gerçekçi53 0 Mart 19, 2014 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2014 gönderildi Eğer bir Allah varsa, tüm bilgiler o Bir'den. Eğer bir Allah yoksa, biz hala bir ve aynıyız. Herşey bir ve aynıyken, ona "bir" veya "Bir" demiş, O da kişinin seçimi. İkisi de güzel. Özkan Allahı bak Mihrabi nasıl anlatmaya çalışmış : Gel durma gönül Rahına erkanı Alidir Ey can gözün aç sıdk ile Bürhanı Alidir Pak eyle gönül kabesin durma tavaf et Her şahsa nasip olmaz o Divanı Alidir(Mushafı başlıyor yazmaya karipler) Gönlünde eğer doğdu ise şemsi hakikat Ref ola o dem perdeki Meydanı Alidir Maksudun eğer ruyeti didar ise el hak Zatında o bir noktayı irfanı Alidir Takdis ede gör sende o MİHRABİ elesti Hesti görünen aleme İmkanı Alidir. Bir başka şair ise onu şu şekilde anlatıyor Sınık gönüllerde mihman olan şah! Kardeş Aliden gayrı ne varki?Ali söyledi (Şuuraltı düşüncen) Cebraile gitti(Şuurüstü düşüncesi) Oradanda Aşkla (MUhammedle) birleşti ve Karip sofinin dilinden başladı inci gibi kelamlar dökülmeye. Anlatabildimmi meramımı? Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 21, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi apaçık söz ne tercümeye ne de açıklamaya gerek duyar... Kuranı arapça olarak duyup apaçık anlayabilen tüm insanlar içinde o kadar azdır ki... şimdilerde herkes kurandan başka bişey anlıyor yada hiç anlamıyor.... Üzerinde uzmanlaştıkça doğru anlama oranı yani kuranın açıklığı artıyor.... Üzerinde çalıştıkça artan, Kuran'ın açıklığı değil, Bizim, olduğumuz tekamül seviyesini Kuran dilinde okuyabilmemiz. Bu artık apaçık olduğunda, tekamül etmişiz demektir. O vakitte Kuran içerik değiştirir, Biz de yeni halimizi onun yeni dilinden okuma gayretine girişiriz. Hayat, nihayette ulaşacağımız tek bir gerçeklik değil, Sırayla deneyimlediğimiz gerçeklikler serisi. Mistik metinler, herbirine aynı anda rehberlik eder. Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 21, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi SONUÇ: Mushaf fildişi kulelerde yazılmıştır. Fildişi kulelerde yaşayanlara, Fildişi kulelerden başka ne var ki. Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Mart 21, 2014 gönderildi Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi Fildişi kulelerde yaşayanlara, Fildişi kulelerden başka ne var ki. Fildişi kulelerde yaşayanlara, Fildişi kulelerden başka ne var ki. Ama orası garibanların yeridir işte. Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Mart 21, 2014 gönderildi Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi (düzenlendi) Üzerinde çalıştıkça artan, Kuran'ın açıklığı değil, Bizim, olduğumuz tekamül seviyesini Kuran dilinde okuyabilmemiz. Bu artık apaçık olduğunda, tekamül etmişiz demektir. O vakitte Kuran içerik değiştirir, Biz de yeni halimizi onun yeni dilinden okuma gayretine girişiriz. Hayat, nihayette ulaşacağımız tek bir gerçeklik değil, Sırayla deneyimlediğimiz gerçeklikler serisi. Mistik metinler, herbirine aynı anda rehberlik eder. Yinede olmaz çünkü 1400 yıl önce yazılmış ve Unutulmuş bir Arap belagat sanatıdır.Çıkartırsın birşeyler ama tam olmaz. Mart 21, 2014 tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 21, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi Mistizm, tasavvuf, sözlerden kurulu, her kişinin farklı düşün dünyasından somuttan soyut tabular üretme sanatı, ne yaparsan yap göreceli, asla yanlışlanamaz,doğrulanamaz her kişi ve mekanda farklı algı ve yargılara ulaşılan felsefi akıl yürütmeler. kanıt sunmaz asla, sadece anlamını kendinin bile bilemediği yuvarlak sözcüklerle ortaya bir gizem serpiştirerek, sihirli kelimeler yaratıp koca bir gülücük eşliğinde servis edilir, artık nereye istersen oraya gider. Apaçık? O bile kocaman bir göreceliliktir, açık diyen nedir açık onu bilmez, ne savunur onu bilmez. Aşk? Aşk olsun aşktan kastının ne olduğunu bilene? Bunlar doğru çünkü bunlardan başka birşey yok. Mistik olana da olmayana da. Kurana aşk diyecek adam ya kuranı bilmiyordur ya kendini. Bunu diyecek dosttan tek beklentim olur, aç şu kitaptan aşk sun bize. Kuranın aşkı, huri, cariye ganimet, sübyancılıktan ötedeyse bizlerde görelim. Evren bir ayna, gördüğümüz kendimiz. Senin gördüğüne de olduğuna da karışamam, Sadece seni sevmek ve sevmemek arasında seçim yapabilirim. Seni sevmemek kolay, seni sevmek içinse çok çalışmak gerek. İşte bu yüzden, bana seni sevmeyi öğretecek her kimse onu takip ederim. Ben Marx kardeşimde de Muhammed kardeşimde de aşktan başka birşey bulmadım. Sen de aşkı nerede buluyorsan onu takip et, ama takip ettiğin sadece aşk olsun. Böyle derim amma, sen neyi takip edersen et, ben onu da severim. Yok kuranı yeniden yazacaksanız yazın öyle tartışalım.Örneğin ey insanlık sevin sevilin, benzeri ne sunar insanlığa apaçık görmek dilerim. Kuran değil ki konu, aşktan başka bir şey yoksa eğer, Okuduğun her neyse, işte o da aşktan ibaret. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Mart 21, 2014 gönderildi Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi (düzenlendi) Kuran Suresi An'ten Mart 21, 2014 tarihinde cigi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Mart 21, 2014 gönderildi Raporla Share Mart 21, 2014 gönderildi Üzerinde çalıştıkça artan, Kuran'ın açıklığı değil, Bizim, olduğumuz tekamül seviyesini Kuran dilinde okuyabilmemiz. Bu artık apaçık olduğunda, tekamül etmişiz demektir. O vakitte Kuran içerik değiştirir, Biz de yeni halimizi onun yeni dilinden okuma gayretine girişiriz. Hayat, nihayette ulaşacağımız tek bir gerçeklik değil, Sırayla deneyimlediğimiz gerçeklikler serisi. Mistik metinler, herbirine aynı anda rehberlik eder. Arkeolojik yazıtları inceleyen bilimsel yöntemlerLe kuran incelenmeli... Döneminde kullanılan kelimeler deyimler edebi deyişler kültürel yapılar ne kadar doğru olarak tesbit edilirse o oranda kuran yada arkeolojik metin doğru anlaşılma imkanına kavuşur.... Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 23, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 23, 2014 gönderildi Özkan Allahı bak Mihrabi nasıl anlatmaya çalışmış : Gel durma gönül Rahına erkanı Alidir Ey can gözün aç sıdk ile Bürhanı Alidir Pak eyle gönül kabesin durma tavaf et Her şahsa nasip olmaz o Divanı Alidir(Mushafı başlıyor yazmaya karipler) Gönlünde eğer doğdu ise şemsi hakikat Ref ola o dem perdeki Meydanı Alidir Maksudun eğer ruyeti didar ise el hak Zatında o bir noktayı irfanı Alidir Takdis ede gör sende o MİHRABİ elesti Hesti görünen aleme İmkanı Alidir. Bir başka şair ise onu şu şekilde anlatıyor Sınık gönüllerde mihman olan şah! Kardeş Aliden gayrı ne varki?Ali söyledi (Şuuraltı düşüncen) Cebraile gitti(Şuurüstü düşüncesi) Oradanda Aşkla (MUhammedle) birleşti ve Karip sofinin dilinden başladı inci gibi kelamlar dökülmeye. Anlatabildimmi meramımı? Eski Türkçem berbat, şiirim berbat. Ben bundan ne anlayam heyhat Hem Mihrabi kardeşim aramızda değil, Sen anladığını kendi sözlerine anlatırsan, Sohbetimiz olur, derinliği az olur, bizim olur. Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 23, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 23, 2014 gönderildi (düzenlendi) Ama orası garibanların yeridir işte. Yinede olmaz çünkü 1400 yıl önce yazılmış ve Unutulmuş bir Arap belagat sanatıdır.Çıkartırsın birşeyler ama tam olmaz. Fildişi kule, hayattan kopuk olanlar demek. Hayattan kopuk olanlar, Hayat kitabını hayattan kopuk okuduklarından, Hayatın/kitabın içindeki aşkı ıskalar, Şiir/benzetme/masal bilirler. . Mart 23, 2014 tarihinde ozkanates tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 23, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 23, 2014 gönderildi Kuran Suresi An'ten Paylaşım için teşekkür Cigi. Eğer mesajını ifade edersen, Sohbet imkanımız olur. Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 23, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 23, 2014 gönderildi Arkeolojik yazıtları inceleyen bilimsel yöntemlerLe kuran incelenmeli... Döneminde kullanılan kelimeler deyimler edebi deyişler kültürel yapılar ne kadar doğru olarak tesbit edilirse o oranda kuran yada arkeolojik metin doğru anlaşılma imkanına kavuşur.... Tanrı, hiçbir kulunu dışlamaz, Ger birinin gönlüne, gönül diliyle seslenir. Mistik metinler sadece birer yol işaret levhası, "Her ne arıyorsan, aradığını gönlünde ara gönlünde bul", "Her nereye gidiyorsan, varacağın sadece kendinsin", Anlamında. "Anlamıyoruz" sandığımız, Bize öğretilen ile, bizim gönlümüzdeki arasındaki fark. Gönlündekine itimat etmeyi öğrenene, Artık ne bir öğretilen kalır, ne de anlaşılacak bir fark. Link to post Sitelerde Paylaş
ozkanates 0 Mart 23, 2014 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 23, 2014 gönderildi Arkeolojik yazıtları inceleyen bilimsel yöntemlerLe kuran incelenmeli... Döneminde kullanılan kelimeler deyimler edebi deyişler kültürel yapılar ne kadar doğru olarak tesbit edilirse o oranda kuran yada arkeolojik metin doğru anlaşılma imkanına kavuşur.... Tüm felsefe tarihi 2 kelimede özet: "Kendini bil" (know yourself) Gerisi, bu 2 kelimedeki deryayı anlatacağım diye gayret. Ama anlatılmaz, çünkü sesle sözle anlatılacak birşey değil. Deryada olup da deryayı bilmeyen balık misali. Aradığımız herşey biziz zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Temmuz 3, 2014 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2014 gönderildi "APAÇIK" OLMAYAN KURAN! HİCR 1. Elif Lâm Râ. Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur’an’ın âyetleridir. Kuran'ın kimi surelerinin başında Elif Lam mim, Elim lam Ra, Ha mim, Sad. vs gibisinden anlamı kimse tarafından bilinmeyen tuhaf harfler yer alır. İslamcılar bu harfleri Huruf-u Mukatta olarak nitelendirmişler, ve anlamının ise yalnızca tanrı tarafından bilineceğini iddia etmişler. Şimdi düşünmek gerekmez mi, Ayete Elif Lam Ra diyerek başlayan Hicr suresinin birinci ayeti, devamında bunlar apaçık kuranın ayetleridir diyor ve anlamını ise kimse bilmiyor.! Kuran hakkında her ne kadar apaçık bir kitap densede o, kendi içerisinde bile çelişkişler bulunduran, bulanık bir kitaptır. Şimdi Hakka suresinin 40'ıncı ayetine inanmak kadar doğal ne olabilir ki? "Hiç Şüphesiz bu kuran muhammed'in sözüdür" Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts