Jump to content

Adet görmeye başlamamış ''çocuk'' karılarınızı boşama hükmü TALÂK - 4


Recommended Posts

Sen gerçekten tartismaya degmiyorsun. Ama okuyanlar belki senin gibi yanlis anlamis olabilecekleri için tekrar anlatayim.

Talaq 4 henuz adet adet görmeyen kizlarla evlenmeyi serbest kiliyormu ?

Bu halde, Muhammed neden ve neyi beklemis 3 sene ? Bunun gerekçesi ne ?

Arti, ayeti tekrar edip bir daha inceleyelim.

" Ey Peygamber ! Kadınları boşamak istediğiniz zaman onları iddetleri içinde boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilmezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.

2- Sürelerinin sonuna vardıklarında onları güzelce tutun, yahut güzellikle onlardan ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi şahit tutun. Şahidliği Allah için yapın. İşte Allah'a ve son güne inanan kimseye öğütlenen budur. Kim Allah'tan korkarsa Allah ona bir çıkış yolu yaratır.

3 - Ve onu ummadığı yerden rızıklandırır. Kim Allah'a güvenirse O, ona yeter. Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.

4 - Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, âdetini görmeyenlerden**, onların bekleme süresi üç aydır**. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

** Bu adet görmeyenler neden 3 ay bekliyor ? Bu, onlarin gebe kalacak yasta olduklarindan baska bir seyle izah edilemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 314
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

boşanan kadın neden birdaha evlenmeden önce bir müddet bekler...

Hemen evlenirse ve birkaç ay sonra hamile olduğu belli olursa bu çocuğun babası kim...

ÖNceki kocası mı yeni kocası mı...

BöyLe bir duruma sebebiyet verilmemesi için boşanan kadının hamile olup olmadığInın belli oluncaya kadar en azından üç dört aykadar beklemesi iyl olur...

çoCuklar hamile kalamıyacağı için konu onlarla Alakalı değildir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Levia oyunların sıktı artık. Senin ikiyüzlülüğünde cansıktı.Senin çevirinden tekraryanıtlayalım belki bu sefer kafan basar.

4 - Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, âdetini görmeyenlerden, onların bekleme süresi üç aydır**.

Birinci kısım adetten kesilmiş olanlar kimlerdir? Menapoza girenler diyecek beyinsizler menapoza girmişi niye 3 ay bekletceksin? Hamile olma ihtimali yok. Bu durumda adet görebilip boşamaya karar verdiğinde adetten kesilmiş olanlarki onlar hamile ise anlayasın diye.

âdetini görmeyenlerden bu durumda kimler? Anlamamak için levia olmak gerekmez, artniyetli olun yeter. Burdaki tam çeviri adet görmeyenler olsa zaten adetten kesilmiş olanlar saçmalığına ve iki gruba ayırıp ikisinede üç ay bekleyin demeye gerek nedir?

henüz adet görmemiş doğru çeviridir ve ilk adette önce hamile kalınabileceği bilimsel bir gerçektir. Bu çocuk yaşta evlilikler o çağ için normal ve böyle çocuk yaştaki kadınların doğum yapmalarıda oldukça sık gözlemlenmiş bir olay.Kuranda bu sapkınlığı onaylıyor böylece.

Şimdi sapık leviamızdan son darbe, hamile kalmak erginlik belirtisi. Adet görmek veya adet görmeden kısa süre önce yeterlidir a şaşkın hamile kalmak için.

Bu durumda levia hazretleri hükmünü koyuyor. Adet görüyorsan sex için yeterlidir ,müsaitsin. e sapık diyincede kızıyorlar. 8-9- yaşında dahi hamile kalır kız çocukları, a sapık bu duruma tıp pedofili(sübyancılık) demiyor mu?

Muhammed niye beklemiş üç yıl ayşe ile gerdeğe girmek için? Teorisi adet görmesini beklediği için. Yani ayşe ananız 8-9- bilemedin 10 yaşında, ama bir türlü bu pedofilidir diyemiyor, adet görmeyi bu sapıklık için normalleştirme olarak yedirmeye çalışıyor.

Leviacığım bu konu bu haliyle güzel bir noktaya geldi. Senin kendi kendini yalanlamaların anlayana büyük ders niteliğinde.Lütfen önceki iletileri okumadan geçmeyin dostlar, tam ibretlik oldu bu konu.

Sevgi saygım dostlara.

Link to post
Sitelerde Paylaş

boşanan kadın neden birdaha evlenmeden önce bir müddet bekler...

Hemen evlenirse ve birkaç ay sonra hamile olduğu belli olursa bu çocuğun babası kim...

ÖNceki kocası mı yeni kocası mı...

BöyLe bir duruma sebebiyet verilmemesi için boşanan kadının hamile olup olmadığInın belli oluncaya kadar en azından üç dört aykadar beklemesi iyl olur...

çoCuklar hamile kalamıyacağı için konu onlarla Alakalı değildir...

Kireç kim diyor sana çocukların hamile kalamadığını? Okusanıza kardeşim boş yorum yapacağınıza şu konuyu, ilk adetten önceki dönemde hamile kalabilir çocuklar tıbben. Ne desteksiz yorumlarınız var yahu. Bu durum sübyan evliliği olan toplumlarda kaç kez yaşanmıştır ve yaşanıyor biraz düşünün ve bilgi sahibi olun be dostum.

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bol hakaretten baska bir sey yok. Ne sorulana cevap, ne kuyruklu bir iddia.

Adet görmeyen kimse neden 3 ay beklemeli ? Ve Muhammed subyanciydi ama temyizli, orta ve vicdanli bir subyanciydida mi uç sene bekledi ? Yoksa erken evlilik zaten vardida, Aisenin gelismesinimi bekledi ?

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Levia dediğim gibi, böyle güzel duruyor, hiç çırpınma. ;)

Dostlar okuyun ve görün insanlar savunacağız diye bir inancı ne kadar küçülebiliyor ve ne kadar sahtekarlaşabiliyor.

Çekilebilirsin levia, beceremedin sapıklığı örtpas etmeyi.

Sevgi saygımla dostlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lem edati olumsuzlastirir. Burada "lem" terimi "henuz" anlamini tasimiyor. Bu zorlama bir çeviridir. "lem" yehid'ne dökumune uygulanirsa, normalde olmasi gereken bir durumun olumsuzluguna isarettir. Bu simdiye kadar adet görmeyenler anlaminda olup, bazi mufessirler, adet yasina erismeyen kuçuk kizlari içerebilecegini yormuslardir. Ancak, bu nikah, cinsel serbestiyet olarak anlasilmamis hepsince. Bazilari adet görunceye kadar beklemek gerektigini yazmislar, bazisi vucutca buyumesinin gerektigini... Bu ayet amenore ile ilgili. Adet görmeyen bebeklerle ilgili degil.

"Lem" edatı olumsuzlaştırır da hangi zamanı olumsuzlaştırır? Tabii ki geçmiş zamanı.

Nur/58. Ey âmenû olanlar! Ellerinizin altında sahip olduklarınız (köleleriniz, cariyeleriniz) ve sizden bulûğa ermemiş olanlar, üç vakitte yanınıza girmek için sizden izin istesinler.

lem yeblugû: erişmemiş, ulaşmamış (ama ulaşacak)

el hulume: bulûğ çağına, erginliğe

lem yahıdne: adet görmemiş (ama görecek)

Ahzab/27. Allah, sizi onların topraklarına, yurtlarına, mallarına ve henüz ayak basmadığınız topraklara varis kıldı. Allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir.

lem tetau-hâ: ve ona ayak basmadınız (ama basacaksınız)

Ayette amenore'den bahsedilmesi için en azından şimdiki zaman kullanılmalıydı yani "adet göremeyenler" denilmeliydi, "adet görmemişler" değil. Hatta daha açık olması için "herhangi bir sebeple adet göremeyenler veya adet düzensizliği olanlar" denilmeliydi.

Evlilik yaşı gibi hayati bir konuda var mı apaçık bir ayet? Mesela şunun gibi: "Bir insanın evlilik yaşı ergenliğe girip evlilik yükümlülüklerini yerine getirebilecek akli ve bedeni olarak olgunlaşması ile başlar."

Ben yukarda iki noktanin altini çizdim :

1) Muhammed neden Aise ile nikahindan 3 sene sonra gerdek olmustur ?

2) Bir genç kiz adet görmeden önce cismen buyuk ve "erken yuklenebilir" olabiliyor, o halde, bir akli basinda insan bacak kadar bebekle "adet sart degilmis, demek ben bununla cinsel iliskiye geçeyim" der mi ?

O zaman, bazi hocalar adeti sart görmuyorlar, böyle yorumlamislar diye ufacik bebekle bunu yaparlarmi ? Bu ne din, ne akil, ne ahlak, hiç bir seyle izah edilemez.

O halde soruyorum tekrar : Muhammed nikahlaninca neden 3 sene bekledi ?

Muhammed'in neden üç sene beklediği de aşağıdaki anekdottan anlaşılır:

Medîne'nin havası Mekkeli Müslümanlara çok dokunmuştu. Mekkeli Müslümanlar hep hastalanmışlardı. Hasta olanların içinde Âişe de vardı. Hastalık geçince Ebû Bekr, Hz. Muhammed'in huzuruna gelip şöyle dedi: “Ey Allah'ın Rasûlü! Neden nişanlın Âişe'yi kendi evine almıyorsun?” Hz. Muhammed cevaben, “Mehir yüzünden ey Ebû Bekr, şu anda Âişe'ye mehir ödeyecek durumda değilim” dedi.(İbn Sa‘d, Tabakâtu'l-Kübrâ; c. 8, s. 62-63.)

Adet görmeyen bebek yasindaki bir kizla evlilik adina tecavuz edip bosayan bir hayvan olunca, neden adet görmeyen bu kiz uç ay bekliyor ? Bu ne anlama gelebilir ? Demek ki, burada hamile kalabilecek yasta ve erginlikteki bir kiz söz konusu.

Buna cevap verilirse, belki tartismaya devam ederim, ama burada amaç tartismak degil, satasmaksa benden baskasini bulun.

Adet görmemiş kızın 3 ay beklenmesinin sebebi emin olamamaktır, aynen adetten kesilmiş kadınlarda da emin olunamamasından dolayı 3 ay beklendiği gibi. ayeti doğru dürüst okumadın mı?

Talak/4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Medineye gelesiye bir sene geçmisti. Medine havasinin hastalik yapmasi zaten hicri ikinci senede basgöstermisti. ebu Bekir bu soruyu neden 3 sene sonra soruyor ? Aise bu hastalanmanin el-abve çikartmasindan önce bas gösterdigini, ve babasinin bu konuda sözlerini naklediyor Buharide. ebu Bekir neden hemen evine almiyorsun demeyip, uç sene oldu, ne aman almayi dusunuyorsun demis.

Sayin sagduyu, turkçe galiba bazi zorlanmalarim var. Lem edati olumsuzlastirir.

Yeblugu, yeflu' dökumudur.

Yehidne, yef'ilne dökumu.

Yeflu'u bir olusmus duruma isaret eder.

Yef'ilne ise, su anda devam eden seye.

Yedribne, yahrikna, gibi...

Lem edatinin kullanilan ana kadar bu olayin olusmadigi anlaminda, dogru, ancak, fiilin dökumune göre degisik anlamsallik içeriyor. Yukarda bazi durumda "in" edatiyla eslesince gelecekle ilgili bir olumsuzluga isaret edebilir...

"Lem yehidne" durumunda olanlar konusunda uç ay beklemek, bunlarin hamile kalabilecegi anlamindadir.

Araplarda ve eski çagda, erken evlilik sikca uygulaniyordu. Ben erken evlilik yoktu demiyorum. Ayet adet öncesi evlilikle ilgili degil, hamile kalacak olgunlukta olup daha adet görmeyen kizlarla ilgili diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cep telefonumda arapça alfabe yok.

Sana söyle sorayim :

1. " Lem yezurna ba'd " ile

2. " lemma yezurna "

- arasindaki fark ne ?

" Lem ya'ud yusafir " i nasil çeviriyorsun ?

"lem yehidne" de "lem" mazi el meczumdur. Turçesi : adet görmesi lazimdi, ancak görmuyor. O ana kadar bunun olumsuz oldugu anlamindadir. Ayetin devaminda uç ay bekleme emri, bu durumun adet yasina gelmeyenlerle ilgili degil, yasca adet görebilecek olup, o ana kadar adet görmemis olan anlamindadir. Umarim daha açik olmustur.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Medineye gelesiye bir sene geçmisti. Medine havasinin hastalik yapmasi zaten hicri ikinci senede basgöstermisti. ebu Bekir bu soruyu neden 3 sene sonra soruyor ? Aise bu hastalanmanin el-abve çikartmasindan önce bas gösterdigini, ve babasinin bu konuda sözlerini naklediyor Buharide. ebu Bekir neden hemen evine almiyorsun demeyip, uç sene oldu, ne aman almayi dusunuyorsun demis.

Sayin sagduyu, turkçe galiba bazi zorlanmalarim var. Lem edati olumsuzlastirir.

Yeblugu, yeflu' dökumudur.

Yehidne, yef'ilne dökumu.

Yeflu'u bir olusmus duruma isaret eder.

Yef'ilne ise, su anda devam eden seye.

Yedribne, yahrikna, gibi...

Lem edatinin kullanilan ana kadar bu olayin olusmadigi anlaminda, dogru, ancak, fiilin dökumune göre degisik anlamsallik içeriyor. Yukarda bazi durumda "in" edatiyla eslesince gelecekle ilgili bir olumsuzluga isaret edebilir...

"Lem yehidne" durumunda olanlar konusunda uç ay beklemek, bunlarin hamile kalabilecegi anlamindadir.

Yahu sende anlama kıtlığı mı var? "Lem" geçmiş zamanda olumsuzlaştırır. Bunu daha nasıl anlatayım?

Nihayet "in" kelimesinin zamir değil de edat olduğunu öğrenmişsin. Aferin. Daha zamirle edat arasındaki farkı bilmeden hangi cesaretle dilbilgisi konusunda ahkam kesebiliyorsun.

Araplarda ve eski çagda, erken evlilik sikca uygulaniyordu. Ben erken evlilik yoktu demiyorum. Ayet adet öncesi evlilikle ilgili degil, hamile kalacak olgunlukta olup daha adet görmeyen kizlarla ilgili diyorum.

Evet, o çağda araplarda küçük yaşta evlilik vardı, adet görmemiş kızlarla da evleniliyordu. Peki Kuran'da bunu yasaklayan bir ayet var mı?

Var mı "Adet görmemiş kızlarla evlenmek yasaktır." diyen bir ayet? Aksine "Adet görmemişlerin iddeti 3 aydır." diyen ayet var.

Bir adam adet görmemiş kızla evlenmek istese, hangi ayetle karşı çıkacaksın bu adama? Adam senin suratına Talak/4'ü çarpacak, "Bak, burada adet görmemiş olanların iddeti 3 aydır." diyerek sapıklığına mazeret bulmuş olacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cep telefonumda arapça alfabe yok.

Sana söyle sorayim :

1. " Lem yezurna ba'd " ile

2. " lemma yezurna "

- arasindaki fark ne ?

" Lem ya'ud yusafir " i nasil çeviriyorsun ?

"lem yehidne" de "lem" mazi el meczumdur. Turçesi : adet görmesi lazimdi, ancak görmuyor. O ana kadar bunun olumsuz oldugu anlamindadir. Ayetin devaminda uç ay bekleme emri, bu durumun adet yasina gelmeyenlerle ilgili degil, yasca adet görebilecek olup, o ana kadar adet görmemis olan anlamindadir. Umarim daha açik olmustur.

"Adet görmesi lazımmış da görmüyormuş." belki de kördür ondan görmüyordur. Herkes meşrebine göre anlam çıkarıyor. İyi ki "Adet görmesi lazımdı ama 18 yaşına geldiği halde hala göremiyor. Burada aslında bu kadınlardan bahsediyor." gibi bir anlam çıkarmamışsın. Bu kafayla bu anlamı nasıl çıkaramadın, hayret!

"Lem yahıdne" "adet görmemiş" demek işte aynen Nur/58'deki "lem yeblugû el hulume" "buluğa ulaşmamış"da olduğu gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmis zamanda olumsuzlastirip deyip duruyorsun. Hayir efendim, sen hiç okumuyor, kendi basina yaziyorsun. "lem" burada mazi el-meczumdur. Yehidne geçmiste olusmuyor, normalde o an olusmali. Dolayisiyla "lem" o andaki olumsuzluga isaret ediyor. Pek iyi, neden olumsuzlastiriyor ? Zira bu bekleniler bir durumda ondan...

Zaten adet görecek yasa gelmemis bir kiz neden adet görmuyor denilsin ? Sonra, neden uç ay bekletilsin ? Bunun cevabini arapçan eksik olsa bile anlamakta zorlanmaman gerekirdi :

Zira, normalde adet görecek durumda, yani hamile olma ihtimali var.

Neden hamile kadin dogurunca bitiyorda, bebek kadar kiz derhal bos olmuyor ?

Bu ayet adet görmeyenlerle alakali degil, normalde adet görmesi gerekip görmeyenlerle ilgili.

Simdi, cehaletin siniri yok, hayvanlar bile koklayip karar verirken, bazi insanlarin bacak kadar bebekle "yasak yok" diye subyancilik meyillerine kilif uydurmalari baska bir mesele.

Aslinda sen, muslumanlar gibi dusunuyorsun. Bir gun bir tanesi, konuyu bildigim için, bana " esiyle sunu yapmak caizmi " diye garip bir soru sordu. Ben çok uzuldum, insan bu kadarmi aklini kullanmaktan aciz. Her bir konuda ayet-hadis ararsan, kara kara gunlere kaldin sagduyu.

Bir rivayet vardir, ibn Hanbel'e bir karpuz getirilir. Buyuk imam buna yanasmaz... Talebeler, Imam haram mi ? Diye sorarlar, Imam : " Bilmiyorum, ama nasil yenilecegine dair bir hadis bilmiyorum " der.

Zaten islam aleminin bas belasi bu zihniyet. Herkesin inanma özgurlugu olmali, ama insan hayvanda asagi inermi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Adet görmesi lazımmış da görmüyormuş." belki de kördür ondan görmüyordur. Herkes meşrebine göre anlam çıkarıyor. İyi ki "Adet görmesi lazımdı ama 18 yaşına geldiği halde hala göremiyor. Burada aslında bu kadınlardan bahsediyor." gibi bir anlam çıkarmamışsın. Bu kafayla bu anlamı nasıl çıkaramadın, hayret!

"Lem yahıdne" "adet görmemiş" demek işte aynen Nur/58'deki "lem yeblugû el hulume" "buluğa ulaşmamış"da olduğu gibi.

Ayrica, kendin parmak basiyorsun. Eger bu ayet erginlige ermemis kizlarla ilgili olsa sadece "ergenlige ermeyenler ise derhal bos olurlar" yazili olmasi gerekirdi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmis zamanda olumsuzlastirip deyip duruyorsun. Hayir efendim, sen hiç okumuyor, kendi basina yaziyorsun. "lem" burada mazi el-meczumdur. Yehidne geçmiste olusmuyor, normalde o an olusmali. Dolayisiyla "lem" o andaki olumsuzluga isaret ediyor. Pek iyi, neden olumsuzlastiriyor ? Zira bu bekleniler bir durumda ondan...

Zaten adet görecek yasa gelmemis bir kiz neden adet görmuyor denilsin ? Sonra, neden uç ay bekletilsin ? Bunun cevabini arapçan eksik olsa bile anlamakta zorlanmaman gerekirdi :

Zira, normalde adet görecek durumda, yani hamile olma ihtimali var.

Neden hamile kadin dogurunca bitiyorda, bebek kadar kiz derhal bos olmuyor ?

Bu ayet adet görmeyenlerle alakali degil, normalde adet görmesi gerekip görmeyenlerle ilgili.

Simdi, cehaletin siniri yok, hayvanlar bile koklayip karar verirken, bazi insanlarin bacak kadar bebekle "yasak yok" diye subyancilik meyillerine kilif uydurmalari baska bir mesele.

Aslinda sen, muslumanlar gibi dusunuyorsun. Bir gun bir tanesi, konuyu bildigim için, bana " esiyle sunu yapmak caizmi " diye garip bir soru sordu. Ben çok uzuldum, insan bu kadarmi aklini kullanmaktan aciz. Her bir konuda ayet-hadis ararsan, kara kara gunlere kaldin sagduyu.

Bir rivayet vardir, ibn Hanbel'e bir karpuz getirilir. Buyuk imam buna yanasmaz... Talebeler, Imam haram mi ? Diye sorarlar, Imam : " Bilmiyorum, ama nasil yenilecegine dair bir hadis bilmiyorum " der.

Zaten islam aleminin bas belasi bu zihniyet. Herkesin inanma özgurlugu olmali, ama insan hayvanda asagi inermi ?

Salak mısın yoksa gerizekalı mı? Ayetin neresinde "Zaten adet görecek yasa gelmemis bir kiz neden adet görmüyor." deniliyor? Söyledik ya neden üç beklenildiğini. Adamlar şüphe içinde kalmasın diye. Aynı kişiler adetten kesilmiş kadınlarda da 3 ay bekliyor, çünkü emin olmak istiyorlar.

Adam evlenmiş daha adet görmemiş 9-10 yaşındaki bir kızla sonra da boşamaya karar vermiş, adam emin değil adet görüp görmediğinden, emin olmak için 3 ay bekletiyor karısını.

Adetten kesilmiş kadınlarda neden bekliyorlar o zaman? Belki adet görürler diye mi?

Bebekler neden boş olmuyormuş? O zamanki adamlar bile senin kadar sapıkça düşünceler içinde değilmiş, onlar bile bebekle evlenmeyi düşünmemişler ama sen düşünebiliyorsun.

Bebekle evlenmekten mi bahsediyoruz sanki.

Sana daha önce de sormuştum ama cevap yok, sadece boş laflar var.

Evet, o çağda araplarda küçük yaşta evlilik vardı, adet görmemiş kızlarla da evleniliyordu. Peki Kuran'da bunu yasaklayan bir ayet var mı?

Var mı "Adet görmemiş kızlarla evlenmek yasaktır." diyen bir ayet? Aksine "Adet görmemişlerin iddeti 3 aydır." diyen ayet var.

Bir adam adet görmemiş kızla evlenmek istese, hangi ayetle karşı çıkacaksın bu adama? Adam senin suratına Talak/4'ü çarpacak, "Bak, burada adet görmemiş olanların iddeti 3 aydır." diyerek sapıklığına mazeret bulmuş olacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayin sagduyu, sana karsi saygisizlik etmedim, ve bu saldirganligin yakisiksiz.

Adet görmesinden supheleniyorsa, bu adet görecek esrginlikte demektir. Bu, belirli bir yas belirlememekle birlikte, en son iletide kendiyinde altini çizdigin gibi bir dogal siniri imaen isaret etmekte.

Evet, amenore bazen geçici oluyor. Bazen genç kizlarda adet çok geç basliyabiliyor. Bu geçici amenore zaten adet gören bir bayanda bir kaç ay adetin kesilmesi, veya adetin 17 yasindan geç baslamasiyla beliriyor.

http://womenshealth.about.com/cs/menstruation/a/lateperiod.htm

Ayrica, erken yasta adet görup evlenen, ve 17 yasinda erken menopoz olan kadin da eklenebilir. Bunlarin dogurmasini beklemek hiç bosanmamak gerektirirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayin sagduyu, sana karsi saygisizlik etmedim, ve bu saldirganligin yakisiksiz.

Adet görmesinden supheleniyorsa, bu adet görecek esrginlikte demektir. Bu, belirli bir yas belirlememekle birlikte, en son iletide kendiyinde altini çizdigin gibi bir dogal siniri imaen isaret etmekte.

Evet, amenore bazen geçici oluyor. Bazen genç kizlarda adet çok geç basliyabiliyor. Bu geçici amenore zaten adet gören bir bayanda bir kaç ay adetin kesilmesi, veya adetin 17 yasindan geç baslamasiyla beliriyor.

http://womenshealth..../lateperiod.htm

Ayrica, erken yasta adet görup evlenen, ve 17 yasinda erken menopoz olan kadin da eklenebilir. Bunlarin dogurmasini beklemek hiç bosanmamak gerektirirdi.

Adet görmelerinden şüphelenilmesi adet görecek yaşta olmasını gerektirmez, sadece adet görmeye başlama zamanının belirsizliğinden de olabilir. Bir kız 9 yaşında da adet görebilir, 10 yaşında da, 12 yaşında da, 15 yaşında da. İşte şüphe bu adet olma zamanının belirsizliğinden, ne zaman adet görmeye başlanılacağının bilinmemesinden.

İşte çocuk daha önce adet görmediği için 3 ay beklenerek işi sağlama almak istiyorlar, aynen adetten kesilmiş kadınlarda da 3 ay bekledikleri gibi.

Ayette amenore'den bahsedebilmek için "adet görme yaşını geçip de çeşitli sebeplerle adet göremeyenler" diye bir ifade olması lazım.

Var mı ayette "adet görme yaşına gelip de veya bu yaşı geçip de çeşitli sebeplerle adet göremeyenler" şeklinde bir ifade?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten ayni seyi söyluyor, ancak farkli ifade ediyoruz. Ben bu ayetin 8, 9, 10 yasi gibi bir sinir koydugunu iddia etmiyorum. Normalde adet görecek vaziyette bulunan, ancak bosanma aninda adet görmeyen kizlarla ve bayanlarla ilgili bu ayet. Normalde, dunya ortalamasinda bu yasin 12 etrafindadir. Ancak, sicak ulkelerde daha erken, hatta kimyasallar nedeniyle, hormonal bozukluk yoluyla 2 yasina kadar inmis bulunuyor bazi nadir durumlarda.

Bu ayetin uzerinde farkli yorumlar var, ve bazi mufessirler, buna yasca kuçuk olan ve normalde adet görebilecek erginlikte olup henuz görmeyenlerinde dahil oldugu yönundedir. Bu ayete ters degil... Ancak, ayet normalde adet görmesi beklenip bosanma halinde, ya geçici amenore, ya erken menopoz, ya hamilelik nedeniyle görmeyen bayanlarla alakali.

Link to post
Sitelerde Paylaş

http://istanbella.com/saglik/kadin-ve-aile-sagligi/adet-gormek-ile-ilgili-sikca-sorulan-sorular/

Simdi, meseleyi birde tesrinden okuyalim ne dersin ? Bir ortamda bir kizla evlenecek olan adam, bu durumda, adet görecek erginlige gelmis olabilmesini ölçu aliyorsa. Simdi, bulundugu bölge ve ortamda ilk hayiz 14 yasindaysa, " nasil olsa bazi bölgelerde bu 8 yasinda olabiliyor, ben bununla evleniyim " deyip kendi ortaminda 8 yasinda bir kizla evlenmesi ne kadar durustce olur ?

Boyun gelismisligiyle ilk adet dogrudan ilintilidir. Sicak ulkelerde adet yasi duser, ve boyca atilimda daha erken baslar. Bu nokta bence bu noktada yas farkindan çok daha önemlidir. Zira, boyca gelismemis, kalçasi genislememis bir kizin cinsel iliskiye girmesi, çok ciddi tibbi sorunlarla sonuçlanir. Bu iç kanamasindan, dogum esnasinda ölumune kadar korkunç durumlarla sonuçlanabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben "adet görmeden önce cinsellik serbest ise, Muhammed neden 3 sene bekledi yaziyorum", sen bana "ha iste dedigim gibi, demek adet gören genç kizla iliski islami" diye yanit veriyorsun.

Isine gelmiyen iletileri görmezlikten gelen sahtekar binbirsurat Levia sen muhammedin cinsel sapikliklarina sahitlik mi ediyordun? Masal kahramani muhammedin düzdüklerinin pisliklerinin baslarinda senmi bekliyordun ki her seyi görmüs gibi bir ifade kullanmaktasin?

Siteye "Ateist" olarak daldiktan ve Cigi tarafindan desifre edildikten sonra yüzsüz ve ahlaksizca "müslüman" oldugunun desifre edilmesine aldiris etmeden kuranin ve islamin pisliklerini savunmaya basladin.

"Sübyancılığın, Köleliğin, Sex köleliliğinin, cinsel sapıklıkların, pezevenkliğin" kesinlikle yasak ve suç olduğunu yazan bir ayet rica edelim...

...tabi birde "kadının, erkekle eşit hak ve özgürlüklere" sahip olduğunu yazan bir ayet.

Istersen alintidaki iddialar hakkinda birde hodri meydan yapalim ne dersin?

Yalanci sahtekar bir müslümanin bir ateistle tartismasi oldukca zordur ama iyice rezil kepaze olmasi adina ona bir firsat daha vermek isterim. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Muhammed hicretten 1 sene önce nikahlandida, neden Aise ile hicretten 2 sene sonra gerdege girdi ? Neden uç sene bekledi, adet sart degildide ?

Karısı Sawda bint Zam yüzünden tabi. :)

Hatice öldükten sonra Muhammed önce Ayşe ile evlenmiyor. Ayşe'den önce Sawda bint Zam ile evleniyor (Hatice öldükten 2 yıl sonra). Sawda bint Zam'a'nın yaşı o zaman 55. Yani Muhammed'in ikinci karısı Sawda bint Zam da Hatice gibi oldukça yaşlı bir kadın. Onunla evlendikten ancak 2 yıl sonra Ayşe ile evleniyor.

Ayşe ile evlenmesi lazım, çünkü Ebu Bekir onu bu konuda sıkıştırıyor. Bir İslam hanedanlığını kurmak, nüfuz sahibi olmak için akraba evlilikleri gerekiyor ve bu yüzden Ayşe ile evlenmeli. Aşiret adetleri böyle. Daha küçük yaştaki kızı Fatma'yı ise Ali'ye söz veriyor. (bizdeki beşik kertmesi gibi). Sonunda Muhammed Ebu Bekir'in kızı Ayşe'yi Sawda bint Zam'a'ya kuma olarak ikinci eş alıyor. Ama Sawda bint Zam'a'yı ikna etmek için cinsel ilişkiye girmiyor Ayşe ile. Zaten hemen giremez de. Ayşe önce hummaya yakalanıyor ve saçı dökülüyor. Çok zayıf bir çocuk olarak eve geliyor. Bu dönemde yaşlı olan Sawda bint Zam'a zaten daha çok küçük yaşta ve henüz bir çocuk olan Ayşe'ye evde annelik yapıyor (daha sonra yaşı küçük olan Hafsa'ya da annelik yapacaktır). Hafsa ve Ayşe bu evde zaten 2 kız kardeş gibi büyüyorlar. Anneleri Muhamed'in karısı Sawda bint Zam'a. Bu çok yakın "AİLE" ortamında Muhammed zaten istese bile penisini istediği gibi kullanamaz. Başında Sawda gibi yaşlı, yetişkin ve aklı başında bir kadın var. Evde söz sahibi. Diğer çocuk gelinlere annelik ediyor üstelik. Muhammed tabi ki Ayşe'nin biraz daha büyümesini ve zamanın geçmesini bekleyecek. Başka yapacak bir şeyi yok. Zamanın gelmesini bekliyor ve artık pek fazla bekleyemeyen Muhammed için özel ayet de sonunda geliyor.

"Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." Nisa 129

tarihinde kozmopolit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...