nogodbutAllah 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi (düzenlendi) فَانْطَلَقَا۠ حَتّٰٓى اِذَا لَقِيَا غُلَاماً فَقَتَلَهُۙ قَالَ اَقَتَلْتَ نَفْساً زَكِيَّةً بِغَيْرِ نَفْسٍۜ لَقَدْ جِئْتَ شَيْـٔاً نُكْراً ﴿٧٤﴾ ﴾74﴿ Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!" *** burada geçen ğulam çocuk değildir baliğ çağına gelmiş gençtir ve ğ-l-m asıl manası şehvet ve günah işleme iştahına ve şiddetle sahip kimse demektir. çocuk için sabi veled dıfl gibi kelimeler kullanılır yine ayette hz musa:" "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"" derken zaten ğulamın çocuk olmadığı o kadar açık ve nettir ki güneş gibi meydanda zira cana karşılıl bir can demek birinin birini öldürmesi ve kıssasın olması demek islamda bir çocuk katil olursa asla kıssas uygulanmaz diyet uygulanır zira kasd yok hata olarak alınır akil baliği değildir çocuk hz musa burda diyor ki bu çocuk kimseyi öldürmedi o yüzden temiz o yüzden neden öldürdün demek tersinden şu demek bu kişi birini katletse idi kısas uygulanırdı ve oda öldürülürdü bu hak olur yani o kişi kısas uygulanacak yaşta ve katiyen çocuk değil öldürme meselesi de şundandır ki Allahın ilmi her şeyi kuşatır kul beşer ilmi gibi değil misal beşeri hukukta adam şuç işlediğini bildiğin halde yakalayamazsın suç üstü yapman lazım çünkü delilin yok ama Allah beşer gibi değil ki suç üstü yapsın zaten her şeyi bilir görür yani delil var o yüzden kul gibi bekleyip amanda suç işlesinde suç üstü yapalım demez suç üstü beşerin aciz çaresizlik ve delik yetesizliğindendir Allahı bir an uyku uyuklama tutmaz ki haşa bihaber olsun beşeri hallerde bile bazen geleceğe dair ihtimal üzerinden karar verilir misal bir doktor birine desek ki şu uzvunda ur belirtisi var ameliyat ile alınmazsa bedeni götürür o yüzden hemen o kısım alınır kesilir atılır ki umum bedeni öldürmesin yani doktorun kesin bilgisi olsa ve gelecekte yüzde yüz kanser olacak kesilecek bilinse daha kanser olmadan o uzvu kesin alır oysa ihtimali bilgi de bile bunu yapabiliyor akıl ve mantık ile demek ki kesin ilahi bilgi ile o kişinin katli vaciptir yerindedir Allahı haşa insan gibi düşünüp nerden biliyorsun adam saptıracak denilmez *** burda başka bir husus hep iyilerin mazlumların hatırına onların sahip olduğu bazı şeyleri onların iyiliğine zahiren eskitmek öldürmek veya para almadan duvar yapmak gibi hadiseler var yani o gemi zahiren deliniyor bu çirkin bir iş ama asılda ise o gemiye sahib olanlar iyi gariban insanlar onları zalim gaspçı hükümdardan korumak o duvar zahiren bedelsiz düzeltiliyor ihtiyaçın var iken bedava çalışmak zahiren ahmaklık gibi görünür ama o yetimlerin iyi olan babası hatırına o çocuklar korunuyor ve yine anne ve baba salih kimseler ama evlatları onları saptıracak bu iyileri kötünün şerrinden korumak için o genç alınıyor yerine daha iyi salih evlat veriliyor iyileri kötülerin şerrlerinden korumak Allahın adetlerindendir musayı firavuna karşı korudu hz nuhu kafir oğlundan kurtardı boğdu hz nuhta hz musa gibi itiraz etti o benim oğlumdu neden öldü diye Allahın verdiği cevap meydan dadır veya hz lutu kafir karısından kurtardı ama hz ibrahime de salih evlatlar verdi hem baba hem oğul salih peygamber olduğu için bıcak ismaili kesmedi merak etmeyin o genç iyi biri olsa idi katiyen hızırın kılıcı o genci öldürmezdi ters teperdi Ağustos 24, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 5 minutes ago, nogodbutAllah said: ﴾74﴿ Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!" *** burada geçen ğulam çocuk değildir baliğ çağına gelmiş gençtir ve ğ-l-m asıl manası şehvet ve günah işleme iştahına ve şiddetle sahip kimse demektir. çocuk için sabi veled dıfl gibi kelimeler kullanılır yine ayette hz musa:" "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"" derken zaten ğulamın çocuk olmadığı o kadar açık ve nettir ki güneş gibi meydanda Herifteki zihniyete bak! Hızır'ın öldürdüğü kişi çocuk olmadığı için sorun yokmuş bu hastalıklı zihniyete sahip tip açısından. Ulan bir de ben insanım, adalet ve vicdana sahibim diye bir de ortalıkta dolaşıyorsun, değil mi? Yani bu aşağılık herife göre insanın masum olup olmaması hiç önemli değil, yeter ki bu masum kişi çocuk olmasın. Adamın sınırı bu. Çocuk olmadığı sürece masum bir insanı öldürmekte sorun yok. 11 minutes ago, nogodbutAllah said: öldürme meselesi de şundandır ki Allahın ilmi her şeyi kuşatır kul beşer ilmi gibi değil misal beşeri hukukta adam şuç işlediğini bildiğin halde yakalayamazsın suç üstü yapman lazım çünkü delilin yok ama Allah beşer gibi değil ki suç üstü yapsın zaten her şeyi bilir görür yani delil var o yüzden kul gibi bekleyip amanda suç işlesinde suç üstü yapalım demez suç üstü beşerin aciz çaresizlik ve delik yetesizliğindendir Allahı bir an uyku uyuklama tutmaz ki haşa bihaber olsun beşeri hallerde bile bazen geleceğe dair ihtimal üzerinden karar verilir misal bir doktor birine desek ki şu uzvunda ur belirtisi var ameliyat ile alınmazsa bedeni götürür o yüzden hemen o kısım alınır kesilir atılır ki umum bedeni öldürmesin yani doktorun kesin bilgisi olsa ve gelecekte yüzde yüz kanser olacak kesilecek bilinse daha kanser olmadan o uzvu kesin alır oysa ihtimali bilgi de bile bunu yapabiliyor akıl ve mantık ile demek ki kesin ilahi bilgi ile o kişinin katli vaciptir yerindedir Allahı haşa insan gibi düşünüp nerden biliyorsun adam saptıracak denilmez Ayetteki "korktuk" ifadesini nerene sokacaksın? Madem bu put her boku biliyor, neden Hızır "korktuk" diyor? Senin bu sapık mantığından gidersek putun ilerde insanları dinden çıkaracağını düşündüğü tüm insanları öldürtmesi gerekmiyor mu? Mesela beni. Neden beni de bir Hızır gönderip öldürtmüyor, ha? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 2 saat önce, sağduyu yazdı: Herifteki zihniyete bak! Hızır'ın öldürdüğü kişi çocuk olmadığı için sorun yokmuş bu hastalıklı zihniyete sahip tip açısından. Ulan bir de ben insanım, adalet ve vicdana sahibim diye bir de ortalıkta dolaşıyorsun, değil mi? Yani bu aşağılık herife göre insanın masum olup olmaması hiç önemli değil, yeter ki bu masum kişi çocuk olmasın. Adamın sınırı bu. Çocuk olmadığı sürece masum bir insanı öldürmekte sorun yok. Ayetteki "korktuk" ifadesini nerene sokacaksın? Madem bu put her boku biliyor, neden Hızır "korktuk" diyor? Senin bu sapık mantığından gidersek putun ilerde insanları dinden çıkaracağını düşündüğü tüm insanları öldürtmesi gerekmiyor mu? Mesela beni. Neden beni de bir Hızır gönderip öldürtmüyor, ha? Korktuk yani Allah zaten biliyor o oğlanın ailesini küfre sokacağını ama durum kötü bir durum olduğu için korktuk ifadesi mecazen kullanılıyor. Siz gözü kapalı bir adam uçuruma doğru gidiyorken görseniz düşeceğini (bilirsiniz) sonra o adamı. kurtarırsiniz kolundan tutup sonra soranlarada neden nasıl kurtardin falan diye sorduklarında ( onun aşağı düşüp oleceginden (KORKTUM) dersiniz .Umarim açıklayıcı olmuştur. Allahta bunun gibi durum bellidir ebevenyler sapacaktır ama onlar için mecazi manaya gelen korktuk ifadesini insanlarin diliyle söyler. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Korktuk yani Allah zaten biliyor o oğlanın ailesini küfre sokacağını ama durum kötü bir durum olduğu için korktuk ifadesi mecazen kullanılıyor. Siz gözü kapalı bir adam uçuruma doğru gidiyorken görseniz düşeceğini (bilirsiniz) sonra o adamı. kurtarırsiniz kolundan tutup sonra soranlarada neden nasıl kurtardin falan diye sorduklarında ( onun aşağı düşüp oleceginden (KORKTUM) dersiniz .Umarim açıklayıcı olmuştur. Allahta bunun gibi durum bellidir ebevenyler sapacaktır ama onlar için mecazi manaya gelen korktuk ifadesini insanlarin diliyle söyler. Allah mı dedi sana mecaz diye, yoksa allah adına sözler mi uydurmaktasın. Allah adına sözler uyduruyorsan, bu dinden çıkman anlamına gelir. Gerçi burası da allah adına sözler uydurandan geçilmiyor. Ekleyen, çıkaran, sözcüklere kafasına göre anlamlar veren, olmayan sinekten mucize çıkaran, ayet atan, böyle de diyor olabilir, şöyle de olabilir diyip, bu ayette ne denildiği belirsiz diyen, ne ararsan var. Ortalıkta da o nedenle birden çok kuran var. Bunlardan birisi de allah dileyeni saptırır diyor da olabilir, allah dilediğini saptırır diyor da olabilir diyen sensin örnek olarak. Ortalık kuranla ters düşen, ama kendine müslüman diyen tiplerle dolu. Buna neden olan da kuranın fiyasko içeriği. Fiyasko içeriğiyle kuran kendini bozmaya itiyor. Birde ne diyor. Bu kuranı koruyacak olan biziz. Senin bu tutarsızlık, yanlış, saçmalık dolu içerikle korunabilmen olanaksız. Mucize bu işte. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: Korktuk yani Allah zaten biliyor o oğlanın ailesini küfre sokacağını ama durum kötü bir durum olduğu için korktuk ifadesi mecazen kullanılıyor. Siz gözü kapalı bir adam uçuruma doğru gidiyorken görseniz düşeceğini (bilirsiniz) sonra o adamı. kurtarırsiniz kolundan tutup sonra soranlarada neden nasıl kurtardin falan diye sorduklarında ( onun aşağı düşüp oleceginden (KORKTUM) dersiniz .Umarim açıklayıcı olmuştur. Allahta bunun gibi durum bellidir ebevenyler sapacaktır ama onlar için mecazi manaya gelen korktuk ifadesini insanlarin diliyle söyler. Allah çorap kuklası olduğu için nasıl olsa hiç bir itiraz gelmiyor ondan, o yüzden salla sallayabildiğin kadar. Yalnız gücü her şeye yeten bir tanrının biz korktuk demesi de ilginç. Ali İmran 7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. Bak, put ne diyor, bu ayetlerin gerçek manasını ancak ben bilirim diyor. Bu apaçık ayete rağmen hangi mantıkla Allah aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesebiliyorsun, hayret! Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 dakika önce, sağduyu yazdı: Allah çorap kuklası olduğu için nasıl olsa hiç bir itiraz gelmiyor ondan, o yüzden salla sallayabildiğin kadar. Yalnız gücü her şeye yeten bir tanrının biz korktuk demesi de ilginç. Ali İmran 7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. Bak, put ne diyor, bu ayetlerin gerçek manasını ancak ben bilirim diyor. Bu apaçık ayete rağmen hangi mantıkla Allah aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesebiliyorsun, hayret! Allahla beraber ilimde derinleşmiş olanlar bilir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 7 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Allahla beraber ilimde derinleşmiş olanlar bilir. İyi oku ayeti, ilimde derinleşmiş olanlar inandık diyorlarmış. Bu arada kendini ilimde derinleşmiş mi görüyorsun? Allah sana ilim falan mı verdi? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 dakika önce, sağduyu yazdı: İyi oku ayeti, ilimde derinleşmiş olanlar inandık diyorlarmış. Bu arada kendini ilimde derinleşmiş mi görüyorsun? Allah sana ilim falan mı verdi? madem çok istiyorsunuz diyanetin tefsirine bakın baktınız mı kehf 74 ve 80.ayetlere sizin saçma dediklerinizi açıklamış zahmet edipte 5 dknizi ayırın ondan sonra konuşalım. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 minute ago, akılsızşuursuzatom said: madem çok istiyorsunuz diyanetin tefsirine bakın baktınız mı kehf 74 ve 80.ayetlere sizin saçma dediklerinizi açıklamış zahmet edipte 5 dknizi ayırın ondan sonra konuşalım. Diyanet kim oluyor da Allah'ın manasını ancak ben bilirim dediği ayetlerin manasını kendilerinin bildiğini iddia ediyor? Diyanetin tefsirinin benim tefsirimden daha doğru olduğunu hangi referansa göre iddia edebiliyorsun? Diyanet gidip kendi tefsirlerini puta mı onaylatıyor? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi Şimdi, sağduyu yazdı: Diyanet kim oluyor da Allah'ın manasını ancak ben bilirim dediği ayetlerin manasını kendilerinin bildiğini iddia ediyor? Diyanetin tefsirinin benim tefsirimden daha doğru olduğunu hangi referansa göre iddia edebiliyorsun? Diyanet gidip kendi tefsirlerini puta mı onaylatıyor? onu demiyorum.Kehf 80.ayetin tefsirine bakın öyle konuşun yani size göre bu ayetin açıklaması yoksa kimse açıklayamamis mi oluyor.? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 minute ago, akılsızşuursuzatom said: onu demiyorum.Kehf 80.ayetin tefsirine bakın öyle konuşun yani size göre bu ayetin açıklaması yoksa kimse açıklayamamis mi oluyor.? Put apaçık dediği kitapta söylemek istediğini anlatamayacak kadar mal mı ki, birileri çıkıp put aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesiyor? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi Şimdi, sağduyu yazdı: Put apaçık dediği kitapta söylemek istediğini anlatamayacak kadar mal mı ki, birileri çıkıp put aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesiyor? hatrım için bakin Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi ayette biz korktuk ifadesi tefsirlerde hep hızıra atfediliyor zira Kur'an da havf ve haşyet özellikle haşyet hep kulldan Allaha doğrudur hiç bir yerde de haşyet Allaha izafe edilmemiştir tam tersi bazı yerlerde :onlar Allahtan korkar gibi kullardan korkarlar hatta daha fazla demekte dir ki Allaha asla izafe edilmemiştir. ancak bazı kimselerde mecaz manada haşiyeti bilmeye veya onaylamama ya mana vermşlerdir ki eski arap şiirlerinden de mecaz manada haşyet bilme veya kerih görme yani onaylamama manasında kullanılmıştır * وقول الشاعر: سكَنَ الجنانَ مع النبي مُحَمَّدِ ولقد خَشيتُ بأنَّ مَن تبِعَ الهُدى قالوا: معناه عَلِمْتُ. * çok az kısmı bu mecazi mana veya onaylamama manasında Allaha izafe ve isnad edilmesi caiz olabilir demişlerdir ancak kahir ekseriyeti zaten hızıra atfetmişlerdir. Allah korkan değil korkulandır. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 37 dakika önce, sağduyu yazdı: Put apaçık dediği kitapta söylemek istediğini anlatamayacak kadar mal mı ki, birileri çıkıp put aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesiyor? baktınız mı ? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 58 minutes ago, nogodbutAllah said: Allah korkan değil korkulandır. Allah korku denen duyguya sahip değilse bu duygu nereden geldi? Allah kendisinden başka hiç bir şey yokken korku denen duyguyu bilmiyor muydu? Bilmediği bir şeyi nasıl kendi yarattığı canlıların içine koydu? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 46 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: baktınız mı ? Sen bak, yaz buraya. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 33 dakika önce, sağduyu yazdı: Sen bak, yaz buraya. Kıssada geçen “suçsuz bir insanın öldürülmesi”ni hiçbir ilâhî din onaylamaz. Halbuki âyetlerden anlaşıldığına göre Hızır bunları kendiliğinden değil ilâhî emir gereği olarak yapmıştır. Bu takdirde peygamberlere gönderilen ilâhî emirlerle Hızır’a verilen ilâhî emirler arasında bir çelişki görülmüyor mu? Bu durumda Hz. Mûsâ Hızır’ın açıklamasıyla nasıl ikna olmuştur? Bazı müfessirler bu emirlerin, bir şahsın zengin, diğerinin fakir ve birinin hasta, diğerinin sağlıklı olmasını takdir edip bu sonucu yaratan Allah’ın emirleriyle aynı gruptan olduğunu kabul etmişlerdir. Bu takdirde Hızır’ın Allah’ın emirlerini uygulayan bir melek olduğu veya insanlar için belirlenen sınırlarla bağımlı olmayan başka bir varlık olduğu sonucuna varmışlardır (Mevdûdî, 171 vd.). Bir diğer yoruma göre de bu soruya iki türlü cevap verilebilir: 1. Hz. Mûsâ’nın yoruma itiraz etmemesinden anlaşıldığına göre, onun mâsum zannettiği kimse çocuk değil, işlediği suçlardan dolayı öldürülmesi gereken ergin bir gençtir. 