Reflect 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Ayrıca bir arkadaşın dediği gibi bilimle olacak bir şeydir bu. Ne zamanki bilim, dinin "a" dediğinin aslında "b" olduğunu gösterirse dindarlıkta büyük bir düşüş yaşanacaktır. Aslında amcaların, dedelerin camiye gitmediği bir yaşlılık dönemi bana bile çok sıkıcı geliyor ama onlar bile biraz durulurlar sanırım. Düşüncemle ilgili aklıma gelen en basit örnekse, bilim sayesinde bir şeyleri "yoktan" var edebilirsek din yalanından biraz olsun kurtulabiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
gokmavi 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Ayrıca bir arkadaşın dediği gibi bilimle olacak bir şeydir bu. Ne zamanki bilim, dinin "a" dediğinin aslında "b" olduğunu gösterirse dindarlıkta büyük bir düşüş yaşanacaktır. Aslında amcaların, dedelerin camiye gitmediği bir yaşlılık dönemi bana bile çok sıkıcı geliyor ama onlar bile biraz durulurlar sanırım. Düşüncemle ilgili aklıma gelen en basit örnekse, bilim sayesinde bir şeyleri "yoktan" var edebilirsek din yalanından biraz olsun kurtulabiliriz. Bilim, dinin söylediği her "a" nın aslında "b" olduğunu gösterdi ama insanlar göremiyor veya görmek istemiyor. Türkiye'de insanların % 99.9'u hayatında bir bilim kitabı okumamıştır. Bilim veya bilim tarihi okullarda da öğretilmez. Link to post Sitelerde Paylaş
Tasvir-i Efkar 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Çok basit bir gerçek; Kuran'ın çizdiği yer tasviri düzdür. Dünya'nın küresel olduğu ise kesin bilinen bir gerçek. Fakat inanırlar bu gerçeklere kör, sağır ve dilsiz kalıp tekellüflü tevillere sapıyorlar. Ayetlerde geçen satıh, sergi, döşek, beşik, yaygı, medd-i arz, Güneş'in kara bir balçıkta batması gibi deyimler düz yer modeline karşılık geliyor. Taberi, İbni Abbas, İbni Kesir, Kurtubi, Celaleddin Suyuti, Ragıb el-Isfahani, Suudlu müftü Abdulaziz bin Baz gibi alimler ittifakla "ayetler yerin düz olduğuna delalet ediyor" diye hükmetmişler. Buna rağmen Türk müslümanları zorlama yorumlarla gaflet uykusuna dalmaya devam ediyor. Link to post Sitelerde Paylaş
whodareswins 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi (düzenlendi) Tanimadigin adama pisirik demek delikanli isi degildir sende delikanli olmadigini gosterdin haci,Madem o kadar delikanlisin hodri meydan karsimda olsan sana o laflari yuttururum emin ol. Aralık 18, 2013 tarihinde whodareswins tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
whodareswins 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Gende kufur etmeyeyim ben sana ama harbiden internet uzerinden senle kavga edecekte halim yok bende senin forumundan cekip gidiyorum sen buradaki her dedigine he diyecek adamlarla basbasa kal. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Tanimadigin adama pisirik demek delikanli isi degildir sende delikanli olmadigini gosterdin haci,Madem o kadar delikanlisin hodri meydan karsimda olsan sana o laflari yuttururum emin ol. Sen salak mısın? Ben kimseye pısırık demedim. Senin nitelendirdiğin hayali bir insana pısırık dedim. Yazılanları anlamıyor musun? Pısırık sensin bu durumda.. Sen delikanlı falan olamazsın bu anlayışsızlığınla.. Hodri meydanda ne yapacaksın? İnine dön.. Başkaları adına da konuşma.. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 18, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 18, 2013 gönderildi Gende kufur etmeyeyim ben sana ama harbiden internet uzerinden senle kavga edecekte halim yok bende senin forumundan cekip gidiyorum sen buradaki her dedigine he diyecek adamlarla basbasa kal. Forumdan çekip gitmen bence de uygun bir davranış olur.. Burası senin gibi pısırıklar için çok aktif bir forum. Link to post Sitelerde Paylaş
BersHan 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Bir olguyu kaldırmak için başka bir olgu dayatmak, zulüm olur. Örneğin; laiklik... Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Bir olguyu kaldırmak için başka bir olgu dayatmak, zulüm olur. Örneğin; laiklik... Şeriat geçmişte yaşamaktır. Geçmişte yaşanabilir ve yaşayan ülkeler vardır. Ama onların haline bakın? Gelenek ve görenekler geçmişi yaşatan sosyal olgulardır. Kültür de öyledir. Onlar bize bir toplumun geçmişte neler başardığını gösterirler. Onları izleyerek yaşamak geçmişte yaşamaktır. Çağdaş uygarlık daha çok ileriye dönük bir eğilimdir. Bu uygarlık geçmişi yaşamaz. Geçmiş sadece bilinir, övünülür, arada bir müzikte, sanatta, edebiyatta yaşatılır. Onlara yenileri eklenir ve gelecekte devam ettirilir. Ama bundan bin yıl önceki bir ortam oluşturulup onda yaşanmaz. Buna teşebbüs etmek kültüre, gelenek ve göreneklere önem vermek değildir. Onların kölesi olmaktır. Regresyondur. Gerilemedir. Başka bir deyişle ülkemizin dinsel geleneklerini yaşatmaya teşebbüs etmek gericiliktir. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Aslında bütün dogmalardan kurtulmanın tek bir yöntemi vardır. O da onları özgürleştirmektir. Yasaklamakla onlardan kurtulmak asla mümkün değildir. Dogmalar da canlılar gibi, doğal seçilime maruz kalırlar. Toplumun yeğlediği dogmalar kalırlar. Diğerleri çeşitli şekillerde elenirler. Bazen onların elenmesği ağrılı, stresli, zahmetl veya acıklı olur ama, sonunda toplum için uygun değillerse, dışlanırlar. Çoğu kere tam olarak yok olmazlar. Toplumda onlara inananlar, sayılarının azlığına rağmen, varlıklarını sürdürürler. Bu da toplum için iyidir. Çeşitlilik toplumlar için her zaman iyidir. Önemli olan tek başına yalnız bir dogmanın topluma hükmetmemesidir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi (düzenlendi) Aslında bütün dogmalardan kurtulmanın tek bir yöntemi vardır. O da onları özgürleştirmektir. Yasaklamakla onlardan kurtulmak asla mümkün değildir. Dogmalar da canlılar gibi, doğal seçilime maruz kalırlar. Toplumun yeğlediği dogmalar kalırlar. Diğerleri çeşitli şekillerde elenirler. Bazen onların elenmesği ağrılı, stresli, zahmetl veya acıklı olur ama, sonunda toplum için uygun değillerse, dışlanırlar. Çoğu kere tam olarak yok olmazlar. Toplumda onlara inananlar, sayılarının azlığına rağmen, varlıklarını sürdürürler. Bu da toplum için iyidir. Çeşitlilik toplumlar için her zaman iyidir. Önemli olan tek başına yalnız bir dogmanın topluma hükmetmemesidir. Bunu sağlamanın yolu da dini eleştirmeyi yok hakaret ediyorlar, yok iftira ediyorlar gibi çocukça bahanelerle yasaklamak değil tamamen serbest bırakmaktır. İnanç özgürlüğü kişiyi kapsar, o inancı değil. Elbette bir kişi istediği şeye inanır ama falan kişi, falan toplum