Jump to content

Evrimsel çıkmaz


Recommended Posts

Konuyu saptırmadan sorulara cevap vermelisin.

Emrin olur da, sen bunu kendine söyle ki, bir kerecik olsun doğru bir söz söylemiş olasın. Yanıt veremeyen yanıt isteyemez, hele de, ağzından çıkanı kulağı duymayanlar, hiç isteyemez. Gene de, hangi soruna yanıt vermemişim onu belirt, memnuniyetle yanıtlarım.

Benim yanıt vermediğim bir sorun olduğunu pek sanmıyorum, ama senin vermediğinin/veremediğinin haddi hesabı yok gibi, yanıt verdiğini sandıklarını kabul etsek bile...

Bu "saptırma" argümanına sığınarak yazdığın acizlik belirtisi cümleciğin bile tek başına delil sayılır.

Açtığın konuya verdiğim yanıt Bu:

Gerçekten sizin Rabbiniz, altı günde gökleri ve yeri yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır. Gündüzü, durmaksızın kendisini kovalayan geceyle örten, Güneş'e, aya ve yıldızlara kendi buyruğuyla baş eğdirendir. Haberiniz olsun, yaratmak da, emir de (yalnızca) O'nundur. Alemlerin Rabbi olan Allah ne yücedir. (Araf Suresi, 54)

Allah, ben her şeyi altı günde yarattım dediği halde, hangi kafir/kafirler "Büyük Parlama" ve "Evrim Teorisi" gibi milyarlarca yıl süren evrimli yaratılıştan/oluşumdan bahsedebilir ve bahsediyor.

Senin buna yanıtın şu:

Zaten bunu kafirler söylüyor dostum. Biz de onların söylediklerini, onlar açısından değerlendiriyoruz ve imkansızlığından bahsediyoruz.

Yukarıdaki Allah'lı-ayetli yorumumu, "Bu ayetin ve Allah'ın konu 'Evrim Teorisi' ile ne ilgisi var demiyor, sazan gibi atlayıp "dostum" hitabını kullanırken iyiydik de, şimdi kötü mü olduk. Sen hazır makaraya sarılmışken aynı doğrultuda devam etseydim ne güzel olurdu/olurdum değil mi?

Ayrıca, İlgisinin zaman olduğunu da ortaya koydum, buna da itiraz etmediğine göre kabullendin demektir. Hal böyle olunca, şu andaki itirazınızın bir anlamı yok, ama anlamsızlığı pek çok.

Yetmediyse veya beğenmediyseniz başka ilgi kuralım. "Evrim Teorisi" denince akla karşı sözde teori "Yaratılış Teorisi" dolayısıyla "Allah" akla gelir ve konunun ilgi alanına girer, hemde göbekten... Her şey zıddıyla vardır, değil mi ama...

Allah işin içine girince, otomatik olarak İslam, Kuran ve Peygamber Muhammed de girer.

Daha genel anlamda söylersek; Allah/tanrı söz konusu olunca, "Evrim Teorisi" de dahil hiç bir şey dışarıda kalmaz/kalamaz.

Ağzından çıkanı kulağının duymadığına örnek yorumların:

Canlılar yaşar ve ölürler. Hepsi bu kadar mı yani? Ne yaşamayı ne de ölmeyi biz seçmedik. Diyorum ki tamam haklısın, madem evrildik bu kadar tiyatroya ne gerek vardı?

Bir bitki veya hayvan varlığının farkında mıdır sence? Onun varlığı bize bağlı çünkü bunu anlamlandıran bizleriz. Bu egoizm değil realitedir.

...................................................................................................................

Dünyalıklar, imtihanlar,ölüm,yaşam,valık,yokluk vs vs vs tüm kavramlar bu dünya hayatı için geçerli şeyler. Biz zaten sonsuzluktaydık. Kendimiz seçtik bu dünya hayatını. Sadece göz açıp kapayıncaya kadar kalacağız bu dünyada. Sonra tekrar ait olduğumuz yere döneceğiz. İbadetin şekli değişecek sadece. Rabbimize ibadette son yok.

Saydığın bütün kavramlar dünya hayatı için geçerli zahiri kavramlar. Ölüm, ölümsüzlük, sonsuzluk vs gibi kavramlar bizim algıladığımız kadar varlar.

Evet. dünya hayatını biz, seçtik mi, seçmedik mi?

Ben, bana seçim hakkı tanındığını ve seçtiğimi bilmiyorum, hatırlamıyorum. Sen biliyor musun, hatırlıyor musun?

Şimdi de, aşağıdaki vecizelerinle ilgili yanıt alamadığım sorularımı genişletilmiş olarak tekrarlıyor ve yanıtını bekliyorum.

Her şey amaçlar üzerine kuruludur. Ateizmin bile bir amacı var.

Yaşama bir anlam veya amaç yüklemeye çalışmıyoruz. Çünkü zaten var olan bir durum.

"Her şey amaçlar üzerine kuruludur." diyorsun.

Cansızların amaçları nelerdir?

Bitkilerin amaçları nelerdir?

Hayvanların amaçları nelerdir?

İnsanların amaçları nelerdir?

Dünyanın amacı nedir?

Evrenin amacı nedir?

Ahiret, cennet-cehennem kimleri/neleri ilgilendiriyor? İlgilendirmeyen varlıklar için, öbür dünya söz konusu olmadığına göre, bu dünyada ne gibi amaçlar/anlamlar vardır onlar için? Müslimler için bu dünyanın anlamının, öbür dünyadaki cennet sefahathanesinde yemek, içmek ve seks yapmaktan ibaret sonsuz hayat olduğunu ben söylüyorum zaten. Bunun dışında bahse değer ne varsa buyurun.

Yanıtlarınız:

............

"Ateizmin bile bir amacı var." diyorsun.

Ateizmin değil ama bir ateist olarak ben kendi amacımı söyleyeyim. İnsanları Tanrı belasından ve ona dayanan/dayandırılan peygamberler, kitaplar ve dinlerden yani; kulluktan, kölelikten kurtarıp özgürlüklerine kavuşturmaktır. Ki bu bir insanlık görevidir.

Ateizmin amacı, sizce ne ise, İddia sahibi olarak yazınız da biz de öğrenelim.

Buyurun:

..................

"Yaşama bir anlam veya amaç yüklemeye çalışmıyoruz. Çünkü zaten var olan bir durum." diyorsun. Yani; amaç/anlam bu dünya yaşamında var olan bir realite, metafizik varlıklarla ilgisi yok. Hal böyle ise buyurun anlatın.

................

Bu arada, "Mearic 4."ü de sakın unutma.

"Allah'a/Allah katına/Arşa 50.000 yılda çıkabilen , ki bu da Samanyolunun ortası demektir, Cebrail'in, ayet "Hem de 23 yılda binlerce ayet" getirmesi mümkün mü? Mümkün ise, nasıl?.."

Yanıtınız:

.................

Haydi, kolay gelsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 950
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Emrin olur da, sen bunu kendine söyle ki, bir kerecik olsun doğru bir söz söylemiş olasın. Yanıt veremeyen yanıt isteyemez, hele de, ağzından çıkanı kulağı duymayanlar, hiç isteyemez. Gene de, hangi soruna yanıt vermemişim onu belirt, memnuniyetle yanıtlarım.

Benim yanıt vermediğim bir sorun olduğunu pek sanmıyorum, ama senin vermediğinin/veremediğinin haddi hesabı yok gibi, yanıt verdiğini sandıklarını kabul etsek bile...

Bu "saptırma" argümanına sığınarak yazdığın acizlik belirtisi cümleciğin bile tek başına delil sayılır.

Açtığın konuya verdiğim yanıt Bu:

[/font][/color]

Senin buna yanıtın şu:

[/font][/color]

Yukarıdaki Allah'lı-ayetli yorumumu, "Bu ayetin ve Allah'ın konu 'Evrim Teorisi' ile ne ilgisi var demiyor, sazan gibi atlayıp "dostum" hitabını kullanırken iyiydik de, şimdi kötü mü olduk. Sen hazır makaraya sarılmışken aynı doğrultuda devam etseydim ne güzel olurdu/olurdum değil mi?

Ayrıca, İlgisinin zaman olduğunu da ortaya koydum, buna da itiraz etmediğine göre kabullendin demektir. Hal böyle olunca, şu andaki itirazınızın bir anlamı yok, ama anlamsızlığı pek çok.

Yetmediyse veya beğenmediyseniz başka ilgi kuralım. "Evrim Teorisi" denince akla karşı sözde teori "Yaratılış Teorisi" dolayısıyla "Allah" akla gelir ve konunun ilgi alanına girer, hemde göbekten... Her şey zıddıyla vardır, değil mi ama...

Allah işin içine girince, otomatik olarak İslam, Kuran ve Peygamber Muhammed de girer.

Daha genel anlamda söylersek; Allah/tanrı söz konusu olunca, "Evrim Teorisi" de dahil hiç bir şey dışarıda kalmaz/kalamaz.

Ağzından çıkanı kulağının duymadığına örnek yorumların:

[/font][/color]

[/font][/color]

Evet. dünya hayatını biz, seçtik mi, seçmedik mi?

Ben, bana seçim hakkı tanındığını ve seçtiğimi bilmiyorum, hatırlamıyorum. Sen biliyor musun, hatırlıyor musun?

Şimdi de, aşağıdaki vecizelerinle ilgili yanıt alamadığım sorularımı genişletilmiş olarak tekrarlıyor ve yanıtını bekliyorum.

[/font][/color]

"Her şey amaçlar üzerine kuruludur." diyorsun.

Cansızların amaçları nelerdir?

Bitkilerin amaçları nelerdir?

Hayvanların amaçları nelerdir?

İnsanların amaçları nelerdir?

Dünyanın amacı nedir?

Evrenin amacı nedir?

Ahiret, cennet-cehennem kimleri/neleri ilgilendiriyor? İlgilendirmeyen varlıklar için, öbür dünya söz konusu olmadığına göre, bu dünyada ne gibi amaçlar/anlamlar vardır onlar için? Müslimler için bu dünyanın anlamının, öbür dünyadaki cennet sefahathanesinde yemek, içmek ve seks yapmaktan ibaret sonsuz hayat olduğunu ben söylüyorum zaten. Bunun dışında bahse değer ne varsa buyurun.

Yanıtlarınız:

............

"Ateizmin bile bir amacı var." diyorsun.

Ateizmin değil ama bir ateist olarak ben kendi amacımı söyleyeyim. İnsanları Tanrı belasından ve ona dayanan/dayandırılan peygamberler, kitaplar ve dinlerden yani; kulluktan, kölelikten kurtarıp özgürlüklerine kavuşturmaktır. Ki bu bir insanlık görevidir.

Ateizmin amacı, sizce ne ise, İddia sahibi olarak yazınız da biz de öğrenelim.

Buyurun:

..................

"Yaşama bir anlam veya amaç yüklemeye çalışmıyoruz. Çünkü zaten var olan bir durum." diyorsun. Yani; amaç/anlam bu dünya yaşamında var olan bir realite, metafizik varlıklarla ilgisi yok. Hal böyle ise buyurun anlatın.

................

Bu arada, "Mearic 4."ü de sakın unutma.

"Allah'a/Allah katına/Arşa 50.000 yılda çıkabilen , ki bu da Samanyolunun ortası demektir, Cebrail'in, ayet "Hem de 23 yılda binlerce ayet" getirmesi mümkün mü? Mümkün ise, nasıl?.."

Yanıtınız:

.................

Haydi, kolay gelsin.

Toptan cevaplayalım öyleyse.

1- Ahzab Sûresi, 72 ayette; "Biz, emaneti göklere, yere ve dağlara arz ettik. Onlar onu yüklenmeye yanaşmadılar, ondan korktular da onu insan yüklendi. O cidden çok zalim, çok cahil bulunuyor." buyurulmaktadır.

Emanet, irade sahibine verilir. Kasaya koyduğunuz para için, “Paramı kasaya emanet ettim.” demezsiniz. Demek ki, cansız eşya emanete muhatap olamıyor. Yani ben ve sen bu hayatı zaten kendimiz istedik ve yüklendik. Bunu ruhumuzla yaptık bedenimizle değil. Bunu da size anlatmak çok zor..

2- Amaçsız hayat boş bir hayattır. Herkesin ve herşeyin bir amacı var. Hiçbir şey sebepsiz değildir olamaz da. Söylediğin gibi senin de bir amacın var ateist olarak. Bizim de var. Dolayısıyla evrenin de var. Tek amaç Allah'a kulluktur. Bunun dışında dünyayı anlamlandıramazsın. İstersen dene.

3- Mearic-"4 - Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar."

Burada "Sizin saydıklarınızdan" ifadesi yer almıyor. Dolayısıyla yaygın görüşe göre anlatım sanatı olarak kinaye yüklenmiş olabilir. Araplarda sayılarla olaylar anlatılır ve aslında tüm dünyada da böyledir. Hatta biz bile kullanırız "Sana bin kere söyledim böyle yapma diye!" gibi. Aslında bin kere söylememişizdir ama olayın vehametini anlatmak için kullanırız böyle ifadeleri. Tabi ki en doğrusunu Yüce Allah bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer kısımlarla ilgilenmemekle beraber, ilk maddede kendi kendinizi yanlışlamaktasınız.

1- Ahzab Sûresi, 72 ayette; "Biz, emaneti göklere, yere ve dağlara arz ettik. Onlar onu yüklenmeye yanaşmadılar, ondan korktular da onu insan yüklendi. O cidden çok zalim, çok cahil bulunuyor." buyurulmaktadır.

Emanet, irade sahibine verilir. Kasaya koyduğunuz para için, “Paramı kasaya emanet ettim.” demezsiniz. Demek ki, cansız eşya emanete muhatap olamıyor. Yani ben ve sen bu hayatı zaten kendimiz istedik ve yüklendik. Bunu ruhumuzla yaptık bedenimizle değil. Bunu da size anlatmak çok zor..

Allah'ınız emaneti göklere, yere ve dağlara sunmuş. Demek ki bunlar irade sahibiymiş. Onlar o kadar irade sahibiymiş ki, bu emanet bizi gerer diyebilmiş ve almaya yanaşmamışlar. Bu durumda ya verdiğiniz örnek yanlış; yani parayı kasaya emanet etmek mümkün, zira eşyaların ve nesnelerin de iradesi olduğu anlaşılıyor, ya da örneğiniz doğru fakat allah'ınız yanlış; zira taşa toprağa birşeyler emanet etmeye çalışıyor, onların iradeleri olmasa da. İradesi olmayan şeylerin, irade gösterip de emaneti almak istemediklerinden bahseden allah eğer varsa delidir, yoksa bu masalı uyduranlar delidir.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Toptan cevaplayalım öyleyse.

1- Ahzab Sûresi, 72 ayette; "Biz, emaneti göklere, yere ve dağlara arz ettik. Onlar onu yüklenmeye yanaşmadılar, ondan korktular da onu insan yüklendi. O cidden çok zalim, çok cahil bulunuyor." buyurulmaktadır.

Emanet, irade sahibine verilir. Kasaya koyduğunuz para için, “Paramı kasaya emanet ettim.” demezsiniz. Demek ki, cansız eşya emanete muhatap olamıyor. Yani ben ve sen bu hayatı zaten kendimiz istedik ve yüklendik. Bunu ruhumuzla yaptık bedenimizle değil. Bunu da size anlatmak çok zor..

2- Amaçsız hayat boş bir hayattır. Herkesin ve herşeyin bir amacı var. Hiçbir şey sebepsiz değildir olamaz da. Söylediğin gibi senin de bir amacın var ateist olarak. Bizim de var. Dolayısıyla evrenin de var. Tek amaç Allah'a kulluktur. Bunun dışında dünyayı anlamlandıramazsın. İstersen dene.

3- Mearic-"4 - Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar."

Burada "Sizin saydıklarınızdan" ifadesi yer almıyor. Dolayısıyla yaygın görüşe göre anlatım sanatı olarak kinaye yüklenmiş olabilir. Araplarda sayılarla olaylar anlatılır ve aslında tüm dünyada da böyledir. Hatta biz bile kullanırız "Sana bin kere söyledim böyle yapma diye!" gibi. Aslında bin kere söylememişizdir ama olayın vehametini anlatmak için kullanırız böyle ifadeleri. Tabi ki en doğrusunu Yüce Allah bilir.

1.maddeyi okudum kalanini mobil oldugumdan usendim.

emanet irade sahibine verilir, para kasaya emanet edilmez ise, gokler yerler ve daglar nasil oluyorda korkup emaneti sahiplenmiyorlar? para kasasida para koysak korkup parayi reddeder mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer kısımlarla ilgilenmemekle beraber, ilk maddede kendi kendinizi yanlışlamaktasınız.

Allah'ınız emaneti göklere, yere ve dağlara sunmuş. Demek ki bunlar irade sahibiymiş. Onlar o kadar irade sahibiymiş ki, bu emanet bizi gerer diyebilmiş ve almaya yanaşmamışlar. Bu durumda ya verdiğiniz örnek yanlış; yani parayı kasaya emanet etmek mümkün, zira eşyaların ve nesnelerin de iradesi olduğu anlaşılıyor, ya da örneğiniz doğru fakat allah'ınız yanlış; zira taşa toprağa birşeyler emanet etmeye çalışıyor, onların iradeleri olmasa da. İradesi olmayan şeylerin, irade gösterip de emaneti almak istemediklerinden bahseden allah eğer varsa delidir, yoksa bu masalı uyduranlar delidir.

Sen Cansız denilen alemi başıboş mu sanıyorsun. Gerçi size göre "Tabiat Ana" herşeyden sorumlu. Fark ne söylermisin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer kısımlarla ilgilenmemekle beraber, ilk maddede kendi kendinizi yanlışlamaktasınız.

Allah'ınız emaneti göklere, yere ve dağlara sunmuş. Demek ki bunlar irade sahibiymiş. Onlar o kadar irade sahibiymiş ki, bu emanet bizi gerer diyebilmiş ve almaya yanaşmamışlar. Bu durumda ya verdiğiniz örnek yanlış; yani parayı kasaya emanet etmek mümkün, zira eşyaların ve nesnelerin de iradesi olduğu anlaşılıyor, ya da örneğiniz doğru fakat allah'ınız yanlış; zira taşa toprağa birşeyler emanet etmeye çalışıyor, onların iradeleri olmasa da. İradesi olmayan şeylerin, irade gösterip de emaneti almak istemediklerinden bahseden allah eğer varsa delidir, yoksa bu masalı uyduranlar delidir.

elbetteki optimum yanlis.

tovbe hasa allah yanlis olabilir mi? :D

ne zamanki aslinda kendi sozunun dogru oldugunu anlayacak, o zaman uyanis gerceklesecek. iste bu kadar net. para kasaya emanet edilmez. emanetde daglara falan teklif edilince dag korkup reddetmez :D icinde bulundugunuz durumu bi gorun artik ya :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

1.maddeyi okudum kalanini mobil oldugumdan usendim.

emanet irade sahibine verilir, para kasaya emanet edilmez ise, gokler yerler ve daglar nasil oluyorda korkup emaneti sahiplenmiyorlar? para kasasida para koysak korkup parayi reddeder mi?

Şu an dünya dönüyor değil mi? Peki dönmesinde ne kadar payın var? Yani ne kadar sorumlusun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen Cansız denilen alemi başıboş mu sanıyorsun. Gerçi size göre "Tabiat Ana" herşeyden sorumlu. Fark ne söylermisin?

Konuyu bana döndürmeyin. Kendinizce alimane bir açıklama yapmaya çalışırken, amiyane bir tabirle, ortalığı batırmışsınız.

Becerebiliyorsanız cevabınızı yeniden, bu sefer düşünerek, verin. Bunun haricindeki laf oyunları bizlerde sandığınız kadar etkili değildir.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

elbetteki optimum yanlis.

tovbe hasa allah yanlis olabilir mi? :D

ne zamanki aslinda kendi sozunun dogru oldugunu anlayacak, o zaman uyanis gerceklesecek. iste bu kadar net. para kasaya emanet edilmez. emanetde daglara falan teklif edilince dag korkup reddetmez :D icinde bulundugunuz durumu bi gorun artik ya :D

Uyanış ölümle gelecek ve dünyaya tekrar dönüp bu yazdıklarının tersini söyleme şansı almak için Allah'a yalvaracaksın maalesef.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Uyanış ölümle gelecek ve dünyaya tekrar dönüp bu yazdıklarının tersini söyleme şansı almak için Allah'a yalvaracaksın maalesef.

kisaca "siz cehennemde yanarken zevkle izleyecegim" diyorsun yani :D

tarihinde BabyKnight tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu bana döndürmeyin. Kendinizce alimane bir açıklama yapmaya çalışırken, amiyane bir tabirle ortalığı batırmışsınız.

Becerebiliyorsanız cevabınızı yeniden, bu sefer düşünerek, verin. Bunun haricindeki laf oyunları bizlerde sandığınız kadar etkili değildir.

Hepsi birbiriyle bağlantılı da ondan soruyorum.

Siz tabiat ana veya her neyse artık doğaya bir akıl yüklüyormusunuz yüklemiyormusunz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kisaca "siz cehennemde yanarken zevkle izleyecegim" diyorsun yani : D

Haşa.

Eğer böyle düşünmüş olsaydım bu forumda bir saniye bile durmazdım.

Sizler değerlisiniz. Her insan değerlidir bizim için. Sadece hatırlatıcıyız. Hem kendimizi hem sizi uyarmaktır vazifemiz. Söylermisin ne çıkarım var ki senin inanıp inanmamandan? Yani seni tanımıyorum bile.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haşa.

Eğer böyle düşünmüş olsaydım bu forumda bir saniye bile durmazdım.

Sizler değerlisiniz. Her insan değerlidir bizim için. Sadece hatırlatıcıyız. Hem kendimizi hem sizi uyarmaktır vazifemiz. Söylermisin ne çıkarım var ki senin inanıp inanmamandan? Yani seni tanımıyorum bile.

eyw

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki, madem öyle: yüklemiyorum.

Yüklemiyorsan "Evrimin mekanizmalarını" neyle açıklıyorsun? Bu sürecin gerçekleşmesine ne gerek vardı? Varlığımızı bildik de ne oldu? Evrim denen bİr süreçle oluştuk ve öleceğiz. Tamam da bunun böyle olmasına gerekçe neydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim de payım yok.

O zaman bu dünya neden dönüp duruyor?

Hadi Tanrı yok diyelim, dünyanın aklı mı var da hep aynı hızda aynı yönde dönüp duruyor milyarlarca yıldır? Ayrıca amaç ne?

dunya baslangic sartlarindan ve bosluktaki surtunmesizlikten dolayi donup duruyor. bir amac yok neden olsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...