşama hükmü TALÂK - 4


Recommended Posts

Bu ayet de 1400 yıl öncesinin Arap toplumunun gerçekleri

BrandNew kendi reformist dinini yaşıyor

Tüm forumun ve gerçek hayatın çatışması burada

Şimdi gelinen nokta sanırım burası;

Ya din reform edilecek, yada çatışma ve sertlik artacak. Çünkü yobazlar ve bağnazların dinden vazgeçmesi imkansız.

Hatta cahil, gelenek ve miras dincilerininde vazgeçmesi olanaksız.

Reformistler bunu asla açıkça dile getiremiyor. Bu inkar ve şirk

İşte kendi hallerinde yorum, tefsir, hadis falan yaşayıp gidiyorlar.

İslam reforma muhtaç halde

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 314
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu ayet de 1400 yıl öncesinin Arap toplumunun gerçekleri

BrandNew kendi reformist dinini yaşıyor

Tüm forumun ve gerçek hayatın çatışması burada

Şimdi gelinen nokta sanırım burası;

Ya din reform edilecek, yada çatışma ve sertlik artacak. Çünkü yobazlar ve bağnazların dinden vazgeçmesi imkansız.

Hatta cahil, gelenek ve miras dincilerininde vazgeçmesi olanaksız.

Reformistler bunu asla açıkça dile getiremiyor. Bu inkar ve şirk

İşte kendi hallerinde yorum, tefsir, hadis falan yaşayıp gidiyorlar.

İslam reforma muhtaç halde

Allah'ın dinini reforme etmeye kimsenin gücü yetmez. Çıkarın şu düşünceyi aklınızdan. Bağnaz akımları dinden uzak tutunca benim gibi gerçek barış dinini yaşarsın. İslam dünyanın en hoşgörülü dinidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın dinini reforme etmeye kimsenin gücü yetmez. Çıkarın şu düşünceyi aklınızdan. Bağnaz akımları dinden uzak tutunca benim gibi gerçek barış dinini yaşarsın. İslam dünyanın en hoşgörülü dinidir...

Kendine inanmayanları ebedi yakmakla tehdit eden bir tanrının dini çok hoşgörülü gerçekten,arkadaşım inan beni çok duugulandırdın,kendimi tutamıyorum ağlayacam şimdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizler inanıyorsak, benden eksiğin olmadığı için sen de inanabilirsin. Kibrini yenip iman edersen yanmazsın olur biter. Ahirette sana neden inanmadın diye sorulunca cevap bile verecek yüzün olamayacak. Yaşam için pamuk ipliğine bağlı derecede hassas denge yaratıldığı halde "yok ben yaratılmadım, tesadüfen oluştum." diyen biri bence de yanmalıdır. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizler inanıyorsak, benden eksiğin olmadığı için sen de inanabilirsin. Kibrini yenip iman edersen yanmazsın olur biter. Ahirette sana neden inanmadın diye sorulunca cevap bile verecek yüzün olamayacak. Yaşam için pamuk ipliğine bağlı derecede hassas denge yaratıldığı halde "yok ben yaratılmadım, tesadüfen oluştum." diyen biri bence de yanmalıdır. :)

Sizler inanırsınız çünkü öyle üretilmişsiniz, aklınız ve mantığınız inanacak şekilde düzenlenmiş. Atalarımız ne demiş: "Ne ekersen onu biçersin." Size de İslam ekmişler, İslam biçiyorlar. Hristiyanlık ekilseydi hristiyanlık biçilirdi, hinduizm ekilseydi, hinduizm biçilirdi.

Dinden çıkan birine artık falan kişiye inan, öldükten sonra sonsuza kadar hurilerle alem yap yoksa putumuz seni sonsuza kadar yakar diyerek etkileyemezsiniz. O kişi de artık din tohumları tutmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizler inanıyorsak, benden eksiğin olmadığı için sen de inanabilirsin. Kibrini yenip iman edersen yanmazsın olur biter. Ahirette sana neden inanmadın diye sorulunca cevap bile verecek yüzün olamayacak. Yaşam için pamuk ipliğine bağlı derecede hassas denge yaratıldığı halde "yok ben yaratılmadım, tesadüfen oluştum." diyen biri bence de yanmalıdır. :)

Senin tanrın kafa kesen yobazlardan daha zalim

Onlar müslüman olmayanları öldürüyor, seninki de yakıyor. Merhamete hoşgörüye bak hizaya gel. :)

Yobazlara niye kızıyorsun o zaman. Senin tanrın onlardan daha zalim çünkü.

Onlar kafayı kesip öldürüyor. Seninki ebediyen yakıyor.

Ne kinmiş ne öfkeymiş be kardeşim.

Beni tanımadın ebedi işkence. Suça bak cezaya bak.

Ama Müslümanda bu mantıksızlığı görecek mantık nerde....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın dinini reforme etmeye kimsenin gücü yetmez. Çıkarın şu düşünceyi aklınızdan. Bağnaz akımları dinden uzak tutunca benim gibi gerçek barış dinini yaşarsın. İslam dünyanın en hoşgörülü dinidir...

Peki apaçık Kuran'ı farklı yorumlamaya ve anlamını değiştirmeye nasıl güç yetiyor.

Ki yine apaçık lanetleneceğiniz ve büyük azapta uğratılacağınız yazarken

Bakara 159: İndirdiğimiz apaçık delilleri ve hidayeti Kitap’ta açıklamamızdan sonra ayetleri gizleyenler var ya, işte onlara hem Allah lânet eder, hem de bütün lânet etme konumunda olanlar lânet eder.

Bakara 174-Allah'ın indirdiği vahiyden bazı kısımları gizleyenler ve bunu az bir kazanç karşılığı değiştirenlere gelince: Onlar karınlarını ateşle doldururlar. Ve Kıyamet Günü Allah onlarla ne konuşacak, ne de (günahlarından) onları arındıracaktır. Şiddetli azap onları beklemektedir."

Demek İslam hoşgörü dini.

Buna katılıyorum.

Konudaki " henüz adet görmemiş sübyanlar " için müslümanların ne kadar hoşgörülü olduğunu görüyoruz.

Biz hoşgöremiyoruz.

Bizim vicdanımız ve ahlakımız izin vermiyor, böyle bir vahşete,

Bunun din olduğunu anlamıyoruz.

Isyan ediyoruz.

Sende ediyorsun. Farkediyoruz. Ama kılıf bulma peşindesin

Senin ahlakın ve vicdanında izin vermiyor.

Bak BrandNew bu iletiyi iyi oku, sen Müslüman değilsin. Senin dinin başka

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki apaçık Kuran'ı farklı yorumlamaya ve anlamını değiştirmeye nasıl güç yetiyor.

Ki yine apaçık lanetleneceğiniz ve büyük azapta uğratılacağınız yazarken

Bakara 159: İndirdiğimiz apaçık delilleri ve hidayeti Kitap’ta açıklamamızdan sonra ayetleri gizleyenler var ya, işte onlara hem Allah lânet eder, hem de bütün lânet etme konumunda olanlar lânet eder.

Bakara 174-Allah'ın indirdiği vahiyden bazı kısımları gizleyenler ve bunu az bir kazanç karşılığı değiştirenlere gelince: Onlar karınlarını ateşle doldururlar. Ve Kıyamet Günü Allah onlarla ne konuşacak, ne de (günahlarından) onları arındıracaktır. Şiddetli azap onları beklemektedir."

Demek İslam hoşgörü dini.

Buna katılıyorum.

Konudaki " henüz adet görmemiş sübyanlar " için müslümanların ne kadar hoşgörülü olduğunu görüyoruz.

Biz hoşgöremiyoruz.

Bizim vicdanımız ve ahlakımız izin vermiyor, böyle bir vahşete,

Bunun din olduğunu anlamıyoruz.

Isyan ediyoruz.

Sende ediyorsun. Farkediyoruz. Ama kılıf bulma peşindesin

Senin ahlakın ve vicdanında izin vermiyor.

Bak BrandNew bu iletiyi iyi oku, sen Müslüman değilsin. Senin dinin başka

Henüz adet görmemiş kadınlar hiç adet görmemiş demek değildir

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine "Gerçek İslam bu değil" teranesi. Ama o numaralar bu tür platformlarda sökmez. Ayetin kastettiği kategori bal gibi belli: Ergenlik öncesi kız çocukları.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine "Gerçek İslam bu değil" teranesi. Ama o numaralar bu tür platformlarda sökmez. Ayetin kastettiği kategori bal gibi belli: Ergenlik öncesi kız çocukları.

Hayır senin düşündüğün gibi değil. Ben Müslüman olarak o senin düşündüğünü anlamıyorum. O senin düşündüğünü ateistler anlar ancak. Adet görmemiş adet zamanı gelmiş ancak adetini görmemiş olarak anlıyorum. Uğraşsanız da hiç adet görmemiş olarak anlam veremezsiniz

Link to post
Sitelerde Paylaş

Henüz adet görmemiş kadınlar hiç adet görmemiş demek değildir

Vellâî yeisne minel mahîdı min nisâikum inirtebtum fe iddetuhunne selâsetu eşhurin vellâî lem yahıdn(yahıdne), ve ulâtul ahmâli eceluhunne en yada’ne hamlehunn(hamlehunne), ve men yettekıllâhe yec’al lehu min emrihî yusrâ(yusren).

Ve eğer hayzdan (adetten) kesilmiş olan kadınlarınızdan şüphe ederseniz, o taktirde onların iddeti (müddeti) 3 aydır ve henüz hayz (adet) olmamış kadınların da (iddeti 3 ay). Yüklü olan (hamile) kadınların müddetleri ise yüklerini bırakıncaya (doğum yapana) kadardır. Ve kim Allah'a karşı takva sahibi olursa, (Allah) işinde ona kolaylık sağlar.

1. ve ellâî : ve onlar (o kadınlar)

2. yeisne : kesilir

3. min el mahîdı : hayzdan, adetten

4. min nisâi-kum : kadınlarınızdan

5. in : eğer

6. irtebtum : şüphe ettiniz

7. fe : o zaman, o taktirde

8. iddetu-hunne : onların iddetleri, müddetleri

9. selâsetu : üç

10. eşhurin : aylar

11. ve ellâî : ve olanlar

12. lem yahıdne : hayız görmeyen

13. ve ulâtu : ve onlar (kadınlar)

14. el ahmâli : yüklü olanlar, hamile olanlar

15. ecelu-hunne : onların süreleri, müddetleri

16. en yada'ne : bırakmak, doğurmak

17. hamle-hunne : onların (kadınların) yükleri

18. ve men : ve kim

19. yettekı : takva sahibi olur

20. allâhe : Allah'tan

21. yec'al : kılar, yapar, sağlar

22. lehu : onun için, ona

23. min emri-hî : onun işinden, onun işinde

24. yusren : kolaylık

Henüz adet olmamış, yakında olacak olan adet olmaya daha önce başlamış ise

Bir ay içinde yeniden adet görür.

Neden üç ay ?..... bak aşağıya; dokunmazsan hemen boşa (33:49) sayacağın iddet hakkı yok, dokunduysan bir aşağıya bak(65:1) iddetini say, iki gün sonra adet oldu 2 gün sonra kapıya, 1 ay sonra oldu bir ay sonra diyor.

Yukarıda neden 3 ay, adet yok, belirti alamıyorsun, gebemi diye bekliyorsun sadece. Aşağıdakilerin dışında konular var yukarda. Zavallı çocukların - Sübyanların ve adetten kesilmişlerin konusu.

33:49 - Ey iman edenler! Mümin kadınları nikâh edip de sonra onlara dokunmadan boşadığınız zaman, sizin için üzerlerinde sayacağınız bir iddet hakkınız yoktur. Derhal müt'alarını (mehirleri belirlenmediği takdirde yararlanacakları bir mal) verip onları güzel bir şekilde salıverin.

65:1 - Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğiniz zaman onları iddetleri içinde boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilmezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vellâî yeisne minel mahîdı min nisâikum inirtebtum fe iddetuhunne selâsetu eşhurin vellâî lem yahıdn(yahıdne), ve ulâtul ahmâli eceluhunne en yada’ne hamlehunn(hamlehunne), ve men yettekıllâhe yec’al lehu min emrihî yusrâ(yusren).

Ve eğer hayzdan (adetten) kesilmiş olan kadınlarınızdan şüphe ederseniz, o taktirde onların iddeti (müddeti) 3 aydır ve henüz hayz (adet) olmamış kadınların da (iddeti 3 ay). Yüklü olan (hamile) kadınların müddetleri ise yüklerini bırakıncaya (doğum yapana) kadardır. Ve kim Allah'a karşı takva sahibi olursa, (Allah) işinde ona kolaylık sağlar.

1. ve ellâî : ve onlar (o kadınlar)

2. yeisne : kesilir

3. min el mahîdı : hayzdan, adetten

4. min nisâi-kum : kadınlarınızdan

5. in : eğer

6. irtebtum : şüphe ettiniz

7. fe : o zaman, o taktirde

8. iddetu-hunne : onların iddetleri, müddetleri

9. selâsetu : üç

10. eşhurin : aylar

11. ve ellâî : ve olanlar

12. lem yahıdne : hayız görmeyen

13. ve ulâtu : ve onlar (kadınlar)

14. el ahmâli : yüklü olanlar, hamile olanlar

15. ecelu-hunne : onların süreleri, müddetleri

16. en yada'ne : bırakmak, doğurmak

17. hamle-hunne : onların (kadınların) yükleri

18. ve men : ve kim

19. yettekı : takva sahibi olur

20. allâhe : Allah'tan

21. yec'al : kılar, yapar, sağlar

22. lehu : onun için, ona

23. min emri-hî : onun işinden, onun işinde

24. yusren : kolaylık

Henüz adet olmamış, yakında olacak olan adet olmaya daha önce başlamış ise

Bir ay içinde yeniden adet görür.

Neden üç ay ?..... bak aşağıya; dokunmazsan hemen boşa (33:49) sayacağın iddet hakkı yok, dokunduysan bir aşağıya bak(65:1) iddetini say, iki gün sonra adet oldu 2 gün sonra kapıya, 1 ay sonra oldu bir ay sonra diyor.

Yukarıda neden 3 ay, adet yok, belirti alamıyorsun, gebemi diye bekliyorsun sadece. Aşağıdakilerin dışında konular var yukarda. Zavallı çocukların - Sübyanların ve adetten kesilmişlerin konusu.

33:49 - Ey iman edenler! Mümin kadınları nikâh edip de sonra onlara dokunmadan boşadığınız zaman, sizin için üzerlerinde sayacağınız bir iddet hakkınız yoktur. Derhal müt'alarını (mehirleri belirlenmediği takdirde yararlanacakları bir mal) verip onları güzel bir şekilde salıverin.

65:1 - Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğiniz zaman onları iddetleri içinde boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilmezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.

Bir ay içinde illaki adet olacak diye bir şey yoktur. Bazı nedenlerden ötürü adet gecikebilir. O ay adet olmaması illaki o kadının hamile olacağı anlamına gelmez. Onun için 3 ay beklenir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Beyinsiz ateistler ve onlardan aşağı mahluklar olan yobazların en takıldığı ayetler bunlar. O kadar açık ve net ki aslında. Boşanmak isteyen kadınlar adeti düzenli ise hemen boşanabilirler. Ama eğer hamilelik şüphesi varsa ve adet görmemişse boşanmak ve yeni bir eşle evlenmek için 3 ay beklesinler diyor Allah.

Kesinlikle ilk regl bile olmamış küçük kızlarla ilgisi yok. İftiracıların Allah belasını versin...

Bu talak 4'te arapça yazili olan bu degil.

"َﻦْﻀِﺤَﻳ ْﻢَﻟ ﻲِﺋﺎَّﻠﻟﺍَﻭ"

Tesr yazilmis : "wella'i lem yehidna"...

