Jump to content

Ayin ikiye yarilmasi efsanesi


Recommended Posts

Merhaba, Kuranda ve eski sire kitaplarinda, musriklerin Muhammed'den peygamberligini kanitlamak için bir isaret göstermesini istedikleri, ve tam o arada ayin ikiye ayrilip birbirinden uzaklasmaya basladigi, ve Muhammed'in kureyslilere parmakla ayi isaret ettigi nakledilegelmistir.

"Musrikler dediler ki : - Eğer sen gerçek Peygambersen bize bir mucize göster ! Allah'ın elçisi buyurdular : - Bunu yaparsam iman eder misiniz ? Cevap verdiler : - Evet... Sana ve Nebiliğine inanacağız. O zaman Allah'ın Resulü, gökte pırıltılar saçmakta olan Ay'a mukaddes parmağını çeviri verdi. Ay birden ikiye bölündü ve Hira dağının iki yanında iki parça halinde göründü.

Cübeyr rivayeti : - Ay iki parça oldu ve bir parçası bu dağin arkasinda ve bir parçası o dağin asagisinda göründü. Kâfirler dedi: - Bize sihir yaptıysa herkese birden yapamaz. Gidip, uzak, yakın herkese soralım, soruşturalım; bakalım onlar da ayın ikiye bölündüğünü görmüşler mi ? Ve sabredip Mekke'ye gelecek yolcuları beklemeye ve onlara aynı şeyi görüp görmediklerini sormaya karar verdiler. - Söyleyin; yolda gelirken, kamerin iki parçaya ayrılıp Hirâ dağının iki yanından göründüğüne şahit misiniz; değil misiniz ? Yolcular Mekke'ye girince, kendilerine sihir yapıldığını sanan müşrikler hemen koştular ve önlerini kesip, onları bir kenara çektiler ve heyecanla sordular : - Yolda gelirken ne gördünüz ? - Yolda bir şey görmedik ; gökte gördük. Ay, iki parçaya bölündü! Kâfirlerin kan yuvası gözleri hançer hançer açıldı, fakat yine iman nasib olmadı. "

(Kamer suresi, 1) : "Kiyamet yaklaştı. Ay (ikiye) ayrıldı. "

Bu hadislerde, bir ince nokta dikkat çekicidir. Ayin bir parçasinin dagin önunde veya ayaginda oldugu ifade edilmekte... Bu ise, bu "bölunme" olayinin hakikati ile ilgili çok önemli bir ipucu teskil etmektedir.

Astronomik olarak, bazen ay, tarif edilen biçimde "kivilcimlar saçmaya baslar, ve yansima etkisiyle ikiye veya uçe bölunur gibi bir göruntu olusur". Buna bilimsel terim ile "paraseleni" (ay yansimasi) denmekte. Bu yansima, bazen o kadar kuvvetli olur ki gerçek ay ile yansimasi ayirt edilemez ! Ve, yansiyan göruntu, bir dagin önune dogru asmis gibi görunebilir... Bu meshur ayin ikiye yarilmasi hikayesi, hadislerin ince okunusuyla bir paraselen ile karsi karsiya kaldiklarini göstermektedir.

Astronomie---ciel-0694b.jpg

Ustteki fotografta bir paraselen, soldaki ayin gerçek göruntusu. Sagdaki az silik olan ise bir yansimasi. Bazen, bu yansima gerçegine yaniltacak kadar benzemektedir.

Ayni senede, Malabarda, Kerala bölgesinde, Sakrawati Farmas adinda bir melik bu "ay parçalanmasina sasirmis", bu olay bir parsömen'e yazdirilmis. Gunumuzde bu parsömen, Ingiltere, Londradaki India Office Library'de muhafaza altindadir. (Referans numarasi : Arabic, 2807, 152-173).