2. Hızır aleyhisselâm bunu kendiliğinden değil Allah’ın emriyle yaptığını söylemiştir; Mûsâ’nın itiraz etmemesinin sebebi de budur. Çünkü bu sözüyle Hızır, istisnaî hallerde özel bir şeriatla gönderilmiş bir peygamber olduğunu anlatmak istemiştir. Bundan dolayı o çocuğu öldürmesi olayı genel kurala aykırı olmakla beraber, Hızır için özel bir vahye dayanmaktadır. Hz. Mûsâ’yı Hızır aleyhisselâmdan ayıran en önemli nokta da budur (Şevkânî, III, 342; Elmalılı, V, 3272). Bizim bu son yoruma katılmamız mümkün değildir; çünkü Allah’ın sünnet, âdet, ahlâk ve evrensel şeriatına ters düşmektedir. Bu olayın mâkul yorumu şöyle olabilir: a) İdamı gerektiren suçlar işlemiş ve bu yüzden öldürülmüştür. b) Eceli gelmiş, Hızır Allah’ın iradesi ile ölüm meleğinin rolünü üstlenmiştir. Sonuçta gencin ölmesi, ana ve babasını onun kötülüklerinden kurtarmıştır. Ledünnî ilmin İslâm’daki yeri ve değerini özetlemek gerekirse: Allah’tan gelen, vasıtasız elde edilen bilgiler İslâmî epistemolojide vahiy ve ilham olmak üzere ikiye ayrılır. Bunların ikisi de Allah katından (ledün) gelir, vahiy objektif ve genel, ilham sübjektif ve özeldir. Allah peygamberlerine gerekli gördüğünde sır ve gayba ait bilgi de verir, ama ilhama mazhar olan velîlerine vahyetmez. Bu sebeple ilham alanı, vahiy alandan üstün görmek isabetli olmaz. Temsilî olması da mümkün bulunan bu kıssadan anlaşılacağı gibi ilham belli konulara ait ve özel bilgi olup meşruiyeti, geçerliliği, doğruluğu vahiy yoluyla alınan bilgilere uygun olmasına bağlıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: Kıssada geçen “suçsuz bir insanın öldürülmesi”ni hiçbir ilâhî din onaylamaz. Diyanetteki din satıcıları daha ilk cümlede çuvallamışlar, Kehf 74. ayette belirtildiği üzere Kuran onaylıyor işte. Kalanı ise zırvalıktan başka bir şey değil, bir yoruma göre şöyleymiş de, bir yoruma göre böyleymiş de. Ulan bu Allah ne demek istediğini anlatamıyor mu da bu şaklabanlar kendi kafalarına göre Allah adına bahane üretiyorlar. Kehf/74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. Kehf/80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.” Ayetler gayet açık, sebep de belli, Hızır çocuğu ilerde ana babasını dinden çıkarır diye korkup öldürüyor, Musa da bu herif bana bir şeyler öğretecek diye bu cinayete seyirci kalıyor. Bu şaklabanlar daha ne diye ayetlerde olmayan sebepler uydurup duruyorlar? Bir de bu şaklabanların ishal olmuş götlerinden çıkardıkları nedenlere bakalım: a) İdamı gerektiren suçlar işlemiş ve bu yüzden öldürülmüştür. Var mı ayetlerde böyle bir ifade? Yok. Peki bu herifler putla iletişim halinde mi de bu kıçlarından böyle bir neden uydurmuşlar? b) Eceli gelmiş, Hızır Allah’ın iradesi ile ölüm meleğinin rolünü üstlenmiştir. Bu daha da komik. Şimdi gidip ben de bir çocuğu öldürsem ve bu çocuğun eceli gelmişti o yüzden öldürdüm, eceli gelmeseydi öldürmem mümkün olmazdı desem komik olmaz mı? Bu bahaneyi her katil kullanabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 24, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 24, 2019 gönderildi 3 dakika önce, sağduyu yazdı: Bu daha da komik. Şimdi gidip ben de bir çocuğu öldürsem ve bu çocuğun eceli gelmişti o yüzden öldürdüm, eceli gelmeseydi öldürmem mümkün olmazdı desem komik olmaz mı? Bu bahaneyi her katil kullanabilir. dediğinize katılıyorum. Ayrıca eceli gelmiş olsaydı ileride ebeveynlerini küfre suruklemesinden korktuk ifadesinden ecelinin geldiği icin savunusu saçma geliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts