Jump to content
Tasvir-i Efkar

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap

Recommended Posts

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap.

Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Ankebut/45 (29:45)

Camide içki içtiler diyen provokatörler bunlara niye sessiz kalır ki?

https://www.facebook...&type=2

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap.

Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Ankebut/45 (29:45)

Camide içki içtiler diyen provokatörler bunlara niye sessiz kalır ki?

https://www.facebook...&type=2

Flash player güncellemesi istiyor izlemenin başka yolu var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap.

Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Ankebut/45 (29:45)

Muhakkak sözcüğünün anlamı:

1. sıfat Doğruluğu, gerçekliği kesin olarak bilinen, gerçekliği kesinleşmiş

"Yalnız muhakkak olan bir şey varsa o da, Orhan'ın bana fena hâlde âşık olduğudur." - N. Hikmet

2. zarf Kesinlikle

"Her birinin muhakkak bir yakın arkadaşı vardır." - E. Şafak

Allah kendi kendini ayağından, kuyruğundan, hortumundan(sayın cigi'ya selamlar) vurmaya devam ediyor.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap.

Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Ankebut/45 (29:45)

Demekki onlar namazlarında gösterişteler,gerçek namazı (salatı) yerine getirmiyorlar (kılmıyorlar).

Cehennemliklere soruldugunda sizi sakaraya atan neydi diye onlar biz salati ikamet edenlerden değildik diyecekler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demekki onlar namazlarında gösterişteler,gerçek namazı (salatı) yerine getirmiyorlar (kılmıyorlar).

Cehennemliklere soruldugunda sizi sakaraya atan neydi diye onlar biz salati ikamet edenlerden değildik diyecekler.

Sanırım sizin kastettiğiniz gerçek namazı biz yerine getiriyoruz.

- Başkalarının malını çalmıyoruz.

- Kimseye tecavüz etmiyor, kimseyi taciz etmiyoruz.

- Emeğe saygılıyız.

- Yasalara elimizden geldiğince uymaya çalışıyoruz.

- Gerçekten yardıma muhtaç olanlara el uzatıyoruz.

- Bir söz verdiğimizde, çok önemli bir neden olmadıkça sözümüzden dönmüyoruz.

- Yalanlar uydurarak başkalarını zor durumda bırakmıyoruz.

- Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duyuyoruz.

- Yasalar önünde eşitliğe ve adalete erişmek için mücadele ediyoruz.

- Vs., vs., vs...

İyi ama biz Ateistiz! Ne olacak şimdi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Flash player güncellemesi istiyor izlemenin başka yolu var mı?

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım sizin kastettiğiniz gerçek namazı biz yerine getiriyoruz.

- Başkalarının malını çalmıyoruz.

- Kimseye tecavüz etmiyor, kimseyi taciz etmiyoruz.

- Emeğe saygılıyız.

- Yasalara elimizden geldiğince uymaya çalışıyoruz.

- Gerçekten yardıma muhtaç olanlara el uzatıyoruz.

- Bir söz verdiğimizde, çok önemli bir neden olmadıkça sözümüzden dönmüyoruz.

- Yalanlar uydurarak başkalarını zor durumda bırakmıyoruz.

- Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duyuyoruz.

- Yasalar önünde eşitliğe ve adalete erişmek için mücadele ediyoruz.

- Vs., vs., vs...

İyi ama biz Ateistiz! Ne olacak şimdi?

Evet yazdiklarinız benim anladığım namazla alakalı. Yalnız bukadar kaba olarak bakıp kendimizi kandirmayalim.

Biraz geniş düşünelim,

Mal çalmak,sadece madde ile olmuyor. Ben hırsızlik yapmıyorum diyerek bundan muhaf tutamayız kendimizi. Zaman calmak,fikir çalmak vs var. Araba kullaniyorsanız,tek şeritli yolu iki şerit yapıp önünüze geçenler sizin zamanizi çalıyor bir bakıma hırsızlık yapmış oluyor. Ürettiğiniz bir fikri,tasarımı sizden alıp kendi bulmuş gibi imzasını basıp hırsızlık yapanlar var.

Tecavüz de sabit tutulmuş almamı dek ttutulmuş. Yukardaki anlattığımda bunun içine giriyor. Birisi konuşurken sözünü kesip illa benim dediğim olsun. Sırada bekleyenlerin önüne geçmek vs bunlarda tecavüz içerir.

Emeğe saygı, eğer iş verensen diplomaya goremi yoksa yaptığı ise göremi saygı gösteriyorsunuz bir başka deyişle ücretini neye göre belirliyorsunuz.

Yasalara uymak, içki yasağına uyuyormusunuz mesela. Parklarda,sahillerde içki içerimisiniz. Farz ediyorum uymuyorsunuz sebebi özgürlüğünüz kisitlaniyor diye düşünüyorsun çünkü. Bunlari yaparken başkalarının haklarına tecavüz ettiğinizi hiç düşünüyorumusunuz! Bunu genel olarak düşünün herkez için geçerli.

Muhtaca yardım, komşumun evine gitti oturacak bir çekkatı bile yok halıları bile eski bu insan kimseden yardım istemeden bu şekilde yaşamaya çalışıyor. Ben bu duruma çok üzüldüm eevimdeki mevcut oturma gurubunu ve sigara yanıgı olan yeni halımıda verdim. Bunların yerlerine son çıkan şık tasarımlı,pahalılarılarını aldım. Ben gerçekten iyilik mı yaptım ihtiyaç sahibinin ihtiyacinimi karşıladım.! Asla ben sadece yenisini almak için kendimi kandirdim. Ben yenileri verseydim onlara işte ozaman yardımcı olacaktım. Aynı şekilde bir engelliyi para yardımı yapmak onun sorunlarını çözmez biz ona para vererek başımızdan saliyoruz böylece gene Muhtaca yardım ettik hevesi içine girip kendimizi kandiriyoruz. Para dediğin biter,mal dediğin gider bunlarla yardım yapmak gelip geçici asıl yardım kalıcı olandir. Muhtaçlıgı. Ortadan kaldırır. Bu insanların ayrım yapmadan birbirlerine destek olmasıyla yayılır,düzgün bir namaz kılınmış olunur.

Nerden tutsaniz bir birleriyle çakışıyor iyi düşünmek gerek ozaman cennet olur hayat. Sabit düşünürsek sakara yutar insanı ayrıntıyı göstermez!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Camide namaz kilan çocuğu taciz eden pedofili arap.

Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Ankebut/45 (29:45)

20:14 Gerçekten Ben,Allah'ım, Ben'den başka ilah yoktur; şu halde Bana ibadet et ve beni anmak için namaz kıl.

Onlar müşrik,mümin değil.Bunu daha kaç defa ispatlamam gerekiyor?Kur'an'a göre çoğu inanan aslında müşrik.Bunu haramlarla,şefaatle ve sadece Kur'an'a uyulması ile ilgili ayetleri okuduğunda çok rahatlıkla bunların müşrik olduğunu anlayabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu adama ne yaparlardı acaba gerçek İslam ülkesinde olsaydı?

hangi ülke oluyormuş orası ?

Bir de modest neyin kafasını yaşıyor anlayamıyorum. ne anlatıyosun hocam sen ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de modest neyin kafasını yaşıyor anlayamıyorum. ne anlatıyosun hocam sen ?

:blink:

Şimdi ben tanıdığım bir arkadaşımın beni sıradan çağırıp işimi görmek istediği zaman, sıkılıp, "Sıramı bekleyeceğim, önümdekilere karşı ayıp olur," diyerek beklediğimi,

Trafikte asla uyanıklık edip başka sürücülerin önüne geçmeye çalışmadığımı,

Telefonda konuşurken bile sadece meramımı anlatıp telefonu kapadığımı,

Hiç bir akademik çalışmamda intihal yapmayıp, alıntı yaptıysam, kaynağını belirttiğimi,

Elalem eski eşyasını az da olsa ücret karşılığı satarken benim karşılık istemeden ihtiyacı olana hibe ettiğimi, (yenisini ona verip eskisini kendim kullanmaya devam edecek değilim herhalde, ayrıca ona da yenisini alacak param yok, bütçe açık verir),

Engelliye para yardımı yapmak yerine, onun yapabileceği bir iş bulmaya ve kendi parasını kendisinin kazanmasını sağlamaya çalıştığımı, vs. vs. yazsam,

Yine de, "Bütün bunlar yetmez," diye başlayıp daha kimbilir ne işler saracak başıma.

İçki konusuna gelince, dinci bir iktidarın, sırf din saikiyle koyduğu yasakları zevkle çiğnerim. Parklarda değil ama sahilde, edebimle içerim. Kimseye bir zararım dokunmaz, bağırmam, çağırmam, belki etrafı rahatsız etmeyecek kadar bir sesle bir türkü mırıldanırım. (Minarelerdeki hoparlörlerden canhıraş feryat edercesine okunan ezan kadar bile rahatsız etmez.)

Beni gören bir softa bu durumdan rahatsızlık duyacak diye neden kendimi kısıtlayayım ki? Ben parkın bir köşesine gazete serip namaz kılan adama, "Sen burada namaz kılamazsın," deme hakkına sahip değilsem, onun da bana, "Burada içki içemezsin, " deme hakkı yoktur. Ha, içki içip sağa sola sataşır, küfreder, insanları huzursuz edersem, onun yaptırımı vardır, katlanırım.

Sen istediğin kadar kafanın içindeki "namaz"ı eda et, şeklen namaz kılmadıkça, Allah (si si) seni sakara yaslayacaktır, modest.

Bunu ben söylemiyorum, senin kutsal bildiğin kitap söylüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:blink:

Şimdi ben tanıdığım bir arkadaşımın beni sıradan çağırıp işimi görmek istediği zaman, sıkılıp, "Sıramı bekleyeceğim, önümdekilere karşı ayıp olur," diyerek beklediğimi,

Trafikte asla uyanıklık edip başka sürücülerin önüne geçmeye çalışmadığımı,

Telefonda konuşurken bile sadece meramımı anlatıp telefonu kapadığımı,

Hiç bir akademik çalışmamda intihal yapmayıp, alıntı yaptıysam, kaynağını belirttiğimi,

Elalem eski eşyasını az da olsa ücret karşılığı satarken benim karşılık istemeden ihtiyacı olana hibe ettiğimi, (yenisini ona verip eskisini kendim kullanmaya devam edecek değilim herhalde, ayrıca ona da yenisini alacak param yok, bütçe açık verir),

Engelliye para yardımı yapmak yerine, onun yapabileceği bir iş bulmaya ve kendi parasını kendisinin kazanmasını sağlamaya çalıştığımı, vs. vs. yazsam,

Yine de, "Bütün bunlar yetmez," diye başlayıp daha kimbilir ne işler saracak başıma.

İçki konusuna gelince, dinci bir iktidarın, sırf din saikiyle koyduğu yasakları zevkle çiğnerim. Parklarda değil ama sahilde, edebimle içerim. Kimseye bir zararım dokunmaz, bağırmam, çağırmam, belki etrafı rahatsız etmeyecek kadar bir sesle bir türkü mırıldanırım. (Minarelerdeki hoparlörlerden canhıraş feryat edercesine okunan ezan kadar bile rahatsız etmez.)

Beni gören bir softa bu durumdan rahatsızlık duyacak diye neden kendimi kısıtlayayım ki? Ben parkın bir köşesine gazete serip namaz kılan adama, "Sen burada namaz kılamazsın," deme hakkına sahip değilsem, onun da bana, "Burada içki içemezsin, " deme hakkı yoktur. Ha, içki içip sağa sola sataşır, küfreder, insanları huzursuz edersem, onun yaptırımı vardır, katlanırım.

Sen istediğin kadar kafanın içindeki "namaz"ı eda et, şeklen namaz kılmadıkça, Allah (si si) seni sakara yaslayacaktır, modest.

Bunu ben söylemiyorum, senin kutsal bildiğin kitap söylüyor.

Eşya konusunu anlamamışsınız. Bu ülkede 1000 tl maş alıp yarısını kiraya verip.2000 tl telefon kullanan insanlar var. Altında donu yok marka giyilip insanlara nismet yapanlar var. Bütçe her şeye göre ayarlanır.. Çalışmak üretmek fayda verir. Bu faydayı almak için temiz düşünmek gerek para için üretiyorsak bu iyi birşey degil çünkü ürettiğini bir başkası alması için oda bir yerlerde çalışacak. Bu şekilde ömür çalışarak geçer. Anlayacağınız sorun hiç bitmez.

İçki yasağını chp getirseydi uyarmıydınız yani!!!

Avrupa'da bu yasak var kimsede bunu sorun yapmıyor. Bu yasağı chp koysaydı medeni şekilde karşılardınız bundan eminim. Siz parklarda içmiyorsunuz neden bir sorunmu var! Bunu görüyorsunuz ve yapmıyorsunuz ama sahilde uygundur diyorsunuz aynı şey. Ben 15 yaşında içk,sigaray vs başladım neden hep bu insanlar yüzünden. Ömrümün yarısını yedi bunlar.yazmak bile istemiyorum. İçmesini bilen var bilmeyen var gibi düşünmeyin 10 kişiden 1 içince sapıtıyorsa toplu alanlarda ben bunu içmem giderim yerinde içerim. Alırım evimde içerim. Kendimden emin olsamda bir ufakla sapıtmayacagımı bilsemde içmem. Sizi gören söfiler için degil gençler için kendinizi kısıtlayın. Ezan konusunda haklısınız. Park'ta namaz kılan biri görsem caminin yolunu gösteririm. Burası sahne degil derim. Ama yaptığından rahatsız olmam. Yaptığınıda teşvik edici birşey olarak görmem. Onu uyarmak hakkımdır.. Park'ta içki içen biri teşvik eden birşey yapıyor derim. Hem gençlere örnek oluyor hem oraya gelen ailelere şiddet içerikli eylemler,sözler yapmasına neden olduğunu bilirim. Ikı içip sag,sola nareler atmasanızda durum aynıdır. Bilirsiniz içki ortamının muhabbetlerini daha ben nediyim.

:) bu dediğinizi siz öylüyorsunuz benim kutsal kitabımda böyle birşey yok. Sakar bu yaşadığın hayatın içinde. Nasıl insanlarla anlaşamıyoruz herkez kendi bildiğine dogru diyor başkalarını eziyor,çiniyor,görmüyor,anlamıyor işte budur sakar seni yer bitiri. Gerçekler gözüktüğünde herkez yaptıklarını görecek,anlayacak gerçekleri. Allah si si ne oluyor :) saygınızımı gösteriyorsunuz bana ! Benim namazım bellidir edasını da yapabildiğimde yapıyorum,şekilsel namazım yoktur böyle birşey isteyen allahım da yoktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen istediğin kadar kafanın içindeki "namaz"ı eda et, şeklen namaz kılmadıkça, Allah (si si) seni sakara yaslayacaktır, modest.

Bunu ben söylemiyorum, senin kutsal bildiğin kitap söylüyor.

:) bu dediğinizi siz söylüyorsunuz benim kutsal kitabımda böyle birşey yok.

... diyorsun.

O halde, aşağıdaki ayetlerde bahsedilen namazı, senin anladığın namazla nasıl bağdaştıracağını bir görmek isteriz.

Nisa, 43 :

Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bütün bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin.

(Demek ki cünupken, namaz dediğin güzel davranışları yerine getiremeyeceksin.)

Nisa, 101:

Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.

(Demek ki namaz dediğin o makbul işleri kısaltabileceksin.)

Nisa, 102:

Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun.

(Senin kafanın içindeki namaz kavramı, yukarıdaki ayette geçen namaz kavramıyla nasıl da örtüşüyor!! Hayret!)

Nisa, 103:

Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

(Namazın vakti belirlenmiş, bak. Öyle kafanın her estiğinde "namaz" kılamazmışsın.)

Maide, 6:

Ey iman sahipleri! namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin.

(Nisa, 43'e bakınız.)

Hud, 114:

Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl!

(Nisa, 102'ye bakınız.)

Var mıymış?

Anladığım kadarıyla, Müslümanlık bayağı bireyselleşmiş. Herkes kafasına göre takılıyor.

Öyle olunca da sapla saman birbirine karışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen istediğin kadar kafanın içindeki "namaz"ı eda et, şeklen namaz kılmadıkça, Allah (si si) seni sakara yaslayacaktır, modest.

Bunu ben söylemiyorum, senin kutsal bildiğin kitap söylüyor.

.

Benim onca yazdığım iletiden bir cınbız alıp ilgi alanınız üzerinden konuşalım diyorsunuz. Dersinize güzel çalışmışsanız yalnız bu yazdıklarınıza benden cevap beklerken hedefiniz nedir!

Ben bunlara cevap verdigimde ne olacak bu konuşmanın sonunda! Siz bir yol tutmuş gidiyorsunuz bundan dönmekmi istiyor yoksa yürüdügünüz yolun doğru olduğunu bana ıspat etmeyemi çalışıyorsunuz?

Verdiginiz ayetler cınbızlama çekilmiş birbirleri ile alakalı olmayan yerleri aramaya çalışıyorsunuz. Kek tarifi ile kurabiye tarififini karıştırmayın!

Verdikleriniz çevirmenlerin anlayışı ile yazılmış siz bunu onlara güvenerek yorumluyorsunuz. Uydum imama diyip namaz kılandan farkınız varmı şimdi !

Kelimeler; dil,kültür,zaman degiştircikce anlamları başka anlamlara kayar. Ayrıca kelimeler bir şeyi tam olarak ifade edemez ve bir anlam vererek anlatmaz. Kelimelere bir çok anlam verir. Bu sebeple okurken bunları göz ardı etmeyin. Çevirmene uymak hata olur. Bilmiyorum eskiden namaz kılan birimiydiniz Kuran'ın Allah tarafından gönderildiğine inanan sorgulamadan kabul edenlerdenmiydiniz! Şimdi siz sorguluyormusunuz! Eskidende aynı yazıları oluyordunuz şimdide anlayışınız niye değişti! Yapılanları,yazılanları,anlatılanları anlamsız saçma buldugunuzdanmı acaba. Siz 21.yüzyılda yaşıyorsunuz okuduğunuz kitap 6. Yüzyıl ve öncesinin anlayışı ile yazılmış. Kitaptan birşey anlamak istiyorsanız bunu da düşünün. Nisa 43 den size örnek vereyim digerleri için verilecek cevap da var dediğim gibi bu konunu amacı belli degil.

1. yâ eyyuhâ : ey

2. ellezîne : onlar, olanlar

3. âmenû : âmenû oldular, îmân ettiler

4. lâ takrabû : yaklaşmayın

5. es salâte : namaz

6. ve entum : ve siz

7. sukârâ : sarhoşlar

8. hattâ : hatta, ... oluncaya kadar

9. ta'lemû : siz biliyorsunuz

10. mâ : ne

11. tekûlûne : söylüyorsunuz

12. ve lâ : ve olmaz

13. cunuben : cünup olarak

Salât=namaz

Salâtın anlamı destek vermek,ayakta tutmaktır. Salat musafta çoglatılmış şekilde yazılır. Kimi yerde salla,salate,salli,sallü,selavat diye görürüz. Genel olarak namaz diye yazılır. Namaz kelime anlamı olarak Allah yapılan bir ritüel şeklidir musafta bunu şekli geçmez şekil toplumdan görerek öğrenilir. Şimdi okuduğunuz her namaz kelimesinde hep aynı ritüel aklınıza geliyor bildiginiz bu çünkü. Musaf 23 yılda indiği söylenir böyleye bunun iniş sırası vardır. Ilk gelen ayet alak süresi oluyor. İçerigine baktığımızda namaz kelimesi orda geçiyor yani ilk ayettlerde namaza başlanmış oluyor. Nisa 43 alak süresi ile arasında epey bir zaman var bu zaman kadar namaz abdestsiz mi kılınmış yada cünüp yada kadınlara dokunarak vs olacakmış kılnmış!! Namazın kılınan birşey olmadıgı burdan belli oluyor. Ahzab 56 da da namaz geçer Allah ve melekleri peygambere namaz kılarmı hiç! Bunun gibi birçok ayet te bellidir namazın şekilsel olmadıgı.

Sukara=sarhoş

Alkollü içki veya keyif verici bir madde sebebiyle kendini bilmeyecek durumda olan (kimse), esrik, mest, sermest, başı dumanlı, kafası iyi, kafası dumanlı, kafası kıyak.

Bir şeyden çok fazla mutluluk duyan.

Hoşa giden bir etki ile kendinden geçmiş olarak.

Böyle olanlar salata yani destek vermeye kalkmasın diyor. Kendinize gelin o zaman salâtı gerçekleştirin diyor. Birde hamr vardır. O ise madde gibi aklı belli vakit sonra terketmez o kalıcıdır. Bir bakıma aklın çalışmasını örten fanatik olmuş,bağımlılık yapmış sabit görüşlerdir. Hamr,lı kişi beyaza ak diyen kişinin ne dediğini hiç düşünmez o sürekli beyaz der!

Cünüp=pislik

Bir insanın cünüp olduğunu nasıl anlarsınız! Bedeninin pis olduğunu nasıl anlarsınız! Aklının pis olduğunu nasıl anlarsınız!

Bir insanın destek verirken hangi pislikten arınması gerek!

Aklı pis,cünüp olan bir insanı bin dereden su getirseniz temizleyemzsini. Gusül vücuda degil akla yapılır o insan salat ta başarılı olur yoksa zarar veren olur bu yüzden bu durumda salata,namaza yaklaşma denir. Tuvalet te aynı anlam çıkar. Kadınlar ise daha farklı bir anlatım tarzıdır bunu anlaya bilecek seviye,bakış açısına sahip değilsiniz. Kadınlar çoğulu olarak anlatılır aklınıza 4 kadın gelmesin sakın! Buraya kadar yazdıklarıma dikkat ettiyseniz o insanlar madde üzerinden mana vererek birşeyler anlatmış. Ama musaf hadisler üzerinden sabit anlamlarla çevirmenlerin aklıyla okunduğundan ortaya anlamsız manalar çıkıyor. Benim diyeceklerim bunlardır. Bana fayda veren bunlardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim onca yazdığım iletiden bir cınbız alıp ilgi alanınız üzerinden konuşalım diyorsunuz. Dersinize güzel çalışmışsanız yalnız bu yazdıklarınıza benden cevap beklerken hedefiniz nedir!

Ben bunlara cevap verdigimde ne olacak bu konuşmanın sonunda! Siz bir yol tutmuş gidiyorsunuz bundan dönmekmi istiyor yoksa yürüdügünüz yolun doğru olduğunu bana ıspat etmeyemi çalışıyorsunuz?

Verdiginiz ayetler cınbızlama çekilmiş birbirleri ile alakalı olmayan yerleri aramaya çalışıyorsunuz. Kek tarifi ile kurabiye tarififini karıştırmayın!

Verdikleriniz çevirmenlerin anlayışı ile yazılmış siz bunu onlara güvenerek yorumluyorsunuz. Uydum imama diyip namaz kılandan farkınız varmı şimdi !

Kelimeler; dil,kültür,zaman degiştircikce anlamları başka anlamlara kayar. Ayrıca kelimeler bir şeyi tam olarak ifade edemez ve bir anlam vererek anlatmaz. Kelimelere bir çok anlam verir. Bu sebeple okurken bunları göz ardı etmeyin. Çevirmene uymak hata olur. Bilmiyorum eskiden namaz kılan birimiydiniz Kuran'ın Allah tarafından gönderildiğine inanan sorgulamadan kabul edenlerdenmiydiniz! Şimdi siz sorguluyormusunuz! Eskidende aynı yazıları oluyordunuz şimdide anlayışınız niye değişti! Yapılanları,yazılanları,anlatılanları anlamsız saçma buldugunuzdanmı acaba. Siz 21.yüzyılda yaşıyorsunuz okuduğunuz kitap 6. Yüzyıl ve öncesinin anlayışı ile yazılmış. Kitaptan birşey anlamak istiyorsanız bunu da düşünün. Nisa 43 den size örnek vereyim digerleri için verilecek cevap da var dediğim gibi bu konunu amacı belli degil.

1. yâ eyyuhâ : ey

2. ellezîne : onlar, olanlar

3. âmenû : âmenû oldular, îmân ettiler

4. lâ takrabû : yaklaşmayın

5. es salâte : namaz

6. ve entum : ve siz

7. sukârâ : sarhoşlar

8. hattâ : hatta, ... oluncaya kadar

9. ta'lemû : siz biliyorsunuz

10. mâ : ne

11. tekûlûne : söylüyorsunuz

12. ve lâ : ve olmaz

13. cunuben : cünup olarak

Salât=namaz

Salâtın anlamı destek vermek,ayakta tutmaktır. Salat musafta çoglatılmış şekilde yazılır. Kimi yerde salla,salate,salli,sallü,selavat diye görürüz. Genel olarak namaz diye yazılır. Namaz kelime anlamı olarak Allah yapılan bir ritüel şeklidir musafta bunu şekli geçmez şekil toplumdan görerek öğrenilir. Şimdi okuduğunuz her namaz kelimesinde hep aynı ritüel aklınıza geliyor bildiginiz bu çünkü. Musaf 23 yılda indiği söylenir böyleye bunun iniş sırası vardır. Ilk gelen ayet alak süresi oluyor. İçerigine baktığımızda namaz kelimesi orda geçiyor yani ilk ayettlerde namaza başlanmış oluyor. Nisa 43 alak süresi ile arasında epey bir zaman var bu zaman kadar namaz abdestsiz mi kılınmış yada cünüp yada kadınlara dokunarak vs olacakmış kılnmış!! Namazın kılınan birşey olmadıgı burdan belli oluyor. Ahzab 56 da da namaz geçer Allah ve melekleri peygambere namaz kılarmı hiç! Bunun gibi birçok ayet te bellidir namazın şekilsel olmadıgı.

Sukara=sarhoş

Alkollü içki veya keyif verici bir madde sebebiyle kendini bilmeyecek durumda olan (kimse), esrik, mest, sermest, başı dumanlı, kafası iyi, kafası dumanlı, kafası kıyak.

Bir şeyden çok fazla mutluluk duyan.

Hoşa giden bir etki ile kendinden geçmiş olarak.

Böyle olanlar salata yani destek vermeye kalkmasın diyor. Kendinize gelin o zaman salâtı gerçekleştirin diyor. Birde hamr vardır. O ise madde gibi aklı belli vakit sonra terketmez o kalıcıdır. Bir bakıma aklın çalışmasını örten fanatik olmuş,bağımlılık yapmış sabit görüşlerdir. Hamr,lı kişi beyaza ak diyen kişinin ne dediğini hiç düşünmez o sürekli beyaz der!

Cünüp=pislik

Bir insanın cünüp olduğunu nasıl anlarsınız! Bedeninin pis olduğunu nasıl anlarsınız! Aklının pis olduğunu nasıl anlarsınız!

Bir insanın destek verirken hangi pislikten arınması gerek!

Aklı pis,cünüp olan bir insanı bin dereden su getirseniz temizleyemzsini. Gusül vücuda degil akla yapılır o insan salat ta başarılı olur yoksa zarar veren olur bu yüzden bu durumda salata,namaza yaklaşma denir. Tuvalet te aynı anlam çıkar. Kadınlar ise daha farklı bir anlatım tarzıdır bunu anlaya bilecek seviye,bakış açısına sahip değilsiniz. Kadınlar çoğulu olarak anlatılır aklınıza 4 kadın gelmesin sakın! Buraya kadar yazdıklarıma dikkat ettiyseniz o insanlar madde üzerinden mana vererek birşeyler anlatmış. Ama musaf hadisler üzerinden sabit anlamlarla çevirmenlerin aklıyla okunduğundan ortaya anlamsız manalar çıkıyor. Benim diyeceklerim bunlardır. Bana fayda veren bunlardır.

Çok şey yazıp, hiçbir şey anlatamamanın çok güzel bir örneğini sergilemişsin, modest.

Sadece şunlara cevap ver, yeter;

1) Sen namazını (senin kafana göre olan namazı) nasıl kısaltırsın? Mesela iyilik yapmaya daha az zaman ayırarak mı?

2) "Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun.

"Bu ayette sözü edilen namaz, senin kafanın içindeki namaz mı yoksa şu eğilip kalkılarak, alnını yere değdirerek yapılan ritüel midir? Senin kafandaki namaz ise bu, grup halinde yapmak şart mıdır ve birisinin bu namazı kıldırması şart mıdır?

3. Sen namazını (kafanın içindeki namazı) Allah ((si si)'nin kutsal (!) kitapta belirttiği zamanlarda mı yoksa kafana ne zaman eserse, ya da ne zaman gerekirse o zaman mı eda edersin? Örneğin iyilik yapmak için yukarıdaki ayetlerde belirtilen zamanları mı beklersin?

Laf salatası istemiyorum. Sadece sorduklarıma yanıt ver.

O zaman senin kitabındaki namazın, senin bize yutturmaya çalıştığın namaz mı yoksa şu bildiğimiz eğil-kalk ritüeli mi olduğu anlaşılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim onca yazdığım iletiden bir cınbız alıp ilgi alanınız üzerinden konuşalım diyorsunuz. Dersinize güzel çalışmışsanız yalnız bu yazdıklarınıza benden cevap beklerken hedefiniz nedir!

Ben bunlara cevap verdigimde ne olacak bu konuşmanın sonunda! Siz bir yol tutmuş gidiyorsunuz bundan dönmekmi istiyor yoksa yürüdügünüz yolun doğru olduğunu bana ıspat etmeyemi çalışıyorsunuz?

Verdiginiz ayetler cınbızlama çekilmiş birbirleri ile alakalı olmayan yerleri aramaya çalışıyorsunuz. Kek tarifi ile kurabiye tarififini karıştırmayın!

Verdikleriniz çevirmenlerin anlayışı ile yazılmış siz bunu onlara güvenerek yorumluyorsunuz. Uydum imama diyip namaz kılandan farkınız varmı şimdi !

Kelimeler; dil,kültür,zaman degiştircikce anlamları başka anlamlara kayar. Ayrıca kelimeler bir şeyi tam olarak ifade edemez ve bir anlam vererek anlatmaz. Kelimelere bir çok anlam verir. Bu sebeple okurken bunları göz ardı etmeyin. Çevirmene uymak hata olur. Bilmiyorum eskiden namaz kılan birimiydiniz Kuran'ın Allah tarafından gönderildiğine inanan sorgulamadan kabul edenlerdenmiydiniz! Şimdi siz sorguluyormusunuz! Eskidende aynı yazıları oluyordunuz şimdide anlayışınız niye değişti! Yapılanları,yazılanları,anlatılanları anlamsız saçma buldugunuzdanmı acaba. Siz 21.yüzyılda yaşıyorsunuz okuduğunuz kitap 6. Yüzyıl ve öncesinin anlayışı ile yazılmış. Kitaptan birşey anlamak istiyorsanız bunu da düşünün. Nisa 43 den size örnek vereyim digerleri için verilecek cevap da var dediğim gibi bu konunu amacı belli degil.

1. yâ eyyuhâ : ey

2. ellezîne : onlar, olanlar

3. âmenû : âmenû oldular, îmân ettiler

4. lâ takrabû : yaklaşmayın

5. es salâte : namaz

6. ve entum : ve siz

7. sukârâ : sarhoşlar

8. hattâ : hatta, ... oluncaya kadar

9. ta'lemû : siz biliyorsunuz

10. mâ : ne

11. tekûlûne : söylüyorsunuz

12. ve lâ : ve olmaz

13. cunuben : cünup olarak

Salât=namaz

Salâtın anlamı destek vermek,ayakta tutmaktır. Salat musafta çoglatılmış şekilde yazılır. Kimi yerde salla,salate,salli,sallü,selavat diye görürüz. Genel olarak namaz diye yazılır. Namaz kelime anlamı olarak Allah yapılan bir ritüel şeklidir musafta bunu şekli geçmez şekil toplumdan görerek öğrenilir. Şimdi okuduğunuz her namaz kelimesinde hep aynı ritüel aklınıza geliyor bildiginiz bu çünkü. Musaf 23 yılda indiği söylenir böyleye bunun iniş sırası vardır. Ilk gelen ayet alak süresi oluyor. İçerigine baktığımızda namaz kelimesi orda geçiyor yani ilk ayettlerde namaza başlanmış oluyor. Nisa 43 alak süresi ile arasında epey bir zaman var bu zaman kadar namaz abdestsiz mi kılınmış yada cünüp yada kadınlara dokunarak vs olacakmış kılnmış!! Namazın kılınan birşey olmadıgı burdan belli oluyor. Ahzab 56 da da namaz geçer Allah ve melekleri peygambere namaz kılarmı hiç! Bunun gibi birçok ayet te bellidir namazın şekilsel olmadıgı.

Sukara=sarhoş

Alkollü içki veya keyif verici bir madde sebebiyle kendini bilmeyecek durumda olan (kimse), esrik, mest, sermest, başı dumanlı, kafası iyi, kafası dumanlı, kafası kıyak.

Bir şeyden çok fazla mutluluk duyan.

Hoşa giden bir etki ile kendinden geçmiş olarak.

Böyle olanlar salata yani destek vermeye kalkmasın diyor. Kendinize gelin o zaman salâtı gerçekleştirin diyor. Birde hamr vardır. O ise madde gibi aklı belli vakit sonra terketmez o kalıcıdır. Bir bakıma aklın çalışmasını örten fanatik olmuş,bağımlılık yapmış sabit görüşlerdir. Hamr,lı kişi beyaza ak diyen kişinin ne dediğini hiç düşünmez o sürekli beyaz der!

Cünüp=pislik

Bir insanın cünüp olduğunu nasıl anlarsınız! Bedeninin pis olduğunu nasıl anlarsınız! Aklının pis olduğunu nasıl anlarsınız!

Bir insanın destek verirken hangi pislikten arınması gerek!

Aklı pis,cünüp olan bir insanı bin dereden su getirseniz temizleyemzsini. Gusül vücuda degil akla yapılır o insan salat ta başarılı olur yoksa zarar veren olur bu yüzden bu durumda salata,namaza yaklaşma denir. Tuvalet te aynı anlam çıkar. Kadınlar ise daha farklı bir anlatım tarzıdır bunu anlaya bilecek seviye,bakış açısına sahip değilsiniz. Kadınlar çoğulu olarak anlatılır aklınıza 4 kadın gelmesin sakın! Buraya kadar yazdıklarıma dikkat ettiyseniz o insanlar madde üzerinden mana vererek birşeyler anlatmış. Ama musaf hadisler üzerinden sabit anlamlarla çevirmenlerin aklıyla okunduğundan ortaya anlamsız manalar çıkıyor. Benim diyeceklerim bunlardır. Bana fayda veren bunlardır.

Çok şey yazıp, hiçbir şey anlatamamanın çok güzel bir örneğini sergilemişsin, modest.

Sadece şunlara cevap ver, yeter;

1) Sen namazını (senin kafana göre olan namazı) nasıl kısaltırsın? Mesela iyilik yapmaya daha az zaman ayırarak mı?

2) "Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun."

"Bu ayette sözü edilen namaz, senin kafanın içindeki namaz mı yoksa şu eğilip kalkılarak, alnını yere değdirerek yapılan ritüel midir? Senin kafandaki namaz ise bu, grup halinde yapmak şart mıdır ve birisinin bu namazı kıldırması şart mıdır?

3. Sen namazını (kafanın içindeki namazı) Allah ((si si)'nin kutsal (!) kitapta belirttiği zamanlarda mı yoksa kafana ne zaman eserse, ya da ne zaman gerekirse o zaman mı eda edersin? Örneğin iyilik yapmak için yukarıdaki ayetlerde belirtilen zamanları mı beklersin?

Laf salatası istemiyorum. Sadece sorduklarıma yanıt ver.

O zaman senin kitabındaki namazın, senin bize yutturmaya çalıştığın namaz mı yoksa şu bildiğimiz eğil-kalk ritüeli mi olduğu anlaşılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim onca yazdığım iletiden bir cınbız alıp ilgi alanınız üzerinden konuşalım diyorsunuz. Dersinize güzel çalışmışsanız yalnız bu yazdıklarınıza benden cevap beklerken hedefiniz nedir!

Ben bunlara cevap verdigimde ne olacak bu konuşmanın sonunda! Siz bir yol tutmuş gidiyorsunuz bundan dönmekmi istiyor yoksa yürüdügünüz yolun doğru olduğunu bana ıspat etmeyemi çalışıyorsunuz?

Verdiginiz ayetler cınbızlama çekilmiş birbirleri ile alakalı olmayan yerleri aramaya çalışıyorsunuz. Kek tarifi ile kurabiye tarififini karıştırmayın!

Verdikleriniz çevirmenlerin anlayışı ile yazılmış siz bunu onlara güvenerek yorumluyorsunuz. Uydum imama diyip namaz kılandan farkınız varmı şimdi !

Kelimeler; dil,kültür,zaman degiştircikce anlamları başka anlamlara kayar. Ayrıca kelimeler bir şeyi tam olarak ifade edemez ve bir anlam vererek anlatmaz. Kelimelere bir çok anlam verir. Bu sebeple okurken bunları göz ardı etmeyin. Çevirmene uymak hata olur. Bilmiyorum eskiden namaz kılan birimiydiniz Kuran'ın Allah tarafından gönderildiğine inanan sorgulamadan kabul edenlerdenmiydiniz! Şimdi siz sorguluyormusunuz! Eskidende aynı yazıları oluyordunuz şimdide anlayışınız niye değişti! Yapılanları,yazılanları,anlatılanları anlamsız saçma buldugunuzdanmı acaba. Siz 21.yüzyılda yaşıyorsunuz okuduğunuz kitap 6. Yüzyıl ve öncesinin anlayışı ile yazılmış. Kitaptan birşey anlamak istiyorsanız bunu da düşünün. Nisa 43 den size örnek vereyim digerleri için verilecek cevap da var dediğim gibi bu konunu amacı belli degil.

1. yâ eyyuhâ : ey

2. ellezîne : onlar, olanlar

3. âmenû : âmenû oldular, îmân ettiler

4. lâ takrabû : yaklaşmayın

5. es salâte : namaz

6. ve entum : ve siz

7. sukârâ : sarhoşlar

8. hattâ : hatta, ... oluncaya kadar

9. ta'lemû : siz biliyorsunuz

10. mâ : ne

11. tekûlûne : söylüyorsunuz

12. ve lâ : ve olmaz

13. cunuben : cünup olarak

Salât=namaz

Salâtın anlamı destek vermek,ayakta tutmaktır. Salat musafta çoglatılmış şekilde yazılır. Kimi yerde salla,salate,salli,sallü,selavat diye görürüz. Genel olarak namaz diye yazılır. Namaz kelime anlamı olarak Allah yapılan bir ritüel şeklidir musafta bunu şekli geçmez şekil toplumdan görerek öğrenilir. Şimdi okuduğunuz her namaz kelimesinde hep aynı ritüel aklınıza geliyor bildiginiz bu çünkü. Musaf 23 yılda indiği söylenir böyleye bunun iniş sırası vardır. Ilk gelen ayet alak süresi oluyor. İçerigine baktığımızda namaz kelimesi orda geçiyor yani ilk ayettlerde namaza başlanmış oluyor. Nisa 43 alak süresi ile arasında epey bir zaman var bu zaman kadar namaz abdestsiz mi kılınmış yada cünüp yada kadınlara dokunarak vs olacakmış kılnmış!! Namazın kılınan birşey olmadıgı burdan belli oluyor. Ahzab 56 da da namaz geçer Allah ve melekleri peygambere namaz kılarmı hiç! Bunun gibi birçok ayet te bellidir namazın şekilsel olmadıgı.

Sukara=sarhoş

Alkollü içki veya keyif verici bir madde sebebiyle kendini bilmeyecek durumda olan (kimse), esrik, mest, sermest, başı dumanlı, kafası iyi, kafası dumanlı, kafası kıyak.

Bir şeyden çok fazla mutluluk duyan.

Hoşa giden bir etki ile kendinden geçmiş olarak.

Böyle olanlar salata yani destek vermeye kalkmasın diyor. Kendinize gelin o zaman salâtı gerçekleştirin diyor. Birde hamr vardır. O ise madde gibi aklı belli vakit sonra terketmez o kalıcıdır. Bir bakıma aklın çalışmasını örten fanatik olmuş,bağımlılık yapmış sabit görüşlerdir. Hamr,lı kişi beyaza ak diyen kişinin ne dediğini hiç düşünmez o sürekli beyaz der!

Cünüp=pislik

Bir insanın cünüp olduğunu nasıl anlarsınız! Bedeninin pis olduğunu nasıl anlarsınız! Aklının pis olduğunu nasıl anlarsınız!

Bir insanın destek verirken hangi pislikten arınması gerek!

Aklı pis,cünüp olan bir insanı bin dereden su getirseniz temizleyemzsini. Gusül vücuda degil akla yapılır o insan salat ta başarılı olur yoksa zarar veren olur bu yüzden bu durumda salata,namaza yaklaşma denir. Tuvalet te aynı anlam çıkar. Kadınlar ise daha farklı bir anlatım tarzıdır bunu anlaya bilecek seviye,bakış açısına sahip değilsiniz. Kadınlar çoğulu olarak anlatılır aklınıza 4 kadın gelmesin sakın! Buraya kadar yazdıklarıma dikkat ettiyseniz o insanlar madde üzerinden mana vererek birşeyler anlatmış. Ama musaf hadisler üzerinden sabit anlamlarla çevirmenlerin aklıyla okunduğundan ortaya anlamsız manalar çıkıyor. Benim diyeceklerim bunlardır. Bana fayda veren bunlardır.

Çok şey yazıp, hiçbir şey anlatamamanın çok güzel bir örneğini sergilemişsin, modest.

Sadece şunlara cevap ver, yeter;

1) Sen namazını (senin kafana göre olan namazı) nasıl kısaltırsın? Mesela iyilik yapmaya daha az zaman ayırarak mı?

2) "Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun."

"Bu ayette sözü edilen namaz, senin kafanın içindeki namaz mı yoksa şu eğilip kalkılarak, alnını yere değdirerek yapılan ritüel midir? Senin kafandaki namaz ise bu, grup halinde yapmak şart mıdır ve birisinin bu namazı kıldırması şart mıdır?

3. Sen namazını (kafanın içindeki namazı) Allah ((si si)'nin kutsal (!) kitapta belirttiği zamanlarda mı yoksa kafana ne zaman eserse, ya da ne zaman gerekirse o zaman mı eda edersin? Örneğin iyilik yapmak için yukarıdaki ayetlerde belirtilen zamanları mı beklersin?

Laf salatası istemiyorum. Sadece sorduklarıma yanıt ver.

O zaman senin kitabındaki namazın, senin bize yutturmaya çalıştığın namaz mı yoksa şu bildiğimiz eğil-kalk ritüeli mi olduğu anlaşılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...