Zehebi gibi kronikçiler, musluman tuccarlarin Meliki 629'da görduklerini, ve buna taniklik ettigini. Bunu Muhammedin yaptigini söylediklerinde bir mescit insa ettirdigini ve musluman oldugunu nakletmekteler. Bu ilk bakista tamamen saçma da gelse, astronomik olarak mumkun.

cheraman-juma-masjid-01.jpg

Ustte, restorasiyon öncesinde Keraladaki mescidin siyah beyaz fotografi.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 143
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir İslam yalanı daha. Kuran'da müşrikler habire peygamberden mucize isterler, Muhammed kıvırdıkça kıvırır, ben de sizin gibi bir kulum der ama müritleri uçurmaya devam eder. Yok parmakların su akıtmış, ağaç koşarak ona gelmiş, bir tencere yemekle herkesi doyurmuş falan.

Verdiğin ayet bile kıyametle alakalı, daha bunu bile görememişsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayin sagduyu, zaten Muhammed kiyametin kendisine çok yakin oldugundan eminmis :

“Ben ve kıyamet şöyleyiz ” demiş ve sonra da baş ve orta parmağını birleştirmiş. Hatem en-nebiyyin unvanida bunu ima ediyor ya.

1.JPG

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayin sagduyu, zaten Muhammed kiyametin kendisine çok yakin oldugundan eminmis :

“Ben ve kıyamet şöyleyiz ” demiş ve sonra da baş ve orta parmağını birleştirmiş. Hatem en-nebiyyin unvanida bunu ima ediyor ya.

Burada da yanılmış, aradan 1400 yıl geçti.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle Kuran in hic bir ayetinde böyle bir olaydan bahsetmez. Bu olay tamamen insanlar tarafindan uyarlanmis bir yalandir. Sagduyununda söyledigi gibi ayin yarilmasindan bahsedilen ayette tamamen kiyametten bahsedilmistir ve insanlarin bu olayin gerceklestigini görmeleri dahilinde bile bu bir sihirdir deyip inanmamakta direneceklerinden bahseder.

Ayin teknik ve bilimsel olarak yarilmasi mümkün. Ay yarildigi vakitte dünya icin kiyamet olur oda ayri bir dogru.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayin teknik ve bilimsel olarak yarilmasi mümkün. Ay yarildigi vakitte dünya icin kiyamet olur oda ayri bir dogru.

Fizik yasalarını Allahın yasaları gibi saçma sapan zannediyor LEVİA ..

Ayın yarılmasıyla yörüngemizin değişeceğini sonra yaşasak bile pek o günün insanıyla benzemeyeceğimizi düşünemiyor..

Zavallı levia

Peruda And dağlarında 4000 metrede yaşayan hayvanların mesela tavşanın kurbağanın nasıl farkettiğini bi kere izlese

bir daha asla böyle saçmalamayacaktır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fizik yasalarını Allahın yasaları gibi saçma sapan zannediyor LEVİA ..

Ayın yarılmasıyla yörüngemizin değişeceğini sonra yaşasak bile pek o günün insanıyla benzemeyeceğimizi düşünemiyor..

Zavallı levia

Peruda And dağlarında 4000 metrede yaşayan hayvanların mesela tavşanın kurbağanın nasıl farkettiğini bi kere izlese

bir daha asla böyle saçmalamayacaktır..

Ay yarildiginda parcalar halinde dünyaya carpar. Dünyaya carpmasi ile birlikte yasanacaklari düsün. Ayni zamanda yörüngedede elbette bir degisiklik olucak. Birde dünya daha hizli dönmeye basliyacak ve sonrasinda firtinalarmi desen artik neler neler. Iste o zaman 4000 metreki kalirsa eger öyle bir yükseklik o zaman ilk gördügüm fareye senden selam söylerim Levia.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğru olabilir belki.Fakat size bir sorum var.Neden 'Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.' ayetini ayın ikiye ayrılması olarak görüyorsunuz.Hadisi bilmeseydiniz ayın toprağının yarılması olarak da düşünebilirdiniz değil mi?Nitekim 1969'da astronotlar ay toprağını yararak kilolarca toprak örneği getirdiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Inshaqqa al-Qamar" yazili. Bu bölunme demek, inshiqaq kopusup ayrisma anlaminda burada. Ayrica Qmr ayin yansiyan isigi için kullanilir. Parlayan anlaminda...

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu başlıkta anlatılmak istenen ne?

''Muhammed ayı gerçekten ikiye bölmedi ama bir yansıma/göz yanılması yaratarak öyleymiş gibi gösterdi, bu da mucize sayılır'' mı denmek isteniyor?

Yoksa tam muhammed ayı bölmeye çalışırken bu yansıma tesadüfen oluşup peygamberin kıçını zor durumdan kurtarmış mı?

Ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ibn Mes'ud, ve diger yollardan bununla ilgili rivayet edilen hadislerde bir detayin göze çarptigi :

"Abdullah İbn Mes'ud anlatiyor: Peygamberle birlikte Mina'daydık. Birden ay iki parçaya bölündü. Bu parçalardan biri, dağın arkasında, biri de dağın beri yanında kaldı. İşte o sırada Peygamber. Bakın da tanık olun !' dedi." (Bkz. Buhari, es-Sahih, aynı yer; Müslim, e's-Sahih, aym yer, hadis no: 2800.)

Ayin dagin önune geçme detayi, bu olayin gerçek olabileceginin belgesi. Zira, gerçek ay dagin arkasinda, yansimasi ise önunde gibi görunecektir parasele olduysa. Bu detay, bu rivayetin sadece o dönemde gerçeklesen bir paraselen olayinin orta-çagdaki insanlarca olagan-ustu algilanip efsane olustugunun göstergesidir. Kurandaki ayetin en mantiki açiklamasida bu olmali. Bu detay, olayin gerçek bir atmosferik olayin abartilip, bir efsaneye neden olduguna isaret eden bir izdir. Bu detayin uydurulmasi pek akla yatkin degil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İkterebetis sâatu ven şakkal kamer

Ragıb el İsfehani ayette geçen "şakk" sözcüğünü açıklarken, şakk-ı kamer vakasıyla ilgili 3 farklı görüşten bahseder:

Şakk, "herhangi bir şeyde meydana gelmiş çatlak"tır.

1. Denilmiştir ki:"Ay'ın inşikâkı, Peygamber zamanındadır."

2. Ve yine denilmiştir ki:"Ay'ın inşikâkı, "kıyâmetin kopacağı vakit ortaya çıkacak yarılma'dır."

3. Ve yine denilmiştir ki:"Bunun manası, 'işin açığa çıkmasıdır."

Ragıb burda üç farklı görüşten bahseder fakat bu üç görüş aslında tek bir doğruya işaret ediyor da olabilir.

Ay'ın inşikakı peygamber zamanındadır. doğru

Ay'ın inşikakı kıyamet kopacağı (saatin yaklaştığı) zamandır. bu da doğru.

Çünkü bu ikisi aynı zamana tekabül eder. Yani zaten muhammed, saat (kıyamet) yaklaştığında zuhur etmiştir. Bu konu bir hadiste şöyle açıklanır:

"Resulullah (sav): "Ben kıyamet şöyle yakın olduğu halde gönderildim!" buyurdular ve şehadet parmağıyla orta parmağını yanyana gösterdiler"

3. seçenek de doğru olabilir. çünkü bu söylem sanıyorum ki araplar arasında deyimleşmiş bir kalıp cümledir. Öyle olmasaydı muhammed'den önceki şairlerin şiirlerinde aynı cümleye rastlanmazdı.

"Kahrolası insan ne kadar da nankördür.

Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı

Ay yine karanlığın içine yolculuk ediyor

ve ayla birlikte gecenin seyehatini görüyorum.

Karanlığın çöktüğü vakit geceye andolsunki, herşey ortaya çıktı.

Yağmurlar yanaklarımdan süzülürken,

Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı..."

(şair: ümeyye b. ebu salt)

Eğer bunun (şakk-ı kamer) bir deyim değil de, gerçek bir yarılma (ya da levia'nın dediği gibi yalancı ay) hadisesi olduğunu kabul edersek 3. seçeneği eleyebiliriz. Fakat bu kez de "muhammed, "yalancı ay"ın o gece belireceğini nerden bildi" sorusuna cevap vermek gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O gece belirecegini bildigini iddia edemeyiz. Son verdigim, ibn Mes'ud surumuyle Buhari hadisinde, hatta musriklerin olay esnasinda orada bulunduklari yer almiyor. Muhtemel ki, olay zamanla buyutuldu. Veya musrikler sonradan bunu Muhammed'in mucizesi olarak iddia etmesi uzerine, tuccarlarin gelen kervanlariyla konuyu tartistilar... Ayet ise, sonradan bu olayi özetlemis gibi. Ancak, ayin dag önune geçis detayi, bir tesaduf olamaz. Böyle bir sey uydurma pek mantikli degil. Olay, belliki gerçeklesmis, ancak detaylar konusunda kesin bir sey söylemek zor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada da yanılmış, aradan 1400 yıl geçti.

Hz. Muhammed'den sonra 1400 yılı geçecek ama 1500 yılı geçmeyecek kainatın ömrü. Dolayısıyla 2120 yılı civarı booom... Allah kıyamet günü bizleri gölgede olanlardan etsin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer bir yanlış bilgi değilse bu ifadenin aynısı cahiliye şairlerinden birinin şiirinde geçiyormuş...

saat yaklaştı ay yarıldı ifadesi yani...

imrül kaysın bir şiirindeymiş sanırım...

yani kurandan önce yaşamış bir şairin şiirinde bu ifade geçiyor ise...

bu demek ki o zaman bilinen ve kullanılan ve farklı bir anlamı olan bir deyim...

eski sami belağatının bir parçası...

ayn gerçekten yarılmasını filan anlatmıyor...

kuranda eski insanların bildiği ama şimdi bilinmeyen ve kullanılmayan bir çok deyim ve mecazi ifade var...

bunları çözdükçe bilmeceyi biraz çözmüş oluyoruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi de kireç, arap edebiyatında ay yarıldı savı belagat olsa, bunu araplar bilmez mi?

yunus emre veya ömer hayyam şiirlerinde metafor niteliğinde sözcüklerin

türk dili ebediyatı tarafından umursanmaması düşünülebilir mi?

araplar, edebiyatlarındaki metafordan habersiz olamazlar bence.

tarihinde Engse Hohol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

.

kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.

ve ortaya bir ceylan çıktı,yüreğimi aldı,ve sonra kaçtı.

bembeyaz,kaliteli,uykulu gözleri,festival zamanı önümden geçti.

süslenip sanki beni vurdu ve bakışlarıda işe koyulup,birer ok gibi beni kesip geçti.

ve benden uzağa,ağıldaki kuru çöplerin duvar gibi yükseldiği köşeye kaçtı.

benden tek saat bile uzaklaşması,o an bana acı ve ağır bir yük gibi geldi.

güzellik yanaklarının her yanına,tıpkı keskin bir maskarayla yazılmış.

ay yine karanlığın içine yolculuk ediyor ve ayla birlikte gecenin seyehatini görüyorum.

karanlığın çöktüğü vakit geceye andolsunki,herşey ortaya çıktı.

yağmurlar yanaklarımdan süzülürken,kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.

imrul kays

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu siirin Kur'andan eski olmasi mumkun. Bu durumda, bu olayin bu siirle seslendirilmis olmasi çikabilir. Benzer sekilde muzemmil 17 :

“Eğer inkâr ederseniz, o taktirde çocukların saçlarını ağartan o günden kendinizi nasıl koruyacaksınız ?”

Kuranda bazi tipik arap deyimleri vardir, " insani perçeminden tutmak ", " kalbin girtlaga çikmasi ", " topuklari izere geriye dönus ", ..., gibi. Bu deyimlerin hepsi eski siirlerde sikça kullanilmistir.

Ayin yarilmasinin siirde kiyamet alameti gibi ifade edilmesi durumunda, bu olayla eslestirilmis olabilir.

Siirde kamerin yarilip içinden ceylan çikip kalp çalmasi, galiba ölum ani olarak, yani çok buyuk bir heyecan olarak anlasilmali... Gerçekten çok guzel bir siir !

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...