Jump to content

Kur'andakı çelişkiler


Recommended Posts

İşte böyleee,

Kur’an’ın hemen her suresinde bir çelişki bulmak mümkündür.

Uzun surelerde ise onlarca çelişkiye rastlanabilir.

Çelişkiler; bir ayette söylenenin başka bir ayette değiştirildiği, farklı ya da tersinin söylendiği tutarsızlıklardan, ayetlerdeki akıldışı, mantıkdışı, bilimdışı yanlışlardan, Tevrat ve İncil’e uymayan hatalı hükümlerden ve bilgilerden oluşur.

Bu çelişkilerin tümünü listelemek çok zor.

O kadar çok çelişki ve çelişki iddiası var ki, sayfa sayfa listelere sığmaz.

O yüzden çok önemli olanlarını listelemeye çalışalım:

Nisa-82. “Hala Kur’an’ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başkası tarafından olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı.

Bazı islamcılar, 1-2 çelişkinin olabileceğini öne sürüyorlar. Çünkü Nisa-82′de “birçok çelişki” yazıyormuş. “Bir çelişki” ya da “birkaç çelişki” demiyormuş.

“Allah kelamı” olduğuna inanılan bir kitapta tek bir çelişki dahi olmaması gerekir.

Ama bir ya da birkaç değil, yüzlerce çelişki mevcut Kur’an’da.

Bunlar izahı; yapılamayan, izahı; müteşabih-mecazi diye yapılan, izahı; çarpıtılan ve ikna edici olmayan, izahı; Arapça’nın iyi bilinmemesine ve meallerin yanlışlığına bağlanan, izahı; Kur’an’a önyargı ile yaklaşılması olarak yapılabilen ve izahı; bilimsel olmayan, evrensel olmayan, insani olmayan çelişkilerdir.

Bu çelişkiler 1-2 mealciye değil, adı İslamcılar tarafından öne çıkartılmış 15-20 mealcinin mealleri ve Arapçası dikkate alınarak ortaya konmuştur.

Madem ki bu kitap tüm insanlık için gelmiştir, öyleyse çevirilerinin kolayca yapılabileceği ve dünyanın her toplumundan insanların kolayca anlayabileceği bir şekilde yazılmış olması gerekmez miydi?

(Tolon: gerekir tebiki, bu suç adı Allah olan putun suçu degilki onun adına uydurup yazanların suçudur. biz bunu öyle kolaylaştırdıkkı herkes anlayabilsin,şimdi bu ayatı inker edip begim bu kur,an zor birşeydir onu ancak alimler anlar dedinmi %99,9 yalanın bu sefer %100 çıkar.))

İzah edilemeyen yanlarını Arapça’nın zorluğuna ve Kureyş Arapçasının bugün yeterince iyi bilinmemesine, içindeki Aramca ve Süryanice sözcüklerin başka anlamlar taşıyabileceğine bağlamak bile bir çelişki değil midir?(Ayatta ne diyür,biz bunu kureyşin diliyle göndermeseydik kureyşliler bize demezmiydiki neden bu kıtabı bize kureyşce göndermediniz.Bu nedenle kur,anın tamaman kureyş dilince olması gerekirdi.)

Bu çelişkilerin birçoğu, inançlı müslümanların Kur’an’ı okumasıyla bulunmuştur.

Ki bunların çoğu zamanında din adamıydı ve “Kral çıplak!” diyebildiler.

Gayrimüslimlerin de rastladığı çelişkiler vardır elbette. Ki bunun tarihi Muhammed dönemine, ayetlerin ilk okunduğu döneme kadar gider. Hatta Kur’an’a bile yansımıştır bu çelişki itirazları. Ama büyük çoğunluğunu ortaya çıkaranlar müslümanlardır.

Bu çelişkiler nedeniyle vahyin, dinin, peygamberliğin bir uydurma olduğunu görmüştür o müslümanlar. Yani sonuçta, bir ön yargıyla yaklaşımdan söz edilemez.

Müteşabihliğe gelince;

Allah’ın insanlara açıklamak istemediği, gizli bir konuda müteşabihlikten bahsedilebilir. Örneğin, ruh konusunu detaylı açıklamayabilir. Ya da “dabbet-ül arz” ile ilgili fazla bilgi vermeyebilir. İnsanların aklının ermeyeceği, bilgilerinin çok yetersiz kalacağı bir konuda bilimsel detaylara inmeyerek mecazi örnekler verilebilir.

Hatta Mekke döneminde gelen ayetlerde, putperest baskısı nedeniyle açık açık putperest inancına aykırı söylemlerde bulunulamayacak olması da müteşabihliği gerektirebilir.

Ama çelişkilerin birçoğuna “müteşabih” demek nerdeyse, çelişkilerden sıyrılmanın bir yöntemi olmuştur.

A- Kur’an’ın Kendi İçindeki Dinî Çelişkiler:

1- Hesap gününde Allah’tan başkası şefaat edebilir mi?

Edemez / Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.

Edebilir/ Meryem-87: Rahman’ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.

Edebilir diyen diğer Ayetler: Enam-51, İnfitar/ 18-19

Edemez diyen diğer ayetler: Bakara-123, Zuhruf-86, Secde-4

2- Kötülük Allah’tan mı gelir?

Nisa-78. Nerede olursaniz olun, sağlam kaleler içinde bulunsanız bile, ölüm size yetişecektir. Onlara bir iyilik gelirse: “Bu Allah’tandır” derler, bir kötülüğe uğrarlarsa “Bu, senin tarafındandır” derler. De ki: “Hepsi Allah’tandır”. Bunlara ne oluyor ki, hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar?

Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

3- Müslüman olmayanlar cennete gidebilir mi?

Gidebilir/ Bakara-62. Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allah’a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur. (Ayrıca Maide-69 )

Gidemez/ Ali İmran-85. Kim İslam’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır. (Ayrıca tevbe-30)

4- Cennetin genişliği ne kadardır?

Göklerle yer kadar/ Ali İmran-133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.

Gökle yer kadar/ Hadid-21. Rabbinizden bir bağışlanmaya ve eni, gökle yerin genişliği kadar olan, Allah’a ve Resulüne inananlar için hazırlanan cennete yarışırcasına koşun. İşte bu, Allah’ın lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah, büyük lütuf sahibidir.

5- İlk müslüman kimdir?

Enam-163′e göre Muhammed.

Araf-143′e göre Musa.

Ali İmran-67′ye göre İbrahim.

6- Kur’an’daki Gaflar: (Allah’a ait olmadığı açık olan Ayetler)

Hud-2. Allah’dan başkasına kulluk etmeyin. Ben size O’nun tarafından müjde vermek ve uyarmak için gönderilmiş gerçek bir peygamberim.

Şura-10. Hakkında ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyin hükmü Allah’a aittir. İşte bu, Rabbim Allah’tır. Yalnız O’na tevekkül ettim ve ancak O’na yöneliyorum.

Tevbe-30. Yahudiler, “Uzeyir Allah’ın oğlu” dediler, Hıristiyanlar da “Mesih Allah’ın oğlu”, dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkara sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

Zariyat-51. Allah ile beraber başka bir tanrı edinmeyin. Zira ben size O’nun tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.

En’am-104. Rabbinizden size gerçekleri gösteren deliller geldi. Artık kim gözünü açar hakkı idrak ederse kendi yararına, kim de (hakkın karşısında) körlük ederse kendi zararınadır. Ben başınızda bekçi değilim. (üstteki ayatta bekçiydin ya)

En’am-114. Allah’tan başka bir hakem mi arayayım ki size, her muhtaç olduğunuz şeyi bildirip açıklayan kitabı, o indirmiştir. Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki o, senin Rabbin tarafından gerçek olarak indirilmiş bir kitaptır; artık şüphe edenlerden olma.

Bu ayetlerden Kur’an’ı yazanın Muhammed olduğu açıkça belli oluyor. Hitap eden Allah değil, Muhammeddir. Belli ki gaf yapmış, “De ki” ekini unutmuş.

7- İblis melek midir, cin midir?

Bakara-34′e göre melek, Kehf-50′ye göre ise cindir.

Bakara-34. Hani meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.( ve sen şaytanı yola getiremedin ama o seni yola getirdiydi.)

Kehf-50. Hani biz meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!

8- İslam’da Vasiyet geçerli midir?

Bakara-180′de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart koşulmuşken, Nisa/ 11-12 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü kalmamış, miras taksimi zorunlu kılınmıştır.(hani Allahın keleminde döneklik yoktu?

Bakara-180. Sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman, eğer geride bir hayır (mal) bırakmışsa, anaya, babaya ve yakın akrabaya meşru bir tarzda vasiyette bulunması -Allah’a karşı gelmekten sakınanlar üzerinde bir hak olarak- size farz kılındı.

Ayete ilaveten, Muhammed’in Veda Hutbesinde şöyle dediği yazılıdır:

“Mirasçı için ayrıca vasiyet etmeye gerek yoktur.”(Hoppalaaaaa, döneklik olurda bu kadar olmaz canım)

9- Allah’ın katına olan mesafe-zaman çelişkisi:

Secde 5. Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde O’nun nezdine çıkar.

Mearic 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

Bu çelişkiye bir de Allah katındaki zaman çelişkisini ekleyelim:

Hac-47. Senden çabucak azabı getirmeni istiyorlar. Allah, asla vaadinden caymaz. Doğrusu Rabbının katında bir gün; saydıklarınızdan bin yıl gibidir.

10- Allah herşeyi bilir mi?

Gaybı bilen yalnızca Allah’tır” ayetlerine rağmen Enfal/ 65-66 da Allah’ın bir müslümanın kaç düşmana bedel olduğunu ancak savaştan sonra bilebildiği anlaşılıyor.

Enfal-65. Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle.Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kafirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.(eeeeee,peki neden 340 milyon arabı neden Yahudular evirip çevirip dövüyürler?)

Enfal-66. Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. ( :-)))Peki arabın Allahı önceden neden bilemedi?) O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah’ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

(gene tutturamadın YA HABİBİ,8 milyon Isreilli 340 milyon arabla kedinin sıçanla oynadığı kimin oynıy)

11- Evlilikte Peygambere tanınan ayrıcalık:

Ahzap-50. Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helal kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikah etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helal kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir (ağaya herşey serbest). Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

12- Allah ve melekleri, Muhammed’e salat eder mi?(eder len eder ayahlarını bülüm yıhar. Zeten Allah sırılsıhlam AŞIH mehemmede. YA HABİBİM SENE AŞIH OLMUŞAM cümlesi ISBATI VUCUDU)

Ahzap-56. “Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salat ediyorlar.(deme yaaaaa) Ey iman edenler! Siz de ona salat edin, selam edin.”(garşısında TAHLA atın.Töbe estağfırullah töbe.Bu müselmanlar adamı dinden çıharırlar billah.)

ayetinde Allah’ın peygambere salat ettiği ifadesi büyük çelişkidir.

Salat = Namaz, dua (demekki Arabın Allahı Mehemmed bege neler yapıy neler) .

Bu ayetteki salat’ın namaz anlamına gelmediğini, destek anlamı taşıdığını öne sürenler de vardır.

Bu da apaçık olduğu söylenen ayetler üzerinde bırakın sıradan insanları, İslam alimlerinin dahi anlaşamadığını gösterir.

13- Allah gönderdiği kanunları, hükümleri değiştirir mi?

Bakara-106. “Herhangi bir Ayet’in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah’in herseye gucunun yettigini bilmezmisin? “

Hac-52. Senden önce hiçbir resûl ve nebî göndermedik ki, bir şey temenni ettiği zaman, şeytan onun bu temennisine dair vesvese vermiş olmasın. Ama Allah, şeytanın vesvesesini giderir. Sonra Allah, âyetlerini sağlamlaştırır. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Nahl-101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar Peygamber’e, “Sen ancak uyduruyorsun” derler. Hayır, onların çoğu bilmezler.

Rad-39. Allah, dilediğini siler, dilediğini de sabit kılıp bırakır. Ana kitap (Levh-i Mahfuz) O’nun yanındadır.

Aşağıdaki ayetlerde ise farklı söylenir;

Fatır-43. “… Hayır! sen Allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın (babo üsteki ayatı sen yazmadınmıkı hemen tersini iddie edersin?).Sen Allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın." (BULDUH DA bile.)

Feth-23. “… Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız."(yahu yeme bizi,yuhardakılarını sen sülemedin mi?)

14- Tanrı’nın kitabı düzensiz, karmaşık olabilir mi?

Kur’an’ın genelinde konu karmaşası ve uyumsuzluk vardır.

Bir konudan bir başka konuya atlanır. (Aynı mevlene Ruminin kıtapları gibi) Örneğin Bakara suresinde boşanma konusu işlenirken aniden namaz kılma ve usülleri anlatılmaya başlanır. Ardından tekrar hukuk konularına dönülür. (Bakara/ 237-238-239)

Birçok surede aynı anlatımlar tekrarlanır. Bu durum Kur’an ayetlerinin karışık ve düzensiz toplandığını gösterir ki Allah’ın koruması altında olan bir kitabın böyle düzensiz olması bir çelişkidir.

15- Edison, Einstein, Ebu Talip vb. ebedi cehennemlik mi?

Ali İmran-115. Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir.

Bakara-217. Sizden kim dininden döner de kafir olarak ölürse öylelerin bütün yapıp ettikleri dünyada da, ahirette de boşa gitmiştir. Bunlar cehennemliklerdir, orada sürekli kalacaklardır.

Tevbe-17. Allah’a ortak koşanların, inkarlarına bizzat kendileri şahitlik edip dururken, Allah’ın mescitlerini imar etmeleri düşünülemez. Onların bütün amelleri boşa gitmiştir. Onlar ateşte ebedi kalacaklardır.

Müslümanların yaptığı zerre kadar işler karşılıksız kalmayacakken, inanmayanların bütün amelleri boşa gidecek ve sonsuza kadar cehennemde işkence görecekmiş. Tanrı böyle haksızlık yapar mı?(TANRI YAPMAZ AMA MÜSLÜMENLER YAPAR).

Arkası yarın

NOT: Bazı arkadaşların DIŞ FORUMLARDA rastladığım hoşuma giden yazılarını buraya taşıyorum, hatta bu forumdakı geçmişde yayınlanan önemli gördüglerimi tekrer asıyorum buralara umarım darılmazsınız bana.Teşekkürler

Kur’an Allah Kelamı mı? http://panteidar.wor...7/celiskiler-1/

Hükümsüz Ayetler http://panteidar.wordpress.com/2009/10/27/celiskiler-2/

Hangisi Doğru? http://panteidar.wor...7/celiskiler-3/

Bilimdışı Ayetler http://panteidar.wordpress.com/2009/10/27/celiskiler-4/

Kitaplararası Tutarsızlıklar http://panteidar.wordpress.com/2009/10/27/celiskiler-5/

tarihinde administrator tarafından düzenlendi
Alıntı yapılırken formu bozulan yazı, okunurluğunun kolaylaşması için orijinaline uygun olarak düzenlenmiştir.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde anlamadigim bir sey var:

Dagin tepesinden büyük bir kaya parcasi yuvarlaniyor ve asagidaki kasabada bir birhane ve bir camiyi eziyor. Birhanede (günahkar) insanlar sakat kaliyor, ölüyor, camidende (inanir) insanlar sakat kaliyor, ölüyor.

Bunun gibi depremler, doga afetlerinde türlü türlü insanlar zarar görüyor. Bir karincayi ezmek istemeyen kisilerde zarar görüyor, kafirler, günahkarlarda!

Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

sorum:

Bu kaya parcasini Allahmi yuvarliyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde anlamadigim bir sey var:

Dagin tepesinden büyük bir kaya parcasi yuvarlaniyor ve asagidaki kasabada bir birhane ve bir camiyi eziyor. Birhanede (günahkar) insanlar sakat kaliyor, ölüyor, camidende (inanir) insanlar sakat kaliyor, ölüyor.

Bunun gibi depremler, doga afetlerinde türlü türlü insanlar zarar görüyor. Bir karincayi ezmek istemeyen kisilerde zarar görüyor, kafirler, günahkarlarda!

Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

sorum:

Bu kaya parcasini Allahmi yuvarliyor?

Tabiki Le İLAHE İllallah (İlaheden başka Allah yoktur)yuvarlıyor..

Var edende öldürende Allah ..İslama göre.. Allah kerbelayı nasıl kana buladı..

Yoksa siz Allahın Kuranda dediği gibi Yaratanların en büyüğü Allahı bırakıpta Yaratanların en küçüğü Ba'l e mi inanıyorsunuz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde anlamadigim bir sey var:

Dagin tepesinden büyük bir kaya parcasi yuvarlaniyor ve asagidaki kasabada bir birhane ve bir camiyi eziyor. Birhanede (günahkar) insanlar sakat kaliyor, ölüyor, camidende (inanir) insanlar sakat kaliyor, ölüyor.

Bunun gibi depremler, doga afetlerinde türlü türlü insanlar zarar görüyor. Bir karincayi ezmek istemeyen kisilerde zarar görüyor, kafirler, günahkarlarda!

Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

sorum:

Bu kaya parcasini Allahmi yuvarliyor?

Benim kanaatim bu kayayı dolaylı olarak Allah yuvarlıyor.Mevcut fizik yasalarını Allah koyduğu için.Ama ölen insanların suçlusu insanların kendisidir.Önlem alabilecekken almadıkları için.

Link to post
Sitelerde Paylaş

6- Kur’an’daki Gaflar: (Allah’a ait olmadığı açık olan Ayetler)

Hud-2. Allah’dan başkasına kulluk etmeyin.

Ben size O’nun tarafından müjde vermek ve uyarmak için gönderilmiş gerçek bir peygamberim.

Şura-10. Hakkında ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyin hükmü Allah’a aittir. İşte bu, Rabbim Allah’tır. Yalnız O’na tevekkül ettim ve ancak O’na yöneliyorum.

Tevbe-30. Yahudiler, “Uzeyir Allah’ın oğlu” dediler,

Hıristiyanlar da “Mesih Allah’ın oğlu”, dediler.

Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir.

Daha önce inkara sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar.

Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

Zariyat-51. Allah ile beraber başka bir tanrı edinmeyin. Zira ben size O’nun tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.

En’am-104. Rabbinizden size gerçekleri gösteren deliller geldi. Artık kim gözünü açar hakkı idrak ederse kendi yararına, kim de (hakkın karşısında) körlük ederse kendi zararınadır. Ben başınızda bekçi değilim. (üstteki ayatta bekçiydinya)

En’am-114. Allah’tan başka bir hakem mi arayayım ki size, her muhtaç olduğunuz şeyi bildirip açıklayan kitabı, o indirmiştir.

Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki o, senin Rabbin tarafından gerçek olarak indirilmiş bir kitaptır; artık şüphe edenlerden olma.

Bu ayetlerden Kur’an’ı yazanın Muhammed olduğu açıkça belli oluyor.

Hitap eden Allah değil, Muhammeddir.

Belli ki gaf yapmış, “De ki” ekini unutmuş.

8- İslam’da Vasiyet geçerli midir?

Bakara-180′de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart koşulmuşken, Nisa/ 11-12 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü

kalmamış, miras taksimi zorunlu kılınmıştır.(hani Allahın keleminde döneklik yoktu?

Bakara-180. Sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman, eğer geride bir hayır (mal) bırakmışsa, anaya, babaya ve yakın akrabaya meşru bir tarzda vasiyette bulunması -Allah’a karşı gelmekten sakınanlar üzerinde bir hak olarak- size farz kılındı.

Ayete ilaveten, Muhammed’in Veda Hutbesinde şöyle dediği yazılıdır:

“Mirasçı için ayrıca vasiyet etmeye gerek yoktur.”(Hoppalaaaaa,döneklik olurda bukadar olmaz canım)

6:Bu anlatım biçimi kitabın tamamında var.Hikaye kitabı okur gibi şuursuzca değil de azıcık kafayı kullanarak okursan sözün kimin ağzından söylendiğini anlayabilirsin.Muhammed gibi bir insan bu kitabı yazmış olsa dahi böyle bir hata yapacak kadar gerizekalı değildir herhalde.Bu bir anlatım şekli ve özgünlük katıyor.

7:

4:11 ayetinden bir parça:Tüm bu paylaşma oranları, ölenin yaptığı vasiyetten ve borçların ödenmesinden sonra gelir.

Vasiyet bir haktır.Vasiyet yapıldıktan sonra kalan para için o oranlar uygulanır.Bir insan isterse tüm mirasını vasiyetle kendisi paylaştırabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çoğu gelişigüzel hazılanmış şeyler.Mesela 5. madde çok komik.Bazı zorlayıcı maddeler de yok değil ama dediğim gibi çoğu sayının artması için eklenmiş,detaylı incelenmemiş maddeler.

Bizon, sayıyı arttırmak istesem Kur'an'dan yüzlerce çelişki çıkarırım. Ama şu kadarı bile yazıyı çok uzun yapıyor ve maalesef herkes sonuna kadar okumuyor.

Şu gelişigüzel dediğin maddeler neyse tartışmak ister misin?

Örnek verdiğin 5. maddeyi aç istersen, bakalım neresi komikmiş..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizon, sayıyı arttırmak istesem Kur'an'dan yüzlerce çelişki çıkarırım. Ama şu kadarı bile yazıyı çok uzun yapıyor ve maalesef herkes sonuna kadar okumuyor.

Şu gelişigüzel dediğin maddeler neyse tartışmak ister misin?

Örnek verdiğin 5. maddeyi aç istersen, bakalım neresi komikmiş..

Ayetlere baktım.İbrahim'e ilk denmiyor.Muhammed ve Musa için ilk ifadesi var.Ama Musa müminlerin ilkiyim diyor,Muhammed müslümanların ilkiyim diyor.Bana kalırsa yaşadıkları dönem veya yer için ilk mümin/müslüman oluyor bu insanlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetlere baktım.İbrahim'e ilk denmiyor.Muhammed ve Musa için ilk ifadesi var.Ama Musa müminlerin ilkiyim diyor,Muhammed müslümanların ilkiyim diyor.Bana kalırsa yaşadıkları dönem veya yer için ilk mümin/müslüman oluyor bu insanlar.

Nasıl baktın?

Türkçe meallerine ve kafana göre olana mı?

Okuyalım ayeti:

Mâ kâne ibrâhîmu yahûdiyyen ve lâ nasrâniyyen ve lâkin kâne hanîfen muslimen, ve mâ kâne minel muşrikîn.

İbrahim, ne Yahudi idi, ne de Hıristiyan. Fakat o, hanif bir müslümandı. Allah’a ortak koşanlardan da değildi.

Ayetteki müslüman kelimesi ne?

Demek ki İbrahim de müslümanmış. Ama bir müsümana sorsan ilk müslüman olarak Adem'i söyler.

"Muhammed için ilk müslüman denmiş, Musa için ilk mümin denmiş" demişsin ne farkı var? Sana göre Musa müslüman değil miydi?

Ayrıca hani komiklik nerde?

Bir savunma yapacağınız vakit tutarlı olun. Karşı çıktığınız konuda haklılığınızı ortaya koyabilecek argümana, kanıta sahip olun.

Biz bunu çelişkiler arasına koyarken inceleyip irdeleyerek koyduk. Sonrasında çökertilebilecek bir bilgiyi vererek kendimizi niye zor duruma sokalım..

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl baktın?

Türkçe meallerine ve kafana göre olana mı?

Okuyalım ayeti:

Mâ kâne ibrâhîmu yahûdiyyen ve lâ nasrâniyyen ve lâkin kâne hanîfen muslimen, ve mâ kâne minel muşrikîn.

İbrahim, ne Yahudi idi, ne de Hıristiyan. Fakat o, hanif bir müslümandı. Allah’a ortak koşanlardan da değildi.

Ayetteki müslüman kelimesi ne?

Demek ki İbrahim de müslümanmış. Ama bir müsümana sorsan ilk müslüman olarak Adem'i söyler.

"Muhammed için ilk müslüman denmiş, Musa için ilk mümin denmiş" demişsin ne farkı var? Sana göre Musa müslüman değil miydi?

Ayrıca hani komiklik nerde?

Bir savunma yapacağınız vakit tutarlı olun. Karşı çıktığınız konuda haklılığınızı ortaya koyabilecek argümana, kanıta sahip olun.

Biz bunu çelişkiler arasına koyarken inceleyip irdeleyerek koyduk. Sonrasında çökertilebilecek bir bilgiyi vererek kendimizi niye zor duruma sokalım..

İbrahim için 'ilk müslüman' denmiyor.

Ayrıca cevabımda yazmıştım.Ayetlerde kendi ağızlarıyla konuşuyorlar.'Ben ilk müslümanım.' gibi.Bence kendi dönemleri veya yaşadıkları çevre için 'ilk' oluyor bu insanlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim için 'ilk müslüman' denmiyor.

Ayrıca cevabımda yazmıştım.Ayetlerde kendi ağızlarıyla konuşuyorlar.'Ben ilk müslümanım.' gibi.Bence kendi dönemleri veya yaşadıkları çevre için 'ilk' oluyor bu insanlar.

İlk demese ne olur? İbrahim, Muhammed'den ve Musa'dan önce yaşamış değil mi?

Muhammed'e ilk müslüman diyor, gidiyor İbrahim'e de müslüman diyor. Musa'ya da ilk mümin diyor?

Var mı bir izahı?

Ondan sonra hiçbir İslam alimi müslüman-mümin tanımında anlaşamıyor, aynı nebi ve resul tanımında anlaşamadıkları gibi.

Ayetler apaçık ya, ondan olmalı. :)

Kendi ağzıyla konuşturulmuş olan sadece Musa.

Musa öyle deyince, bir itiraz mı var? hayır, "senden önce mümin olanlar da vardı" mı denmiş? Musa'dan önce yine İsrailoğullarından olan Yusuf müslüman değil miydi?

Neresinden ele alırsan al bu konu muazzam bir çelişkidir. Öyle komik falan değildir, bir komiklik varsa o da bunların böyle yazılmış olmasıdır.

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk demese ne olur? İbrahim, Muhammed'den ve Musa'dan önce yaşamış değil mi?

Muhammed'e ilk müslüman diyor, gidiyor İbrahim'e de müslüman diyor. Musa'ya da ilk mümin diyor?

Var mı bir izahı?

Ondan sonra hiçbir İslam alimi müslüman-mümin tanımında anlaşamıyor, aynı nebi ve resul tanımında anlaşamadıkları gibi.

Ayetler apaçık ya, ondan olmalı. :)

Kendi ağzıyla konuşturulmuş olan sadece Musa.

Musa öyle deyince, bir itiraz mı var? hayır, "senden önce mümin olanlar da vardı" mı denmiş? Musa'dan önce yine İsrailoğullarından olan Yusuf müslüman değil miydi?

Neresinden ele alırsan al bu konu muazzam bir çelişkidir. Öyle komik falan değildir, bir komiklik varsa o da bunların böyle yazılmış olmasıdır.

Muhammed de kendi ağzıyla konuşuyor.Bir önceki ayette de ki deniyor.

Fikrimi söyledim.Bence kendi dönemleri içerisinde bir ilklik ifade ediyor bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed de kendi ağzıyla konuşuyor.Bir önceki ayette de ki deniyor.

Fikrimi söyledim.Bence kendi dönemleri içerisinde bir ilklik ifade ediyor bu.

Bir önceki ayette "de ki" varsa Muhammed kendi mi konuşmuş oluyor? Ona "de ki" diyen kim?

"De ki" olduğuna göre Muhammed kendi konuşmuş olmuyor kurguya göre. Öyle konuşturulmuş oluyor. Ama Musa'nın ayetinde öyle değil.

Kendi dönemlerinde ilklik ifade etmiş olsa, bunu açıkça ifade etmekten acizlik mi var? Niye "ben bu toplumun ilk müslümanıyım" denmemiş?

Kaldı ki bizzat islamcılar Muhammed'den daha müslüman olmadan önce Arap toplumunda hanif müslümanlar olduğunu belirtirler. Bunun kanıtları Yedi Askı şiirlerinde de var ki Muhammed'den çok öncesine dayanan şiirler. İçinde Lat, Uzza ve Menat'a artık inanmayacağını, sadece Allah'a inanacağını yazan, cennetten-cehennemden bahseden dizeler var. Zaten Kur'an'ın yazarının da bu şiirlerden alıntılar yaptığının delilleri de var. Örneğin Kamer suresi 1. ayeti yani "Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı" ayeti, 545 yılında ölmüş olan büyük Arap şairi İmruü'l Kays'a aittir. http://panteidar.wordpress.com/2013/11/03/kiyamet-yaklasti-ve-ay-yarildi/

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın nasıl oluştuğunu kim biliyor ki Müslümanlar Allah diye bişey diyebiliyor..

yazdığım ile verdiğin cevap ancak senin gibi birisinin verebileceği bir örnek olabilirdi. birde 4.70 ile okul kazandım diyorsun. git evrimini tamamla sonra cümleye başla.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...