Jump to content

Musa'nın Maceraları


Recommended Posts

Kasas Suresi:

14. Mûsâ, olgunluk çağına ulaşıp gelişimini tamamlayınca, biz ona ilim ve hikmet verdik. Biz, iyilik edenleri böyle mükâfatlandırırız.

Kahramanımız Musa gelişimini tamamlamış, olgunlaşmış, adam olmuş artık. Üstüne üstlük bir de Allah ona ilim ve hikmet vermiş, adam kere adam olmuş. Bakalım nasıl bir adamlıkmış bu!

15. Mûsâ, halkın habersiz olduğu bir sırada şehre girdi. Orada biri kendi tarafından, diğeri düşmanı tarafından; kavga eden iki adam gördü. Kendi tarafından olan, düşmanına karşı ondan yardım istedi. Mûsâ da ona bir yumruk indirip onu öldürdü. Mûsâ, “Bu şeytanın işidir. O, gerçekten apaçık bir saptırıcı düşmandır” dedi.

İşte bu Musa bir şehre gidiyor, daha şehre adımını atar atmaz bir adam öldürüyor, dakka bir gol bir. Birde utanmadan suçu şeytana atıyor, yüzsüzlüğe bak!

Neyseki putun dininde adam öldürmek büyük suç, hem dünyada hem ahirette.

16. Mûsâ, “Rabbim! Şüphesiz ben nefsime zulmettim. Beni affet” dedi. Allah da onu affetti. Şüphesiz O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Fakat o da ne? Allah Musa'ya hiç bir ceza vermeden, kulağını bile çekmeden affediveriyor. İnsanın torpili olunca böyle büyük yerden olmalı, adam öldürsen bile sorun değil.

17. “Rabbim! Bana verdiğin nimetle asla suçlulara arka çıkmayacağım” dedi.

18. Korkarak, etrafı gözetleyerek şehirde sabahladı. Bir de ne görsün, dün kendisinden yardım isteyen yine feryat ederek ondan yardım istiyordu. Mûsâ da ona, “Belli ki sen azgın bir kimsesin” dedi.

19. Mûsâ, ikisinin de düşmanı olan adamı yakalamak isteyince adam, “Ey Mûsâ! Dün birini öldürdüğün gibi, beni de öldürmek mi istiyorsun. Sen ancak yeryüzünde bir zorba olmak istiyorsun, arabuluculardan olmak istemiyorsun” dedi.

Ama Musa bu, akıllanır mı? Hemen ertesi gün yine adam öldürmeye teşebbüs ediyor.

20.Şehrin öbür ucundan koşarak bir adam geldi. “Ey Mûsâ! İleri gelenler seni öldürmek için aralarında senin durumunu görüşüyorlar. Şehirden hemen çık. Şüphesiz ben sana öğüt verenlerdenim” dedi.

21. Mûsâ, korku içinde etrafı gözetleyerek şehirden çıktı ve “Ey Rabbim! Beni bu zalim kavimden kurtar” dedi.

Peygamber olacak adama bakın! Hem katil, hem korkak, hem de yüzsüz! Ona buna saldırdığı için isyan eden halkı "zalim" diye puta şikayet edecek kadar da yavuz hırsız.

Kehf Suresi:

65. Derken kullarımızdan bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet (merhamet duygusu) vermiş, kendisine tarafımızdan bir ilim öğretmiştik.

66. Mûsâ ona, “Sana öğretilen bilgilerden bana, doğruya iletici bir bilgi öğretmen için sana tabi olayım mı?” dedi.

67. Adam, şöyle dedi: “Doğrusu sen benimle beraberliğe asla sabredemezsin.”

68. “İç yüzünü kavrayamadığın bir şeye nasıl sabredebilirsin?”

69. Mûsâ, “İnşaallah beni sabırlı bulacaksın. Hiçbir işte de sana karşı gelmeyeceğim” dedi.

...

Yine Musa put tarafından ilim ve merhametli olma yeteneği verilen bir adama rastlıyor ve ondan ilim öğrenmek istiyor.

74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.

...

Adama iyi ki merhamet duygusu verilmiş, ya verilmemiş olsaydı, herhalde çocuğu sadece öldürmekle yetinmez, bir de işkence ederdi.

Bu arada Musa ne yapıyor, yarım ağızla bir itiraz ediyor, zılgıtı yiyip susuyor. Adam ona ilim öğretecek ya, bir çocuğunun ne değeri var? Ölen çocuk olsun, yeter ki o ilim öğrensin, gerisi önemli değil.

80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

Put tarafından ilim ve merhamet duygusu verilen adam, çocuğu meğerse ana ve babasını küfre ve azgınlığa sürüklemesinden korktuğu için öldürmüş. Daha ortada fol yok yumurta yok, adam ilerde bir şeyler olabilir diye işi garantiye alıyor herhalde, put tarafından verilen ilim de bu kadar işte.

Bir de Musa ile kardeşi Harun'un maceraları var, bu arada Harun da peygamber. O zamanlar öyleymiş, aile boyu peygamberlik varmış. Hatta Musa'nın kayınpederi bile peygamber. Ortalık peygamber kaynıyor, elini sallasan peygambere çarpıyor, kıtlık son 1400 yılda çıktı.

Bu iki kardeş peygamber Yahudiler'i Firavundan kurtarırken öyle bir mucizeler yapıyor ki sihirbazlar bile iman etmek zorunda kalıyor. Yahudiler de bu mucizeleri görüyor. Mucizeler bununla da kalmıyor, Allah Yahudiler'in gözleri önünde Firavun ve askerlerini denizde boğuyor. Gökten bunlara yiyecek filan gönderiyor. Ama her nasıl oluyorsa bu kadar mucizeye rağmen Yahudiler, Musa'nın 10 dakika Tur dağına çişe gitmesini fırsat bilerek kendilerine altın bir buzağı yapıp ona tapmaya başlıyorlar. Bizim müslümanlar bu mucizeleri görseler, alınları secdeden kalkmaz, her gün oruç tutarlar, öyle oruç tutarken kaytarmazlar da. Ama ne işse bu kadar mucizze adamlara vız geliyor, tırıs gidiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 85
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Türkçesinden anlaşılmıyor, Arapçasını oku veya okuyanı dinle ki sevap kazanasın, anlamasan da olur; hatta anlamamandır makbul olan.Şüpheyle yaklaşmak, anladığını akıl terazisinde tartmak ve sorular çıkartmak günahtır.

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa'nın öldürdüğü adama kafayı takmışsın.Kötü biriydi belki de o.Hiç düşündün mü?Hayır tabi.İkiyüzlüsün çünkü.Musa'nın adam öldürmesi iğrençlik oluyor senin için ama Kurtuluş Savaşı'nda İsmet Paşa emrindeki bir askerin (atıyorum) Türk kızına tecavüz etmeye çalışan 3 Yunanlıyı öldürmesi kahramanlık oluyor.Halbuki Yunanlı da kötü ve haksızdı,Musa'nın öldürdüğü adam da.

tarihinde bizon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa'nın öldürdüğü adama kafayı takmışsın.Kötü biriydi belki de o.Hiç düşündün mü?Hayır tabi.İkiyüzlüsün çünkü.Musa'nın adam öldürmesi iğrençlik oluyor senin için ama Kurtuluş Savaşı'nda İsmet Paşa emrindeki bir askerin (atıyorum) Türk kızına tecavüz etmeye çalışan 3 Yunanlıyı öldürmesi kahramanlık oluyor.Halbuki Yunanlı da kötü ve haksızdı,Musa'nın öldürdüğü adam da.

Yahu sen hiç ayetleri okumadan mı yorum yapıyorsun? Musa şehre girmiş, bakmış iki adam kavga ediyor, biri kendinden diğeri düşman tarafındanmış. Musa hiç olayı anlamadan, dinlemeden kendi adamının tarafını tutup diğerine saldırıyor. Sen kavga eden iki adam görsen demek ki aynı Musa gibi bu adam benden diyip diğer adama saldıracaksın. Ayrıca Musa öldürdüğü adamı ilk defa o gün görmüş, nereden bilecek o adamın iyi mi veya kötü mü olduğunu? Musa bile şeytana uydum diye pişman oluyor, sen hala körü körüne Musa'nın yediği nane için mazeret üretmeye çalışıyorsun. Yetmiyor ertesi gün kendi adamına saldırıyor bir de. Böyle ipini koparmış birisi.

Ayıp yahu, bu kadar at gözlüğü ile de bakılmaz ki olaylara. Verdiğin örnek de çok salakça olmuş, çok mu düşündün böyle bir örneği ararken.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu sen hiç ayetleri okumadan mı yorum yapıyorsun? Musa şehre girmiş, bakmış iki adam kavga ediyor, biri kendinden diğeri düşman tarafındanmış. Musa hiç olayı anlamadan, dinlemeden kendi adamının tarafını tutup diğerine saldırıyor. Sen kavga eden iki adam görsen demek ki aynı Musa gibi bu adam benden diyip diğer adama saldıracaksın. Ayrıca Musa öldürdüğü adamı ilk defa o gün görmüş, nereden bilecek o adamın iyi mi veya kötü mü olduğunu? Musa bile şeytana uydum diye pişman oluyor, sen hala körü körüne Musa'nın yediği nane için mazeret üretmeye çalışıyorsun. Yetmiyor ertesi gün kendi adamına saldırıyor bir de. Böyle ipini koparmış birisi.

Ayıp yahu, bu kadar at gözlüğü ile de bakılmaz ki olaylara. Verdiğin örnek de çok salakça olmuş, çok mu düşündün böyle bir örneği ararken.

Bu olayla ilgili fazla detay yok.Sen ise boşlukları kendi istediğin gibi dolduruyorsun.Örnek de gayet uygun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu sen hiç ayetleri okumadan mı yorum yapıyorsun? Musa şehre girmiş, bakmış iki adam kavga ediyor, biri kendinden diğeri düşman tarafındanmış. Musa hiç olayı anlamadan, dinlemeden kendi adamının tarafını tutup diğerine saldırıyor. Sen kavga eden iki adam görsen demek ki aynı Musa gibi bu adam benden diyip diğer adama saldıracaksın. Ayrıca Musa öldürdüğü adamı ilk defa o gün görmüş, nereden bilecek o adamın iyi mi veya kötü mü olduğunu? Musa bile şeytana uydum diye pişman oluyor, sen hala körü körüne Musa'nın yediği nane için mazeret üretmeye çalışıyorsun. Yetmiyor ertesi gün kendi adamına saldırıyor bir de. Böyle ipini koparmış birisi.

Ayıp yahu, bu kadar at gözlüğü ile de bakılmaz ki olaylara. Verdiğin örnek de çok salakça olmuş, çok mu düşündün böyle bir örneği ararken.

Dediğin gibi Musa haksız da olabilir.Pişmanlık duyup af dilemiştir.Bu durumdaki her insanı Allah affeder.Musa'ya özel bir kıyak değil ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğin gibi Musa haksız da olabilir.Pişmanlık duyup af dilemiştir.Bu durumdaki her insanı Allah affeder.Musa'ya özel bir kıyak değil ki.

Ne güzel iş, adam öldür, af dile, paçayı kurtar. Bu kadar kolay demek bu işler. Diğer tarafta bir insan canını kaybetmiş, ne gam.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elemanlarında da pek zeka ışıltısı yok değil mi allahın

:) Onlara göre akıl yoksunu sensin,benim.Hatta senin inançsızlığından yola çıkıp kendileri sırf inanıyor diye inanıyor olmalarını daha zeki olmaya bağlıyorlar.

Neden,çünkü Kuran kendine inanmayanı ''aptal'' olmakla niteliyor da ondan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah rahman ve rahimdir.Hep çok zalim diyenler şimdi neden çok merhametli diye yakınıyor.

Bu putun merhameti de hep katillere, yağmacılara, talancılara falan nedense, inanmayanları sonsuza kadar cayır cayır yakıyor.

Ben merhametten falan yakınmıyorum, bu din kurgusunda birazcık da olsa adalet arıyorum ama yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konular tevratta nasıl geçiyor acaba...

Çıkış 2: 11-13

Musa Midyan’a Kaçıyor

11 Musa büyüdükten sonra bir gün soydaşlarının yanına gitti. Yaptıkları ağır işleri seyrederken bir Mısırlı’nın bir İbrani’yi dövdüğünü gördü.

12 Çevresine göz gezdirdi; kimse olmadığını anlayınca, Mısırlı’yı öldürüp kuma gizledi.

13 Ertesi gün gittiğinde, iki İbrani’nin kavga ettiğini gördü. Haksız olana, “Niçin kardeşini dövüyorsun?” diye sordu.

14 Adam, “Kim seni başımıza yönetici ve yargıç atadı?” diye yanıtladı, “Mısırlı’yı öldürdüğün gibi beni de mi öldürmek istiyorsun?” O zaman Musa korkarak, “Bu iş ortaya çıkmış!” diye düşündü.

Musa'nın bilge kişiyle (Hızır peygamber) karşılaşması

Bu olay Tevrat'ta geçmez ama folklorik bir Yahudi hikayesidir ve Yahudi anlatımlarında geçer. Bu hikayenin asıl kaynağı ise Gilgameş Destanın Utnapiştim bölümündeki bir hikayeye dayanır. Gilgameş'in en yakın dostu olan Enkidu öldükten sonra Gilagmeş, Utnapiştim'i aramak için bir yolculuğa çıkar. Utnapiştim sonsuz yaşamı garantilemiş bilge bir kişidir ve iki nehrin birleştiği yerde yaşamaktadır (İslami kaynaklara göre Hızır da ölümsüzdür ama iki denizin birleştiği yerde yaşar). Bunun yanında Hızır Hinduizm'de de kutsal bir figurdur. Hindistan'daki ismi Khawaja Khidr olup Sikandar-nama isimli kutsal metinlerinde geçer. Aslında bir nehir tanrısı olup ruh ve maddenin efendisidir ve ölümsüzdür.

Yahudi folklorik anlatıma göre, Elijaj (İlyas) peygamberin dostu olan bir Rabbiye (yahudi din adamı) isteğini sormuşlar. O da en büyük isteğinin İlyas peygambere yolculuklarında refaket etmek istediğini söyler ve birlikte seyahate çıkarlar. İlk olarak çok fakir ve yaşlı bir çiftin evine varırlar, bu yaşlı çiftin sahip olduğu tek şey bir inektir ve onlar misafirlerini en iyi şekilde güzelce konuk ederler. İlyas sabah olup evden ayrılırken ineğin ölmesi için dua eder ve inek ölür. Ondan sonra çok zengin bir kişinin evine konuk olurlar. Ev sahibi adam çok sabırsızdır ve onları hiç bir şekilde hoş karşılamaz ve kendilerine bir iş bulup dürüst insanların evine dilencilik yapmak için gelmemelerini nasihat eder. İlyas peygamber ve rabbi bu evi terk ederken adamın bir duvarının çökmüş olduğunu görürler. İlyas peygamber duvar için dua eder ve duvar o an kendiliğinden tamir olur. Sonra zengin bir sinagoga gelirler ve çok zengin bir sinagog olmasına rağmen orada onlara sadece bir gece kalabilecekleri söylenir. Geceyi geçirdikten sonra sinagogu terk ederken İlyas peygamber bu sefer sinagogdaki her cemaat üyesinin bu sinagogun başkanı olabilmesi için dua eder. Son olarak nihayet çok fakir bir sinagoga gelirler ve onlar da onları çok iyi ve cömertçe karşılar. İstedikleri kadar kalabileceklerini söylerler ve yemek ve içecek veriler. Burayı da terk ederken İlyas peygamber bu sinagoga bilge ama sadece tek bir tane başkanı olması için dua eder.

Din adamı rabbi artık dayanamış ve bunları neden yaptığını sormuş. İlyas peygamber de ona açıklama yaparak Azrail'in çok yakında bu yaşlı kadının canını almaya geleceğini bildiği için Azrail'e onun yerine ineğini alması için dua ettiğini ve ölümden kurtardığını, zengin adamın duvarını ise o duvarın içinde çok zengin bir hazine olduğunu ve bundan haberi olmayan ev sahibinin görmemesi için tamir ettirdiğini, kendilerine sadece bir gece kalmaya izin veren zengin sinagoga ise herkesin başkan olması için dua ettiğini, çünkü herkes başkan olunca herkes söz ve fikir sahibi olacağından tartışma çıkıp sinagogun kapanacağını, fakir sinagoga ise sadece bilge bir başkan için dua ettiğini çünkü kasabadaki tek bir bilge kişinin tüm şehri adilce yönetip herkesi refah sahibi yapacağını, tüm insanların fakirlik çekmesi yerine sadece tek bir bilge kişinin yoksulluk çekmesinin ise insanların gözünde Tanrıyı adil yapacağını anlatarak kıssadan hisse verir.

tarihinde kozmopolit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

:) Onlara göre akıl yoksunu sensin,benim.Hatta senin inançsızlığından yola çıkıp kendileri sırf inanıyor diye inanıyor olmalarını daha zeki olmaya bağlıyorlar.

Neden,çünkü Kuran kendine inanmayanı ''aptal'' olmakla niteliyor da ondan.

:-) ona goresi buna goresimi var :-)

Gel sutunu ic,yataga yat sana musada diye biri varmis onu anlatayim..

Sorun bu masala inanip uyumus olmaniz degil...

Sorun bir dada hic uyanmamak kaydi ile,derin bir uykuya dalmis olmanizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:-) ona goresi buna goresimi var :-)

Gel sutunu ic,yataga yat sana musada diye biri varmis onu anlatayim..

Sorun bu masala inanip uyumus olmaniz degil...

Sorun bir dada hic uyanmamak kaydi ile,derin bir uykuya dalmis olmanizdir.

Tanrı tanımaz, iletimi bir kez daha sakince okumanı tavsiye ediyorum. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çıkış 2: 11-13

Musa Midyan’a Kaçıyor

11 Musa büyüdükten sonra bir gün soydaşlarının yanına gitti. Yaptıkları ağır işleri seyrederken bir Mısırlı’nın bir İbrani’yi dövdüğünü gördü.

12 Çevresine göz gezdirdi; kimse olmadığını anlayınca, Mısırlı’yı öldürüp kuma gizledi.

13 Ertesi gün gittiğinde, iki İbrani’nin kavga ettiğini gördü. Haksız olana, “Niçin kardeşini dövüyorsun?” diye sordu.

14 Adam, “Kim seni başımıza yönetici ve yargıç atadı?” diye yanıtladı, “Mısırlı’yı öldürdüğün gibi beni de mi öldürmek istiyorsun?” O zaman Musa korkarak, “Bu iş ortaya çıkmış!” diye düşündü.

Bu anlatım Kuran'dakine göre daha açıklayıcıymış. Muhammed daha önce duyduğu hikayeyi aklında kaldığı ile anlatmış, hikayeye de tam hakim olmadığı için garip bir anlatım çıkmış ortaya.

Kasas Suresi:

18. Korkarak, etrafı gözetleyerek şehirde sabahladı. Bir de ne görsün, dün kendisinden yardım isteyen yine feryat ederek ondan yardım istiyordu. Mûsâ da ona, “Belli ki sen azgın bir kimsesin” dedi.

19. Mûsâ, ikisinin de düşmanı olan adamı yakalamak isteyince adam, “Ey Mûsâ! Dün birini öldürdüğün gibi, beni de öldürmek mi istiyorsun. Sen ancak yeryüzünde bir zorba olmak istiyorsun, arabuluculardan olmak istemiyorsun” dedi.

Ben de 19. ayette bahsedilen "ikisinin de düşmanı olan adam" ifadesiyle ne demek istendiğini anlamamıştım çünkü kendisinden yardım isteyen bir adam var ama ne için yardım istiyor, belli değil.

Bu iki anlatımı gören kişi ya Kuran'ın değiştirildiğini ya da Tevrat'ın kötü bir kopyası olduğunu düşünür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa denilen kisi Firavun"un üvey kardesidir.Firavun (o" Zamanin hükümdarlarina verilen bir ünvandir) Kiral,Padisah gibi.

Musan"in Anne"si Musa"yi bir sepetin icinde akarsuya birakir. Sepet gider Firavun"un Sarayinda kiyiya vurur.

Firavun"un karisinin hizmetcisi sepeti görür. Firavun"un karisina haber eder. Firavun"un karisi sepetin icindeki Musa"yi alir ve sarayinda kendi oglu, ileride Firavun yani Kiral olucak oglu ile beraber besler büyütür. Yani Firavun ile Musa Üvey kardeslerdir-

Musa katildir adam öldürmüstür. Sucu cezasi ölümdür Musa"nin. Ve kanunlara göre beraber büyüdügü üvey kardesi Firavun: Musay"i ölüm cezasina carptirir.

Olay hikaye bu. Tevrat"da ve Incil"de böyle anlatilir.

Musa katildir. Kardesi Firavun onu katiliginden dolayi ölüm cezasina carptirir.

Kötü görünen Firavun"dur, ama katil olan Musadir" :lol: r.

Is olay bu.

tarihinde BayBoyut tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa'nın öldürdüğü adama kafayı takmışsın.Kötü biriydi belki de o.Hiç düşündün mü?Hayır tabi.İkiyüzlüsün çünkü.Musa'nın adam öldürmesi iğrençlik oluyor senin için ama Kurtuluş Savaşı'nda İsmet Paşa emrindeki bir askerin (atıyorum) Türk kızına tecavüz etmeye çalışan 3 Yunanlıyı öldürmesi kahramanlık oluyor.Halbuki Yunanlı da kötü ve haksızdı,Musa'nın öldürdüğü adam da.

Musa bir ahlak timsali değildir. Gaddar ve acımasız, insanlıktan çıkmış bir komutandı. Firavun kadar zalimdi. Kendisi sadece bir katil değil aynı zamanda savaş sırasında tüm evli ve bakire olmayan kadınlar ile erkek çocukların öldürülmesini, bakire olan kızların ise askerlerin kendilerine cariye alarak istediklerinde tecavüz etmelerini emretmiş. Bu yönüyle Kureyza Katliamında Muhammed peygamberin yaptıklarına da çok benzer.

7 RAB’bin Musa’ya verdiği buyruk uyarınca, Midyanlılar’a savaş açıp bütün erkekleri öldürdüler.

9 Midyanlı kadınlarla çocuklarını tutsak alıp bütün hayvanlarını, sürülerini, mallarını yağmaladılar.

10 Midyanlılar’ın yaşadığı bütün kentleri, obaları ateşe verdiler.

11 İnsanları, hayvanları, yağmalanmış bütün malları yanlarına aldılar.

14 Musa savaştan dönen ordu komutanlarına –binbaşılara, yüzbaşılara– öfkelendi.

15 Onlara, “Bütün kadınları sağ mı bıraktınız?” diye çıkıştı,

16 “Bu kadınlar Balam’ın verdiği öğüde uyarak Peor olayında İsrailliler’in RAB’be ihanet etmesine neden oldular. Bu yüzden RAB’bin topluluğu arasında ölümcül hastalık başgösterdi.

17 Şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün.

18 Yalnız erkekle yatmamış genç kızları kendiniz için sağ bırakın.

Tevrat, Çölde Sayım, Bölüm 31, 7-18

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...