Jump to content

Şeriat sadece müslüman içinmi geçerlidir


Recommended Posts

İranda veya Arabistanda zina yapan kadınlar taşlanarak öldürülür.

İranda veya arabistanda yaşayan hristiyan kadında bu şeriat yasasından sorumlumudur ?

Nijeryada seriatan sorumlu olan müslümanlardır. Müslümanlar şeriata göre yargılanır. Osmanlıdada sadece müslümanlar şeriatla yönetilirdi.

İslam şeriatına göre olması gereken nedir.

Diğer dinden olanlar şeriatan sorumlumudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Nihayet şeriatı meydana getirenlerden biri de Muhammed'in uygulamalarıdır; bu yüzden hadislere bakmakta fayda var. Aşağıdaki örnekte Yahudilerin kendi şeriatına göre karar vermeyi tercih etmiş görünüyor.

HUDUD BÖLÜMÜ|Resulullah (sav)'ın Hadd Tatbik Ettikleri Kimseler|ebu davud|Ebu Hüreyre|Yahudilerden bir kadınla bir erkek zina yaptılar. Birbirlerine: "Bizi şu peygambere götürün. Çünkü bir kısım hafifletmeler getiren bir peygamberdir. Bize recm dışında fetvalar verirse kabul eder, Allah indinde O'nun hükmünü kendimize delil kılarız ve: "Peygamberlerinden bir peygamberin biz e verdiği fetvalarda amel ettik, hevamıza uymadık" deriz" dediler. Mescidde ashabıyla birlikte oturmakta olan Hz. Peygamber (sav)'a gelerek: "Ey Ebu'l-Kasım, zina yapan kadın ve erkek hakk ında kanaatin nedir?" dediler. O, onlara tek kelime söylemeden Beyt-i Midraslarına geldi. Kapıda durarak: "Hz. Musa (a.s)'ya kitabı indiren Allah aşkına söyleyin, muhsan olan birisi zina y apacak olursa bunun Tevrat'taki hükmü nedir?" diye sordu. "Yüzü siyaha boyanır, eşek üzerine ters bindirilir ve dayak atılır." Hadiste geçen tecbiye: Zanileri, enseleri birbirine bakacak ş ekilde bir eşeğe bindirilip, bu halde sokaklarda dolaştırılmasıdır. Raivi devamla der ki: "Yahudilerden bir genç (bu cevaba katılmayıp) susmuştu. Resulullah (sav) onun suskunluğunu görünce sualinde ısrar etti. Bunun üzerine genç: "Madem ki sen bize Allah'ın adına yemin veriyorsun (gerçeği söyleyeceğim): "Biz Tevrat'ta recm emrini görüyoruz" dedi. Resulullah (sav): "Allah'ın emrini hafifletmenizin başlangıcı nasıl oldu?" diye sordu. (Genç) şu cevabı verdi: "Krallarımızdan birinin bir yakın akrabası zina yaptı. Kralımız, recmi ona tatbik etmedi. Sonra halka me nsup bir aileden bir erkek zina yaptı. Bunu recmetmek istedi. Ancak adamın kavmi buna mani olup: "Sen yakınını getirip recmetmedikçe biz de adamımızın recmedilmesine müsaade etmeyeceğiz!" dediler. Bunun üzerine, aralarında şimdiki cezayı vermek üzere anlaşıp sulh yaptılar. (Bu açıklama üzerine) Resulullah (sav): "Ben Tevrat'taki ayetle hükmediyorum!" dedi ve onların recmedi lmelerini emretti ve recmedildiler. Zühri (rh) der ki: "Bana ulaştığma göre şu ayet bunlar hakkında nazil olmuştur: "Şüphesiz ki Tevrat'ı biz indirdik. Ki onda bir hidayet, bir nur vardır. Kendisini (Allah'a) teslim etmiş olan (İsrail) peygamberleri, Yahudilere ait (davalarda) onunla hükmederlerdi..." (Maide 44). Resulullah (sav) onlardan biri idi." |Ebu Davud, Hudud 26, (4 450, 4451)|1612

Yine bir başkasında , bir yahudi bir cariyenin canına kast eder, cariye ölmek üzere iken Muhammed'e getirilir. Muhammed "seni kim öldürdü" diye sorar. Cariye adamın ismini verir. Adam yakalanıp getirilir ve Muhammed onun başını taşla ezer. İslam'da kısas vardır, bir adam köle öldürürse karşılığında onun bir kölesi öldürülmelidir. Fakat yahudilikte kısas ise "adam öldüren öldürülür" şeklindedir. Buna göre Muhammed cezayı

1 - Yahudiyi de kendi iktidarı altında köle olarak gördüğünden, islam'a göre

2 - Yahudi şeriatına göre kısas yaparak

3 - Keyfine göre, diğer yahudilere gözdağı vermek için

vb. nedenlerden bu şekilde vermiş olabilir.

Muhammed'in günlük siyasetini ve ve Kuran'ı bildiğimiz ölçüde elbette bunun tam tersi olarak hareket ettiği örnekleri de bulmak olasılık dahilindedir. Günümüzde ise yabancılar için bu ülkelerde şeriat tamamen duygusal nedenlerden müslümanlara olduğu gibi işletilmemektedir. Günümüzde pek geçeri olmasa da cizye yükümlülüğü altındaki (müslümanlara bir şekilde yenilmiş) gayrı müslimler de islam şeriatı'nın hükmü altındadırlar. http://www.answering-islam.org/NonMuslims/rights.htm

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn. Angel,

Şeyleri başkalarının değerleriyle değerlendirmeyin. Önemli olan sizin değerleriniz. Benimkini paylaşırsam, Kuran hiyerarşisi:

1- Kuran: Kişinin kendisi ve Allah ile olan ilişkisini düzenler. Her tür diğer kişi ve kurumun müdahelesine kapatılmıştır.

2- Kanun: Kişinin toplum ile ilişkisini düzenler. Bölgesel kanun koyucu ve uygulayıcılara bırakılır, dini hükümleri yoktur.

3- Örf, adet: Bölgesel kanunlarda belirtilmeyen konular, bölgesel örf ve adetlere bırakılır, dini hükümleri yoktur.

Görüldüğü gibi, Kuran laiktir, din ve dünya işleri kesin çizgilerle birbirinden ayrılmıştır.

Dolayısıyla, her ülkenin kanunları kuruşu ve uygulayışı, sadece kendiyle ilgili bir durumdur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed yaşamamıştır. Dolayısıyla Muhammed'in uygulamalarından bahsedilemez.

Ama İslam için değişen birşey yoktur. Muhammed yaşamamış ve uygulamamış olsa bile, birileri yaşamış ve şeriatı uygulamışlardır.

Uygulanan şeriat günümüze kadar ulaşmıştır.

Osmanlı bir imparatorluk olduğu için yalnız Müslümanlar şeriata tabidirler. Bu uygulamayı Fatih başlatmıştır.

Daha önceleri şeriat muhtemelen bütün Osmanlı tabiyesine ait olanlara uygulanmıştır. Ama bundan yüzde 100 emin değilim.

Günümüz Müslüman ülkelerinin şeriatı gayri müslimlere uygulamadığını sanmıyorum. Zina yapan her kadını zevkle recm ederler bu sapıklar.

Bu da bir tahmin ama gerçek kolaylıkla ortaya konabilir.

Sn. Angel,

Şeyleri başkalarının değerleriyle değerlendirmeyin. Önemli olan sizin değerleriniz. Benimkini paylaşırsam, Kuran hiyerarşisi:

1- Kuran: Kişinin kendisi ve Allah ile olan ilişkisini düzenler. Her tür diğer kişi ve kurumun müdahelesine kapatılmıştır.

2- Kanun: Kişinin toplum ile ilişkisini düzenler. Bölgesel kanun koyucu ve uygulayıcılara bırakılır, dini hükümleri yoktur.

3- Örf, adet: Bölgesel kanunlarda belirtilmeyen konular, bölgesel örf ve adetlere bırakılır, dini hükümleri yoktur.

Görüldüğü gibi, Kuran laiktir, din ve dünya işleri kesin çizgilerle birbirinden ayrılmıştır.

Dolayısıyla, her ülkenin kanunları kuruşu ve uygulayışı, sadece kendiyle ilgili bir durumdur.

Hiç bu kadar aşırı bir çarpıtma, yanıltma teşebbüsü görmedim. Kur'an'ın laik olduğu iddiası çok ilginç. Gülmek istedim ama gülemedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeyleri başkalarının değerleriyle değerlendirmeyin. Önemli olan sizin değerleriniz. Benimkini paylaşırsam, Kuran hiyerarşisi:

1- Kuran: Kişinin kendisi ve Allah ile olan ilişkisini düzenler. Her tür diğer kişi ve kurumun müdahelesine kapatılmıştır.

Arapça bilmeyen birisi için nasıl olacak bu? Mecburen bir çevirmene mahkum olacak. Muhammed'i görmeyenler, ki insanlığın %99,999999'u görmemiştir, arapların anlattıklarıyla yetinmek zorunda kalacaklar.

Seni duyan da Allah'ın her doğan çocukla bizzat irtibata geçtiğini sanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn. Angel,

Şeyleri başkalarının değerleriyle değerlendirmeyin. Önemli olan sizin değerleriniz. Benimkini paylaşırsam, Kuran hiyerarşisi:

1- Kuran: Kişinin kendisi ve Allah ile olan ilişkisini düzenler. Her tür diğer kişi ve kurumun müdahelesine kapatılmıştır.

2- Kanun: Kişinin toplum ile ilişkisini düzenler. Bölgesel kanun koyucu ve uygulayıcılara bırakılır, dini hükümleri yoktur.

3- Örf, adet: Bölgesel kanunlarda belirtilmeyen konular, bölgesel örf ve adetlere bırakılır, dini hükümleri yoktur.

Görüldüğü gibi, Kuran laiktir, din ve dünya işleri kesin çizgilerle birbirinden ayrılmıştır.

Dolayısıyla, her ülkenin kanunları kuruşu ve uygulayışı, sadece kendiyle ilgili bir durumdur.

Böyle bir müslüman ülke var midir ?

Tarihte böyle bir uygulama olmus mudur ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İranda veya Arabistanda zina yapan kadınlar taşlanarak öldürülür.

İranda veya arabistanda yaşayan hristiyan kadında bu şeriat yasasından sorumlumudur ?

Nijeryada seriatan sorumlu olan müslümanlardır. Müslümanlar şeriata göre yargılanır. Osmanlıdada sadece müslümanlar şeriatla yönetilirdi.

İslam şeriatına göre olması gereken nedir.

Diğer dinden olanlar şeriatan sorumlumudur.

Osmanli'da ve bugün de bazi ülkelerde (örnegin Malezya) çift hukuk sistemi geçerlidir.

Seriat kurallari müslüman olmayanlara uygulanmaz.

Belki de bizim için de en hayirlisi budur diye düsünüyorum. Kendilerini müslümaniz eziliyoruz diye magdur ilan edenler, baslarinin üzerine Damokles misali seriat kilici asilinca neye inandiklarini ve savunduklarini anlarlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeriat dediğiniz iran yasası yada arabistan yasası değildir, kelle kesip atmak, kadın taşlamak olarak beyninize aşıladığınız bu kelime sizin ne kadar vasat bireyler olduğunuzu ne kadar eğitimsiz olduğunuzu gösteriyor.

Arabistan'da uygulananların kaynağı tamamen Buhari,Müslüm gibi hadis alimlerinin toplumdan topladığı ve 'sahih' olarak adlandırılan ayrıca sünniliğin 4 mezhebinin temelini oluşturan rivayetlerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabistan'da uygulananların kaynağı tamamen Buhari,Müslüm gibi hadis alimlerinin toplumdan topladığı ve 'sahih' olarak adlandırılan ayrıca sünniliğin 4 mezhebinin temelini oluşturan rivayetlerdir.

Kuran-ı Kerim bir çağa bir devire bir kesime hitap etmiyor. Kuran evrenseldir, bundan 1400 yıl öncesinde olduğu gibi bundan 1400-2400-3400 .......vs yıllarına da hükmedecektir.

ayetlerdeki akla işaret edip, aklını kullanmasını defalarca söyleyen Allah, müslümanların dar bir kalıba sıkışıp kalmamasını her zaman belirtmiştir. malesefki, İslamı bir çağa uyarlayıp dar bir pencereden yorumlayıp, işlerine geldiği gibi ele alıp yorumlayan, devrin zalimleri, sizlerin bu şekilde konuşmasına ve düşünmesine neden olmuştur.

üzülerek söylüyorum ki, kafanızı kuma gömüp, papağan gibi ne zikredilirse onu konuşuyorsunuz ve ne yazıkki, beyniniz artık bunları gerçek olarak kabul ediyor. Allah sana ve senin gibilere kurtuluş yolu açsın. hidayete ermeniz için yardımcı olsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran-ı Kerim bir çağa bir devire bir kesime hitap etmiyor. Kuran evrenseldir, bundan 1400 yıl öncesinde olduğu gibi bundan 1400-2400-3400 .......vs yıllarına da hükmedecektir.

ayetlerdeki akla işaret edip, aklını kullanmasını defalarca söyleyen Allah, müslümanların dar bir kalıba sıkışıp kalmamasını her zaman belirtmiştir. malesefki, İslamı bir çağa uyarlayıp dar bir pencereden yorumlayıp, işlerine geldiği gibi ele alıp yorumlayan, devrin zalimleri, sizlerin bu şekilde konuşmasına ve düşünmesine neden olmuştur.

üzülerek söylüyorum ki, kafanızı kuma gömüp, papağan gibi ne zikredilirse onu konuşuyorsunuz ve ne yazıkki, beyniniz artık bunları gerçek olarak kabul ediyor. Allah sana ve senin gibilere kurtuluş yolu açsın. hidayete ermeniz için yardımcı olsun.

Wtf?

Alaka?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran-ı Kerim bir çağa bir devire bir kesime hitap etmiyor. Kuran evrenseldir, bundan 1400 yıl öncesinde olduğu gibi bundan 1400-2400-3400 .......vs yıllarına da hükmedecektir.

ayetlerdeki akla işaret edip, aklını kullanmasını defalarca söyleyen Allah, müslümanların dar bir kalıba sıkışıp kalmamasını her zaman belirtmiştir. malesefki, İslamı bir çağa uyarlayıp dar bir pencereden yorumlayıp, işlerine geldiği gibi ele alıp yorumlayan, devrin zalimleri, sizlerin bu şekilde konuşmasına ve düşünmesine neden olmuştur.

üzülerek söylüyorum ki, kafanızı kuma gömüp, papağan gibi ne zikredilirse onu konuşuyorsunuz ve ne yazıkki, beyniniz artık bunları gerçek olarak kabul ediyor. Allah sana ve senin gibilere kurtuluş yolu açsın. hidayete ermeniz için yardımcı olsun.

evrensel cariyeleri anlatsana bakalım :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

evrensel cariyelerle İslam arasında nasıl bir bağ kuruyorsun?

aklın ermiyor mu? anlayamadın mı?

islam'ın evrensel olduğunu söyledin. anlat bakalım islam ve cariyelerini.

hani cariye edinen peygamber var ya... "cariyeler ile yetinin."

Link to post
Sitelerde Paylaş

aklın ermiyor mu? anlayamadın mı?

islam'ın evrensel olduğunu söyledin. anlat bakalım islam ve cariyelerini.

hani cariye edinen peygamber var ya... "cariyeler ile yetinin."

cariye konusu İslamdan önce vardı, İslam var olan bu sistemi daha insani boyuta indirgedi. yeni düzenlemelerle hak ve hürriyetler getirmeye ve insan yerine hatta hayvan yerine konmayan kişilerin de hak ve hukuklarının var olduğunu beyinlere aşılamaya başladı.

sapkın bir inanışı birden kaldırmak mümkün değildir, bu insan olunca tabuları bir anda yıkamazssınız, zamanla, yavaş yavaş böyle durumlar kaldırılır. bu konu çok detaylı ve teferruatlı.

kısaca İslamla var olmayan durumları islam legal olacak düzeye getirmeye çalışmıştır. en doğrusunu yine de Allah bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...