ona inanıyor diye inanç dokunulmaz değildir. Bir inanç istendiği gibi eleştirilebilir, dalgaya da alınır, kimse bir inanca saygı duymak, hoş görmek zorunda değildir. Hele ki o inanç topluma zarar veriyorsa. Aralık 19, 2013 tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Bunu sağlamanın yolu da dini eleştirmeyi yok hakaret ediyorlar, yok iftira ediyorlar gibi çocukça bahanelerle yasaklamak değil tamamen serbest bırakmaktır. İnanç özgürlüğü kişiyi kapsar, o inancı değil. Elbette bir kişi istediği şeye inanır ama falan kişi, falan toplum ona inanıyor diye inanç dokunulmaz değildir. Bir inanç istendiği gibi eleştirilebilir, dalgaya da alınır, kimse bir inanca saygı duymak, hoş görmek zorunda değildir. Hele ki o inanç topluma zarar veriyorsa. Bu yazdıklarından dolayı toplum istediklerini seçer, istemediklerini eler.. İnançların sağlığından kanunlar sorumludur. Kanun dışı inançlara yer verilmez. Pedofili inanç değildir örneğin. İnançlara saygı duymak zorunda değilsiniz belki ama, onların belirtilme özgürlüğüne saygı duymak zorundasınız. Demokrasinin ve özgürlüklerin temeli budur. Topluma zarar veren bir inanç zaten tutunamaz. Tutunursa o toplum o zararı hak ediyor demektir. Link to post Sitelerde Paylaş
ANGEL- 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Aslında bütün dogmalardan kurtulmanın tek bir yöntemi vardır. O da onları özgürleştirmektir. Yasaklamakla onlardan kurtulmak asla mümkün değildir. Dogmalar da canlılar gibi, doğal seçilime maruz kalırlar. Toplumun yeğlediği dogmalar kalırlar. Diğerleri çeşitli şekillerde elenirler. Bazen onların elenmesği ağrılı, stresli, zahmetl veya acıklı olur ama, sonunda toplum için uygun değillerse, dışlanırlar. Çoğu kere tam olarak yok olmazlar. Toplumda onlara inananlar, sayılarının azlığına rağmen, varlıklarını sürdürürler. Bu da toplum için iyidir. Çeşitlilik toplumlar için her zaman iyidir. Önemli olan tek başına yalnız bir dogmanın topluma hükmetmemesidir. Peki hacı abi Özgürlükte sınır olmaz. Şeriat isteme özgürlüğü verilmelimi Birinin özgürlüğü diğerlerinin özgürlük kısıtlaması olabiliyor. Biri dese benim inancıma göre bu şeriat olamalı.Sonuçta işin içine inanç özgürlüğü giriyor. Kuranda şeriat geçiyor biz bu adamı suçlayamayız o zaman. Link to post Sitelerde Paylaş
BabyKnight 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Şimdi hacı nın söylediklerinden anladığım şu: ülkeyi serbest bırakacaksın isteyen istediğine inanacak ben ate kalacağım ve bunu özgürce herkese söyleyeceğim çok az bir kesim hıristiyanlığa kayacak ve gayet rahatca kiliselere girip cıkmaya başlayacaklar müslümanlar çoğunluk olacak kimisi cumaya dahi gitmezken kimisi şeriat getirmek isteyecek müslümanlar çevrelerindeki dönekleri ve ateleri rahatça görebilecekler bazıları bu çok dinli ortamdan dolayı yumuşayacak ancak bazıları bundan rahatsız olacak ve kafirlerin 4 bir yanda olduğunu düşünecek inkarcılar net hedefler olacak ve öldürülecekler bazı büyükler buna göz yummak isteyecek bazıları en ağır cezaların verilmesini isteyecek ülke kaos yaşamaya başlayacak ve bunun sebebi kökten dinci yobazlar olacak bunların sayısı yeterli olmadığı ve çok tepki topladıkları için antiyobaz topluluklar veya gruplar oluşacak ülkede kutuplaşma yaşanacak ve ılımlı müslüler de antiyobaz saflarına katılacaklar. antiyobazların galibiyeti ile sonuçlanacak ve yobazların çoğunun mağaralarına çekilmesi ile bitecek olan bir kaos süreci meydana gelecek antiyobazların kazanması ile ülke rahat bir nefes alacak böylelikle tam manası ile olmasada geriye abd gibi dinlerin rahatça yaşanabildiği bir toplum kalacak yeni gelen nesil ise yeni bir dünya ile karşılaşacak. hacının senaryosu böyle mi işler acaba? Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Peki hacı abi Özgürlükte sınır olmaz. Şeriat isteme özgürlüğü verilmelimi Birinin özgürlüğü diğerlerinin özgürlük kısıtlaması olabiliyor. Biri dese benim inancıma göre bu şeriat olamalı.Sonuçta işin içine inanç özgürlüğü giriyor. Kuranda şeriat geçiyor biz bu adamı suçlayamayız o zaman. Şeriat çağdaş yasalarla uyumlu bir ceza sistemi değil. Ama çoğunluğun istediği bir sistemse, Anayasa'da değişiklik yapılarak, şeriat sistemine dönülebilir. Tabii eğer çoğunluk gerçekten şeriatı istiyorsa.. Bu sistemin bütün azınlıklar için uygun olmadığını Fatih bile biliyordu ve şeriatı Hrisitiyanlara uygulamıyordu. İmparatorluğun Müslüman olmayan azınlıları kendi yerel yasalarına tabi idiler. Eğer Anayasıyı değiştirmek ve halk oyuna baş vurarak şeriatı uygulamak isteyenler çoğunlukta ise, şeriat uygulanabilir. Ve uygulanmalıdır da. Ya da hangi yasaya göre cezalandırılmak istendiği sorulur. Şeriatla yargılanmak mı istiyorsunuz, yoksa hukuk kanunlarına göre mi diye sorulur kişiye.. Daha önce şeriatı yeğledikleri bilinenlere recm uygulamasını ben aşırı görmem.. Hak ederler taşlanmayı veya kellelerini kaybetmeyi.. Şeriat istemeyenlerin cezası çağa uygun olmalıdır. Hala şeriat istiyor musun? Link to post Sitelerde Paylaş
BabyKnight 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Bunları karşına alıp sen ne istersin diye sormak hata olacaktır zaten hacı. Bunlar kendilerini düşünmez, başkalarının asılıp kesilmesi için önce şeriat isterler, kendi başlarına gelincede bu sefer şeriatı istemezler. bunları serbest bırakınca ben düzenin bir noktada kendiliğinden kurulacağını sanmıyorum yani bizim dilediğimiz manada bir düzen kurulmayacak, bunların düzeni kurulacak. Bilirsin ki evrim acımasız bir süreçtir ve adapte olabilenler hayata devam ederler. Biz bunlarla aynı ortamdayken hep sivrilen taraf olacağız çünkü biz asmaktan kesmekten yana değiliz biz asılan kesilen olacağız. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Bu yazdıklarından dolayı toplum istediklerini seçer, istemediklerini eler.. İnançların sağlığından kanunlar sorumludur. Kanun dışı inançlara yer verilmez. Pedofili inanç değildir örneğin. İnançlara saygı duymak zorunda değilsiniz belki ama, onların belirtilme özgürlüğüne saygı duymak zorundasınız. Demokrasinin ve özgürlüklerin temeli budur. Topluma zarar veren bir inanç zaten tutunamaz. Tutunursa o toplum o zararı hak ediyor demektir. Kişinin inanç özgürlüğü olduğunu belirtmem zaten bunu ifade ediyor. O da ifade etsin, biz de edelim. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Aralık 19, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 19, 2013 gönderildi Şeriat yalnız Müslümanlar içindir. Gayri müslimler için İslam şeriatı çok saçma bir düşünce.. Ve Müslüman ülkelerinde uygulanmamıştır. Gayri müslimler elbette şeriat kanunlarına aykırı davranacaklardır. Çünkü onların kendi kanunları vardır. Bu durumda ateistlerin de kendilerine göre kanunları olmalıdır. Şimdi uygulanan laik kanunlar gibi.. Yani şeriatın uygulanmasınıdan yalnız ve yalnız Müslümanlar etkileneceklerdir. Karar verirken bu hususu dikkate alacaklarını tahmin ediyorum. Hala şeriat istiyorlarsa, alsınlar.. Kaybedecekleri kelle onların.. Link to post Sitelerde Paylaş
Deschain 0 Aralık 20, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2013 gönderildi (düzenlendi) Bugün onca pislik dökülmesine karşın hala ülkenin büyük kısmı putuna tapmaktan vazgeçiyor mu? Hayır. Biraz önce Ahmet Hakan'ın son yazısını eleştren bir dinci twitterda şöyle yazdı: "Keşke çalsaydın da dinden çıkmamış olsaydın" Şimdi gerek forumda gerek sokakta kime sorarsan sor dinlisi, dinsizi herkes hırsızlığı, rüşveti lanetler. Dinen de günah olduğu aşikar. Peki aynı insanlar nasıl siyasi liderini eleştiren insana böyle bir şey söyler? Çok basit. Konu özdelik değil. Hiç olmadı. Özellikle 21. yüzyıl islamı siyasi, ideolojik bir devlet sistemidir. İçe değil dışadır. Ruhanî değil, şeklîdir. Sosyalizm, Kapitalizm gibi bir de İslamizm var. İslamizm; dinciyi dindar türbanı başörtüsü yapan kavramın adı. Dindar ibadet de kabahat de gizli der, dinci fotoğrafçıyla cumaya gider kendine dindar der. Başörtüsü geleneği ve inancı gereği soylu bir nişan olarak kendi için taşınır, türban dar tayt, parlak ruj ile başı açıklara meydan okur, başörtüsü hakkını savunur. Her ideolojinin olduğu gibi islamizmin de kendi putları vardır. Putunun çıktığı televizyon yere konmaz. Putuna dokunmak bile ibadettir ona göre. Her putperest gibi puta taptığını söylemeyi red eder. Putunu dininin teminatı olarak gördüğünden, onun hırsızlığını dahi görmezden gelir. Tüm kanıtlar önüne serilse dahi putundan vazgeçmez. Düşman; biat kültürü. Tedavisi; bireysel düşünmeyi, birey olarak ifade etme yeteneğini kutsayan bir eğitim-öğretim sistemi. Soran, araştıran, kanıt talep eden bir bireyin kandırılma şansı -hele de her nutukta "namaz, abdest, Allah" üçgeniyle- kandırılma şansı düşüktür. Böyle bir eğitim sistemi gelir mi? Hiç sanmıyorum. Ne olacak? Ya git gide Arap coğrafyası uyuşukluğuna adapte olup, lider ne derse kabul eden biatçı kölelere dönüşecek toplum ve bugün o coğrafyada yaşanan tüm pislik burada da yaşanacak. Kısaca yaşanır bir meleket olmaktan (gitgide uzaklaşıyor zaten) çıkacak. Ya da; Hala insanımızın içinde olduğuna inandığım uyuşturulmaya karşı olan refleks galip gelecek. Bıkmış halk, büyük mücadeleler (her anlamda mücadele) sonucu bedelini kanla ödeyerek yeni bir Türkiye kuracak, 90 yıl önce olduğu gibi. Bir de işin Avrupa ayağı var. Onu da bilahare konuşuruz. Konu dağılmasın. Aralık 20, 2013 tarihinde Deschain tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Magiani 0 Aralık 20, 2013 gönderildi Raporla Share Aralık 20, 2013 gönderildi Bana göre dinlerden kurtulmanın yolu zaman makinesi icat edip bütün dinlerin nasıl ortaya çıktığını ve yayıldığını göstermekle olabilir.Bunun dışında başka bir çare yok gibi henüz.Dinler günümüzde yok olma sürecinden çok radikal hale gelme sürecine girdiler. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts