herakles_ 0 Oluşturuldu: Mayıs 5, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Mayıs 5, 2008 (düzenlendi) Evet bildiğiniz gibi Kuran'daki kıssalar hernekadar karışık olsa da bir çok kavimin destanlarında benzer şekillerde bulunurlar.. Kuran'daki bir çok kıssa çok öncelerden bilinen tarihi hikayelerdir..Kulaktan kulağa anlatıla gelmiş ve anlatılmıştır.. Kuran'dan öncede bilinen, Nuh tufanı nerdeyse tüm kıtalarda değişik versiyonlarda anlatılmıştır.. Dünya'nın nerdeyse bir çok bölgesinde ashabı kehf mağarası bulunur ve anlatılır.. Mesih bakire den doğma birçok yazmalarda değişik versiyonda geçmektedir.. Tevrat'ta ishak olan İslam'da İsmail olarak bilinen kurbanlık oğul seromonisi japonlarda da vardır.. http://www.eklavye.org/japonlarin-soyu-hz-...or-t-14871.html Zülkarneyn diye bilinen efsanefi kral Yunan tarihinin efsanevi kralı büyük iskender ile paralellik gösterir.. Bu kadar benzer hikayeyi cinler periler ve vahiyle süsleyerek temcit pilavı gibi sunma işine ise peygamberlik deniyor sanırım... Mayıs 5, 2008 tarihinde sokrates tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Selam, anlattiklarin "zeitgeist" filiminin birinci bölümünde de konu alinmisti. Bu kisaslar her yerde ayni/benzer olmasi Allahhin varligna delalet deilmi? Yani ayni Tanri bir olayi degisik degisik ülkelerde Kitalarda, resulleriyle iletmis olmasin? Yani demek istedigm bu konuyu istedign yöne cekebilirsin, bir seye delil olarak getirmeye calismak bence at bakisindan kaynaklaniyor.... Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
herakles_ 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Bakıyorum at bakışı konusunda baya uzmansınız.. Nedense bu hikayelerin aşırıldığı kitaplar ve tabletlerin bir çoğu çok tanrıcı ve pagan...Demekki resulleri başka başka tanrılardan bahsediyordu... Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Bakıyorum at bakışı konusunda baya uzmansınız.. Nedense bu hikayelerin aşırıldığı kitaplar ve tabletlerin bir çoğu çok tanrıcı ve pagan...Demekki resulleri başka başka tanrılardan bahsediyordu... Katılıyorum...Mısır uygarlığında da 106 tane tanrı var ve piramiştlerdeki figurlerde ; eliyle insan yapan bir tanrı , göğü havada tutan bir tanrı figurü betimlenmişti.. Sümer yazıtlarında da aynı anlatımlar az biraz değişikliklerle geçiyor ve bunlar hep çok tanrılı nedense... Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi inanan bi insan allah her yere peygamber göndermiştir, bu yüzden benzer hikayeler bütün toplumlarda vardır der. insanlar bunları tahrif etse de, hikayelerin benzerlikleri aynı yerden geldiğini gösterir der. örneğin nuhun bilgisi gılgamış destanını yazanlara ulaşmış, onlar da zaman içinde kısmen farklışan masalı tabletlere biraz farklı olarak kaydetmişlerdir. bu zaten inananların tutunabilecekleri tek daldır. diğer bi ihtimal daniken dallamasının söylediği gibi dünya dışı varlıklar gelip insanlar bunları anlatmışlar, farklı toplumlarda aynı masallar kısmen değişerek efsaneleşmişdir. mısır piramitlerinin sırları,nazcadaki düzlükler de aynı sebebe bağlanır: dünya dışı varlıklara. daniken belki çok ciddiye alınmayacak bi adamdır. ancak onun iddialarının doldurmaya çalıştığı boşluklar, bilimin henüz dolduramadığı boşluklardır, cevabı verilmemiş sorulardır. Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi müslümanken ben de aynı şeyi savunur, aynı yerden çıktığına delil sayardım. ancak bu düşünce insanın kendini kandırmasından başka bişey değildir. örneğin gılgamışta, musanın suya bırakılıp firavunun karısı yada yardımcısı tarafından bulunuşunun benzeri bi şey anlatılır. cüneyt arkının filmlerine de esin kaynağı olan bu hikaye, sonrasıyla da yani, bizzat annesinin falan gelip musayı emzirmesine de fazlasıyla benzemektedir. benzerlikler devam eder. hikayeyi biliyor herkes zaten. burda dikkat çekmesi gereken yer şudur: herkes bilir ki gılgamış destanı musadan çok ama çok önce yazılmıştır. yani ya allah kuranda verdiği misallerin benzerini gelecekte geçen versiyonlarıyla vahyetmiştir sümerlere, yada bunlar sümerlerden gelip tevrata sokulmuştur. Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Selam, inanan bi insan allah her yere peygamber göndermiştir, bu yüzden benzer hikayeler bütün toplumlarda vardır der. Bunu ben de demeye calistim. Inanmayan bir yöne inanan baska yöne ceker. Yani bu anlatilanlari bir seye kanit olarak getirmeye calisman at gözlülük. Cok eski dinlerde 100lerce tanrilar olmasi normal, su anki geleneksel islamda bile 1400 yil icinde cesitli rabler var olmus, inkar etseler bile.... Bu ele alinan kisaslardaki farkliliklari nasil anlatiyorsun? yani eski/yeni ahit ve kuranda ayni konu degisik sekilde anlatiliyor.... Baris ve Güven Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Selam, Bunu ben de demeye calistim. nanmayan bir yöne inanan baska yöne ceker. Yani bu anlatilanlari bir seye kanit olarak getirmeye calisman at gözlülük. Cok eski dinlerde 100lerce tanrilar olmasi normal, su anki geleneksel islamda bile 1400 yil icinde cesitli rabler var olmus, inkar etseler bile.... Bu ele alinan kisaslardaki farkliliklari nasil anlatiyorsun? yani eski/yeni ahit ve kuranda ayni konu degisik sekilde anlatiliyor.... burda haklısın. herkes kendine çekebilir. ancak işinn teferruatına varınca, musa yaşamadan hikayesinin sümerlilerin tabletlerinde yazıldığı görülünce, bu efsanelerin tevrata sümerlilerden devşirilip sokulduğunu anlıyor insan. hikayelerdeki farkların sebebiyse belli. yazılı iletişim yok. insanlar nesiller boyu bunları birbirlerine anlatırken, kendinden ve kültüründen bişeyler katıyor. böylece efsaneler farklılaşıyor. tabletler çözüldükçe bakalım daha kaç nuh, kaç musa daha çıkacak gılgamıştan? muhammedse kulaktan dolma şeyleri, işine geldiği veya duyduğu şekliyle farklı şekilde anlatır. efsaneleri kendi din kurgusuna uydurur. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles_ 0 Mayıs 5, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 5, 2008 gönderildi Kıssalardaki küçük farklılıklar coğrafya farkından ve hikayeyi anlatan kişinin kendi fikriyle olayı süslemesinden kaynaklanıyor...Hikaye aynı çıkarılan sonuç ve gözlem anlatan kişinin niyetine göre değişebiliyor.. Link to post Sitelerde Paylaş
Tas 0 Mayıs 6, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2008 gönderildi (düzenlendi) Selam, Kıssalardaki küçük farklılıklar coğrafya farkından ve hikayeyi anlatan kişinin kendi fikriyle olayı süslemesinden kaynaklanıyor...Hikaye aynı çıkarılan sonuç ve gözlem anlatan kişinin niyetine göre değişebiliyor.. hikayelerdeki farkların sebebiyse belli. yazılı iletişim yok. insanlar nesiller boyu bunları birbirlerine anlatırken, kendinden ve kültüründen bişeyler katıyor. böylece efsaneler farklılaşıyor. tabletler çözüldükçe bakalım daha kaç nuh, kaç musa daha çıkacak gılgamıştan? muhammedse kulaktan dolma şeyleri, işine geldiği veya duyduğu şekliyle farklı şekilde anlatır. efsaneleri kendi din kurgusuna uydurur. ha, sizler bile kabul ediyorsunuz ki bu hikayeler insan tarafindan carpitilmis! bunu bile bile nasil kesin olarak referans alalim bu olaylari? Umarim cok tanrilar, nasil olusmus sorusunu da cözmüssündür.... ancak işinn teferruatına varınca, musa yaşamadan hikayesinin sümerlilerin tabletlerinde yazıldığı görülünce, bu efsanelerin tevrata sümerlilerden devşirilip sokulduğunu anlıyor insan. Sanirim sen bile Dejavü denen olayi yasamissindir. Bizler kisacik yasamimizda bunu yasayabiliyoruzda, Insanlarin tarihinde bu neden yasanmasin. Yani kesin bu ayni olay farkli farkli yer ve zaman da yasanmamistir diyebilirmisin? Ben kesin yasandi da diyemem!! Bakin bu tartistigmiz konuda, inanan daima bir bakis tarzi getirir ve inanmayan bir bakis tarzi getirir. Ama bunlari kimse kanit olarak kullanamaz... Baris ve güven Mayıs 6, 2008 tarihinde Tas tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
herakles_ 0 Mayıs 6, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2008 gönderildi (düzenlendi) Bakin bu tartistigmiz konuda, inanan daima bir bakis tarzi getirir ve inanmayan bir bakis tarzi getirir. Ama bunlari kimse kanit olarak kullanamaz... Tas herşey kanıt olarak kullanılabilir..Bu kıssalar ötelerden beri bilinen bilindik hikayeler..Zaten ''eskilerin masalları'' deniyor ki buna sürekli olarak cevap verilmiş Kuran'da...Yani birçoğu bu masalları zaten duymuş ve biliyor..Burda Muhammed'in bu masalları kendi ideolojine yontuşu mevcut.. İbrahim Yahudi değildi hristiyanda değildi diyor ama peşine o müslümandı diyerek saçmalıyor mesela..İslam hepsinden sonra geliyor oysa:) Tabi Adem'den beri islam vardı diye açıklamalar yapılıyor..Hristiyan'da ademden beri hristiyanlık vardı der diyebilir:) Muhammed bilinen en eski masalları kullanıyor ve bu masalları dünyanın heryerinde benzer şekilde...Değişen aslında tanrı tanımı...Eski ve Yeni Ahid'de ilah tanımı Kuran'daki gibi değil örneğin...Çatışan ideolojiler ve tanrı tanımı aslında..Masallar sadece bir araç.. Mayıs 6, 2008 tarihinde sokrates tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts