ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi anlattığın örnek üzerinden gidelim öğretmen sınavda 5 soru soracak ve senin 3 tanesini bildiğini biliyor. yani notun 100 üzerinden 60 öğretmen senin 60 alacağını biliyor. ama sen öğretmen nasıl olsa biliyor deyip boş kağıt verirsen 0 alırsın. öğretmen senin alacağın notunu biliyor ama senin yapacaklarını bildiği için biliyor deyip bildiğini yazarsan öğretmenin de öngörüğü gibi 60 alırsın. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi sağduyu Sen zaman makinesiyle 100 yıl sonraya gitsen.Hiçbir şeye müdahale etmeden geri gelsen yaşananlar değişir mi?Hayır.İnsanların seçimi sana mı bağlı olmuş olur?Hayır.Anlaması basit,zor değil bence. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi anlattığın örnek üzerinden gidelim öğretmen sınavda 5 soru soracak ve senin 3 tanesini bildiğini biliyor. yani notun 100 üzerinden 60 öğretmen senin 60 alacağını biliyor. ama sen öğretmen nasıl olsa biliyor deyip boş kağıt verirsen 0 alırsın. öğretmen senin alacağın notunu biliyor ama senin yapacaklarını bildiği için biliyor deyip bildiğini yazarsan öğretmenin de öngörüğü gibi 60 alırsın. Öğretmen biliyor ve notu da sen daha sınava girmeden deftere yazmış ve sana da sınav notun bu defterde yazıyor diye söylemiş. Sen artık sınava girdikten sonra ister soruların tamamını yap istersen hiç yapma, o defterdeki not değişmez. Mesela diyelim senin notunu 60 yazmış, sen hiç soru cevaplamasan da not yine 60 olmayacak mı? Eğer değişir diyorsan o deftere yazılan not yanlış demektir, dolayısı ile Allah'ın Levh-i Mahfuz'a yazdıkları da yanlıştır. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Öğretmen biliyor ve notu da sen daha sınava girmeden deftere yazmış ve sana da sınav notun bu defterde yazıyor diye söylemiş. Sen artık sınava girdikten sonra ister soruların tamamını yap istersen hiç yapma, o defterdeki not değişmez. Mesela diyelim senin notunu 60 yazmış, sen hiç soru cevaplamasan da not yine 60 olmayacak mı? Eğer değişir diyorsan o deftere yazılan not yanlış demektir, dolayısı ile Allah'ın Levh-i Mahfuz'a yazdıkları da yanlıştır. Hayır 0 olacak.Anlamadığın da bu.Allah sonucu söylediğinde herkes yaptığını anlamış olacak ve notu hakkında şüphesi olmayacak. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi sağduyu Sen zaman makinesiyle 100 yıl sonraya gitsen.Hiçbir şeye müdahale etmeden geri gelsen yaşananlar değişir mi?Hayır.İnsanların seçimi sana mı bağlı olmuş olur?Hayır.Anlaması basit,zor değil bence. Verdiğin örneğin konuyla ne alakası var? Şu anda sen levh-i Mahfuz'da sana yazılan sonucun değişmeyeceğini biliyor musun, bilmiyor musun? Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi (düzenlendi) allah hiçkimseye seni cennete alacağım ya da cehenneme alacağım diye bildiri yapmamıştır. yani sınava giren her öğrenci illaki bir not alacaktır, ama kendisi hangi notu alacağını bilmiyor. hoca hangi öğrencinin hangi notu alacağını kesin olarak biliyor çünkü öğrenciyi yaratan hangi durumda nasıl davranacağını bilen o. ve hoca herkesin notunu kendi defterine yazıyor. herkes notunun yazıldığını biliyor ama kaç olacağını bilmiyor. yani basit bir benzetme ile; doctor who tardisiyle senin sınav notunu zamanda ileri giderek öğrenip sana notunu söylerse bu not senin için önceden belirlenmiş bir not değil senin ilerde yapacaklarının sonucu olacak olan not not: ebu lehep ve karısının durumu bu durumdan istisnadır. Kasım 9, 2013 tarihinde ert tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Hayır 0 olacak.Anlamadığın da bu.Allah sonucu söylediğinde herkes yaptığını anlamış olacak ve notu hakkında şüphesi olmayacak. Yahu nasıl 0 alır, öğretmen sınava girmeden önce notu deftere yazmadı mı? Sınavdan sonra o not nasıl değişir? Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Verdiğin örneğin konuyla ne alakası var? Şu anda sen levh-i Mahfuz'da sana yazılan sonucun değişmeyeceğini biliyor musun, bilmiyor musun? Adını sağduyu yerine önyargı olarak değiştirmelisin. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi allah hiçkimseye seni cennete alacağım ya da cehenneme alacağım diye bildiri yapmamıştır. Ben zaten kimi cennete kimi cehenneme alacağı konusunda bildiri yaptığını söylemedim ki. Allah diyor ki, sizin akıbetiniz belli, siz daha doğmadan önce ben bu akıbeti Levh-i Mahfuz'a yazdım. Ve bunu sana bildirdiği anda sen de öğrenmiş oluyorsun ki senin akıbetin değişmeyecek. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Adını sağduyu yerine önyargı olarak değiştirmelisin. Karşındakine saldıracağına soruya cevap versen daha iyi olacak: Şu anda sen levh-i Mahfuz'da sana yazılan sonucun değişmeyeceğini biliyor musun, bilmiyor musun? Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi (düzenlendi) Karşındakine saldıracağına soruya cevap versen daha iyi olacak: Şu anda sen levh-i Mahfuz'da sana yazılan sonucun değişmeyeceğini biliyor musun, bilmiyor musun? Biliyorum.Ama o sonuç yaptıklarımın %100 karşılığı olacak.Adalet olacak.Buna rağmen niçin hala ciyaklıyorsun? Kasım 9, 2013 tarihinde bizon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi (düzenlendi) ama önemli olan nokta şu; herkes bilir ki sene sonunda bir takım öğrenciler sınıfta kalacak bir takımı geçecek, yani iki seçenek var. ama herkes geçmek için çalışır. senin takıldığın konu allahın bunu önceden bilmesi; bir yaratıcı yarattığının neleri yapacağını bilmez ise yaratıcı sıfatı ortadan kalkar. allah buyuruyor ki ben biliyorum. demiyor ki istediğin kadar iyilik yap boştur. diyor ki yapacağın iyiliklerde ya da kötülüklerde sersbestin ama seni yaratan ben olduğum için senin hangi taraftan gideceğini biliyorum. Kasım 9, 2013 tarihinde ert tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi ama önemli olan nokta şu; herkes bilir ki sene sonunda bir takım öğrenciler sınıfta kalacak bir takımı geçecek, yani iki seçenek var. ama herkes geçmek için çalışır. senin takıldığın konu allahın bunu önceden bilmesi; bir yaratıcı yarattığının neleri yapacağını bilmez ise yaratıcı sıfatı ortadan kalkar. allah buyuruyor ki ben biliyorum. demiyor ki istediğin kadar iyilik yap boştur. diyor ki yapacağın iyiliklerde ya da kötülüklerde sersbestin ama seni yaratan ben olduğum için senin hangi taraftan gideceğini biliyorum. Ama öğrenciler daha sene başında sene sonundaki sonucun asla değişmeyeceğini bilirse durum değişir. Mesela sen daha sene başında sene sonundaki sonucun asla değişmeyeceğini bilirsen neden kendini sıkasın ki? Link to post Sitelerde Paylaş
ahmet2007ate 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Şimdi diyelim senin bir çocuğun var. Gelecekte seni yoldan çıkaracak diye onu öldürseler. Ne düşünürsün (Böyle bir din için yorumun ne olur) 2. Kısas hüre hür köleye köle, dişiye dişi, kadar saçma adalet ile yakında uzaktan alakası olmayan bir sistem. Bu iki konu bile başlı başına kuranın insan uydurması olduğunu kanıtlar Peygamberin eşlerinin o öldükten sonra ne olacağı benim pek umrumda değil. Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Ama öğrenciler daha sene başında sene sonundaki sonucun asla değişmeyeceğini bilirse durum değişir. Mesela sen daha sene başında sene sonundaki sonucun asla değişmeyeceğini bilirsen neden kendini sıkasın ki? ama sonucu bilmiyorsun ki? birileri kalacak birileri geçecek. ama kesin olan şu ki çalışıp hak eden geçecek yani ben bilsem ki cennetteyim kafam rahat olur, ya da bilsem ki ne yapsam cehennemdeyim hiçbirşey umrumda olmaz, ama bilmiyorum, ben biliyorum ki ikisinden birine gidecem, ve bu yaptıklarımın sonucu olacak. yani allah bana demiyor ki ne yaparsan yap faydası olmayacak diyor ki yapacaklarını da sonuçlarını da biliyorum. zilzal suresinin sonunda allah her kesin yaptığı kötülüğün sonucunu ve iyiliğin ödülünü vereceğini bildiriyor. sadece müslümana ödül kafire ceza demiyor. herkes yaptığını bulacak diyor Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi Şimdi diyelim senin bir çocuğun var. Gelecekte seni yoldan çıkaracak diye onu öldürseler. Ne düşünürsün (Böyle bir din için yorumun ne olur) 2. Kısas hüre hür köleye köle, dişiye dişi, kadar saçma adalet ile yakında uzaktan alakası olmayan bir sistem. Bu iki konu bile başlı başına kuranın insan uydurması olduğunu kanıtlar Peygamberin eşlerinin o öldükten sonra ne olacağı benim pek umrumda değil. kısasa kısas gelmeden önce bir kabileden biri öldü mü sıraya biniyor yıllarca kan davaları sürüyordu. bunun önüne geçmek için yerinde bir karar. sırayla birbirlerini tüketeceklerine bedel ödeyip bitirmek en iyisi değil mi? diyelim ki benim bir çocuğum var ve bana onu veren de alan da allah, çocuğu ben icat edip getirmedim ya. (dine inanıyorsan verenin de alanın da allah olduğunu biliyorsan bu hiç abes değil) ayrıca allah kitap gönderirken milyarlarca insanın her birisinin umurunu tek tek hesaplayıp ona göre mi kitap gönderecek? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi (düzenlendi) ama sonucu bilmiyorsun ki? birileri kalacak birileri geçecek. ama kesin olan şu ki çalışıp hak eden geçecek yani ben bilsem ki cennetteyim kafam rahat olur, ya da bilsem ki ne yapsam cehennemdeyim hiçbirşey umrumda olmaz, ama bilmiyorum, ben biliyorum ki ikisinden birine gidecem, ve bu yaptıklarımın sonucu olacak. yani allah bana demiyor ki ne yaparsan yap faydası olmayacak diyor ki yapacaklarını da sonuçlarını da biliyorum. zilzal suresinin sonunda allah her kesin yaptığı kötülüğün sonucunu ve iyiliğin ödülünü vereceğini bildiriyor. sadece müslümana ödül kafire ceza demiyor. herkes yaptığını bulacak diyor Yahu sonucu senin bilmemem önemli değil, önemli olan sonucun değişmeyeceğini bilmen. Daha önce demedin mi "Sonucun değişmeyeceğini biliyoruz." diye? Sen ahirette cennette mi cehennemde mi olacağını bilmiyorsun ama bildiğin şey sen daha doğmadan önce yazılan sonucun değişmeyeceği. diyelim ki benim bir çocuğum var ve bana onu veren de alan da allah, çocuğu ben icat edip getirmedim ya. (dine inanıyorsan verenin de alanın da allah olduğunu biliyorsan bu hiç abes değil) ayrıca allah kitap gönderirken milyarlarca insanın her birisinin umurunu tek tek hesaplayıp ona göre mi kitap gönderecek? Birisi senin çocuğunu "Bu çocuk ilerde sizi yoldan çıkaracak diye korktum." diyerek öldürse o kişiye ne dersin? Kasım 9, 2013 tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi öldüren kişi olursa elbette ki buna karşı çıkarım. ama allah o canı alırsa kimsenin elinden birşey gelmez. bizim ailede ilk doğan çocuk(en büyük abim yani) ufakken ölmüş bu allahın takdiridir. ama birisi gelip öldürecek olsa aynı şey değil. hızır aleyhisselamın hikayesinde şu var hızır allahın kendisine rahmet verdiği birisi olarak geçiyor kuran da yani allah tarafındam emir veya izin verilmiş bu vaka da Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi öldüren kişi olursa elbette ki buna karşı çıkarım. ama allah o canı alırsa kimsenin elinden birşey gelmez. bizim ailede ilk doğan çocuk(en büyük abim yani) ufakken ölmüş bu allahın takdiridir. ama birisi gelip öldürecek olsa aynı şey değil. hızır aleyhisselamın hikayesinde şu var hızır allahın kendisine rahmet verdiği birisi olarak geçiyor kuran da yani allah tarafındam emir veya izin verilmiş bu vaka da Kehf/74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. Kehf/80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” Allah iyi ki Hızır'a rahmet (merhamet etme ve şefkat duygusu) vermiş de adam yalnızca çocuğu öldürmekle yetinmiş, vermeseydi herhalde işkence ederek öldürürdü. Çocuk yine ucuz kurtulmuş. Hızır öldürürse sorun yok çünkü Allah ona izin vermiş ama başka bir kişi öldürürse sorun var. Garip bir mantık sendeki de. Link to post Sitelerde Paylaş
ert 0 Kasım 9, 2013 gönderildi Raporla Share Kasım 9, 2013 gönderildi (düzenlendi) haklısın bazı olaylardaki mantığı kavramak zor benim için de zor. müslüman olduğum için her olayı en detaylı bir biçimde anlamamı ve açıklamamı bekleyemezsin. hepimiz yemek yiyoruz ama çoğumuz iyi aşçı değiliz. yani ben bu olayı(musa-hızır meselesi) derinlemesine yorumlayacak bilgi birikimim olmadığından fazla detaylı açıklama yapamıyorum. Kasım 9, 2013 tarihinde ert tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts