Jump to content

Müslümanların en büyük çelişkisi !


Recommended Posts

Güya her şeyin bir yaratıcısı olmalı, o yüzden tanrı vardır. Gibi çok yetersiz önermelerle tanrıyı kanıtlamaya çalışan bir çok insan gördük.

Ancak sorun tanrı (bir yaratıcı) olup olmaması değildir. Diyelim ki bir yaratıcı var

Be kardeşim bu müslümanlığı doğru yapmaz ki. Sanki yaratıcının var olması gerektiği kanıtlandı, islamın ona ait bir din olmadığı bu kadar aşikarken, tanrıyı kanıtlayıp nasıl islamı doğru yapabiliyorsunuz.

Tanrı varsa islam doğrudur. Bence müslümanların en büyük çelişkisi budur.

Önce tanrının varlığı ile islamın bir tanrıdan gelmiş olma durumunun çok farklı olduğunu öğrenmeleri gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 153
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

öncelikle müslümanlığın değil de senin düştüğün çelişkiye bakalım.

Güya her şeyin bir yaratıcısı olmalı, o yüzden tanrı vardır. Gibi çok yetersiz önermelerle tanrıyı kanıtlamaya çalışan bir çok insan gördük.

Be kardeşim bu müslümanlığı doğru yapmaz ki. Sanki yaratıcının var olması gerektiği kanıtlandı, islamın ona ait bir din olmadığı bu kadar aşikarken, tanrıyı kanıtlayıp nasıl islamı doğru yapabiliyorsunuz.

üstteki cümlenden tanrının varlığına inanmadığın sonucu çıkarıyorum. eğer hatalıysam düzelt.

ancak her nasılsa olmadığına inandığın tanrıyı iyi tanıyorsun ki islamın ona ait olmadığını bu kadar kolay söyleyebiliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu şekilde açıklayayım sana, eğer bir tanrı var sa, evrene dair her şeyi biliyordur. Kurana bakıyoruz. evren ile ve dünya ile ilgili bilgiler yanlış, o zaman bu kitap tanrıdan değildir (daha doğrusu insan uydurmasıdır). Bu kadar basit

Bir de şu var konuyu yine kendi bakış açınla değerlendiriyorsun.

Bir kitabın tanrıdan olup olmadığını karar vermek için tanrıya dair bir bilgiye sahip olman gerekmiyor.

Kitabı okuduğunda bu kitabı bir insanın uydurduğu aşikar ise, onun tanrısallığından zaten söz edemezsin.

SONUÇTA, tanrı düşüncesi ile din düşüncesinin ne kadar farklı 2 konu olduğunun hale göremediğinin en güzel örneği kendin olmuş oldun gördüğün gibi.

tarihinde ahmet2007ate tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle kuran da geçen ve yanlış olduğunu ıspatladığın konuları yazarsan üzerine konuşabiliriz. hangi bilginin yanlış olduğu ortaya çıkmış mesela

ikincisi de senin ve çoğu inanmayanın düştüğü bir yanlış,

inanç bilimsel bir mesele değildir. hissetme ve inanma meselesidir. siz allahın çıkıp kendisini göstermesini onun varlığına dair bilimsel bir noktaya ulaşılmasını istiyorsunuz.

eğer öyle olsaydı insanlığın yeri dünya değil cennet olurdu ki bizim inanışımıza göre insanlık orda başladı ve nefsine yenik düşüp dünyaya gönderildi. yani allah bizim ona isteyerek inanmamızı istiyor, inanmak zorunda kaldığımız için inanmamızı değil.

ayrıca kuranın insan uydurması olduğunu iddia ettiğin noktaları açıklamanı bekliyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle müslümanlığın değil de senin düştüğün çelişkiye bakalım.

üstteki cümlenden tanrının varlığına inanmadığın sonucu çıkarıyorum. eğer hatalıysam düzelt.

ancak her nasılsa olmadığına inandığın tanrıyı iyi tanıyorsun ki islamın ona ait olmadığını bu kadar kolay söyleyebiliyorsun?

:)

iyi yakalamışssın

Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle kuran da geçen ve yanlış olduğunu ıspatladığın konuları yazarsan üzerine konuşabiliriz. hangi bilginin yanlış olduğu ortaya çıkmış mesela

ikincisi de senin ve çoğu inanmayanın düştüğü bir yanlış,

inanç bilimsel bir mesele değildir. hissetme ve inanma meselesidir. siz allahın çıkıp kendisini göstermesini onun varlığına dair bilimsel bir noktaya ulaşılmasını istiyorsunuz.

eğer öyle olsaydı insanlığın yeri dünya değil cennet olurdu ki bizim inanışımıza göre insanlık orda başladı ve nefsine yenik düşüp dünyaya gönderildi. yani allah bizim ona isteyerek inanmamızı istiyor, inanmak zorunda kaldığımız için inanmamızı değil.

ayrıca kuranın insan uydurması olduğunu iddia ettiğin noktaları açıklamanı bekliyorum.

Allah peygamber dediğin insanlarla niye iletişim kuruyor da tüm insanlıkla kurmuyor? Bir kaç kişi ile iletişime geçip diğer insanları bu kişilere inanmak zorunda bırakması adalet ilkesi ile çelişmiyor mu? İmtihan bu kişilere niye yok?

Hem neyin ne olacağını biliyor da daha ne diye imtihan yapıyor? Mesela A kişisinin daha doğmadan cehennemlik mi cennetlik mi olacağı belli değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte böyleee,

İyi günler Ehmet gardaşı.

Gafası çalışanlar nasılda belli oluyor.

Dana ilk yazının,ilk satırlarında belli ettin kendini,Teşekkürler ellerine sağlık.

Tamda hedefi 12 den vurdun.

Gelelim müslümenlere yanı Allahın kullarına.

Bunlar Allah,Allah deyip dururlarda daha bir yaratıcının nasıl olabilmesinden habarsızdılar.

Onu yücelttiglerini sanırkan USU başındakı ınsanlardan bile aşağı düşürmekteler.

Kaç kere söyledim.

Gelin siz sizin Allahın özelliklerini yazın bende var olabilecek yahutta var edebilecek gücün nasıl olabilecegini yazıyım sizin iddielerinizide yaşamınızla,ıbadetlerinizle, kıtabınızla çürütmezsem,çürütemezsem ben size 1000 gayma verecem,eger siz geybederseniz bana 500 gayme vermeye söz veriyürmüsünüz deye yazıyürümde hiçbirinden ses yok.

Bunlara belgelerlede açıhlama yapsan hatta Mehemmedide MEZERDEN çıharıp getirip gonuştursan bunlara ınandıramazsın.Beton duvarın aynıdır bunlar.

Adamlara ayat gösteriyürsün,şey o ayatı yanlış çevirmişler.

Peki senin güvendigin bir çevirmenin çevirisini getir desen TISSSSSSSSSSSSSSS.

Lenin boş yere dememiş DİNLER AFYONDUR deye.

Tarıkatların düzenledikleri ÇILGINLIKLARI görünce ınsan sahiden bunlar ÇILDIRMIŞ dememek mümkün degil.

Hanı ınsan bilmeyebilir anlatılanları,okuduklarını US terezine vurur,us tartar bir karar verir.Bunlarda bunu yapmak yasak.

Bakın bunların din kurallarına.

DİN AKIL İŞİ DEGİL , NAKIL İŞİDİR.Anlayacağınız bunlar dinden aklı atmişlar.

Nedenide şu.

US birşeyin doğrumu yanlışmı olduğunu araştırmak ister.

Dinler bu nedenle USU sevmezler.

Çünkü dinleri araştırdığımızda altlarından binlerce ÇAPANOĞLU çıkmaktadır.

Gerçi bunları sende bilirsinde ,tekrerdede yarar vardır derler.

İyi günler.

Tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah peygamber dediğin insanlarla niye iletişim kuruyor da tüm insanlıkla kurmuyor? Bir kaç kişi ile iletişime geçip diğer insanları bu kişilere inanmak zorunda bırakması adalet ilkesi ile çelişmiyor mu? İmtihan bu kişilere niye yok?

Hem neyin ne olacağını biliyor da daha ne diye imtihan yapıyor? Mesela A kişisinin daha doğmadan cehennemlik mi cennetlik mi olacağı belli değil mi?

allah peygamberlerle ile değil de bütün insanlık ile peygamberlerle yaptığı şekilde bir iletişimde olsaydı eğer, insana nefis vermesinin ve onu serbest bırakmasının hiçbir anlamı olamazdı, yani insanların yaratılış olarak meleklerden farkı kalmazdı. çünkü melekler allah tarafından nefis verilmediği için ve allah ile doğrudan iletişimde oldukları için inanmama söz konusu değildir. ancak allah insana seçenek vermiştir.

Bakara/30

Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi.

yani allah yeryüzünde kendisinin bir halifesini yaratacağını belirtiyor. halife bir nevi temsilci demektir. allah melekler gibi sadece allahın izin verdiği ölçüde bir varlık değil kendi isteğiyle hareket etme yetisine sahip bir varlık yarattı. allahın insanın ne yapacağını bilmesi insanın bunu yapmasına bir engel değildir. yani allah yapacağın şeyi biliyor ancak sen kendi istediğin şeyi yapıyorsun.

“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teâlâ hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı.”

[Müslim, Tevbe, 9, (2748); Tirmizî, Da'avât 105, (3533).]

İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11/533.

hadiste de peygamberimizin söylediği gibi allah insanın yapı itibariyle günaha yakın bir fıtrata sahip olduğunu bildiği için onları günahları için tövbe etmelerini ve onları affetmeyi istiyor.

“Allah Teâla hz.şöyle buyurdu: “Ben, kulumun benim hakkımdaki zannına göreyimdir.” (K.S.5849 C.16 B.1993 alıntıları Buhari, Tevhit 35, Müslim, Zikr 1, (2675), Tirmizi, Züht 51, (2389)

bu kutsi hadiste de belirtildiği gibi allah kulunun kendi isteğiyle kendisini bulmasını istiyor ve ahirette kulunun kendisine inandığı gibi muamele edeceğine teminat veriyor

tarihinde ert tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

allah peygamberlerle ile değil de bütün insanlık ile peygamberlerle yaptığı şekilde bir iletişimde olsaydı eğer, insana nefis vermesinin ve onu serbest bırakmasının hiçbir anlamı olamazdı, yani insanların yaratılış olarak meleklerden farkı kalmazdı. çünkü melekler allah tarafından nefis verilmediği için ve allah ile doğrudan iletişimde oldukları için inanmama söz konusu değildir. ancak allah insana seçenek vermiştir.

Bakara/30

Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi.

yani allah yeryüzünde kendisinin bir halifesini yaratacağını belirtiyor. halife bir nevi temsilci demektir. allah melekler gibi sadece allahın izin verdiği ölçüde bir varlık değil kendi isteğiyle hareket etme yetisine sahip bir varlık yarattı. allahın insanın ne yapacağını bilmesi insanın bunu yapmasına bir engel değildir. yani allah yapacağın şeyi biliyor ancak sen kendi istediğin şeyi yapıyorsun.

“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teâlâ hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı.”

[Müslim, Tevbe, 9, (2748); Tirmizî, Da'avât 105, (3533).]

İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11/533.

hadiste de peygamberimizin söylediği gibi allah insanın yapı itibariyle günaha yakın bir fıtrata sahip olduğunu bildiği için onları günahları için tövbe etmelerini ve onları affetmeyi istiyor.

“Allah Teâla hz.şöyle buyurdu: “Ben, kulumun benim hakkımdaki zannına göreyimdir.” (K.S.5849 C.16 B.1993 alıntıları Buhari, Tevhit 35, Müslim, Zikr 1, (2675), Tirmizi, Züht 51, (2389)

bu kutsi hadiste de belirtildiği gibi allah kulunun kendi isteğiyle kendisini bulmasını istiyor ve ahirette kulunun kendisine inandığı gibi muamele edeceğine teminat veriyor

O zaman Allah adaletlidir falan demeyeceksin. Birileri iletişim kurup diğerleri ile kurmamak adalet ilkesi ile çatışır. Bu kadar zor mu bunu görmek?

Hem bırak insanlar melek gibi olsun, ne zararı var? İlle de birilerini sonsuza kadar yakmakla Allah ne kazanacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman Allah adaletlidir falan demeyeceksin. Birileri iletişim kurup diğerleri ile kurmamak adalet ilkesi ile çatışır. Bu kadar zor mu bunu görmek?

Hem bırak insanlar melek gibi olsun, ne zararı var? İlle de birilerini sonsuza kadar yakmakla Allah ne kazanacak?

arkadaş sana bakara 30 ile cevabı vermiş ama hala aynı soruyu tekrar soruyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

adalet ile eşitlik aynı olsaydı eğer dediğin gibi olurdu.

herkese hak ettiğini vermek mi adalet?

yoksa herkese aynı şeyi vermek mi?

Eşitlik olmadan adalet nasıl olacak?

Bir de anlayamadığım şey, sen ve Allah'ın neden bazı insanların sonsuza kadar cehennemde işkence edilerek yanmasını istiyorsunuz? Ne kazanacaksınız başkalarının yanmasından?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eşitlik olmadan adalet nasıl olacak?

Bir de anlayamadığım şey, sen ve Allah'ın neden bazı insanların sonsuza kadar cehennemde işkence edilerek yanmasını istiyorsunuz? Ne kazanacaksınız başkalarının yanmasından?

Bu soruyu bazı insanlara müebbet hapis veren hakimlere de soruyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

eşitliğin olmadığı durumlarda adalet ile bu düzeltilebilir.

örnek;

allah bir insanı yaratılış olarak eksik yaratmışsa? hastalıklı veya özlürlü vs, bu insan hesap verme konusunda dğer insanlardan daha avantajlı oluyor

Muhakkak ki biz sizi korkuyla, açlıkla ve mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. O sabredenleri müjdele! Onlar ki, başlarına bir musibet geldiği zaman: “Biz Allah’a aidiz ve sonunda O’na döneceğiz.” derler. (Bakara 155-156)

eşitsizlik adalet ile çözümleniyor. size musibeti verdim ama ödülünü de vereceğim diyor allah.

gelelim ikinci konuya

dediğin gibi ben insanların yanmasını istiyor olsaydım burada açıklama yapmak ile zaman kaybetmezdim. bana ne der geçerdim. ki zayıf bir rivayet hz. ebu bekirin şöyle dediğine dairdir;

rabbim bedenimi öyle büyüt ki cehennemi ben doldurayım başka kimseye yer kalmasın.

bu sözü söyleyen birisinin insanların yakılmasından hoşlandığı söylenebilir mi?

eğer allah insanı sadece yakmak azap etmek isteseydi neden insanı direk cehennemde yaratmadı buna bir engel var mıydı?

o seçenek sunuyor bize

tarihinde ert tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

eşitliğin olmadığı durumlarda adalet ile bu düzeltilebilir.

örnek;

allah bir insanı yaratılış olarak eksik yaratmışsa? hastalıklı veya özlürlü vs, bu insan hesap verme konusunda dğer insanlardan daha avantajlı oluyor

Muhakkak ki biz sizi korkuyla, açlıkla ve mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. O sabredenleri müjdele! Onlar ki, başlarına bir musibet geldiği zaman: “Biz Allah’a aidiz ve sonunda O’na döneceğiz.” derler. (Bakara 155-156)

eşitsizlik adalet ile çözümleniyor. size musibeti verdim ama ödülünü de vereceğim diyor allah.

gelelim ikinci konuya

dediğin gibi ben insanların yanmasını istiyor olsaydım burada açıklama yapmak ile zaman kaybetmezdim. bana ne der geçerdim. ki zayıf bir rivayet hz. ebu bekirin şöyle dediğine dairdir;

rabbim bedenimi öyle büyüt ki cehennemi ben doldurayım başka kimseye yer kalmasın.

bu sözü söyleyen birisinin insanların yakılmasından hoşlandığı söylenebilir mi?

eğer allah insanı sadece yakmak azap etmek isteseydi neden insanı direk cehennemde yaratmadı buna bir engel var mıydı?

o seçenek sunuyor bize

Başta eşitlik yoksa sonda da adalet olmaz. Ancak hataları telafi etme yoluna gitme denir senin dediğine.

Zayıf rivayeti baz alırsak, demek ki Ebu Bekir bile Allah'tan daha merhametli ve vicdanlıymış, hadi o insan, elinden bir şey gelmez, ya Allah'ın? Onun da mı elinden bir şey gelmiyor?

Direk cehennemde yaratsaydı daha iyiydi, bu kadar maskaralığa gerek kalmazdı. Zaten baştan insanların bir bölümünü yakmayı kafasına koymuş, "Ben cehennemi insan ve cinlerle dolduracağım." diye yemin ederek.

Ayrıca Kuran'a göre seçenek falan yok, her insanın nereye gideceği daha kafadan belli, bunların hepsi Levh-i Mahfuz adlı deftere tek tek yazılmış.

Mesela şu an senin cennete mi cehenneme mi gideceğin belli, defterde yazılı.

Yine Kuran'da Allah ben dilediğimi doğru yola iletir, dilediğimi saptırırım demiyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve kâfirler: “Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı?” derler. De ki: “Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O'na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).”

ayette diyor ki allah dilediğini dalalette bırakır. yani buna gücü yeter. yaratıcı olmanın doğası yarattığına dilediğin herşeyi yapabilmektir.

ancak kendisine yönelen kimseyi hidayete erdirir diyor. yani ona yönelmeye bir engel koymuyor.

kendini baz al, senin inanmana bir engel var mı yok inanmamana bir engel var mı yok, her iki seçeneği seçmen için bir engel yok ise bu bir tercih meselesidir. zorunluluk değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve kâfirler: “Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı?” derler. De ki: “Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O'na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).”

ayette diyor ki allah dilediğini dalalette bırakır. yani buna gücü yeter. yaratıcı olmanın doğası yarattığına dilediğin herşeyi yapabilmektir.

ancak kendisine yönelen kimseyi hidayete erdirir diyor. yani ona yönelmeye bir engel koymuyor.

kendini baz al, senin inanmana bir engel var mı yok inanmamana bir engel var mı yok, her iki seçeneği seçmen için bir engel yok ise bu bir tercih meselesidir. zorunluluk değil.

Enam/125. Allah, her kimi doğruya erdirmek isterse, onun göğsünü İslâm’a açar. Kimi de saptırmak isterse, onun da göğsünü göğe çıkıyormuşçasına daraltır, sıkar. Allah, inanmayanlara azap (ve sıkıntıyı) işte böyle verir.

Nahl/93. Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Bu ayetlerde de "Dilediğimi saptırır, dilediğimi doğru yola iletirim" diyor, hangi ayette doğruyu söylüyor?

Dilediğini mi doğru yola iletiyor yoksa ona öna yöneleni mi?

Ayrıca Kuran'a göre seçenek falan yok, her insanın nereye gideceği daha kafadan belli, bunların hepsi Levh-i Mahfuz adlı deftere tek tek yazılmış.

Mesela şu an senin cennete mi cehenneme mi gideceğin belli, defterde yazılı.

Yine Kuran'da Allah ben dilediğimi doğru yola iletir, dilediğimi saptırırım demiyor mu?

Ben neden 1400 yıl önce yaşamış bir arap bedevisine inanayım ki? Aklımı peynir ekmekle mi yedim?

Link to post
Sitelerde Paylaş

bende aynı konuyu anlatmaya çalışıyorum zaten. allah dilediğini yapabilir. bir yaratıcının oturup yarattığının ne yapacağını bilememesi ne kadar saçma ise yarattığına dilediğini yapamaması da o kadar saçmadır.

seni o yaratmışsa sana dilediği şeyi yapma hakkı da onundur. yani allah isterse istediğini, istediğine yapabilir.

sana herşeyini o verdiyse sen onun verdikleriyle sana yaptırdıklarına karşı çıkabilir misin?

onun ne yapacağını biliyor olması senin seçme imkanına sahip olmadığın anlamına gelmiyor.

tarihinde ert tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...