Jump to content

Kuranda kölelikle ilgili ayetler


Recommended Posts

Ayet'i mi redediyorsun ? Ayer meydanda ve besbelli, isteyen okuyabilir. Bu zekat için ayirilan bir pay.

(Tevbe, 9:60) : " Söz budur ancak; zekatlar, yoksulların, hiçbir şeyi bulunmayanların, o malı toplayıp devşirmeye memûr olanların, gönülleri Müslümanlıkla uzlaştırılmak istenen kişilerin, kölelerle tutsakların, borçluların, Allah yolunda savaşanların ve yolda kalmışların hakkıdır, Allah'ın hükmüdür bu ve Allah her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sâhibidir. "

(Nisa, 4:36) : " Allah'a ibadet edin ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya, köle-cariyelere iyi davranın ; Allah kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez. "

Tecavüz etmek, ancak iyi davranarak serbest idi o halde bu apaçik ayete göre. Iyi dravranarak tecavüz etmek ise, imkansiz. Ya birisi mümkün ya ötekisi. Bu da çiplak bir yanlisin yanlislamasi.

Hakkıdır kısmını istediğiniz renkte ve büyüklükte yazabilirsiniz, fakat bu sözcük ayette yer almıyor. Ayette içindir , onlaradır anlamı mevcut. Kölelerin malvarlığı olamaz. Bu yüzden kölelere para da verilmez. En fazla, kölelerin parasının belki bir kısmı, belki tamamının sahiplerine ödenmesi söz konusudur.

Bu kölelerin kim oldukları belli değil. Bu kölelerin, müslümanlardan savaşta esir düşenler ve fidyeleri verilip kurtarılacak olanlar olmadığını nasıl ispatlarsınız?

AZAD MÜDEBBER KILMA; MUKATEBE VE KÖLE İLE MUSAHABE|Azad Etme|muvatta||İmam Malik'e ulaştığına göre, İbnu Ömer (ra)'e azad etme şartıyla satın alınan rakabe-i vacibe'den sorulmuştu. "Hayır, olm az" cevabını verdi. |Muvatta, Itk 12, (2,778)|4171

Azad etmek için köle almak olmazmış. Yani kişi ancak dini yükümlülük(oruç gibi bir kefaret karşılığı) olarak kendi sahip olduğu kölelerden azad edebilirmiş. Alıp da azad edemezmiş. Demek ki zekatların köleleri özgürlüklerine kavuşturmak için olması da yalanmış? Geriye zekatların, esir edilen müslümanların fidyesi olarak kullanılması kalıyor. Eğer tabii siz savınızı destekleyen örneklerle çıkıp gelmezseniz.

AZAD MÜDEBBER KILMA; MUKATEBE VE KÖLE İLE MUSAHABE|Azad Etme|müslimmuvattatirmiziebu davudnesai|İmran İbnu Husayn|Bir adam, öleceği sıra, kendine ait altı köleyi azad etti. Onlardan başka malı da yoktu. Resulullah (sav) onları çağırdı. Onları üç gruba ayırdı, sonra aralarında kur'a çekti, ikisini azad etti, dördünü köle olarak bıraktı. Adamı da şiddetle azarladı. |Müslim, Eyman 56, (1668); Muvatta, Itk 3, (2, 774); Tirmizi, Ahkam 27, (1364); Ebu Davud, Itk 10, (3958, 3959, 3960, 3961); Nesai, Cenaiz 65, (4, 64)|4166

Bütün savlarınız yalan oldu sanki? Adam gider ayak sevap puana oynarken, Muhammed ölmekte olan adamı azarlıyor, malları ne diye salıyorsun diye.

Bonus:

SILA-İ RAHM BÖLÜMÜ|Sıla-i Rahm Hakkında|buharimüslimebu davud|Meymüne|Resulullah (sav) 'dan izin almadan bir cariye azad ettim. Resulullah'ın benimle kalma günü gelip, beraber olduğumuz zaman: "Ey Allah'ın Resulü, cariyemi azad ettim, farkettiniz mi?" dedim. "(Sahi mi söylüyorsun), bunu yaptın mı?" dedi. Ben, "Evet!" deyince: "Keşke onu dayılarına verseydin, senin için daha hayırlı olacaktı!" buyurdular. |Buhari, Hibe 15; Müslim, Zekat 44, (999); Ebu Davud, Zekat 45, (1690)|3291

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 284
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Azad etmek için köle almak olmazmış. Yani kişi ancak

dini yükümlülük(oruç gibi bir kefaret karşılığı) olarak

kendi sahip olduğu kölelerden azad edebilirmiş. Alıp da

azad edemezmiş. Demek ki zekatların köleleri

özgürlüklerine kavuşturmak için olması da yalanmış?

Fetva ile ayet kaldirmak ?

Müslüman olduğu zaman Ebu Bekir'in kırkbin dirhemi vardı. Bu servetini ağır işkence gören kadın ve erkek birçok köleleri satın alıp kurtararak harcamaktan geri durmadı. Medine'ye hicret ettiği zaman yanında beş veya altı bin dirhemi kalmıştı. Ebu Bekir'in satın alıp azad ettiği köle ve cariyeler on kadar idi. Bilal ve annesi Hamame, Amir bin Füheyre, Fûkeyhe, Nehdiyye ve kızı Lübeyne, Zinnire, Ümmü Übeys ve kızı, Ümmü Abis.

Kölelerin malvarlığı

olamaz. Bu yüzden kölelere para da verilmez. En fazla,

kölelerin parasının belki bir kısmı, belki tamamının

sahiplerine ödenmesi söz konusudur.

Mukatabe demek, çalisan ve kendisini satin alan köle demek. Varliklari yoktu demek yanlis. Hatta, onlara giyisi vermek, ihtiyaçlarini vermek sahibini göreviydi. tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Zekat ile köle azat etme emri açik, bunu tahsis etmek ayeti sinirlandirmaktir.

Muhammed'in butun kölelerini azat etmesine kizmasi ise, onun iyiligi içindi. Köleleri kendisine bakmalari için tutmasi gerekirken, alti tanesini birakmasi, kendini baskalarindan meded beklemeye itecekti. Onlari öldukten sonra azat etme ise elbette övulen bir seydi.

(İnsan, 76:8) : " Onlar, seve seve yiyeceği yoksula, yetime ve esire yedirirler. "

(Beled, 90:12-13) : " Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir ? Köle azat etmek. "

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu servetini ağır işkence gören kadın ve erkek birçok köleleri satın alıp kurtararak harcamaktan geri durmadı. Medine'ye hicret ettiği zaman yanında beş veya altı bin dirhemi kalmıştı. Ebu Bekir'in satın alıp azad ettiği köle ve cariyeler on kadar idi.

Ebu bekir 10 köle için 34bin dirhem para saçmışsa kötü bir tüccarmış. Çünkü yakurdaki hadislerde gördüğümüz üzere, adamların karnı açken bile kölesi var. Köle demek ki ucuz birşey. Ya da siz tam olarak ne yazdığınızın farkında değilsiniz.

Mukatabe demek, çalisan ve kendisini satin alan köle demek. Varliklari yoktu demek yanlis. Hatta, onlara giyisi vermek, ihtiyaçlarini vermek sahibini göreviydi.

Kölelerin kendi parası olmaz. Kölenin herşeyi efendiye aittir.

Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının malı olan bir köle ile, kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat onların çoğu bilmezler.

Kölenin kendisine verilen rızık yoktur. Bu yüzden hiçbirşeye gücü yetmez. İnsanlık abidesi ebu bekirin maceralarından örnek verelim:

5175:KESB (KAZANÇ) BÖLÜMÜ|Mekruh Kazançlar|buhari|Aişe|Hz. Ebu Bekr (ra)'in bir kölesi vardı. Bu köle çalışıp kendisine belli bir haraç ödüyordu. Hz. Ebu Bekr onun kazancından yiyordu. Bir gün yine bir şeyler getirdi. Ebu Bekr (ra) bundan da yedi. Ancak kölesi: "Bu yediğin nedir, biliyor musun?" dedi. Hz. Ebu Bekir: "Neymiş o?" deyince köle açıkladı: "Ben cahiliye devrinde kahinlik yapardım. Aslında bu işin ehli de değildim. Bu sebeple (kafadan atıp bir) adam aldatmıştım. (Bugün yolda) bana rastladı ve (kahinliğimden kalma eski) bir borcunu ödedi. Yediğiniz işte bu idi!" Bunun üzerine Ebu Bekr elini boğazına atıp, midesinde her ne varsa kusup çıkardı. |Buhari, Menakıbu'l-Ensar, 26|5188

Ebu bekir köle ettiğini çalıştırıp kazancını yiyor, ama kazancın dolandırıcılıktan olmasını kaldıramıyor. Bu figürleri insan diye satmaya çalışıyorsunuz. Bir tane daha; ebu bekir, kölesi ile şakalaşırken:

1247:HACC VE UMRE BÖLÜMÜ|İhram Ve Haramları|ebu davudibnu mace|Esma Bintu Ebi Bekr|Hacc yapmak üzere Hz. Peygamber (sav)'le birlikte çıktık. Arc nam mevkiye kadar geldik. Orada Resulullah (sav) konakladı, biz de konakladık. Hz. Aişe (ra) Resulullah (sav)'ın yanına oturdu. Ben de babam Ebu Bekir'in yanına oturdum. Resulullah'ın binek devesi ile, Hz.Ebu Bekir'in binek develeri tekdi ve o da Ebu Bekir'e ait bir köle ile birlikte (yolda) idi. Ebu Bekir (ra) oturup, kölenin gelmesini beklemeye başladı. Köle geldi ama beraberinde deve yoktu. Hz.Ebu Bekir (ra): "Deven nerde?" diye sordu. Köle: "Sabahleyin onu kaybettim!" dedi. Ebu Bekir (ra): "Tek bir deveyi kayıp mı ettin!" deyip köleye vurmaya başladı. Resulullah bu sırada gülüyor ve şöyle diyordu: "Şu ihramlıya bakın neler de yapıyor!" (İbnu Ebi Rizme der ki: Resulullah: "Şu ihramlıya bakın neler de yapıyor?" deyip gülüyor, (başka bir şey söylemiyordu)." |Ebu Davud, Menasik 30, (1818); İbnu Mace, Menasik 21, (2933)|1258

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zekat ile köle azat etme emri açik, bunu tahsis etmek ayeti sinirlandirmaktir.

Muhammed'in butun kölelerini azat etmesine kizmasi ise, onun iyiligi içindi. Köleleri kendisine bakmalari için tutmasi gerekirken, alti tanesini birakmasi, kendini baskalarindan meded beklemeye itecekti. Onlari öldukten sonra azat etme ise elbette övulen bir seydi.

(İnsan, 76:8) : " Onlar, seve seve yiyeceği yoksula, yetime ve esire yedirirler. "

(Beled, 90:12-13) : " Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir ? Köle azat etmek. "

https://gs1.wac.edgecastcdn.net/8019B6/data.tumblr.com/9b741d8f8450b38b02cb1c34ce6af27f/tumblr_mxsorxGwrs1ssawb4o2_500.gif

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her seyi çarpik okuyorsun. Ebu Bekrin kölesi çalisiyor, ve efendisine hediye ediyor. Bu bilakis çalistigi ve geliri oldugunu gösteriyor. Ebu Bekir kaç kazanip, ne yaptigini nasil kontrol edebilirdi ?

Köleleri eziyet gördukleri için, fiyatini yukselterek musriklerin elinden koparmistir, bu sekilde, devlet butun zekatlarin agirligiyla, köleleri alip azat edebilir. Bu zaman alabilir, ancak sistem kurulmus.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her seyi çarpik okuyorsun. Ebu Bekrin kölesi çalisiyor, ve efendisine hediye ediyor. Bu bilakis çalistigi ve geliri oldugunu gösteriyor. Ebu Bekir kaç kazanip, ne yaptigini nasil kontrol edebilirdi ?

Köleleri eziyet gördukleri için, fiyatini yukselterek musriklerin elinden koparmistir, bu sekilde, devlet butun zekatlarin agirligiyla, köleleri alip azat edebilir. Bu zaman alabilir, ancak sistem kurulmus.

Yukardaki gifi erken göndermişim; onu şu koyu kısma da sayın lütfen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukardaki gifi erken göndermişim; onu şu koyu kısma da sayın lütfen.

Ondan bir haraç deniyor, yani bir kisim vergi dikkatini çekerim. Hepsini veriyor yazmiyor. Bu bir anlasma. Ne kadar inkar edersen et, olanlar ortada.

5175:KESB (KAZANÇ) BÖLÜMÜ|Mekruh Kazançlar|buhari| Aişe, Ebu Bekr'in bir kölesi vardı. Bu köle çalışıp kendisine belli bir haraç ödüyordu. Ebu Bekr onun kazancından yiyordu."

O dövme hadisi zayif ayrica.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Semure’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasulullah şöyle buyurmuştur : “Kim kölesini öldürürse onu öldürünüz kim de kölesinin organlarını keserse biz de onun organlarını keseriz.” (Ebû Dâvûd, Diyât: 7; Nesâî, Kasame: 9)

.

KISAS Ayetine göre kölesini öldüren birine hiçbir ceza VERİLEMEZ - peki siz bu hadisle kuranda olmayan bir hükmü nasıl uyguluyorsunuz ?...

sizler allahın hüküm koymadığı - serbest bıraktığı bir konuda allahtan daha mı iyi bildiğinizi iddia ediyorsunuz ?

yahut allah herhangi bir ceza öngörmemişken sizler kim oluyorsunuz da allah adına konuşarak CEZA öngörüyorsunuz ?.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ondan bir haraç deniyor, yani bir kisim vergi dikkatini çekerim. Hepsini veriyor yazmiyor. Bu bir anlasma. Ne kadar inkar edersen et, olanlar ortada.

5175:KESB (KAZANÇ) BÖLÜMÜ|Mekruh Kazançlar|buhari| Aişe, Ebu Bekr'in bir kölesi vardı. Bu köle çalışıp kendisine belli bir haraç ödüyordu. Ebu Bekr onun kazancından yiyordu."

O dövme hadisi zayif ayrica.

Belli bir haraç demek kazandığı paraların bir kısmını veriyordu demek değildir.

Köle çalışıp, kendisine belli bir haraç ödüyordu: Kölenin düzenli olarak vermesi gereken belli bir miktar vardı. Köle onu kazanana kadar çalışıyordu veya köle onu kazanana kadar gece gündüz, dişiyle tırnağı ile çalışıyordu veya köle değerli bir zanaat sahibiydi, bir iki kere çalışıp haracını çıkartıyordu. Boşuna istediğiniz anlamı çıkartmaya çalışmayın. Kölenin kazancının bir kısmını haraç olarak verdiği anlamına ulaşamazsınız. Bu sadece bir olasılıktır; tıpkı benim verdiklerim gibi.

Haraç:

1. isim Bir yerden, bir kimseden zorbalıkla alınan para 2. tarih Osmanlı Devleti'nde Müslüman olmayanların devlete ödemekle yükümlü oldukları vergi 3. tarih Osmanlı Türklerinde genellikle toprak sahiplerinden devletçe alınan vergi

Ebu bekir onun kazancından yiyordu: Ebu Bekir hayvan gibi yatardı, köle çalışırdı, Ebu bekir de, ailesinin diğer fertleri gibi kölenin kazancından yerdi. Yani kölenin kazancı bir aileye yettiği için, kimse tek başına kazancını yiyemezdi, herkes kazancından yerdi. Veya, kölenin kazancı son derece yetersizdi, Ebu bekir onun kazancından da yerdi. Veya kölenin kazancı çeşitli şekillerde paylaştırılıyordu. Ebu bekir de yemeğini o kazançtan alınan bir paydan sağlıyordu. Kazancın diğer kısımları, kölenin/kölelerin yemeklerine de gidiyordu. Bu adamlar aç mı kalacaktı? Veya sizin dediğiniz gibi: köle iyi kazanıyordu, ama bu durumda mukatebe yapıp kurtulmak varken, o, kazancınını bir kısmı ile efendilerini besliyordu ki, onlar daha uzun yaşasın ve köle daha uzun süre köleliğe devam edebilsin.

Sözcük oyunları ile pisliği kurtarmaya çalışmayın. Mukatebe yerine, köle kalmak için efendisini besleyip duran köle örneği ile çığır açtınız. Hmm. Yo ama daha önce de babasını ve kocasını öldürdüğü için minnetle Muhammed'in kucağına oturan cariye kız örneği ile ortalığı sarsmıştınız. Neyse, aynı çizgide ilerliyor olmanız da bir tutarlılıktır neticede.

Link to post
Sitelerde Paylaş

.

KISAS Ayetine göre kölesini öldüren birine hiçbir ceza VERİLEMEZ - peki siz bu hadisle kuranda olmayan bir hükmü nasıl uyguluyorsunuz ?...

sizler allahın hüküm koymadığı - serbest bıraktığı bir konuda allahtan daha mı iyi bildiğinizi iddia ediyorsunuz ?

yahut allah herhangi bir ceza öngörmemişken sizler kim oluyorsunuz da allah adına konuşarak CEZA öngörüyorsunuz ?.

"Ayette yaralamalara kisas var" yaziyor. O sözunu ettigin ayette örnekler veriliyor. Degilse efendisini ölduren köle de öldurulmez, baska bir hur kimse öldurulmeli olurdu. Alisildik yanlis okuma yapiyorsun yani. Kisas dilde "yaralayanin ayni sekilde yaralanmasi demektir". Köle köle öldururse öldurulur, kadin kadin öldururse öldurulur diye örnekler veriliyor sadece... Tipki "henuz adet görmemis KADINLARINIZ" ayetinden çocuk anlamandaki gibi. Kadin çocuk olmaz, ve kisas belli bir Muhammed'in icat etmedigi kisile misillemedir.
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Ayette yaralamalara kisas var" yaziyor. O sözunu ettigin ayette örnekler veriliyor. Degilse efendisini ölduren köle de öldurulmez, baska bir hur kimse öldurulmeli olurdu. Alisildik yanlis okuma yapiyorsun yani. Kisas dilde "yaralayanin ayni sekilde yaralanmasi demektir". Köle köle öldururse öldurulur, kadin kadin öldururse öldurulur diye örnekler veriliyor sadece... Tipki "henuz adet görmemis KADINLARINIZ" ayetinden çocuk anlamandaki gibi. Kadin çocuk olmaz, ve kisas belli bir Muhammed'in icat etmedigi kisile misillemedir.

arkadaşım ayet BELLİ

hüre - hür

köleye köle

kadına kadın

ÖLDÜRÜLÜR... var mı ötesi ?

sen bu ayetin neresinden çıkarıyorsun köle öldüren efendinin ÖLDÜRÜLECEĞİNİ ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşım ayet BELLİ

hüre - hür

köleye köle

kadına kadın

ÖLDÜRÜLÜR... var mı ötesi ?

sen bu ayetin neresinden çıkarıyorsun köle öldüren efendinin ÖLDÜRÜLECEĞİNİ ?

Sen kisasin cinayeti isleyene aynisinin uygulanmasi oldugunu anlamamissin.

kısas

1. Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü aynı

biçimde uygulayarak cezalandırma.

2. Kıssalar, hikâyeler, öyküler.

3. Bk. dişediş.

4. Talion.

5. Retaliation.

6. Reprisal.

http://www.nedirnedemek.com/kısas-nedir-kısas-ne-demek

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına

karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir."

Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu

bir azap vardır. 179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz."

KISAS suçu ISLEYENIN AYNIYLA CEZALANDIRILMASI. Hur hur öldururse kisas EDILIR, köle köle öldurulurse kisas edilir, ama kisas her yönedir.

Bir köle kadin bir hur kadin öldururse ne olur ? Veya köle bir erkek hur bir kadini öldururse ? Ayeti çarpik okuyor, yanlis yorum çikariyorsun yani.

Bir hur erkek ölduren kadin ne olur ?

Bir hur ölduren köle ne olur ?

...

Kisas suçu isleyen kimseleri etkiler, ister köle isterse hur olsunlar.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen kisasin cinayeti isleyene aynisinin uygulanmasi oldugunu anlamamissin.

kısas

1. Bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü aynı

biçimde uygulayarak cezalandırma.

2. Kıssalar, hikâyeler, öyküler.

3. Bk. dişediş.

4. Talion.

5. Retaliation.

6. Reprisal.

http://www.nedirnede...05;sas-ne-demek

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına

karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir."

Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu

bir azap vardır. 179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz."

KISAS suçu ISLEYENIN AYNIYLA CEZALANDIRILMASI. Hur hur öldururse kisas EDILIR, köle köle öldurulurse kisas edilir, ama kisas her yönedir.

Bir köle kadin köle bir hur kadin öldururse ne olur ? Veya köle bir erkek hur bir kadini öldururse ? Ayeti çarpik okuyor, yanlis yorum çikariyorsun yani.

AYETTE NE DİYOR ?_?

BAKARA -178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

yani KÖLEYİ bir erkek yahut da Kadın öldürürse ....HİÇ BİR CEZA VERİLEMEZ bu ayete göre...

demekki neymiş ? KURAN ADALETLİ DEĞLMİŞ

Link to post
Sitelerde Paylaş

AYETTE NE DİYOR ?_?

BAKARA -178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

yani KÖLEYİ bir erkek yahut da Kadın öldürürse ....HİÇ BİR CEZA VERİLEMEZ bu ayete göre...

demekki neymiş ? KURAN ADALETLİ DEĞLMİŞ

Sen önce buna cevap ver : efendisini ölduren köle kisasin anlami degismis ise öyle bu ayete göre öldurulur mu ? O halde bu ayet, kölelerin hur efendilerini rahat rahat öldurmelerine açik çek mi ? :D tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

@ birakil. Haraç, vergidir. Her köle ayni isi yapmaz, ve ayni imkanlari olmaz. Ama efendisinin iznine bagli çalisabilir. Evi istedigi gibi elbette terk edemezdi. Ayet ve hadisler apaçik.

Apaçık olan ayet ve hadislerde kölelerin çalışarak efendilerini beslediklerini görüyoruz. Kimi emeğini satıyor, kimi kıçını.

Bu yüzden zaten toplum kölecidir ve köleciliğin kalkmasını hiç kimse istemez. Bu yüzden zaten kölelerinize iyi davranın der. Çünkü kölelerin isyan etmesi, hem onlara karşı savaşmayı, hem telef olan kölelerin yerine yenilerini almak veya yakalamak için masraf etmeyi, hem de onlara verilen emeğin(onları köleleştirme aşamasında) hiç olmasına yol açar. Hem , Allah muhafaza, köle bulamazlarsa, adamların kendisi çalışmak zorunda kalır ki, Allah düşmanımın başına vermesin çalışma belasını.

İsyan etmeyen, uysal köle gibisi var mıdır?

İsyan etmeyen, uysal müslüman gibisi var mıdır? Bunlar ne kadar benzer şeyler değil mi?

Haraç devlet için vergidir. Köle sahibi kölesinden vergi almaz. Kölesini çalıştırır ve onun parasını alır. O paradan ona bir pay bırakıyorsa, bu onun kendi bileceği iştir.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen önce buna cevap ver : efendisini ölduren köle kisasin anlami degismis ise öyle bu ayete göre öldurulur mu ? O halde bu ayet, kölelerin hur efendilerini rahat rahat öldurmelerine açik çek mi ? :D

efendisini öldüren KÖLEYE de bişi yapılamaz bu AYETE GÖRE.....ama müslümanlar bunun çaresini BULURLAR....BULMUŞLARDA......

efendisini öldüren bir köleyi bir başka hür erkek ÖLDÜRÜR......

köle öldüren hür erkeğe bişi yapılamayacağı için KÖLEYİ ÖLDÜREN adam elini kolunu sallayarak gider - işine gücüne bakar...sorun çözülmüş olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

efendisini öldüren KÖLEYE de bişi yapılamaz bu AYETE GÖRE.....ama müslümanlar bunun çaresini BULURLAR....BULMUŞLARDA......

efendisini öldüren bir köleyi bir başka hür erkek ÖLDÜRÜR......

köle öldüren hür erkeğe bişi yapılamayacağı için KÖLEYİ ÖLDÜREN adam elini kolunu sallayarak gider - işine gücüne bakar...sorun çözülmüş olur.

Kisas ne demek o zaman ? :D

Siz Kurani yanlis anliyorsunuz. Kuran aslinda kölelere efendilerini istedikleri sekilde yaralama ve öldurme izni veriyor, efendi ise kölelerine karsi iyi davranmali. :D

(Nisa, 4:36) : " Allah'a ibadet edin ve O'na hiçbir şeyi ortak

koşmayın. Ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara,

yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa,

yolcuya, köle-cariyelere iyi davranın ; Allah kendini beğenen ve daima böbürlenip duran kimseyi sevmez . "

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kisas ne demek o zaman ? :D

KISAS müslümanların - özellikle müslüman ERKEKLERİNİN çıkarlarını SAPINA kadar korumak - gözetlemek KOLLAMAK dır...kurana göre.....

bakara - 178 ÖLDÜREN - ÖLDÜRÜLENLER hakkında kısas farz kılındı diye başlar ve.......köleye - köle / kadına - kadın öldürülür der........

aksi halde şöyle DEMELİYDİ :

kısasda sizlere : öldürenleri öldürmek FARZ kılındı

DERDİ....demiş mi ? dememiş...bunun yerine kim nasıl öldürülür AYIRMIŞ.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...