Jump to content

Adet görmeye başlamamış ''çocuk'' karılarınızı boşama hükmü TALÂK - 4


Recommended Posts

Zaten ayni seyi söyluyor, ancak farkli ifade ediyoruz. Ben bu ayetin 8, 9, 10 yasi gibi bir sinir koydugunu iddia etmiyorum. Normalde adet görecek vaziyette bulunan, ancak bosanma aninda adet görmeyen kizlarla ve bayanlarla ilgili bu ayet. Normalde, dunya ortalamasinda bu yasin 12 etrafindadir. Ancak, sicak ulkelerde daha erken, hatta kimyasallar nedeniyle, hormonal bozukluk yoluyla 2 yasina kadar inmis bulunuyor bazi nadir durumlarda.

Bu ayetin uzerinde farkli yorumlar var, ve bazi mufessirler, buna yasca kuçuk olan ve normalde adet görebilecek erginlikte olup henuz görmeyenlerinde dahil oldugu yönundedir. Bu ayete ters degil... Ancak, ayet normalde adet görmesi beklenip bosanma halinde, ya geçici amenore, ya erken menopoz, ya hamilelik nedeniyle görmeyen bayanlarla alakali.

Yahu ayetin neresinde yazıyor "normalde adet görecek vaziyette bulunan, ancak bosanma aninda adet görmeyenler" diye? "Adet görmemiş olanlar" ifadesinden bunu nasıl çıkarıyorsun? Bari "18 yaşını bitirmiş olup da hala adet göremeyenler" anlamı çıkarsaydın da tam olsaydı.

Normalde adet görebilecek kadınlardan zaten bahsedilmiş Bakara/228'de.

Bakara/228. Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç ay hâli (hayız veya temizlik müddeti) beklerler.

Geriye iki uçtakiler kalmış: Adetten kesilenler ve adet görmemişler.

Eğer amenore sebebiyle adet göremeyenler kastedilse ayette "herhangi bir sebeple adet gör-e-meyenler" denmesi lazımdı. Muhammed gibi sana da dilbillgisi öğretecek birisi lazım.

Bir de İngilizce yazayım: "Those who CANNOT have her period (menstruate) with any reason"

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 314
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Dostum sağduyu sen kime ne anlatıyorsun, o senden iyi biliyor talak 4 te çocuklardan bahsedildiğini.

Neyse biz konuyu demogojiye boğarak ayetde olmayan anlamlarla konuyu örtpas çabasını gördük, ve tekrarda fayda var.

Lem takısı diye tutturdu ya, arapçada lem olumsuzluk takısı daha önceden yaşanmamışlığı, olmamışlığı belirten bir takıdır.

İhlas 3

Lem yelid ve lem yûled.

Doğmamış doğrulmamış

Bu ayetden anlaşılacağı üzere bu olumsuzluk eki olan olayı önceden hiç yaşanmamış olarak niteler.

Adet görmemiş. Daha öyle bir olay yaşanmamış. Yani adet görmeye başlamamış.

Geçelim hastalık uydurmasına, yok ayetde böyle bir anlam, zaten ima bile etmez, amonere hastalığı istisnai durumdur, genellemeye kullanmak için buna işaret eden bir şeyde ortada yoktur.

Adetten kesilmiş ve henüz adet görmemiş(adet görmeye başlamamış) Yani böylebir olayla karşılaşmamış(lem takısından sevgiler) iki grup kadını tanımlıyor.

Birinci grup defalarca anlattık ,yine anlatırız, menapoza girenlere yönelik değil , çünkü üç ay beklemeleri anlamsızlıktır doğurmayacağı kesin kadının. Doğurmayacağı kesin, neyi bekleyecek?Burdaki birinci grup kadınlar normal adet görmeye başlamış, ancak yakın zamanda adet görmekten kesildiği anlaşılan (hamile olma olasılığı taşıyan) kadınları kapsar.

İkinci grupta lem takısıyla perçinli henüz adet görmeye başlamamış(böyle bir olay yaşanmamış) kadınlar. Kimdir?Hiç adetle karşılaşmayan kişiler. Kız çocuklarıdır. Bunların ise cinsel ilişkiye girilmesinden itibaren ilk adet öncesi dönemlerde hamile olma olasılığı vardır tıbben, onlarında 3 ay bekleme süresi budur.Yani hamile olma olasılıkları.Bu tür evlilikleri normal sayan kültür, bu tür hamilelikleride iyi bilmekte ve iki gruba ayırıp hükmü vermekte.

Ayetin devamı aynen buna uyumla hamile oldukları anlaşılıncada doğuma kadar boşanmanın ertelenmesi. Canı sıkılan tanrı kesiliyor işine gelmediği noktada.

Muhammed 3 yıl beklemiş. Kim diyor? hadis. O hadis 6 yaşında nişanlandığını, 9 yaşındada gerdeğe girdiğini söylüyor. Niye beklemişki acep. Hadise göre mehir işi ,sağduyu bunu dile getirdi.. Ancak kurtarma telaşlı arkadaşlar daha önceki iletiler okunduğunda adetini beklediğini ayşe anlarının söylemekte, adet görüyorsa onunla sex yapılmasınında normal sayarken, çocukla sexin sapıklık olduğunu basbas bağırıyorlardı.Adet görmek sapıklığı kurtarıyormuymuş? Bu nasıl bir kriter a sapık zihniyet.

Çocukların yaşı mı büyüyor, zekası mı? Ayşe ananızın yaşı kaç nişanlandığında? 6,gerdeğe girişi 9, normal oluyor mu? pedofili olmuyor mu bu ilişki?

Noldu, kuranın tanrısı bu durumda, sapık, adet görünce çocuk değil normal sayanlarda kendi sapıklıklarını itiraf etmiş olmuyor mu? Oluyor vede olduda.

Ama ilginçtir tanrılarına sapık, muhammede sapık muamelesi çekenler, ateistlere kızıyor, siz bunu ifşa ediyorsunuz diye.

Daha öncede yazdım, okuyun bu konuyu, gerçekleri bilmek, ibret almak ve inanç denilen körlüğün nasıl kör savunmalarla yalan ,inkar vede kendini yalanlamak zorunda bıraktığını insanları görün.

sevgi saygımla dostlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'ın ortaya çıktığı zamanlarda Araplar 9-10 yaşındaki kızlarla adet görmüş olsun veya olmasın evleniyorlar mı? EVET.

Kuran'da "Ulan bu kadar sapıklık da fazla. Bari adet görmelerini bekleyin, adet gördükten sonra evlenin, ayıp oluyor ama" şeklinde bir ayet var mı? YOK.

Ne var?

* Erkeğin üvey kızıyla evlenme izni var eğer anası ile cinsel ilşkiye girmemişse.

* Evlatlığın boşadığı kadınla evlenme izni var.

* Muhammed'e has olmak üzere kadına mehir parası vermeden evlenmek var.

* Sakat doğum riski yüksek olmasına rağmen amca, dayı, hala ve teyze kızı ile evlenme izni var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İhlas 3

Lem yelid ve lem yûled.

Doğurmamış ve doğrulmamış

Allah'la Adem'in ortak yanı da bu ayet. İkisi de doğurmamış ve doğrulmamış.

Dostum sağduyu sen kime ne anlatıyorsun, o senden iyi biliyor talak 4 te çocuklardan bahsedildiğini.

Zaten ona anlatmıyorum, o bir araç sadece. Onun şahsında bazı müslümanların nasıl önyargılı, mantıksız, aklını kullanmaktan ziyade ezberleri ile tartışan sığ ve boş insanlar olduğunu gösteriyorum(z) okuyanlara. Herkes onun gibi ortaçağda yaşamış sahtekar bir arap hükümdarının peşine takılanlardan değil ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu ayetin neresinde yazıyor "normalde adet görecek vaziyette bulunan, ancak bosanma aninda adet görmeyenler" diye? "Adet görmemiş olanlar" ifadesinden bunu nasıl çıkarıyorsun? Bari "18 yaşını bitirmiş olup da hala adet göremeyenler" anlamı çıkarsaydın da tam olsaydı.

Normalde adet görebilecek kadınlardan zaten bahsedilmiş Bakara/228'de.

Bakara/228. Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç ay hâli (hayız veya temizlik müddeti) beklerler.

Gerçekten çok anlamsiz, ama tekrar edeyim : " bu bosanilan kadinlarin hamile ihtimali yoksa (yani henüz adet görmüyorlarsa), neden üç ay bekletiliyorlar " ? Cevap çok basit : çünkü normalde adet görüp hamile kalabilecek kadar yetiskinlerde ondan. Ben burada yastan bahsetmedim. Normalde 12 yasinda adet görülen bir ortamda, amenore ihtimali 12 yasindan itibaren baslar. 14 ise, 14'ten itibaren... Ortamdan ortama bu yas degisir, ve her toplum bunu bilir, zaten adet ile vücut olgunlasmasi esit gider.
Geriye iki uçtakiler kalmış: Adetten kesilenler ve adet görmemişler.
Ha öylemi ? Ya 24 yasinda halen adet görmeyen bayanlar hangi UCTA bu ayete göre ? Adetten kesilenlermi, yoksa "henüz" adet görmeyen körpelerden mi ?
Eğer amenore sebebiyle adet göremeyenler kastedilse ayette "herhangi bir sebeple adet gör-e-meyenler" denmesi lazımdı. Muhammed gibi sana da dilbillgisi öğretecek birisi lazım.

Bir de İngilizce yazayım: "Those who CANNOT have her period (menstruate) with any reason"

"lem yehidne" zaten bu anlamda, mazi el-meczum bu olumsuzlatirma türü için kullanilir. tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum sağduyu sen kime ne anlatıyorsun, o senden iyi biliyor talak 4 te çocuklardan bahsedildiğini. (...) Muhammed 3 yıl beklemiş. Kim diyor ? hadis. O hadis 6 yaşında nişanlandığını, 9 yaşındada gerdeğe girdiğini söylüyor. Niye beklemişki acep. Hadise göre mehir işi ,sağduyu bunu dile getirdi..

Mehir olayi yukardada izah ettigim gibi zaten nikahlanma senesinde konusulmus. el Abwa çikarmasindan hemen önce. ebu Bekir neden Yesribe gelinceye kadar bir sene sormamis, ve Yesrbide iki sene beklemis ? Cevap basit, çünkü Aise daha çok küçüktü de ondan.
Ancak kurtarma telaşlı arkadaşlar daha önceki iletiler okunduğunda adetini beklediğini ayşe anlarının söylemekte, adet görüyorsa onunla sex yapılmasınında normal sayarken, çocukla sexin sapıklık olduğunu basbas bağırıyorlardı.Adet görmek sapıklığı kurtarıyormuymuş? Bu nasıl bir kriter a sapık zihniyet.
Yukarda su linki verdim, açip okusaydin, ne kadar kültürsüz ve cahil oldugunu anlayacaktin : http://tr.wikipedia.org/wiki/Cinsel_r%C3%BC%C5%9Ft_ya%C5%9F%C4%B1
Çocukların yaşı mı büyüyor, zekası mı ? Ayşe ananızın yaşı kaç nişanlandığında? 6,gerdeğe girişi 9, normal oluyor mu? pedofili olmuyor mu bu ilişki?

Noldu, kuranın tanrısı bu durumda, sapık, adet görünce çocuk değil normal sayanlarda kendi sapıklıklarını itiraf etmiş olmuyor mu? Oluyor vede olduda.

Ama ilginçtir tanrılarına sapık, muhammede sapık muamelesi çekenler, ateistlere kızıyor, siz bunu ifşa ediyorsunuz diye.

Daha öncede yazdım, okuyun bu konuyu, gerçekleri bilmek, ibret almak ve inanç denilen körlüğün nasıl kör savunmalarla yalan ,inkar vede kendini yalanlamak zorunda bıraktığını insanları görün.

sevgi saygımla dostlar.

Bunun normal olup olmamasi, hangi ortamda, ve hangi çagda gerçeklestigine göre degisiyor. Mesela 28 yasinda evlenmemis bir erkege, o dönemde ya escinsel, yada anormal gözüyle bakilirdi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Levia artık cahillik ve sahtekarlığın tavan yaptı. Kültür ve sense aman diyim sapıklığı kurtarma telaşında biri kültür abidesi olsa gülerim.

Neyse bak çok net söylüyorum, gerçekten okuyan zavallılığınızı, süper bilgeliğinizi (!) ve engin kültürünüzü(!) gayet net görecektir.

O yüzden geldiği bu noktada bu konuyu okuyanlar sapıklığı tescilli bir inanışı ve sapıklığı savunmayı görev edinmiş sahte ateistleri, inkarı ve ikiyüzlülükle arsızca bunu yapanları ibretle görecektir.

Sevgi saygımla dostlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkesin sapiklari kendine. Kuzey Korede cinsel rusd yasi, kizlar için 13, Vatikanda 12, A.B.D. Iowa'da 14, Angola'da 12, Burkina Faso'da 13, Komorlar'da 13... Ne çok da sapik varmis yahu. Baska gezegene mi kaçsak ikimiz ?

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten çok anlamsiz, ama tekrar edeyim : " bu bosanilan kadinlarin hamile ihtimali yoksa (yani henüz adet görmüyorlarsa), neden üç ay bekletiliyorlar " ? Cevap çok basit : çünkü normalde adet görüp hamile kalabilecek kadar yetiskinlerde ondan. Ben burada yastan bahsetmedim. Normalde 12 yasinda adet görülen bir ortamda, amenore ihtimali 12 yasindan itibaren baslar. 14 ise, 14'ten itibaren... Ortamdan ortama bu yas degisir, ve her toplum bunu bilir, zaten adet ile vücut olgunlasmasi esit gider.

Peki adetten kesilmiş kadınlar neden 3 ay bekletiliyor? Onlarda mı adet görüp hamile kalabilecek kadınlar?

Ortada Bakara/228 varken bir de Talak/4'de "adet görmemiş olanlar"dan bahsetmenin bir anlamı yok, madem bu "adet görmemiş olanlar" evlilik çağında, adet görmemiş olsalar bile Bakara/228'in kapsamına girer zaten. 3 adet dönemi beklemekle onlar için de işlem tamamlanmış olur.

Neden Talak/4'e ihtiyaç duyulmuş, çünkü yaşlılıktan dolayı adetten kesilenlerle küçüklüğü dolayısıyla "adet görmemiş" olanların da durumunu belirlemek için. Çünkü bu iki grup Bakara/228'in kapsamına girmiyor.

1400 yıldır bütün İslam aleminde Talak/4'deki "adet görmemişler" ifadesinden yaşı küçük olduğu için adet görmemişler anlaşılmış da şu son bir kaç onyılda mı anemore olanların kastedildiği farkedilmiş? 1400 yıldır bu ayete göre küçük yaşta evlendirilenlerin suçu neydi o zaman? Küçük yaşta evlendirilen sayısız kız çocuğunun vebali kimin omuzlarında?

Ha öylemi ? Ya 24 yasinda halen adet görmeyen bayanlar hangi UCTA bu ayete göre ? Adetten kesilenlermi, yoksa "henüz" adet görmeyen körpelerden mi ?

Onları da sok "adet görmemişler" kategorisine. Engel olan mı var?

Eğer amenore sebebiyle adet göremeyenler kastedilse ayette "herhangi bir sebeple adet gör-e-meyenler" denmesi lazımdı. Muhammed gibi sana da dilbillgisi öğretecek birisi lazım.

Bir de İngilizce yazayım: "Those who CANNOT have her period (menstruate) with any reason"

"lem yehidne" zaten bu anlamda, mazi el-meczum bu olumsuzlatirma türü için kullanilir.

Bu iki kelimeden bu kadar anlam mı çıkıyor? Desene bu arapça bir derya. Başka dillerde 6-7 kelime ile ancak anlatılabilen şeyler arapçada 2 kelime ile anlatılıyor, ha?

Buna senden başka inanacak enayi var mı acaba yeryüzünde?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adeti kesilenlerin beklemeside ayni kaygi tabi ki. Bazen adet kesiliyor, ama yine de hamile kalinabiliyor. Bu konuda Kuranda Sarah örnegi veriliyor hatta. Sarah yasli ve adetten kesilmis idi. Kaldi ki, biz orta çagdan bahsediyoruz. Bazi tefsirlerde yapisik spermden seneler sonra hamile kalinacagini ciddi ciddi yazip savunuyorlar... Bir bakima iyi olmus, böylece nice kadinlar zina suçlamasiyla taslanmaktan kurtulmus. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Levia rica edeyim, özellikle kuzey iskandinav ülkelerinde cinsel ilişki yaşı yasal olarak nedir? Bunu neyi kriter olarak referans almıştır bu ülkeler?

Hala anlamadın mı; sen uyguluyorlar diye doğru mu kabul ediyorsun bu sapıklığı? İyi ya pedofilide cinsel tercihtir dede tam olsun. talak 4 te cinsel rüşt yaşı için sınır yokki sen neyi neyle karşılaştırcan?

Başka gezegen ve ikimizin kaçması teklifin olası değil, yaptığın ironide, bu sapıklık var, öyleyse sus yada kaça getirsende , bize düşen haklı sebepler uydurmaya çalışarak bir insanlık suçu ve ayıbını örtpas değil, ne kadar çağımız gerçeğiyle örtüşmeyen, ilahi olmayı bırak ,fazlasıyla hayvani bu olayın insanları biraz uykudan uyanmasını sağlamak.

Tanrı bunu neresinde?

Sevgi saygım dostlara.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı bunu neresinde?

Ne tanriymis? Gezegenlerle misket oynamayi birakmis dünya'da ki kadinlari, kiz cocuklarini cölün bedevisine pazarlamakla kafayi bozmus...

...pezevenk tanriyi koruyup kollamak da beyinleri minumum kapasite maksimum beklenti ile calisanlara kalmis.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adeti kesilenlerin beklemeside ayni kaygi tabi ki. Bazen adet kesiliyor, ama yine de hamile kalinabiliyor. Bu konuda Kuranda Sarah örnegi veriliyor hatta. Sarah yasli ve adetten kesilmis idi. Kaldi ki, biz orta çagdan bahsediyoruz. Bazi tefsirlerde yapisik spermden seneler sonra hamile kalinacagini ciddi ciddi yazip savunuyorlar... Bir bakima iyi olmus, böylece nice kadinlar zina suçlamasiyla taslanmaktan kurtulmus. :D

Adeti kesilenlerinki aynı kaygı da adet görmemişlerinki neden aynı kaygı değil? Ya adam evlendiği çocuğun adet görüp görmediğinden emin değilse? Çocuk da anlayamayabilir adet olup olmadığını. İşte ayet bu gibi durumlar için tedbir amaçlı beklenilmesini istiyor.

Adetten kesilmiş kadınların hamile kalabileceğine dair bula bula Sarah masalını mı buldun örnek verecek? Adet kesilince kadın nasıl hamile kalabilir, yoksa tıp yumurta olmadan çocuk yapılabilmesinin bir yolunu mu buldu? Öyleyse kadına ihtiyaç kalmıyor desene.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adeti kesilenlerinki aynı kaygı da adet görmemişlerinki neden aynı kaygı değil? Ya adam evlendiği çocuğun adet görüp görmediğinden emin değilse? Çocuk da anlayamayabilir adet olup olmadığını. İşte ayet bu gibi durumlar için tedbir amaçlı beklenilmesini istiyor.

Zaten ben baska bir sey demiyorum, bu "lem yehidne" ile isaret edilen, adet görmesi olasi ve gerekli sayilip olmayanlarla ilgilidir. Ya ben anlatamiyorum, ya sen anlamazliktan geliyorsun. Eger hamile kalmasi ihtimali var ise, o zaman onun durumundaki bir kizin normalde adet görüp hamile kalma olasiligi var demek degilmi ?
Adetten kesilmiş kadınların hamile kalabileceğine dair bula bula Sarah masalını mı buldun örnek verecek? Adet kesilince kadın nasıl hamile kalabilir, yoksa tıp yumurta olmadan çocuk yapılabilmesinin bir yolunu mu buldu? Öyleyse kadına ihtiyaç kalmıyor desene.
Adetten kesilip kesilmedigini nasil bilecegiz ? Bu ayet ilerlemis tip çaginda Dr. Güngör'ce mi kurumsallasmis ? Orta çagda bir insan menopoz olan bir kadinin hamile olabilemeyeceginden nasil emin olabilir ? Saki ayet geçen sene "17th World Congress on Controversies in Obstetrics, Gynecology" de tasarlanmisda Kur'ana hatayla eklemisler. tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Adeti kesilenlerinki aynı kaygı da adet görmemişlerinki neden aynı kaygı değil ? Ya adam evlendiği çocuğun adet görüp görmediğinden emin değilse ? Çocuk da anlayamayabilir adet olup olmadığını. İşte ayet bu gibi durumlar için tedbir amaçlı beklenilmesini istiyor.

Ayrica, burada dahe önce seninde altini çizdigin bir detay daha var ayette : "إِنِ ارْتَبْتُمْ" yaziyor menopozlu kadinla ilgili.

Yani menopoza yakin bir zaman içinde bosaniyorsa, henüz menopoz olup olmadigi, belki bilhassa hamile oldugu düsünülürse, onunda digerleri gibi üç adet süresi bekletilmesi zorunludur anlami çikiyor. Herhalde 97 yasindaki bir nine bosansa, ve tekrar daha taze bir delikanliyla evlenmek istese, derhal hiç adet madet beklemeden evlenmesinde bir mahsur olmaz. :mellow:

Link to post
Sitelerde Paylaş

lemma yehıdne denseydi o zaman henüz adet görmeyenler yani çocuklar anlamına gelirdi...

Nur/58. Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlar (köleleriniz) ve sizden henüz bulûğ çağına ermemiş olanlar, günde üç defa; sabah namazından önce, öğleyin elbiselerinizi çıkardığınız vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza girecekleri zaman) sizden izin istesinler.

lem yeblugû el hulume : büluğ çağına ermemiş olanlar

Buradaki "lem"in kullanımı ile Talak/4'teki "lem"in kullanımı arasında ne fark var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartismak normal, ve fiki ayriligi da normal. Tek yazi olan, insanlarin digerini guzel dinlememesi, okumamasi ve surekli hakli çikma arayisi... Oysa önemli olan, argumanlarin yanlislanabilir olmasi. Ama sagirla sohbeti gerçekten sikici.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...