Bu "adet görmeyenler" demektir. Ayette adeti olanlarin adet sonu, adetten kesilenlerin durumu, birde bu "adeti olmayanlar" konusunda kurallar veriliyor.

Amenore denilen bu bayanlara mahsus hastalik adet görmemeyle belirir. Ayette "henuz adet görmeyenler" yazili degil. Bu bir tercume saptirmasidir. Arapça yazili olan amenoreyle ilgili.

http://tr.m.wikipedia.org/wiki/Amenore

Sözde Muhammed'in Ayseyle 9 yasinda evlenme hikayesi uydurma ve bir çok kronolojik tutarsizliklar içermekte. Bununla birlikte, orta çagda çocuk yasta evlilik vakidir, bu araplara mahsus degil, her tarafta böyleydi o çagda. Ancak bu ayet amenoreden bahsediyor, ve Aysenin yasi tamamen meçhul taberiye göre Ayse Muhammed peygamberlik iddia etmeden önce dogmus... Oysa hicri 2 senesinde evlenmisler. Buna göre Aysenin en az 12 yasinda olmasi gerekirdi. Bu yas talmuddaki öngörulenle tutusuyor.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ay içinde illaki adet olacak diye bir şey yoktur. Bazı nedenlerden ötürü adet gecikebilir. O ay adet olmaması illaki o kadının hamile olacağı anlamına gelmez. Onun için 3 ay beklenir.

Bahsettiğin konu için ahzap 49 ve Talat 1 yeterli dir. Konu farklı

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu talak 4'te arapça yazili olan bu degil.

"َﻦْﻀِﺤَﻳ ْﻢَﻟ ﻲِﺋﺎَّﻠﻟﺍَﻭ"

Tesr yazilmis : "wella'i lem yehidna"...

Bu "adet görmeyenler" demektir. Ayette adeti olanlarin adet sonu, adetten kesilenlerin durumu, birde bu "adeti olmayanlar" konusunda kurallar veriliyor.

Amenore denilen bu bayanlara mahsus hastalik adet görmemeyle belirir. Ayette "henuz adet görmeyenler" yazili degil. Bu bir tercume saptirmasidir. Arapça yazili olan amenoreyle ilgili.

http://tr.m.wikipedia.org/wiki/Amenore

Sözde Muhammed'in Ayseyle 9 yasinda evlenme hikayesi uydurma ve bir çok kronolojik tutarsizliklar içermekte. Bununla birlikte, orta çagda çocuk yasta evlilik vakidir, bu araplara mahsus degil, her tarafta böyleydi o çagda. Ancak bu ayet amenoreden bahsediyor, ve Aysenin yasi tamamen meçhul taberiye göre Ayse Muhammed peygamberlik iddia etmeden önce dogmus... Oysa hicri 2 senesinde evlenmisler. Buna göre Aysenin en az 12 yasinda olmasi gerekirdi. Bu yas talmuddaki öngörulenle tutusuyor.

Anlayasınız diye Apaçık ve Arapça Kur'an bu kadar anlam kargaşası yaratacak ve 1400 yıldır bu müslümanlar bu çocukları eş yapacaklar.

O çağ öyleydi, ilkeldi, cahiliye dönemi idi, iklimdi dedik de , hala günümüzde bir çok örneği yaşanırken bu anlam kargaşası çok iyi ifade edilememiş mi diyeceğiz.

Neresinden tutsan elinde kalıyor.

Nerede açıklık, nerede evrensellik, nerede adalet, nerede insan olma eşitliği

tarihinde DRC tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

Cinsel rusd yasi evrensel bir biçimde sabit degil zaten. A.B.D.'de bazi eyaletlerde kizlar 14 yasinda evleniyorlar, Vatikanda 12 yasinda, Kuzey Korede 13... Burada evrensellik yok.

Ayrica, evlenme yasi giderek gerilemektedir. Hatta bu sakatliklarda ciddi artisa nedendir. Zira 35 yasindan sonra kadinin her dogumu risklidir çocuk için. Erkeklerde 53 yasindan sonra sperm içinde y kromozomlu spermatozoidler azalip, kiz çocuklar daha sik doguyor, ve bu seks ratioyu olumsuz etkiliyor...

Birde, Muhammed Ayseyle hicretten bir sene önce nisanliyken, neden 3 sene bekledigini dusunursek, bunun adet görmesine kadar sure oldugu açikca anlasilacaktir. Ayse evlenince, Roqayyah Wahid Maqsood'un kronolojik ve tarih-bilim modern metotlariyla tetkikine göre 12 ile 18 yas arasinda oldugu saptanmistir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

Cinsel rusd yasi evrensel bir biçimde sabit degil zaten. A.B.D.'de bazi eyaletlerde kizlar 14 yasinda evleniyorlar, Vatikanda 12 yasinda, Kuzey Korede 13... Burada evrensellik yok.

Ayrica, evlenme yasi giderek gerilemektedir. Hatta bu sakatliklarda ciddi artisa nedendir. Zira 35 yasindan sonra kadinin her dogumu risklidir çocuk için. Erkeklerde 53 yasindan sonra sperm içinde y kromozomlu spermatozoidler azalip, kiz çocuklar daha sik doguyor, ve bu seks ratioyu olumsuz etkiliyor...

Birde, Muhammed Ayseyle hicretten bir sene önce nisanliyken, neden 3 sene bekledigini dusunursek, bunun adet görmesine kadar sure oldugu açikca anlasilacaktir. Ayse evlenince, Roqayyah Wahid Maqsood'un kronolojik ve tarih-bilim modern metotlariyla tetkikine göre 12 ile 18 yas arasinda oldugu saptanmistir.

Evrensellik anlayışına da, biyoloji bilimine de, Aişe'yi nişanlı iken ve henüz adet görmeden değilde âdetinden sonrasını bekleyip becermesinden dolayı duyduğun insani hürmeti ne de hayran kaldım.

Zavallı olmanın sınırı yok.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu talak 4'te arapça yazili olan bu degil.

"َﻦْﻀِﺤَﻳ ْﻢَﻟ ﻲِﺋﺎَّﻠﻟﺍَﻭ"

Tesr yazilmis : "wella'i lem yehidna"...

Bu "adet görmeyenler" demektir. Ayette adeti olanlarin adet sonu, adetten kesilenlerin durumu, birde bu "adeti olmayanlar" konusunda kurallar veriliyor.

Amenore denilen bu bayanlara mahsus hastalik adet görmemeyle belirir. Ayette "henuz adet görmeyenler" yazili degil. Bu bir tercume saptirmasidir. Arapça yazili olan amenoreyle ilgili.

http://tr.m.wikipedia.org/wiki/Amenore

Sözde Muhammed'in Ayseyle 9 yasinda evlenme hikayesi uydurma ve bir çok kronolojik tutarsizliklar içermekte. Bununla birlikte, orta çagda çocuk yasta evlilik vakidir, bu araplara mahsus degil, her tarafta böyleydi o çagda. Ancak bu ayet amenoreden bahsediyor, ve Aysenin yasi tamamen meçhul taberiye göre Ayse Muhammed peygamberlik iddia etmeden önce dogmus... Oysa hicri 2 senesinde evlenmisler. Buna göre Aysenin en az 12 yasinda olmasi gerekirdi. Bu yas talmuddaki öngörulenle tutusuyor.

"lem yahıdne" adet görmeyenler değil, adet görmemişler demektir. "lem" kelimesi fiili geçmişte olumsuz yapar. Madem bilgiçlik yapacaksın bari doğru yap şu işi. Bu ayet yaşının küçüklüğü sebebiyle adet görmeyeleri kapsar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"lem yahıdne" adet görmeyenler değil, adet görmemişler demektir. "lem" kelimesi fiili geçmişte olumsuz yapar. Madem bilgiçlik yapacaksın bari doğru yap şu işi. Bu ayet yaşının küçüklüğü sebebiyle adet görmeyeleri kapsar.

Tamam işte aferin sana çözmüşsün olayı. O ay ADET GÖRMEMİŞ:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...