Jump to content

Meryem'in doğum sancısı!


Recommended Posts

Meryem Allah tarafından hamile bırakıldığını öğreniyor:

“Cebrail, “Evet, öyle. Rabbin diyor ki: O benim için çok kolaydır. Onu insanlara bir mucize, katımızdan bir rahmet kılmak için böyle takdir ettik. Bu, zaten (ezelde) hükme bağlanmış bir iştir” dedi.” (Meryem 21)

Meryem Allah’ın mucizesi için ölümü göze alacak kadar acı çekiyor:

Böylece Meryem, çocuğa gebe kaldı ve onunla uzak bir yere çekildi. Doğum sancısı onu bir hurma ağacına yöneltti. “Keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitmiş olsaydım!” dedi. (Meryem 22-23)

Cebrail Meryem’in “doğum sancısı” karşısında “dere akıtarak” onu teselli ediyor:

“Bunun üzerine (Cebrail) ağacın altından ona şöyle seslendi: “Üzülme, Rabbin senin alt tarafında bir dere akıttı.” (Meryem 24)

Hamile ve acı çeken bir bayan karşısında Cebrail centilmenlik örneği sergiliyor:

“Hurma ağacını kendine doğru silkele ki sana taze hurma dökülsün.” (Meryem 25)

1-Allah bir mucize gerçekleştireyim derken kendisinin hamile kalmasında hiçbir suçu günahı olmayan Meryem’e ölümü isteyecek kadar acıyı neden çektirmiştir?

2- "Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir şekilde kabul buyurdu ve onu güzel bir şekilde yetiştirdi. Zekeriya’yı da onun bakımıyla görevlendirdi. Zekeriya, onun bulunduğu bölmeye her girişinde yanında bir yiyecek bulurdu. “Meryem! Bu sana nereden geldi?” derdi. O da “Bu, Allah katından” diye cevap verirdi. Zira Allah, dilediğine hesapsız rızık verir. (Ali imran -39)

Doğum sancısı çeken Meryem'e ağaç silkeleme nasihatında bulunan Allah geçmişte ona hesapsız rızık verdiğini o an unut muşmudur?.

3-Allah İsa’nın havarilerine sırf kalpleri daha fazla tatmin olsun diye gökten sofra indirirken doğum sancısı çeken bu kadıncağıza neden aynı kolaylığı göstermeyip “ağacı silkeleme” görevi vermiştir?

4- Bir kadının rahmine bir insanı yerleştirme mucizesi gösteren Allah iş aynı bedenin acılarını ve açlığını gidermeyi gelince neden bu kadar dünyevileşip sadece akıl vermekle yetinmiştir, yoksa her masalsı anlatımda olduğu gibi burada da gerçeklerle uydurmalar iç içe mi geçmektedir?

.

http://hakikatbununneresinde.blogspot.com.tr/search?updated-max=2013-07-03T13:25:00-07:00&max-results=7

Link to post
Sitelerde Paylaş

“Keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitmiş olsaydım!” dedi. (Meryem 22-23)

Burada sancidan degil, insanlarin içinde bakire halinde hamile kalmis olmasi anlasiliyor. Ancak, her dogum gibi elbette sancilari varda, ve tam da ince dibinden bir dere akan bir hurma agacinin ayagina tastliyor...

(Tekvin, 3:16) : RAB Tanrı kadına, “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi, “Ağrı çekerek doğum yapacaksın. Kocana istek duyacaksın, Seni o yönetecek.”

Dogum sancisi, Meryem için bir ceza olarak algilanmaktaydi, oysa Mesihi doguracakti, burada midrasik bir iç yüz de var bu bakimdan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada sancidan degil, insanlarin içinde bakire halinde hamile kalmis olmasi anlasiliyor. Ancak, her dogum gibi elbette sancilari varda, ve tam da ince dibinden bir dere akan bir hurma agacinin ayagina tastliyor...

(Tekvin, 3:16) : RAB Tanrı kadına, “Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim” dedi, “Ağrı çekerek doğum yapacaksın. Kocana istek duyacaksın, Seni o yönetecek.”

Dogum sancisi, Meryem için bir ceza olarak algilanmaktaydi, oysa Mesihi doguracakti, burada midrasik bir iç yüz de var bu bakimdan.

doğum sancısınını kıvırdın diyelim...hadi....diğerleri ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

höng..!!! meryem allahtan mı hamile kalmış? tüp bebek yöntemiyle mi? :)))

Püff bebek yöntemi.

Irzını korumuş olan kadını da (Meryem’i de) hatırla. Ona ruhumuzdan üflemiştik. Kendisini de, oğlunu da âlemlere (kudretimizi gösteren) birer delil yapmıştık.
tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

her şeyden önce Meryem kocası Yusuf la sevişmiş9 ay sonra İsa yı doğurmuştur. Tek sorun ilk geceden sonra çarşafta kan olmamasıdır, eh o zamanlar "esnek zar" kavramı pek de bilinmemektedir, zira zate ldukça az rastlanır bir durumdur. Yusuf ve Meryem Davut soyundandır ve Esseniler tarafından denetlemektedir. Zengin aile rezil olmamak için yahvein ruhunun Meryemi hamile bıraktığı yalanını uydurur... saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayın Kuran'daki anlatımı tuhaflıklar içeriyor. Cebrail neden Meryem'e üflüyor? Söylemesi neden yeterli değil? Böyle bir üfürme seramonisine ne gerek var? Cebrail niye illa bir eylemde bulunuyor?

Bu seramoniden sonra neden "ve kâne emran makdiyye" yani "ve kararlaştırılmış iş oldu" ifadesi kullanılıyor? Bir iş yapılıp da mı Meryem hamile kalıyor? Bu ifade durumu karmaşık hale sokuyor.

Sanki üflemek cinsel ilişkinin yerini tutmuş gibi bir anlam çıkıyor. Meryem'in rahminde bir klonlama işlemi yapıldıysa, üfleme filan olmaması ve o anda döllenme olmuş gibi bir ifade kullanılmaması gerekirdi. Allah klonlamayı yapar, Meryem'in haberi bile olmazdı. Sonra hamilelik belirtileri başlayınca melek gelir, panik yapmaması için durumu izah ederdi.

Meleğin gelip üflemesi ve işin o an bitmesi, tuhaf bir anlatım. Zayıf, bozuk ve gereksiz bir anlatım biçimi. Kuranı yazan adamlar hiç meram anlatmasını bilmiyorlarmış. Ben doğru düzgün anlatabildikleri bir şey bilmiyorum. Tümü bozuk anlatım. Sayısız örnekleri var böyle...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayın Kuran'daki anlatımı tuhaflıklar içeriyor. Cebrail neden Meryem'e üflüyor? Söylemesi neden yeterli değil? Böyle bir üfürme seramonisine ne gerek var? Cebrail niye illa bir eylemde bulunuyor? ... Meleğin gelip üflemesi ve işin o an bitmesi, tuhaf bir anlatım. Zayıf, bozuk ve gereksiz bir anlatım biçimi. Kuranı yazan adamlar hiç meram anlatmasını bilmiyorlarmış. Ben doğru düzgün anlatabildikleri bir şey bilmiyorum. Tümü bozuk anlatım. Sayısız örnekleri var böyle...

Bu bahsettigin ayet gerçekten ilginç. Tefsir kitaplarinda hiç bu tarz bir yorum okumadim, ama buradaki seçilen arapca terimler çok ilginç. Önce belirtmeli ki Meryemin mensup oldugu ibrani millette, nefes, soluk çok degerli bir anlam tasimaktadir. Hayatin menseidir. Tanri kendisine dahi bir ruh atfetmekte... Bu ayette iki tane nefesi veya solugu zikreden kelime var : "nefeha" ve "rûh". Arapça 'nefeha', üflemek, germek, genisletmek ve sisirmek anlamini tasiyip, gebelige çok güzel uygun düsmekte. Ancak, benim dikkatimi çeken bir baska ilginç detay var. Bu "nefeha" kelimesi ibranicede kullanilmayan bir kelime olmasina ragmen, ilginç olarak ibranicede kullanilan üç harfla ilginç bir sekilde uyusmakta. Nitekim, kabbal'de bu harflerin anlamsalligi konuyla ilginç bir baglam ve uyusma içinde :

"נ" (nun) : gizli, mahrem, disilik, gizlenilen yer, cenin, hayat, yakin dogum, bolluk, bereket, nesil, ...

"פ" (fe/pe) : cinsel organ, açilmak, solumak, çikmak, ...

"ח" (het) : kapaniklik, duvar, mevcut zaman, ...

Bu durum çok ilginç, çünkü ibranilerde kelimelerde ve harflerin seçilmesinde tesadüf yoktur. Hahamlarca veya Kohenlerce çevirilmis olsa bunun özellikle seçilmesi olasi, ancak bilindigi kadariyla, Muhammed döneminde arapçaya çevirilmis bir incil yoktu. Belki süryaniceden araplasarak geçmis olabilir ? Ancak, Bazi surelerin basindaki kopuk harflerde de çok ilginç tevafuklar var kabbalistik bakimdan, oysa Muhammed'in ibraniceyi bilmedigi düsünülmekte ?

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed ile ilgili bilgilerin en küçük bir önemi yok. Muhammed eğer gerçekten yaşadıysa bile, önemsiz bir kişiliktir. Kullanılmış bir zavallıdır. Ona atfedilen her şey tümüyle uydurmadır. Varlığı bile uydurma olabilir. Bu olasılık da yüksek.

Biz Kuran'ın allahtan geldiğini filan elbette kabul etmediğimiz gibi, Muhammed'in yazdığını da kabul etmiyoruz. Kuran öyle matah bir şey olmasa bile, Muhammedin bunu yazacak kapasitesi dahi yoktur.

Bir kere Muhammed hiç yaşamamış bile olabilir. Eğer yaşadıysa da kullanılmış, çapsız, dirayetsiz, zaaflarından başka hiç bir özelliği olmayan bir adamdır.

Kuran'ın ise İbrani kültürüyle çok çok yakın ilişkisi elbette var. Hatta yarımadanın asıl sahipleri Yahudilerdir. Araplar sonradan İslamı icat ederek yarımadayı Araplaştırmışlardır. Zaten İslamın icat ediliş amacı da budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Meryem çok nadir görülen ama artık günümüzde ne olduğu bilinen "esnek zar"a sahiptir. Nikah gecesinin sabahında yatakta kan göremeyince çok tutucu Eseni tarikatından olan Yusuf deliye döner. Meryem bekire olduğunu yeminlere anlatmaya çalışır, eline erkek eli değmemiştir. kısa bir süre sonra göbeği şişmeye başlayınca herkes bi rahatlar ama kan gelmediği için bunun kutsal ruhun işi olduğunu yayar koca karılar. zaten Yusuf da Meryem de Davut un ve Bünyamin in soyundan gelmektedirler ve Eseniler tarafından eğitilmişlerdir. Mesihi doğuracağına ve yahudi halkını zülümden kurtaracağına inanılan Mesih in bu şekilde bi güya mucizeyle doğmuş olması herkesin işine gelecektir. Fazlası için Onun Çocuğu - Cihangir Gener

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...