Jump to content
sağduyu

Hızır'ın Çocuk Öldürmesi ve Musa'nın Buna Seyirci Kalması

Recommended Posts

فَانْطَلَقَا۠ حَتّٰٓى اِذَا لَقِيَا غُلَاماً فَقَتَلَهُۙ قَالَ اَقَتَلْتَ نَفْساً زَكِيَّةً بِغَيْرِ نَفْسٍۜ لَقَدْ جِئْتَ شَيْـٔاً نُكْراً ﴿٧٤﴾

﴾74﴿  Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"

***

burada geçen ğulam çocuk değildir baliğ çağına gelmiş gençtir ve ğ-l-m asıl manası şehvet ve günah işleme iştahına ve şiddetle sahip kimse demektir.

çocuk için sabi veled dıfl gibi kelimeler kullanılır 

yine ayette  hz musa:" "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!""

derken zaten ğulamın çocuk olmadığı o kadar açık ve nettir ki güneş gibi meydanda

zira cana karşılıl bir can demek birinin birini öldürmesi ve kıssasın olması demek

islamda bir çocuk katil olursa asla kıssas uygulanmaz diyet uygulanır zira kasd yok hata olarak alınır akil baliği değildir çocuk

hz musa burda diyor ki bu çocuk kimseyi öldürmedi o yüzden temiz o yüzden neden öldürdün demek tersinden şu demek

bu kişi birini katletse idi kısas uygulanırdı ve oda öldürülürdü bu hak olur   yani o kişi kısas uygulanacak yaşta ve katiyen çocuk değil

 

öldürme meselesi de şundandır ki

Allahın ilmi her şeyi kuşatır kul beşer ilmi gibi değil

misal beşeri hukukta adam şuç işlediğini bildiğin halde yakalayamazsın suç üstü yapman lazım çünkü delilin yok

ama Allah beşer gibi değil ki suç üstü yapsın zaten her şeyi bilir görür yani delil var o yüzden kul gibi bekleyip amanda suç işlesinde suç üstü yapalım demez

suç üstü beşerin aciz çaresizlik ve delik yetesizliğindendir Allahı bir an uyku uyuklama tutmaz ki haşa bihaber olsun

 

beşeri hallerde bile bazen  geleceğe dair ihtimal üzerinden karar verilir

misal bir doktor birine desek ki şu uzvunda ur belirtisi var ameliyat ile alınmazsa bedeni götürür

o yüzden hemen o kısım alınır kesilir atılır ki umum bedeni öldürmesin

yani  doktorun kesin bilgisi olsa ve gelecekte yüzde yüz kanser olacak kesilecek bilinse daha kanser olmadan o uzvu kesin alır

oysa ihtimali bilgi de bile bunu yapabiliyor akıl ve mantık ile

demek ki kesin ilahi bilgi ile o kişinin katli vaciptir yerindedir

Allahı haşa insan gibi düşünüp nerden biliyorsun  adam saptıracak denilmez

 

***

burda başka bir husus hep iyilerin mazlumların hatırına onların sahip olduğu bazı şeyleri onların iyiliğine zahiren eskitmek öldürmek veya para almadan duvar yapmak gibi hadiseler var

yani o gemi zahiren deliniyor bu çirkin bir iş ama asılda ise o gemiye sahib olanlar iyi gariban insanlar onları zalim gaspçı hükümdardan korumak

o duvar zahiren bedelsiz düzeltiliyor ihtiyaçın var iken bedava çalışmak zahiren ahmaklık gibi görünür ama o yetimlerin iyi olan babası hatırına o çocuklar korunuyor

ve yine anne ve baba salih kimseler ama evlatları onları saptıracak bu iyileri kötünün şerrinden korumak için o genç alınıyor yerine daha iyi salih evlat veriliyor

iyileri kötülerin şerrlerinden korumak Allahın adetlerindendir

musayı firavuna karşı korudu

hz nuhu  kafir oğlundan kurtardı boğdu

hz nuhta hz musa gibi itiraz etti  o benim oğlumdu neden öldü diye

Allahın verdiği cevap meydan dadır

veya hz lutu kafir karısından kurtardı

ama hz ibrahime de salih evlatlar verdi

hem baba hem oğul salih peygamber olduğu için bıcak ismaili kesmedi

merak etmeyin  o genç iyi biri olsa idi katiyen hızırın kılıcı o genci öldürmezdi ters teperdi

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 minutes ago, nogodbutAllah said:

﴾74﴿  Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında, o kul hemen onu öldürdü. Mûsâ dedi ki: "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!"

***

burada geçen ğulam çocuk değildir baliğ çağına gelmiş gençtir ve ğ-l-m asıl manası şehvet ve günah işleme iştahına ve şiddetle sahip kimse demektir.

çocuk için sabi veled dıfl gibi kelimeler kullanılır 

yine ayette  hz musa:" "Mâsum bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın katlettin ha! Gerçekten sen fena bir şey yaptın!""

derken zaten ğulamın çocuk olmadığı o kadar açık ve nettir ki güneş gibi meydanda

 

Herifteki zihniyete bak! Hızır'ın öldürdüğü kişi çocuk olmadığı için sorun yokmuş bu hastalıklı zihniyete sahip tip açısından. Ulan bir de ben insanım, adalet ve vicdana sahibim diye bir de ortalıkta dolaşıyorsun, değil mi? Yani bu aşağılık herife göre insanın masum olup olmaması hiç önemli değil, yeter ki bu masum kişi çocuk olmasın. Adamın sınırı bu. Çocuk olmadığı sürece masum bir insanı öldürmekte sorun yok.

 

11 minutes ago, nogodbutAllah said:

öldürme meselesi de şundandır ki

Allahın ilmi her şeyi kuşatır kul beşer ilmi gibi değil

misal beşeri hukukta adam şuç işlediğini bildiğin halde yakalayamazsın suç üstü yapman lazım çünkü delilin yok

ama Allah beşer gibi değil ki suç üstü yapsın zaten her şeyi bilir görür yani delil var o yüzden kul gibi bekleyip amanda suç işlesinde suç üstü yapalım demez

suç üstü beşerin aciz çaresizlik ve delik yetesizliğindendir Allahı bir an uyku uyuklama tutmaz ki haşa bihaber olsun

 

beşeri hallerde bile bazen  geleceğe dair ihtimal üzerinden karar verilir

misal bir doktor birine desek ki şu uzvunda ur belirtisi var ameliyat ile alınmazsa bedeni götürür

o yüzden hemen o kısım alınır kesilir atılır ki umum bedeni öldürmesin

yani  doktorun kesin bilgisi olsa ve gelecekte yüzde yüz kanser olacak kesilecek bilinse daha kanser olmadan o uzvu kesin alır

oysa ihtimali bilgi de bile bunu yapabiliyor akıl ve mantık ile

demek ki kesin ilahi bilgi ile o kişinin katli vaciptir yerindedir

Allahı haşa insan gibi düşünüp nerden biliyorsun  adam saptıracak denilmez

 

Ayetteki "korktuk" ifadesini nerene sokacaksın? Madem bu put her boku biliyor, neden Hızır "korktuk" diyor?

 

Senin bu sapık mantığından gidersek putun ilerde insanları dinden çıkaracağını düşündüğü tüm insanları öldürtmesi gerekmiyor mu? Mesela beni. Neden beni de bir Hızır gönderip öldürtmüyor, ha?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Herifteki zihniyete bak! Hızır'ın öldürdüğü kişi çocuk olmadığı için sorun yokmuş bu hastalıklı zihniyete sahip tip açısından. Ulan bir de ben insanım, adalet ve vicdana sahibim diye bir de ortalıkta dolaşıyorsun, değil mi? Yani bu aşağılık herife göre insanın masum olup olmaması hiç önemli değil, yeter ki bu masum kişi çocuk olmasın. Adamın sınırı bu. Çocuk olmadığı sürece masum bir insanı öldürmekte sorun yok.

 

 

Ayetteki "korktuk" ifadesini nerene sokacaksın? Madem bu put her boku biliyor, neden Hızır "korktuk" diyor?

 

Senin bu sapık mantığından gidersek putun ilerde insanları dinden çıkaracağını düşündüğü tüm insanları öldürtmesi gerekmiyor mu? Mesela beni. Neden beni de bir Hızır gönderip öldürtmüyor, ha?

Korktuk  yani  Allah  zaten  biliyor  o  oğlanın  ailesini  küfre  sokacağını  ama  durum  kötü  bir  durum  olduğu  için  korktuk  ifadesi  mecazen  kullanılıyor. Siz  gözü  kapalı  bir  adam  uçuruma  doğru  gidiyorken  görseniz düşeceğini  (bilirsiniz) sonra  o  adamı. kurtarırsiniz  kolundan  tutup sonra  soranlarada  neden  nasıl  kurtardin  falan  diye  sorduklarında  ( onun  aşağı  düşüp  oleceginden  (KORKTUM) dersiniz .Umarim  açıklayıcı  olmuştur. Allahta bunun  gibi  durum  bellidir  ebevenyler  sapacaktır  ama  onlar  için  mecazi  manaya  gelen  korktuk  ifadesini  insanlarin  diliyle  söyler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Korktuk  yani  Allah  zaten  biliyor  o  oğlanın  ailesini  küfre  sokacağını  ama  durum  kötü  bir  durum  olduğu  için  korktuk  ifadesi  mecazen  kullanılıyor. Siz  gözü  kapalı  bir  adam  uçuruma  doğru  gidiyorken  görseniz düşeceğini  (bilirsiniz) sonra  o  adamı. kurtarırsiniz  kolundan  tutup sonra  soranlarada  neden  nasıl  kurtardin  falan  diye  sorduklarında  ( onun  aşağı  düşüp  oleceginden  (KORKTUM) dersiniz .Umarim  açıklayıcı  olmuştur. Allahta bunun  gibi  durum  bellidir  ebevenyler  sapacaktır  ama  onlar  için  mecazi  manaya  gelen  korktuk  ifadesini  insanlarin  diliyle  söyler. 

Allah mı dedi sana mecaz diye, yoksa allah adına sözler mi uydurmaktasın. Allah adına sözler uyduruyorsan, bu dinden çıkman anlamına gelir. Gerçi burası da allah adına sözler uydurandan geçilmiyor. Ekleyen, çıkaran, sözcüklere kafasına göre anlamlar veren, olmayan sinekten mucize çıkaran, ayet atan, böyle de diyor olabilir, şöyle de olabilir diyip, bu ayette ne denildiği belirsiz diyen, ne ararsan var.  Ortalıkta da o nedenle birden çok kuran var. Bunlardan birisi de  allah dileyeni saptırır diyor da olabilir, allah dilediğini saptırır diyor da olabilir diyen sensin örnek olarak. Ortalık kuranla ters düşen, ama kendine müslüman diyen tiplerle dolu. Buna neden olan da kuranın fiyasko içeriği. Fiyasko içeriğiyle kuran kendini bozmaya itiyor. Birde ne diyor. Bu kuranı koruyacak olan biziz. Senin bu tutarsızlık, yanlış, saçmalık dolu içerikle korunabilmen olanaksız. Mucize bu işte.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, akılsızşuursuzatom said:

Korktuk  yani  Allah  zaten  biliyor  o  oğlanın  ailesini  küfre  sokacağını  ama  durum  kötü  bir  durum  olduğu  için  korktuk  ifadesi  mecazen  kullanılıyor. Siz  gözü  kapalı  bir  adam  uçuruma  doğru  gidiyorken  görseniz düşeceğini  (bilirsiniz) sonra  o  adamı. kurtarırsiniz  kolundan  tutup sonra  soranlarada  neden  nasıl  kurtardin  falan  diye  sorduklarında  ( onun  aşağı  düşüp  oleceginden  (KORKTUM) dersiniz .Umarim  açıklayıcı  olmuştur. Allahta bunun  gibi  durum  bellidir  ebevenyler  sapacaktır  ama  onlar  için  mecazi  manaya  gelen  korktuk  ifadesini  insanlarin  diliyle  söyler. 

 

Allah çorap kuklası olduğu için nasıl olsa hiç bir itiraz gelmiyor ondan, o yüzden salla sallayabildiğin kadar. Yalnız gücü her şeye yeten bir tanrının biz korktuk demesi de ilginç.

 

Ali İmran 7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

 

Bak, put ne diyor, bu ayetlerin gerçek manasını ancak ben bilirim diyor. Bu apaçık ayete rağmen hangi mantıkla Allah aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesebiliyorsun, hayret!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Allah çorap kuklası olduğu için nasıl olsa hiç bir itiraz gelmiyor ondan, o yüzden salla sallayabildiğin kadar. Yalnız gücü her şeye yeten bir tanrının biz korktuk demesi de ilginç.

 

Ali İmran 7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

 

Bak, put ne diyor, bu ayetlerin gerçek manasını ancak ben bilirim diyor. Bu apaçık ayete rağmen hangi mantıkla Allah aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesebiliyorsun, hayret!

Allahla  beraber  ilimde  derinleşmiş  olanlar  bilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Allahla  beraber  ilimde  derinleşmiş  olanlar  bilir. 

 

İyi oku ayeti, ilimde derinleşmiş olanlar inandık diyorlarmış. Bu arada kendini ilimde derinleşmiş mi görüyorsun? Allah sana ilim falan mı verdi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

İyi oku ayeti, ilimde derinleşmiş olanlar inandık diyorlarmış. Bu arada kendini ilimde derinleşmiş mi görüyorsun? Allah sana ilim falan mı verdi?

madem  çok  istiyorsunuz  diyanetin  tefsirine  bakın  baktınız  mı  kehf  74 ve 80.ayetlere  sizin  saçma  dediklerinizi  açıklamış zahmet  edipte  5 dknizi  ayırın  ondan  sonra  konuşalım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

madem  çok  istiyorsunuz  diyanetin  tefsirine  bakın  baktınız  mı  kehf  74 ve 80.ayetlere  sizin  saçma  dediklerinizi  açıklamış zahmet  edipte  5 dknizi  ayırın  ondan  sonra  konuşalım. 

 

Diyanet kim oluyor da Allah'ın manasını ancak ben bilirim dediği ayetlerin manasını kendilerinin bildiğini iddia ediyor?

 

Diyanetin tefsirinin benim tefsirimden daha doğru olduğunu hangi referansa göre iddia edebiliyorsun? Diyanet gidip kendi tefsirlerini puta mı onaylatıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

 

Diyanet kim oluyor da Allah'ın manasını ancak ben bilirim dediği ayetlerin manasını kendilerinin bildiğini iddia ediyor?

 

Diyanetin tefsirinin benim tefsirimden daha doğru olduğunu hangi referansa göre iddia edebiliyorsun? Diyanet gidip kendi tefsirlerini puta mı onaylatıyor?

onu  demiyorum.Kehf  80.ayetin  tefsirine  bakın  öyle  konuşun  yani  size  göre  bu ayetin  açıklaması yoksa  kimse  açıklayamamis mi  oluyor.?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

onu  demiyorum.Kehf  80.ayetin  tefsirine  bakın  öyle  konuşun  yani  size  göre  bu ayetin  açıklaması yoksa  kimse  açıklayamamis mi  oluyor.?

 

Put apaçık dediği kitapta söylemek istediğini anlatamayacak kadar mal mı ki, birileri çıkıp put aslında orada şunu demek istedi diye ahkam kesiyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayette biz korktuk ifadesi tefsirlerde hep hızıra atfediliyor zira Kur'an da havf ve haşyet özellikle haşyet hep kulldan Allaha doğrudur  hiç bir yerde de haşyet Allaha izafe edilmemiştir

tam tersi bazı yerlerde :onlar Allahtan korkar gibi kullardan korkarlar hatta daha fazla demekte dir ki Allaha asla izafe edilmemiştir.

ancak bazı kimselerde mecaz manada haşiyeti bilmeye veya onaylamama ya mana vermşlerdir ki eski arap şiirlerinden de mecaz manada haşyet bilme veya kerih görme yani onaylamama manasında kullanılmıştır

*

وقول الشاعر: 

سكَنَ الجنانَ مع النبي مُحَمَّدِ    ولقد خَشيتُ بأنَّ مَن تبِعَ الهُدى

قالوا: معناه عَلِمْتُ.

*

çok az kısmı bu mecazi mana veya onaylamama manasında Allaha izafe ve isnad edilmesi caiz olabilir demişlerdir

ancak kahir ekseriyeti zaten hızıra atfetmişlerdir.

Allah korkan değil korkulandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 minutes ago, nogodbutAllah said:

Allah korkan değil korkulandır.

 

Allah korku denen duyguya sahip değilse bu duygu nereden geldi? Allah kendisinden başka hiç bir şey yokken korku denen duyguyu bilmiyor muydu? Bilmediği bir şeyi nasıl kendi yarattığı canlıların içine koydu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Sen bak, yaz buraya.

Kıssada geçen “suçsuz bir insanın öldürülmesi”ni hiçbir ilâhî din onaylamaz. Halbuki âyetlerden anlaşıldığına göre Hızır bunları kendiliğinden değil ilâhî emir gereği olarak yapmıştır. Bu takdirde peygamberlere gönderilen ilâhî emirlerle Hızır’a verilen ilâhî emirler arasında bir çelişki görülmüyor mu? Bu durumda Hz. Mûsâ Hızır’ın açıklamasıyla nasıl ikna olmuştur? Bazı müfessirler bu emirlerin, bir şahsın zengin, diğerinin fakir ve birinin hasta, diğerinin sağlıklı olmasını takdir edip bu sonucu yaratan Allah’ın emirleriyle aynı gruptan olduğunu kabul etmişlerdir. Bu takdirde Hızır’ın Allah’ın emirlerini uygulayan bir melek olduğu veya insanlar için belirlenen sınırlarla bağımlı olmayan başka bir varlık olduğu sonucuna varmışlardır (Mevdûdî, 171 vd.). Bir diğer yoruma göre de bu soruya iki türlü cevap verilebilir: 1. Hz. Mûsâ’nın yoruma itiraz etmemesinden anlaşıldığına göre, onun mâsum zannettiği kimse çocuk değil, işlediği suçlardan dolayı öldürülmesi gereken ergin bir gençtir. 2. Hızır aleyhisselâm bunu kendiliğinden değil Allah’ın emriyle yaptığını söylemiştir; Mûsâ’nın itiraz etmemesinin sebebi de budur. Çünkü bu sözüyle Hızır, istisnaî hallerde özel bir şeriatla gönderilmiş bir peygamber olduğunu anlatmak istemiştir. Bundan dolayı o çocuğu öldürmesi olayı genel kurala aykırı olmakla beraber, Hızır için özel bir vahye dayanmaktadır. Hz. Mûsâ’yı Hızır aleyhisselâmdan ayıran en önemli nokta da budur (Şevkânî, III, 342; Elmalılı, V, 3272). 

 
 Bizim bu son yoruma katılmamız mümkün değildir; çünkü Allah’ın sünnet, âdet, ahlâk ve evrensel şeriatına ters düşmektedir. Bu olayın mâkul yorumu şöyle olabilir: a) İdamı gerektiren suçlar işlemiş ve bu yüzden öldürülmüştür. b) Eceli gelmiş, Hızır Allah’ın iradesi ile ölüm meleğinin rolünü üstlenmiştir. Sonuçta gencin ölmesi, ana ve babasını onun kötülüklerinden kurtarmıştır. Ledünnî ilmin İslâm’daki yeri ve değerini özetlemek gerekirse: Allah’tan gelen, vasıtasız elde edilen bilgiler İslâmî epistemolojide vahiy ve ilham olmak üzere ikiye ayrılır. Bunların ikisi de Allah katından (ledün) gelir, vahiy objektif ve genel, ilham sübjektif ve özeldir. Allah peygamberlerine gerekli gördüğünde sır ve gayba ait bilgi de verir, ama ilhama mazhar olan velîlerine vahyetmez. Bu sebeple ilham alanı, vahiy alandan üstün görmek isabetli olmaz. Temsilî olması da mümkün bulunan bu kıssadan anlaşılacağı gibi ilham belli konulara ait ve özel bilgi olup meşruiyeti, geçerliliği, doğruluğu vahiy yoluyla alınan bilgilere uygun olmasına bağlıdır.
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, akılsızşuursuzatom said:

Kıssada geçen “suçsuz bir insanın öldürülmesi”ni hiçbir ilâhî din onaylamaz.

 

Diyanetteki din satıcıları daha ilk cümlede çuvallamışlar, Kehf 74. ayette belirtildiği üzere Kuran onaylıyor işte.

 

Kalanı ise zırvalıktan başka bir şey değil, bir yoruma göre şöyleymiş de, bir yoruma göre böyleymiş de. Ulan bu Allah ne demek istediğini anlatamıyor mu da bu şaklabanlar kendi kafalarına göre Allah adına bahane üretiyorlar.

 

Kehf/74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.

Kehf/80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.

 

Ayetler gayet açık, sebep de belli, Hızır çocuğu ilerde ana babasını dinden çıkarır diye korkup öldürüyor, Musa da bu herif bana bir şeyler öğretecek diye bu cinayete seyirci kalıyor. Bu şaklabanlar daha ne diye ayetlerde olmayan sebepler uydurup duruyorlar?

 

Bir de bu şaklabanların ishal olmuş götlerinden çıkardıkları nedenlere bakalım:

 

a) İdamı gerektiren suçlar işlemiş ve bu yüzden öldürülmüştür.

 

Var mı ayetlerde böyle bir ifade? Yok. Peki bu herifler putla iletişim halinde mi de bu kıçlarından böyle bir neden uydurmuşlar?

 

b) Eceli gelmiş, Hızır Allah’ın iradesi ile ölüm meleğinin rolünü üstlenmiştir.

 

Bu daha da komik. Şimdi gidip ben de bir çocuğu öldürsem ve bu çocuğun eceli gelmişti o yüzden öldürdüm, eceli gelmeseydi öldürmem mümkün olmazdı desem komik olmaz mı? Bu bahaneyi her katil kullanabilir.

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bu daha da komik. Şimdi gidip ben de bir çocuğu öldürsem ve bu çocuğun eceli gelmişti o yüzden öldürdüm, eceli gelmeseydi öldürmem mümkün olmazdı desem komik olmaz mı? Bu bahaneyi her katil kullanabilir.

 

 

 

 

dediğinize  katılıyorum. Ayrıca eceli  gelmiş  olsaydı  ileride  ebeveynlerini küfre  suruklemesinden  korktuk ifadesinden  ecelinin  geldiği  icin  savunusu  saçma  geliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...