Jump to content

Sadece Ateistler(bilimsel bir araştırmada yer almak ister misiniz ? )


Recommended Posts

  • İleti 74
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İstediğin cevaplar aleyhte durum yaratılabilecek cevaplar.

Ateistlerin yaşamlarındaki ortak noktalara mühendislik yapabilirler.

ne yaşamımız var ki ? fişlenme korkusu ile öleceğiz yakında sen hala yaşamdan bahsediyorsun. hadi gel biraz cesur adımlar at. araştırmaya katılmak gönüllük esasına dayanıyor. yani kendi rızanızla katılmanız gerekiyor. anlaşılan o ki sen katılmayacaksın. bu yöndeki düşüncelerini anlıyorum ama neden olumlu yandan bakamıyorsun olaya bunu anlamıyorum ?

,

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şaka mı yapıyorsun sen ?

yapma dostum yaa :( o zaman biz saklamanya devam edelim... kendimizi açık etmeyelim hep gizlenelim. bu mudur yani ?

Bunun saklanmakla alakası yok.

Bilgi vermemekle alakası var.

ABD istese Kuzey Koreyi 1000 kere vururdu.

Neden vuramıyor?

Çünkü bilmiyor, görmüyor.

Kore orada tüm uyduları engelliyor.

Nerede ne silahı var, nerede hangi tesisi var göremiyor.

Göremeyince de dünyanın en büyük en güçlü devleti çaresiz kalıyor.

Bu böyle bir durum.

Müslümanların bizi öğrenmesi barış çiçeği vermemize mi yol açacak sanıyorsun? :)

Karşılıklı anlayış, hoşgörü, mutluluk ve kabullenme mi olacak sanıyorsun?

Olmayacak.

Onlar öğrendiklerini bizi yoketmede kullanacaklar.

Bizi tutsaklaştırmada kullanacaklar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet budur tabi ne sandıydın? Toplum dışısın,ötekisin,yabancısın, avrupada çekik gözlü bir asyalısın, japonyada bir zencisin, abd de bir komunist, kübada bir kapitalistsin. Hep sakalanacak,gizleneceksin.

peki siz saklanın ama ben artık saklanmak istemiyorum. ben artık hep dışlanan; aşağılık bir insanmışım muamelesi görmek istemiyorum..

bende insanım ve bende iyilik nedir biliyorum benimde ahlak anlayışım ve iyi kötü ayrımım var. ve bende bir çok kitap okudum ve dini dindarlardan iyi biliyorum ben yoldan sapmış, cahil beyni yıkanmış değilim ve bunu tüm topluma anlatacağım.

siz saklanın ve toplum bizi bu şekilde görmeye devam etsin ama ben saklanmayacağım. bizim de ahlaklı ve dürüst insanlar olduğumuzu analtacağım elimden geldiğince.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

her yıl ibadet adına hayvan katletmiyoruz;

bizden olmayanları öldürmek istemiyoruz bu iki sebep bile bizim onalr gibi olmadığımızı gösterir...

31 çekmek ahlaksızlıksa dünyada ahlaklı erkek yok :D

Onlar gibi olmadığını göstermek müslümanlarda saygı uyandırmaz.

Daha çok nefret uyandırır.

Kör bıçakla adam kesen tipler bunlar yahu.

Git bir cami önüne ve allah yoktur de bakayım ne oluyor sana.

Ateist olduğunu ilan et bakalım.

Eğer sana saygı duyan bir kişi bulursan ölmeden önce ona teşekkür et :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yardımcı olayım:

1- Üniversiteyi bitirene kadar düşünme fırsatım olmadı. Sonra da hayat telaşesi ile biraz daha zaman geçti. Hayatım düzene girince Kuranı inceleme fırsatım oldu ve ateist oldum.

2- Kimsenin etkisi olmadı. Kuran toplumu çok etkilediği için bu nedir diye incelemeye karar verdim. İnceleyince ateist olmaya karar verdim. Beni ateist yapan Kuran'dır. Onu okumasam kesinlikle ateist olamazdım.

3- Çok rahatladım. Bir sürü saçma sapan dogmatik düşünceyi kafamdan kovdum ve büyük bir huzur hissettim.

