BersanHan 0 Mayıs 4, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 4, 2014 gönderildi O konuda bilgim yok. Benim argümanım değil. Ateist de değilim. Madde sürekli organize olur. Sürekli. Hacı'nın yazı dizileri var, gayet güzel yazılmış yazılar. Zamanını ayırırsan hoşuna gidebilir. Hortumlar, tsunamiler... Sadece canlılık değil. Nemesis de demişti, küçük ölçekteki düzensizlik büyük resimde düzen yaratır. Canlılığın başlangıcı konusunda eminim daha bilgili arkadaşlar vardır. Bilmediğim şey hakkında ne bir şey iddia edebilirim ne de yorum yapabilirim. Bilginiz ilerde olacaktır, çünkü bolca dalga geçiliyor, umarım siz de rastlarsınız ve benim size yazdığım bu yorum hatırınıza gelir. Saygılarımla... Link to post Sitelerde Paylaş
Wolfram 0 Mayıs 4, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 4, 2014 gönderildi Bilginiz ilerde olacaktır, çünkü bolca dalga geçiliyor, umarım siz de rastlarsınız ve benim size yazdığım bu yorum hatırınıza gelir. Saygılarımla... Olur olur o da olur Nasıl olsa forumun yarısı ilahiyatçı, evrim profesörü, tarihçi. Ateist, müslüman farketmiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 4, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 4, 2014 gönderildi (düzenlendi) Allah ateistlerin anlayabileceği tarzda Kuran göndermekten aciz mi? Yine aynı soruyu sordurtmayın bana. Ayrıca konuşmalarınızda biraz daha az mecaz ve metafor kullanırsanız sevinirim. Ne dediğiniz anlamak çok güçleşiyor. Gözlerle pencerelerden bakmak, sunumunu dile getirmek gibi anlamsız sözcük öbeklerini kullanmaktan kaçının. Ayrıca, tanrı insanlara ölümden sonra cehenneme gönderme tehdidinde bulunuyorsa, olayı mecaza, anlaşılmamaya, kafası basılmamaya bırakacak kadar sorumsuz olamaz. Bunun adı ahlaksızlık olur. Dalga geçmek olur. Ve siz tekrar söylediğim daha önceki sözcükleri göz ardı ederek konuşmalarınızı tekrar ediyorsunuz. Tanrı mecaz anlamını niçin kullanır? Direkt olarak derdini anlatabilecek düzeyde dil kullanma becerisinden aciz mi? İşin ucunda sonsuz cehennem varken, insanları mecaz alamlarıyla boş boş meşkul etmenin ne gibi ahlaki bir gerekçesi olabilir? Lafı boş boş dolandırmayın. Allah, aciz olan insanlara genel hitap kullanır. Ölçüyü Kur'an bazı durumlarda net olarak bildirir bunun dışında ise büyük bir yaşam biçimi insanların tercihine bırakılmıştır. Çünkü Kur'an evrenseldir, insanlar belli bir döneme saplanıp kalamazlar, bu sizlerin anlamak istemediğiniz alayladığınız, az önce de ifade ettiğim maide 101 de ifade edilmiştir. İkinci yanlışınız, sizler bir mucize bir ilahi mesaj peşindesiniz, elle tutulur somut veriler ile evet bir yaratıcı varmış ben imkansız bir olguya şahit oldum, diyebileceğiniz örnekler istiyorsunuz. Oysa ki sadece kendinize bakarsanız neden yaşıyorsunuz, neden var sınız, amacınız nedir vs... Bu soruları sorduğunuzda, tesadüfen var olduk, yok olup gideceğiz cevabını beyinlerinize enjekte ettiğiniz için, hiçbirşey size fayda sağlayamaz. Artık kabul edemezsiniz, yok olana kadar bu mantalite sizlerle var olacak. Son olarak Allah insanları yaratırken, fıtrat gereği aciz olarak yaratmıştır, insanlar acizlerdir. Korunma ihtiyaçları vardır. Fakat insanlar fıtrat gereği o kadar alçaklaşabilirler ki, hayvandan beter olabilirler, kural ve kaidelerle sınırlandırılmazlar ise, en büyük vahşeti sergileyebilirler. Ödül ve ceza sisteminde bu insanların yaratılış fıtratı gereğidir. Cehennem olmaz ise kötülüğü dizginleyecek hiçbir olgu olmaz. Cennet sözü olmasaydı hiçbir yardımlaşma ve dayanışma anlam ifade etmezdi. Bu kavramlar benliğimizdeki insanlık vasıflarımızı şekillendiren olgulardır. Bu anlayabilen için bir hikmeti bir nimettir. Mayıs 4, 2014 tarihinde Xerşan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 4, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 4, 2014 gönderildi Olur olur o da olur Nasıl olsa forumun yarısı ilahiyatçı, evrim profesörü, tarihçi. Ateist, müslüman farketmiyor. Kur'an'ı çürüttüm diyenlere nasıl diyince, 6000 yıl örneği bir günde yaratılış sözcüğünü yazdıkları zaman, bel ki benim ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Yalancı derken yada farklı ithamlarımı.... Link to post Sitelerde Paylaş
MaskedVigilante 0 Mayıs 4, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 4, 2014 gönderildi Allah, aciz olan insanlara genel hitap kullanır. Ölçüyü Kur'an bazı durumlarda net olarak bildirir bunun dışında ise büyük bir yaşam biçimi insanların tercihine bırakılmıştır. Çünkü Kur'an evrenseldir, insanlar belli bir döneme saplanıp kalamazlar, bu sizlerin anlamak istemediğiniz alayladığınız, az önce de ifade ettiğim maide 101 de ifade edilmiştir. Şimdi de insanlar mı aciz oldu? Aramızda en aciz olanımız bitki ile diğer cisimler arasındaki farkı bilir. Tanrı kendi düşüncesini ifade ederken bitkiyi bile mecaz anlamda kullanıyorsa, burada aciz olan insan mıdır tanrı mıdır? Hem insanlar aciz ise, tanrı niçin işleri zorlaştırmak için birde mecaz kullanır ki? Biz burada net bir örnekten bahsediyoruz. Siz konuyu başka taraflara saptırmayın. Tanrı insanlarla doğru düzgün iletişim kuramıyor mu? Aramızdaki en aciz olanlara doğru bilgiler gönderemiyor mu? Bak mesela ben birisine bir ifadede bulunurken bitki ile araba arasındaki farkı bilerek ona göre kendimi ifade ediyorum. Aramızdaki en aciz olanı da bunu rahatlıkla anlıyor. Şimdi ben kendimi tanrıdan daha mı iyi ifade ettim? Belki tanrı benden ileşitim konularında ders almalıdır? Ondan sonra kim aciz onun kararını veririz? Olmaz mı? İkinci yanlışınız, sizler bir mucize bir ilahi mesaj peşindesiniz, elle tutulur somut veriler ile evet bir yaratıcı varmış ben imkansız bir olguya şahit oldum, diyebileceğiniz örnekler istiyorsunuz. Oysa ki sadece kendinize bakarsanız neden yaşıyorsunuz, neden var sınız, amacınız nedir vs... Bu soruları sorduğunuzda, tesadüfen var olduk, yok olup gideceğiz cevabını beyinlerinize enjekte ettiğiniz için, hiçbirşey size fayda sağlayamaz. Artık kabul edemezsiniz, yok olana kadar bu mantalite sizlerle var olacak. Şu andaki konuştuğumuz konu bu değil. Niçin konuyu buraya çekmeye çalışıyorsunuz? Konuştuğumuz konuda kalmanız çok mu zor? Son olarak Allah insanları yaratırken, fıtrat gereği aciz olarak yaratmıştır, insanlar acizlerdir. Korunma ihtiyaçları vardır. Fakat insanlar fıtrat gereği o kadar alçaklaşabilirler ki, hayvandan beter olabilirler, kural ve kaidelerle sınırlandırılmazlar ise, en büyük vahşeti sergileyebilirler. Ödül ve ceza sisteminde bu insanların yaratılış fıtratı gereğidir. Cehennem olmaz ise kötülüğü dizginleyecek hiçbir olgu olmaz. Cennet sözü olmasaydı hiçbir yardımlaşma ve dayanışma anlam ifade etmezdi. Bu kavramlar benliğimizdeki insanlık vasıflarımızı şekillendiren olgulardır. Bu anlayabilen için bir hikmeti bir nimettir. Yani tanrı insanları aciz yaratmış, sonra da aciz bir kitap göndererek onları cehennemle tehdit etmiş, insanlar da yalan yanlış bu kitabın peşinde giderek belki de hepsi cehenneme gitmiştir. Böyle bir tanrı mı olur Xerşan? Koyyim ben böyle tanrının kafa yapısına. Tanrı hele bir önce ifadesini düzgün yapsın. Sonra insanlara acizlikle suçlasın. Benim düşünceme göre burada aciz olan tanrıdır. İnsanlar değil. İnsanların acizliği doğası gereği değil, bilgisizliği gereğidir. Ama belli ki tanrının acizliği doğası gereğidir. Çünkü herşeyi bilendir. Tabi böyle bir tanrı onu anlatan kitaptaki tanrı prensipleriyle uyuşmadığı için mantıksız bir tanrıdır. Muhtemeden uydurmadır. Dolayısıyla, Zeus'un arasında yerini alması zamanı gelmiştir. Faydadan çok zararı var. İstemiyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Mayıs 5, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2014 gönderildi Senin evrim bilgini de gördük, ezberci, montajcı akılsız mahluk. hade len ordan....sen daha bi basit kertenkeleyi izah edemedin bize.....lak lak edip boş boş konuşma. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 5, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 5, 2014 gönderildi Ateistlerin ahlaki değer sahibi olanlarını görebilmek ve karşılıklı tartışabilmek umudu ile... Link to post Sitelerde Paylaş
MaskedVigilante 0 Mayıs 5, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2014 gönderildi (düzenlendi) Ateistlerin ahlaki değer sahibi olanlarını görebilmek ve karşılıklı tartışabilmek umudu ile... Senin tanrına saygı duymak zorunda değilim/duymuyorum. Bu hareket ahlaksızlık sayılmaz. Mayıs 5, 2014 tarihinde MaskedVigilante tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
estrelland 0 Mayıs 5, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2014 gönderildi (düzenlendi) Ateistlerin ahlaki değer sahibi olanlarını görebilmek ve karşılıklı tartışabilmek umudu ile... Din ile ahlak arasında bir ilişki olsaydı; -kadına tecavüz eden şeyh -çocuğu taciz eden şıh -14 yaşındaki kızla birlikte olan imam -hırsızlık yapan müslüman -insan öldüren müslüman -kaçakçılık yapan müslüman -karısını öldüren müslüman -eşek eti satan müslüman -bakara ayeti makara olunca gülen ve alkışlayan müslüman vb. haberleri hiç okumazdık! suç işlenme oranlarına bakıldığında enteresan olan cehennemin var olduğuna inananlar arasından çıkıyor genelde. üstelik bazı Arap ülkelerinde darağacında sallandırma, uzuv kesme, recm gibi yaptırımlar toplum önünde ibretlik uygulanmasına rağmen, bu suçların önüne de geçilemiyor ki bu çağda dahi devam ediyor! (örnekler farklı islam ülkelerinde hep aynıdır, sayıları da azımsanmayacak kadar çoktur) Yanlışlık acaba nerede? Mayıs 5, 2014 tarihinde estrelland tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
estrelland 0 Mayıs 5, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 5, 2014 gönderildi (düzenlendi) Sen mecaz nedir bilir misin? Bu ayet aslında kafası basanlar için çok şey ifade ediyor ama sen ''bitki'' üzerine kafa yorduğundan komik duruma düşüyorsun. Allah'ın Kuranı indirmeden önce Araplara indirdiği "Arapça Dilbilgisi Kitabı" var mı? Varsa nereden temin edebilirim? Yoksa, Kuranın hiçbir yerinde "şu mecaz, şu kök, şu müzekker kalıp" diye bir açıklama, dipnot, fihrist vs. göremiyorum. Öyleyse aklıma şu geliyor; İslam öncesi Arap toplumunun zaten oluşmuş bir EDEBİYATI vardı (Bkz. İslam öncesi şiiri). Dolayısıyla indiğine inanılan ayetler içinden çıkılamayınca, var olan dilin bilgisine göre "hımmm Allah burada mecaz yapmış" dendi! Aksi halde Allah insan değilse mecazı niye ve nasıl yapsın? Yaptıysa ve "burada mecaz yaptım" demedi ise, mecaz yapıp yapmadığına Araplar neye göre karar verdi? Hoş! Allah üzerine and içen Allah; niye mecaz yapmasın ki! Mayıs 5, 2014 tarihinde estrelland tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi Senin tanrına saygı duymak zorunda değilim/duymuyorum. Bu hareket ahlaksızlık sayılmaz. Karşılıklı sevgi ve saygıyı kastetmiştim. Benim inandıklarımı benimse demiyorum, saygı duyabilirsin, tabi bu bir temennidir. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi Allah'ın Kuranı indirmeden önce Araplara indirdiği "Arapça Dilbilgisi Kitabı" var mı? Varsa nereden temin edebilirim? Yoksa, Kuranın hiçbir yerinde "şu mecaz, şu kök, şu müzekker kalıp" diye bir açıklama, dipnot, fihrist vs. göremiyorum. Öyleyse aklıma şu geliyor; İslam öncesi Arap toplumunun zaten oluşmuş bir EDEBİYATI vardı (Bkz. İslam öncesi şiiri). Dolayısıyla indiğine inanılan ayetler içinden çıkılamayınca, var olan dilin bilgisine göre "hımmm Allah burada mecaz yapmış" dendi! Aksi halde Allah insan değilse mecazı niye ve nasıl yapsın? Yaptıysa ve "burada mecaz yaptım" demedi ise, mecaz yapıp yapmadığına Araplar neye göre karar verdi? Hoş! Allah üzerine and içen Allah; niye mecaz yapmasın ki! İnsanların, hayallerinde dahi kurgulayamayacakları olgular, mecaz dışında anlatılamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi Din ile ahlak arasında bir ilişki olsaydı; -kadına tecavüz eden şeyh -çocuğu taciz eden şıh -14 yaşındaki kızla birlikte olan imam -hırsızlık yapan müslüman -insan öldüren müslüman -kaçakçılık yapan müslüman -karısını öldüren müslüman -eşek eti satan müslüman -bakara ayeti makara olunca gülen ve alkışlayan müslüman vb. haberleri hiç okumazdık! suç işlenme oranlarına bakıldığında enteresan olan cehennemin var olduğuna inananlar arasından çıkıyor genelde. üstelik bazı Arap ülkelerinde darağacında sallandırma, uzuv kesme, recm gibi yaptırımlar toplum önünde ibretlik uygulanmasına rağmen, bu suçların önüne de geçilemiyor ki bu çağda dahi devam ediyor! (örnekler farklı islam ülkelerinde hep aynıdır, sayıları da azımsanmayacak kadar çoktur) Yanlışlık acaba nerede? Bunları bir ateist de gayet rahat yapabilir, sonucu neye göre değerlendireceğiz? Link to post Sitelerde Paylaş
MaskedVigilante 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi Karşılıklı sevgi ve saygıyı kastetmiştim. Benim inandıklarımı benimse demiyorum, saygı duyabilirsin, tabi bu bir temennidir. Sizin inancınıza saygı dymam için, seçmiş olduğunuz inanç benim kanaatime göre saygıyı hak ediyor olmalıdır. Sevgi göstermek ne için istiyorsuuz bilmiyorum. Ben sevgiyi kız arkadaşıma gösteririm. Sizin bu işle ne alakanız var? İkinci cümlenizi ise hiç alamadım. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi (düzenlendi) Sizin inancınıza saygı dymam için, seçmiş olduğunuz inanç benim kanaatime göre saygıyı hak ediyor olmalıdır. Sevgi göstermek ne için istiyorsuuz bilmiyorum. Ben sevgiyi kız arkadaşıma gösteririm. Sizin bu işle ne alakanız var? İkinci cümlenizi ise hiç alamadım. 2.cümle şahsi düşüncemdir yani beklenti. Saygı konusuna gelirsek, bu sizden bir lütuf değildir, mecburiyettir. Sen, senden olmayana saygı duymazsan, yaşadığın hayatta senden olmayanlar da sana duymazlar. Bastığın topraklar, senden olmayanların yurdu ise, saygı duymasan bile, hakaret edemezsin. Bu bağlamda atacağın her adım sanal ortam da olmasa bile reel hayatında karşılık olarak sana yansıyacaktır. Yani kaybeden yine sen olacaksın. Mayıs 6, 2014 tarihinde BersanHan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Wolfram 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi (düzenlendi) Sizin inancınıza saygı dymam için, seçmiş olduğunuz inanç benim kanaatime göre saygıyı hak ediyor olmalıdır. Sevgi göstermek ne için istiyorsuuz bilmiyorum. Ben sevgiyi kız arkadaşıma gösteririm. Sizin bu işle ne alakanız var? İkinci cümlenizi ise hiç alamadım. Sevgi sadece sevgiliye gösterilmez. Siz kardeşinizi, arkadaşlarınızı sevmiyor musunuz? Mesela ben Berşan'ı severim, önceden de dile getirdim bunu. MaskedVigilante'ı da severim, ki fikir hayatımda devrime yol açtı. Şimdi ben ne oldum? Mayıs 6, 2014 tarihinde Wolfram tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tasvir-i Efkar 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi (düzenlendi) Evrimi Adnan Oktar'dan, Tarihi, Kadir Mısıroğlu'ndan Felsefeyi, Caner Taslaman'dan Kuranı, Ömer Çelakıl'dan Ekonomiyi Yiğit Bulut'tan Gündemi Kanal D'den öğrenen, Vikipedi'yi bilgi kaynağı gören insandan bir şey beklenmez ve laf anlatılmaz. Mayıs 6, 2014 tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
estrelland 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi (düzenlendi) İnsanların, hayallerinde dahi kurgulayamayacakları olgular, mecaz dışında anlatılamaz. İyi de ben tanım sormuyorum. Mecaz adı verilen bir yöntem varsa, bu yöntemin ne olduğunu ve adının da mecaz olduğunu insanlık nereden biliyor? Kuranda Allah mecaz yaptı ise Allah mecaz yaptığını hangi dipnotta belirtti? Allah hayal kurabiliyorsa kişi mi? Kişi değilse mecaz yaptığını ALLAH'ın nereden biliyoruz? Belki şaka yapmıştır da biz onun mecaz yaptığını (çünkü Allah'ın şakasının nasıl olabileceğini insan hayali canlandıramadığı için) sanmışızdır, mecazın ne demek olduğunu ve nasıl yapıldığını biliyoruz ya! Olamaz mı? Olabilir! İlk çağ insanlarına mağara duvarlarına şekiller, resimler çizmeyi hangi ilahi vahiy öğretti? Orhun kitabelerindeki yazıyı ve dilbilgisi kurallarını hangi ilahi vahiy öğretti? Sümer çivi yazıları ve gramer kurallarını hangi ilahi vahiy öğretti? İslam öncesi yazı/şiir varsa, islam öncesi şairler varsa ve mecaz, kinaye, inanç, yemin gibi unsurları sıklıkla kullanıyorlarsa bu edebi bilginin oluştuğunu gösterir. Hatta kaynaklar incelenirse Arap şiirinin oluşumunda failatün, failün tarzı uyakların "develerin yol alışları ve adım sesleriyle" zaman içinde oluşturulduğu bilgisine ulaşılır. Çünkü Arap Bedevileri deve üstünde günlerce süren kervan yolculukları sırasında yapacak başka iş de olmayınca doğanın, develerin, rüzgarın sesine kulak verip kendi hitabet, şiir, sözlü sanatlarını başlatmış ve geliştirmişler. Hatta öyle ileri gitmişler ki bunun en güzel örneğini özellikle Mekke ayetlerinde görmek mümkün. Medine ayetleri Medeni hayatla ilgili olduğu için uzun uzun cümleler, paragraflar daha çok kullanılmış. Hatta mecaz, kinaye, benzetme yapmaya da çok gerek kalmamış. Hal böyle iken; Allah'ın mecaz yapması mı insan aklına daha mantıklı geliyor yoksa mecaz yapmayı bilen insanın kuranda mecazı kullanması mı? Takdir sizin. (Ben sorularıma yanıt alamayacağımı bildiğim halde soruyorum, kusura bakmayın-konu konuyu açıyor) Mayıs 6, 2014 tarihinde estrelland tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
estrelland 0 Mayıs 6, 2014 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2014 gönderildi Evrimi Adnan Oktar'dan, Tarihi, Kadir Mısıroğlu'ndan Felsefeyi, Caner Taslaman'dan Kuranı, Ömer Çelakıl'dan Ekonomiyi Yiğit Bulut'tan Gündemi Kanal D'den öğrenen, Vikipedi'yi bilgi kaynağı gören insandan bir şey beklenmez ve laf anlatılmaz. Altına imzamı atıyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
BersanHan 0 Mayıs 7, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 7, 2014 gönderildi İyi de ben tanım sormuyorum. Mecaz adı verilen bir yöntem varsa, bu yöntemin ne olduğunu ve adının da mecaz olduğunu insanlık nereden biliyor? Kuranda Allah mecaz yaptı ise Allah mecaz yaptığını hangi dipnotta belirtti? Allah hayal kurabiliyorsa kişi mi? Kişi değilse mecaz yaptığını ALLAH'ın nereden biliyoruz? Belki şaka yapmıştır da biz onun mecaz yaptığını (çünkü Allah'ın şakasının nasıl olabileceğini insan hayali canlandıramadığı için) sanmışızdır, mecazın ne demek olduğunu ve nasıl yapıldığını biliyoruz ya! Olamaz mı? Olabilir! İlk çağ insanlarına mağara duvarlarına şekiller, resimler çizmeyi hangi ilahi vahiy öğretti? Orhun kitabelerindeki yazıyı ve dilbilgisi kurallarını hangi ilahi vahiy öğretti? Sümer çivi yazıları ve gramer kurallarını hangi ilahi vahiy öğretti? İslam öncesi yazı/şiir varsa, islam öncesi şairler varsa ve mecaz, kinaye, inanç, yemin gibi unsurları sıklıkla kullanıyorlarsa bu edebi bilginin oluştuğunu gösterir. Hatta kaynaklar incelenirse Arap şiirinin oluşumunda failatün, failün tarzı uyakların "develerin yol alışları ve adım sesleriyle" zaman içinde oluşturulduğu bilgisine ulaşılır. Çünkü Arap Bedevileri deve üstünde günlerce süren kervan yolculukları sırasında yapacak başka iş de olmayınca doğanın, develerin, rüzgarın sesine kulak verip kendi hitabet, şiir, sözlü sanatlarını başlatmış ve geliştirmişler. Hatta öyle ileri gitmişler ki bunun en güzel örneğini özellikle Mekke ayetlerinde görmek mümkün. Medine ayetleri Medeni hayatla ilgili olduğu için uzun uzun cümleler, paragraflar daha çok kullanılmış. Hatta mecaz, kinaye, benzetme yapmaya da çok gerek kalmamış. Hal böyle iken; Allah'ın mecaz yapması mı insan aklına daha mantıklı geliyor yoksa mecaz yapmayı bilen insanın kuranda mecazı kullanması mı? Takdir sizin. (Ben sorularıma yanıt alamayacağımı bildiğim halde soruyorum, kusura bakmayın-konu konuyu açıyor) Allah cc kendisinin vasıflarının insanoğlu tarafından bilinmesinin imkansız olduğunu söylüyor. Sadece sıfatlarının tecellisi ile aklımızda bir kurgu yaparız. Allah, Rahim'dir deriz, Ğafur'dur, Kadir'dir vs. yani bu lisanı Türkçeye çevirip değişik sıfatlar ile de yöneliriz. Allah, bağışlayandır, merhamet edendir, rahmet edendir, rızık verendir, doğmamış,doğurulmamış olandır, hiçbirşeye benzemeyendir vs. Bu gibi sayısız özellikleri bilmiyoruz ama gerek mecaz gerekse hayali olarak benliğimizde bir algı oluşturabiliyoruz. Aslında oluşturduğumuz bütün herşey gerçeğin kendisini yansıtmıyor, sadece elimizdeki imkanlarlla bizlere verilen bilgiler ışığında hayal edebiliyoruz. Allah'ın vaadettiği olgular da aynı şekilde insanların asla bilemeyeceği fakat mecazi olarak, tanımlayabilecekleri olgulardır. Cennet; bahçe manası taşır, içerisinde, yeşillikler, meyveler, içeceklerden söz edilmesi, orayı bir bostan yapmaz, bu sadece bir küçük kesit ve anlatılanlarda, insan hayalinin algılayabileceği tek materyallerdir. Orada var olan herşey aslında bir gizemdir, kimse bu gizemi çözemez. Bu mecaz olmazsa olmazlardandır, aksi halde dünya halkının yabancı olduğu kavramları başka türlü Allah bizlere söyleyemezdi. Tıp kı araba görmemiş bir insana araba tanımı yapmak yada uçak nedir bilmeyen bir insana uçağı anlatmak gibi birşey... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts