Jump to content

Olmayan Mescide AYET ?


Recommended Posts

Önce ayeti alalım.Diyanetin çevirisi.

Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed'i) bir gece Mescid-i Haram'dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa'ya götüren Allah'ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz o, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.(İsra 1)

http://kuran.diyanet...Kuran.aspx#17:1

İsra Suresi 1.Ayet Mekki olup, hicretten 3 yıl önce indiği kabul görmektedir.Buda 618 yılına tekabül etmektedir.

Mescidi aksa Kudüs kentinde olup, süleyma'nın saray kalıntıları üzerine kurulmuş olan ''Ömer Camii'ne verilen isimdir.''En uzak mescit'' anlamına gelip 638 yılında inşa edilmiştir.

http://tr.wikipedia....i/Mescid-i_Aksa

Yukarıda verdiğim Wiki linki yazarının müslüman olduğu, ve biraz sonra belirteceğim tutarsızlığın farkında olduğu yazıdan anlaşılmaktadır.Çünkü burada beytül makdis ve Mescidi Aksa'nın sanki aynı şeylermiş gibi verilmeye çalışıldığı, ama neticede ikisinin aynı şey olmadığı kabul edilmektedir.

Peki nedir mevzu derseniz.

Efendim olay şudur.

618 yılında gelen bir ayet, nasıl olurda 638 yılında yapılan mescidi Aksa'dan bahseder.Çünkü bu ayet geldiğinde ortada Mescidi Aksa diye bir mescit yoktu ki...

http://www.turandurs...ead.php?t=29509

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunun yanında Muhammed zamanında şimdiki Mescidi Aksa'nın yerinde bir kilise bulunuyordu.

Bu kilise ise Bizans İmparatoru Jüstinyen tarafından M.S. 530'lu yıllarda yapılmıştır. Justinyen'in inşa ettirdiği bu kilise Bakire Meryem'e adanmış olup onun ismini taşıyordu (Church of Our Lady).

Bu kilise daha sonra Sassani İmparatoru II. Hüsrev tarafından M.S. 7. yüzyılın başlarında yıkılmıştı.

Şimdi gelelim Mescid-i Aksa'nın gerçek yaşı ve tarihine.

1930'lu yıllarda bu caminin restorasyonu yapılırken tahta sütunlardan ve panellerinden elde edilen örneklerin karbon 14 metodu ile yaş analizi yapılmıştır. Karbon 14 metodu ile yapılan analiz en eski tahta örneklerin en erken M.S. 9. yüzyıla ait olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında bu en eski tahta örneklerinin de daha önce başka yapılarda kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Yani bu cami aslına bakılırsa daha sonra 9. yy'dan sonra da kurulmuş olabilir.

Kaynağa bakmak için:

http://en.wikipedia.....e-construction

Aynı şekilde Kudüs'ün kıble olmaktan çıkarılıp, Kabe'nin kıble yapılmasına dair ayettede ''Mescidi Aksa'' tabiri geçmektedir.Bu ayette Muhammedin ağzından çıkmış olamaz.Bu durumda Elimizdeki Kuran'ın kaynağının Ebubekir döneminde yazılan Kuran olmadığı şüphesi taşımak yerinde bir görüş olmaz mı?

Eğer Mescidi Aksa en erken 9. yy'da kurulmuşsa ve adı da ancak o zaman konmuşsa elimizdeki Kuran 9. yy'sa ya yazılmış ya da değiştirilmiş olmalı.

http://www.turandurs...ead.php?t=29509

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman bir tarihçiden aktarıyorum:

Muhammed, Mekke'de 16-17 farklı yerde namaz kılıyordu.

Bunların her birine Mescid-i Cin benzeri isimler verilmişti.

En uzakta olana da "en uzak mescit" anlamına gelen Mescid-i Aksa.

Bu, Mekke'nin 8 km dışındaki ağaçlık bir bölgeden sonraki en son ağacın orayı anlatıyordu.

Ayette doğaüstü hiçbir duruma işaret edilmediğine dikkat.

Göğe yükselme konusu, sadece Buhari ve tanınmış bir diğer hadisciye dayanmakta.

Bu 2 hadisciye yaslanan diğer her konu da, sonradan eklenmiş halk söylenceleri.

Mescid-i Aksa denen yerde bir mescit vardı ama adı başkaydı ve yıkıntı halindeydi.

Bu mescidin yeniden inşası ve Mescid-i Aksa adını alması 90 yıl sonra.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman bir tarihçiden aktarıyorum:

Muhammed, Mekke'de 16-17 farklı yerde namaz kılıyordu.

Bunların her birine Mescid-i Cin benzeri isimler verilmişti.

En uzakta olana da "en uzak mescit" anlamına gelen Mescid-i Aksa.

Bu, Mekke'nin 8 km dışındaki ağaçlık bir bölgeden sonraki en son ağacın orayı anlatıyordu.

Ayette doğaüstü hiçbir duruma işaret edilmediğine dikkat.

Göğe yükselme konusu, sadece Buhari ve tanınmış bir diğer hadisciye dayanmakta.

Bu 2 hadisciye yaslanan diğer her konu da, sonradan eklenmiş halk söylenceleri.

Mescid-i Aksa denen yerde bir mescit vardı ama adı başkaydı ve yıkıntı halindeydi.

Bu mescidin yeniden inşası ve Mescid-i Aksa adını alması 90 yıl sonra.

Mescidi Aksa, yani ''en uzak mescit'' adı verilen mescit Ömer tarafından yaptırılmıştır.yapım yılı 638.Ayetin okunuşu şu şekilde...

1. Sübhanellezı esra bi abdihı leylem minel mescidil harami ilel mescidil aksallezı barakna havlehu li nüriyehu min ayatina innehu hüves semıul besıyr.

Burada açık bir şekilde ''Mescidi Aksa'' denmiş.

Süleymanın sarayı,ağlama duvarı,Kudüs vs.dese anlayabilirim.Ama Mescidi Aksa dendiği zaman Ömer camii olarakta bilinen ve ağlama duvarının hemen üzerinde Süleymanın sarayının kalıntılarının bulunduğu yere kurulmuş olan mescit akla gelir.Bu durumda Ayetin peygamberin ağzından çıkmadığı, mescit yapıldıktan sonra yazlıp Kuran'a geçirildiği de anlaşılmış olur.

Aynı şekilde Kudüs'ün kıble olmaktan çıkarılıp, Kabe'nin kıble yapılmasına dair ayettede ''Mescidi Aksa'' tabiri geçmektedir.Bu ayette Muhammedin ağzından çıkmış olamaz.Bu durumda Elimizdeki Kuran'ın kaynağının Ebubekir döneminde yazılan Kuran olmadığı şüphesi taşımak yerinde bir görüş olmaz mı?

http://www.turandursun.com/forumlar/showthread.php?t=29509

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman bir tarihçiden aktarıyorum:

Muhammed, Mekke'de 16-17 farklı yerde namaz kılıyordu.

Bunların her birine Mescid-i Cin benzeri isimler verilmişti.

En uzakta olana da "en uzak mescit" anlamına gelen Mescid-i Aksa.

Bu, Mekke'nin 8 km dışındaki ağaçlık bir bölgeden sonraki en son ağacın orayı anlatıyordu.

Ayette doğaüstü hiçbir duruma işaret edilmediğine dikkat.

Göğe yükselme konusu, sadece Buhari ve tanınmış bir diğer hadisciye dayanmakta.

Bu 2 hadisciye yaslanan diğer her konu da, sonradan eklenmiş halk söylenceleri.

Mescid-i Aksa denen yerde bir mescit vardı ama adı başkaydı ve yıkıntı halindeydi.

Bu mescidin yeniden inşası ve Mescid-i Aksa adını alması 90 yıl sonra.

Mescidi Aksa, yani ''en uzak mescit'' adı verilen mescit Ömer tarafından yaptırılmıştır.yapım yılı 638.Ayetin okunuşu şu şekilde...

1. Sübhanellezı esra bi abdihı leylem minel mescidil harami ilel mescidil aksallezı barakna havlehu li nüriyehu min ayatina innehu hüves semıul besıyr.

Burada açık bir şekilde ''Mescidi Aksa'' denmiş.

Süleymanın sarayı,ağlama duvarı,Kudüs vs.dese anlayabilirim.Ama Mescidi Aksa dendiği zaman Ömer camii olarakta bilinen ve ağlama duvarının hemen üzerinde Süleymanın sarayının kalıntılarının bulunduğu yere kurulmuş olan mescit akla gelir.Bu durumda Ayetin peygamberin ağzından çıkmadığı, mescit yapıldıktan sonra yazlıp Kuran'a geçirildiği de anlaşılmış olur.

Aynı şekilde Kudüs'ün kıble olmaktan çıkarılıp, Kabe'nin kıble yapılmasına dair ayettede ''Mescidi Aksa'' tabiri geçmektedir.Bu ayette Muhammedin ağzından çıkmış olamaz.Bu durumda Elimizdeki Kuran'ın kaynağının Ebubekir döneminde yazılan Kuran olmadığı şüphesi taşımak yerinde bir görüş olmaz mı?

alakaları işaretledim.

sonuçta naparsanız yapın. durumu kurtaramıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 months later...

Ruya halinde, Muhammed Mekke'den Kudus'e göturuldu, ve gelecekte kiyametten sonraki insanlarin cennet ce cehennemdeki halleri gösterildi. Ruyasinda eski peygamberlerle görustu ve kemale erdi. Peygamberlerin ruyalari vahydir, yani gerçek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ruya halinde, Muhammed Mekke'den Kudus'e göturuldu, ve gelecekte kiyametten sonraki insanlarin cennet ce cehennemdeki halleri gösterildi. Ruyasinda eski peygamberlerle görustu ve kemale erdi. Peygamberlerin ruyalari vahydir, yani gerçek.

neden KUDÜS ???????,

kudüsün özelliği NEDİR ?????

Link to post
Sitelerde Paylaş

İSRA 1-4

- Âyetlerimizi göstermek için, kulunu geceleyin Mescid-i Haram'dan, etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya yürüten Allah,

Sübhan'dır (bütün noksanlıklardan münezzehtir). Muhakkak ki O, en iyi işiten, en iyi görendir.

- Ve Musa'ya kitap verdik. Ve O'nu, "Benden (Allah'tan) başkasını vekil edinmeyin." diye İsrailoğullarına hidayetçi kıldık.

- Nuh ile beraber taşıdıklarımızın zürriyyeti (onların soyundan olanlar)! Muhakkak ki O, çok şükreden bir kul idi.

- İsrailoğullarına kitapta, “Yeryüzünde iki kere fesat çıkaracaksınız.” diye bildirdik. Ve gerçekten, büyük bir üstünlükle gâlip geleceksiniz.

Olayın kahramanı olarak ayette bahsi geçen kulun adı sanı açıklanmamasına rağmen, bu kul Hz.Muhammeddir çünkü Buhari öyle söyledi mi diyeceğiz?

Diyelim ki bu kul Hz. Muhammed, peki, ayette yürütüldüğü söylendiği halde, rüyadır, ruhdur, bedendir tartışması niye?

Bu kadar cevaplanmamış soru varken Mescidi Aksa üzerinden yanlışlanabilir mi?

tarihinde papik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yaw zavallı bırak işte cevabını aldın harbi fitnebaşısın arkadaş olmadık konuları açıp açıp duruyosun boşuna zorlama tövbeni et geri gir dinine ne işin var ateizmle mateizmle gel gel yuvan seni bekliyo :)

kudüsü kutsamış birileri baksana....öle diyor levia....

allah mı kutsamış ? muhammed mi kutsamış ? musa mı kutsamış ? kim kutsamış ? nasıl kutsamış ? neden kutsamış ?....

kutsal su mu dökmüşler kudüsün her yerine?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ruya halinde, Muhammed Mekke'den Kudus'e göturuldu, ve gelecekte kiyametten sonraki insanlarin cennet ce cehennemdeki halleri gösterildi. Ruyasinda eski peygamberlerle görustu ve kemale erdi. Peygamberlerin ruyalari vahydir, yani gerçek.

Rüya halinde gösterildiği kısmına katılıyorum, fakat Kudüs'e götürüldüğüne ve Kudüs'ün kutsandığına katılmıyorum.

Mescid-i Aksa derken, bugün bildiğimiz Mescid-i Aksa'nın kastedilmediğini sanıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...
Bir saat önce, Mudiban Çivitgorz yazdı:

Bugün miraç rüya idi diyen yarın miraç halüsinasyon idi der.

Uymayın yahudiliğin ayak izlerine.
Bununla beraber;
Jerusalem is not the capital of Palestinian. Jerusalem is capital of Israel. 

İsrail milliyetçisi misin veya israil vatandaşı mısın?

Kudus israilin başkenti olunca ne gibi çıkarların olacak? :)

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...