4- Çok uzun süre bunu herkesten sakladım. En yakınlarıma bile söylemedim. Fakat söylediğimde kıyametin kopmadığını gördüm. Çok şiddetli tepkiler aldım fakat kısa sürede herkes alıştı. Keşke önce söyleseymişim.

5- Fikirlerimi ilk aileme, sonra arkadaşlarıma, sonra akrabalarıma söyledim. Babam çok üzüldüğü ve ağladığı için onu kaybettikten sonra biraz bana koydu ama o kadar olacak.

6- İlk tepkiler çok şiddetliydi. Dayandım ve ısrarcı oldum. gerekirse ben de sert çıktım. Hem de çok sert. Bunu yapmadan olanaksız. Sert çıkmazsanız eziyorlar. Sert çıkmadan ateistim demenin bu toplumda olanağı yok.

7- Bana söylenen şu: "İyi birisin ama itikadın bozuk." Ateist olduğum için bozulmayan ilişkilerim de var. Bozulan da. Bazı müslüman arkadaşlarım benimle konuşmuyor ve bana selam vermiyorlar. Bunların sayısı çok az. Genelde kabullenme var.

Felsefi sorular

1- Ateizm tanrı inancını reddetmektir.

2- İyi ve kötü kavramı bana çok anlam ifade ediyor. En çok iyi ve doğruyu bulmaya önem veririm.

3- Kendime ve sevdiklerime yapılmasını istemediğimi başkalarına da yapmamaktır.

4- Teistlerin hiç bir kavramına hiç saygı duymuyorum.

5 Ateist olduğumu söylemekten çok uygunsuz bir ortam olmadıkça çekinmem. Uygunsuz ortam, bağnaz ve şiddet eğilimli ruh hastalarının olduğu ortamlardır.

6 Din hanemde islam yazıyor, bundan rahatsızım. İlk fırsatta sildirmeyi düşünüyorum.

7 Devletin laik olmasından başka talebim yok.

8 Ateistlerin yaşamış oldukları problemlerin temel kaynağı toplumda yobazlığın yaygın oluşudur.

9 Ateist olmaktan son derece memnunum. Başka bir şey olmam olanaksız.

Sonuç soruları:

1- Ateistlerin yaşamış oldukları temel problemlere çözümüm, laiklik.

2- Söylemek istediğim başka şey yok.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yardımcı olayım:

çok teşekkürler istrseniz özel cevapalrınızın burda yer almasını istemiyrosanız silebilirsiniz. ben kopyaladım. çok çok teşekkür ederim anlayışınız için

ayrıca diğer arkadaşalra sesleniyorum. cevapalrınızı buraya yazmanıza gerek yok; yazabilirsinizde; hani kimse görsün istemiyorsanız özelden de atabilirsiniz yeniden belirtmek isterim

tarihinde atılgangenç tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yo, daha özelini de yazabilirim, sakıncası yok. Bu aslında bir itiraf da... Ateist olunca tüm çevremi, önceden tanıdığım herkesi tamamen değiştirmek, yeni bir hayata sıfırdan, yeniden doğmuş gibi başlamak şeklinde bir şey aklımdan geçer gibi oldu. Bu beni biraz bocalattı. Ama bunun çılgınca bir şey olduğunu ve olamayacağını çabuk kavradım. O bocalama beni biraz tedirgin ve huzursuz etti. Gerçeklere dönüp hayal kurmayı bırakınca rahatladım.

Beni ateist olarak kabul edeni ben de ediyorum. Etmeyene güle güle... Felsefem bu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistlere tavsiyem, "elhamdülillah müslümanım" der gibi söze ateist olduğunuzu belirterek kesinlikle girmeyin. Tanımadığınız kimselerin tepkilerini başka konularla ölçün. Ezan okununca ayak ayak üstüne atın, ayakta su için, selam almayın, muhammet denilince oturduğunuz yere daha bir iyice yayılın, tepki ölçün. Yobazsa belli olur ve hiç uğraşmayın.

Yobazlarla muhatap olmayın. Ateizmin belli bir düzeyin altında tartışılamayacağını asla unutmayın. Cahile laf anlatmaya kesinlikle uğraşmayın. Onun önce eğitime ihtiyacı var, ateizme değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistlere tavsiyem, "elhamdülillah müslümanım" der gibi söze ateist olduğunuzu belirterek kesinlikle girmeyin. Tanımadığınız kimselerin tepkilerini başka konularla ölçün. Ezan okununca ayak ayak üstüne atın, ayakta su için, selam almayın, muhammet denilince oturduğunuz yere daha bir iyice yayılın, tepki ölçün. Yobazsa belli olur ve hiç uğraşmayın.

Yobazlarla muhatap olmayın. Ateizmin belli bir düzeyin altında tartışılamayacağını asla unutmayın. Cahile laf anlatmaya kesinlikle uğraşmayın. Onun önce eğitime ihtiyacı var, ateizme değil...

gerçekten güel yorumlarınız için teşekkürler :)

şu kalınladığım yer gerçekten çok doğru

Link to post
Sitelerde Paylaş

Temel bilgiler:

1- Yaşınız: 49

2- Cinsiyetiniz: erkek

3- Eğitim durumunuz: 2 yıllık üniversite mezunu

Ateist olma sürecine ilişkin sorular:

1- Ateistliğe doğru ilk adımlar ne zaman atıldı, hangi kitap, kişi düşünür, söz vb. şeylerin etkileri var mıydı?

6 yıl kadar önce, bir çok kitap ve insanın dolaylı olarak katkısı olmuştur ama direk etki eden yok.

2- Nasıl ateist oldunuz, kaç yaşında, kimlerin etkisiyle,

Korkmadan düşünerek, 43 yaşında, kimsenin etkisi olmadı.

3- Ateist olurken neler hissetiniz?

Özel bir şey hissetmedim.

4- Ne zaman tam olarak ateistim ben dediniz?

5 yıl önce

5- Fikirlerinizi ilk kime söylediniz(aile arkadaş yabancı)

Bir kaç arkadaşa söyledim o da fikir belirtmem konular olduğunda.

6- Bu süreçte veya anda tepkiler aldınız mı? İlk tepkiler nasıldı?

Pek fazla tepki almadım

7- Ateist olma sürecinde aldığınız tepkiler ile ateist olduktan sonra aldığınız tepkiler nasıldı? Bir benzerlik veya farklılık var mı?

Fark yoktu zaten müslümanken de bir ateistten fazla farkım yoktu zaten, namazı, haccı, kurban kesmeyi saçma bulurdum, sadece oruç tutardım, dua etmezdim.

Felsefi sorular

1- Ateist ve ateizm sizce nedir? Açıklanan anlamlar size doğru geliyor mu?

Ateizm dinlerin yalan olduğunun farkına varmaktır, tanrı kavramına gelince, bir tanrıyla karşılaşmadığım sürece benim için yok demektir.

2- İyi ve kötü kavramı size ne anlam ifade ediyor veya bir anlam ifade ediyor mu?

İyilik diğer insanlara ve canlılara bilerek zarar vermemek ve elinden geldiğince yardım etmektir, kötülük de bilerek zarar vermek ve engellemek elindeyken seyirci kalmaktır.

3- Sizce ahlaklı olmak nedir?

Dürüstlük, tutarlılık, yalan söylememek, çalmamak, bilerek zarar vermemek.

4- Teistler ile tartışırken onların saygı duydukları kavramlara saygı duyuyor musunuz? Hazreti (Hz.) cella cellehü CC, SAV gibi dini saygı ifadelerini kullanıyor musunuz?

Hayır.

5- Teistken kullandığınız bazı dini kavramları hala kullanıyor musunuz? Yemin etmek, Allah razı olsun deyimi gibi dini pratikler gibi kullanıyorsanız niçin?

Bazen, ağız alışkanlığı.

5 Ateist olduğunuzu söylemekten çekiniyor musunuz? Çekiniyorsanız neden

Bazen, arkadaşlarımın üzülmesini istemediğim için. Bazılarıyla da gereksiz tartışmalara girmek istemediğim için.

6 Kimlikteki din ibaresine nasıl bakıyorsunuz? Sizin din hanenizde ne yazıyor?

Gereksiz. Müslüman.

7 Devletin ateistler ile ilgili politikaları var mı? Olmasını ister miydiniz?

Yok. Evet, isterim.

8 Ateistlerin yaşamış oldukları problemlerin temel kaynağı sizce nedir?

Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük.

9 Ateist olduktan sonra ile teistken ki yaşantınızı karşılaştırdığınızda iyi ki ateist olmuşum veya keşke teist olarak kalsaydım dediğiniz şeyler oldu mu?

Yok, olmadı.

Sonuç soruları:

1- Ateistlerin yaşamış oldukları temel problemlere bir çözüm öneriniz var mı?

Laiklik tam anlamıyla uygulanmalı ve dini değerlere hakaret gibi bahanelerle dini eleştirenlerinler ceza almamalı veya hapse atılmamalı.

2- Söylemek istediğiniz başka şeyler var mı?

Yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Yaşınız: 36

2- Cinsiyetiniz: Erkek

3- Eğitim durumunuz: Lisans

Ateist olma sürecine ilişkin sorular:

1- Ateistliğe doğru ilk adımlar ne zaman atıldı, hangi kitap, kişi düşünür, söz vb. şeylerin etkileri var mıydı?

Çocukluğumdan beri allah karakteri gerçeküstü görünürdü. Ortaokulda kuranı kısmen de olsa okudum. Bu yetti.

2- Nasıl ateist oldunuz, kaç yaşında, kimlerin etkisiyle,

Çocukluğumda arkadaşlarım kuran kursuna giderdi. Herşeyi gördüğü, bildiği söylenen Allah'la iletişmek için araya arapça ve kuranca protokollerini koymak garip gelirdi. Ortaokulda kuranı tercümesinden okudum. Masal kitabıydı. Lisede yine okudum. Hala masal kitabıydı. İlişkimi kestim dinle. Lise-2010 civarı arası agnostik ateisttim. Son yıllarda insanları müslümancılık oynarken görünce, belki benim anlamadığım birşey vardır dedim. Kuranı bir daha okumayı midem kaldırmadı. Ateist kitapları okudum. Onlar da saçmalıyorlardıysa, bir daha ne din, ne karşıtları ile işim olacaktı; ama gördüm ki saçmalamıyorlardı. Bir kitapta bile ahenk tutturmaktan aciz sözde tanrıların aksine, bunlar kitaplarında, iddialarında tutarlıydılar, kanıtlıydılar.

3- Ateist olurken neler hissetiniz?

Anlatılan masalların zırva olduğunun farkındaydım. Ama yine de ateş olmayan yerden duman çıkmaz, belki anlayamadığımız bazı şeylerin sonucu olarak çarpıtılmış bir tanrısal varlık mevcut olabilir düşüncesindeydim. Yani bir nevi deistik bir aşama idi. Çok kısa bir süreçti. Kendime geldim. Varsa ekime, yoksa kasıma kadar; benimle derdi olan allah bana gelecek, onu bunu göndermeyecek dedim. Bitti.

4- Ne zaman tam olarak ateistim ben dediniz?

Ateizm bir kimlik değildir; durumdur. Ne zaman tanrı tanımaz durumda olduğumu hatırlamıyorum. Fakat lise sonrasında kesinlikle tanrı masalları ve dinler ile bir işim kalmamıştı. Kısa bir süre sonra da tanrılar ile işim kalmadı.

5- Fikirlerinizi ilk kime söylediniz(aile arkadaş yabancı)

Arkadaş.

6- Bu süreçte veya anda tepkiler aldınız mı? İlk tepkiler nasıldı?

İnanır durumdakiler tabu olarak gördükleri birşeye doğrudan saldırı olarak algıladıkları için direk tepki koyuyorlar. Eğer ilişkiyi kesemeyecek durumdaysalar, konuyu kapatıyorlar. Kesebilecek durumdaysalar, sessiz sedasız görüşmeler azalıyor. Kimi dert etmiyor. Kimi iğnelemelerde bulunuyor. Kimi ise saçma sapan durumlar yaratarak tebliğde bulunmaya çalışıyor. En komiklerinden biri şuydu: elimdeki karpuz dilimini rahat yemek için keserken bir parçası yere düştü. Tebliğci, onu ben almadan önce alıp ağzına attı ve bana kısmetin ne olduğunu anlatmaya başladı. Ayıp olmaması açısından hayvanlığın ne olduğunu anlatarak cevap vermek istemedim.

7- Ateist olma sürecinde aldığınız tepkiler ile ateist olduktan sonra aldığınız tepkiler nasıldı? Bir benzerlik veya farklılık var mı?

Bir farklılık olmadı. Tabu konularda konuşmak her aşamada hep aynı tepkileri alıyor.

Felsefi sorular

1- Ateist ve ateizm sizce nedir? Açıklanan anlamlar size doğru geliyor mu?

Ateizmin genel tanımı tanrı inancını reddetme durumudur. Bana göre ise biraz daha özelleşerek: tanrı inancının gerekliliği inancını reddetme durumudur. İnananlar genellikle şuna inanırlar: İnsan bir dine, bir tanrıya inanmalıdır. Bana göre ateizm "bir dine, bir tanrıya inanılmalı" inancını reddetme halidir. Kimse bir dine veya tanrılara inanmak zorunda değildir. Elbette bence insan inanmaya meyillidir, ama bu illa ki doğaüstülere inanmak şeklinde ortaya çıkmak zorunda değildir.

Ateist ise bu reddediş halinde bulunandır.

2- İyi ve kötü kavramı size ne anlam ifade ediyor veya bir anlam ifade ediyor mu?

Bunlar olayların sonradan yorumlarıdır. Oluşmuş durumların sonuçlarına ve getirilerine bakarak, o duruma veya o duruma yol açan kişilere bu yakıştırmaları yaparız. Hayat faydacılık esası üzerine kuruludur. Sağladığımız faydalar ölçüsünde hayatı ve onu meydana getirenleri değerlendiririz. Örneğin: bir sevdiğimiz öldüğünde, onu bir daha göremeyeceğimiz, tat aldığımız anları bir daha yaşayamayacağımız için kendimize üzülürüz, ona değil.

İyi ve kötü de yine faydacılık esasına göre değerlendirmeler sonucu vardığımız yargılardır. Bir savaş lordu bir küçük kızın ırzına geçmiş diye ona sövüyoruz. Kötü diyoruz. Kötü olmasının sebebi, kızın ırzına geçmiş olması değil. Bizi kıza yardım edebilmek, olayı engelleyebilmek, bu tür pisliklerden habersiz olmak vb. imkanlarından mahrum bıraktığı için kötülüyoruz. Bize çaresizliğimizi gösterdiği için; ahlak, onur, şeref anlayışımıza kamyonla girdiği için; insanlığa yakıştırdığımız hislerin de ırzına geçtiği için kötülüyoruz. Savaş lordunu, kıza değil; kız üzerinden bizlerin duygularına, tabularına tecavüz ettiği, bizi çaresiz bıraktığı veya en azından haksızlık hissini yaşattığı için kötülüyoruz.

3- Sizce ahlaklı olmak nedir?

Protokol kurallarını, protokolü bozacak şekilde ihlal etmemektir. Hayat bir protokoller yığınıdır. Protokollerin varlık amacı maksimum getiri, miminum kayıp ile ilişkileri sürdürmektir. Örneğin: çalmak bana göre ahlaksızlıktır. Bir başka insanı mağdur etmek, varolma ve maksimum fayda güdüsü gereği çaresizlik içinde onun da başkasını -aynı şekilde olmasa bile- mağdur etmesine yol açacaktır. Bu zincirleme reaksiyon aynı toplumun bir parçası olarak bana -aynı şekilde olmasa bile- geri dönecektir. Bu yüzden, benim maksimum fayda ve mimimum kayıp sağlayabilmem için, bu zararlı dalgalanmayı yaratmamam gerekir. Ahlak bence, bu gibi toplumsal ve 1-1 ilişkilerdeki zararlı dalgalanmalara yol açacak davranışların dışarda tutulduğu protokolleri izlemektir.

4- Teistler ile tartışırken onların saygı duydukları kavramlara saygı duyuyor musunuz? Hazreti (Hz.) cella cellehü CC, SAV gibi dini saygı ifadelerini kullanıyor musunuz?

Hayır. Bunları -kısmi- teistken de yapmazdım. Kimseye, ondan sağlayabildiğim kalıcı -maddi olmayan- bir fayda yoksa saygı duymam. Her canlıya varlığı gereği mimimum saygıyı gösteririm. Teistler ile tartışma durumunda da yine, bir insana, insan olması gereği, minimum saygıyı gösteririm. Ve bu minimum saygı, kesinlikle benim ahlak protokollerim içinde kalır. Fakat aynı insanın inançlarına, duygularına, hayallerine ve bunların peşinde koşarak düştüğü durumdaki haline saygı göstermek zorunda değilim.

5- Teistken kullandığınız bazı dini kavramları hala kullanıyor musunuz? Yemin etmek, Allah razı olsun deyimi gibi dini pratikler gibi kullanıyorsanız niçin?

Hayır. İçinde bulunduğum ortamda varlıklarından herhangi bir rahatsızlık duymadığım insanlar, benzer kalıpları sık kullandıklarında, yansıma ile ben de kullanabilir hale geliyorum; fakat farkedince bunları yeniden terk ediyorum.

5 Ateist olduğunuzu söylemekten çekiniyor musunuz? Çekiniyorsanız neden

Sorulmadıkça söylemiyorum. Herhangi bir başka durum için olduğu gibi, bunu da konusu geçmeden belirtmenin bir anlamı yok. Bu tıpkı konusu geçmeden, söylenmesi gerekmediği halde mal varlığını açıklamak gibi.

6 Kimlikteki din ibaresine nasıl bakıyorsunuz? Sizin din hanenizde ne yazıyor?

İslam. Tekil olarak değiştirmek taraftarı değilim. Kimlikteki alan oldukça zararlı, fakat günümüzde o alanı değiştirmeye çalışmak da bir o kadar zararlı bir durum oluşturabilir. Bu, yalnızca işlem sırasında veya sonrasında bir müslümana denk gelmeye bakar.

7 Devletin ateistler ile ilgili politikaları var mı? Olmasını ister miydiniz?

Hayır ve hayır. Bir devletin bir özellik ile gruplanabilen insanlar ile ilgili politikası olması, o devletin yanlış yönetildiğinin ve önünde sonunda o ve benzer şekilde gruplanmış diğer insanların da başının çok ağrıyacağının göstergesidir. Ama aynı zamanda devletin suç ve terör örgütlerine karşı politikaları olmalıdır ve birer ayrımcılık ve terör ideolojisi olan dinler bu politikalar çerçevesinde ele alınmalıdır.

8 Ateistlerin yaşamış oldukları problemlerin temel kaynağı sizce nedir?

Cehalet ve ondan doğan korku. Tabuların besleyicisi cehalettir. İnsan bir konuda bilgi almayı bilinçli olarak kestiğinde, o konu artık onun için tabudur. Konu ile ilgili olarak varolan bilgilerini veya sanrılarını değiştirebilecek, sorgulatabilecek herşeyi şiddetle reddeder. Din tabudur. Sorgulanmayı reddeder, çünkü kurucuları ve sömürücüleri sorgulanmanın iktidarlarının sonu olduğnu bilirler. Bu yüzden kitleleri cehalet altında tutmak için ellerinden geleni yaparlar. Ufak bir ışık yakabilecek olanları mimledikleri anda onu ortadan kaldırmak için tüm imkanlarını kullanırlar.

9 Ateist olduktan sonra ile teistken ki yaşantınızı karşılaştırdığınızda iyi ki ateist olmuşum veya keşke teist olarak kalsaydım dediğiniz şeyler oldu mu?

Hayır. Değişen birşey olmadı. Sadece artık masallar daha az yer kaplıyor hayatımda. "Varlığın anlamı" fikri ise tamamı ile ortadan kalkmış durumda. Tanrı inancı içindekiler, varoluş nedenlerini sürekli sorgularlar. Onları yaratanların, onlara nasıl bir görev ve kader çizdiğini merak eder dururlar. Bu masalların ortadan kalkması ile de çok büyük bir boşluğa düşerler; peki ya o zaman neden varız diye kendilerin yerler. Yani tamamen saçma sapan bir masal yüzünden oluşmuş bir düşünceyi, o masal ortadan kalktığı halde sürdürmeye devam eder ve bu yüzden acı çekerler. Bu sanıyorum ki bir şekilde teizme bulaşıp da sonrasında ateist olmuş olanlar için kaçınılmaz bir durumdur.

Sonuç soruları:

1- Ateistlerin yaşamış oldukları temel problemlere bir çözüm öneriniz var mı?

Agresif tavırlar, anti tanrıcılık veya bizim durumumuzda anti allahçılık olarak görünmeye yol açıyor. Tanrı tanımazlık, tanrıya söverlik olarak anlaşıldığı sürece ilerlemek son derece zor olacaktır. Tanrı tanımazlığın, tanrıya ve tanrı inancına ihtiyaç duymazlık olarak gösterilmesi gerekir. Bu yüzden kendini tanrısız olarak görenlerin, diğer insanlardan daha iyi bir hayat sürmeleri, daha tasasız ve sıkıntısız olmaları, daha yeterli, daha becerikli, daha -mümkünse- varlıklı, daha sabırlı, daha -mutlaka- bilgili, -olabiliyorsa- eğlenceli, sygılı, güvenilir olmaları ve bunu da mümkün olduğu ölçüde gösterebilmeleri gerekiyor. Kimse tartışma ile yola gelmez. Ama herkes bir başkasını örnek alabilir. Kazanmak için örnek olmak gerekir, düşman değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eksik biliyorsam lütfen beni düzeltin. Herhangi bir ön lisans, lisans yada yüksek lisans diplomam olmamasına rağmen, askerde iken bir rütbelinin yüksek lisans bitirme tezini hazırlamıştım. Hatırladığım kadarıyla değerlendirdiğimde sizin sorularınız bilimsel sorgulama, tez hazırlama kriterlerinin yanında oldukça yavan kalıyor. Bitirme ödevlerinin tez vermelerden farkı nedir?

Temel bilgiler:

1- Yaşınız: 36

2- Cinsiyetiniz: Erkek

3- Eğitim durumunuz: İlköğretim

Ateist olma sürecine ilişkin sorular:

1- Ateistliğe doğru ilk adımlar ne zaman atıldı, hangi kitap, kişi düşünür, söz vb. şeylerin etkileri var mıydı?

10 yaş civarı, okulda gördüğüm din dersleri, çevremdeki Müslümanların empoze ettikleri ile bilgilerimin çelişmesi ile başladı. Okuduğum ansiklopedilerin etkili olduğunu düşünüyorum.

2- Nasıl ateist oldunuz, kaç yaşında, kimlerin etkisiyle,

Teizme karşı olduğumu fark ederek, 16 yaş civarı olsa gerek, Müslümanların etkisiyle.

3- Ateist olurken neler hissettiniz?

Özel bir 'his'ten bahsedemem. Sadece kendimi tanımlamakta kullandığım bir kelime. Erkek, genç, yetişkin, mutsuz, neşeli, sessiz, geveze v.b. tanımlardan biri sadece.

4- Ne zaman tam olarak ateistim ben dediniz?

16 yaş civarı.

5- Fikirlerinizi ilk kime söylediniz(aile arkadaş yabancı)

Yetiştirme yurdunda sürekli namaza çağıran bir görevli vardı. Adını hatırlamıyorum. İkinci olarak da okulda din dersinde.

6- Bu süreçte veya anda tepkiler aldınız mı? İlk tepkiler nasıldı?

İlk söylediğim kişi uzun bir süre tapınmak ile ibadetin farklı şeyler olduğunu anlatmaya çabalamıştı. İkinci söylediğimde ise dersten kovulmuştum ve devamında sınıf arkadaşlarımın sözlü ve fiziki hakaretleriyle uğraşmıştım.

7- Ateist olma sürecinde aldığınız tepkiler ile ateist olduktan sonra aldığınız tepkiler nasıldı? Bir benzerlik veya farklılık var mı?

Ateist olma sürecimde tepki gösterdiğim, sorguladığım durumlarda genellikle cahil yaftası ile karşılaştım. 'Ben ateistim' dedikten sonra ise kafir, katli vacip v.b. klasik İslami dangozluklarla uğraştım.

Felsefi sorular

1- Ateist ve ateizm sizce nedir? Açıklanan anlamlar size doğru geliyor mu?

Teizme inanmayan ve karşı olan kişiye ateist, tanrı inancını ve dinleri reddetme düşüncesine ateizm denir. Ateizm: anti teizm olduğundan evet doğru geliyor.

Felsefi denmiş madem ben de biraz edebiyat yapayım. Ateizm doğru bir tanımlama olmasına rağmen kendimi tanımlarken hep bir eksiklik hissetmişimdir. Özellikle hem ateist hem komünist olduğunu söyleyen insanların varlığı bende tanımın eksik olduğu, yetersiz olduğu hissini uyandırıyor. Ben ateistim dediğimde sanki sadece tanrılı dinleri reddetmiş, tanrısız dinleri -komünizm, Şintoizm v.b.- reddetmemiş gibi hissediyorum. Oysa tanrıları ve dinleri bütün olarak reddettiğimi ifade etmeye çalışıyorum.

2- İyi ve kötü kavramı size ne anlam ifade ediyor veya bir anlam ifade ediyor mu?

Parça ve bütünün çıkarlarına uygun tavır ve davranışlara iyi, aksine kötü denir. Genel olarak benim için bir anlamı yok.

3- Sizce ahlaklı olmak nedir?

Genel kabul görmüş tavır ve davranışları düşünmeden uygulayabilmektir. Örnekleyeyim sanki biraz dar oldu. Yalan söylememeliyim diye düşünmeden, yahut yalan söyleme denilmeden doğruyu söylüyorsanız ahlaklısınızdır. Çal-mamalıyım diye düşünmeden veya size çalma denilmeden size ait olmayan bir şeye dokunmuyor sanız ahlaklısınızdır.

4- Teistler ile tartışırken onların saygı duydukları kavramlara saygı duyuyor musunuz? Hazreti (Hz.) cella cellehü CC, SAV gibi dini saygı ifadelerini kullanıyor musunuz?

Hayır. Hayır.

5- Teistken kullandığınız bazı dini kavramları hala kullanıyor musunuz? Yemin etmek, Allah razı olsun deyimi gibi dini pratikler gibi kullanıyorsanız niçin?

Hayır.

5 (6?) Ateist olduğunuzu söylemekten çekiniyor musunuz? Çekiniyorsanız neden

Hayır.

6 (7?) Kimlikteki din ibaresine nasıl bakıyorsunuz? Sizin din hanenizde ne yazıyor?

Nüfus cüzdanımın arka yüzünü kendime çevirerek. İlgili kanun çıktığında gidip içeriğini sildirdim, herhangi bir şey yazmıyor.

7 (8?) Devletin ateistler ile ilgili politikaları var mı? Olmasını ister miydiniz?

Elbette var. Diyanet bunun vücut bulmuş halidir. İstemezdim.

8 (9?) Ateistlerin yaşamış oldukları problemlerin temel kaynağı sizce nedir?

Cehalet.

9 (10?) Ateist olduktan sonra ile teistken ki yaşantınızı karşılaştırdığınızda iyi ki ateist olmuşum veya keşke teist olarak kalsaydım dediğiniz şeyler oldu mu?

Elbette oldu. Beynim, öğrenme kapasitem ve kişiliğim teistken hücre hapsindeyken, şimdi dünya seyahatine çıkmış gibi. Bir türlü de bitmiyor gezmelerim. İyi ki ateist olmuşum.

Sonuç soruları:

1- Ateistlerin yaşamış oldukları temel problemlere bir çözüm öneriniz var mı?

Her koşulda doğruyu söylemek.

2- Söylemek istediğiniz başka şeyler var mı?

İstanbul'da yaşamamdan dolayı aşağıdaki cevap vermiyorum.

Kıyaslama soruları(yurt dışındaki ateistlere özel):

1- Yurt dışındaki ateistlere bakış ile Türkiye’deki bakışı değerlendirmek için neler söyleyebilirdiniz?

2- Yaşadığınız yerdeki devletin ateistler ile ilgili bir politikası var mı?

3- Kimliklerinizde din ibaresi bölümü var mı?

4- Yaşadığınız devletin dinlere yapmış olduğu yatırımlar var mı? (ülkemizdeki diyanet işleri vb. kurumlar gibi)

Başarılar dilerim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerekli ise iletişim bilgilerimi de verebilirim. Devlet beni fişleyecek aman Müslümanlar kafamı kesecek diye götlük yapmam. Öyle götlüklerim olsa kimlikteki din hanesini sildirmezdim.

Kafama takılanlar:

Teist olmadığı halde anti teist denilmeyenleri kapsamayan, ve daha önemlisi teist olanların teist olmayanlara karşı bakışını içermeyen bir çalışma gerçekten üniversitelerde bilimsel sayılıyor mu? Eğer cevap evet ise, ilk okul 3 mezunu ben bu memleketin üniversitelerinden daha bilimselim yahu.

Saygılar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...