Jump to content

Eş Değiştirme(Becayiş)


Recommended Posts

Ateistin bilimi temel alması için herhangi bir şart bulunmuyor.

Örneğin: islam'ın tanrısı herşeye kadirdir ve en yücedir. İslam'ın tanrısı ayaklarımı emebilir mi?

- Herşeye kadirdir

- fakat bunu yapmaz; çünkü en yücedir, bu yüzden ememez, demek ki kadir değil

- bunu yapabilir, bu durumda en yüce olmaz

- insanlarla bu şekilde etkileşmez, bu da yapamaz demek, bu da kadir değil demek

- yapabilir, ama nurunun düştüğü dağ bile patlarken, insan bu olay gerçekleşmeden yok olur, bu yüzden aslında ortada emebileceği bri ayak kalmadığı için veya insanı yok etmeden emmeyi başaramayacağı için yapamaz, bu durumda kadir değildir

vb... Tanrının, kendi tanımını kullanarak, asla var olamayacağını veya üstün birşeyler var olsa da, bunların tanrı olamayacağını görmek mümkün ve bunu hiçbir şekilde bilime dayandırmaksızın yapan bir ateistim.

Bu yüzden, ateistlerin genel özelliklerine bakarak ateizme bir temel ve bir kalıp seçmek doğru değil. Çünkü günün birinde genelin ortak özellikleri değişirse, ateizmin tanımı da değişmeye başlayacaktır. Dahası, bu tür bir gruplaşma, grupların temelden sarsılmasını da kolaylaştırır. Müslülerin dört gözle bekledikleri şeylerden biri ateist kimliği ile şüyuu vukuundan (duyulması, gerçekleşmesinden ) beter olayların ortaya dökülmesidir. Hatta bunun için kendileri de har türlü pisliği yapıp, ateistlerin üzerine atmaktan çekinmeyecektir.

Ateizmi bir kişisel durum olmaktan çıkartmak, cahil güruh karşısında tehlikeli bir durum yaratacaktır. Çünkü artık biz ve onlar durumu ortaya çıkar. Cahil güruhlarda biz ve onlar daima çatışma ve çoğunlukla fiziksel çatışma demektir.

Ateizme temel belirlemeye çalışmak, insanları da uzaklaştıracaktır. Örneğin bilim ateizmin temelinde ise, bilimle ilgilenmeyenler dışarda kalacaktır. Bilimle ilgilinen insan sayısı zaten bir elin parmaklarını geçmediği için toplum bunca cahildir, bunları iyice serbest düşünceden koparmak ateistin kendi varlığı için zararlıdır.

vb.

Her hangi bir temel olmadan dinlerin iddiasına nasıl itiraz edilecek o zaman? İnsanın elinde bir referans noktası olması lazım.

Bilim demek sadece laboratuar ortamlarında yapılan bir şey değil, bilimle herkes az veya çok ilgilenir, bilim insanlığın tümünü kapsar, bilime kim itiraz edebilir ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 110
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Biz duruşumuzu cahillere göre belirlemeyiz. Biz duruşumuzu bilime göre belirleriz.

Ateistin bilimsel temele ihtiyacı yok diye bir şey olamaz, bilimsel temele ihtiyacı olmayan hiç bir şey kabul değildir, reddedilir. Kabul edilebilir her şeyin bilimsel temele oturması şart. İster ateizm, ister din, ister felsefe, ister siyaset, ister hukuk, ister etik, her ne olursa olsun bilimsel temele oturması ZORUNLUDUR. Aksinin teklif bile edilmesi koyu cehalettir.

Bilimi referans almadan hiç bir düzgün iş yapamazsınız. Ateist de olamazsınız. Başka hiç bir şey de olamazsınız. Bu konuyu tartışmaya kalkışmak bile cehaletin dibidir.

Atatürk'ün çok doğru belirlediği gibi bilimden başka yol gösterici yoktur. Yol sadece bilimi izleyerek bulunur. Başka izlenecek bir rehber yoktur. Bilimi izlemeyenin izleyeceği hiç bir gerçek rehber yoktur. Yolu bataklığa saplanmaya mahkumdur. İster ateist olsun isterse ne olursa olsun. Bilimi temel almayan ateist ile dinci arasında bir fark bulunmaz. İkisi de cahildir. Cahil olduktan sonra bir erdem aranmaz. Cahilse orda iş biter. Önce bilimi rehber edinin. Sonra ateist mi ne olacaksanız olun. Bilim size yol gösterir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her hangi bir temel olmadan dinlerin iddiasına nasıl itiraz edilecek o zaman? İnsanın elinde bir referans noktası olması lazım.

Bilim demek sadece laboratuar ortamlarında yapılan bir şey değil, bilimle herkes az veya çok ilgilenir, bilim insanlığın tümünü kapsar, bilime kim itiraz edebilir ki?

Bu ve benzer forumlardaki nice müslüman itiraz etmiş, etmekte ve gelecekte de edecektir.

Burada şöyle bir yanlış bakış - ki bunun bir örneği democrossian'ın iletisinde açık biçimde görülüyor - var: bilim olmadan serbest düşünce olmaz. Hayır, bilim serbest düşünce sayesinde vardır. Serbest düşünce bilimi gerektirmez, ama sonuçlarından biri bilimdir, bir diğeri ateizmdir ve bunların yine sınırsız sayıda başka kardeşi olabilir.

Yukarda örneğini verdiğim mantık silsilesi herhangi biçimde bilime dayanmamaktaydı. Ne fen, ne beşeri bilimler. Sadece tanımlardan yola çıkarak tanrı tanımında bir şeyin var olamayacağını gösterdim. Bir başka benzerini Epikür yapar, yine mantık ve tanımdan başka bir yöntem kullanmadan.

Bilim ve ateizm serbest düşüncenin getirileri olduğundan, serbest düşünceye sahip bireylerin her ikisine de aşina veya bağlı olması son derece normaldir. Fakat biri diğerini gerektirmez. Ateist bilimle ilgilenecek veya bilimci ateist olacak diye bir gerektirme bulunmuyor.

Bu konu uzayacaksa, başka bir başlık altında açılabilir; eş değiştirme konusunun üstünün örtülmesi sağlıklı olmayacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilim serbest düşünmeye engel olmaz. Serbest tabii ki düşüneceksin. Buna zaten kim engel olabilir ki insanın kendisinden başka? Kimse serbest düşünceye zaten engel olamaz. Bu yeteneğe sahip bir güç yok. Hiç bir empozeye boyun eğmek zorunda değilsinizdir. Boyun eğmeye ve fikrini köle yapmaya kişi karar verir. Fikir köleliği gönüllüdür. Bedenler tutsak edilir, düşünceler değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Bu konuyu merak ettiğimden dolayı araştırdım ve bakalım Arap mealciler İngilizce'ye nasıl çevirmişler? Hepsi aşağıda, kaynağı : http://www.alim.org/library/quran/ayah/compare/33/52/divorce-when-no-iddat-(waiting-period-for-remarriage)-is-required-and-special-permission-for-prophet-muhammad-to-marry-more-than-four-wives-and-restriction-on-prophet-to-marry-or-exchange-the-present-wives-after-this-commandment

Aşağıdaki İngilizce çevirilerin hepsinin Türkçesi şuna tekabül ediyor:

Ey Muhammed! Bundan sonra başka kadınlar alman ya da kadınlarını başka eşler karşılığında değiştirmen yasal(helal) değildir, güzellikleri hoşuna gitse bile. Tabii sağ elinin sahip oldukları (cariyelerin) müstesna. Allah her şeyi sonsuza dek gözetler.

Sahih International

Not lawful to you, [O Muhammad], are [any additional] women after [this] (Bundan sonra), nor [is it] for you to exchange them for [other] wives (Başka eşler karşılığı değiştirmen), even if their beauty were to please you, except what your right hand possesses.(Sağ elinin sahip oldukları hariç değiştiremezsin.) And ever is Allah , over all things, an Observer.

Muhsin Khan

It is not lawful for you (to marry other) women after this (Bundan sonra), nor to change them for other wives (başka eşlere karşı değiştirmen) even though their beauty attracts you, except those (captives or slaves) (cariyelerin haricinde) whom your right hand possesses. And Allah is Ever a Watcher over all things.

Pickthall

It is not allowed thee to take (other) women henceforth, nor that thou shouldst change them for other wives(başka eşlerle değiştrmen) even though their beauty pleased thee, save those whom thy right hand possesseth(sağ elinin sahip oldukları hariç). And Allah is ever Watcher over all things.

Yusuf Ali

It is not lawful for thee (to marry more) women after this(bundan sonra), nor to change them for (other) wives (başka eşler karşılığı değiştirmen), even though their beauty attract thee, except any thy right hand should possess (sağ elinin sahip oldukları haricinde) (as handmaidens): and Allah doth watch over all things.

Shakir

It is not allowed to you to take women afterwards (bundan sonra), nor that you should change them for other wives (Başka eşler karşılığı değiştirmen), though their beauty be pleasing to you, except what your right hand possesses (sağ elinin sahip oldukları haricinde) and Allah is Watchful over all things.

Dr. Ghali

Hereafter women are not lawful to you, neither for you to take other spouses in exchange for them (başka eşler karşılığı alman), even if their fairness (may) make you admire them except what your right hand possesses (sağ elinin sahip oldukları haricinde); and Allah has (always) been Ever-Watchful over everything.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...

Ateistler insan falan değildirler. Onlar ancak ahlaksız mahluklar olabilirler. Elbette ikisini de kabul etmezler ama hem mahluk hem de ahlaksız oldukları apaçıktır. Sürekli din eleştirisi yaparlar (akıllarınca) fakat alternatif bir ahlak önerileri de yoktur. Boş beleş konuşmayı sadece eleştirmeyi çok iyi bilirler. Çözüm önerileri hiç olmamıştır. Olamaz da zaten...

Yanlışın alternatifini bulmak zorundaşar mı?sen başka çözüm yok diye mi inanıyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine aynı sakat mantık. Yine aynı geri zekalı marifetleri Hiç değişmiyor: Kişilerin eylemlerini islama mal etme gayreti sadece komik. eee Kız kardeşiyle evlenen, ya da annesiyle ilişki yaşayan ateist örnekleri buraya koyup ateizm budur mu diyelim biz de. Yok mu sanıyorsunuz, elbette var ama bunları konu etmenin anlamı yok. Çünkü bu türlü uyanıklıktan bozma gerzeklik ancak sizin gibi dangalaklara yakışır...

O zaman ateistlere niye ahlaksız diyosun mubarek.İslamda ahlaksızlık yoksa ateizmde mi var.Ateizm ahlaksızlığımı savunuyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Ahzab suresinin 52. ayeti içinde ufak bir cümle var. Bu cümleyle ilgili farklı yorumlar da var (biraz ters geldiği için yapılan yorumlar zorakidir); ancak en yaygın olan yorum mantıklı olduğu kadar ilginçtir de.Ayet Muhammed'in evlilik hayatından söz ediyor.Zaten bu ayetten önceki ayet de sonrakiler de hep onun evlilik durumundan söz ediyor. O dönemde şu adet vardı: İki insan istedikleri zaman eşlerini değiştirebilirdi, becayiş yapabilirdi. Biri eşini başkasına, başkası da ona verebilirdi. İşte çok önemli biri ki Muhammed sözünü edeceğim o kişiye Havazin harbinde elde ettiği ganimetlerden 100 deve ikramda bulunmuştu, adı Uyeyne bin Hısn. Bu adam bir gün ansızın Muhammed'in yanına gidiyor ve orada bulunan Ayşe'yi de görüyor, tabii ki en azından genç bir kadın olduğu için onun hoşuna gidiyor ve hemen Muhammed'e, "Ne dersin; becayiş yapalım mı, ben bir eşimi sana vereyim, sen de Ayşe'yi bana ver!" diyor. Muhammed buna hayır diyor. İşte bu Ahzab 52. ayetin oluşum hikâyesi de böyle.Ayette şu var: “Artık siz bundan sonra kadınlarınızı becayiş etmeyeceksiniz.”Adam gidince Ayşe Muhammed'e adamın kim olduğunu soruyor. Muhammed, işte bu da ahmak/beyinsizin biri, güya bir kabilenin de başıdır diye yanıt veriyor.Ama Muhammed aynı adama,başka kabilelere yaptığı baskın sonucu ele geçirdiği ganimet-talan develerinden 100 deve bağışta bulunmuştu, torpil yapmıştı ki kalbi İslam'a ısınsın. Şimdi de gelmiş Muhammed'den kadın istiyor. Bu konuda, en başta tefsirler olmak üzere İslami kaynaklardan geniş bir listeyi aşağıya alıyorum. Çünkü adeta hakaret içeren bir olayı, sanki ben söylüyorum gibi olmasın.

a- Suyuti, Dürrü'l Mensur, Ahzab 52. Ayet.

b- Abdurrazzak, Tefsir. Ahzab, 52. ayet.

c- Begavi, Mealim..., Ahzab 52. ayet.

d- İbni Kesir, Ahzab, 52. ayet açıklamasında.

e- Kurtubi, Ahzab, 52.

f- İbni Abdilberr, Istiab, Uyeyne b. Hısn md. No: 2055.

g- Darekutni, 3/218 ve ayrıca I. Hacer Askalani, Buharı şerhi Fethü'lbari, 10/455. ve Buhari Şerhi. U.Kari 15/74.

Kaynak;http://turandursunku...6lc3bcmc3bc.pdf

DİPNOT:

--------------------------

Bundan sonra ifadesi çok ilginç..Demek ki Muhammed bu ayete kadar becayiş yapmıştır..Yanılıyor muyum :)

ilginç bir konu .....

hortlatalım bakalım...az daha deşelensin....

neler çıkıcak daha kimbilir !!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...