Jump to content

Hızır'ın Çocuk Öldürmesi ve Musa'nın Buna Seyirci Kalması


Recommended Posts

bu konuda bir ilginç yorum şuydu...

 

ölen çocuk değil bir gençti ve suçlarından dolayı  idama mahkumdu...

 

hızır bu idamı gerçekleştirdi...

 

musa diğer olayların içyüzünü bilmediği gibi bunu da bilmiyordu bu yüzden itiraz etmişti...

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 298
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 31.10.2017 at 13:07, Buzul yazdı:

Hızır,anasını,babasını inançsız etmesin diye çocuğu öldürür.

 

Sembolik bir anlatımdır bu. Ezoterik bir hikayedir. Semboller çok belirgin.

 

Hızır da mitolojik bir karakterdir. Gerçek birisi değildir. Bizim Oğuz kağan gibi... 

tarihinde Huuu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre çocuk öldürmenin normal bir davranış olduğu, "İbrahim ve koç" hikayesinden de anlaşılabilir.

Neticede o koç, gökten uçup gelmeseydi, İbrahim rüyasında tanrısı öyle emrettiği için oğlunu kesecekti !

 

Ayrıca bu hikaye, dinde güçlüye yaranmak adına, çocuk katili olabilecek kadar insanlıktan çıkılabildiğini ifade eder.

Çünkü tanrının, cezalandıracak ve mükafat verecek bir gücü olduğuna inanıyorlar. yoksa kimse onun için bir canlıyı kesip öldürmez.

 

 

 

tarihinde Mindsurfer tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.11.2017 at 20:26, Huuu yazdı:

 

Sembolik bir anlatımdır bu. Ezoterik bir hikayedir. Semboller çok belirgin.

 

Hızır da mitolojik bir karakterdir. Gerçek birisi değildir. Bizim Oğuz kağan gibi... 

 

Bu hikaye Haham Joshua Ben Levi ve İlyas efsanelerinin bir türevidir sadece. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Allah efendi, çocuğun doğumuna ve ölümüne neden olan, onu varoluşa zorlayan ve sınavı dayatan anne, babaya tek söz yok tabi. Ne de olsa doğum senin yaratman, öldürmen, sınavı dayatman.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran yazarları Musa 'yı aşağılamış .

Musa cahil , söz dinlemeyen, sözünde durmayan aptal,ahmak bir adam olarak gösterilmiş.ayrıca Musa'nın Tanrı Yahve ile görüştüğü Tuva Vadisinde ki dağı Allahın parçalaması Musa ve Tanrısına bir başka hakarettir. TUVA Vadisinde  Musa'nın göreceği ve yakınında olduğu dağ olsa  olsa Sina dağı olabilir. A'raf 143 de Allahın parçaladığı dağın adının verilmemesi  dağın Tanrı dağı Sina olması şüphesini arttırıyor. Kuran yazarları  "Allah Sina dağını paramparça etti " mi diyecekti ? Öyle dese yahudiler uyanır .

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Oğlan çocuğuna gelince: Onun ebeveyni mümin insanlar idi. Bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” (Kehf, 18/80)

mealindeki ayette yer alan ve “korktuk” diye meal verilen “HAŞİNA” kelimesi hakkında “ilim, kerahet, korku” olmak üzere üç yorum yapılmıştır:

Birincisi: Buradaki korkudan maksat bilgidir / ilimdir ve Hızır için kullanılmıştır. Buna göre Hz. Hızır  Diyor ki: “Bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürükleyeceğini -Allah’ın bildirmesiyle- bildim...”  

İkincisi: Buradaki “korktuk” tabiri, Allah için kullanılmıştır. Buna göre Hz. Hızır diyor ki: “Allah, bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktu...” Buradaki korku ifadesi, -insanların düşünce dünyalarına hitap eden- bir mecazdır.

Üçüncüsü: Ayetteki haşyet / korku kavramı, kerih (hoş karşılamama) anlamında kullanılmıştır. Ve yine bunu kerih gören kişi Hz. Hızır’dır. (krş. Maverdi, ilgili ayetin tefsiri)

Yorumların hepsi geçen geçerli olmak üzere, ayetteki “bildik / korktuk / kerih gördük”ifadesi çoğul kalıbı olmakla beraber  birinci tekil şahıs anlamında kullanılmıştır.

Aslında surede yer alan üç konu hakkında Hz. Hızır’ın farklı ifadeler kullanması dikkat çekicidir.

Mesela: Hz. Hızır geminin durumunu anlatırken: “(Evvela, o gemi, denizde çalışan birtakım fakirlere ait idi.) Ben onu kasden bir miktar zedeledim.” diyor. Doğrudan işi kendisine nispet ediyor. Çünkü geminin delinmesi zahiren bir kusur olduğundan ve insanlar tarafından kolaylıkla yapılabilen bir iş olduğundan, onu kendine isnat etmesi edebe daha uygundur.

Buna mukabil, bir kişiyi öldürme işi, hem icad hem zahir şartlara göre insana isnat edilmeyen bir olay olduğundan; bu konuyu kendisine bildiren Allah’ın emri dairesinde bunu yaptığını seslendirmek için “Biz korktuk ki...” ifadesine yer verilmiştir. Buradaki “Biz” -tazim için değil-, tevazu için kullanılmıştır.

Duvardaki hazine meselesini anlatırken, Hz Hızır, konu tamamen Allah’ın lütuf ve merhametinin eseri olduğu için, bunu öne çıkarma adına kendinden söz etmiyor ve sadece Allah’ın rahmet dolu rububiyetininazara veriyor:

“(Gelelim duvara: O duvar şehirdeki iki yetim çocuğa aitti. Duvarın altında onlara ait bir define gömülü idi. Babaları, salih, iyi bir insandı). Rabbin onların reşit olacakları çağa gelip, definelerini o zaman çıkarmalarını irade buyurdu.”(krş. İbn Aşur, ilgili yer)

Link to post
Sitelerde Paylaş
43 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Oğlan çocuğuna gelince: Onun ebeveyni mümin insanlar idi. Bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” (Kehf, 18/80)

mealindeki ayette yer alan ve “korktuk” diye meal verilen “HAŞİNA” kelimesi hakkında “ilim, kerahet, korku” olmak üzere üç yorum yapılmıştır:

Birincisi: Buradaki korkudan maksat bilgidir / ilimdir ve Hızır için kullanılmıştır. Buna göre Hz. Hızır  Diyor ki: “Bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürükleyeceğini -Allah’ın bildirmesiyle- bildim...”  

İkincisi: Buradaki “korktuk” tabiri, Allah için kullanılmıştır. Buna göre Hz. Hızır diyor ki: “Allah, bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktu...” Buradaki korku ifadesi, -insanların düşünce dünyalarına hitap eden- bir mecazdır.

Üçüncüsü: Ayetteki haşyet / korku kavramı, kerih (hoş karşılamama) anlamında kullanılmıştır. Ve yine bunu kerih gören kişi Hz. Hızır’dır. (krş. Maverdi, ilgili ayetin tefsiri)

Yorumların hepsi geçen geçerli olmak üzere, ayetteki “bildik / korktuk / kerih gördük”ifadesi çoğul kalıbı olmakla beraber  birinci tekil şahıs anlamında kullanılmıştır.

Aslında surede yer alan üç konu hakkında Hz. Hızır’ın farklı ifadeler kullanması dikkat çekicidir.

Mesela: Hz. Hızır geminin durumunu anlatırken: “(Evvela, o gemi, denizde çalışan birtakım fakirlere ait idi.) Ben onu kasden bir miktar zedeledim.” diyor. Doğrudan işi kendisine nispet ediyor. Çünkü geminin delinmesi zahiren bir kusur olduğundan ve insanlar tarafından kolaylıkla yapılabilen bir iş olduğundan, onu kendine isnat etmesi edebe daha uygundur.

Buna mukabil, bir kişiyi öldürme işi, hem icad hem zahir şartlara göre insana isnat edilmeyen bir olay olduğundan; bu konuyu kendisine bildiren Allah’ın emri dairesinde bunu yaptığını seslendirmek için “Biz korktuk ki...” ifadesine yer verilmiştir. Buradaki “Biz” -tazim için değil-, tevazu için kullanılmıştır.

Duvardaki hazine meselesini anlatırken, Hz Hızır, konu tamamen Allah’ın lütuf ve merhametinin eseri olduğu için, bunu öne çıkarma adına kendinden söz etmiyor ve sadece Allah’ın rahmet dolu rububiyetininazara veriyor:

“(Gelelim duvara: O duvar şehirdeki iki yetim çocuğa aitti. Duvarın altında onlara ait bir define gömülü idi. Babaları, salih, iyi bir insandı). Rabbin onların reşit olacakları çağa gelip, definelerini o zaman çıkarmalarını irade buyurdu.”(krş. İbn Aşur, ilgili yer)

Bir müslüman öldürülmeye karşı değildir, görüldüğü gibi. Zaten öldürülmeye karşı olsalar, doğuma karşı olurlardı. Ölüm nerede olursanız olun sizi bulur, sizi var edeceğim ve sonra sizi öldüreceğim diyen allahın yalaka ve yancılığını yapıp, ona tapınmazlardı. Tabi doğumuna neden olarak, ölümüne neden olduğunuz çocuklarınız ölünce başında ağıt yakıp, gözyaşı döken, sonra da ölüm nerede olursanız olun sizi bulur, benim birini var etmem onu öldürdüğüm anlamına gelir diyen allaha tapınarak zihinsel uyumsuzluk ve tutarsızlığın dibine de vuran tiplersiniz. Birde ortada kusursuzuz diye dolanıyorsunuz. Kusursuzluğu sürekli kalpte, böbrekte arıyorsunuz ya. Al işte zihinsel uyumsuzluk yaşayan zihinleriniz ortada. 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, Buzul yazdı:

Bir müslüman öldürülmeye karşı değildir, görüldüğü gibi. Zaten öldürülmeye karşı olsalar, doğuma karşı olurlardı. Ölüm nerede olursanız olun sizi bulur, sizi var edeceğim ve sonra sizi öldüreceğim diyen allahın yalaka ve yancılığını yapıp, ona tapınmazlardı. Tabi doğumuna neden olarak, ölümüne neden olduğunuz çocuklarınız ölünce başında ağıt yakıp, gözyaşı döken, sonra da ölüm nerede olursanız olun sizi bulur, benim birini var etmem onu öldürdüğüm anlamına gelir diyen allaha tapınarak zihinsel uyumsuzluk ve tutarsızlığın dibine de vuran tiplersiniz. Birde ortada kusursuzuz diye dolanıyorsunuz. Kusursuzluğu sürekli kalpte, böbrekte arıyorsunuz ya. Al işte zihinsel uyumsuzluk yaşayan zihinleriniz ortada. 

off  ölüm  doğum  cevabı  da  baydı  artık  tamam  anladıkda  burada  başka  bir  durumda  var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

off  ölüm  doğum  cevabı  da  baydı  artık  tamam  anladıkda  burada  başka  bir  durumda  var.

İşine gelmiyor tabi, zihinsel uyumsuzluk ve tutarsızlığından söz edilince, atalarının dini islama inanmaya programlanmış, iman denilen akılsızlığa tutsak edilmiş zombi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
46 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Oğlan çocuğuna gelince: Onun ebeveyni mümin insanlar idi. Bu çocuğun onları ileride azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” (Kehf, 18/80)

mealindeki ayette yer alan ve “korktuk” diye meal verilen “HAŞİNA” kelimesi hakkında “ilim, kerahet, korku” olmak üzere üç yorum yapılmıştır:

 

Tüm insanlara gönderildiği iddia edilen, apaçık olduğu iddia edilen bir kitaptaki bir kelime için 3 adet yorum yapılıyor, komediye bak!

 

Hem bu apaçık kitap tüm insanlığa gönderildi demek hem de bir kelime üzerine 3 yorum yapmak ve bu iki ifade arasındaki çelişkiyi görememek nasıl bir akıl tutulmasıdır, nasıl bir aymazlıktır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

 

Tüm insanlara gönderildiği iddia edilen, apaçık olduğu iddia edilen bir kitaptaki bir kelime için 3 adet yorum yapılıyor, komediye bak!

 

Hem bu apaçık kitap tüm insanlığa gönderildi demek hem de bir kelime üzerine 3 yorum yapmak ve bu iki ifade arasındaki çelişkiyi görememek nasıl bir akıl tutulmasıdır, nasıl bir aymazlıktır?

peki  burada  korktuk  ifadesi  hizira  ait  olamaz  mı? Ya da  Allaha  bile  isnat  edilse  mecazi  olduğu  açık  değil  mi  ? Allah  korkmaz  sadece  insanların  anlayacağı  tarzda  konuşmuş  olamaz  mı  ki  kuran  böyledir.ORNegin  siz kötü  bir  durumu  engellediginizde  bu  olayın  insanlara  zarar  vermesinden  korktum  dersiniz  ya  ebeveynlerinde  başına  kötü  bir  iş  gelecekti  (kafirlik,nankörlük  gibi) bunu  engellediği  için  mecazi  korktuk  ifadesi  uygun  geliyor.

 

son  olarak  düşüncem  şu; çocuğun  eceli  gelmiş  olması  neden  aklınıza  gelmiyor  oradaki  hızır  adeta  melek  görevi görüyor  ve  eceli  geleni  öldürüyor o  zaman  sorun  kalır  mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

peki  burada  korktuk  ifadesi  hizira  ait  olamaz  mı? Ya da  Allaha  bile  isnat  edilse  mecazi  olduğu  açık  değil  mi  ? Allah  korkmaz  sadece  insanların  anlayacağı  tarzda  konuşmuş  olamaz  mı  ki  kuran  böyledir.ORNegin  siz kötü  bir  durumu  engellediginizde  bu  olayın  insanlara  zarar  vermesinden  korktum  dersiniz  ya  ebeveynlerinde  başına  kötü  bir  iş  gelecekti  (kafirlik,nankörlük  gibi) bunu  engellediği  için  mecazi  korktuk  ifadesi  uygun  geliyor.

 

son  olarak  düşüncem  şu; çocuğun  eceli  gelmiş  olması  neden  aklınıza  gelmiyor  oradaki  hızır  adeta  melek  görevi görüyor  ve  eceli  geleni  öldürüyor o  zaman  sorun  kalır  mı?

Niye korkmasın lan, korkamayan Allah mı olurmuş? Allahın her şeye gücü yeter. Adam Allah resmen korkamaz diyor. Allahı kısıtlıyor kafir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

kopyaladigim  yazı da  korktuk  ifadesini  açıklamış  zaten  okumadiniz  mı?

Öfkelenen, öfkeden deliye dönüp öç alan, tuzak kuran, kendi ile uğraşanlara yıldırım atan, şeytanlara yıldız atan, cinlere alev topu atan, bu tür işlerle uğraşan allah aklına yatıyor da, korkan allaha mı aklın yatmıyor?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

peki  burada  korktuk  ifadesi  hizira  ait  olamaz  mı? Ya da  Allaha  bile  isnat  edilse  mecazi  olduğu  açık  değil  mi  ? Allah  korkmaz  sadece  insanların  anlayacağı  tarzda  konuşmuş  olamaz  mı  ki  kuran  böyledir.ORNegin  siz kötü  bir  durumu  engellediginizde  bu  olayın  insanlara  zarar  vermesinden  korktum  dersiniz  ya  ebeveynlerinde  başına  kötü  bir  iş  gelecekti  (kafirlik,nankörlük  gibi) bunu  engellediği  için  mecazi  korktuk  ifadesi  uygun  geliyor.

 

Bana ne soruyorsun bunları? Git putuna sorsana, bu kitabı tüm insanlığa gönderdik, bu kitap apaçıktır diyen put değil mi? Neyi neden yaptığını putun açıklaması gerekmiyor mu?

 

Kehf : Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.(74) “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” (80)

 

Ayette ne yazıldığı ortada, Hızır çocuğu öldürme nedenini bu çocuk ilerde mümin olan ana babasını dinden çıkarır diye korktuk diyerek. Artık hızır sadece kendi adına mı konuşuyor, ya da hem kendi adına hem de Allah adına mı konuşuyor, bunu puta ve Hızır'a sormak lazım. Ha, ortalarda yok bunlar değil mi?

 

 

26 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

son  olarak  düşüncem  şu; çocuğun  eceli  gelmiş  olması  neden  aklınıza  gelmiyor  oradaki  hızır  adeta  melek  görevi görüyor  ve  eceli  geleni  öldürüyor o  zaman  sorun  kalır  mı?

 

Ayette böyle bir şey yazıyor mu? Yazmıyor. Daha ne anlatıyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...