Jump to content

Recommended Posts

namazı da öğüt olsun diye kıl ozaman artık....çünkü nasıl kılınacağı da hadislerde....kuranda yok....namzı kılarken öğüt al habire ....hatta namaz kılma....hadis sadece öğüt nasılsa....çünkü namaz hadisinin kaynağı ile çocukla evlilik hadisinin kaynağı aynı şahıs...

BUHARİ

çocuk hadisini yalan sölemiş ise....

namazına da güvenme.......

Namazı bırak, bütün İslam tarihi hadisler üzerine kuruludur. Hadisler olmasa ortada İslam diye bir şey kalmaz.

Ahzab/50. Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helâl kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikâhlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helâl kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Bu ayete göre Muhammed'in yüze yakın karısı, 250 civarı cariyesi olduğu iddia edilse müslümanlar bu iddiayı neye göre yalanlayacaklar?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 375
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Dostlar burda yanlış bilgilerle konu yanlış iddialara sebebiyet veriyor.

Ayşenin 9 yaş evliliği direk buhariden iken ablasının dediğiniz yaş meselesinin zorlama ve kaynağı belirtilmeden genelde, kullanıldığını dikkate almıyorsunuz. İlk yazılı hadislerin gerçekliğini sonradan ki kimi yüzlerce yıl ortaya atılmış rivayetlerle karşılaştıtma yapmaya çalışmak kendi mantık ve aklınıza hakarettir. Ablasıyla ilgili rivayetler konusunda kime ait, (kim yazmış) ne zaman ortaya çıkmış) bilgi bulamadım. Varsa elinizde böyle bilgi paylaşın ki bizde bilelim.

Buhariye ait değil yani bilinen ilk hadis külliyatında bu bilgiye ben rastlamadım. Varda biz gözden kaçırmışsak lütfen kaynakları ile sunarsanız bizde inceleyelim. Ayrıca ablasının yaşına ilişkin bir rivayetin doğru kabul edilmesini gerektirecek nasıl bir kanıt var ortada? Oysa Ayşenin yaş meselesi kuranla uyumlu.

Talak 4 hakkında hala arapçadan habersizce çeviri üzerinden yorum yapmakta ve olayı anlamamaktasınız. Talak 4 (henüz adet görmemiş) kısmında henüz kelimesi nerden çıktı yada orjinal cümlecik türkçeye çeviride ne anlama geliri hiç bilmiyorsunuz.

Ordaki tüm mesele arapçaya has lem kelimeciğidir. Defalarca konularda örnekleriyle anlattık. Lem ilişkilendiği kelimeyi (eylemi) olumsuzlar ve geçmişten o ana dek, şimdiki zamana dek hiç karşılaşılmamış, yaşanmamış anlamı katar. Hiç adet görme eylemi olmamış, yani başlangıcı daha yok, bu eylem özne tarafından bilinmeyen bir eylem , yaşanmamış, başına gelmemiş bir eylem. İnatla ve bilgisizce adet görmüşte kesilmiş savunması yapanlar tamamen saçmalamakta. Adet görmüş değil, hiç görmemiş, çevirilerdeki henüz bizim çevirmenlerin yumuşak göstermesi olayı o kadar.

Net ve kesin, olumsuz, hiç başlamamış, gelecekte olası bir durum. Yani ortada yaşanmış ama tekrarı beklenen değil, hiç karşılaşılmamış o kişide adet görme hali.

Israrla çevirilerdeki kelimelerin üstünden anlamı farklı yöne çekme çabanız orda yazanı arapların gayet güzel anladığı gerçeğini değiştirmiyor.

Lem yelud ve lem yuled.

Hiç doğmamış, hiç doğrulmamış.

Bu kadar açık örneğiyle ortada duran anlamı görmezden gelmek sadece vicdanen kabullenememek ve yakıştıramamak meselesi. Oysa inancınız bu, vicdanınızıda, yakışıp yakışmadığınıda pek dert etmiyor. Çünkü bu inanç sadece 1400 yıl önceki arap bedevi kültürünün kutsal kılıfta bize empoze edilmesi. Kutsallık zırhını kaldırın ve bakın , ne bu savunmaları yaparsınız nede bu kadar vicdanen rahtasızlığı yaşarsınız. Yada dürüstçe olduğu gibi kabul edip, hiç bahane üretmeden olduğu gibi savunun. Çünkü gerçek bu, ayetlerde yazan bu.

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 weeks later...

İslam hukukunda "müştehât" diye bir kavram vardır ve dikkate değerdir, "şehvet konusu olacak yaşa gelmiş kadın" demektir. İslam şeriatı kadını hep bedensel zevkleri tatmin aracı olarak görmüştür ve bu konuda şu yargıda bulunmuştur:

"9 yaşına gelmiş olan kız, şehvet konusudur, onunla evlenilebilir. İmam Azam Ebu Hanife'den ve Ebu Yusuf tan aktarılan bir görüşe göre de 5 yaşındaki bir kız da şehvet ve evlilik konusu olabilir." (Bkz. Tehanevi, Keşşaf, 1/788.)

Yani İslam hukukuna göre 9, hatta 5 yaşındaki bir kız bile cinsel arzu konusudur!

Otantik hadis rivayetlerine bakılırsa Muhammed bunun yasal olduğunu bizzat pratik ederek göstermiştir. (Buhari, e's-Sahih, Kitabu Menakıbi'l-Ensar/44; Tecrid, hadis no: 1553; Müslim, e's-Sahih, Kitabu'n-Nikah, hadis no: 1422)

9 yaşındaki bir kıza tecavüz eden sexomanyak bir adamı en büyük ahlak timsali sanan insanlardan daha düzgün bir bakış açısı beklemek haksızlık olurdu herhalde. :)

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Apolojistlerin iddialarına göre Kuran "Nisa" kelimesini sadece olgun, yetişkin kadınlardan bahsetmek için kullanır, bu yüzden 65:4 ergenlik öncesi kadınlardan bahsediyor olamaz. Oysa bu, Kuran'ın kendisini kullanarak çürütebileceğimiz zayıf bir iddiadır. İşte Nisa kelimesinin kullanıldığı bazı ayetler:

Transliterasyon: Ve iz necceynâkum min âli fir’avne yesûmûnekum sûel azâbi yuzebbihûne ebnâekum ve yestahyûne nisâekum ve fî zâlikum belâun min rabbikum azîm(azîmun).

Diyanet İşleri (eski): Size işkence eden, kadınlarınızı sağ bırakıp oğullarınızı boğazlayan Firavun ailesinden sizi kurtarmıştık; bu Rabbinizin büyük bir imtihanı idi. Kuran 2:49

Transliterasyon: Ve kâlel meleu min kavmi fir’avne e tezeru mûsâ ve kavmehu li yufsidû fìl ardı ve yezereke ve âliheteke, kâle senukattilu ebnâehum ve nestahyî nisâehum ve innâ fevkahum kâhirûn(kâhirûne).

Diyanet İşleri (eski): Firavun milletinin ileri gelenleri: 'Musa'yı ve milletini yeryüzünde bozgunculuk yapsınlar, seni ve tanrılarını bıraksınlar diye mi koyveriyorsun?' dediler. Firavun: 'Onların oğullarını öldüreceğiz, kadınlarını sağ bırakacağız. Elbette biz onları ezecek üstünlükteyiz' dedi. Kuran 7:127

Transliterasyon: Ve iz enceynâkum min âli fir’avne yesûmûnekum sûel azâb(azâbi), yukattilûne ebnâekum ve yestahyûne nisâekum ve fî zâlikum belâun min rabbikum azîm(azîmun).

Diyanet İşleri (eski): Sizi kötü azaba sokan, kadınlarınızı sağ bırakıp oğullarınızı öldüren Firavun ailesinden kurtarmıştık. Bunda, size Rabbiniz tarafından büyük bir imtihan vardı. Kuran 7:141

Transliterasyon: Ve iz kâle mûsâ li kavmihizkurû ni’metallâhi aleykum iz encâkum min âli fir’avne yesûmûnekum sûel azâbi ve yuzebbihûne ebnâekum ve yestahyûne nisâekum, ve fî zâlikum belâun min rabbikum azîm(azîmun).

Diyanet İşleri (eski): Musa, milletine dedi ki: 'Allah'ın size olan nimetlerini anın; size işkence eden, kadınlarınızı sağ bırakıp oğullarınızı boğazlayan Firavun ailesinden sizi kurtardı; bütün bunlarda Rabbinizden size büyük bir imtihan vardır.' Kuran 14:06

Transliterasyon: Fe lemmâ câehum bil hakkı min indinâ kâlûktulû ebnâellezîne âmenû meahu vestahyû nisâehum, ve mâ keydul kâfirîne illâ fî dalâl(dalâlin).

Diyanet İşleri (eski): Musa katımızdan onlara gerçeği getirince: 'Onunla beraber iman etmiş kimselerin oğullarını öldürün, kadınlarını sağ bırakın' dediler. Ama inkarcıların hilesi elbette boşa gider. Kuran 40:25

Yukarıdaki ayetlerde geçen "Nisa" kelimesi kız bebeklerden bahsetmektedir. Bunu açıkça anlamak için Exodus (Mısır'dan çıkış) hesabına bakmamız gerekli, çünkü bu ayetler İncil'den intihaldir.

"Ve Egipt (Mısır) kralı Şifra ve Pua adındaki İbrani ebelere şöyle dedi: "İbrani kadınlarını doğum sandalyesinde doğurturken iyi bakın; çocuk erkekse öldürün, kızsa dokunmayın." Exodus (Mısır'dan Çıkış) 1:15-16.

"Bunun üzerine Firavun bütün halkına buyruk verdi: "Doğan her İbrani oğlan Nil'e atılacak, kızlar sağ bırakılacak." Exodus 1:22

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamcı siteden Aişe'nin evliliği konusunda çelişkili ifadeler

Bir İslamcı siteden alıntı:

'Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı. Peygamberimizin vefatı esnasında ise 27 yaşında idi. Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58. yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir. Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz. 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar.'

Aynı sitenin içindeki Hz. Aişe (r.a.) konusundan:

'Peygamber Efendimiz son nefesini onun yanında verdi ve burada defnedildi. Bunun üzerine on sekiz yaşında dul kaldı. Kur'anın hükmüne uyarak bir daha evlenmedi ve kırk yedi yıl bu şekilde yaşadı. Vefatı büyük üzüntüye sebep oldu (678). Kıskanç olarak bilinmesine rağmen; Peygamber Efendimizin diğer hanımları, kızı Hz. Fatıma, Hz. Ali ve diğerlerinin faziletlerini naklettiği hadislerle tanınmalarını sağlayacak şekilde alicenap bir kişiliğe sahipti. Peygamber Efendimizin vefatı sırasında henüz on sekiz yaşında olmasına rağmen kendisini çok iyi yetiştirmiş ve çok önemli bilgilere sahip olmuştu.'

(Kaynaklar:

http://www.risalefor...ead.php?t=21763

http://www.risalefor...read.php?t=2125)

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ebubekir, kızıyla gerdeğe girmesi için Muhammed'e para vermiş.

Bir İslamcı siteden alıntı:

Resulullah Medineyi Münevvere'ye vardıktan sonra Zeyd İbni Harise ve kölesi Ebu Rafii ile aile efradını getirtmek için görevlendirdi. Bunlara iki deve ve ihtiyaçlarını tedarik etmek için 500 dirhemde para verdiler.Bir hayli sıkıntıdan sonra Hz.Ayşe annesi ve kızkardeşleriyle birlikte Medine'ye vardı ve Benu Haris mahallesinde kendi akrabalarının ve yakınlarının yanına yerleşti. Medine havası muhacirlere yaramamış, bir çoğu hastalanmıştı. Hz.Ebubekir de ağır hastalanmış ve ona Hz.Ayşe bakmıştı. İyileşmesinin ardından Ayşe rahatsızlanmış ve yatağa düşmüş, hastalığının şiddetinden saçlarının tamamı dökülmüştü. Bir müddet sonra bu hastalıklar atlatılmıştı. Hz.Ebubekir Resulullah'a haber göndererek Ayşeyi niçin eve almadığını sorar. Resulullah Mehriyeyi ödemek için paraları olmadığını bildirirler. Bunun üzerine Hz.Ebubekir ödünç olarak 500 dirhem ona verir. Zatı Saadetleri de bu parayı Hz.Ayşe'ye gönderir. Bu şekilde Hz.Ayşe koca evine gitme hazırlığına başlar. 623 yılında Şevval ayında Resulullahın evine gelir. Hz.Aişe, Medine'de Peygamberimizin muharebelerine katıldı ve diğer sahabe hanımları gibi harpte yaralıların tedavisiyle bizzat uğraştı. Uhud gazasında sırtında su ve yiyecek taşıyıp yardım için Peygamber Efendimizin herp yanında kalmıştı. Hatta, peygamberimizin Uhud'da müşriklerin taşlarıyla yaralanan mübarek yüzlerine, hasır yakıp, külünü basarak kanlarının durmasını sağlamıştı. Hz.Aişe bir ara Uhud'da kılıçla cepheye gitmek istemişse de, Resulullah buna müsaade etmemiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed ile Aişe'nin evliliği meselesinde Pante'nin tespitleri de şayan-ı dikkat. Aynı zamanda "neden paganlar Muhammed'i yadırgamadı" apolojyasına da bir cevap.

Muhammed'in 52-53 yaşında iken 9 yaşındaki Ayşe ile gerdeğe girmesi o döneme göre doğaldır ve yadırganmamıştır.

Çünkü o dönem ilkel köleci toplum düzenine sahiptir.

Gelişmiş, uygar bir toplum ve kültür mevcut değildir.

Kadınlara da o dönemde bakış açısı çocuk yapan ve bakan, yemek yapan, ev işleriyle uğraşan, erkeğe yardımcı olarak görülen konumdadır. ( Hatice gibi istisnalar hariç)

O nedenle evlenme çağı buluğ çağıdır. Olgunluk, eğitim vs. önemli değildir.

Aynı günümüzün geri kalmış toplumlarında olduğu gibi.

Küçük yaştaki kız evlendirilir ve kayınvalidesinin emri ve eğitimi altına girer.

Muhammed neden Ayşe ile birlikte Sevde'yi istemiştir?

Çünkü Sevde aynı zamanda Ayşe'yi eğitecek, yetiştirecektir.

Köleciliği kaldırmaması nasıl o dönemin toplumunda yadırganmadıysa, torunu yaşındaki kızla evlenmesi de yadırganmamıştır. Zaten diğer erkeklerde de durum aynıdır.

Ömer de Ali'nin küçük kızıyla evlenmiştir.

O dönemin ahlak anlayışı bugünden farklıdır. 8-9 yaşındaki kızın yaşlı bir adamla evlendirilmesi yadırganmaz ama evlatlığın oğul yerine geçmesi kanundur ve evlatlığın eşiyle evlenilmesi büyük tepki doğurmuştur.

Muhammed sıradan bir insan olarak düşünüldüğünde bir problem yoktur.

Ama onu alemlere rahmet, Allah'ın en sevgili kulu, bir ahlak timsali vs. olarak düşündüğünüzde ve kur'an'ı da evrensel gördüğünüzde tabi ki çok evliliği de, küçük bir kız çocuğu ile evliliği de, evlatlığının eşine aşık olup evlenmesi de, köleciliği yasaklamaması da normal karşılanmaz, doğru bulunmaz.

Bütün mesele o dönem yapılanları ve Kur'an'da yazılanları günümüze aynen uygulamaya kalkışmaktadır. Öyle düşünülmese çağın ve toplumların değişimine göre uyum sağlamada esnek olunmuş olsa bu eleştiriler de söz konusu olmayacaktır. Çünkü rahatsız olunan İslam'ın bir siyasi, ekonomik, sosyal düzen olduğu yani bir ideoloji olduğudur ve İran, Arabistan gibi örneklerin tasvip edilmediğidir. Nitekim bu ülkelerde de çağdışı uygulamalar sırf sünnet diye kabul görmekte, bizde de 78 yaşındaki ahlaksız sapıklara hoşgörü ile yaklaşılabilmektedir.

Bknz. Ayşe 9 yaş hadisi..Started by ehl-i dünya, Nis 27 2008 01:01 ÖÖ

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çocukla evlenme konusunda dünyanın ilk 5 ülkesi ve dini inanışları aşağıdaki gibidir.

Nijer: %94 müslüman

Çad: %55 müslüman

Mali: %90 müslüman

Bangladeş: %89 müslüman

Gine: %88 müslüman

(http://www.usakanali...i/s50grafik.jpg)

Yukarıdaki ülkelerde her 4 kız çocuğundan 1'i 6 yaşında, kalan 3 çocuktan 2'si de 12 yaşına gelmeden evlendiriliyorlar.

Ekonomik nedenler önemli bir faktör, fakat ekonomisi yukarıdakilerden daha kötü olan ülkelerde çocuk evliliği daha az. Üstelik Türkiye gibi son 10 yılda refah ve zenginliğe kavuşan, kişi başına geliri 2 katına çıktı(ğı iddia edilen) bir ülkede yine sübyancı oranı artıyorsa, ekonomik nedenlerin çocuk evliliği üzerindeki etkisi demek ki o kadar fazla değil.

Kültürel faktörlerden dem vurabiliriz. Kültürü en çok şekillendiren olgu dindir. Bilhassa dinin ideolojik bir biçim aldığı toplumlarda linç ve vahşet daha fazladır. Engizisyon dönemi Avrupa'sını hatırlayın. Kilise ve devlet işlerini ayırana kadar 400 yıl ve milyonlarca kan akıttılar.

Pakistan, Afganistan, Irak... şeklinde liste uzar gider.

İnancan göre değil, verilere göre yorum yaptığında ortada olan aşikardır. İnanca göre yorum yapan kişi ise sübyancılığı tetikleyen islam değilse nedir sorusuna cevap vermek zorundadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İleri okuma için bknz.

Kuranda Sübyancılık Started by cigi, Ağu 03 2010 03:26 ÖS

Kuranda Sübyancılık-2 Started by cigi, Eyl 29 2013 09:15 ÖÖ

Kur'an'da Sübyancılık, Sex Köleliği ve Fuhuş Var mıdır? Started by cigi, Ara 26 2011 07:30 ÖS

İslam Şeriatı ve Modern Toplum Açısından Aişe’nin Yaşının Önemi Started by GZY, Nis 02 2011 11:11 ÖS

Muhammed, Ayşe’yi 6 Yaşında İken Nasıl Nikahlamış? Started by Kosovalı, Haz 12 2008 01:34 ÖS

AİŞE Started by NOLAN, Şub 24 2014 02:07 ÖS

Kuran'da Şöyle Bir Ayet Neden Yok? Started by sağduyu, Eki 11 2013 05:09 ÖS

islamda, kizlar icin seks yasi ve ayse Started by aytel, May 13 2013 02:10 ÖÖ

Peygamber Pedofiliymiş Started by dindarsurpriz , Şub 12 2012 03:06 ÖÖ

Adet görmeye başlamamış ''çocuk'' karılarınızı boşama hükmü TALÂK - 4 Started by Bağbozan, Eki 01 2013 10:00 ÖS

Yaşar Nuri Öztürk Yüzyılların Sorununa Son Noktayı Koydu. Started by eyetisen, Nis 24 2009 09:23 ÖS

Muhammed'in kızı Fatima kaç yaşında evlendi? Started by Sexy Huri, Eyl 22 2008 10:59 ÖS

Kuran Sübyancılığı Yasaklar mı? Started by kullanıcı , Nis 12 2012 12:39 ÖS

İslam'da Kızların Evlilik Yaşı Started by TheQuestioningman , Nis 06 2012 12:02 ÖS

islama göre kızlar buluğ çağına erince evlenebilir.. Started by butterflyeffect, Eki 30 2008 06:59 ÖÖ

Biraz Da Cüveyriye İle İlgilenelim. Started by eyetisen, Kas 09 2008 09:31 ÖS

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 weeks later...

Sibel Üresin, ünlü İslamcı hatun: "12 yaşındaki bir kız ergen olmuşsa 60 yaşında bir adamla evlendirilebilir. Benim için bir sakıncası yok. Çünkü dinimiz buna ruhsat veriyor. Ama kızlar ile erkeklerin aynı ortamda kalmaları zinaya davetiye çıkarmaktır ve haramdır."

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

hay o sibel üre(me)sin e ben ne diyim....

kızı varmıydı bunun ? versin 12 yaşında iken kızını (yahut kız torununu) 65 lik dedeye madem öle...örnek olsun da görelim..............

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Siyer kitapları genel olarak Aişe'nin H.58 yılında 66 yaşındayken öldüğünü kabul ediyorlar. 66-58=8. Demek ki Aişe Hicret sırasında 8 yaşındaydı. Aişe'nin "ben kendimi bildim bileli dinin (İslam'ın) içindeyim" (Buhari, Sahih, İstanbul, 1979, Kefalet IV) demesi ve küçüklüğünde Muhammed'in sık sık kendilerini ziyaret ettiğini belirtmesi nübüvvetten sonra doğduğunu destekler nitelikte. Ablası Esma'nın 100 yaşında öldüğüyle ilgili rivayet de Aişe'nin yaşını büyütmez. Çünkü bu konu da ihtilaflıdır. Arapça'da 40, 70, 100 gibi sayıların kesretten kinaye olarak kullanıldığı göz önünde bulundurulursa bu rivayet onun çok uzun ömürlü olduğu şeklinde yorumlanabilir. İbn İmad ve ez-Zehebi de bunu dikkate alarak Esma'nın 90 veya 90'ı bir parça geçmiş olduğunu ifade etmekteler. Aksi halde Esma'nın hicret sırasında 27 yaşında olduğunu söylememiz gerekir (ölüm yılı H. 73). Esma yeni evlenmişti ve hicret sırasında ilk çocuğuna hamileydi. Ancak o dönemin Arap toplumunda hem poligami yaygındı hem de kız çocukları erken yaşta evlendiriliyordu. Dolayısıyla Esma'nın 27 yaşına kadar evlenmediğini söylemek pek inandırıcı değil.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Siyer kitapları genel olarak Aişe'nin H.58 yılında 66 yaşındayken öldüğünü kabul ediyorlar. 66-58=8. Demek ki Aişe Hicret sırasında 8 yaşındaydı. Aişe'nin "ben kendimi bildim bileli dinin (İslam'ın) içindeyim" (Buhari, Sahih, İstanbul, 1979, Kefalet IV) demesi ve küçüklüğünde Muhammed'in sık sık kendilerini ziyaret ettiğini belirtmesi nübüvvetten sonra doğduğunu destekler nitelikte.

Sayin Tasvir-i Efkar, sen ki mantikdan söz ediyorsun. Senin bu mantik kisir döngü.

A. Aise evlenince 9 yasinda iken hicri II senesinde evlendi ve hicri LVIII de öldü.

B. Aise sire kitaplarina göre hicri 58'de 66 yasinda öldü...

Bu mantiksal bir hata, çünkü bu sire kitaplari bu konuda ayri bir kronolojik bir isaret yok. Tarih belirleme söyle yapilir :

"Terminus ante quem" belirlernir, sonra "terminus post quem" tespit edilir ve aranan tarih bu arada aranir... Ayni isaretten (Urve'ce Aise hadisin'den) iki ayri çikarilan seyi iki ayri birbirini dogrulayan veri gibi sunmak bir hatadir.

Ablası Esma'nın 100 yaşında öldüğüyle ilgili rivayet de Aişe'nin yaşını büyütmez. Çünkü bu konu da ihtilaflıdır. Arapça'da 40, 70, 100 gibi sayıların kesretten kinaye olarak kullanıldığı göz önünde bulundurulursa bu rivayet onun çok uzun ömürlü olduğu şeklinde yorumlanabilir.

Bu bir zorlama yorum. Tarihsel bakimdan bir kanit olusturamaz ve ölçülebilir veri saglamaz.

İbn İmad ve ez-Zehebi de bunu dikkate alarak Esma'nın 90 veya 90'ı bir parça geçmiş olduğunu ifade etmekteler. Aksi halde Esma'nın hicret sırasında 27 yaşında olduğunu söylememiz gerekir (ölüm yılı H. 73). Esma yeni evlenmişti ve hicret sırasında ilk çocuğuna hamileydi. Ancak o dönemin Arap toplumunda hem poligami yaygındı hem de kız çocukları erken yaşta evlendiriliyordu. Dolayısıyla Esma'nın 27 yaşına kadar evlenmediğini söylemek pek inandırıcı değil.
Kaldi ki Esma vefat ederken 90 veya az fazla da olsa, Aise'den 10 yas büyük olunca, Aise hicri 2 senesinde bu durumda yine en az [90-(692-624)]-10=10 edip en az 10 yasinda olabilirdi... Dokuz degil, oysa burada da kesin bir tarih verilememekde ? Ancak, daha kesin olarak Taberi'nin su ifadeleri var :

" Islamdan önce, ebu Bekir iki bayanla evlendi. Bunlarin birincisi Fatilah bint abdel Uvveh idi, ve bu Abdullah ile Esma'yi dogurdu. Sonra Umm Rummân ile evlendi, bu ise Abdül Rahman ile Aise'yi dogurdu. Hepsi islamdan önce dogdular." (al-Tabari, Tarikhu'l-umam wa'l-mamlu'k, Vol. 4, p. 50, éditions Dara'l-fikr, Beirut, 1979)

Buna göre evlendigi sirada Aise en az 12 yasinda olabilirdi. Ve daha bir dizi tutarsizliklar var, çogu R. W. Maqsood'un su eserinde : Roqayyah Maqsood, Aishah - A study of her age at the time of her marriage - Islamic Vision, IPCI, (1996).

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaldi ki Esma vefat ederken 90 veya az fazla da olsa, Aise'den 10 yas büyük olunca, Aise hicri 2 senesinde bu durumda yine en az [90-(692-624)]-10=10 edip en az 10 yasinda olabilirdi... Dokuz degil, oysa burada da kesin bir tarih verilememekde ? Ancak, daha kesin olarak Taberi'nin su ifadeleri var :

" Islamdan önce, ebu Bekir iki bayanla evlendi. Bunlarin birincisi Fatilah bint abdel Uvveh idi, ve bu Abdullah ile Esma'yi dogurdu. Sonra Umm Rummân ile evlendi, bu ise Abdül Rahman ile Aise'yi dogurdu. Hepsi islamdan önce dogdular." (al-Tabari, Tarikhu'l-umam wa'l-mamlu'k, Vol. 4, p. 50, éditions Dara'l-fikr, Beirut, 1979)

Buna göre evlendigi sirada Aise en az 12 yasinda olabilirdi. Ve daha bir dizi tutarsizliklar var, çogu R. W. Maqsood'un su eserinde : Roqayyah Maqsood, Aishah - A study of her age at the time of her marriage - Islamic Vision, IPCI, (1996).

Levia'nın alıntıladığının yanına, özellikle alıntılamadığı kısımlarını da ben yapıştırayım ki kimse merakta kalmasın.

8a. ‘Aisha was 6 (or 7) years old when she was married, and the marriage was consummated when she was nine years old. al-Tabari vol.9 (year A.H. 10) p.129-131. Muhammad b. ‘Amr is one of the transmitters.

8b. ‘Aisha was 6-7 when married, and the marriage was consummated when she was 9-10, three months after coming to Mecca al-Tabari vol.7 (year A.H. 1) p.7. The chain of transmission includes an unnamed man from the Quraysh.

8c. Aisha died in June-July 678 A.D. (A.H. 58) at the age of 66. That would make her born in 610 A.D.. al-Tabari says she consummated her marriage with the prophet when she was nine years old. al-Tabari vol.39 p.171,173. (al-Tabari wrote 38 volumes of history, plus a 39th volume called Biographies of the Prophet’s Companions and Their Successors.)

X 8d. On the other hand, al-Tabari also wrote that i.e. "All four of his [Abu Bakr’s] children were born of his two wives -- the names of whom we have already mentioned -- during the pre-Islamic period." (Tarikhu'l-umam wa'l-mamlu'k, Al-Tabari, vol.4, (Account of Luhrasb) p.50, Arabic, Dara'l-fikr, Beirut, 1979. al-Tabari vol.11 (A.H 13) p.141 also mentions this, with footnote 766 saying al-Tabari has a conflict here. The footnote also says that al-Baladhuri’s Ansab I, p.409-411; Ibn Hajar’s Isabah IV, p.359-360 supports her being married by 9 years old.

Daha kesin olarak Taberinin ifadelerine göre Ayşe evlendiği sırada 6-7, yatağa alındığında da 9-10 imiş. Bir yandan da, 66 (ay yılı hesabı) yaşında, 678 yılında ölmüş, yani demek ki 610 yılında doğmuş. Muhammed de 610 yılında peygamber olmuş. Ama sonra taberi ebubekirin bütün çocukları islamdan önce doğmuştu demiş.

Çelişki vardır veya yoktur. Ama taberinin laflarını kesin olarak alıyorsanız, dağıttığınızı toplamanın en kısa yolu: ayşe islam ile aynı yıl civarında, ayşe hemen önce olarak doğmuş demektir.

Bunun dışında oradan buradan kendi yalanlarınızı desteklemek için itina ile kesip biçmeniz tam bir müslülük örneğidir.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

O zamanlarda takvim dahi yoktu. Bu yas belirlemeler olaylarin karsilastirilmasiyla elde edilmekteydi... Aise'nin islamdan önce dogmasi, en keskin bir terminus ad quem. Kesin bir sey ise söylenemez, sadece en az 12 olmasi gerektigi yanlislanabilinir bir veri saglayabilmekte.

Taberi 9 ve 10 yasindaydi diye iki farkli rivayeti de vermekte... Ancak, ayni sirada islamdan önce dogdugunu, ve Muhammed'in hicretten 10 sene önce peygamberlik iddia ettigini nakletmekte. Zaten, bu tarafsizca nakletmesidir onu tarih bakimindan güvenilir kilar tarihçinin gözünde. Oysa, Taberi buradaki çeliskiyi görememistir, nitekim bu konuda gereksinim yoktu. Ancak Aise'nin en az 12 yasinda olmasi gerektigi, bunun dolayli ve keskin isaret ile verilmesinden tarihsel bakimdan daha güvenilirdir : dolayli veriler her zaman daha güvenilirlerdir. Bu tarih biliminin en temel prensiplerindendir.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

O zamanlarda takvim dahi yoktu. Bu yas belirlemeler olaylarin karsilastirilmasiyla elde edilmekteydi... Aise'nin islamdan önce dogmasi, en keskin bir terminus ad quem. Kesin bir sey ise söylenemez, sadece en az 12 olmasi gerektigi terslenebilir bir veri saglayabilmekte.

Tek tek yazalım:

- Taberinin kesin ifadesi var, ayşe islamdan önce doğmuştur dediniz.

- Taberinin diğer kesin ifadelerini yazdım, bunlara göre 6-7 yaş evlenme, 9-10 yaş düzülme

- O zamanlar takvim yoktu da, olaylar karşılaştırmalı idiydi de diyorsunuz.

- Kesin birşey söylenemez deyip en az 12 diyorsunuz. Kesin birşey denemez ama kesinlikle 12 veya üstü diyorsunuz. Ama neye göre? Takvimin olmadığı zamanların olaylarının karşılaştırmasını yapan insanın anlattıklarından çıkartıyorsunuz. Üstelik de o insan 6-7 yaş ve 9-10 yaşı verdiği halde, bunları görmezden gelerek.

- O zamanlar takvim dahi yoktu deyip daha önceki mesajlarınızda yıllar ve yaşlar üzerinden 4 işleme giriştiğinizi unutuveriyorsunuz.

Bunları yazıyoruz; niyetimiz sizinle tartışmak veya size birşey anlatmak değil. Sadece müslülüğünüzü biliyoruz ve içinde bulunduğunuz durumun rezaletini göstermek, yalanlarınızı, kaypaklıklarınızı, uydurmalarınızı ortaya dökmekten keyif alıyoruz. Bunları okuyanların da, müslülerin ne tür numaralar sergileyecek kadar düşebildiklerini görsünler istiyoruz. Dirayetli! olduğunuzdan, ne kadar uzatırsanız, o kadar müslülük sergilediğiniz için yeniler için de oldukça faydalı bir eğitim süreci oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen bana sahsi saldiri yapacagina nezaketle irdelenlerle ilgilensen daha verimli bir tartisma olabilirdi belki.

1/ Ben bir rezalet kurtarmaya çalisiyorsam, bu kronolojik tutarsizliklari ben mi uyduruyorum ?

2/ Eger ben, musluman olsam, islami olarak kabul ettigim bir seyin neden aksini savunayim ?

3/ Eger savunacak olsam, neden 9 yasinda genç kizlarin o dönemde evlenmesinin olagan oldugunu ifade edeyim ?

Eger takvim yok idiyse, ki bu kesindir, o halde, kimse dogru yasini kesin bilemezdi. Ancak tarihsel olaylara göre tahminler mumkun olabilir. Oysa, tarihsel olaylar Aise'nin yasi ile ilgili doyurucu bilgiye ulasmayi saglayamamaktalar; lakin, islamdan önce dogdugunun ifade edilmesi Muhammed 40 yasinda peygamber olduguna inanildigina göre Aise'den 40 yas veya daha az buyuk oldugunu ve Muhammed hicri 2 senede 52 yasinda olacagindan, Aisenin de en az 12 yasinda olmasi gerekmektedir. Bu yas da kuçuktur, egre ben prozelitizm yapacak olsam, kalkar en uç yaklasik tahminleri tercih ederdim. Ve böyle imkan var. Ama ben Aise'nin 12 ile 14 yaslar arasinda oldugu kanaarindeyim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen bana sahsi saldiri yapacagina nezaketle irdelenlerle ilgilensen daha verimli bir tartisma olabilirdi belki.

1/ Ben bir rezalet kurtarmaya çalisiyorsam, bu kronolojik tutarsizliklari ben mi uyduruyorum ?

2/ Eger ben, musluman olsam, islami olarak kabul ettigim bir seyin neden aksini savunayim ?

3/ Eger savunacak olsam, neden 9 yasinda genç kizlarin o dönemde evlenmesinin olagan oldugunu ifade edeyim ?

Eger takvim yok idiyse, ki bu kesindir, o halde, kimse dogru yasini kesin bilemezdi. Ancak tarihsel olaylara göre tahminler mumkun olabilir. Oysa, tarihsel olaylar Aise'nin yasi ile ilgili doyurucu bilgiye ulasmayi saglayamamaktalar; lakin, islamdan önce dogdugunun ifade edilmesi Muhammed 40 yasinda peygamber olduguna inanildigina göre Aise'den 40 yas veya daha az buyuk oldugunu ve Muhammed hicri 2 senede 52 yasinda olacagindan, Aisenin de en az 12 yasinda olmasi gerekmektedir. Bu yas da kuçuktur, egre ben prozelitizm yapacak olsam, kalkar en uç yaklasik tahminleri tercih ederdim. Ve böyle imkan var. Ama ben Aise'nin 12 ile 14 yaslar arasinda oldugu kanaarindeyim.

saçmalayıp duruyorsun....ayşe 9 yaşında iken gerdeğe girdi.....

ama , varsayalım ki ayşe 12 yaşında iken gerdeğe girdi muhammed 54 yaşında.....

ee bu durum yaşanan ucubeliği ortadan kaldırıyor mu ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ucube kaldirmak degil burada konu, bir yanlis bilgiyi duzeltmek.

Bu arada yukarda hesap hatasi yapmis oldugumu fark ettim.

[90-(692-624)]-10=10

Eger Esma 692 senesinde vefat edince 90 veya az uzerinde idiyse, ve Aise'den 10 yas buyuk idiyse, bu hicri iki senesinde, yani 624 senesinde, Esma 90-(692-624)=90-68=22 yasinda, Aise ise ondan on yas kuçuk olup 22-10=12 olmasi gerekirdi. Zehebi'nin 90 veya uzeri ifadesi, tam olarak "Aise ...islamdan önce dogdu" ifadesiyle uyusmakta.

Ayrica, konudan uzaklastik, ve hatirlatmakda fayda var... Subyancilik : kuçuk yasdaki kimselere cinsel meyildir. Islam veya herhangi bir kanun subyanci olamaz. Bu psikiyatriyle ilgili bir durum olup, kanunla duzenlenmez.

Bu saçmalik, zamanla ve cografyalara göre degisen rusd yasi ve evlenme yasinin islami eski eserlerde, ve diger toplumlarin yani sira, gunumuzdeki bazi musluman toplumlarda da daha kuçuk tutulmasini kendi degerlerini ustun ve yegane mutlak degerler olarak görup bunu bir psikiyatrik hastalik olan subyancilikla karistirilmasidir. Bu durumda, Porto Ricolulara göre kendilerinden baska ebeveyninin iznini almadan bir kizla evlene herkes subyanci, 18 olanlara göre 17 olanlar subyanci, 17 olanlara göre 16, ve saire... Subyancilik evlilik yasina göre endekslenmez, bir ruhsal meyil olup kisilere mahsus bir psikiyatrik durumdur. Ve erken evlilikde musluman alemi ortalamaya göre pratikde gayet gerilerde. Noktasal istisnalarla islam alemine çamur atmak bilimsel ve etik bir tutum degil.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...