Jump to content

Recommended Posts

Yelkenli gemi(rüzgar ile hareket ettiğinden) ve rüzgar...

Geminin hareketine sebep olan ne?

Rüzgar...

Yani hareketin sebebi rüzgardır..

Burada ki vurgu SEBEPLERİN YARATICISI da BENİMdir...

Yaşıyorsan ''yemen,içmen sebebiyledir'' , bu sebeplerin YARATICISI da ALLAHtır...

Yaşıyorsan '' kanunlar sebebiyledir'', bu sebeplerin YARATICISI da ALLAHtır..

Vs vs ....

Kısacası motorlu gemiler'' motoru ve onu harete geçiren kanunları sayesınde varsa'' yine bu kanunların yaratıcısının ALLAH olduğunu anlıyoruz...

Sebeplerin yaratıcısı yani MUTLAK GÜÇLÜ ALLAHtır..

''Sebep ve sebeplerin yaratıcısı'' vurgusu var bu ayette

Yani Allah'ın forsalardan ve kürek denen bir aletin varlığından haberi yokmuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 99
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu ayet ancak bu kadar saçma yorumlanabilirdi...

Ayet yorum yapmaya gerek kalmayacak kadar net ve açık.Senın yaptığına ne denir biliyormusun?

Müslüman: Allah öyle demek istemiyor!

Allah: hayır,öyle demek istiyorum!

Müslüman: Yok yok, kesin başka birşey diyorsun!...

Allah: İncire, zeytine börtüböceğe and olsun ki öyle demek istiyorum!

Müslüman: Yok yok, sen bana bırak.. walla başka birşey diyorsun!

Allah; Sen benden iyimi bileceksin,bu kuran apaçık ve kolay anlaşılır diye kaç tane ayet indirdik.

Kamer 17. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Kamer 32. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

kamer 40. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Müslüman; Yaw olurmu ama senin dediğin şekilde anlaşılınca , ateistler kurana saldırıyor.

Allah; Hastir lan sen benim avukatımmısın ?

Maide 105 Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda olunca sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Artık O, size yaptıklarınızı bildirecektir

Link to post
Sitelerde Paylaş

''rüzgar-gemi-kudret'' ilişkili ayette benim anladığım Allah'ın kudretli olduğunun vurgulanması için özellikle ''rüzgar ve rüzgar gücüyle çalışan gemi'' örneğinin seçilmesi.

Denize bak diyor, rüzgarla giden gemiye bak; ben rüzgarı durdursam o gemi gitmez, o rüzgar benim kudretimin eseridir.

Çarpıcı bir anlam yok esasında, eğer bu ayet başka bir güçle ilgili kullanılsaydı,örneğin güneşle ilgili; bak güneşe ben onu söndürürüm de siz gecede kalırdınız, demek gibi bir şey.

Şöyle bir ayet olsaydı o döneme ait ve bilinmeyen bir bilgi olan dünyanın dönmesiyle gece ve gündüzün oluşturulduğunu ifade edecek şekilde: ''Bakmıyor musunuz dünyaya; nasıl da döndürüyorum sizin için, bu sebeple geceyi size uyku,gündüzü de dinlenme zamanı yapıyorum.Düşünenler için elbet bunda bir hikmet vardır.''

Çarpıcı bir ayet olabilirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren seni aşar. En iyisi, sen, yerden başka gezegen, ay, güneş ve yıldızlardan başka gök cismi bilmeyen Muhammed'in yedi katlı (apartman misali) gökleriyle ve de bunların ötesindeki Arşla ve burada ikamet eden Allahıyla yetin. Evreni karıştırma altında kalırsın.

Mesela; hem ayet getirdiği söylenen, hem de yerden Arşa elli bin yılda çıktığı söylenerek, ayet getirmesinin imkansız olduğu ortaya konan Cebrail masalı...

Allah katındaki zaman ile dünyadaki zamanın farklı olduğunu "Kuran'ı iyi bilen (!)" bir anti-teist olarak bilmen gerekli sanırım. Cebrail'in yolculuk yaptığı yerlerin Samanyolu galaksisi veya diğer maddi yerler mi sanıyorsun? Allah'ı uzayda bir yerde sanan çocuktan farkın yok sanırım.

Ayrıca ateistler Kuran'da "2000'lere doğru bilgisayarlar olacak, iPhone denen bir cihazla birbirinizle çok uzaklardan da konuşabileceksiniz." diye yazmasını mı bekliyordunuz? Yazsa idi diyelim, ya da ima etse şuan ateist olamazdınız. Ateist olma hürriyetini size bahşetmek istemese zaten üstte de dediğim gibi seçim şansı bırakmadan hepimizi melekler gibi günahsız yaratırdı.

Unutmayın, her şeyin maddi alemde bir sebebi vardır. İmtihan bu yüzden zorlu. İmtihan perdesi kıyamete kadar kalacaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah katındaki zaman ile dünyadaki zamanın farklı olduğunu "Kuran'ı iyi bilen (!)" bir anti-teist olarak bilmen gerekli sanırım. Cebrail'in yolculuk yaptığı yerlerin Samanyolu galaksisi veya diğer maddi yerler mi sanıyorsun? Allah'ı uzayda bir yerde sanan çocuktan farkın yok sanırım.

Ayrıca ateistler Kuran'da "2000'lere doğru bilgisayarlar olacak, iPhone denen bir cihazla birbirinizle çok uzaklardan da konuşabileceksiniz." diye yazmasını mı bekliyordunuz? Yazsa idi diyelim, ya da ima etse şuan ateist olamazdınız. Ateist olma hürriyetini size bahşetmek istemese zaten üstte de dediğim gibi seçim şansı bırakmadan hepimizi melekler gibi günahsız yaratırdı.

Unutmayın, her şeyin maddi alemde bir sebebi vardır. İmtihan bu yüzden zorlu. İmtihan perdesi kıyamete kadar kalacaktır...

Yemişim allahın hürriyetini.Karşılığı ebedii cehennem olan şeye hürriyet değil dikta denir.Ayrıca imtihan ıle allahın sonsuz bilgisi celişir,geleceği bilen tanrı imtihan edemez. Senaryosu bilinen şeyin sahneye konulmasının adı ımtihan değik tiyatrodur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmtihanı olan bizleriz Allah değil. Bizim cennet veya cehenneme gideceğimizi zaten biliyor. Ama bizim hangisine gideceğimizi bildiği için bedenen yaratıp dünyaya göndermeden direkt olarak cennete veya cehenneme atsa bu O'nun "adil" sıfatına ters düşecekti. Bizler de "dünyaya gitmeden nasıl olur da günahkar olup cehenneme gidiyoruz?" diye sorgulayacaktık...

Anladın mı? Tabi ki hayır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah katındaki zaman ile dünyadaki zamanın farklı olduğunu "Kuran'ı iyi bilen (!)" bir anti-teist olarak bilmen gerekli sanırım. Cebrail'in yolculuk yaptığı yerlerin Samanyolu galaksisi veya diğer maddi yerler mi sanıyorsun? Allah'ı uzayda bir yerde sanan çocuktan farkın yok sanırım.

Ayrıca ateistler Kuran'da "2000'lere doğru bilgisayarlar olacak, iPhone denen bir cihazla birbirinizle çok uzaklardan da konuşabileceksiniz." diye yazmasını mı bekliyordunuz? Yazsa idi diyelim, ya da ima etse şuan ateist olamazdınız. Ateist olma hürriyetini size bahşetmek istemese zaten üstte de dediğim gibi seçim şansı bırakmadan hepimizi melekler gibi günahsız yaratırdı.

Unutmayın, her şeyin maddi alemde bir sebebi vardır. İmtihan bu yüzden zorlu. İmtihan perdesi kıyamete kadar kalacaktır...

Aç bir de kitabına bak, Allah'ı su üstünde yüzen bir tahtta oturan varlık olarak tanıtan kitabın. Bazen de 8 melek taşıyormuş tahtını.

Ayrıca Cebrail neden bizim zamanımızla 50.000 sene süren bir yolculuk yapmak zorunda kalıyor Allah'a ulaşmak için, hani bu put her yerdeydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmtihanı olan bizleriz Allah değil. Bizim cennet veya cehenneme gideceğimizi zaten biliyor. Ama bizim hangisine gideceğimizi bildiği için bedenen yaratıp dünyaya göndermeden direkt olarak cennete veya cehenneme atsa bu O'nun "adil" sıfatına ters düşecekti. Bizler de "dünyaya gitmeden nasıl olur da günahkar olup cehenneme gidiyoruz?" diye sorgulayacaktık...

Anladın mı? Tabi ki hayır...

Allah mı adil? Bak şu dünyaya, nerede adalet görüyorsun? Ben doğuştan sağasağlam doğmuşum, başka birisi kör doğmuş.

Nerede adalet?

Hem Allah kimin cehenneme gideceğini biliyorsa ne diye cehenneme gidecek insan yaratıyor? Ne kazanacak o insanı sonsuza kadar yakmakla? Bile bile cehenneme gidecek adam yaratıp sonsuza kadar yakmak sadistlik değil de nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aç bir de kitabına bak, Allah'ı su üstünde yüzen bir tahtta oturan varlık olarak tanıtan kitabın. Bazen de 8 melek taşıyormuş tahtını.

Ayrıca Cebrail neden bizim zamanımızla 50.000 sene süren bir yolculuk yapmak zorunda kalıyor Allah'a ulaşmak için, hani bu put her yerdeydi?

Bu saptımadan başka birşey değil...

TANRI veya YANILGISI adlı başlıkta arş-zaman-mekan ile ilgili uzun uzun yazdım...

Arş bir yaratıktır(Arşın Rabbi ayeti var), bir mekandır ve Allaha aittir bu yüzden arşı da sahiplenir..

Zamanın izafiyeti(elli bin yıllık bir gün) ve arş olayını bahsettiğim başlıkta açıklamaya çalıştım...

Konuyu saptırmaya çalışmayan herbir birey rahatlıkla konuyu anlayabilir...

tarihinde dottore tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bakış acısıyla bal gibi de ateist olunur sağduyu...

Ne yani senin gibi her doğa olayının arkasında bir put mu aramalıyım? İlk çağlardaki insanlar da aynı senin gibi düşünüyorlardı. Her şeyin ardında bir tanrı arıyorlardı. Senin onlardan tek farkın tanrı sayısında. Onlar iş bölümü yaptırmışlar, sense tek bir tanrının üstüne yıkmışsın herşeyi. Onlar senden daha insaflıymış, senin gibi her işe tek tanrıyı koşturmamışlar.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalp?

Tartışmayı en başından takip etmedin demek ki?Tekrar yazma zahmetine girmeyeceğim kusura bakmazsan, önceki iletilerde yeterince geçti konu, bir bakıver.Esasında başka bir başlıkta bir-iki cümleyle cevap vermiştin kalp konusuna ama epey derine inildi bu başlıkta.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne yani senin gibi her doğa olayının arkasında bir put mu aramalıyım? İlk çağlardaki insanlar da aynı senin gibi düşünüyorlardı. Her şeyin ardında bir atnrı arıyorlardı. Senin onlardan tek farkın tanrı sayısında. Onlar iş bölümü yaptırmışlar, sense tek bir tanrının üstüne yıkmışsın herşeyi. Onlar senden daha insaflıymış, senin gibi her işe tek tanrıyı koşturmamışlar.

Ateistler cidden komikleşmeye başladı...

Bak sagduyu olayı idrak edemiyorsun(uz), olayı tam göremiyorsun(uz)...

Neden mi?

Önceden yağmuru ''GÖK TANRI'' yağdırdı derlerdi...

Ama bilim gelişti gittik baktık gökte TANRI yok :D

Basınç vs derken yoğunlaştı bulutlar, yağdı yağmur...

Yağmurun nasıl yağdıyla ilgili bilimsel açıklamayı çok iyi yapabilecek seviyedeyiz....

Ateist:Bu açıklamayı yapınca TANRIYa gerek kalmadığını düşünür..

Evet evet bilimi burda kullanırlar ve yağmurun ''NASIL'' yağdığını açıklayınca ''TANRI''yı denklemden çıkarırlar...

Teist:Evet bilimsel açıklama bize sebep sonuç ilişkisini sunuyor bu doğru...

Ama bize bu ''kanunların'' ve ''maddenin'' varlığını temellendiremez...

Kanunlar ve madde olmazsa da yağmur yağamaz...

Hem canlılık için olmazsa olmaz olan yağmurun bu ''AMAÇLILIĞINI'' yine bilim açıklamaz...

Biz bilimi kullanıp yağmurun ''NASIL'' yağdığını öğreniriz ve ''NİÇİN'' sorusunu sorup(niçin kanunlar ve madde var, niçin yağmur canlılığı gerektirecek şekilde dizayn edilmiş) sorup TANRIYı buluyoruz...

Bilim bize TANRININ ne kadar ALİM olduğunu da gösterir ve bu bağlamda bir çok veri sunar, bu yüzden gereklidir...

Özetlersek yağmurun ''NASIL'' yağdığını açıklamakla ''TANRI''yı gereksiz kılamazsınız...

Aksine yağmurun varlığı ve yağması için gerekli olan şartların(madde-kanunlar) varlığı TANRININ varlığını MUTLAK surette gerektirir...

tarihinde dottore tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistler cidden komikleşmeye başladı...

Bak sagduyu olayı idrak edemiyorsun(uz), olayı tam göremiyorsun(uz)...

Neden mi?

Önceden yağmuru ''GÖK TANRI'' yağdırdı derlerdi...

Ama bilim gelişti gittik baktık gökte TANRI yok :D

Basınç vs derken yoğunlaştı bulutlar, yağdı yağmur...

Yağmurun nasıl yağdıyla ilgili bilimsel açıklamayı çok iyi yapabilecek seviyedeyiz....

Ateist:Bu açıklamayı yapınca TANRIYa gerek kalmadığını düşünür..

Evet evet bilimi burda kullanırlar ve yağmurun ''NASIL'' yağdığını açıklayınca ''TANRI''yı denklemden çıkarırlar...

Teist:Evet bilimsel açıklama bize sebep sonuç ilişkisini sunuyor bu doğru...

Ama bize bu ''kanunların'' ve ''maddenin'' varlığını temellendiremez...

Kanunlar ve madde olmazsa da yağmur yağamaz...

Hem canlılık için olmazsa olmaz olan yağmurun bu ''AMAÇLILIĞINI'' yine bilim açıklamaz...

Biz bilimi kullanıp yağmurun ''NASIL'' yağdığını öğreniriz ve ''NİÇİN'' sorusunu sorup(niçin kanunlar ve madde var, niçin yağmur canlılığı gerektirecek şekilde dizayn edilmiş) sorup TANRIYı buluyoruz...

Bilim bize TANRININ ne kadar ALİM olduğunu da gösterir ve bu bağlamda bir çok veri sunar, bu yüzden gereklidir...

Özetlersek yağmurun ''NASIL'' yağdığını açıklamakla ''TANRI''yı gereksiz kılamazsınız...

Aksine yağmurun varlığı ve yağması için gerekli olan şartların(madde-kanunlar) varlığı TANRININ varlığını MUTLAK surette gerektirir...

Ne kadar zorlarsan zorla, hala bir farkını gösteremedin her olayın arkasında bir tanrı arayan ilkel insanlardan. Tek yaptığın tanrıyı madde ve kanunların arkasına saklamak.

Konu inanç olunca ilk çağ insanlarından pek de fazla farkın olmadığı ortada. Kadi onların mazereti var, adamlar cahil ya senin mazeretin ne? Sen onlardan bin kat daha cahilsin, gidip ortaçağ arap liderinin zırvalarını burada kanıt diye sunuyorsun bir de.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne kadar zorlarsan zorla, hala bir farkını gösteremedin her olayın arkasında bir tanrı arayan ilkel insanlardan. Tek yaptığın tanrıyı madde ve kanunların arkasına saklamak.

Konu inanç olunca ilk çağ insanlarından pek de fazla farkın olmadığı ortada. Kadi onların mazereti var, adamlar cahil ya senin mazeretin ne? Sen onlardan bin kat daha cahilsin, gidip ortaçağ arap liderinin zırvalarını burada kanıt diye sunuyorsun bir de.

Sen de MADDE ve KANUNLARI Tanrılaştırmışsın da haberin yok :D

Cahillik ne biliyon mu daha ne düşündüğünü bilmemek...

MADDE ve KANUNLAR bigbang ile başlar...

Neden varlar?

Neden canlılığı meydana getirecek hassas ayarları barındırıyorlar?

Hadi buyur cevap ver?

''İLK NEDEN'' ''ZORUNLU varlık'' vs bu konular için hodri meydanda ki ''TANRIYA GEREKSİNİM VAR MI'' adlı başlığa bakılabilir..

tarihinde dottore tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen de MADDE ve KANUNLARI Tanrılaştırmışsın da haberin yok :D

Cahillik ne biliyon mu daha ne düşündüğünü bilmemek...

MADDE ve KANUNLAR bigbang ile başlar...

Neden varlar?

Neden canlılığı meydana getirecek hassas ayarları barındırıyorlar?

Hadi buyur cevap ver?

''İLK NEDEN'' ''ZORUNLU varlık'' vs bu konular için hodri meydanda ki ''TANRIYA GEREKSİNİM VAR MI'' adlı başlığa bakılabilir..

Hala bir fark göremedim ilk çağlardaki insanlarla senin aranda. Bilmediği her şeyin arkasında bir tanrı arayan o ilk çağ insanları ile arandaki fark ne bir kaç bin yıldan başka? Elinde somut bir kanıt olsa farkın var diyeceğim ama o da yok. Bana kanıt diye tutup tutup 1400 yıl önce yaşamış bir arap hükümdarının laflarını getiriyorsun.

Hadi buyur cevap ver?

Neye cevap vereyim, bilmiyorum diye ille de gidip sahtekar bir arabın peşine mi takılmam lazım?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Soru sorup cevap mı verdiğini zannediyorsun sen?

Madde(enerji) ve Kanunlar(doğa-evren) sizin TANRINIZ bundan bile haberiniz yok...

Madde ve Kanunların Zorunlu varlık olmadıkları çok açıktır...

Denklem ''İLİM-İRADE'' sahibi bir ''TANRI'' ile mutlak manada çözülebilir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Soru sorup cevap mı verdiğini zannediyorsun sen?

Madde(enerji) ve Kanunlar(doğa-evren) sizin TANRINIZ bundan bile haberiniz yok...

Madde ve Kanunların Zorunlu varlık olmadıkları çok açıktır...

Denklem ''İLİM-İRADE'' sahibi bir ''TANRI'' ile mutlak manada çözülebilir..

Hala anlamıyorsun değil mi, senin bütün bu söylediklerinin temelini 1400 yıl önce yaşamış bir arap hükümdarının sallamaları oluşturuyor, gerçi sen bu kafayla o olmasa bile peşine takılacak başka bir sahtekar bulurdun. Adam ortaya bir laflar atmış işte bunlar falan tanrının sözleri diye, haremini kumuş, itibar, şan ve şöhret kazanmış, elalemin malını mülkünü talan etmiş, sonra da göçüp gitmiş. Adam söylediği lafları kitaplaştırma gereği bile duymamış. Sen de böyle bir adamın sözlerine dayanarak evrenin gizemini çözdüğünü sanıyorsun. Vah vah!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala anlamıyorsun değil mi, senin bütün bu söylediklerinin temelini 1400 yıl önce yaşamış bir arap hükümdarının sallamaları oluşturuyor, gerçi sen bu kafayla o olmasa bile peşine takılacak başka bir sahtekar bulurdun. Adam ortaya bir laflar atmış işte bunlar falan tanrının sözleri diye, haremini kumuş, itibar, şan ve şöhret kazanmış, elalemin malını mülkünü talan etmiş, sonra da göçüp gitmiş. Adam söylediği lafları kitaplaştırma gereği bile duymamış. Sen de böyle bir adamın sözlerine dayanarak evrenin gizemini çözdüğünü sanıyorsun. Vah vah!

Şu algı seviyesine bak ya...

Yazık...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...