Jump to content

''Ya varsa'' ifadesinin saçmalığı


Recommended Posts

eğer sen doğru söylüyosan yani tanrı yoksa, o zaman benim ölünce bi kaybım olmaz. kazancım da olmaz. ama eğer benim dediğim doğruysa yani tanrı varsa, o zaman ben ölünce kazanclı cıkarım ve sen cezalandırılırsın yani kaybedersin. o zaman inanmak daha mantıklı değil mi?

Evet çoğumuz zaten bunun saçmalığının farkında yeni konu açmaya değer mi bilemem ama çatlayacaktım yeni konu açmasaydım. Şimdi bu ifadede ki çıkarcılığı falan bir kenara bırakıyorum. Çıkarcılık, mıkarcılık mantıklı ise ne ala ama değil.

İfade Pascal'ın Kumarı diye geçiyor ama ben bunun Gazali'ye ait olduğunu biliyordum, genelde anlatılırken Hz. Ali üzerinden anlatılır(oda öyle anlatıyor).

Ya yoksa? Ateizm doğru ise, o zaman bi sorun yok değil mi? Nasılsa herkesi aynı son bekliyor. Şimdi Tanrı yoksa durum böyle ama gelelim diğer olasılıklara yani Tanrı'nın var olma olasılıklarına.

Binlerce din geldi geçti doğru tanrı hangisi? Ya siz yanlış olana tapıyorsanız ve bu gerçek olanı daha çok sinirlendiriyorsa?(nerden duydum ben bunu?) Ya tanrı dünyayı evreni kendine dair hiç bir iz bulamayacağımız biçimde yaratmış ve bizden beklediği bilim ile evreni tanımamızsa? Ya sadece Ateistleri mükafatlandıracaksa? Ya tüm dinleri tuzak olarak dünyaya yollamışsa?

Olasılıklar neredeyse sonsuz ve bu olasılıklar Ateistlerle Müslümanlara ''Tanrının mükafatı ve cezası'' bakımından eşit mesafedeler. Yani sizin bu korkudan veya çıkarcılıktan İslama inanmanıza hiç bir mantıklı gerekçe yok. Gerçi bu yüzden Tanrı'ya inananın olduğunu sanmıyorum en fazla içini rahatlatmak için buna sığınan vardır.

Ya Tanrı varsa ? Eğer varsa , Dünya Üzerinde Kadınların Şahitliğini bir erkeğin şahitliğinin yarısı kabul ediyor sa ? Dört eş gibi bir şey meşruysa , Beni sırf köle olarak görüyorsa İnançsız bir kadın olduğum için ? Değerli Ateist Hocalarımız da bu durumda köle ve cariye oluyorsa işte islam onlara sırf bu değeri veriyorsa , Çocuk sapığı bile olsa dürüst bir iman ve samimi duygular la onları affedip beni yine de cehennme koyuyorsa , Bütün bu mantıksızlığa ve adeletsizliğe rağmen ? İşte o zaman diyoru mki TANRI BİR GÜN BEDENİ Mİ ELE GEÇİREBİLİR AMA RUHUMU ASLA .. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 179
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Her gün görüyorum..

Her gün gördüğün muciler , Güneşin doğuşu veyahut da suyun güzelliği , çiçeğin böceğin ahengi olsa gerek ? Hahaha Eğer herşeye herkez Allahın hikmeti deyip geçseydi bu gün halimiz ne olur du ? Gülüyüm de kokmasın , Peki Güneş Allahın mucizesi , Ay Allahın mucizesi Apollo kimin mucizesi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya varsa ifadesi bence akılcı bir yaklaşımdır...

ya yoksa da öyle...

yani insan var olduğuna yada yok olduğuna tam karar veremiyorsa ne yapmalıdır...

her iki ihtimalide değerlendirmelidir...

ya yoksa ihtimalini de göz önünde bulundurmalıdır...

yoksa o zaman durumumuz nedir...

buna bir bakmalıdır...

yoksa onu var edemeyiz...

yoksa yoktur yani...

onunla ilgili beklentilerimiz endişelerimiz korkularımız boşunadır...

o zaman ne yapmalıdır...

onunla ilgili bütün beklenti ve endişelere boş verip dünyada güzelce yaşamaya bakmalıdır...

dünyada güzelce yaşamak derken yani neler yapabiliriz mesela...

olabildiğince uzun ve mutlu yaşamanın yollarını aramalıyız...

bunun içinde yine dürüstlük güvenirlik paylaşımcılık iylikseverlik çalışkanlık gibi şeylerin gerekli olduğunu görebiliriz...

iyi insanlar genelde daha mutlu yaşarlar...

öyleyse özetle iyi biri olmalıyız...

peki tanrı var sa ne yapmalıyız...

tanrı var sa ve iyi biriyse zaten bizim de iyi olmamızı önemseyeceği için yine iyi biri olmalıyız...

tanrı var sa ve kötü biriyse o zaman kötü mü olalım...

hayır kötü bir tanrı var sa ona güvenilmez biz iyi olsak ta kötü olsakta bizi cezalandırabilir...

biz yine iyi olalım hiç olmaz sa bu dünyada vicdanen rahat ve iç huzurumuz olur...

yani tanrı var sa da iyi biri olmalıyız yok sa da...

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya varsa ifadesi bence akılcı bir yaklaşımdır...

ya yoksa da öyle...

yani insan var olduğuna yada yok olduğuna tam karar veremiyorsa ne yapmalıdır...

her iki ihtimalide değerlendirmelidir...

ya yoksa ihtimalini de göz önünde bulundurmalıdır...

yoksa o zaman durumumuz nedir...

buna bir bakmalıdır...

yoksa onu var edemeyiz...

yoksa yoktur yani...

onunla ilgili beklentilerimiz endişelerimiz korkularımız boşunadır...

o zaman ne yapmalıdır...

onunla ilgili bütün beklenti ve endişelere boş verip dünyada güzelce yaşamaya bakmalıdır...

dünyada güzelce yaşamak derken yani neler yapabiliriz mesela...

olabildiğince uzun ve mutlu yaşamanın yollarını aramalıyız...

bunun içinde yine dürüstlük güvenirlik paylaşımcılık iylikseverlik çalışkanlık gibi şeylerin gerekli olduğunu görebiliriz...

iyi insanlar genelde daha mutlu yaşarlar...

öyleyse özetle iyi biri olmalıyız...

peki tanrı var sa ne yapmalıyız...

tanrı var sa ve iyi biriyse zaten bizim de iyi olmamızı önemseyeceği için yine iyi biri olmalıyız...

tanrı var sa ve kötü biriyse o zaman kötü mü olalım...

hayır kötü bir tanrı var sa ona güvenilmez biz iyi olsak ta kötü olsakta bizi cezalandırabilir...

biz yine iyi olalım hiç olmaz sa bu dünyada vicdanen rahat ve iç huzurumuz olur...

yani tanrı var sa da iyi biri olmalıyız yok sa da...

varsa ne olacak ?

yoksa ne olacak ?

ne değişecek yani ?

sadece VAR diye İYİ İNSAN olacaksanız ---hiç uğraşmayın boşverin varsa da - yoksa da KÖTÜ olun siz....sırf tanrı var diye İYİ İNSAN mı olunur yaw ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya varsa ifadesi bence akılcı bir yaklaşımdır...

ya yoksa da öyle...

yani insan var olduğuna yada yok olduğuna tam karar veremiyorsa ne yapmalıdır...

her iki ihtimalide değerlendirmelidir...

ya yoksa ihtimalini de göz önünde bulundurmalıdır...

yoksa o zaman durumumuz nedir...

buna bir bakmalıdır...

yoksa onu var edemeyiz...

yoksa yoktur yani...

onunla ilgili beklentilerimiz endişelerimiz korkularımız boşunadır...

o zaman ne yapmalıdır...

onunla ilgili bütün beklenti ve endişelere boş verip dünyada güzelce yaşamaya bakmalıdır...

dünyada güzelce yaşamak derken yani neler yapabiliriz mesela...

olabildiğince uzun ve mutlu yaşamanın yollarını aramalıyız...

bunun içinde yine dürüstlük güvenirlik paylaşımcılık iylikseverlik çalışkanlık gibi şeylerin gerekli olduğunu görebiliriz...

iyi insanlar genelde daha mutlu yaşarlar...

öyleyse özetle iyi biri olmalıyız...

peki tanrı var sa ne yapmalıyız...

tanrı var sa ve iyi biriyse zaten bizim de iyi olmamızı önemseyeceği için yine iyi biri olmalıyız...

tanrı var sa ve kötü biriyse o zaman kötü mü olalım...

hayır kötü bir tanrı var sa ona güvenilmez biz iyi olsak ta kötü olsakta bizi cezalandırabilir...

biz yine iyi olalım hiç olmaz sa bu dünyada vicdanen rahat ve iç huzurumuz olur...

yani tanrı var sa da iyi biri olmalıyız yok sa da...

Sadece belli bir bakış açısından yola çıkmışsın.

Öncelikle iyi biri olmak kötü biri olmak tamamen görecelidir. Bir yerde zina yapan kötüdür başka yerde iki kadınla evlenen, bir yerde savaşçı iyidir bir yerde kötü ve gaddardır. Bir yerde içki içmemek ayıptır başka yerde içmek. İyi ve kötü genel olarak topluma yararlı-zararlı şeylerin isimlendirilmesi gibidir ve ahlakta öyle şekilleniyor. Yani bir uyum sağlama, toplumlar değiştikçe bu yargıda değişecektir.

Yani bir davranışın iyi yada kötü olduğunu belirten bizleriz. Bir yemeğin lezzetli yada lezzetsiz, bir kokunun bir kadının güzel veya çirkin olduğunu belirleyen vs. Bunlar bizim yüklediğimiz anlamlar.

Tanrı varsa bile bizim iyi dediğimiz şeyleri iyi görmüyor olabilir.Belki tanrı kadınların kapanmasından rahatsız oluyordur belki açılmasından bilemeyiz. Bu yüzden bu ''ya varsa'' diye düşünmek anlamsız ve akılcı bir ifade değil. Çünkü var olabilecek sınırsız tanrı ve bir birleri ile çelişen tanrı figürü var.

Kısaca ya varsa ifadesi akılcı bir ifade değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

eğer sen doğru söylüyosan yani tanrı yoksa, o zaman benim ölünce bi kaybım olmaz. kazancım da olmaz. ama eğer benim dediğim doğruysa yani tanrı varsa, o zaman ben ölünce kazanclı cıkarım ve sen cezalandırılırsın yani kaybedersin. o zaman inanmak daha mantıklı değil mi?

Evet çoğumuz zaten bunun saçmalığının farkında yeni konu açmaya değer mi bilemem ama çatlayacaktım yeni konu açmasaydım. Şimdi bu ifadede ki çıkarcılığı falan bir kenara bırakıyorum. Çıkarcılık, mıkarcılık mantıklı ise ne ala ama değil.

İfade Pascal'ın Kumarı diye geçiyor ama ben bunun Gazali'ye ait olduğunu biliyordum, genelde anlatılırken Hz. Ali üzerinden anlatılır(oda öyle anlatıyor).

Ya yoksa? Ateizm doğru ise, o zaman bi sorun yok değil mi? Nasılsa herkesi aynı son bekliyor. Şimdi Tanrı yoksa durum böyle ama gelelim diğer olasılıklara yani Tanrı'nın var olma olasılıklarına.

Binlerce din geldi geçti doğru tanrı hangisi? Ya siz yanlış olana tapıyorsanız ve bu gerçek olanı daha çok sinirlendiriyorsa?(nerden duydum ben bunu?) Ya tanrı dünyayı evreni kendine dair hiç bir iz bulamayacağımız biçimde yaratmış ve bizden beklediği bilim ile evreni tanımamızsa? Ya sadece Ateistleri mükafatlandıracaksa? Ya tüm dinleri tuzak olarak dünyaya yollamışsa?

Olasılıklar neredeyse sonsuz ve bu olasılıklar Ateistlerle Müslümanlara ''Tanrının mükafatı ve cezası'' bakımından eşit mesafedeler. Yani sizin bu korkudan veya çıkarcılıktan İslama inanmanıza hiç bir mantıklı gerekçe yok. Gerçi bu yüzden Tanrı'ya inananın olduğunu sanmıyorum en fazla içini rahatlatmak için buna sığınan vardır.

Yav, çok tanıdık geldi =) şurdan olabilir mi acep?

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=43757

Vakti zamanında ben de açmıştım bu konuyu, okuyunca direk çağrışım yaptı..

Linkteki başlıkta ben oldukça allegorik bir şekilde ifade etmişim ama;

Bu konu bence de gerçekten çok önemli ve her müslümanın(ya da teistin diyelim) bu konu üzerine kafa yorup, en azından kendine samimi bir cevap vermesi elzem.

Bu soru üzerine samimi bir şekilde kafa yorup, cevabı arayan bir kişinin, sürecin sonunda önceki ile aynı kişi olabileceğine inanmıyorum. Ya da ben fazla iyimserim.. Tabi kafa yoracak kişinin en azından ortalama zeka seviyesinde olacağını varsayıyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

ya varsa ifadesi bence akılcı bir yaklaşımdır...

Bunun akılcı diye nitelenmesi tümüyle olanaksız. Olabilecek şeyler üzerine olasılık yürütülür. Uçakta yolculuk ederken ya uçak türbülansa girerse diye düşünmek akılcıdır. Ama ya uçak ani bir fren yaparsa diye düşünmek aklından zoru olmak anlamına gelir.

Olabilecek bir şey söyleyin, olasılıkları değerlendirelim. Olamayacak işler üzerinden fikir yürütmek delinin yere çizilen çizginin altından geçmeye çalışmasından farksızdır.

Ebenin sakalı olsa deden olur muydu diye düşünmen için önce bir ebenin sakalının olduğuna dair bir bilgi olması lazım. Resimde sakallı ise filan muzip bir çocuk çizmiştir, iş ortaya çıkar. Hemen yıllarca ebem sandığım meğer dedemmiş diye ortaya atlanmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer sen doğru söylüyosan yani tanrı yoksa, o zaman benim ölünce bi kaybım olmaz. kazancım da olmaz. ama eğer benim dediğim doğruysa yani tanrı varsa, o zaman ben ölünce kazanclı cıkarım ve sen cezalandırılırsın yani kaybedersin. o zaman inanmak daha mantıklı değil mi?

Evet çoğumuz zaten bunun saçmalığının farkında yeni konu açmaya değer mi bilemem ama çatlayacaktım yeni konu açmasaydım. Şimdi bu ifadede ki çıkarcılığı falan bir kenara bırakıyorum. Çıkarcılık, mıkarcılık mantıklı ise ne ala ama değil.

İfade Pascal'ın Kumarı diye geçiyor ama ben bunun Gazali'ye ait olduğunu biliyordum, genelde anlatılırken Hz. Ali üzerinden anlatılır(oda öyle anlatıyor).

Ya yoksa? Ateizm doğru ise, o zaman bi sorun yok değil mi? Nasılsa herkesi aynı son bekliyor. Şimdi Tanrı yoksa durum böyle ama gelelim diğer olasılıklara yani Tanrı'nın var olma olasılıklarına.

Binlerce din geldi geçti doğru tanrı hangisi? Ya siz yanlış olana tapıyorsanız ve bu gerçek olanı daha çok sinirlendiriyorsa?(nerden duydum ben bunu?) Ya tanrı dünyayı evreni kendine dair hiç bir iz bulamayacağımız biçimde yaratmış ve bizden beklediği bilim ile evreni tanımamızsa? Ya sadece Ateistleri mükafatlandıracaksa? Ya tüm dinleri tuzak olarak dünyaya yollamışsa?

Olasılıklar neredeyse sonsuz ve bu olasılıklar Ateistlerle Müslümanlara ''Tanrının mükafatı ve cezası'' bakımından eşit mesafedeler. Yani sizin bu korkudan veya çıkarcılıktan İslama inanmanıza hiç bir mantıklı gerekçe yok. Gerçi bu yüzden Tanrı'ya inananın olduğunu sanmıyorum en fazla içini rahatlatmak için buna sığınan vardır.

''Sen onları, dehşetli bir korkuya kapılıp da kaçıp kurtulamayacakları ve yakın bir yerden yakalanacakları zaman bir görsen!''34 / SEBE - 51

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Sen onları, dehşetli bir korkuya kapılıp da kaçıp kurtulamayacakları ve yakın bir yerden yakalanacakları zaman bir görsen!''34 / SEBE - 51

Bu ayetin amacı nedir?

Bu işler korkuyla olmaz. Olmamalı. Ne kıymeti var?

Korkuyla gelecek imana lanet olsun.

Tanrının psikopat, vahşi ve ilkel bir diktatör olma ihtimalini ayrı tutuyorum.

Yanlış yoldasın, pişman olmadan geri dön. Yarın çok geç olabilir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya varsa dan ziyade beni ilgilendiren yarattığı görünmez varlıklar varmı eğer yoksa zaten kendiside yoktur.

Ateizm 1-0 önde olur bu mantıkla zaten evrimle ilgili kanıtta var.

Zayıf tarafı vardır islam dininin.

tarihinde DevilDriver tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayetin amacı nedir?

Bu işler korkuyla olmaz. Olmamalı. Ne kıymeti var?

Korkuyla gelecek imana lanet olsun.

Tanrının psikopat, vahşi ve ilkel bir diktatör olma ihtimalini ayrı tutuyorum.

Yanlış yoldasın, pişman olmadan geri dön. Yarın çok geç olabilir..

Ben seni korkutmuyorum,dostum bizzat seni uyarıyorum.Allah kuranda bişey söylemişse bu mutlaka olacaktır.

''Allah, bir vaadde bulunmuştur. Allah, vaadinden dönmez. Fakat insanların çoğu bilmezler.''30 / RÛM - 6

Ölmeden önce iyi düşün! yok olmayacaksın bizzat Allaha döneceksin !

''Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.''21 / ENBİYÂ - 35

Burda yaptıklarının hepsi teker teker okuyacaksın ? o zaman Allaha nediyeceksin ?

sen çok zalimmisin diyeceksin !? Allah seni uyarmadımı ? rahmetim ne kadar çoksa azabımda okadar şiddetli demedim mi ? sana peygamber gönderdim onu hafife aldın,sana kuran gönderdim onu alaya aldın demeyecek mi ? işde o zaman kaybedenlerden olacaksın yol varken dön!

''Ve onlar, orada feryat ederler: “Rabbimiz bizi (buradan) çıkar, yapmış olduklarımızdan başka (amel) salih amel yapalım.” Size orada (dünyada), tezekkür etmek isteyen kimsenin, tezekkür etmesine yetecek kadar bir ömür vermedik mi? Size nezir gelmedi mi? O halde (azabı) tadın. Artık zalimler için bir yardımcı yoktur.''35 / FÂTIR - 37

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...